Bildirim
RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ (27. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Aynı ürünü aldığım için önemli yerlerinde aşınma görmediğimden ayarlama yapmadan taktım. Şu an sistemde fark edebildiğim sorun şu:
Gazı kesince bir iki sallanıp devri düşürüyor, rölanti devrine kadar düşüp yeniden ani gaz verince kapışta bir tek veya iki tek gecikiyor. Düz yolda rölantide bırakınca sarsıntısız ve çok sessiz ilerliyor. Gazı yavaştan verdiğimde geçiş belirsiz ama gazı hızlı verince bir yutkunup öyle yiyor. ;) Muhtemelen rölanti ayarını düzgün yapamadım. Kitaptaki gibi yapmaya çalıştım ama ne kadar doğru yapabildiğimi bilmem.
Rölantiyi sekiz yüze de ayarlayabiliyorum bin devire de. Yüksek devirlerde sorun yok, karbüratör dıştan bakınca yeni alınmış gibi tertemiz. LPG ile çalışırken sorun yok. Her iki yakıtta da tek marşta ateşleme. Ateşleme benzine neredeyse 600 devirde başlıyor ve yükselip 900 civarına geliyor.
Önceki sisteme nazaran şu anki kazancım düşük devirlerde çok patırtısız sarsıntısız çalışabilmesi oldu. Yakıt sarfiyatıyla ilgili ölçüm yok henüz.
-
Gaz verirken veya gaz keserken titremesi karbüratörü açmadan önce de var mıydı? Kapış pompasında ayarsızlık yoksa yapmaması lazım. Rölanti ayarından olacağını zannetmem. Ateşleme sistemi bakım istiyorsa buji kabloları veya bobinde arıza olabilir.quote:
Orijinalden alıntı: formosa
Aynı ürünü aldığım için önemli yerlerinde aşınma görmediğimden ayarlama yapmadan taktım. Şu an sistemde fark edebildiğim sorun şu:
Gazı kesince bir iki sallanıp devri düşürüyor, rölanti devrine kadar düşüp yeniden ani gaz verince kapışta bir tek veya iki tek gecikiyor. Düz yolda rölantide bırakınca sarsıntısız ve çok sessiz ilerliyor. Gazı yavaştan verdiğimde geçiş belirsiz ama gazı hızlı verince bir yutkunup öyle yiyor. ;) Muhtemelen rölanti ayarını düzgün yapamadım. Kitaptaki gibi yapmaya çalıştım ama ne kadar doğru yapabildiğimi bilmem.
Rölantiyi sekiz yüze de ayarlayabiliyorum bin devire de. Yüksek devirlerde sorun yok, karbüratör dıştan bakınca yeni alınmış gibi tertemiz. LPG ile çalışırken sorun yok. Her iki yakıtta da tek marşta ateşleme. Ateşleme benzine neredeyse 600 devirde başlıyor ve yükselip 900 civarına geliyor.
Önceki sisteme nazaran şu anki kazancım düşük devirlerde çok patırtısız sarsıntısız çalışabilmesi oldu. Yakıt sarfiyatıyla ilgili ölçüm yok henüz.
-
Araç babama ait; 1992 Toros sw. Geçen yıl vizesi yapılırken paslanan benzin deposu ve benzin otomatiği değişti. Ama babam sanki yeminliymiş gibi katiyyen benzinde kullanmaz. .Bu yıl benim üniversite bitti, atanabilirsek öğretmen olacağız bakalım kısmet. Her neyse konuyu dağıtmayalım, bizim nar bahçelerinin sulama işi bendedir, yazın her hafta gidiş geliş 60 km yol yaparım, yarısı bozuk toprak yol. Geçen ay bugünlerde hazır şartlar uygun olmuşken cebimden 30 tl benzin koyup yola çıkayım dedim. Bu arada otomobil 8 yıldır bizde ve hiç benzinde çalışmamıştı. Haliyle Lpg'den benzine geçiş süreci hayli sıkıntılıydı. Kaçıncı marşta aldığını hatırlamıyorum ama baya uğraştırmıştı meret. Çalıştırmayı başardım ama bir 30 saniye kadar gaz yemedi, ayağımı gazdan çektiğimde de stop ediyordu. Tekrar çalıştırıp ayağımı gazdan çekmeden vitese attım, hareket ettim. Gaza basarken sorun yok araç gayet akıcı ilerliyor. Ama ışıklarda durduğumda yine stop ediyor. Anlayacağınız benzinde rölanti kavramı ortadan kalkıyor. Ayağımı gazdan çektiğimde de hafif silkeleme yapıyor. Karbüratör ya değişecek yada ayar lazım. Benzinde ayarlatsam bu sefer Lpg ayarı bozulacak diye korkuyorum, zaten benzinde pek sık kullanılmıyor. Bu şekilde idare etmeye karar verdim. Babam da aynı düşünüyor.
