Şimdi Ara

RENAULTUNUZ'LA 0-100 'e KAÇ SANİYE SÜRÜYOR?? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
0
Favori
11.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Team Technical

    imzamda yazıyor....


    hocam ikiside mi senin?
  • hayır; scenic annem-babam ortak kullanıyor; lagunayı yeni aldık o da bana..

    12000e aldık lagunayı; kelepir

    bakalım plaka arıyorum ankaradan..

    06 VAJ 31 diye plaka buldum ama peder hayatta aldırmaz
  • bayağı ucuz almışsınız yav.vaj 31 güzelmiş bencede :) benim plakada vrj 39 benziyo biraz.plaka için ankara.pol.tr den seçebilirsin.bilgine.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jordan83 -- 17 Kasım 2006; 9:39:56 >
  • 7-8 saniye arasi
  • Clio hb 1.2 ile 12-13 sn de çıkıyor.
  • broadway 15 sn de gördü
  • Clio Symbol 1,4 16 V tek kişi düz yol, motor ısınmış, dış hava sıcaklığı 12-13 derece, rüzgar sakin, 1 nci vites kalkış devri 3500 d/d dvitesler 6750 d/d'da atılınca 25 sn'de 160 km/s'e çıkıyor. Tutulan süre yaklaşık süre olup, hassas ölçü sistemleri ile yapılırsa -1/-2 sn oynayabilir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turbox

    Clio Symbol 1,4 16 V tek kişi düz yol, motor ısınmış, dış hava sıcaklığı 12-13 derece, rüzgar sakin, 1 nci vites kalkış devri 3500 d/d dvitesler 6750 d/d'da atılınca 25 sn'de 160 km/s'e çıkıyor. Tutulan süre yaklaşık süre olup, hassas ölçü sistemleri ile yapılırsa -1/-2 sn oynayabilir..


    Vışşş... Ne kaçıyo senin araba yaw
  • quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    Bi ara bende deneyim bakalım sonuç ne olacak
    arabamı bilmeyen yoktur herhalde


    Dostum test et de görelim Torosun kaç sn'de çıkıyo 100'e
  • yav bu topicleri cok seviyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turbox

    Clio Symbol 1,4 16 V tek kişi düz yol, motor ısınmış, dış hava sıcaklığı 12-13 derece, rüzgar sakin, 1 nci vites kalkış devri 3500 d/d dvitesler 6750 d/d'da atılınca 25 sn'de 160 km/s'e çıkıyor. Tutulan süre yaklaşık süre olup, hassas ölçü sistemleri ile yapılırsa -1/-2 sn oynayabilir..



    Model Clio 1.4 5dr
    0-60 mph 11.5 sec*
    0-100 mph 43.9 sec*
    1 kara mili= 1609 metre yani 0-160 ı 43.9 saniye lütfen biraz daha hassas ölçün.bu kadar fark olması imkansız


