Şimdi Ara

Renault Clio Dizel ve Palio/Albea 1.3 Multijet yakıt tüketimleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
135.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2000 devir altına düşersen rampa çıkamazsın.

    buna bayılma değil bayıltma denir.

    arkadaş gazı kapattığı halde bayıldığından bahsetmiş ki bu tamamen gerçek dışı subjektif bir yorum

    kimse dci yi multijet e karşı yüceltemez.

    üstelik bu motor geliştirildi artık 75 hp 190 NM TORK

    multijet çok üstün tartışmak bile saçma

    uzmanların seçimi ortada.

    http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/winners/1_14.html


    Fiat-GM’s Polish-built, 1251cc common-rail diesel features the so- called ‘Multijet’ technology that was developed at the Fiat Research Centre. ‘Multijet’ uses electronic control to divide the main injection into several smaller ones to achieve quieter combustion, reduced emissions and increased performance. The system can be applied differently depending on the engine’s requirements at any given moment – for example, to reduce start-up times, provide more torque, or lower noise.

    sen kasa olarak reno yu tercih ederim demişsin

    albea sümbül den çok daha iyi.

    megane diyorsan o değişir tabi.karşılaştırılmaz




  • benım bayılmaktan kastım su...
    herzamankı gıbı rampaya gırmeden evvel yuklenırsın gaza 2000devirle gıdıyorsan normalde 3000-3200 devır falan yaparsın...fakat yınede devır kendını koruyamıyor yınede surej-klı dusuyor.tabı ben bunu denerken gazı tamamen koklemedım sadece normalden fazla bastım gıttıkce gazı arttırmama ragmen bırsey farketmedı...bu normal bırsey araba hakkında dezavantaj denemez zıra bu multıjetler duz yolda benzınlıden farksız calısıyor,ozellıkle kalkıslar.ama dci motor gereklı gazı vermezsen cok tıtrıyor....benım arabada kolay kolay kalkarken gaz vermem trafıkte falan hep gazsız kalkarım hafıf meyıllıysede 2de bıle kalkıyorum bazen ruh haletıme gore...

    benım bahsını ettıgım yokus etilerdekı bebek yokusu...orada benım araba 1800 devırın altına dusmedıkce aynı sevıyede gaza basarsam hıc tıkanmıyor aksıne devır yukseltıyor...aynı devır dusurme olayı daha dun kullandıgım 1.4 logandada oluyor...

    ama dedıgım gıbı bu dezavantaj degıl motor normal sartlarda gercekten atık...saglamlık olarakta clio hb yi fiata tercıh ederım.yanlız symbol soz konusu olunca ona bır garantı vermem...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm

    benım bayılmaktan kastım su...
    herzamankı gıbı rampaya gırmeden evvel yuklenırsın gaza 2000devirle gıdıyorsan normalde 3000-3200 devır falan yaparsın...fakat yınede devır kendını koruyamıyor yınede surej-klı dusuyor.tabı ben bunu denerken gazı tamamen koklemedım sadece normalden fazla bastım gıttıkce gazı arttırmama ragmen bırsey farketmedı...bu normal bırsey araba hakkında dezavantaj denemez zıra bu multıjetler duz yolda benzınlıden farksız calısıyor,ozellıkle kalkıslar.ama dci motor gereklı gazı vermezsen cok tıtrıyor....benım arabada kolay kolay kalkarken gaz vermem trafıkte falan hep gazsız kalkarım hafıf meyıllıysede 2de bıle kalkıyorum bazen ruh haletıme gore...

    benım bahsını ettıgım yokus etilerdekı bebek yokusu...orada benım araba 1800 devırın altına dusmedıkce aynı sevıyede gaza basarsam hıc tıkanmıyor aksıne devır yukseltıyor...aynı devır dusurme olayı daha dun kullandıgım 1.4 logandada oluyor...

    ama dedıgım gıbı bu dezavantaj degıl motor normal sartlarda gercekten atık...saglamlık olarakta clio hb yi fiata tercıh ederım.yanlız symbol soz konusu olunca ona bır garantı vermem...