Şimdi diyelim ki karbüratörü değiştirmeye karar verdik. Çift boğazlı SOLEX yada WEBER taktırsam ne kadar Hp artışı olur? İkinci boğazı açtırana kadar basarsam tabiki yakıtı içecektir. Tek boğazla zorlamadan gitsem galiba şimdiden farklı yakmayacaktır diye düşünüyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Karbüratörü değiştirirseniz yedek parça sıkıntısı yaşayabilirsiniz..
Benimkinde çift boğazlı Weber var. Rölanti dalgalanıyor fakat hiç dokunmak istemiyorum, çünkü parça konusunda sürekli gittiğim parçacılar hiç de umut verici konuşmuyorlar..
Torosla ve TL-TSW-GTS ile ortak olan parçalar iyi kötü bulunabiliyor da, TS parçalarının temini çok zor.. Bence hiç macera aramayın..
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam yukarıda da belirttim zaten değiştirmeyi düşünmüyoruz. Hem ben hem babam uğraşacak vaktimiz yok zaten. Hani misalen değiştirirsek ne olur diye sordum. Peki çift boğazlı karbüratörün performans ve tüketim konularında getirisi ve götürüsü tam olarak nasıl oldu? Hissedilir bir performans artışı oldu mu?
Bir husus daha var; aracın kısa farları çok zayıf aydınlatıyor, ampulleri daha yüksek voltajlı olanlarla değiştirmeyi düşünüyorum. Tavsiye ettiğiniz bir marka varsa alabilirim. Lakin bir taraftan da aracın elektrik sistemi ve sigortasına zarar verir mi diye tereddüt içerisindeyim. Son olarak fren hidroliği minimum çizgiye inmiş, bugün farkettim. Yarın fren hidroliği arayacağım depoda bir yerde olması lazım bulursam ekleyeceğim yoksa sanayi. Gitmişken de kopan ve sarkmış vaziyete gelen silecek lastiklerini değiştereceğim, malum kış geliyor Antalya da yağış alan bir bölge.
Tüm üyelerimize saygılar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Valla bizimkinde weber karbüratör fabrika çıkışı olduğu için diğerleri ile fark var mı yok mu pek bilemiyorum.. Hiç solex'li renault 12 kullanmadım..
Far ampulü konusunda tahmininiz doğru.. 12'lerde far rölesi olmadığı için güçlü ampul yüzünden ilk olarak far açma kolunun kontakları gidecektir..
Röleli araçlarda da bu sefer far ampul soketlerinin eridiğini duymuştum.. Yani yüksek güçlü ampuller her türlü zarar..
Standart 55w ampullerde ise önerebileceğim bir marka yok.. Gece pek yolculuk yapmadığım için far ampullerini rastgele alıyorum..
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Selamın Aleyküm foruma yeni katıldım ben de yeni R12 TL aldım frenleri kendim yenilemek istiyorum arka kampana nasıl sökerim? Bir de frenlerde hava olsa kendim halledebilir miyim?quote:
Orijinalden alıntı: djoz
Valla bizimkinde weber karbüratör fabrika çıkışı olduğu için diğerleri ile fark var mı yok mu pek bilemiyorum.. Hiç solex'li renault 12 kullanmadım..
