Bildirim
Renault Clio Dizel ve Palio/Albea 1.3 Multijet yakıt tüketimleri
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
clio hepsinden düşük
en az yakanı bende 2005 1.5dci var 1150 km şehirdışı gidiyor tek depo
palio 1.3 multijetle ist.-samsun gidersin tek depoyla
clioyu almayı düşünüyorsan hiç düşünme al derim -
quote:
Orjinalden alıntı: no_fate
clio hepsinden düşük
en az yakanı bende 2005 1.5dci var 1150 km şehirdışı gidiyor tek depo
palio 1.3 multijetle ist.-samsun gidersin tek depoyla
clioyu almayı düşünüyorsan hiç düşünme al derim
bası kaç paraya aldın -
quote:
Orjinalden alıntı: tyler78
Arkadaşlar,
Clio Dizel ve Palio/Albea Multijet araç kullanan arkadaşlar, araçlarının modellerini ve en son yakıt tüketim değerlerini yazabilirse çok sevinirim.
Şimdiden teşekkürler
arkadaşım imzandan anladığım kadarıyla aracının tüketiminden memnun değilsin. eğer aracından genel olarak memnunsan, tek sorun yakıt tüketimiyse, aracını satıpta hem bu piyasa şartlarında zarar etmektense, hemde üzerine dünya kadar para koymaktansa 1500 ytl ye lpg ye geçerek bu bahsi geçen arabalardan daha az yakman mümkün... kafana yatarsa 35 sayfalık lpg topicini inceleyebilirsin detaylar için... -
bunların 3ünün kıyası için reno ve tofaşın sitelerine girip teknik özelliklerden bakmak en sağlıklısı olacaktır.... -
Merhaba,
yaa kimse 100 km'de kaç litre yakar veya km başına kaç kuruş yakıyo söylememiş..
böyle bi depoyla 1000 km gittim durumlarını ben anlayamıyorum yaa...depoyu sonuna kadar kullandın, araba durdu mu 1150 km sonunda acaba
ölçü nedir -
benim palio mj i alalı 2 hafta falan oluyo teslim aldığımda depo boş gibi birşeydi. İlk etapta 55 ytl lik eurodiesel aldım araç şu an 447 km de yol bilgisayarı kalan yakıt ile 73 km gidilir bilgisini veriyor ben bunu 53 diye kabul ediyorum yani 447+53=500 yapıyor mevcut 447 km nin 240 km si şehir dışında maksimum 100 km hız ile yapıldı. Geri kalanı Konya şehir içi yani çok yoğun olmayan trafik.Bir de kar yağdığında eski arabamızı kullandığımdan araç bir hafta falan yattı ve bu süre zarfında da 3 defa 7-8 dk rolantide çalıştırdım.Yani şuan km de 11 kuruş yakıyor. -
teşekkürler
Daha çok sonuç gelmesi lazımdı ama. Bu arabalardan çok olmalı forumda -
quote:
Orjinalden alıntı: tyler78
teşekkürler
Daha çok sonuç gelmesi lazımdı ama. Bu arabalardan çok olmalı forumda
ikisinede sahip degilim ama multijet motorunu kullandım dci motoruda...forumdan ogrendıgımı yazayım sana.arac sahıpleri yanlısım varsa duzeltsınler...
multijet sehırıcı ortalama 130-135 ykr
dci motorda sehırıcı ortalama 115-120 ykr...
performans olarak ıkısıde dusuk ama multıjet dci'den daha atak...dci gaza cok tepkısız kalıyor ozellıkle otoban suruslerınde...multıjette 2. vıteslerde yokusa cok yuksek devır gırmezsen cok gaz kesıyor...
bunlar benım yorumum 2sınıde uzun sure kullanmadım...kısa kullanımlar -
Şöyle düşük böyle yüksek demenin anlamı yok. Rakam verin.
