Şimdi Ara

RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ (26. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
620
Cevap
31
Favori
476.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: surfcasting

    Benim 94 Torosumun kronik su eksiltme sorunu var ve bir türlü çözemedim.
    Borulara, ek yerlerine, oraya buraya aklıma gelen her yere bakıyorum bir kaçak göremiyorum. Motor yağı da temiz.
    Geriye başka bakılacak bir yer kalmıyor. sizce bu su eksiltme neden kaynaklanıyor olabilir LPG sisteminden mi acaba.
    Tahmini bir ayda yarım litre kadar su koyuyorum, bu oran yazın daha da artıyor.

    Belki su eksiltmiyordur. Genleşme kavanozu yeri gelir su çeker, yeri geldiğinde su dolar. En son kullandığımda su eksilttiğini sanmıştım ama motor soğuyunca su seviyesi yükselmişti.

    Su eksiltiyor da sızıntıyı bulamıyorsanız radyatörün üst tarafı, radyatörün panjurdan bakınca görünen kısmı ve radyatöre üstten giren hortumun bağlantısına bakınız. Sıcak su hemen buharlaştığı için baksanız da göremezsiniz. Bunun dışında arabanın camları yaz-kış demeden içeriden buharlaşıyorsa, camda yağlanma oluyorsa kalorifer peteği kaçırıyor olabilir. Antifriz yağlı leke yapar.

    Radyatörde delik varsa şişletip lehimletebilirsiniz. Kalorifer peteği delikse tamir olmaz. Yenisi alınır veya tıkayıcıyla devam edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: surfcasting

    Benim 94 Torosumun kronik su eksiltme sorunu var ve bir türlü çözemedim.
    Borulara, ek yerlerine, oraya buraya aklıma gelen her yere bakıyorum bir kaçak göremiyorum. Motor yağı da temiz.
    Geriye başka bakılacak bir yer kalmıyor. sizce bu su eksiltme neden kaynaklanıyor olabilir LPG sisteminden mi acaba.
    Tahmini bir ayda yarım litre kadar su koyuyorum, bu oran yazın daha da artıyor.

    Belki su eksiltmiyordur. Genleşme kavanozu yeri gelir su çeker, yeri geldiğinde su dolar. En son kullandığımda su eksilttiğini sanmıştım ama motor soğuyunca su seviyesi yükselmişti.

    Su eksiltiyor da sızıntıyı bulamıyorsanız radyatörün üst tarafı, radyatörün panjurdan bakınca görünen kısmı ve radyatöre üstten giren hortumun bağlantısına bakınız. Sıcak su hemen buharlaştığı için baksanız da göremezsiniz. Bunun dışında arabanın camları yaz-kış demeden içeriden buharlaşıyorsa, camda yağlanma oluyorsa kalorifer peteği kaçırıyor olabilir. Antifriz yağlı leke yapar.

    Radyatörde delik varsa şişletip lehimletebilirsiniz. Kalorifer peteği delikse tamir olmaz. Yenisi alınır veya tıkayıcıyla devam edilir.

    Yardımlarınız için teşekkürler. Şu havalar bir düzelsin yağmur çamur bitsin dediğiniz gibi adam akıllı bir kontrol yapacağım.




  • reodentreomantik R kullanıcısına yanıt
    Bence ihmal ettirmeyin siz de baktırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: surfcasting

    Bence ihmal ettirmeyin siz de baktırın.

    Haklısınız bir ara ustaya göstermek lazım.
  • Kesinlikle ihmal ettirmeyin orjinal blok bulmak nerdeyse imkansız çin mallarına kalırsınız kötü değiller lakin sürekli temkinli olmak gerektiğinden bence olana sahip çıkmak gerekli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • renaultçıkma kullanıcısına yanıt
    Merhaba çıkmacı kardeş.
    Toros Şoför koltuğu lazım bulabilirmiyiz
  • kadircan51203 kullanıcısına yanıt
    Bizde de binmediğimiz ara sıra su doldurmaya gittiğimiz bir Renault 12 TS var 77 model. Arabanın motoru ölmüş,1.viteste de bazenleri atıyor ve km çalışmıyor.Arabanın şanzımanında sıkıntı olabilir mi ?Bir de araba rampalarda 4 kişi filan binsek çeker mi ki ? Anlayan arkadaşlar yardım etseniz müthiş olacak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c-ronaldo42

