Gogsu sokmek icin ilk once direksiyon kapagini cikarin,sonra ustte on cama bitisik olan havalandirma izgarasini cikarin. Onu cikarinca 6-7 tane civata goreceksiniz,once onlari cikarin. Sonra gogsun cikmasini engelleyen 4 lu, arkacam rezistans v.s. butonlarini cikarin. Sonra alt konsolu ust goguse baglayan yildiz vidalarla gosterge panelini tutan on alta dogru iki adet yildiz vida var onlari sokun. Son olarak ta gogsu esas tutan alt yanlarda ikiser civata var onlari da cikarinca gogsu kendinize cekince kolaylikla yerinden cikacaktir, ancak yerinden cikardiktan sonra yine bir iki kablo baglantisi daha var onlari gorursunuz, onlari tamamen cikardiktan sonra gogsu arabadan disari alabilirsiniz.
Ayrica hurdaliklatda bir ara (76-77 yillari civari) R-12 TS lere takilan sari ibreli jaeger gostergelerden bulursaniz onlarin ibreleri gunesten etkilenmiyor, onu monte edebilirsiniz.
Suspansiyon olarak ben sistemin orijinal kalmasi taraftariyim. 4 amortisor+4 helezon ve on takimda asinmis diger parcalar(rot kolu,rotil,salincak burclari,kaster kolu ve viraj demiri lastikleri) degistirildiginde ve adamakilli bir onduzen ayari yaptirildiginda yoltutusun optimal hale gelecegini dusunuyorum. Yurtdisinda spor R-12 gordini yay ve amortisorleri bulunabiliyor ama ulkemizde bulmak imkansiz.
Km. olarak ta amortisorler genelde bozulmadiklari surece degisim gerektirmez ama helezonlarin 10-15 sene icerisinde ozelligini kaybettigini biliyorum. 90 modelden asagi R-12 lerde hic degismemisse helezonlar degistirilmeli bence. Zaten cok pahali degiller.
Klima konusuna gelince, bence araclarimizin motoru zaten oldukca gucsuz, klimanin cok fazla ise yarayacagini zannetmiyorum.
Bir soru da ben sorayim. Malum bizim araclarin kalorifer sistemi cok etkisiz. Corum kaloriferi v.s. olmadan orijinal kaloriferi daha etkili hale getirebilir miyiz acaba? Fan motoru cok zayif hava ufluyor, on cam bugusunu bile zor aciyor. Benim aklima(eger kalorifer radyatorunun oldugu kismi daha once soktuyseniz bilirsiniz)kalorifer radyatorunun onune 4-5 tane PC ler icin uretilen 8 cm lik fanlardan vidalamak geldi. Tek endisem toz v.s. den dolayi fanin cabuk ariza yapabilmesi. Bu konuda ne dusunuyorsunuz?
TOROSLARIN EN BİLDİĞİM ÖZELLİĞİ ÇOK SAĞLAM ARABA GERÇEKTEN
Kalorifer motorunun donus hizi normal. Kalorifer petegini de gecen sene komple yikamistim ama olmazsa onu yenisiyle degistirerek tekrar denerim. Fazla pahali olacagini sanmiyorum.
şimdi göstergede küçük bir ampül bozulsa onu değiştirmek için bütün torpidoyumu sökecez...
vay halimize
öncelikle herkese selamlar.ben de reno 12 ciyim bi gtsmiz var.şu oz gibi olan jantı nasıl yada nereden bulabiliriz ki...reno parçacılarına söylesek bulurlar mı acaba?
yorumsuz
ya beyler bu jantlar orjinal reno jantı mı yoksa oz falan mı üretmiş?
sağol da bilader ikinci resim görünmüyo...bugün antalyanın sanayisini alt üst ettim. bulamadım ya şu oz gibi olan jantı.eğer gören yada duyan olursa bu jantı bi yerde bi zahmet haber veri de alalım yaw...
alın size gordini
Adam megane 2 jantını gömdü arabaya
Ne dersiniz bizde yapsakmı ???
Abi dört bijona geç de gerisi kolay. Her türlü jant ayarlanır.
Broşürlerin devamı gelecek. Siteyi dikkatli takip ediniz.
quote:
Orjinalden alıntı: renault12
Broşürü beğendiniz mi?
heee beğendim
e birazda gülelim.
Çekicinin arkasına bağlanmış bi polis arabası....
her ne kadar bozulmuş olsada cekicinin bir polis arabasını çektiğini gördümya
5000devirde 72hp
100km de 7.8lt yakıt tüketimi fena değilmiş yav : ) uzun yolda 6.5 filan yakıyo demekki
broşürler için teşekkürler opisyonel donanım klima
quote:
Orjinalden alıntı: pcdata76
Far silgisi olayini bulmak imkansiz, cunku fransiz R-12 lerinde bile olmayan bir opsiyon. Turkiye'de tekli fari ve ona uygun cerceveyi bile bulmak zor.
Haynes kitabina gelince eger zamanin olur da taratip verebilirsen gercekten cok iyi olur bizler icin. Ben zamaninda okulda tesadufen buldugum yukarida arkadasimizin resimlerini verdigi Hasan Can'in r-12 kitabini komple taramistim bir iki hafta ugrasarak.
