Şimdi Ara

Resmi TARTARINI Destek Forumu (51. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.050
Cevap
3
Favori
88.811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4950515253
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre


    quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Üstad tekrar selamlar, merak ettiğim bir konu var.. Aracımın motorunu tamamen orjinal parçalarla ciddi bir meblağ ödeyerek rektefiye ettirdim, bu arada ne var ne yok değiştirdim, bir araba parası harcadım. Şu an LPG enjektörleri monte edilmemiş vaziyette ve açıkçası tekrar lpg kullanma konusunda endişeliyim, zaten motor lpg kullanırsam garanti dışı kalıyor. Aklımda iki çözüm var, birincisi 5000km kadar aracı benzinde kullanıp bir işçilik kusuru olmadığından emin olup enjektörleri geri taktırmak, diğeri de LPG kitini direk satıp 4600cc ve 2.5 ton ile km de 70kr benzin harcayarak gezmek.. Aslında motorun maliyetini düşünürsek 20000km lpg de kullanarak ettiğim kar ile motoru baştan yaptırabilirim, ama kararsız kaldım.. Siz ne tavsiye edersiniz?

    :) bana sorarsanız siz yapmanız gerekeni zaten biliyorsunuz doğru montaj ve ayarlarla sorunsuz ve tasaruflu bir sürüş elde edersiniz LPG

    Ilk 5000 motorda bir iscilik sorunu olmadigindan emin olmak icin benzinde binecegim, sonra montaj ve ayar yaptiracagim o zaman. Yanit icin tesekkur ederim.

    keyifli sürüşler




  • ben tartarini sistemi 2007 yılında taktırmıştım enjektörler artık iyice eskimişti dymco enjektör taktırdım gerçekten müthiş bir fark var valtek ile.Yalnız benim öğrenmek istediğim şu kalibrasyon yaparken evo7 enjektör seçersek enjeksiyon süresi ayarlanıyor deyip bazı değişiklikler yapıyor tartarini deyince yine değişiyor.Şu an taratariniyi seçip kalibrasyon yaptım enjeksiyon sürelerini eşitlemek için +20 falan yaptım halada eşitlenmedi ancak gidişi güzel fakat rölantide hala sallantılı çalışıyor ve egzoztan puf puf ses geliyor.Sorum şu evo7 mi seçmeliyim ayarda taratarinimi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    ben tartarini sistemi 2007 yılında taktırmıştım enjektörler artık iyice eskimişti dymco enjektör taktırdım gerçekten müthiş bir fark var valtek ile.Yalnız benim öğrenmek istediğim şu kalibrasyon yaparken evo7 enjektör seçersek enjeksiyon süresi ayarlanıyor deyip bazı değişiklikler yapıyor tartarini deyince yine değişiyor.Şu an taratariniyi seçip kalibrasyon yaptım enjeksiyon sürelerini eşitlemek için +20 falan yaptım halada eşitlenmedi ancak gidişi güzel fakat rölantide hala sallantılı çalışıyor ve egzoztan puf puf ses geliyor.Sorum şu evo7 mi seçmeliyim ayarda taratarinimi

    hangi renk enjektör kullandınız bilmiyorum ama dymco enjektörler ile tartarini programındaki hiç bir enjektör modeli istediğiniz ayarları elde etmenizi sağlayamaz

    yapacağınız tek şey işinin ehli bir tartarini servisinden ayarlarınızı eobd desteğiyle yapıp olabilecek en iyi ayarları yapması olur.




