Şimdi Ara

RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.098
Cevap
39
Favori
1.312.150
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: recep41

    bugün sanayiye gittim.arabanın altı çok sürtyordu.en ufak çukurlarda bile sürtmesinden arabaya binemiyordum.birde araba hiç amortisör yokmuş gibiydi.amortisörlerinin bozulmuş olmasından şüphelenerek çıkmacıya gittim.iki adet buldum.aldım ustaya götürdüm değiştirelim diye.usta bi söktü ki sürtmenin nedenini anladık.meğer benden önceki sahibi erozyon yayını araba alçak olsun diye kestirmiş.bu yüzden araba yere hem çok yakın hemde yayın esneme payı olmadığı için çok sarsıyordu.yayları değiştirdik meğer amortisörleri çalışıyormuş.önleri hallettik.yarında arkaları halledeceğiz.


    bir arkadaşa vardı oda sürtmeden çok yakınıyordu belki ondada böle bir sorun vardır diye sizlerle paylaşmak istedim bunları.iyi geceler.


    Ben de yeni taktırmış olmama rağmen amortisörlerin tekrar bozulduğundan şüpheleniyordum, bir yandan da helezon yayların esnekliğini kaybetmiş olmasından da şüpheleniyordum. Sizin mesaj aslında bir ışık tutmuş oldu. Ben de bir baltıracağım yaylara, hoş amortisörleri değiştirirken usta hiç yaylarla ilgili bir problemden bahsetmedi ama başka birine göstermekte fayda var. Bu arada arkada yay yok diye biliyorum. Torsiyonlu sistem çünkü concordlarda.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gakgunlu

    Arkadaşlar merhaba, geçen pazar akşamı bir kaza geçirdim, çok önemli bir şey yok , arka tampon sol köşesinden kırıldı ,sol arka stop kırıldı , sol arka çamurlukda biraz problem var. Trafik raporunu aldım , tamamen diğer araca kusur buldu , söylendiğine göre tek kuruş masraf yapmadan bu problemleri gideriyorum ama hazır aracı 1 hafta 10 gün tamirciye bırakınca diyorumki aracı tamamen boyatayım.Çünkü aracın üzerinde hala ilk boyası var yani orjinal boya olmakla birlikte görünümü oldukça kötü. Boya konusunda deneyimleriniz varmı , Ankarada bana tavsiye edebileceğiniz usta varmı ve boya fiyatları hakkında bilginiz varmı paylaşırsanız sevinirim.İyi günler.


    Büyük geçmiş olsun hocam. Allah beterinden korusun. Sigorta konusunda eksper gelip inceleme yapacaksa onun değerlendirmesinden sonra komple boyatıp boyatmama konusunda karar ver derim, eğer eksper gelmeyecekse ve anlaştı iseniz bence çamurluk dahil komple yenisi ile değiştir. Genelde çamurluk kısımları çabuk çürüyor. Ancak fazla hasar görünmüyorsa genelede çekiçleyip kaportayı düzeltme yoluna gideceklerdir. Arabayı komple sanırım dıştan boyatmayı düşünüyorsunuz, ben Ankara'da olmadığım için usta tavsiye edemiyeceğim, ancak boya konusunda kaliteli markaların boyasını kullanmanızı tavsiye ederim, benim şahsi görüşüm fırın boya (ustanın atölyesine bakın) en iyisi ancak biraz pahallıya patlıyor.

    Genelde parçalar hariç, yani tampon, stop lambaları vb., en kaba işçilikle halledilmeye kalksa (fırın boya değil) Kaporta + boya + işçilik, bizim buralarda 150 - 300 YTL arasında değişir komple arkaların boyanması. Sadece çamurluk için ise sanırım 150 YTL'ye hallolur. Arabanın komple boyanması ise boyanın ve boyacının işçilik maliyetine göre 500 ile 1000 YTL arası değişir diye tahmin ediyorum. Ama Ankara'da fiyatlar nasıldır onu bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gergy -- 2 Mayıs 2007; 10:13:56 >