Far ampulü konusunda tahmininiz doğru.. 12'lerde far rölesi olmadığı için güçlü ampul yüzünden ilk olarak far açma kolunun kontakları gidecektir..
Röleli araçlarda da bu sefer far ampul soketlerinin eridiğini duymuştum.. Yani yüksek güçlü ampuller her türlü zarar..
Standart 55w ampullerde ise önerebileceğim bir marka yok.. Gece pek yolculuk yapmadığım için far ampullerini rastgele alıyorum..
-
quote:
Orijinalden alıntı: TarikGncgl
Selamın Aleyküm foruma yeni katıldım ben de yeni R12 TL aldım frenleri kendim yenilemek istiyorum arka kampana nasıl sökerim? Bir de frenlerde hava olsa kendim halledebilir miyim?
Kampanaları sökmek için önce tekerleği sökün, ardından kampananın orta göbeğindeki kopilyayı bir kargaburun yardımıyla çıkartın..
Kopilya oradaki iri bir somunun gevşemesini engellemek içindir.. O somunu da sökmeniz gerek..
Altında rulman vardı diye hatırlıyorum.. Onun için de yanınızda gres bulundurmanızı öneririm..
Dıştaki tambur çekince elinize gelmezse el freninin inik olduğundan emin olun.. Yine gelmezse birkaç çekiç darbesi vurabilirsiniz. .
Kampananın içindekilere herhangi bir müdahalede bulunacaksanız mutlaka önceden birkaç fotoğrafını çekin..
Neyi nereden söktüğünü unutabiliyor insan..
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
-
Eyvallah. Bijonlar kampanaya sabit değil mi? -
Evet bijonlar kampananın o tambur gibi kısmına monteliler.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Firefox tarayıcıda konuya girmek istediğimde boş sayfaya attığı için takip edemiyordum.quote:
Orijinalden alıntı: djoz
Evet bijonlar kampananın o tambur gibi kısmına monteliler.
Toros' un çekişi iyidir. Solex karbüratör üzmez. Weber' de çok ciddi bir fark olmaz. 98 model station varken Solex 160km/h yapmıştık. Weber takılı TS de 160km/h yapıyor. 5. vites olunca hızı artırmıyor. Motorun bağırmasını biraz azaltıyor. Yani ekonomi vitesi.
Benzindeki arıza gaz ayarının tutmamasından olabilir. Karbüratör veya hortum bağlantıları hava sızdırmayacak şekilde değilse gaz ayarı tutmaz. Ustanız da ayar tutturması kolay olacağı için karbüratörden ayar yapar ve benzin ayarı bozulur.
Kendi arabama müdahale etmeden önce gaz ayar vidaları tepki vermiyordu. Çekişi o kadar berbattı ki station Anadol ile mesafemi koruyamıyordum. Hortumdaki vida tam sıkılı, regülatördeki ise iyice açıktı. Hava filtresini değiştirince biraz patinaj çeker gibi oldu ama çekiş artmadı. Gevşek hortumu sıkınca vidalar tepki vermeye başladı. Ben de karbüratöre benzin için tahmini bir ayar verip gazı üzerinden ayarladım. Deposu dolu olursa rampalarda idare ediyor. Gaz bitmeye yaklaşınca rampada bayılıyor. TL kullandığım için bendeki motor daha zayıf.
Farlara gelirsek ampul almadan önce farların içini muayene ediniz. Ampullerden yayılan ısı yukarı çıkarak far aynasını karartır. Aynalar karardığında farlar iyi aydınlatmaz. Yoksa Renault 12 ve Toros farları çok iyi aydınlatır ve ışığı iyi odaklar. Tofaş' a bindiğim zaman farları değiştirmiştim aydınlatması fark etmişti fakat camların tasarımı yüzünden orijinal farlar ışığı dağıtıyordu. Renault 12' de tek far da çift far da güzeldir.
