Şimdi Ara

Renault Trucks, elektrikli kamyonu Oxygen'in testlerine devam ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Renault Trucks, elektrikli kamyonu Oxygen'in testlerine devam ediyor
    Renault Trucks, Paris ve Lyon'dan sonra elektrikli şehir içi dağıtım kamyonu için Hollanda’nın başkentinde yeni bir test aşamasına başlıyor. Ekim 2024’te başlayacak bu yeni etap için Renault Trucks, Jumbo ve SVZ ile iş birliği yapıyor.



    Hollanda’nın en büyük ikinci perakendecisi olan Jumbo’nun Hollanda ve Belçika’da 700’ün üzerinde satış noktası bulunuyor. Şirket, müşterilerine keyifli bir alışveriş deneyimi sunmayı hedefliyor. Lojistik çözüm ortağı SVZ ise Jumbo’nun Hollanda’daki satış noktalarına taze ürünlerin nakliyesini sağlıyor.



    Ayrıca Bkz.Xiaomi SU7 Ultra satışa sunuluyor: İşte açıklanan tarih



    Renault Trucks ve proje ortakları, çevresel etkilerini sınırlamanın bilincinde olarak, şehir içi lojistiğin ihtiyaçlarını karşılamak ve Hollanda’nın sıfır emisyon bölgelerinde çalışabilen 26 tonluk yeni bir elektrikli kamyon geliştirmek için uzmanlıklarını birleştiriyor. Hollanda belediyelerinin 1 Ocak 2025’ten itibaren kentsel alanlarda CO2’yi azaltmak amacıyla yalnızca sıfır emisyonlu araçlarla girebilecek sıfır emisyon bölgeleri belirlemesi bekleniyor.



    Renault Trucks, elektrikli kamyonu Oxygen'in testlerine devam ediyor
    Bu doğrultuda Renault Trucks, kuru yük dağıtımı için Geodis ile gerçekleştirilen ilk çalışmaya ek olarak, 6 ay test edilecek bu yeni proje sayesinde soğuk zincir teslimatlarının depodan Amsterdam’ın merkezindeki Jumbo süpermarketlerine dağıtımlarını sessiz, düşük emisyonlu ve diğer yol kullanıcıları için güvenli bir şekilde sağlayacak.



    Prototip kamyon, 2020’den bu yana seri olarak elektrikli kamyon üreten ilk Avrupa fabrikası olan Blainville-sur-Orne’deki Renault Trucks fabrikasında üretildi



    Şehir içi teslimatların kısıtlamaları ve kullanımları için uyarlanmış bir araç



    Oxygen, Renault Trucks ve 17 iş ortağı tarafından geliştirildi. Şehir için özel olarak tasarlanmış bu araç, güvenlik, konfor ve modernliği bir arada sunuyor:




    • Oxygen, daha fazla görüş ve güvenlik için diğer yol kullanıcılarının hizasında sürücüye mükemmel görüş sağlayan alçak girişli bir kabine ve geniş bir ön cama sahip. 360° görüş için dikiz aynalarının yerini alan birden fazla kamera, araç arkasının görüntülenmesinde önemli iyileştirmeler sağlıyor, kör noktalardaki yaya ve diğer yol kullanıcılarının rahatça görülmesine imkan tanıyor.

    • Sürücü konforunu ve güvenliğini artırmak için yolcu tarafında kayar bir kapı bulunuyor. Böylece geleneksel bir kapının açılmasıyla ilgili riskler ortadan kaldırılıyor. Sürücü, araca sağ veya sol taraftan giriş çıkış yapabiliyor. Ayrıca kabine giriş ve çıkış, alçak erişim yüksekliği sayesinde daha kolay hale geliyor.

    • Araç, taşınan malların mükemmel şekilde korunması için 25 süpermarket arabasının taşınmasına uygun, yönlendirilmiş sıcaklığa sahip izotermal bir gövdeyle donatılıyor.

    • Son olarak, şehir ortamına mükemmel entegrasyonu ve sürücünün konforuna odaklanılması ile kamyonun dış hatları ve kabinin içi tamamen yeniden tasarlandı.