Ben Punto'yla ş.içi 5.5~6 yakıyorum. 90 ve 120 sabit hızda fabrika verisini yakıyor. -
palio 1.3 multijet
şehiriçi 100 km 6 - 6.5 arası deişio tam şahiriçi dur kalk istanbulda.sabah 10 km gidiorum akşam aynı yolu dönüorum
şehirdışında denemedim
500 km gittiğinde mazot alıyorum 30 lt alıyo
benim müdürün clio var 65 bg oda aynı yakıyo aşağı yukarı -
ha bide devirine dikkat edip ekoomik kullanmaya kalkarsam 5.5 e kadar düşüo.
ama sıkılıo insan öle sürmekten
yani 100 km de 6 - 6.5 şehiriçi basarak gidiorum
devrine dikkat edersem dediim 1800 3000 arası kullanırsam genelde 2000 devirle sürersem azalıo -
valal bende doblo alıcam multijetli merakla bekliorum arkadaşların yprumunu -
quote:
Orjinalden alıntı: frreedom
Merhaba,
yaa kimse 100 km'de kaç litre yakar veya km başına kaç kuruş yakıyo söylememiş..
böyle bi depoyla 1000 km gittim durumlarını ben anlayamıyorum yaa...depoyu sonuna kadar kullandın, araba durdu mu 1150 km sonunda acaba
ölçü nedir
araba 1150 km sonunda durmadı zaten benim tek depoyla gittiğim mesafe 1050 km kadar
ayrıca yakıt tüketimi birazda şöförle alakalı ama en az yakan araç clio symbol bunu kabul edin
clio symbollerde depo hacmi 55 lt şehirdışı yakıt tüketimi 100 km de 5,2 lt
bu durumda 1150 km gidebiliyor demektir bu araç tek depoyla -
quote:
Orjinalden alıntı: mknsm
quote:
Orjinalden alıntı: tyler78
teşekkürler
Daha çok sonuç gelmesi lazımdı ama. Bu arabalardan çok olmalı forumda
ikisinede sahip degilim ama multijet motorunu kullandım dci motoruda...forumdan ogrendıgımı yazayım sana.arac sahıpleri yanlısım varsa duzeltsınler...
multijet sehırıcı ortalama 130-135 ykr
dci motorda sehırıcı ortalama 115-120 ykr...
performans olarak ıkısıde dusuk ama multıjet dci'den daha atak...dci gaza cok tepkısız kalıyor ozellıkle otoban suruslerınde...multıjette 2. vıteslerde yokusa cok yuksek devır gırmezsen cok gaz kesıyor...
bunlar benım yorumum 2sınıde uzun sure kullanmadım...kısa kullanımlar
hocam ben palio multijeti 3-4 ay kadar kullandım
7 aydır dci clio kullanıyorum
sana şunu söyleyeyim dci multijetten daha seri otobanda daha çok zevk veriyor gaz da kesmiyor
dci de 2. viteste zorlanmadan çıktığım rampalarda multijet ne kadar gaza yüklenirsem yükleneyim tıkanıyordu ben dci diyorum ama 80bg olacak en az
-
quote:
Orjinalden alıntı: no_fate
quote:
Orjinalden alıntı: mknsm
quote:
Orjinalden alıntı: tyler78
teşekkürler
Daha çok sonuç gelmesi lazımdı ama. Bu arabalardan çok olmalı forumda
ikisinede sahip degilim ama multijet motorunu kullandım dci motoruda...forumdan ogrendıgımı yazayım sana.arac sahıpleri yanlısım varsa duzeltsınler...
multijet sehırıcı ortalama 130-135 ykr
dci motorda sehırıcı ortalama 115-120 ykr...
performans olarak ıkısıde dusuk ama multıjet dci'den daha atak...dci gaza cok tepkısız kalıyor ozellıkle otoban suruslerınde...multıjette 2. vıteslerde yokusa cok yuksek devır gırmezsen cok gaz kesıyor...
bunlar benım yorumum 2sınıde uzun sure kullanmadım...kısa kullanımlar
hocam ben palio multijeti 3-4 ay kadar kullandım
7 aydır dci clio kullanıyorum
sana şunu söyleyeyim dci multijetten daha seri otobanda daha çok zevk veriyor gaz da kesmiyor
dci de 2. viteste zorlanmadan çıktığım rampalarda multijet ne kadar gaza yüklenirsem yükleneyim tıkanıyordu ben dci diyorum ama 80bg olacak en az
Arkadaşım çok subjektif konuşmuşsun
multijet i sadece sen kullanmadın biz de denedik turbo yu açtığı zaman koltuğa yapıştırıyor sen 2500 devir de gazı kapat bakalım.4000 e kadar kesintisiz torkla yürüyor.