  • Gergy teşekkür ederim. Ben biraz araştırma yaptım komple boya için 1000-1500 arası rakamlar konuşuluyor.Açıkcası bana fazla geldi .Ayrıca boya sırasında ve sonrasında gerekebilecek parçaları araştırdığımda ise tam bir felaket ile karşılaşabilirim.Çünkü kapı çıtalarının,pencere sıyırıcılarının ve pencere çerçevesinin boya esnasında çıkarılması ve sonrasında takılması kırılmalarına sebep olabiliyormuş ve bu saydıklarımın dehşet fiyatları var .Bütün bunlar söylediğim 1000-1500 ytl rakamının dışında olabilecek harcamalar.Onun için kararsızım ,haliyle bir de memurluk var ya onun için taksitle yaptırabileceğim bir usta bulmam ve bu ustanın işciliğine güvenmem gerekiyor.
  • Tomisus teşekkürler, Tamponu malesef exper alacakmış ve hatta tamponun üzerindeki beyaz film-şeritini bile , çünkü suistimal edilebildiğini söyledi yetkili servis , ayrıca tamir başlangıcı ve sonunda fotoğrafla da tespit ediyorlarmış yenisinin takıldığını.

    Sen aracını komplemi boyattın? ve eğer cam fitillerini(sıyırıcı ve çerçeve) çıkarttıysan temiz bir şekilde çıkarabilmenin püf noktası varmıdır.
  • Teşekkür ederim tomisus
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gergy


    quote:

    Orjinalden alıntı: recep41

    bugün sanayiye gittim.arabanın altı çok sürtyordu.en ufak çukurlarda bile sürtmesinden arabaya binemiyordum.birde araba hiç amortisör yokmuş gibiydi.amortisörlerinin bozulmuş olmasından şüphelenerek çıkmacıya gittim.iki adet buldum.aldım ustaya götürdüm değiştirelim diye.usta bi söktü ki sürtmenin nedenini anladık.meğer benden önceki sahibi erozyon yayını araba alçak olsun diye kestirmiş.bu yüzden araba yere hem çok yakın hemde yayın esneme payı olmadığı için çok sarsıyordu.yayları değiştirdik meğer amortisörleri çalışıyormuş.önleri hallettik.yarında arkaları halledeceğiz.


    bir arkadaşa vardı oda sürtmeden çok yakınıyordu belki ondada böle bir sorun vardır diye sizlerle paylaşmak istedim bunları.iyi geceler.


    Ben de yeni taktırmış olmama rağmen amortisörlerin tekrar bozulduğundan şüpheleniyordum, bir yandan da helezon yayların esnekliğini kaybetmiş olmasından da şüpheleniyordum. Sizin mesaj aslında bir ışık tutmuş oldu. Ben de bir baltıracağım yaylara, hoş amortisörleri değiştirirken usta hiç yaylarla ilgili bir problemden bahsetmedi ama başka birine göstermekte fayda var. Bu arada arkada yay yok diye biliyorum. Torsiyonlu sistem çünkü concordlarda.



    peki arkayı nasıl kaldırabiliriz.önü alçalttıkları için orantılı olsun diye arkayı da indirmişiler herhalde.arkada amortisörler hiç çalışmıyo sanki.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: recep41


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gergy


    quote:

    Orjinalden alıntı: recep41

    bugün sanayiye gittim.arabanın altı çok sürtyordu.en ufak çukurlarda bile sürtmesinden arabaya binemiyordum.birde araba hiç amortisör yokmuş gibiydi.amortisörlerinin bozulmuş olmasından şüphelenerek çıkmacıya gittim.iki adet buldum.aldım ustaya götürdüm değiştirelim diye.usta bi söktü ki sürtmenin nedenini anladık.meğer benden önceki sahibi erozyon yayını araba alçak olsun diye kestirmiş.bu yüzden araba yere hem çok yakın hemde yayın esneme payı olmadığı için çok sarsıyordu.yayları değiştirdik meğer amortisörleri çalışıyormuş.önleri hallettik.yarında arkaları halledeceğiz.


    bir arkadaşa vardı oda sürtmeden çok yakınıyordu belki ondada böle bir sorun vardır diye sizlerle paylaşmak istedim bunları.iyi geceler.


