Şimdi Ara

rektefe ne demek ustalar motoru parçalamak istiyor :(( (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
52.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • rektefıye bı sureden sonra lasm :D
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Topik sahibine:

    Sözcüğün doğrusu Rektifiye -rektifikasyon, motoru rektifiye etmek. Rektifiye, silindir gömleklerinin aşınan iç cidarlarının yeniden giydirilmesi işleminin adıdır. Buna bazen silindir taşlama dendiği de olur. Eski motorlarda silindir gömlekleri yoktu.Bu motorlar honlanırdı. Günümüz motorlarında motor bloğundaki silindir boşluklarına gömlek dediğimiz iç astarları çakılır. İşte bunlar işi bitince ya atılır, ya da iç yüzeyleri honlanır. Segman dediğimiz şey ise her pistona takılan ince bir yüzük şeklindeki metal halkalardır. Biri kompresyon segmanıdır ve yanma odasında oksitlenerek yanan benzin hava karışımını silindir içinde tutarak kartere sızmasını önlemekle görevlidir. Yağ segmanı ise kompresyon segmanının hemen altında yer alır, onun da görevi karterdki yağın silindir içine sızmasını önlemek ve silindir cidarındaki yağ tabakasını sıyırarak ince bir film tabakası şeklinde motor yağının silindir cidarına yapışmasını sağlamaktır. Esasında silindir cidarına bu segmanların yüzeyleri doğrudan temas etmez, arada hep ince bir film şeklinde yağ tabakası vardır ve yataklama yapar ama soğuk motoru ilk çalıştırmada maalesef yerçekimi nedeniyle kartere süzülen yağ bu yüzeyleri birbirine temas eder durumda bırakır. İşte bu ilk bir kaç saniyede metal metale temas gerçekleşir ve karşılıklı yüzeyler aşınır. Aşınma partikülleri karter yağı içinde toz halinde birikir.Bu yüzeyler motor çalışırken sürekli yağlanır. Ama gece motoru stop edip sabaha kadar kendi halinde bıraktığınızda, yağ bir kaç saat içinde silindir yüzeyinden aşağı kartere iner. nedeni yer çekimidir. Sabah ilk çalıştırdığınızda, motor sadece 1-2 saniye için yağsız yüzeyde çalışır. Aşınmanın birincil sebebi budur.

    Bir de motor sürekli aşırı yük altında çalışırsa segmanlar ve piston yük ve sıcaklık nedeniyle zamanla deforme olur.

    Ancak erken aşınmanın en önemli sebebi silindir içine giren tozdur. Bu tozun kaynağı ise emme manifoldununa bağlı olan hava filtresidir. Kötü ve standartlara uygun olmayan ya da yırtık, yırtılan bir hava filtresi motoru mahveder. Motorun en büyük düşmanı tozdur. Toz bir kez silindirlere girip, segmanla silindir cidarı arasına sıkıştımı, silindir yüzeyini sayısız çizikle doldurur. Tüm bu çizikler de kompresyon kaçağına neden olurlar. Çözüm bu durumda kaçınılmaz olarak rektifiye denilen işlemdir.

    Motoru açtırıyorsan sadece segman attırıp kapatmasına izin verme. Silindir gömlekleri, krank pin ve mil yatakları, piston pinleri ve yatakları, pistonlar da yenilensin. Tabii süpapları saymıyorum bile. Silindir kapağı açılınca, sanırıım motor SOHC veya DOHC ve shim-under-bucket dediğimiz tip süpap gaydı kullanıyor. Ha, süpap bagaları da değişecek tabii ki. Bu şimler de değişmeli. Sanayideki ustalar adam gibi süpap ayarı yapamazlar, servisine götür, manuele bakarak süpap açıklıklarını-toleranslarını ayarlasınlar.

    Tabii tüm bunları arabayı elde tutmak istiyorsan yap. Orijinal parça ile kaliteli yan sanayi parçaları arasında aslında pek de bir fark yoktur. Zaten otomobil üreticleri bu saydığım parçaları üretmezler, bunları yan sanayi üretir, onlar da ordan alırlar ama kendi standartlarına göre ürettirerek.

