Şimdi Ara

RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.098
Cevap
39
Favori
1.312.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam, rica ederim, el çizimi olan o resmi sen çizdiysen helal olsun sana, valla tamir kılavuzunda bile bulamazsın bu kadar gerçekçi çizimi
  • Selam ne zamandir forma yazamiyorum kabul etmiyo neyse; bu hafta sonu concorde ile ilk uzun yolculugumuzu yaptik genel olarak guzeldi ama 40 km sonra aku isareti cikti, devam ettim. Sarj dinamosu bozulmus 25 ytl ye hallettiler. Alah`tan aku yeniydi yoksa yollarda sürünecektik. Bu arada bi kac sorum olacak........1)Bazi birlesme noktalarinda kuflenme var ne yapabiliriz?......2)Farlari actigimda yol bilgisayari ve saat fazlaca sonuklesiyo birde yol bilgisayari 160 la giderken 200 gosteriyo. Yardimlariniz icin sagolun
  • Tafu merhaba, kaporta ile ilgili sorununa tomisus cevap vermiş, diğer soruların hakkında bildiklerimi paylaşayım. Yol bilgisayarı ve saat, farları açtığında araç bunu gece vakti olarak algılyor ve gözünü almaması için parlaklığını kısıyor yani normal bir durum. Ancak göstergenin altında solda bir teker var gösterge panosunun ışık şiddetini ayarlamak için , o da çok kısık olarak ayarlı ise yol bilgisayarı dahada kısık parlaklıkda olabilir. Bu tekeri önce bir ayarla sonra ona göre değerlendirirsin.
    Ayrıca diğer sorun- 160 la giderken yol bilgisayarının 200 göstermesi- aklımda kaldığı kadarı ile yol bilgisayarı yaptığın hızı göstermiyorki , 200 diye bahsettiğin değer başka bir değer(yapılan km , depodaki benzinle yapılabilir km gibi) olabilir.
  • Tomisus merhaba, Dinamo ile ilgili problemin hakkında şunu söyleyebilirim. Bendede aynı sorun vardı, ara ara şarj lambası yanıyordu. Gittiğim ustalarda şarj dinamosunu ölçerek herhangi bir sıkıntının olmadığını söylediler.Ancak dinamonun zarar görebileceği düşüncesi ve yenisininde çok pahalı olması sebebiyle biraz daha araştırma yaptım. Sonucunda şarj dinamosuna monte edilen konjektörün uygun konjektör olmadığı tespit edildi ( Reno 9 konjektörüymüş)ve orjinal konjektör ile değişildi.Ondan sonra hiç şarj lambası yanmadı.Söylediklerine göre aynı problemi şarj dinamosunun kömürleride yapabilirmiş. Bu arada konjektörü 50 ytl ye aldım.İyi akşamlar.
  • Arkadaşlar bugün ön iki amortisörü değiştirdim fiyatı bilyalar dahil 60 ytl ( tamir görmüş bir sene garantili) şu an için önden gelen sesler kesildi durum gayet iyi.Ayrıca tabla fişeklerinide değiştirdim çifti 3 ytl.Sağ alt maşbiyel koruması değişti 25 ytl.
  • bendeki acaip sorunlar devam ediyo:)
    direksiyonu sağa sola kırınca rölanti düşüyo eğer araba hareket halindeyse stop bile ediyo bazen.ama sağa kırınca bişey yok.annamadım gitti.
  • Arkadaşlar """"Renault 21 ciler OPTİMA-MENAGER-CONCORDE resim eklendi""""" yerine daha uygun bir başlık yazılamazmı?
  • Alex air merhaba """"Bugün hava filtresini orjinal filtreylke değiştirdim jikleyi söktürüp kelebeği tinerle temizlettim sonuçmaşşalah mükemmmel benzindede tüpdede cuutoof ve otomatik jikle çalışıyor şu an herhangi bir sorunum yok benim sorun sanaırım kelebekteymiş. bütün sorunum çözüldü ne tekleme yapıyor nede istop etme var sonuç mükemmel çalışıyor""" demiştin .