-----------------------------------
TL için hayırlı olsun diyeyim. Fren havası alma işi zordur. Ustaya yaptırdığım halde birkaç gün havasını atıncaya kadar yumuşak pedalla gezdim. Soğutma suyunu değiştirip havasını almakta zorlansanız bile uğraşabilirsiniz. Fren için aynı şeyi söyleyemem. Zaten kampanadaki fren merkezini değiştirmeyecekseniz hava alma ihtiyacı olmaz.
Tadilat görmediyse arka frenleri değiştirmek eskilerde daha kolaydır. Kurma mekanizmasını sıfırlama ihtiyacı yoktur. Parçaları monte ederken balataların arkasına gerilen iki tane demirin yerine tam oturduğundan emin olunuz. İlkbaharda sol tekerdeki demirler çıktı ve kampanaya sürttü. Gres kapağı yeni olunca sökemedim ve sanayiye gittim.
Bijonlarla alakalı aklıma gelmişken yazayım. Bizde Starex minibüs var. Lastik değişiminde çoğu zaman bijon saplamaları yalama olur. Yenisini takmak çok basitmiş. Tekeri söküp kampanayı çekince içerisi meydanda. Sağlamaları akise monte etmişler. Balata değişimini de kolaylaştırmış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Kemal Geliyorum -- 5 Ekim 2016; 10:26:13 >
-
Eyvallah bilgilendirme için :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kolay gelsin abiler bende dededen kalma 79 r12 var ankaradayım subab ayarı yaptirabilecegim bir yer tavsiye edebilir misiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ARACIM 84 MODELquote:
Orijinalden alıntı: fatihfato
Kolay gelsin abiler bende dededen kalma 79 r12 var ankaradayım subab ayarı yaptirabilecegim bir yer tavsiye edebilir misiniz
86 MODELE kadar OLAN ARAÇLARDA 155 R13
86 ÜRETİM SONRASINDA 165 R13
renault tsw12
165 r13
http://www.hepsiburada....kazH0SFg4srVBoCrunw_wcB
155 r13
http://www.hepsiburada....fIxvy-yBFJOphoC0Qnw_wcB
bugün sipariş vermem lazım...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stepspeeddd -- 17 Ekim 2016; 17:33:45 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey
Firefox tarayıcıda konuya girmek istediğimde boş sayfaya attığı için takip edemiyordum.
Toros' un çekişi iyidir. Solex karbüratör üzmez. Weber' de çok ciddi bir fark olmaz. 98 model station varken Solex 160km/h yapmıştık. Weber takılı TS de 160km/h yapıyor. 5. vites olunca hızı artırmıyor. Motorun bağırmasını biraz azaltıyor. Yani ekonomi vitesi.
Benzindeki arıza gaz ayarının tutmamasından olabilir. Karbüratör veya hortum bağlantıları hava sızdırmayacak şekilde değilse gaz ayarı tutmaz. Ustanız da ayar tutturması kolay olacağı için karbüratörden ayar yapar ve benzin ayarı bozulur.
Kendi arabama müdahale etmeden önce gaz ayar vidaları tepki vermiyordu. Çekişi o kadar berbattı ki station Anadol ile mesafemi koruyamıyordum. Hortumdaki vida tam sıkılı, regülatördeki ise iyice açıktı. Hava filtresini değiştirince biraz patinaj çeker gibi oldu ama çekiş artmadı. Gevşek hortumu sıkınca vidalar tepki vermeye başladı. Ben de karbüratöre benzin için tahmini bir ayar verip gazı üzerinden ayarladım. Deposu dolu olursa rampalarda idare ediyor. Gaz bitmeye yaklaşınca rampada bayılıyor. TL kullandığım için bendeki motor daha zayıf.
Farlara gelirsek ampul almadan önce farların içini muayene ediniz. Ampullerden yayılan ısı yukarı çıkarak far aynasını karartır. Aynalar karardığında farlar iyi aydınlatmaz. Yoksa Renault 12 ve Toros farları çok iyi aydınlatır ve ışığı iyi odaklar. Tofaş' a bindiğim zaman farları değiştirmiştim aydınlatması fark etmişti fakat camların tasarımı yüzünden orijinal farlar ışığı dağıtıyordu. Renault 12' de tek far da çift far da güzeldir.