    Ben de yeni taktırmış olmama rağmen amortisörlerin tekrar bozulduğundan şüpheleniyordum, bir yandan da helezon yayların esnekliğini kaybetmiş olmasından da şüpheleniyordum. Sizin mesaj aslında bir ışık tutmuş oldu. Ben de bir baltıracağım yaylara, hoş amortisörleri değiştirirken usta hiç yaylarla ilgili bir problemden bahsetmedi ama başka birine göstermekte fayda var. Bu arada arkada yay yok diye biliyorum. Torsiyonlu sistem çünkü concordlarda.



    peki arkayı nasıl kaldırabiliriz.önü alçalttıkları için orantılı olsun diye arkayı da indirmişiler herhalde.arkada amortisörler hiç çalışmıyo sanki.



    işte o çok daha kolay ve ucuz torsiyon ayarlanıp aracın arkasının kalkıp inmesi dilediğiniz gibi ayarlanabiliyor. Üretici, bozuk yollarda aracın arkasının kaldırılmasını, düz asfalt yollarda ise alçaltılmasını önermiş normalde.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gergy


    quote:

    Orjinalden alıntı: recep41


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gergy


    quote:

    Orjinalden alıntı: recep41

    bugün sanayiye gittim.arabanın altı çok sürtyordu.en ufak çukurlarda bile sürtmesinden arabaya binemiyordum.birde araba hiç amortisör yokmuş gibiydi.amortisörlerinin bozulmuş olmasından şüphelenerek çıkmacıya gittim.iki adet buldum.aldım ustaya götürdüm değiştirelim diye.usta bi söktü ki sürtmenin nedenini anladık.meğer benden önceki sahibi erozyon yayını araba alçak olsun diye kestirmiş.bu yüzden araba yere hem çok yakın hemde yayın esneme payı olmadığı için çok sarsıyordu.yayları değiştirdik meğer amortisörleri çalışıyormuş.önleri hallettik.yarında arkaları halledeceğiz.


    bir arkadaşa vardı oda sürtmeden çok yakınıyordu belki ondada böle bir sorun vardır diye sizlerle paylaşmak istedim bunları.iyi geceler.


    Ben de yeni taktırmış olmama rağmen amortisörlerin tekrar bozulduğundan şüpheleniyordum, bir yandan da helezon yayların esnekliğini kaybetmiş olmasından da şüpheleniyordum. Sizin mesaj aslında bir ışık tutmuş oldu. Ben de bir baltıracağım yaylara, hoş amortisörleri değiştirirken usta hiç yaylarla ilgili bir problemden bahsetmedi ama başka birine göstermekte fayda var. Bu arada arkada yay yok diye biliyorum. Torsiyonlu sistem çünkü concordlarda.



    peki arkayı nasıl kaldırabiliriz.önü alçalttıkları için orantılı olsun diye arkayı da indirmişiler herhalde.arkada amortisörler hiç çalışmıyo sanki.



    işte o çok daha kolay ve ucuz torsiyon ayarlanıp aracın arkasının kalkıp inmesi dilediğiniz gibi ayarlanabiliyor. Üretici, bozuk yollarda aracın arkasının kaldırılmasını, düz asfalt yollarda ise alçaltılmasını önermiş normalde.

    bunu ben yapabilirmiyim peki.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gakgunlu

    Arkadaşlar merhaba, geçen pazar akşamı bir kaza geçirdim, çok önemli bir şey yok , arka tampon sol köşesinden kırıldı ,sol arka stop kırıldı , sol arka çamurlukda biraz problem var. Trafik raporunu aldım , tamamen diğer araca kusur buldu , söylendiğine göre tek kuruş masraf yapmadan bu problemleri gideriyorum ama hazır aracı 1 hafta 10 gün tamirciye bırakınca diyorumki aracı tamamen boyatayım.Çünkü aracın üzerinde hala ilk boyası var yani orjinal boya olmakla birlikte görünümü oldukça kötü. Boya konusunda deneyimleriniz varmı , Ankarada bana tavsiye edebileceğiniz usta varmı ve boya fiyatları hakkında bilginiz varmı paylaşırsanız sevinirim.İyi günler.

    komple boyatacaksan aracın boyanmadan ve boyandıktan sonraki fotolarını çek satacağın zaman komple boya sebebini gösterirsin.
    boyatacağın yer senin aractan daha önce boyamış olmasına dikkat et yani aracını nasıl söküp takacaklarını bilmeliler yoksa birçok parçana zarar verirler ve sen ancak iş işten geçtikten sonra anlarsın.