    Durumda değişiklik varmı yani hem benzinde hem lpg de cutoff ve otomatik jikle çalıyormu, rolanti nasıl , cutoff ayar vidasının, rolanti vanasının, lpg beynindeki ayar vidasının durumu nasıl anlatda biraz moral bulalım .
  • Gergy merhaba, Hazır formda kimse yokken bizim problem hakkında bildiklerimi ve senin yaptığın işlemden anladığımı yazayım.

    Problem şu ;

    1A-rolanti ayar vanası tam açık araç benzinde . Sonuç; herşey mükemmel (otomatik jikle,rolanti).
    1B-rolanti ayar vanası tam açık araç lpg de . Sonuç; rolanti sabit kalmıyor araç oldukça vuruntulu çalışıyor ve araç bir müddet sonra stop ediyor.

    2A-rolanti ayar vanası tam kapalı araç benzinde.Sonuç; otomatik jikle devre dışı rolanti düşük araç her an stop edebiliyor.
    2B-rolanti ayar vanası tam kapalı araç lpg de. Sonuç; otomatik jikle devre dışı rolanti düşük araç her an stop edebiliyor.

    Not: Bizim araçlarda rolanti düzenleyicinin önüne vana konmaktadır .Amaç vanayı kısıp daha az hava ile lpg yi vuruntusuz ve verimli çalıştırmak.


    lpg ustaları (1A yı pas geçelim işin tabiatina aykırı) 1B üzerine işlem tesis etmiyorlar. Bu durumda 2.madde de açıkladığım durumun üzerine işlem tesis ediyorlar.Yani otomatik jikleyi feda ediyorlar. Düşük rolanti içinse cutoff ayar vidasını sağa doğru çevirerek kelebeğin pozisyonunu değiştiriyorlar bu durumda beyinden gelen gaz, filtreden gelen hava ile birlikte artarak manifolda girmesi sağlanıyor ve böylece düşük olan rolantiyi artırma yolunu tercih ediyorlar .Bu durumda araç cutoff özelliğinden çıkıyor(gerçi cutoff lpg de zaten devre dışı olacağı için çokda önemli değil)Çünkü cutoff vidasının sağa doğru sıkılmasından dolayı bu işlem cutoff siviçini fonksiyonsuz bırakıyor.

    Peki vananın tam kapalı olduğu bu durum çözümü sağlıyormu ? malasef hayır çünkü vananın tam kapalı olması rolanti düzenleyiciyi devre dışı bıraktığı için Cutoff vidasının açısının değiştirilmesine rağmen gün içinde rolantide ani düşmeler olabiliyor ve araç stop ediyor.

    İşte burda senin çözüm devreye giriyor.İlginçdir bende daha evvel Alexair ile mesajlaşırken senin çözümüne yakın bir şeyler düşündüğümü söylemiştim.Ancak elektrik bilgim ve malesef zamanım olmadığı için bir uygulama yapamadım.

    Şimdi senin çözümüne gelelim. Yaptığın uygulama sonucu ; araç benzinde iken rolanti vanasını açık tutacak, lpg de iken kapalı hale getirecek bir elektrikli röle yapmışsın.Bence uygulaman benzinde doğru ancak lpg de tam olarak çözüm getirmiyor zaten sende demişsin lpg de rolanti hala düşük diye .Bence senin uygulamanda lpg de rolantinin düşük kalmasının sebebi rolanti düzenleyicisinin devreden çıkacak şekilde rolanti düzenleyicisinin fişine röle yardımıyla elektrik yollaman.

    Bence rolanti vanası benzinde tam açık ,lpg de iken ise yaklaşık 3/4 oranında kapalı olmalı.

    Tabi bu yazdıklarım tamamen doğru olmayabilir amacım sana olumlu yönde fikir verebilmek .
    Gergy, dediğim gibi benim çözüme yönelik ancak fikirlerim azcıkda tecrübelerim var doğru yada yanlış ( umarım ukelalık yaptığımı düşünmezsin) ancak senin ise bilgin ve merakın sayesinde uygulama seçeneğinde var .Bu yaptığın işlemi lpg de vananın tam kapalı değilde 3/4 oranında kapalı hale getirmen belki problemimizi çözer diye düşünüyorum .Hadi biraz daha gayret etde bizi bu dertden kurtar.İyi akşamlar .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gakgunlu -- 28 Nisan 2007; 0:37:30 >




  • Hocam, daha önceden de söylediğim gibi ben her türlü fikre açığım, hiçbir zaman kimsenin de ukelalık yaptığını düşünmem.