    Bu motorun hiçbir zayıf yanı yok

    devir koruyamama her motorda olur benzinli ya da dizel fark etmez.

    yüksek viteste ve düşük devirde rampa hiçbir motor rahat çıkamaz.sen gaza bassan da vites düşürmen gerekebilir bu bir açık değil

    1.3 bu motor 1.300 kg doblo yu çekiyor üstelik ben klima yı da açıp denemiştim.

    2500 devirin üstünde tutabilirsen multijet le ağrı dağı na bile çıkarsın

    bayılma olayına dönelim ferrari nin v12 si de gelse 6 .viteste 100 le gidersen %5 eğimlik bir rampada motoru bayarsın

    bu fiziktir.

    otomobillerde fizik kanunları konuşur .

    k




  • hocam ben arabama güveniyorum
    dci yide multijete karşı yüceltmiyorum
    multijet ilk çıktığı zaman ona ödül verenlerin meselesi o
    ancak benim görüşüm dci multijetten iyi
    dci kangooyu yürüttüğüne göre
    ayrıca yine söylüyorum renaultun muturo modifiyeye daha yatkın
    bpden koyduğum mazotta eurodieseldir
    ayrıca clio 80 bglik 1.5 dci ile meganeın motoru aynı ki arada 270 kg kadar bi fark var
    clionun seriliğini düşün artık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: no_fate

    hocam ben arabama güveniyorum
    dci yide multijete karşı yüceltmiyorum
    multijet ilk çıktığı zaman ona ödül verenlerin meselesi o
    ancak benim görüşüm dci multijetten iyi
    dci kangooyu yürüttüğüne göre
    ayrıca yine söylüyorum renaultun muturo modifiyeye daha yatkın
    bpden koyduğum mazotta eurodieseldir
    ayrıca clio 80 bglik 1.5 dci ile meganeın motoru aynı ki arada 270 kg kadar bi fark var
    clionun seriliğini düşün artık



    ÖDÜLÜ DE MULTİJET ALDIĞINA GÖRE

    tartışıcak birşey yok

    ben sana kaynak sunarak multijet in üstünlüğü ispatladım

    diyorum ya ödülü ben vermedim.

    mod konusuna hiç girmem.

    vatandaş zar zor alıyor bu arabaları bir de ecu yla mı oynıyacak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl


    quote:

    Orjinalden alıntı: mknsm

    benım bayılmaktan kastım su...
    herzamankı gıbı rampaya gırmeden evvel yuklenırsın gaza 2000devirle gıdıyorsan normalde 3000-3200 devır falan yaparsın...fakat yınede devır kendını koruyamıyor yınede surej-klı dusuyor.tabı ben bunu denerken gazı tamamen koklemedım sadece normalden fazla bastım gıttıkce gazı arttırmama ragmen bırsey farketmedı...bu normal bırsey araba hakkında dezavantaj denemez zıra bu multıjetler duz yolda benzınlıden farksız calısıyor,ozellıkle kalkıslar.ama dci motor gereklı gazı vermezsen cok tıtrıyor....benım arabada kolay kolay kalkarken gaz vermem trafıkte falan hep gazsız kalkarım hafıf meyıllıysede 2de bıle kalkıyorum bazen ruh haletıme gore...

    benım bahsını ettıgım yokus etilerdekı bebek yokusu...orada benım araba 1800 devırın altına dusmedıkce aynı sevıyede gaza basarsam hıc tıkanmıyor aksıne devır yukseltıyor...aynı devır dusurme olayı daha dun kullandıgım 1.4 logandada oluyor...

    ama dedıgım gıbı bu dezavantaj degıl motor normal sartlarda gercekten atık...saglamlık olarakta clio hb yi fiata tercıh ederım.yanlız symbol soz konusu olunca ona bır garantı vermem...