  • t.i.t. verdiğin bilgi için teşekkürler fotğraflamak benimde aklımda ama arabayı bırakacağım ustanın daha evvel reno 21 boyası yapıp yapmadığını sormadım.Onuda sormakda fayda var hakılısın.
  • Alex air80 merhaba, sağolasın.Geçen sene boyattığında cam çerçeve ve sıyıraçlarını yeniledinmi yoksa tekrar kullanabildinmi.?
  • recep41, sizin mekanik işlere yatkınlığınızı bilemediğim için yorum yapamayacağım, ancak yeterli alet ekipman ve bir yardımcı eşliğinde yapılabilir kanaatindeyim. Dikkatli olunması gereken bir işlem, çünkü yükseklik ayarını her iki tarafta da eşit yapılması önemli. Arabanın tamir kılavuzu varsa elinizde oraya bakarak yapılabilir veya en azından fikir edinmiş olabilirsiniz bir tamirciye gitmeden önce.

    Amortisörleri değiştirmeniz gerekirse o işlem kesinlikle tek kişi ile yapılamıyor, ben değiştirttiğim için biliyorum, biraz güç gerektiriyor. Amortisörlerde patlama, yağ sızması gibi olaylar varsa değiştirmeniz gerekecek. Bu işlemi yaptırırken hazır torsiyon ayarını da yaptırabilirsiniz. Şimdi baktım kılavuzuna, torsiyon ayarını yapabilmek için zaten amortisörlerin sökülmesi gerekiyormuş. Siz en iyisi bir tamirhaneye götürüp orada yaptırın. Yalnız şunu hatırlatmak isterim, bu araçlar yere ne kadar yakın olursa yüksek hızlarda yol tutuşu da o oranda iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gergy -- 3 Mayıs 2007; 10:10:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gakgunlu

    Arkadaşlar merhaba, geçen pazar akşamı bir kaza geçirdim, çok önemli bir şey yok , arka tampon sol köşesinden kırıldı ,sol arka stop kırıldı , sol arka çamurlukda biraz problem var. Trafik raporunu aldım , tamamen diğer araca kusur buldu , söylendiğine göre tek kuruş masraf yapmadan bu problemleri gideriyorum ama hazır aracı 1 hafta 10 gün tamirciye bırakınca diyorumki aracı tamamen boyatayım.Çünkü aracın üzerinde hala ilk boyası var yani orjinal boya olmakla birlikte görünümü oldukça kötü. Boya konusunda deneyimleriniz varmı , Ankarada bana tavsiye edebileceğiniz usta varmı ve boya fiyatları hakkında bilginiz varmı paylaşırsanız sevinirim.İyi günler.


    Gakgunlu Kırıkkale de bildiğim mükemmel bir boyacı var. ben de kaza yaptığımda Ankara'da epey bir boyacı aradım en sonunda atladım Kırıkkale ye geldim. ne ton farkı var ne de çapak. mükemmel boya yaptı. o zaman komple boya kaça malolur dedim, taban, iç aksam, çürük tamiri, bantların yenilenmesi, kapı çıtalarının yenisi dahil fırınlı metalik boya, ve komple kaporta bakımı dahil 2.000 ytl fiyat çektiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commonwealth -- 3 Mayıs 2007; 9:48:02 >




  • gakgunlu geçmiş olsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gakgunlu

    Arkadaşlar merhaba, geçen pazar akşamı bir kaza geçirdim, çok önemli bir şey yok , arka tampon sol köşesinden kırıldı ,sol arka stop kırıldı , sol arka çamurlukda biraz problem var. Trafik raporunu aldım , tamamen diğer araca kusur buldu , söylendiğine göre tek kuruş masraf yapmadan bu problemleri gideriyorum ama hazır aracı 1 hafta 10 gün tamirciye bırakınca diyorumki aracı tamamen boyatayım.Çünkü aracın üzerinde hala ilk boyası var yani orjinal boya olmakla birlikte görünümü oldukça kötü. Boya konusunda deneyimleriniz varmı , Ankarada bana tavsiye edebileceğiniz usta varmı ve boya fiyatları hakkında bilginiz varmı paylaşırsanız sevinirim.İyi günler.
  • commowealth teşekkür ederim, esasında bu iş için kırıkkaleye gidebilirim ama dediğin fiyat benim için oldukça yüksek. (gerçi bantların yenilenmesi ve kapı çıtalarıda dahilmiş, bunlarda ;bant yerli ,çıtalar orjinal olmak üzere yaklaşık 500 ytl).Acaba bilgin varmı bu usta arkadaş taksit seçeneği önerdimi sana?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gergy