    Bu işlem gördüğün gibi masraflı. 6000 ytl'ye aldığın bir arabaya 2000 ytl masraf yapılır mı? bana göre yapılmaz. O yüzden ucuz yapanı tercih et derim. Yine de sen bilirsin.

    Slindir gölekleri kullanılamayack durumdaysa sadece segman atarak (segmanları ve pistonları değiştirerek) yeterli verim alamazsın. Bu da bir dip not.


    Sakin ve uysal kullanılmış, zamanında yağ ve hava filtesi değişimi yapılmış, yağ filtreleri düzenli değiştirilmiş bir benzinli motor 300-350 bin km gidebilir. Ama genelde kötü kullanım ve bakımsızlık yüzünden pek çok araç bu kilometreleri görmez. Özellikle dur-kalk trafiği motorun ömrünü kısaltır. Çoğu taksici 300 bin km'de motor yapar. bazı motorlar 250 bin km bile gitmez. Bir benzinli motor çok nadir 400 bini görürü. Senin aracın 310 bin km'de motor istemesi normal. Küçük yerlerin bir sorunu da adam gibi ustaların olmamasıdır. Maalesef her işin erbabı büyük kentlerde...

    Olanla yetineceksin artık.

    Kolay gelsin...




    hocam ne mükemmel yazıdır bu..?
    sayenizde bizde çok şey öğreniyoruz




  • vayy bee nerden nereye

    bu konudan kısa süre sonra acemiliği benden beter babam araçla ilçe dönüşü hemde 30 km gibi komik bi hızla takla attı şükür kendisinde ve araçtaklierde hiçbişey olmadı ama aracım 4 bin lira masraf çıkardı

    2500 liraya sanayide birine sattım, adam aldı tamir etti 7bine bi öğretmene sattı öğretmende belirli periyodlarla arabanın sağını solunu vurdu en son gördüğümde arkada kuş serisinin tamponu vardı

    artık görmüyorum aracı, sanırım bi gün sakal traşı olurken rastlayacağım. ama insanın ilk aracının yerini hiçbişey dolduramıyor. şimdi 09 model symbol sahibiyim, ileride yeniden sağlam ve bakımlı bir 323 sahibi olacağım inş.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: özgür deniz

    vayy bee nerden nereye

    bu konudan kısa süre sonra acemiliği benden beter babam araçla ilçe dönüşü hemde 30 km gibi komik bi hızla takla attı şükür kendisinde ve araçtaklierde hiçbişey olmadı ama aracım 4 bin lira masraf çıkardı

    2500 liraya sanayide birine sattım, adam aldı tamir etti 7bine bi öğretmene sattı öğretmende belirli periyodlarla arabanın sağını solunu vurdu en son gördüğümde arkada kuş serisinin tamponu vardı

    artık görmüyorum aracı, sanırım bi gün sakal traşı olurken rastlayacağım. ama insanın ilk aracının yerini hiçbişey dolduramıyor. şimdi 09 model symbol sahibiyim, ileride yeniden sağlam ve bakımlı bir 323 sahibi olacağım inş.

    Filim gibi olmuş sonuç




  • mazda motorunu 300.000kmde bitiren lpgden başka bişey değildir.lpgsiz kullanılsaydı ve de düzenli bakımları yapılsaydı 400.000km yapardı buna emin ol. mutlaka bu kmlerde hiç motor yapılmamış honda yada toyota görmüşsündür.mazdanında kalitesied bu markalardan aşağı değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: elk_35


    quote:

    Orjinalden alıntı: özgür deniz

    vayy bee nerden nereye

    bu konudan kısa süre sonra acemiliği benden beter babam araçla ilçe dönüşü hemde 30 km gibi komik bi hızla takla attı şükür kendisinde ve araçtaklierde hiçbişey olmadı ama aracım 4 bin lira masraf çıkardı

    2500 liraya sanayide birine sattım, adam aldı tamir etti 7bine bi öğretmene sattı öğretmende belirli periyodlarla arabanın sağını solunu vurdu en son gördüğümde arkada kuş serisinin tamponu vardı

    artık görmüyorum aracı, sanırım bi gün sakal traşı olurken rastlayacağım. ama insanın ilk aracının yerini hiçbişey dolduramıyor. şimdi 09 model symbol sahibiyim, ileride yeniden sağlam ve bakımlı bir 323 sahibi olacağım inş.

