Şimdi Ara

Resmi TARTARINI Destek Forumu (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.050
Cevap
3
Favori
89.008
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Süha bey, ben de hyundai accent 2001 model 1.5 gls 102hp aracıma tartarini sıralı sistem taktırdım bikaç gün önce..
    Aracım şehiriçi benzin 9-10lt. yakıyordu 100km.de.. şehirdışında bu değer epey azalıyor tabii ama ben çok şehiriçi kullanıyorum.
    3 yıldır bu aracı kullanmaktayım, ancak nasip oldu lpg taktırmak..
    35lt.lik kazandan taktırdık. İlk gün 10 ytl.lik gaz alındı, bununla denemeler yaptık, 2 gün önce fulledim, 47 ytl.ye doldu (1.90ytl/lt) 25lt.ye yakın aldı depo.
    1-Benim şehiriçi yakıt sarfiyatım ortalama sürüşle ne olur sizce? 30lt.lpg ile şehirdışı için 400km. yol gidebileceğim söylendi, doğru mudur?
    2-İlk lamba 90km. sonrasında söndü. 2. lamba 30km. sonra 120km.de ve 3. lamba da 150km.de söndü. Şu an 160km.de ve sadece bir yeşil led yanıyor. Bundan sonrası kırmızı led. Bu normal mi, yoksa değişecek mi ilerleyen zamanlarda? Bu kadar hızlı ledlerin sönmesi beni korkuttu açıkçası..

    Bundan başka diyeceklerim şunlar olabilir, gazdan benzine geçiş yaptığımda hiç hissettirmiyor, benzinden gaza geçerken de hissettirmiyor ancak ben araç doluyken yani arka koltukta da yolcu varken çekişte azalma hissettim.. bir de klima çalıştığında eskiye oranla azcık daha fazla ses geliyor motordan.. motor ısındıktan sonra rolantideyken benzinde 700 devirde sabitken lpg de 700-800 devir arası değişiyor ibre sürekli..
    3-Bu ufak tefek sorunlar ilerde düzelir mi, yoksa baktırmam gerekir mi?

    Açık hava filtresi kullanıyorum, k&n, lpg yi takan usta 2 hafta sonra gel, ince ayarlar yaparız dedi, ben bu arada hava filtresini temizlemeyi düşünüyorum,
    4- bunu 2 hafta sonra ayar yapıldıktan sonra mı yapmalıyım, yoksa ayar yapmaya gitmeden filtreyi temizlemem daha doğru olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 27 Haziran 2008; 23:50:00 >




  • suha bey merhaba..2006 model 1.4 motor fiat stiloya tartarini taktırmayı dusunuyorum..fıkırlerınız benım ıcın onemli..ne dersiniz?dogru bir kararmı?
  • Merhaba Wolverine,

    Öncelikle TARTARINI ailesine hoşgeldiniz ve hayırlı olsun.

    Sorularınıza sırası ile cevap vereyim;

    1- Benzin sarfiyatınızı 100 km de 10 lt kabul edersek sıralı sistemde de 10,5 lt gaz harcarsınız. LPG de lt hesabı olarak değil, birim maliyetten yani km de ne kadar yaktığı hesapılır. Bunun için benzinde tam ve doğru olarak ne kadar yaktığını bilmeniz şart. Bunu belirledikten sonra LPG de ne yatığınızı ancak deponuzu tam olarak doldurup, normal kullanımda araç gazdan benzine atana kadar ( artık gaza geçemeyene kadar) kullanıp almış olduğunuz bedeli yapmış olduğunuz km bölerek hesaplanır. Buda benzine göre min. % 40 iktisat sağlar.