    recep41, sizin mekanik işlere yatkınlığınızı bilemediğim için yorum yapamayacağım, ancak yeterli alet ekipman ve bir yardımcı eşliğinde yapılabilir kanaatindeyim. Dikkatli olunması gereken bir işlem, çünkü yükseklik ayarını her iki tarafta da eşit yapılması önemli. Arabanın tamir kılavuzu varsa elinizde oraya bakarak yapılabilir veya en azından fikir edinmiş olabilirsiniz bir tamirciye gitmeden önce.

    Amortisörleri değiştirmeniz gerekirse o işlem kesinlikle tek kişi ile yapılamıyor, ben değiştirttiğim için biliyorum, biraz güç gerektiriyor. Amortisörlerde patlama, yağ sızması gibi olaylar varsa değiştirmeniz gerekecek. Bu işlemi yaptırırken hazır torsiyon ayarını da yaptırabilirsiniz. Şimdi baktım kılavuzuna, torsiyon ayarını yapabilmek için zaten amortisörlerin sökülmesi gerekiyormuş. Siz en iyisi bir tamirhaneye götürüp orada yaptırın. Yalnız şunu hatırlatmak isterim, bu araçlar yere ne kadar yakın olursa yüksek hızlarda yol tutuşu da o oranda iyi olur.

    bu dediklerini benim gibi beceriksizlikte uzmanlaşmış biri asla yapamaz.ben çok basittir herhalde diye bi sordum.sağol birazdan servisin yolunu tutucaz zaten.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gakgunlu

    commowealth teşekkür ederim, esasında bu iş için kırıkkaleye gidebilirim ama dediğin fiyat benim için oldukça yüksek. (gerçi bantların yenilenmesi ve kapı çıtalarıda dahilmiş, bunlarda ;bant yerli ,çıtalar orjinal olmak üzere yaklaşık 500 ytl).Acaba bilgin varmı bu usta arkadaş taksit seçeneği önerdimi sana?

    kredi kartına taksit yaparlar sanırım. benim aracımın bütün bakımlarını yaptığı için para konularında esnek davranıyor.bu firma renault servisi olduğu için takacağı bütün parçalar orijinal ve boya da renault un fabrikada kullandığı astar ve boya dolayısı ile rengi de katalog renginin aynısı. yakını değil. arkadaşın e-posta adresi erhan_askin@hotmail.com. telefonum şu anda yanımda değil. istersen yarın telefononu da veririm.




  • Commonwealth ,şu an için e-mailden ulaşmaya çalışıyım ancak dediğin gibi akşam tlf u verirsen iyi olur direk bir görüşüyüm belki anlaşabilirim.

    dsc86 , tavsiyen için teşekkür ederim bu hususuda göz önünde bulunduracam.
  • Alexair teşekkür ederim verdiğin bilgi için.
  • arabanın arkasını kaldırmasını kendiniz yapamazsınız.
    arka tarafta yay sistemi yok. ve hatta alçak olmasının amartisörle alakası yok. arka tarafta cırcırlı sistem var. dereceli. yapamanızın sebebi teknigini bilmeden imkansız ve orası kapalı olarak koruması olmadığı için yüzde90 ı paslanmış durumda. hal böyle olunca usta bile baya zor yapar.

    ben yaptırdım. bazısı hem masraf açmak için hemde kolayına gelir belki dingili indirecez der. ugraşmayın. bilen usta yapar bu işi. boyada orjinal boyasını korumak önemli. komple boyayı tercih etmesen iyi olur.
    yukarıda dedigim gibi 900 e sıralı sistem var,

    ayrıca yeni geldik. hosgeldin diyen de yok. teessüf.
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.