    Bu motorun hiçbir zayıf yanı yok

    devir koruyamama her motorda olur benzinli ya da dizel fark etmez.

    yüksek viteste ve düşük devirde rampa hiçbir motor rahat çıkamaz.sen gaza bassan da vites düşürmen gerekebilir bu bir açık değil

    1.3 bu motor 1.300 kg doblo yu çekiyor üstelik ben klima yı da açıp denemiştim.

    2500 devirin üstünde tutabilirsen multijet le ağrı dağı na bile çıkarsın

    bayılma olayına dönelim ferrari nin v12 si de gelse 6 .viteste 100 le gidersen %5 eğimlik bir rampada motoru bayarsın

    bu fiziktir.

    otomobillerde fizik kanunları konuşur .

    k


    olayı cok uzatmaya falan gerek yok.sonucta o sınıf arabaların yokusta bayılması normal nekadar devır yuksek gırsende devır dusuyor...bu onlenemez...ama kımısınde az olur bu dusus kımısınde cok...neden daha uzatıyorsun bunu oncedende dedıgım gıbı bu eksıklık degıl,normal....




  • Clio HB dci 80 bg.
    Şehirlerarası: 4,9 lt/100km
    Şehiriçi ölçüsü için 5,2 diyebilirim ama yanıltıcı olmasın, İstanbul içinde Tem-E5-trafik karışık. Uzun dönem sıfırlamadığım zaman, yol bilgisayarında 5,2 görüyorum.
  • valla yakıt tüketimini yazamam ama clıonun çok az yaktığını biliyorum
  • Ben clio kullanmadım hiç ama bendeki getz'i ekonomik kullanımda hep 2500 devir de vites buyultuyorum. Yani getz'i 2000-2500 devir bantı arasında kullanıyorum. yokuşlarda da 2000 devirde falan banamısın demiyor.
    Ama agır kasaya sahip multijet motorlu arabalar(doblo,astra gibi) 2500-4000 devir arası daha atak ve devirli kullanmak gerekiyor. Neticede pek ekonomik olmuyor diger dizellere gore.

    Ama multijet motor punto, corsa gibi arabalara guzel uyum gosteriyormuş ve dusuk devirlerde kullanıma musade ediyormuş hafif kasaya sahip bu araçlarda.
    (palio ve albea konusunda hiç yorum yapmak bile istemiyorum.)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    Ben clio kullanmadım hiç ama bendeki getz'i ekonomik kullanımda hep 2500 devir de vites buyultuyorum. Yani getz'i 2000-2500 devir bantı arasında kullanıyorum. yokuşlarda da 2000 devirde falan banamısın demiyor.
    Ama agır kasaya sahip multijet motorlu arabalar(doblo,astra gibi) 2500-4000 devir arası daha atak ve devirli kullanmak gerekiyor. Neticede pek ekonomik olmuyor diger dizellere gore.

    Ama multijet motor punto, corsa gibi arabalara guzel uyum gosteriyormuş ve dusuk devirlerde kullanıma musade ediyormuş hafif kasaya sahip bu araçlarda.
    (palio ve albea konusunda hiç yorum yapmak bile istemiyorum.)


    Sayın Angaralı konu başlığını okumadınız herhalde çünkü okusaydınız buraya yazmazdınız.Clio kullanmadığınızı peşinen belirtmişsiniz diğer yazdıklarınızdan da mj motorlu bir araç kullanmadığınız da anlaşılıyor zaten konu başlığı da "Renault Clio Dizel ve Palio/Albea 1.3 Multijet yakıt tüketimleri", clio kullanmamışsınız,albea ve palio yu yorumlaya değer görmüyorsunuz,merak ettim ne amaçla yazdınız??




  • sayın angaralının amacı getzi anlatıp boşver ötekileri olmuş
  • angaralı işte
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jasd


    quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    Ben clio kullanmadım hiç ama bendeki getz'i ekonomik kullanımda hep 2500 devir de vites buyultuyorum. Yani getz'i 2000-2500 devir bantı arasında kullanıyorum. yokuşlarda da 2000 devirde falan banamısın demiyor.
    Ama agır kasaya sahip multijet motorlu arabalar(doblo,astra gibi) 2500-4000 devir arası daha atak ve devirli kullanmak gerekiyor. Neticede pek ekonomik olmuyor diger dizellere gore.