    Filim gibi olmuş sonuç



    Neyseki kimseye bir şey olmamış..

    Yıllar sonra bir hortla öğrenilen gerçekler..

    Bazen iyi oluyor bu hortlar ha..Hem geçmişi hatırlıyor birileri hemde bilgilenenler oluyor




  • Merhabalar ; herkese iyi haftalar

    Eski bir konu farkındayım ancak forumda kısa bir arama yaptım ve kapsamlı olarak bu konuyu buldum ve canlandırmak istedim.

    Sizden öğrenmek istediğim ;

    2004 Opel Meriva sahibiyim. İzmirde ikametgah ediyorum. Arabamı 3-4 senedir düzenli olarak özel bir opel servisine götürüyor ve bakımını yaptırıyorum. Son servis bakımında usta ; artık aramabın yağ yakmaya başladığını ve motor istediğini belirtti. Konuya tam vakıf olmadığım için size danışmak istedim.

    Rektefe yaptırmak için mutlaka Yetkili Opel servislerine mi gitmek gerekir ?

    Yoksa mevcut ustama güvenip buradamı yaptırmalıyım.

    Özel servisler ile yetkili servisler arasında fiyat olarak ne kadar fark vardır ?

    Yapılan işlemler her iki tarafta da aynımı dır ?

    Önerebileceğiniz bir yer olabilir mi ?

    Şimdiden teşekkür ederim.
  • mustizmir kullanıcısına yanıt
    Hocam bendede 2005 modeli var ama bi problem yok.Yag olayi opelin sorunudur,hangi yagi kullaniyorsunuz ve km kac?Oyle zort diye motor yaptirilmaz yag ikazi surekli yaniyormu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dural8262

    Hocam bendede 2005 modeli var ama bi problem yok.Yag olayi opelin sorunudur,hangi yagi kullaniyorsunuz ve km kac?Oyle zort diye motor yaptirilmaz yag ikazi surekli yaniyormu?

    Cevabınız için öncelikle teşekkürler.

    Km şu an 185.000 de. Arabayı çok sık kullanıyorum. Günlük 150-200 Km garanti. (Ticari taksi gibi) nerdeyse :-))

    Arabamı da sürekli aynı özel servise götürüyorum ve çok memnunum. (4 senedir)

    350 ila 400 Km de yağ ikaz lambası aktif oluyor ve arabada sürekli yağ ile geziyorum ve ilave ediyorum.

    Ustamın arabayı çok iyi tanıması sebebiyle bana karşı bir yanlış ve hata yapacağını düşünmüyor ve beklemiyorum. Bana artık arabanın yağ yakmaya başladığını ve düşünürsem arabayı kısa sürede elden çıkararak değiştirmemi bile dostça söyledi.

    Açıkçası arabamı seviyorum ve ailece severek binmekteyiz. Değiştirmektense morotu yenileyerek (sıfırlayarak) uzun seneler tekrar binmek düşüncem.

    Bu sebeble bir araştırma içine girdim. Ama çok çok yüksek bir maliyet ile karşılaşırsam elbette elden çıkarmayı düşünürüm.

    Sizin varmı danışabileceğim farklı bir Opel servisi ? Farklı firkirler elbette önemlidir diye düşünüyorum.

    Bu arada sizin arabanın son durumu nedir ? Kaç Km de ?

    Son olarak son günlerde Opel Mokka'yı incelemeye aldım laf aramızda :-))

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustizmir -- 12 Mayıs 2015; 14:34:28 >




  • Aracın, klasik değeri yok, saplantı da yok sanırım.