doblo yu bile yürütüyor bırak palio yu
tıkanma falan anca ırak mazotu kullnırsan olur
ödülü alan multijet dci değil.senin bunu kabul etmen lazım
burda konu 65 lik clio ile 70 lik albea ise aynı yakarlar ama albea performansta götürür.üstelik senelik vergisi nerdeyse yarısı
80 lik dci ye rakip 90 lık multijet albea da yok malesef yeni punto da var
multijet inbüyük tork avantajı var.teknik veri kopyalamaya grek yok sanırım
Bizim yollarda en az yakan multijet dir
http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=497&yil=2003/10
Fiat modelleri arasında kendine ilk kez Punto'nun kaputunun altında yer bulan 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor. Fiat Auto ve General Motors'un ortak girişiminin sonrasında kurulan Fiat-GM Powertrain tarafından tasarlanan ilk motor unvanını taşıyor. 1248 cc hacimli, 16 supaplı motor 4000 d/d'de 70 HP güç ve 1750 d/d'de 180 Nm tork üretiyor. Common-rail direkt enjeksiyon sistemini ilk geliştiren firma olan Fiat'ın dizel motor teknolojisindeki gücünü ortaya koyan Multijet teknolojisinde gelişmiş enjektör ve kontrol sistemleri kullanılıyor. Halen kullanılan dört silindirli common-rail dizel motorların hepsinden daha küçük bir yapıya sahip olan motorun toplam ağırlığı 130 kg. Her püskürtme zamanında 2 yerine 5 kez yakıt püskürten enjeksiyon sistemi, böylece yanma sırasın da ısı ve basınç artışının kademeli olarak artmasını sağlıyor ve silindirlere giren hava daha iyi kullanılıyor. Triger kayışı yerine zincir kullanılan motor, 250 bin km boyunca bakım gerektirmemesiyle de dikkat çekiyor. Bütün modern turbo dizel motorlar gibi şaşırtıcı bir hızla derlenen Multijet motor, Punto'ya kullanımda çeviklik kazandırıyor. Devri 2000 d/d düzeyindeyken gerçek bir patlama yaşatan motor, akıcı bir şekilde yüksek hızlara doğru tırmanıyor. Rölantide duyulan zayıf gürültüsü araç hızlandıkça iyice azalıyor. Çabuk gaz tepkileri ve yumuşak vites geçişleriyle kolayca hızlanan otomobil, motor devri 2000 d/d'nin altına düşmediği sürece akıcı sürüş karakterini koruyor. Motorun 180 Nm'lik yüksek torku esnek kullanım imkanı sağlıyor, Otomobilin Muitijet motorla sağladığı performans değerleri, bu sınıfta köşe başlarını tutan Polo TDI, Clio dCi ve 206 HDi'dan başarılı. İşin ilginç yanı bu performans karşılığında otomobilin 100 km'de tükettiği motorin miktarı da rakiplerinden düşük. Punto 1.5 16V Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor.
-
arkadaşım benim kullabdığım palioya bp den başka bi yerden mazot almıyordum
bu arada benim görüşlerim tamamen bana aittir yani başkaları kabul etmek zorunda değildir ayrıca dci
modifiye etmeye daha yatkındır multijetten
li ben cliomla birçok palio albeyı tokatladım -
quote:
Orjinalden alıntı: no_fate
quote:
Orjinalden alıntı: mknsm
quote:
Orjinalden alıntı: tyler78
teşekkürler
Daha çok sonuç gelmesi lazımdı ama. Bu arabalardan çok olmalı forumda
ikisinede sahip degilim ama multijet motorunu kullandım dci motoruda...forumdan ogrendıgımı yazayım sana.arac sahıpleri yanlısım varsa duzeltsınler...
multijet sehırıcı ortalama 130-135 ykr
dci motorda sehırıcı ortalama 115-120 ykr...
performans olarak ıkısıde dusuk ama multıjet dci'den daha atak...dci gaza cok tepkısız kalıyor ozellıkle otoban suruslerınde...multıjette 2. vıteslerde yokusa cok yuksek devır gırmezsen cok gaz kesıyor...