    Ama multijet motor punto, corsa gibi arabalara guzel uyum gosteriyormuş ve dusuk devirlerde kullanıma musade ediyormuş hafif kasaya sahip bu araçlarda.
    (palio ve albea konusunda hiç yorum yapmak bile istemiyorum.)


    Sayın Angaralı konu başlığını okumadınız herhalde çünkü okusaydınız buraya yazmazdınız.Clio kullanmadığınızı peşinen belirtmişsiniz diğer yazdıklarınızdan da mj motorlu bir araç kullanmadığınız da anlaşılıyor zaten konu başlığı da "Renault Clio Dizel ve Palio/Albea 1.3 Multijet yakıt tüketimleri", clio kullanmamışsınız,albea ve palio yu yorumlaya değer görmüyorsunuz,merak ettim ne amaçla yazdınız??

    Yaw foruma bu aralar pek giremedim.Anca gordum cevap yazıldıgını bu konuya. Ben Clioda da 1.5 80HP dizel motor var bendeki getzde de 1.5 82hp dizel motor var. bu acıdan kıyaslama olsun diye yazdım.
    Yani dizel motorlarda motor hacmi buyudukçe düşük devirlerden daha cok performans alınıyor ve dusuk devirlerde kullanınca araba daha ekonomik oluyor kısaca bunu belirtmek istemiştim.

    Palio-Albea multijet konusunda yorumlamaya deger gormedigimden degil, yorum yazarsam ortalık karışır diye yazmak istemedim.Kötü yorum yazıp bu arabalara sahip arkadaşları kırmak istemedigim için yazmadım. Yani bu arabalar hafif kasaya sahip oldugundan multijet motor yeterli performans veriyor, servis, periyodik bakım ve parça fiyatları da uygun. Bu açıdan ucuz oldugu için alınabilir.
    Ama avrupalı kendine layık gormedigi bu arabaları 3.dunya ulkelerine vede malesef bizlere satıyor. Ncap çarpışma testlerine bile sokmuyorlar. Yani dacia bile çarpışma testine giriyor ama palio-albea testlere sokulmuyor. Bu acıdan bu arabalar alınmaz bence. Zaten yıllarca guvenliği sıfır olan kuş serisi arabaları turkiyeye satan firma şimdide palio-albea satıyor yani. Ben böyle düşünüyorum.

    Son okudugum bir habere gore ablealar da karoser saglamlastırılıp Ncap testine sokulacakmış. Avrupadaki Dacia logan satışlarına cavap vermek için fiat da albea yı avrupa pazarına ucuz araba sınıfında satmaya hazırlanıyormuş. Haber için link:http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=136204




  • ankaralı

    sen istediğin yorumu yap kardeşim

    ödülü multijet motor almış

    kulllananlar bilir

    albea 1100 kg dan fazla ne hafifi

    doblo 1300 kg

    albea niye ncap e girmedi bunu son kez açıklıyorum

    albea&palio serisi dünyanın 5 farklı kıtasında 4 farklı kasada üretiliyor

    polonya,brezilya,çin,rusya,güney afrika ve bizde

    euro-ncap teste seçmemiş

    geçtiği testler belli

    gayet de sağlam bir araç

    http://www.sat-elit.com/printthread.php?t=6639&page=2&pp=15

    GÜVENLİK: Albea, Avrupa'da ve ABD'de yürürlükte olan AMUS, ADAC, EEVC, EC 34, USA 214 gibi önde gelen çarpma testi normlarına uygunluk testlerinin hepsinden başarıyla geçmiş.