  • obd ile ayarı zaten yaptım ama dediğiniz gibi tam bir memnuniyet olmadı.Peki o zaman daha ucuz olan valtek enjektör alırsam istediğim memnuniyeti sağlarmıyım? Dymco enjektör için tartarininin ecusu yetersizmi kalıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    obd ile ayarı zaten yaptım ama dediğiniz gibi tam bir memnuniyet olmadı.Peki o zaman daha ucuz olan valtek enjektör alırsam istediğim memnuniyeti sağlarmıyım? Dymco enjektör için tartarininin ecusu yetersizmi kalıyor

    lpg programları harita(MAP) çarpanlarını enjektörün özelliğini referans alarak hesaplar bu doğrultuda çalışırlar ,yani tartarini ecüsü yetersiz kalıyor dersek yanlış bir söylem olur.sadece kodlanan referanslar dymco enjektörlerini desteklemiyor diyelim .size tavsiyem orjinal tartarni EVO R9 ENJEKTÖRLERİNİ kullanınız o zaman emin olun obd ayarı bile yapmanıza gerek kalmayacak otomatik kalibre işlemi tüm sorunlarınızı çözecekitr..




  • Dediğiniz gibi benzin pompasının yaptırdım. Hemen ardından Tartarini sevisine gittim. aracı bilgisayara bağlayarak kontrol ettiler.Üstündeki yazılımın son sürüm olduğunu bunedenle defalrca LPG ile çalıştırabileceğimi söylediler. Ama ilk önce benzinle başlamasının daha iyi bir durum olacağını belirtiler. Bu arada gaz filtremimçok kirli olduğu söylendi. Servis bilgisayarında kontrol ettiklerinde 658 saat olmuş. Her 300 saate değişmesi gerekiyormuş.Benim analmadığım neden km veya belli bir zaman değilde 300 saat. 300 saati bilmemizin bir yolu yok. Sadece servise aracı kontrol için getirdiğimiz zaman öğrenebileceğimiz bir durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerbulbul

    2002 Clio aracımda Tartarini sıralı sistem lpg var. Kırmızı ışıklarda kalkış sırasında stop etme sorunu yaşadığım için şehir içinde genellikle benzin kullanıyorum.Hafta sonu Antalya'dan Yaylaya giderken şehir içinde yaklaşık 40 km kadar aracı benzinde kullandım. Şehir dışına çıkınca lpg'ye geçtim. Yolda bir kaç kez mola verdim. araç benzin ile çalışıp LPG'ye geçti.Sorunsuz yaylaya ulaştım. Fakat sabah arabayı çalıştıramadım.Kumluca'dan tamirci bulduk fakat onlar arabada sorun bulamadılar. Bu sefer Kumluca'dan oto elektrikçi getirdik.Uzun araştırmadan sonra benzim pombasının yandığını söyledi.Biz arabayı nasıl çektireceğimize düşünürken arabayı direkt gaz'da çalıştırdı.Bizede nasıl çalıştırıldığını gösterdi.Arabayı LPG ile çalıştırarak sorunsuz bir şekilde Antalya'ya geldim. Servise gideceğim fakat sıralı sistemaracı direkt LPG'de çalıştırmak sorun olurmu? Eğer sorun olmazsa benzim pombasını daha uygun zamanda yaptırmak istiyorum.

    tartarini sisteminde direk gazla çalışma özelliği var evet fakat sadece zorunlu hallerde kullanılmalı .lpg ile çalışturma sayısıda sadece 5 tir .5 çalıştırmadan sonra araç lpd dede çalışmaz bu nedenle hemen benzin pompasını yaptırınız .tabi hala çalışltırma şansınız varsa .ondan sonra yetkili servise gidip zorunlu direk lpg ile başlama sayısını sıfırlayınız .direk lpg ile çalıştırmak kesinlikle tavsiye ettiğimiz bir durum değil bilginize .
    selamlar