    bu söylediğin (3/4 oranında kapalı olması), LPG'nin rölantide düzgün çalışmasını sağlasa da yine rölantide motora yük bindiğinde rölanti devrinde düşüş yaşanıyor. Senin söylediklerini denedim çünkü daha evvel. Ayrıca o vanaların açıklık veya kapalılık dereceleri de benzinde iken rölanti değerlerini olumsuz etkileyebiliyor. LPG'de Vananın çeşitli açıklık ve kapalılık derecelerine göre rölanti devri değişiyor ancak motora yük binince(klima, hidrolik direksiyon vb) veya soğuk iken rölantisini arttırmıyor veya düşmesine engel olmuyor.

    Neyse, ben bu konuyu çözmek için şu sıralar emme manifoldundaki pnömatik sistemler, elektronik beyin ve LPG ayarları ile ilgili araştırma yapıyorum, gelişmeler hakkında bilgi veririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gergy -- 28 Nisan 2007; 2:25:06 >




  • ARAKADAŞLAR ARABALARINIZA NE TÜR LPG TAKIYORSUNUZ SIRA TİPİ Mİ YOKSA DÜZ LPG Mİ HANGİSİ DAHA RANDIMANLI
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gakgunlu

    Arkadaşlar """"Renault 21 ciler OPTİMA-MENAGER-CONCORDE resim eklendi""""" yerine daha uygun bir başlık yazılamazmı?

    Gakgunlu ve Tomisus cok sagolun. Formda daha oncede baslik konusu acilmisti bende destegimi belirtmistim ama bi degisiklik olmadi. Bu konuyla kim ilgileniyo, kim degistirebiliyo?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekremim

    ARAKADAŞLAR ARABALARINIZA NE TÜR LPG TAKIYORSUNUZ SIRA TİPİ Mİ YOKSA DÜZ LPG Mİ HANGİSİ DAHA RANDIMANLI


    Bende normal sistem var(95 concorde), su ana kadar bi problem yasamadik. Gecen usta ya sordum sirali olurmu diye olmaz dedi ama yinede iyice arastirmak lazim
  • arkadaslar bıldım kadarıyla o lpg ıcın concortlara ozel parca laguna ıcın felanda gecerlı arabanın yol bılgısayarını lpg uyumlu hale getırıyo ayrıca enjeksıyonlu arabalara duz lpg takıldıgında bıraz rısklı oldunuda duymustum sıralı uygun dıye bılıyrum sonucta konkort bıde sunu sorıym konkordun kac farklı versıyonu var yanı en ustun donanımlısı hangısı oluyo
  • sebebı ney pekı cunkı sgı sıstemı enjeksıyonlu araclara gore tasarlanmış ve normallere gore sahıne bıle daha faza ekonomıklık sagladıgı kanaatınde olan arkadaslarım var buna takılmamasının nedenı ne olabılır duz karbıratorlu sahıne bıle takılabılıyo kı benım arkadasım 2500 verıp en ıyısı oldunu soyledıgı lpg sıstemı taktı duzden daha ekonomık oldunuda soyluyo performans da bır dusukluk yok bunu bende denedım hakıkaten yolda benzın ve lpg arasında hıc kayıp yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alexair80

    slm arkadaşlar rölanti vanasının çalışıp çalışmadığını biliyormusunuz yanlış anlamayın ama sorun ondan olabilir. bende şu an vana iptal herşeyi kendisi ayarlıyor ben şu an hiç ellemiyorum vana açık olunca sivicle oynamanın mantığı pek kalmıyor zaten rölanti vanası herşeyi hallediyor. bence onun çalışıp çalışmadığını kontrol edin. sonuçta buda fikir. ben yaptıklarımı tekrar söyleyeyim . tür ayar düğmesini 2000 devirde geçecek şekilde ayarladım (vana açık olunca 1600-1700 debaşlıyor normal devire iniyor ) rölanti vanasını söktüm güzelce bir temizledim (benzinle tabi) enjeksiyon kelebeğini söktüm tinerle tamizledim (bugune kadar hiç temizlenmemiş fazla kirlenmiş sakızlama yapmış) hava filtresini orjinal sayılan filreyle değiştirdim sibob ayarını tekrar yaptırdım şu an hiç bir proplemim yok . Bunları yapmayı deneyen varmı ben yaptım herhanbir sorun yok . yalnı gakgünlünün mikseri ne baktım yaprak mikser bende ondan değilde enjeksiyon hotumunun bitimine enjektiyaon yazan kelebeğin önüne attılı etrafını sıvı conta ile kapladım bütün hava alabilecek yerleri sağlamlaştırdım. fırsat olursa bir video çekip yayınlamak görüşlerinizi alırız hemde görürsünüz. ( benim mikser kelebekten önce rölanti vanasının sonra düşünüyorum kelebekten hava almayınca rölanti vanası hava emiyor emerken kelebekten geçmeyen gaz rölanti vanasından geçiyor gibime geliyor .)