bunlar benım yorumum 2sınıde uzun sure kullanmadım...kısa kullanımlar
hocam ben palio multijeti 3-4 ay kadar kullandım
7 aydır dci clio kullanıyorum
sana şunu söyleyeyim dci multijetten daha seri otobanda daha çok zevk veriyor gaz da kesmiyor
dci de 2. viteste zorlanmadan çıktığım rampalarda multijet ne kadar gaza yüklenirsem yükleneyim tıkanıyordu ben dci diyorum ama 80bg olacak en az
ben bu yorumu 65 hplik dci motor için yaptım 80lıi olanı kullanmadım...80lik soz konusu olursa bence dci fiatı gecer...multijetide cok yabana atma.motor teknolojisi olarak dci dan cok daha ılerı bır sevıyede egzost da atık yakıt hıc bırakmıyor artı triger denen olay yok omurluk zıncır var...uzun vadede multijet daha mantıklı derım.aradakı yakıt farkıda oyle onemsenecek bır sevıye degıl bence...arkadasın multıjet dobloda 1.2.3. vıtes gercekten cok serı...tabı tıcarı bır araca gore bırde bunu albeada dusun artık...tabı karoser kasa olarak reno yu fiata tercıh ederım kesınlıkle
-
quote:
Orjinalden alıntı: no_fate
arkadaşım benim kullabdığım palioya bp den başka bi yerden mazot almıyordum
bu arada benim görüşlerim tamamen bana aittir yani başkaları kabul etmek zorunda değildir ayrıca dci
modifiye etmeye daha yatkındır multijetten
li ben cliomla birçok palio albeyı tokatladım
Bak canım önemli olan senin görüşün falan değil zaten.
benim görüşüm falan da yok.
ben sana autoshow un yaptığı bütün testlerden çıkan sonucu verdim.
bu bir görüş değil sonuç .
multijet e ödülü de ben vermedim .
mazotu bp den alman birşey değiştirmez
eurodiesel almışsan multijet tıkanmaz.
diyorum ya palio yu geç doblo multijet yürüyor.çok kullandım doblo yu
palio yu kullanan da çok vatandaş var.
ben de 1.2 16 v palio vardı.çok bmw ye selektör çaktığımı bilirim.
ama bunlar züğürt tesellisi
65 lik clio ile albea multijet falan tokatlamışsan bu ancak trafik ya da pilotaj la ilgili olur
yoksa sen de biliyorsun ki multijet i yakalayamazsın.
ama 80 lik dersen 70 lik albea yı geçebilirsin .
-
quote:
Orjinalden alıntı: Akincl
quote:
Orjinalden alıntı: no_fate
arkadaşım benim kullabdığım palioya bp den başka bi yerden mazot almıyordum
bu arada benim görüşlerim tamamen bana aittir yani başkaları kabul etmek zorunda değildir ayrıca dci
modifiye etmeye daha yatkındır multijetten
li ben cliomla birçok palio albeyı tokatladım
Bak canım önemli olan senin görüşün falan değil zaten.
benim görüşüm falan da yok.
ben sana autoshow un yaptığı bütün testlerden çıkan sonucu verdim.
bu bir görüş değil sonuç .
multijet e ödülü de ben vermedim .
mazotu bp den alman birşey değiştirmez
eurodiesel almışsan multijet tıkanmaz.
diyorum ya palio yu geç doblo multijet yürüyor.çok kullandım doblo yu
palio yu kullanan da çok vatandaş var.
ben de 1.2 16 v palio vardı.çok bmw ye selektör çaktığımı bilirim.
ama bunlar züğürt tesellisi
65 lik clio ile albea multijet falan tokatlamışsan bu ancak trafik ya da pilotaj la ilgili olur
yoksa sen de biliyorsun ki multijet i yakalayamazsın.
ama 80 lik dersen 70 lik albea yı geçebilirsin .
Akıncl arkadasım multijette diger dusuk beygırlı cogu dızel motorlardakı gıbı yuksek hızlarla gırmezsen yokusa bayılıyor...
Benzer içerikler
- passat 1.5 tsi impression yorum
- rotation lastik
- türkiye petrolleri yakıt kalitesi
- spacer ne işe yarar
- araba ilk çalıştığında motordan gelen ses
- honda elektrikli suv
- araç kamerası
- rifter 2024 fiyat listesi
- adac testi geçen oto koltukları
- 2025 ötv muafiyet sınırı
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X