    Dediğiniz gibi benzin pompasının yaptırdım. Hemen ardından Tartarini sevisine gittim. aracı bilgisayara bağlayarak kontrol ettiler.Üstündeki yazılımın son sürüm olduğunu bunedenle defalrca LPG ile çalıştırabileceğimi söylediler. Ama ilk önce benzinle başlamasının daha iyi bir durum olacağını belirtiler. Bu arada gaz filtremimçok kirli olduğu söylendi. Servis bilgisayarında kontrol ettiklerinde 658 saat olmuş. Her 300 saate değişmesi gerekiyormuş.Benim analmadığım neden km veya belli bir zaman değilde 300 saat. 300 saati bilmemizin bir yolu yok. Sadece servise aracı kontrol için getirdiğimiz zaman öğrenebileceğimiz bir durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerbulbul

    quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerbulbul

    2002 Clio aracımda Tartarini sıralı sistem lpg var. Kırmızı ışıklarda kalkış sırasında stop etme sorunu yaşadığım için şehir içinde genellikle benzin kullanıyorum.Hafta sonu Antalya'dan Yaylaya giderken şehir içinde yaklaşık 40 km kadar aracı benzinde kullandım. Şehir dışına çıkınca lpg'ye geçtim. Yolda bir kaç kez mola verdim. araç benzin ile çalışıp LPG'ye geçti.Sorunsuz yaylaya ulaştım. Fakat sabah arabayı çalıştıramadım.Kumluca'dan tamirci bulduk fakat onlar arabada sorun bulamadılar. Bu sefer Kumluca'dan oto elektrikçi getirdik.Uzun araştırmadan sonra benzim pombasının yandığını söyledi.Biz arabayı nasıl çektireceğimize düşünürken arabayı direkt gaz'da çalıştırdı.Bizede nasıl çalıştırıldığını gösterdi.Arabayı LPG ile çalıştırarak sorunsuz bir şekilde Antalya'ya geldim. Servise gideceğim fakat sıralı sistemaracı direkt LPG'de çalıştırmak sorun olurmu? Eğer sorun olmazsa benzim pombasını daha uygun zamanda yaptırmak istiyorum.

    tartarini sisteminde direk gazla çalışma özelliği var evet fakat sadece zorunlu hallerde kullanılmalı .lpg ile çalışturma sayısıda sadece 5 tir .5 çalıştırmadan sonra araç lpd dede çalışmaz bu nedenle hemen benzin pompasını yaptırınız .tabi hala çalışltırma şansınız varsa .ondan sonra yetkili servise gidip zorunlu direk lpg ile başlama sayısını sıfırlayınız .direk lpg ile çalıştırmak kesinlikle tavsiye ettiğimiz bir durum değil bilginize .
    selamlar

    Dediğiniz gibi benzin pompasının yaptırdım. Hemen ardından Tartarini sevisine gittim. aracı bilgisayara bağlayarak kontrol ettiler.Üstündeki yazılımın son sürüm olduğunu bunedenle defalrca LPG ile çalıştırabileceğimi söylediler. Ama ilk önce benzinle başlamasının daha iyi bir durum olacağını belirtiler. Bu arada gaz filtremimçok kirli olduğu söylendi. Servis bilgisayarında kontrol ettiklerinde 658 saat olmuş. Her 300 saate değişmesi gerekiyormuş.Benim analmadığım neden km veya belli bir zaman değilde 300 saat. 300 saati bilmemizin bir yolu yok. Sadece servise aracı kontrol için getirdiğimiz zaman öğrenebileceğimiz bir durum.


    evet tartarini bakım sayacı 350 saat olarak programlanmış servise gidip öğrenmenize gerek yok bi süre dada gitmemiş olsaydınız aracınızı stop ederken seçici anahtardan dört defa dıt dıt dıt dıt şeklinde ikaz alacaktınız .servis saatiniz dolunca ,sistem size uyarı vermektedir .aslında veriyordur ama muhtemelen siz bu sesi duymadınız yada araçtan gelen bir ses olarak algıladınız .

    selamlar




  • benim araçta bugün stop ettikten sonra anahtardan 2 kez bip bip sesi geldi bu ses nedir? Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vectra_06

    benim araçta bugün stop ettikten sonra anahtardan 2 kez bip bip sesi geldi bu ses nedir? Teşekkürler

    aracınızın lpg bakım süresinin dolduğunun işareti bu yetkili tartarini servisine uğrayıp aracınızın bakımlarını yaptırınız ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: vectra_06

    benim araçta bugün stop ettikten sonra anahtardan 2 kez bip bip sesi geldi bu ses nedir? Teşekkürler

    aracınızın lpg bakım süresinin dolduğunun işareti bu yetkili tartarini servisine uğrayıp aracınızın bakımlarını yaptırınız ...