    Peki araç yüke bindiğinde LPG'de rölantiyi arttırıyor mu senin aracında? Mesela klimayı açtığında veya hidrolik direksiyonu en sona kadar kırdığında veya fanlar çalıştığında?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: xmiralay

    sebebı ney pekı cunkı sgı sıstemı enjeksıyonlu araclara gore tasarlanmış ve normallere gore sahıne bıle daha faza ekonomıklık sagladıgı kanaatınde olan arkadaslarım var buna takılmamasının nedenı ne olabılır duz karbıratorlu sahıne bıle takılabılıyo kı benım arkadasım 2500 verıp en ıyısı oldunu soyledıgı lpg sıstemı taktı duzden daha ekonomık oldunuda soyluyo performans da bır dusukluk yok bunu bende denedım hakıkaten yolda benzın ve lpg arasında hıc kayıp yok

    concordelar sıralı tip enjeksiyon yapısına sahip değil yani araç 4 göze sıralı olarak yakıt püskürtme yerine hepsine aynı anda püskürtüyor, bu yüzden sıralı sistem bu yüzden olmuyor diye biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gergy -- 28 Nisan 2007; 22:05:27 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alexair80

    klimayı açtığımda yükseliyor fan açtığında pek değişiklik olmuyor


    bu arada 2a mühendislik in sitesindede bu sorunla ugraşıyorlar sorun aynı yani bizimkiler sorun değilmiş. birde benim arabada uyguladığım değişiklikler hemen harekete geçmiyor mutlaka biraz kullanmam lazım araba kendini ne olursa olsun topluyor örneğim rölanti az diyorum ama biraz kullandıktan sonra normale dönüyor değişikleri hemen hisetmek mümkün değil sizdede öylemi lpg yi hemen ayarladım git olmuyor biraz çalışması gerekiyor ona göre düzen alıyor

    Aynen söylediğin gibi arkadaşım, LPG'de ayar işi zor. Bir anı bir anını tutmuyor




  • dün bende concord duma taktırdım lpg
    yapan usta ise,ayar konusunda en çok uğraştıran arabalardan bir tanesi olduğunu söyledi
    herşey normal olarak çıktım oradan,rölenti 1000 dev/dak ya ayarlandı
    ancak motor ısınınca 1300 devre çıktı
    alt devirlerde gaz tepki vermemeye ve bayılmaya başladı
    2,000 devirde 80 km hız ile giderken,100 km ile giderken de 2000 deviri gösteriyordu
    yol bilgisayarı manyadı,kendinden mod değiştirmeye başladı
    benzinde olmamama rağmen,benzindeymişim gibi veri verdi,ışık yandı ve benzin bitik gösteriyor şu anda
    sabah çalıştırdım,rölenti oldukça düşüktü, motor ısınınca normale döndü

    sizce bunlar normalmi,atıyorum 1000-2000 km sonra normale dönermi yani bir deneme yanılma ile mi ayar tutturmaya çalışacaz
    ben şuanda yaşadığım tuhaf şeyleri not alıyorum,iki depodan sonra gel ayar yapacaz dediler
    sizce düzelirmi
    bu konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar,tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum




  • İyi geceler. Buraya timusus arkadaşımızın benim başka bir forumda teknik konudaki görüşümü okuyup bana hem bilgi paylaşımı hemde teşekkür olarak attığı mail sebebiyle geldim.
    İşin aslı böyle üyelik sistemlerinde pek fazla vaktim olmaz. Aynı anda birkaç konu üstüne araştırma yaptığım için. Neyse.. timusus tşk.
    BULUNMAYAN PARÇA VARMIŞ ONUNLA İLGİLİ BİLGİ DE VERECEĞİM!! buji kablosu, fren merkezi vs.