    2- Gaz gösterge anahtarı yazın farklı gösterir kışın ise daha farklı. Bunun sebebi LPG sıvı bir yakıt türüdür. Yazın bunun bir kısmı gaz haline dönüşür ve tanktaki şamandıra analog yani % hesabına göre gösterdiği için ışıklarınız erken söner ama bunu yakıtınızın bittiği anlamına gelmez. LPG'li araçlar sıcak havalarda kış ayına göre daha fazla km yapmanızı sağlar. Burada en reel sonucu gösterge üzerinden değil de gaz alındığında km sıfırlanarak yaparsanız yaklaşık olarak ne kadar km yapacağınızı tespit etmiş olursunuz. Kışın ise bu gösterge ışıkları, LPG sıvı halde kaldığı için uzun süre yanar konumda kalır.

    3- Aracınız yeni montajlı olduğu için bu süreci yaşamanız normaldır. 3-4 depo gazınızı bitirip yetkili TARTARINI servisine gidip yeniden KLİMA açıkken kalibrasyon yaptırmanız gerekmektedir.

    4- Mutlaka önce hava filitrenizi temizletin sonra kalibrasyon için gidin.



    Saygılarımla,




  • Merhaba valo,

    Evet sizin aracınıza TARTARINI montajı gerçekleştirilmiştir ve sorunsuzdur. Gönül rahatlığı ile taktırabilirsiniz.


    Saygılarımla,
  • Süha bey, yanıtınız için teşekkürler..
    Aracımın tam olarak benzin sarfiyat değerleri 35 lt. benzinle çoğunluğu şehiriçi olmak üzere 400km. olarak söyleyebilirim. Yani km. başına 300-325 ytl. yakıyor.(şehiriçi) Buna göre lpg de nasıl bir değer çıkabilir ortaya? Taktırdığım tank 35lt.lik ve usta en fazla 30lt. alır demişti.

    Bir de şunu öğrenmek istiyorum; tanktaki lpg tamamen bittiğinde kendisi otomatik olarak benzine mi geçecek, yoksa gaz yememe veya benzer tepkiler verdiğinde ben kendim mi benzin geçişi yapacağım?
  • süha bey merhabalar geçenlerden mail adresinizden görüşmüştük. benim şöyle bir sorunum var. aracım 2000 model siena 1.6 16 walf. 1 ay kadar oluyor alalı. ama gösterge paneli depo full olsada hep kırmızı gösteriyor lpg de. aracıma 2000 yılında sıralı olmayan sistem takılmış ama önce benzinle çalışıyor sonra devir 3000 e gelince benzine geçiyor. ve yakıt tüketimi 43 lt lpg+6 lt benzin ile şehiriçi ortalama 320-340 km. anca gidebiliyorum.bana bu değerler biraz fazla gibi geldi. maslak şubenize gittim dün aracımın bujilerine hava filtresine alırken baktım şuan değişmesi gerekmez dedim daha arabayı incelemeden bu parçalarını değiştirin ondan sonra bakalım ve elimde de buji hava filtresi yok dedi. siz servisleriniz de bu parçaları bulundurmuyor musunuz? ve yakıt tüketimi sizce nasıl?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Süha İŞGİNÖZ

    Merhaba valo,

    Evet sizin aracınıza TARTARINI montajı gerçekleştirilmiştir ve sorunsuzdur. Gönül rahatlığı ile taktırabilirsiniz.


    Saygılarımla,


    COK TESEKKUR EDERIM YAKINDA GORUSECEGIZ IYISALLAH
  • süha bey bana dönüş yapmadınız!!! bu arada düzeltiyorum 3000 devire gelince otomatik lpg ye geçiyor.
  • Ben de üstteki sorularıma yanıt alamadım..
    Bugün bişey oldu, niyetimde tankı iyice bitirip öyle fullemek vardı, yeni çünkü.. kırmızı led yandıktan sonra yaklaşık 80km. yol gittim ve benzin-lpg geçişi sağlayacak anahtardan sürekli kesik aralıklarla bip sinyali geldi, ledler aralıklarla yanıp söndü. Aracı stop ettim, çalıştırdım, ses kesildi ama 5km. sonra yeniden başladı..