    Ön tarafta oluşan ve 28 km/s'nin üzerindeki çarpışmalarda, saniyenin 30'da birinde açılan büyük ebatlı sürücü ve yolcu hava yastıkları yolcuları yaralanmalardan koruduktan sonra, yarım saniye içinde kendiliğinden sönerek otomobilin rahatça terk edilmesini sağlıyor. Tüm versiyonlarda standart olarak bulunan sürücü tarafı hava yastığı 42 litre iken, yolcu tarafı hava yastığı ise 95 litre olarak ayarlanmış.

    Yolcu tarafında bulunan hava yastığı, istenildiği taktirde kontak anahtarı kullanılarak, vites topuzunun önündeki kapaklı bir bölmeden devre dışı bırakılıyor. Çarpışma şiddetine göre, gerekmezse, hava yastıkları patlamıyor ve sadece emniyet kemeri devreye giriyor. Böylece maliyet indirimi sağlanıyor.

    Dünyanın en gelişmiş yangın önleme sistemlerinden biri olan FPS (Fire Prevention System) sayesinde, bir çarpışma durumunda, motora giden ve motordan geri gelebilecek benzin akışı otomatik olarak kesilip benzinin yayılması önlenerek yangın riski azaltılıyor. Ayrıca, otomobil gövdesi ile egzoz boruları ve katalitik konvertör arasındaki yanmaz ısı kalkanları, yangına dayanıklı malzemeden imal edilmiş kabin içi kumaş ve malzemeleri, sigortalı, yüksek iletkenlikte ve aşınmaya dayanıklı malzemeden üretilmiş elektrik kabloları, kritik bölgelerde çelik yakıt boruları yangın tehlikesine karşı ilave güvenlik sağlama yetisine sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 4 Şubat 2006 22:23:03 >




  • Neyse neticede bunlar benim görüşüm. Herkes farklı düşünebilir. Saygı duyarım. Ben nedense yinede avrupada satışı olmayan arabaları pek alınası görmüyorum kendi açımdan.
    Yoksa multijet motorun başarısını herkes kabul ediyor, benim multijet motora bir lafım yok. Harika bir teknoloji. 1200kg altındaki arabalarda da gayet yeterli güzel performans gösteriyor.
    Hatta bu aralar araba alacak olsaydım kesinlikle multijet motorlu grande punto alırdım diyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    Neyse neticede bunlar benim görüşüm. Herkes farklı düşünebilir. Saygı duyarım. Ben nedense yinede avrupada satışı olmayan arabaları pek alınası görmüyorum kendi açımdan.
    Yoksa multijet motorun başarısını herkes kabul ediyor, benim multijet motora bir lafım yok. Harika bir teknoloji. 1200kg altındaki arabalarda da gayet yeterli güzel performans gösteriyor.
    Hatta bu aralar araba alacak olsaydım kesinlikle multijet motorlu grande punto alırdım diyorum.


    albea ve palio weekend polonya da üretiliyor diyorum .daha evvel de çok anlattım .

    avrupa da satışını geç üretimi var

    http://www.fiat.com.pl/index.php?pid=25&id_model=6

    avrupa da yıllardır satılıyor bu arabalar

    almanya:

    http://www.mobile.de/modellverzeichnis/fiat/palio.html

    italya:
    http://cgi.ebay.it/FIAT-PALIO-WEEKEND-70-TD_W0QQitemZ4605428499QQcategoryZ9843QQcmdZViewItem


    ben bir düşünceden bahsetmiyorum.bunlar gerçekler.

    albea&palio sanıldığı gibi güvensiz araçlar değil aksine avrupada da satılan ve üretilen çok başarılı halk otomobilleri




  • 1.5 DCİ 45 LT İLE 1050KM YOL YAPAR (90-100KM SABİT HIZ)
    ALANYA-ANKARA DENENMİŞTİR..
    ARAÇLARIN YAKIT DEPOLARINA DİKKAT EDEREK YAZNIZ 1 DEPO DERKEN 60LT ILEDE YAPAR 45 LT ILEDE
     Renault Clio Dizel ve Palio/Albea 1.3 Multijet yakıt tüketimleri