    Bizde de binmediğimiz ara sıra su doldurmaya gittiğimiz bir Renault 12 TS var 77 model. Arabanın motoru ölmüş,1.viteste de bazenleri atıyor ve km çalışmıyor.Arabanın şanzımanında sıkıntı olabilir mi ?Bir de araba rampalarda 4 kişi filan binsek çeker mi ki ? Anlayan arkadaşlar yardım etseniz müthiş olacak..
    Motor yağ yakıyorsa rektefiyesi çok pahalıya çıkmaz bence. Çekiş zayıfsa bakımları yapılır ve ayarlanırsa düzelir. Viteste atma şanzıman arızalıdır. İsterseniz 5 vites şanzıman alıp taktırabilirsiniz. Bakımlı TS benzinde 160 görür.

    Araba çakma TS ise işler değişir. 77 modellerde TL de çoktur. Kaputu kaldırıp bilgi plakalarına baktığınızda R1170 yazıyorsa TL modelidir. Tek boğaz karbüratörlüdür. Motor numarası 810 7 02 şeklinde başlar. Bu motor TS ile kıyaslandığında biraz daha zayıf kalabilir.

    TS modeli R1177 diye geçer. Motor numarası 810 7 05 diye başlar. Çift boğaz karbüratörlüdür ve 1400 motoru aratmaz.




  • R1177 yazıyor hocam.Bursa üretimi.Yağ yakmıyor.Çekişi zayıf ama.

    Renault parçalarını nerde bulabilirim hocam ? Hurdacıdan filan mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c-ronaldo42

    R1177 yazıyor hocam.Bursa üretimi.Yağ yakmıyor.Çekişi zayıf ama.

    Renault parçalarını nerde bulabilirim hocam ? Hurdacıdan filan mı
    Motor ve mekanik parçalar yan sanayi üretiliyor. Yerli firmalardan başka Çin malı bile var. Parçacılar hangi markanın daha iyi olduğu konusunda yardımcı olurlar. Kaporta parçalarında çok talep edilenleri de bulunuyor. Sadece 77 modelin kendi aksesuarlarından isterim, görüntüsü orijinal kalsın diyorsanız(nikelaj ayna, kapı kolları gibi) o zaman hurdacılara bakarsınız veya internette sıfır parça saklayıp satanlardan bulabilirsiniz.

    Çekiş biraz izafidir. 2000cc arabaya alışan biri 1600cc araba çekmiyor da diyebilir.

    Araba uzun zaman bakım görmeden kullanıldıysa çekiş zayıflayabilir. Araba benzinli farzedersek hava filtresinin kirden tıkanması, motor yağının bozulması, bujilerin ömrünü tamamlaması, platin ayarının boulması, subap ayarının bozulması, fren merkezlerinin tekeri sıkması gibi sebeplerle çekiş zayıflar. LPG' de gaz ayarının bozulması, karbüratörün veya mikserin gevşemesi de çekişi zayıflatır.




  • Arkadaşlar Merhaba,

    Benimde dededen kalma 78 model bir Ts aracım var, aracı komple renovasyon (kaporta boya motor şanzuman) yapmak istiyorum, İstanbulda bu işi yaptırabileceğim
    önerebileceğiniz bir servis varmıdır?

    Aracın bütün parçaları orjinal, kapı altları, çamurluk ağızları vs çürük komple elden geçmesi gerekli.

    Bir diğer husus araç sanırım krank ile şanzımanın birleştiği yerden yağ kaçırıyor.
    İlk çalıştığında vites geçişlerinde hiç sorun yok fakat uzun süre istanbul trafiğinde gidildiğinde vites geçişleri oldukça zolaşıyor.

    aracımın resimlerini aşağıda paylaşıyorum bilgi verebilecek arkadaşların yardımını bekliyorum.

    Kolay gelsin.
     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ
     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: razor24

    Arkadaşlar Merhaba,

    Benimde dededen kalma 78 model bir Ts aracım var, aracı komple renovasyon (kaporta boya motor şanzuman) yapmak istiyorum, İstanbulda bu işi yaptırabileceğim
    önerebileceğiniz bir servis varmıdır?

    Aracın bütün parçaları orjinal, kapı altları, çamurluk ağızları vs çürük komple elden geçmesi gerekli.