Birde arkadaslar sitemizde R-12 TX ve TSW nin kitapcigi verildi olur da elinde GTS veya eski TS/TL lerin kitapcigi olan varsa ve tarayarak bize sunabilirlerse cok memnun oluruz :)
Lastik konusuna gelice toroslardan onceki modellerde 155 daha iyidir her zaman, cunku direksiyon hissedilir bicimde daha yumusak oluyor.
Bende TX kitapçiği var GTS modelininki bu kitapçıkla aynı , klima ve otomatik camların nasıl kullanılacağini ek olarak tarif ediyor
renault 12yi benden başka sevenlerde varmış türkiyede hayret şaşirdim valla , büyük şehirlerde görmediğim sadece Dinarda Burdurda hernevisini gördüğüm araba modeli. 1987 Okyanus Mavi TX vardı bizde önünde TX yazardı küçükken hava atardık TX diye , Babalarının Şahini Taunusu Doğanı olanlarla tartişip dururdum.Sonra Toroslar cıktı Stationu çok hoşuma giderdi aslında eskilerinden pekde farkı yoktu tampon , yan çıtalar vs vs. 2001 yılına kadar satmadı babam her ne kadar zorlasak da arkadaşların alay konusu olsak da tutkusu vardı babamın , 2001 temmuzda kaza yaptık , Kasko perte ayırdı , sonra bir tamirci almiş yaptırıp satmiş , koskoca izmirde kuzeyinde güneyinde onlarca kez gördüm her gördüğümde ayrı bir heyecan vardı demek ki ben de seviyormuşum onu anladım... Seviyorum ama neden ben de bilmiyorum aslında kızgınlığım olması gereken bir araç. Neden mi? 1980de üretimi duran araç bizde 2000 yılına kadar üretildi ve iç dizaynı ufak değişiklik olsa da 1975den beri aynı. Üretilen en geri ülkelerde bile en son 1994de üretildi bizde 2000 yılına kadar zorla üretimi durdu ( AB çevre komisyonunu egzoz gazı değerlerini üzerinde olması bu aracın üretimini durdurdu OYAK isteyerek değil ecburen durdurdu) Hiç sevmediğim Kuş serisi bile bir ton makyajla donanımla farklı motor seçenekleriyle çıktı ama 12ler 1983den beri aynı motoru kullanıyor hatta maliyer düşürmek için 1988 kol dayanakları küçültüldü 1998de devir saati kalktı. Aklim almadığı 1999 2000 modelinde renkli cam kullanılması. Avrupada Airbagsiz Enjeksiyonsuz Araç üretimi kalmazken biz Türk Halkına 1970lerin teknolojisini layık görenleri kutluyorum ne diyeyim.........
quote:
Orjinalden alıntı: Aulutrene
renault 12yi benden başka sevenlerde varmış türkiyede hayret şaşirdim valla , büyük şehirlerde görmediğim sadece Dinarda Burdurda hernevisini gördüğüm araba modeli. 1987 Okyanus Mavi TX vardı bizde önünde TX yazardı küçükken hava atardık TX diye , Babalarının Şahini Taunusu Doğanı olanlarla tartişip dururdum.Sonra Toroslar cıktı Stationu çok hoşuma giderdi aslında eskilerinden pekde farkı yoktu tampon , yan çıtalar vs vs. 2001 yılına kadar satmadı babam her ne kadar zorlasak da arkadaşların alay konusu olsak da tutkusu vardı babamın , 2001 temmuzda kaza yaptık , Kasko perte ayırdı , sonra bir tamirci almiş yaptırıp satmiş , koskoca izmirde kuzeyinde güneyinde onlarca kez gördüm her gördüğümde ayrı bir heyecan vardı demek ki ben de seviyormuşum onu anladım... Seviyorum ama neden ben de bilmiyorum aslında kızgınlığım olması gereken bir araç. Neden mi? 1980de üretimi duran araç bizde 2000 yılına kadar üretildi ve iç dizaynı ufak değişiklik olsa da 1975den beri aynı. Üretilen en geri ülkelerde bile en son 1994de üretildi bizde 2000 yılına kadar zorla üretimi durdu ( AB çevre komisyonunu egzoz gazı değerlerini üzerinde olması bu aracın üretimini durdurdu OYAK isteyerek değil ecburen durdurdu) Hiç sevmediğim Kuş serisi bile bir ton makyajla donanımla farklı motor seçenekleriyle çıktı ama 12ler 1983den beri aynı motoru kullanıyor hatta maliyer düşürmek için 1988 kol dayanakları küçültüldü 1998de devir saati kalktı. Aklim almadığı 1999 2000 modelinde renkli cam kullanılması. Avrupada Airbagsiz Enjeksiyonsuz Araç üretimi kalmazken biz Türk Halkına 1970lerin teknolojisini layık görenleri kutluyorum ne diyeyim.........
al bendende o kadar düşüncelerime tercüman oldun.
quote:
Orjinalden alıntı: ehtebaala
önce benide ekleyin bu kulübe bende yakın zamanda arabamızın resmini koyarım