    301 saat olmuş sıfırladı ve filtre değişimi yapıldı ankara özgökse otogazda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vectra_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: vectra_06

    benim araçta bugün stop ettikten sonra anahtardan 2 kez bip bip sesi geldi bu ses nedir? Teşekkürler

    aracınızın lpg bakım süresinin dolduğunun işareti bu yetkili tartarini servisine uğrayıp aracınızın bakımlarını yaptırınız ...

    301 saat olmuş sıfırladı ve filtre değişimi yapıldı ankara özgökse otogazda

    yapılmış olabilir ama sıfırlama gözden kaçmış olabilir ,yada ecü ye girilmedi .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: vectra_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: sönmez yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: vectra_06

    benim araçta bugün stop ettikten sonra anahtardan 2 kez bip bip sesi geldi bu ses nedir? Teşekkürler

    aracınızın lpg bakım süresinin dolduğunun işareti bu yetkili tartarini servisine uğrayıp aracınızın bakımlarını yaptırınız ...

    301 saat olmuş sıfırladı ve filtre değişimi yapıldı ankara özgökse otogazda

    yapılmış olabilir ama sıfırlama gözden kaçmış olabilir ,yada ecü ye girilmedi .

    yanlış anlaşılma var sanırım mesajı dün atmıştım bugün sabahta gittim bakımı yaptırdım sıfırlandı:) ses kesildi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tartarini'de yaglama sistemi var mi, tavsiye eder misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Tartarini'de yaglama sistemi var mi, tavsiye eder misiniz?

    tartarininin kendine özel yağlama sistemi bulunmamaktadır zaten her yağlama sistemide %100 yarar sağlar diye bir kanı oluşmuş görünüyor kesinlikle yanlış bir bilgi

    yağlama tabirinide kullanmak doğru olmuyor aslında .subap koruyusu sistem dersek daha doğru olur bunuda sadece bir firmanın ürünü layıkıyla ve uygun,doğru dozajlamayla yapıyor gerisinin yeteri kadar faydalı olduğunu düşünmüyorum tabi bu kendi fikrim çünkü bu ürünlerin ne test raporları var nede subap yüzeyinde koruyucu olduğunu gösteren bir belge .

    yani yağlama sistemi takayım derken aracınız 10 numara yağ yakmasın demeye çalışıyorum

    selamlar




  • Merhabalar,

    Ben aracımı daha yeni adlım.. 2004 Accord 2.400 motor 190 Beygir..
    Üzerinde Tartarini LPG takılı..
    Aracımı alırken İstanbul'da Bosh servisinde motor gücünü ölçtürdüm ve Elektrünik aksamlar çalışıp çalışılmadığına baktırdım..
    gösterdiğim yer aynı zamanda LPG bakım tamir vb. işlerde yapıyormuş.. LPG sarı ikaz lambası yanıyor hep.. ..
    İkaz lambasını söndürdü kaç defa ama akabinde tekrar yandı.
    Motor gücü testinden sonra usta dediki: Büyük ihtimal okjisen sensörü arızalı, ikaz lambası yanıyor olabilir dedi. Katalizörde arızalı olması yüksek ihtimal emisyon değerleri çok yüksek çıkıyor dedi.

    Birde gösterge devamlı faklı gösteriyor.. LPg doldurdum.. bi full gösteriyor bir kırmızı ışık yanıyor tekrar full, 1 kademem vb. ayarı yok yani :)

    Aracı daha dün aldım öneriniz nedir ne yapayım?
    Ankara'da yönlendireceğiniz bir usta tavsiyesi varmıdır?