    Bir diğer husus araç sanırım krank ile şanzımanın birleştiği yerden yağ kaçırıyor.
    İlk çalıştığında vites geçişlerinde hiç sorun yok fakat uzun süre istanbul trafiğinde gidildiğinde vites geçişleri oldukça zolaşıyor.

    aracımın resimlerini aşağıda paylaşıyorum bilgi verebilecek arkadaşların yardımını bekliyorum.

    Kolay gelsin.
     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ
     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ
    Maşallah aracınız güzelmiş. Motor yağında veya şanzıman yağında eksilme var mı? Motor yağı eksiliyorsa krank keçesi, şanzıman yağı eksiliyorsa prizdirek keçesi değiştirilmelidir.

    Benim arabamda da aynı yerde terleme var. Şanzıman yağı eksildiği için prizdirek keçesi hariç hepsini kendim değiştirdim. Debriyaj balatası için şanzıman inerse onu da değiştireceğim.

    Vites geçişleri için şanzıman yağı seviyesine bakarak başlayınız. İlk çalıştırmada yağ kalın olduğu için vites geçişlerinde zorluk anlaşılabilir fakat siz ısındıktan sonra geçişlerde zorlanma var diyorsunuz. Yağda eksilme varsa dişlileri hızla bitirip ötme yapabilir. Yağ kaçıran yer bir ihtimal aks keçesi de olabilir.




  • Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

    Aracın kaporta ve boyasını toplattıracağım, bunun için bana verebileceğiniz bir usta önerisi varmıdır?

    Ben İstanbulda yaşıyorum ama aracı iyi toplayacak bir usta bulursam şehir dışında da toplatabilirim.

    Tekrar teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: razor24

    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

    Aracın kaporta ve boyasını toplattıracağım, bunun için bana verebileceğiniz bir usta önerisi varmıdır?

    Ben İstanbulda yaşıyorum ama aracı iyi toplayacak bir usta bulursam şehir dışında da toplatabilirim.

    Tekrar teşekkürler.
    İstanbul' da yaşayanlar usta hususunda tavsiyede bulunurlar.

    Kaporta toplama işinde aracın ne kadar çürük çıkacağı ve ne kadar teferruata girileceğinin tespiti de mühimdir. Bu iş biraz da maddiyata bakar. Usta işini aceleye getirmeyiniz. Ziyaret ettiğiniz yerlerde çalışmalara bakınız. İşçiliğini beğenmediğiniz yerleri hiç düşünmeyiniz.

    Verdiğim konuya bakarsanız araba saca kadar soyuluyor ve paslanmaya karşı mukavemet gösterecek kimyasallarla kaportanın korozyona direnci artırılmaya çalışılıyor. Çalışılan arabadaki çürükler üç aşağı beş yukarı sizin aracınızda da çıkabilir.

    http://forum.donanimhaber.com/m_111962076/tm.htm




  • razor24 R kullanıcısına yanıt
    Aracınız güzelmiş maşallah..
    Kaporta boya için istanbuldaki ustaları tercih etmeyin bence.. İşleri çok yoğun, hepsinde kuyruk var, bu yüzden fiyatlar da yüksek..
    Yeni model araçlarda el kadar göçüğü düzeltip lokal boya atarak toplam 2 saatlik işçilikle 400-500 kağıdı götürmeye alışmışlar, renault 12 ile ince ince uğraşmazlar..
    Ben 4 levent sanayide bir yerden fiyat aldım, aracın sürpriz çürüklerine göre 4-5 bin lira tutabileceğini söylediler..
    6 ay da vakit istediler, ki iş yoğunluğu o kadar fazla ki 6 ayda bitireceklerini de hiç sanmıyorum..
    Bitirdiler diyelim, o iş yoğunluğuyla sonucun güzel olacağı garanti değil..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toros mu bir tekerlemem var

    Tenekeye tekerlek takmislar
    Adina toros koymuslar

    Carpistir bakalim passatla bmw ile yada focus la nasil molekullerine ayrildigini gor toros rezilliktir hele 1989 modeli ne kadar temiz kullansanda sana bir sene icerisinde toplam 1600 tl masraf cikarmayi bilir (akis basi rot basi debraj balata geri vites dislisi) milleti zamaninda kandirdilar saglam araba diye heee evet saglam araba saglamlik olasi bir kaza durumunda 80+kmh hizda carpisma ve parcalanma belirtisi(%90-95) ortadan ikiye ayrilma durumu olasi.kazzik gibi direksiyonlar odun gibi vites kolu dogal klima ve viraji 40-45 kmh ile alma zorunluluğu toros la yillara yollara meydan okuyun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-9333C659A