-----------------------------------
TL için hayırlı olsun diyeyim. Fren havası alma işi zordur. Ustaya yaptırdığım halde birkaç gün havasını atıncaya kadar yumuşak pedalla gezdim. Soğutma suyunu değiştirip havasını almakta zorlansanız bile uğraşabilirsiniz. Fren için aynı şeyi söyleyemem. Zaten kampanadaki fren merkezini değiştirmeyecekseniz hava alma ihtiyacı olmaz.
Tadilat görmediyse arka frenleri değiştirmek eskilerde daha kolaydır. Kurma mekanizmasını sıfırlama ihtiyacı yoktur. Parçaları monte ederken balataların arkasına gerilen iki tane demirin yerine tam oturduğundan emin olunuz. İlkbaharda sol tekerdeki demirler çıktı ve kampanaya sürttü. Gres kapağı yeni olunca sökemedim ve sanayiye gittim.
Bijonlarla alakalı aklıma gelmişken yazayım. Bizde Starex minibüs var. Lastik değişiminde çoğu zaman bijon saplamaları yalama olur. Yenisini takmak çok basitmiş. Tekeri söküp kampanayı çekince içerisi meydanda. Sağlamaları akise monte etmişler. Balata değişimini de kolaylaştırmış.
bende karbüratör ayarını bir türlü tutturamadım
size sorum olacak
ARACIM 84 MODEL
86 MODELE kadar OLAN ARAÇLARDA 155 R13
86 ÜRETİM SONRASINDA 165 R13
renault tsw12
165 r13
http://www.hepsiburada....kazH0SFg4srVBoCrunw_wcB
155 r13
http://www.hepsiburada....fIxvy-yBFJOphoC0Qnw_wcB
hangi lastiği alsam?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stepspeeddd -- 17 Ekim 2016; 17:36:47 >
-
-
Güle güle kullanın; temiz, bakımlı araçmış. -
Tesekkurler kirmizimercimek
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Selamün aleyküm .. Aranızda yeniyim 8 aydır 97 model 110 bin km de orj. tsw ye biniyorum. Çok memnunum. Surat olarak en son yaptığımıda koydum fakat pek güven vermiyor bu suratlarda sanki kanatlanıyorsunuz :) Benim başımdan 8 aydır tek kafamı ağrıtan bir olay geçti .. bilgilendirmek isterim tekleme sorunu yaşayanlar varsa : Konya dan Antalyaya gitmek üzere çıktığımda 100 km sonra felan araba rampadayken 3. viteste bir tekleme başıma gelmişti. önemsemedim pis gazdır dedim. 4 5 ay bu sorun devam etti ama ara sıra yaptığı için pisliği daha atmamıştır diye yoğunlaşmadım. sonraları iyice arttırdı hem benzin hem gazda yapıyor bu arada . en son şehir dışından gelirken sürekli teklemeye başladı ama hiç kesmiyor ve stop ettiğinde çok zor çalışıyor. rampadan salıp suratlıyken vurduruyorum gene çalışmıyor neyse garajda 2 ay yattı çekerek sanayiye götürdük. çünkü bir stop etti pir etti bidaha çalışmadı. Sorunu hep lpg beyninde aradım. AMA SORUN BOBİNİN ESKİME SEBEBİYMİŞ. Bobin akımı yanlış verip disbiritörün kafasını çatlatmış ve içindeki contayı kopartmış. BOBİN DİSBİRİTÖR VE PLATİNLE İŞİ HALLETTİM. düzeldi . şuan sadece vitesteyken gazdan ayağımı çekince bi tekleme vurma yapıyor. oda usta gaz ayarını oynamıştı belliki biryerleri yanlış yapmış önemli değil. en iyi gaz ayarcısını tanıyorum konya da aynı sorunu yaşayanlar varsa buralara bir baktırsınlar. Yardımcı olduysam ne mutlu iyi günler...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X