    Aldığım kişi Aracın LPG ile ilgili 30.000 km bakımını, filtre değişimi ayarı falan yapıldı dedi. Arıza lambası sıkıntı olmadığı için söndürtmedim dedi.

    Not: Önceki aracımda Prins vardı (Oda Accord 2007 2000 motor 156 beygir) onda sıkıntı yoktu.

    Saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hulusi

    Merhabalar,

    Ben aracımı daha yeni adlım.. 2004 Accord 2.400 motor 190 Beygir..
    Üzerinde Tartarini LPG takılı..
    Aracımı alırken İstanbul'da Bosh servisinde motor gücünü ölçtürdüm ve Elektrünik aksamlar çalışıp çalışılmadığına baktırdım..
    gösterdiğim yer aynı zamanda LPG bakım tamir vb. işlerde yapıyormuş.. LPG sarı ikaz lambası yanıyor hep.. ..
    İkaz lambasını söndürdü kaç defa ama akabinde tekrar yandı.
    Motor gücü testinden sonra usta dediki: Büyük ihtimal okjisen sensörü arızalı, ikaz lambası yanıyor olabilir dedi. Katalizörde arızalı olması yüksek ihtimal emisyon değerleri çok yüksek çıkıyor dedi.

    Birde gösterge devamlı faklı gösteriyor.. LPg doldurdum.. bi full gösteriyor bir kırmızı ışık yanıyor tekrar full, 1 kademem vb. ayarı yok yani :)

    Aracı daha dün aldım öneriniz nedir ne yapayım?
    Ankara'da yönlendireceğiniz bir usta tavsiyesi varmıdır?

    Aldığım kişi Aracın LPG ile ilgili 30.000 km bakımını, filtre değişimi ayarı falan yapıldı dedi. Arıza lambası sıkıntı olmadığı için söndürtmedim dedi.

    Not: Önceki aracımda Prins vardı (Oda Accord 2007 2000 motor 156 beygir) onda sıkıntı yoktu.

    Saygılarımla...

    en kısa sürede yetkili tartarini servisine gitmeniz en doğru tavsiye olmuş ulur.servise gittikten sonra burdan yine iletişim kuralım




  • Sönmez Bey,
    İlgi ve alakalı bir servis önerirmisiniz Ankarada?
    Hatta sizin tanıyor ve referans olabileceğiniz selamınızı ileteceğim :) biri olursa oraya gideyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hulusi

    Sönmez Bey,
    İlgi ve alakalı bir servis önerirmisiniz Ankarada?
    Hatta sizin tanıyor ve referans olabileceğiniz selamınızı ileteceğim :) biri olursa oraya gideyim.

    bayi ağı yeniden yapılandırıldığı için inanın pek ilteişimim olmadı yani şu bayiye gidin diyemiyorum

    407 ÖZGÖKSE OTOGAZ 3122787412
    396 ULUDAĞ MOTORLU ARAÇLAR San.Gıda ve Tic.Ltd.Şti.
    470 FIRAT OTOGAZ 3122787974
    401 Ayhanlar Otogaz Medikal İnş.Tic.Ltd.Şti. 03122787289
    406 DAĞCEY OTOMOTİV LPG SİSTEMLERİ SAN. VE TİC.LTD.ŞTİ 0312 394 07 71
    467 M.E EGE OTOGAZ 3122787042 Türkiye\Ankara Detayları...
    403 M.S.EGE OTOGAZ İNŞ.GIDA TEKS.TİC.LTD.ŞTİ 0312 278 70 42
    405 ONUR OTO LPG TAMİR,BAKIM,AYAR VE MONTAJ SERVİSİ 0312 270 73 65

    mevcut bayiler bunlar iletişime geçerseniz mutlaka yardımcı olacaklardır.

    selamlar




  • 
Sayfa: önceki 4950515253
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.