    Toros mu bir tekerlemem var

    Tenekeye tekerlek takmislar
    Adina toros koymuslar

    Carpistir bakalim passatla bmw ile yada focus la nasil molekullerine ayrildigini gor toros rezilliktir hele 1989 modeli ne kadar temiz kullansanda sana bir sene icerisinde toplam 1600 tl masraf cikarmayi bilir (akis basi rot basi debraj balata geri vites dislisi) milleti zamaninda kandirdilar saglam araba diye heee evet saglam araba saglamlik olasi bir kaza durumunda 80+kmh hizda carpisma ve parcalanma belirtisi(%90-95) ortadan ikiye ayrilma durumu olasi.kazzik gibi direksiyonlar odun gibi vites kolu dogal klima ve viraji 40-45 kmh ile alma zorunluluğu toros la yillara yollara meydan okuyun
    1990 Fabrika çıkışı sağ aynasız toros.

    1 RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ


    Birkaç yıl benzinde kullanmadım, depo pisti, filtre kısa sürede doluyor ve stop ediyordu. Neyse muayene öncesi depo değiştirdim ve yollar temiz oldu yeni filtre de taktırıp 50 km kadar benzinde bindim sorun yok.
    Sonraki bir gün benzinde giderken gazı bırakınca itekleme yaptı. Düşük devirde vuruntu yaptı itekledi derken 4. viteste motora dayayıp inerken ciddi benzin koktu, hemen sağa çektim baktım karbüratörden atmış. Benzinin buharlaşmasını bekledim ve borudaki benzini durduğum yerde yakıp gaza geçip zorlamadan eve gittim.

    Ertesi sabah karbüratöre gelen su hortumları hariç diğer hortumları söküp sağını solunu temizledim karbüratörün, içindeki yağları da sildim. Uygun şekilde montaj yaptım ve ustaya gittim. Benzin fazla geldiği için karbüratör şamandırasından atmış dedi. Meme tıkamış dedi. Benzinin oktanı gazdan fazla geliyor yakamıyor dedi. Bir sürü saydı sayıştırdı. Doğru olan hangisiydi? Kafam ciddi karışık. Kendisi de benzinde bindi baktı biraz, gaz kesmeyle gaz verme aralığınd motor bir iki tek atıp düzeltiyor. Ustanın tavsiyesi şu:
    Düz uzun bir yolda bunu benzine al, bir depo bitsin bu kendini açar, yolunu bulur, uzun süre benzinde kullanılmadığından yollar körelmiş gibi bir şey dedi.

    Başına gelenler varsa lütfen yardımcı olsunlar. Karbüratörün içi temizlenecekse ve öyle uzay mühendislik bilgisi gerektirmiyorsa bunu yapabilirim sadece birinin yol göstermesi yeter, şüpheli parçalar varsa onları söküp değiştirebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: formosa

    1990 Fabrika çıkışı sağ aynasız toros.

    1 RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ


    Birkaç yıl benzinde kullanmadım, depo pisti, filtre kısa sürede doluyor ve stop ediyordu. Neyse muayene öncesi depo değiştirdim ve yollar temiz oldu yeni filtre de taktırıp 50 km kadar benzinde bindim sorun yok.
    Sonraki bir gün benzinde giderken gazı bırakınca itekleme yaptı. Düşük devirde vuruntu yaptı itekledi derken 4. viteste motora dayayıp inerken ciddi benzin koktu, hemen sağa çektim baktım karbüratörden atmış. Benzinin buharlaşmasını bekledim ve borudaki benzini durduğum yerde yakıp gaza geçip zorlamadan eve gittim.

    Ertesi sabah karbüratöre gelen su hortumları hariç diğer hortumları söküp sağını solunu temizledim karbüratörün, içindeki yağları da sildim. Uygun şekilde montaj yaptım ve ustaya gittim. Benzin fazla geldiği için karbüratör şamandırasından atmış dedi. Meme tıkamış dedi. Benzinin oktanı gazdan fazla geliyor yakamıyor dedi. Bir sürü saydı sayıştırdı. Doğru olan hangisiydi? Kafam ciddi karışık. Kendisi de benzinde bindi baktı biraz, gaz kesmeyle gaz verme aralığınd motor bir iki tek atıp düzeltiyor. Ustanın tavsiyesi şu:
    Düz uzun bir yolda bunu benzine al, bir depo bitsin bu kendini açar, yolunu bulur, uzun süre benzinde kullanılmadığından yollar körelmiş gibi bir şey dedi.