    AYRICA SATILIKTIR..
  • arkadaşlar ben çesitli zamanlarda istanbulda taksiye çıkmıs biri olarak bu iki aracıda yakından biliyorum herbirini yaklasık olarak 3 er aylık periyotlarda kullandım.
    farkları soyle sıralayım sizlere;
    1)albea multijet ile clio dci arasında gozle gorulur bir performans farkı yok he illada ikisinden biri diye homurdanıcaksak albea belki biraz daha atak..
    2)suan taksilerdeki fiyatlardan bahsedeyim hususiyi bilmiyorum albea multijet 21000ytl diesel ,clio diesel 23000ytl yani fiyat olarak albea daha avantajlı ama uzun periyotta bakarsanız albea şehircinde 160ykr yakarken clio 150ykr yakıyor(istanbul sehir icinde gunluk ortalama) 110 ykr yakar diyen arkadaslar nerede araba kullanıyorlar bilmiyorum ama ole araba varsa 40 milyarda olsa alırım..yani yakıt olarak cilio ama fiyat olarak albea..
    3)clio şasi olarak herzaman icin albea dan daha diridir sakın ama sakın bana yanların plastıgınden bahsetmeyin cunku şasi ondan olusmuyor..yaptıım kazalardan biliyorum..
    4)parçalarına bakacak olursak albeanın parcaları daha ucuz bu bir avantajı ama uzun surede bakacak olursak clionun parcaları daha dayanıklı yani clio 2 parca harcarken albea 3 parca harcar burdada parca degil zaten adama koyan işcilik o yuzden cilio biraz daha cazip.
    5)clioda icerde koltukta oturmak tam işkence biraz kalıplı biriyseniz size gore degil albea clio ya nispeten daha daha genis ic rahatlık istiyorsanız albea tabiki.
    SONUC OLARAK İSE:
    arasındaki fiyat farkı aslında butun bu farklı yanlarının ustunu ortuyor bu yuzden clio da alsanız albeada alsanız zarar etmezsiniz.
    size birsey diyeyim mi arkadaslar aranızda şöför arkadas yoksa bosuna bunları tartısmayın cunku uzun kilometre yapan arkadas varsa bunların farkına varır yoksa ayda 100 km yi gecmeyen bir araba icin bunların hicbirini gozle goremezsiniz.
    ama solediklerime itibar edip etmemek sizin elinizde ama dedigim gibi




  • yeni toyota corolla 1.4 d-4d



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 26 Ekim 2007; 21:20:16 >
  • Yaw şu ödüllü MJ in tork güç eğrisini gördük iyice inceledim çok kısa bir devir aralığında 70 hp üretiyor.

    Oysa DCI da tork güç bandı MJ den çok daha uzun bu yüzden dci alt devirlerde yani 1750 d/d torkun %80-90

    nını üretiyo bunuda 3000 d/d nın üstüne kadar taşıyo.MJ sadece 3000-3200 arası 70 hp e anlık ulaşıyo.

    Şimdi ülkemize renault hala eski motorlarını getiriyoda Auto Show yani auto Bild in almanya da Corsa-Clio 3 dizel karşılaştırması vardı.Corsa 1.3 cdti(MJ) 90 hp 200nm - Clio 3 1.5 86 hp 200nm.

    Sonuç Clio ara hızlanmalrda son hızda ilk hızlanmada hepsinde 1.,yakıt tüketiminde de 0,1 veya daha fazla daha az yakıyo.Nerde senin ödüllü motorun.GM nin fiatın geliştirdiği hiçbir motor bugüne kadar ne sınıfının en az yakanı olmuştur ne de dayanıklısı.

    Evet mj de triger yok ama 100000den sonra oda kara duman atmaya başlıyo.

    Fiat ı çok seviyosun ama Renault herzaman fiattan üstündür.

    Avrupa satışlarına gelince en çok satan model sıralaması
    1.Golf
    2.Clio
    3.Focus
    4.Astra.. ..

    Akıncl Ama sen kesinlikle fiattan başka arabaya binmezsin




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.