    Acaba bu bir sorun mudur, yoksa lpg tank bitmeye yakın böyle uyarı mı veriyor? Bu lpg bitiyor uyarısıysa bu bip sinyalinden sonra kaç km.daha gidilebilir?

    Edit: Bu sabah totalden fulledim, 25lt. gaz aldı tank. Ve bip sinyali kesti, gaz bitmeye yakın sinyal verdiği kesinleşti, zaten o sese tahammül edip iyice bitirmeye çalışmak insanda ne kulak ne de kafa bırakır..
    Bu arada ilk kez depo boşaldı ve 2. kez fullendi, 25lt.ile 250km. yol gittiğime göre şimdilik benim araç 190kuruş yakıyor km.de..300-350den 190a düştük(şehiriçi), buna da şükür, belki ilerde daha da düzelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 1 Temmuz 2008; 9:00:04 >




  • MERHABALAR SÜHA BEY
    BEN DE MEGANE 2 1.6 ARACIMA TARTARİNİ TAKTIRDIM.USTAM 10 GÜN SONRA GELİP AYAR TAPTIRNMAMI SÖYLEDİ.YALNIZ BENİM SORUNUM ARABA 1. VİTESTE VEYA VİTES GEÇİŞLERİNDE GAZA DOKUNDUĞUMDA ÖNCE ARABNIN DEVRİ DÜŞÜYOR SONRA TEKRAR YÜKSEL,İYOR.BU DA ARABANIN STOP ETMESİNE NEDEN OLUYOR.AYRICA 2. SORUM YOL BLGİSAYARININ DOĞRU ÇALIŞIPĞ ÇALIŞMAYACAĞI.ARBAFDA BENZİN OLMASINA RAĞMEN DEVAMLI BENZİN İBRESİ DÜŞÜYOR.DAHA BİR GÜN OLDU SÜRELİ PEK VERİM ALAMADIM ARAÇTAN...NEYSE DÜZELECEĞİNİ UMUYORUM...ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...
  • süha bey oralardamısınız?
  • Merhaba,

    Öncelikle aşırı derece olan yoğunluğumdan ötürü sizlere anında cevap yazamadığım için affınıza sığınıyorum.


    Saygılarımla,
  • Merhaba Wolverine,

    Şehir içinde 325 YTL yakıyor iseniz, İstanbul da anadolu ve avrupa yakasında bile LPG fiyatları farklıdır. Vermiş olduğunuz veriye göre aracınız min. 195 YKR yakması gerekiyor.
    Aracınızla seyahat halinde iken gazınız biterse otomatik olarak kendini benzine atar ve bunu yaparken de size hissettirmez. Sadece gaz gösterge anahtarında size sinyal sesi ayrıca ışıkları yanıp yanıp söner. Siz bu sesi düğmeye dokunarak susturabilirsiniz. Bu durumda benzinde gitmeye devam edersiniz. Aracınızı stop etmenize gerek yok.
    Aracınızla seyahat halinde iken gösterge anahtarına bakarak gitmeyin. Deponuzu doldurduğunuzda km nizi sıfırlayıp ne kadar yol yapacağını öyle tayin etmenizi öneririm.
    LPG yazın bir kısmı sıvı halde gaz haline döner ve gösterge ışıkları daha çabuk kırmızıya düşer, kışın sıvı halde kaldığı için bu gösterge ışıkları daha uzun yanık halde kalır.