    Başına gelenler varsa lütfen yardımcı olsunlar. Karbüratörün içi temizlenecekse ve öyle uzay mühendislik bilgisi gerektirmiyorsa bunu yapabilirim sadece birinin yol göstermesi yeter, şüpheli parçalar varsa onları söküp değiştirebilirim.

    Alıntıları Göster
    Karbüratör temizliğinde conta değişimini kendiniz yapabilirsiniz. Biraz uğraşırsanız memeyi de temizleyebilirsiniz. Şamandıra ayarına gelince vaziyet ciddi. Ayarlamayı bilmiyorsanız ustaya yaptırınız. Şamadıra ayarı bozulduğunda karbüratör benzin taşırır. Taşan kısım da tahminim hava filtresine bakan cephede lastik tapanın olduğu deliktir.

    Şamandıra esasında karbüratörün içindeki havuzu doldurunca kapanır. Belki de benzin basıncı yüksek gelmiştir. O zaman da şamandıradaki iğne supabı gibi parçalara da bakmak lazım.

    Ustanın yollar körelmiş sözünden benzin otomatiğinin depoya geri dönen hortumunun tıkandığı tahmini de yürütülebilir. Fazla yakıt depoya dönmezse karbüratörden atmıştır.

    Otomatiğin diyaframı alışmamışsa benzinde kullandıkça düzelir. Benzin oktanı pek mantıklı görünmüyor.

    Karbüratör bakımını yardım almadan yapmak istiyorsanız Renault 12 Tamir Kitabı işinizi görür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-9333C659A

    Toros mu bir tekerlemem var

    Tenekeye tekerlek takmislar
    Adina toros koymuslar

    Carpistir bakalim passatla bmw ile yada focus la nasil molekullerine ayrildigini gor toros rezilliktir hele 1989 modeli ne kadar temiz kullansanda sana bir sene icerisinde toplam 1600 tl masraf cikarmayi bilir (akis basi rot basi debraj balata geri vites dislisi) milleti zamaninda kandirdilar saglam araba diye heee evet saglam araba saglamlik olasi bir kaza durumunda 80+kmh hizda carpisma ve parcalanma belirtisi(%90-95) ortadan ikiye ayrilma durumu olasi.kazzik gibi direksiyonlar odun gibi vites kolu dogal klima ve viraji 40-45 kmh ile alma zorunluluğu toros la yillara yollara meydan okuyun

    Kardeşim 1980 model BMW ile 2016 dacia loganı çarpıştır, o zaman da BMW rezillik olur senin mantığınla..
    Milattan kalma arabayı 3 kuruşa satın alıp sonra BMW ile karşılaştırıyorsan sorun araçta değil sendedir, hiç kusura bakma..
    Renault 12 kendi dönemine göre ve kendi fiyat aralığına göre gayet güzel bir araçtır.. Halen de zor şartlarda vatandaşın yükünü çekmektedir.. Çarpışma testleri senin için önemliyse güvenlik standartlarının değiştiği 2001 ve sonrası modellere bakmalısın.. Cebin de biraz dolu olmalı.. 3 liraya 5 köfte yok malesef..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Üstad sağ olasın, tamir kitabını indirdim, bu bölümü evire çevire okudum. Benzinde İstikrar yoktu, ilk denemede iki bin devirin altında kararsızlık gösteriyordu. Benzin otomatiğinden başladım işe, içinde tortular bulundu, temizleyip yerleştirdim ve işini yapar hale geldi. Depo yollarını hava pompasıyla kontrol ettim, yollar açık, lpg otomatiği sorunsuz, benzin otomatiği sorunsuz. Bugün yine benzin taşırdı. Kala kala karbüratör kalmıştı sıra ona geldi ve açtığımda vahim durumu gördüm.

    1- Şamandıram delinmiş ve içine benzin dolunca şamandıra sıvıda yükselemediği için grev yapamaz hale gelmiş.
    2 - Şamandıra bölümündeki yuvanın dibinde pas ve tortular bulunuyor.
    3- Karb. muhtelif yerlerinde toz yağ benzin karışımından oluşan tortular bulunmakta.
    4- Diyaframın altında ciddi korozyon vb.

    Ben motor olsam böyle karbüratörle çalışmam vallahi :)

     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ
     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ
     RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ




  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.