    Kendimi tanıtayım. 93 model bir concorde yi 99 agustostan beri kullanmaktayım. Arabayı anlatmaya gerek yoktur sanırım. 2005 ocak ayında lpg taktırdım. Şimdi bütün bu konu altındaki yazıların neredeyse tamamını okudum. Burada anlaşılması gereken bir durum vardır. Ben hangisinden bahsedildigini anlayamadım. Enjeksiyonlu sistemlerde 2 seçenek var. 1- Klasik bilinen ancak enjeksiyonlu sistemlere uygun beyinli lpg sistemidir ki digerinden 2-3 parça ayırır. en önemli parçasıda emülatör denilen ve çalıştırıldığında ayarına göre benzinle çalışıp daha sonra gaza geçirendir. Bu sistemin kumandası 2 yönlüdür. Yukarıda bir yerde söyleninlen gibi ortası yoktur.ya benzin yada lpg. 3 lü sistemse onu çöpe atın 2liyi uydurtun. Çalışma sistemide temelde 2 türlüdür. ilki belirli süreye ayarlı olarak çalıştırıldığında benzinle çalışır daha sonra süre bitiminde lpg ye geçer. -benimki böyledir- Diğeri ise belli olan devire gelene kadar benzinle çalışıp deviri bulduğu anda lpg ye geçer. Sistemin kurulumunda arıza vermemesi gerekir. sistemin maliyeti ise 350-750 arası fiyatlara ruhsata işleme dahil bitebilir aldanmayın. değilse 900 ytl ye sıralı sistemler mevcuttur.
    2. LPG sistemi ise sıralı sistemdir ve gayet basittir. Tıpkı enjektöre benzin verilmesi sisteminin gaz uyarlaması halidir. lpg genelde motor ısınınca geçer. 900 ytl. direkt olarak lpg enjektörlere verilir. yakıt farkı bana göre yoktur. performans tartışılır.
    Ha ilk anlattığım sisteme elektronik beyinde denilebilir. orada önemli birşey var arkadaşlar! eğer sıralı sistem değilse mutlaka hava filtresine açılıp kapanan kelebek yaptırın. ucuz. ileride sıkıntı olmaz patlamaz filitre.
    Daha önce konuştuğunuz problemler gibi benimkinde de rölanti problemi olabiyor zaman zaman. usta iyi olursa bi problem olmaz. çünkü benzinde çalışınca zaten normal durumda rölanti düzenleyicisi çalışır ve stop etmez. Yalnız bana cutt off veya svich dediğiniz şeylerin türkçesini açabilirseniz sevinirim. neymiş bunlar biliyormuyum bilmiyormuyum anlıyamadım.

    Gelelim bulunmayan parçalara: Fren merkezi 60-70ytl buji 35-50 ytl arası. ikisinide yakın zamanda aldım. taktım. hatta fren diskiyle birlikte balatalar ve ana merkezi geçen ay değiştirdim ve inanın süper bişey lastikler asvalta yapışıyorsa hissediyorsunuz kuvvetini. acayip yumusadı. iş arkadaşlarımın opel vectra ve astraları var onlar bindiler ne biçim yumuşak fren diyorlar. onlarınki debriyaja basar gibi sert. başka bulunamayan aradığınız bişey varsa mail atarsanız daha çabuk görürüm. benumit@hotmail.com
    unutmayın bu arabalarda herkes önce kendi arabasının ustası olmalıdır değilse satın gitsin.
    gerçi aramızda kalsın ben yüksek model düşünüyorum artık. 8 yıl oluyo.
    biraz uzun yazdım.ama ancak.
    HA TURBOSU OLAN ARKADAŞLAR RESİMLERİ KOYARLARSA SEVİNİRİM. MERAK ETTİM. ARABANIZDA DİREKSİYONDAN KUMANDALI SİSTEM VARMI GÖRMÜŞTÜM BEN.
    Not: YAZIMIN SONUNA ARABANIN RESMİNİ EKLEYECEKTİM. UNUTMUŞUM. YOLLAYI VERDİM...:)




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.