Bildirim
Rise of the Robots 3 boyutlu mu?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
bu da cevapsiz kalmasin...degil.
3 boyutlu render i 16 bit cihazlar yapamaz bu sebeple uc boyutluymus gibi gorunen resimlerin arka arkaya gosterilmesinden ibarettir. -
Grafik üç boyut gibi görünür ama değiller. Dikkat edin, sahne her açıdan görüldüğü halde karakterin hareket alanı tek yönlü (sağ veya sol).
Başka örnekler de var:
Mighty Final Fight, Battletoads, Double Dragon vs. oyunlar da üç boyutlu gibi görünen ama aslında olmayan oyunlardan :) -
Teknik olarak dediğin oyunlar farklı. Zaten poligon, render ya da vortex namına bir şey yok dediğin oyunlarda. Direk 2 boyutlular.
Ama benim yazdığım oyunlar öyle bir görünüyor ki insan ister istemez soruyor gerçekten 3D mi diye. -
Dediğiniz oyunların her birine yeniden baktım. Dediğim gibi, hareket sağlı sollu. Bu durumda üç boyutluluk olmaz.quote:
Orijinalden alıntı: R136a1
Teknik olarak dediğin oyunlar farklı. Zaten poligon, render ya da vortex namına bir şey yok dediğin oyunlarda. Direk 2 boyutlular.
Ama benim yazdığım oyunlar öyle bir görünüyor ki insan ister istemez soruyor gerçekten 3D mi diye.
Sizin düşündüğünüzü ben bu saydığım oyunlar için düşünmüştüm. Çünkü Sağ - sol yanında yukarı-aşağı yönlü hareket de mevcut. -
Onlarda belli oluyor 2D olduğu.
Mesela Donkey Kong'da bir nevi render var. Üst üste resimlerden oluşuyor sanırım. Super Mario RPG mesela o da aynı şekilde 2D oyunlar ama inanılmaz yanıltıcı. 16 bitteki gerçek anlamdaki 3D poligon oyunlardan daha iyi grafikleri var. -
basitce anlatimi su....
32 bit bir bilgisayarda 3d goruntuler yaratir ve bunlarin resimleri ni 16 bit oyunlarda kullanirsin.
daha da basiti...16 bit konsollarin cipleri side scroll yani kayar grafikler uretebilecek yapidadir..bu cipler ciktiginda mesela motorola 68000 daha poligon grafikler kullanilmiyordu yani bu ozellik ancak 32 bit ciplerin bir ozelligidir o da kisitli olarak yani 32 bit cipler sadece nesneleri 3d olarak hesaplayabilir arka plan nesneleri de burada resimdir sadece nesneler 3d olarak hesaplanir diyebiliriz neden cunku gucu ancak buna yetmektedir..64 bitte kismi arka planlarda devreye girer ancak burada poligonlar dusuk cozunurluktedir..128 bit ciplerde cozunurluk yukselir ancak kisitli alanlara bolunur yani oyunu bolum bolum 3d olarak oynayabilirsiniz..mesela shenmue daki sehir bolumlerinin kisim kisim gezilmesi ve surekli loading yazisiyla yuklenmesi gibi...bundan sonraki ciplere 256 bit diyemiyoruz cunku cekirdekler coklu ve degisik teknolojiler kullanilmakta bu cipler yani ps3 ps4 yuksek cozunurluklu 3d render yapabilmektedir ama bolumlemeden yapamazlar...ps4 nesli ciplerde ram bolumu genistir genis ve yuksek cozunurlukle buyuk alanlar yaratilabiliyor ancak bu bolumlerin de sinirlari vardir diyebiliriz..
geriye gidersek 8 bit cipler de kayar arkaplan resimleri olusturamaz..bu cok soruluyor ama 3D devasa bir olaydir gercek 3d de bolum icinde kac bin nesne olacaksa hepsinin 3d olarak yapilmasi ve konsol cipinin bunu yansitacak gucte olmasi gerekir daha oraya gelmedik oyun teknolojisi daha cok yeni bunun da otesi televizyonlarimiz 2D oldugundan cipler ne kadar guclu olursa olsun 100 000 tl lik oyun bilgisayariniz da olsa simdiye kadar ki en son oyunlar bile gercekten 3d degil bir goz yanilsamasindan ibaretttir...gercekten 3d olan gercek dunyadir..bu simule edilebilir evet ama ileride..bu gucte bilgisayarlar var bunlar film sektorunde kullanilan super bilgisayarlardir konsollarda bu guc henuz hayal.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 7 Ağustos 2019; 0:10:10 >
-
Fazla uca gitmeye gerek yok Forza 7'deki ağaçlara bakmak yeterli.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X