    kaynak:http://www.autozine.org/html/Renault/Clio_III.html
  • Sayın Can_vtec,
    Değerli yorumlarınızı ve vermiş olduğunuz linki dikkatle inceledim. Gerçekten vermiş olduğunuz linkte belirtilen süre ile benim tespit ettiğim süre arasında neredeyse 19 sn'e varan bir fark var. İlk bakışta, benim vermiş olduğum verilerin abartılı olduğu olduğu, hatta hiçbir ölçüm yapılmadan rastgele değerlerin yazıldığı düşünülebilir. Ancak pratikte belirttiğim şartlar altında 160 Km/s'e 25 sn'de ulaştığımı teyit etmek istiyorum. Teknik olarak ta, 1-2 sn toleransla 25 sn süresinin gerçekleşebilir diye düşünüyorum. Eğer aracın hız ve devir göstergeleri hatalıysa bu süre azami 10 sn fark olabilir ki bu da yaklaşık 35 sn'ye tekabül eder. Şimdi farkın neden oluştuğunu tartışalım:
    1. Test esnasında aracımda 1/4 yakıt vardı, halbuki standartlarda bu test 1/1 depoyla yapılıyor.
    2. Test esnasında tektim ve aracta yük yoktu. Standartlarda araçta sürücü dahil 2 kişi ve 25 kg ağırlık söz konusu..
    3. Clio symbol 1,4 16V 950 kg, Clio-III 1145 kg. Bu yaklaşık 200 kg fark anlamına geliyor ve symbol avantajı eline geçiriyor.
    4. Clio symbol 1,4 16V 175/65R 14 lastiğe sahipken,Clio-III 185/60 R15 lastiklere sahip, Bu clio-III'ün her tekerde 1 cm olmak üzere 4 cm daha fazla sürtünmeye maruz kaldığının göstergesi. Ayrıca lastik ve jant ebatlarını küçültürseniz araç akselerasyon'dan kazanırken, son süratte kaybeder, bu da genel bir kuraldır.
    5. Test eden sürücünün sürüş dinamikleride çok önemli.Örneğin vitesi 6750d/d yerine 6000 d/d 'da atmanız 130 km/s'e kadar 4 sn kayba neden olabilir. Vermiş olduğunuz linkte bu veriye ulaşamadım. Bu da hesaba katılması gereken ayrı bir faktör.
    6. Araçlar akselerasyon testinde hızlanma süresi-hız grafiği dikkate alınırsa lineer değil, parabolik bir eğri çizer, bu hız arttıkça aerodinamik sürtünmenin, vites oranlarının ve vites geçişlerinde yaşanan gecikmenin doğal bir sonucudur. Örneğin clio symbol 0-130 Km/s'e yaklaşık 18 sn'de çıkarken, 1-2 sn tolerası ile birlikte 0-160 Km/s'e 25+2=27 sn de çıkıyor. Bu aracın 130 Km/s'den-160 Km/s'e çıkması için 9 sn geçtiğini gösterirki bu da anılan grafiğin eğim değerine göre normal olduğunu ifade etmektedir.
    7. Ayrıca bu noktada şunu da ifade etmek istiyorum, araçların belirli bir hız değerinden sonra maksimum hıza ulaşma süreleri uzar. Bu hıza limit hız denir ve gökyüzünden yeryüzüne düşen yağmur veya kar parçalarının kontrollü olarak düşmelerinin esprisi aracın hızlanma dinamiklerinde de aynen kendisini gösteririr. Örneğin hızlanma süresinin yavaşlaması gözlemlerime göre clio symbol 1,4 16V'de 160 km/s'de başlıyor. Doğal olarak, anılan süratten 186 Km/s'e ulaşmak içinse 0-160 Km/s'e harcanan sürenin belki 2 veya 3 katı zaman harcanıyor. Oysa clio-III'de ağırlığın ve büyüyen lastik ve jant ebatlarının etkisiyle bu hızın 150 km/s civarında gerçekleştiğini ve farkın oluşmasında önemli bir faktör oluşturduğunu değerlendiriyorum.
    8. Bunlara ek olarak, forumdaki birçok arkadaşımın belirttiği gibi, internetteki bazı veriler tartışmaya açık olabiliyor. Buna örnek olarak, clio symbol 80 BG DCI modelinin fabrika verisine göre 12,7 sn olan hızlanma süresinin, Autoshow dergisi tarafından yapılan testlerde 11,5 sn ölçülmesi gösterilebilir. Bu paralelde 100 km/s'e ulaşırken yaşanan 1,2 sn fark hız, arttıkça yukarıda açıkladığım parabolik eğri prensibi gereği 160 Km/s'te 8 sn'e varan fark yaratabilir.
    9. Vermiş olduğunuz link'te Clio-III'ün 0'dan 100 mile ulaşma süresi verilmiş. Bir kara milinin yaklaşık 1,609 km olduğu varsayılrsa, demek ki Clio-III 161 Km/s'e 43,9 sn'de ulaşıyor, 160 Km/s'e değil. 160 Km/s'e ulaşma süresi limit hız ve parabolik eğri prensibi gereği yaklaşık 41 sn'de gerçekleşecektir. Bu durumda clio symbol ile clio-III arasındaki fark bir anda yaklaşık 14 sn'e düşüyor. Ne dersiniz, bu süre ölçüm prensipleri arasında fark olan amatör ve profesyonel yaklaşım ile, farklı kasa ağırlık, şanzıman, lastik ve janta sahip araçların kıyaslanmasında çok mudur?
    10. Sonuç olarak, vermiş olduğum değerlerin hassas ölçü aleti ile yapılmadığını ve forumdaki birçok arkadaşım gibi amatör prensipler dahilinde gerçekleştiğini vurgularken, anılan verilerde 19 sn kadar sapma olmasının mümkün olmadığınının altını çizmek istiyorum. Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbox -- 27 Kasım 2006; 22:50:44 >




  • benim reno 78 modelle 2 dk felan sürüyor 0 dan 100 e
  • 98 broadway rn ile 12 sn de cıkıorum
  • 92 springimle lpg 17sn civarı benzin 13 civarı sürüyor. bunun sebebi 92 springimin her türlü bakımının yetkili seviste tapılması ve şu an sadece 85000 km de olmasıdır.
  • 8 saniye civari suruyor, iki yil once babamin 3000cc lik v6 safrane'iyla kucuk bir test yapmistim. yine olsa sanirim bu civarda cikar. kendi megane imla hic olcmedim sureyi ama sanirim 10 saniyeden pek de assagi degildir, bilemiyorum.
  • megane 2 1.6 0-100 10 sn.
    yed açık filtre
    60 mm lik borular
    orta susturucu iptal
    yed egzost (dtm)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 4 Aralık 2006; 17:35:26 >
  • kardeş bende renault megane_2 hb 1,5dci war araba 200km/sa gördü ve 10 snd çıktım fabrikanın hiç bir werılerı tutmuyor
  • bırakın yaw,
    bende honda civic 1.6 ile 9.1 sn gordum varsa kendine guvenen meganlı clio lu gelsin,
    (spring çileri cagırmıyorum bile)...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: life19

    bırakın yaw,
    bende honda civic 1.6 ile 9.1 sn gordum varsa kendine guvenen meganlı clio lu gelsin,
    (spring çileri cagırmıyorum bile)...


    Dostum biraz yakıt tüketiminden bahset
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.