    Aracın Teknik Özellikleri 



    Renault Trucks, elektrikli kamyonu Oxygen'in testlerine devam ediyor




    • Brüt Araç Ağırlığı: 26 ton

    • Şasi: 6×2

    • Ölçüler : 10 m (l) x 2.6 m (w) x 3.8 m (h)

    • Aks aralığı: 4600 mm

    • Üstyapı: Şaseye entegre edilmiş frigofirik ünite, süpermarket arabaları için uygun

    • Batarya kapasitesi: 3 x 94 kWh, toplamda 282 kWh

    • Menzil: 150 km, Amsterdam’daki Jumbo için SVZ’nin günlük teslimatlarına uygun olarak uyarlanmıştır.









  • araçta 7 tane zoe 'de kullanılan kapasitede batarya var

    ve menzil 150km....26TON taşıyorsun...OK ama menzil nedir arkadaş...

    TESLA Semi 805km öneriyor...Bu özellikle TIR-Çekici segmentinde menzil mevzusu referans olmalı, öncü olmalı

    alan var, ağırlık müsait .. yap şöyle 1000-1500km menzil...sonra geliştir binek araçta görelim... vay arkadaş...


    fecahat bir durum... Renault Trucks, elektrikli kamyonu Oxygen'in testlerine devam ediyor 


    akülü araba muhabbeti yarım saat gez,eğlen işini gör

    8 saat şarjta takılı kalsın ...

  • infinite kullanıcısına yanıt
    Hocam amaç farklı.

    Şehirler arası değil de şehir içi nakliyeler düşünülmüş. O kadar menzil için ek batarya maliyeti ödemek ve yapmayacağın yolculuklarda batarya yükünü taşımak yerine bu araç ile işlerini halledebilirsin.

    Örneğin 3 harfli marketler için uygun bi araç. Zaten haberde de bu kullanım örneği verilmiş. İlgili marketlere uğrayıp, yükünü bırakıp, depona geri döneceksin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdem552 -- 25 Temmuz 2024; 13:14:03 >
  • aynen mevzu sehir icinde sifir emisyon ve gurultu ile yuk tasimak.

  • erdem552 kullanıcısına yanıt

    sen böyle dedikten sonra bir araştırma yaptım

    evet doğru TESLA SEMİ ki amerika kıtasında 800km menzin 80km gibi ....


    3 harfli marketlerin taşımacılığın yapan firmaları ve dağıtım ağında kaç km route yaptıklarını araştırdım

    önce ana depoya yükler geliyor...bu araçlar 600-1500km aralığında uzun menzil araçlar...burayı eledik

    İstanbul'da Anadolu yakası ve Avrupa yakası 2 ana depo var...


    Renault Trucks, elektrikli kamyonu Oxygen'in testlerine devam ediyor

    daha sonra menzile ve market ihtiyaçlarına göre araç dağıtım kanallarına iletiliyor.

    buradaki menzil yine yetmiyor günlük route 250-450km aralığı bir ara dağıtım kanalları var

    bazı illerde 2 ilçe arası km çok fazla olabiliyor veya çok nokta ziyaret var...burayıda eledik


    Renault Trucks, elektrikli kamyonu Oxygen'in testlerine devam ediyor

    geldik bu aracın kullanılacağı alana

    150km menzille en ufak grubun dağıtım kanalına


    bu araç büyük kalıyor ebat olarak, daha küçük dağıtım kanalında aşağıdaki araçlar kullanılıyor

    manevra daha kolay yukarıdaki araçlara göre maks uzaklık 60km olmalı ki geri dönebilsin ve şarj olabilsin

    bu aracın şarjı için supercharger'a yaşamazsın...


    burada aynı yaka içerisinde olmalı anadolu yakası içerisinde 60km sınır


    büyük şehirlerde bu araçlar günde çok rahat 150-200km yolu deviriyorlar bu arada...


    bizde çalışmadı format... ancak küçük şehirlerde ve avrupa'da bu format çalışır


    biz mazot'a devam...her manada...


    Renault Trucks, elektrikli kamyonu Oxygen'in testlerine devam ediyor




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.