    Aracı değiştirin. Daha ucuz ve sıkıntısız olur (her ne kadar ben kendi lada ma 5000 km önce motor yaptıysam da tavsiyem budur)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Aracın, klasik değeri yok, saplantı da yok sanırım.

    Aracı değiştirin. Daha ucuz ve sıkıntısız olur (her ne kadar ben kendi lada ma 5000 km önce motor yaptıysam da tavsiyem budur)

    Cevabınız için teşekkürler.

    Geçmişte bindiğim ve kullandığım araba Lada Tavria idi.

    Fazla birlikteliğimiz olmasada hoş anılarımız oldu bu modelle :-)

    Sizin bir öneriniz varmı peki ?

    Opelden sonra hangi model beni sıkmaz ve garip gelmez ?
  • mustizmir kullanıcısına yanıt
    Bir meriva sever olarak sizle karsilasmaktan onur duydum hocam:) 139bin kmde benim aracim tek problemi su meshur direksyon tikirtisi haricinde seviyorum aracimi ama bunun cozumunude Samsunda bilen usta yok:(Daha kalin yag kullanmayi denedinzmi?Mademki ustanizdan cok memnunsunz,yada su bor katkili maddeleri arastirdinizmi hic?Asinmayi onledgi ve motoru korudugu yag yakimini minimuma indirdigi soylenyor.Ama siz epey biniyomussunz masallah:)2 yil bitti benim 15bin km yapmisim:) Su tikirti sizdede varmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dural8262

    Bir meriva sever olarak sizle karsilasmaktan onur duydum hocam:) 139bin kmde benim aracim tek problemi su meshur direksyon tikirtisi haricinde seviyorum aracimi ama bunun cozumunude Samsunda bilen usta yok:(Daha kalin yag kullanmayi denedinzmi?Mademki ustanizdan cok memnunsunz,yada su bor katkili maddeleri arastirdinizmi hic?Asinmayi onledgi ve motoru korudugu yag yakimini minimuma indirdigi soylenyor.Ama siz epey biniyomussunz masallah:)2 yil bitti benim 15bin km yapmisim:) Su tikirti sizdede varmi?

    Tekrar merhabalar ;

    Bende sizi tanıdığım içim için müteşekkirim. Bu paralelde bilgi alışverişinde bulunmak , paslaşabilmek güzel. Öncelikle bendende size teşekkürler.

    Sorunuza gelince ;

    Daha önce de başka arkadaşlarımdan duyduğum direksiyon tıkırtı sorunu ne hikmetse ben hiç yaşamadım , görmedim , şahit olmadım.

    Genel bir sorun olarak lanse edilen bu sorunun benim Meriva'da oluşmaması ayrı bir ilginçlik elbette. Sanırım istisnalar içindeyim :-))


    Motor yağı olarak ustamın ısrarlı tavsiyesi üzerine uzun bir zamandır Petrol Ofisinin maxima markalı ve Lpg ler için özel üretimi olan 10W-40 cinsini kullanmaktayım. Ve hiç değiştirmedim. Diğer yağlara oranla ince bir yağ denebilir.

    Opel Mokka'lar nasıl ? Hiç araştırdınızmı ? Bilginiz varmı bu model hakkında ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustizmir -- 12 Mayıs 2015; 14:29:59 >




  • Merhaba!!Ben kastrol magnetik 10/40 kullaniyorum,uzun arastirmalarim sonucu ya castrol magnetik tam sentetik10/40 yada mobil'i oneriyolar.Opel servsleri Gm nin yagini kullanyor ve dugdugma gorede opelin yag yakmasinda cok etkiliymis yani Gmnin Yagini tasvip etmiyorlar.Motta derken sanirim Mokkadan bahsedyorsunuz:) Evet arastirdim bagajinin cok kucuk oldgnu heybetli bi araca gore cok kucuk deniliyor ve hariicinde belli bi sikayeti yok ama yuksek oldgu icin yol tutusunun cok iyi olmadi soyleniyor.Param olsa yeni merivanin 1.4 turbosunu veya astranin 1.4 turbo olanini alirdim:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyat iyi,yaptır kurtul.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.