    Saygılarımla,




  • Merhaba aozan,

    Sıralı sistem ile, karbüratörlü yada tek noktalı sistemin arasında çok fark var. Siz eski sistem ile benzine kıyas ile max. 30-35 arasında iktisat edersiniz. Sıralı sistemde min. % 40 iktisat sağlarsınız. LPG sistemininde iktisat sağlamak ve ayarların tam doğru sağlamak olması için ateşleme sisteminin sorunsuz çalışması gerekmektedir. Buji ve hava filitrenizin değiştirip gelin denmesindeki maksat budur. Sonuçta bu parçalar yeni olduğunda yapılan ayarlarada kusursuz ve sorunsuz olacaktır.
    Buji ve hava filitreleri marka ve modellere göre değişiklik gösterdiği için bunu stoğunu da tutmak malum çok zor olacaktır.

    Saygılarımla,
  • Merhaba dromerf,

    Öncelikle ailemizin yeni bir ferdi olarak hoşgeldiniz ve hayırlı olsun.
    Sorucalarınıza sırası ile cevap vereyim;

    1- Aracınızın regülatör basıncı düşmüş olmalı, bu süreci yeni montajlı araçlarda yaşamabiliyor. Bu durum sizi rahatsız eder bir noktya getirmişse TARTARINI servisine gidip bu ayarları yaptırmanız gerekmektedir.
    2- LPG kullanırken aracınızda benzin göstergesi düşer ama kesinlikle benzin kullanmazsınız. Yol bilgisayarı olan araçlarda bu durum yaşanabiliyor. Benzin deponuzu tam dolu tuttuğunuzda bu sorunu yaşayacağınızı sanımıyorum.


    Saygılarımla,
  • az önce uludağ motorlu araçlara gittim.

    araba hala kışlık ayarda idi. lpg ye geçiş ısısı 38 derece idi, onu 30 dereceye ayarladılar. birde 2 vitesde 2.000

    devirin altında hafif silkeleme vardı. onu hallettiler sağolsunlar. Ha bu arada çayımı da içtim.

    teşekkürler Tartarini

    ayrıca oranın başustası, şeker ustası Ali beyle de yine konuşma fırsatım oldu.
  • süha bey

    eniştemde megane2 var. o da lpg ye geçecek.

    yalnız megane2 lerin bagajlarının alt bölümü plastik olduğu için simit tüpe onay verilmiyormuş diye duyduk.

    bagajın ortasına depo tüp konulduğunda sanki stepne kullanılamayacak gibi. megane2 lerin deposuyla ilgili bilgi

    verirseniz sevinirim.

    iyi akşamlar.
  • Süha bey, yanıtlarınız için tekrar teşekkürler.
    Bu sesli sinyal verme olayını önleyemez miyiz? Yani gaz bitince kendi kendine benzine geçsin ancak gaz bitmeye yakın o yoğun sinyal sesini benzine geçmeden kesemez miyiz?
  • Merhaba Süha Bey
    Tartarini Lpg Kitini taktıralı 15 gün gibi bir süre oldu daha 250 KM anca yapabildim.dromerf arkadaşımızın yaşadığı sorunu sanırım bende yaşıyorum.1 hafta önce yokuş yukarı trafiğe yakalandım.El freni ile kalkmama rağmen araba hep stop edicekmiş gibi oldu kaldıramadım arabayı bir türlü, tam kalktı diyorum gaz vermeme rağmen bir anda devir düşüyor nerdeyse stop edicek debriyaja basmasam.Birde bu LPG göstergesi hiç doğru bilgi vermiyor.4 kademeli ışık sisteminde bir bakıyorum 4 yanıyor bir bakıyorum 3 e düşmüş 2 dk sonra bakıyorum 1 e düşmüş devamlı değişiyor ışıklar bi azalıyor bir artıyor.Depoda ne kadar lpg kaldığını sağlıklı olarak nasıl öğrenebilrim.

    Tşk.
  • Merhaba dondurmacı kardeşim,

    Megane II lerin yedek lastik yerine simit tank montajı yapılabiliniyor. Biz İstanbul da bu bahsettiğiniz durum ile ilgili hiç karşılaşmadık. Makina mühendislerinin bölgelere göre değişen politikası olduğunu sanmıyorum.

    Saygılarımla,
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.