Üstat size güzel bir haberim var.105 beygir olarak alıp beğendiğiniz araç 5 beygir daha yüksek.Yani 110 bg güzel günlerde kullanın
5 beygir daha yüksek olması daha performanslı olduğunu sanmayın. Çünkü yeni çıkan modeller euro5 normlarına uygun geliyor. Yani araçlar partikül filtreli çıkıyor. Bu da beygir atışı sağlıyor mazotu daha temiz kullandığı için dyno da 5 beygir daha yüksek çıkabiliyor. Ayrıca bakarsanız tork aynı tork 240 nm. Partikül filtresi de mazotun içindeki atıkları bünyesinde toplayıp haznesinde yakan bir sistem. Bunun için kadranda partikül filtresinin ışığını gördüğünüz zaman (kullanım kitapçığında daha detaylı yazar.) pisliği yakması için devirli ve belirli bir süre kullanmanız gerekecektir. Bundan sonra arabayı çalı ve kağıt parçalarının üzerinde bırakmamalısınız arabanın altı çok sıcak olduğu için yanabilir. Ayrıca partikül filtrenin değişimide oldukça maliyetli. Bu yüzden 105 bg (euro 4) olarak satılanlar bence daha iyi tabi bir süre sonra onlar da 110 bg olarak gelecek.
Teşekkür ederim bilgi için üstat.Kia cerato 128 bg benzinli araç, hızlanması ve son hızı neden düşük diyordum. Sanırım onda da bu bahsettiğiniz Euro V normlu motor var.
Aynen öle... Chevrolet cruze da 115 hp 124 hp ye çıktı euro 5 normlu oldu. Reklamlarda da bunu sanki çok performanslı olmuş gibi gösteriyolar. Hatta kötü bile oldu bildiğim kadarıyla 115 hp lik motora lpg garantisi veriyolardı. Şimdikine garanti vermiyolar....
Emisyon kuralları 50 yıllık trafik kurallarından bile daha sinir bozucu (!)
124hp Corolla m da çoğu zaman 100-110p lik eski 1.6 rakipleri gibi hissettirirdi yolda, Toyota ustaları yeni motorların farklarını gösterememelerini "emisyon şartları gereği" olarak açıklıyorlardı.
quote:
Orijinalden alıntı: esmerce
Emisyon kuralları 50 yıllık trafik kurallarından bile daha sinir bozucu (!)
124hp Corolla m da çoğu zaman 100-110p lik eski 1.6 rakipleri gibi hissettirirdi yolda, Toyota ustaları yeni motorların farklarını gösterememelerini "emisyon şartları gereği" olarak açıklıyorlardı.
Bence onun emisyonla ilgisi yok. Bir araç 124 Ps ise 124 Ps'dir, 110 Ps ise 110'dur.
Ha gaz tepkisi biraz yavaş, elektronik gaz kelebeği yüzünden ona hak veririm, ama hissettirme olayı bu dediğim sebepten ve birde aracın ağırlığıyla ilgili.
Araçlar gittikçe daha ağır bir hale geliyor donanım ve güvenlikten ötürü, 10 yıl önceki 1.6 100 Ps araçlar, daha hafif kasalara sahiplerdi. Onun için performans pek fark etmiyor...
quote:
Orijinalden alıntı: newmonarch
quote:
Orijinalden alıntı: esmerce
Emisyon kuralları 50 yıllık trafik kurallarından bile daha sinir bozucu (!)
124hp Corolla m da çoğu zaman 100-110p lik eski 1.6 rakipleri gibi hissettirirdi yolda, Toyota ustaları yeni motorların farklarını gösterememelerini "emisyon şartları gereği" olarak açıklıyorlardı.
Bence onun emisyonla ilgisi yok. Bir araç 124 Ps ise 124 Ps'dir, 110 Ps ise 110'dur.
Ha gaz tepkisi biraz yavaş, elektronik gaz kelebeği yüzünden ona hak veririm, ama hissettirme olayı bu dediğim sebepten ve birde aracın ağırlığıyla ilgili.
Araçlar gittikçe daha ağır bir hale geliyor donanım ve güvenlikten ötürü, 10 yıl önceki 1.6 100 Ps araçlar, daha hafif kasalara sahiplerdi. Onun için performans pek fark etmiyor...
Orasını ben de biliyorum ama benzer hp / kg oranlarına sahip olan araçlardan beygiri yüksek olanın -en azından- ataletini kazandıktan sonra biraz daha yüksek süratlere erişmeye meyilli olması beklenir, bu da yoktu araçta; daha hafif ve aynı oranda daha güçsüz modelleri otobanda geride bırakmak çok zor oluyordu.
Çok para bence Hemde cokkkk
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme