Şimdi Ara

Rivian CEO'su Çin'in elektrikli araçlara neden öncülük ettiğini açıkladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Rivian CEO'su Çin'in elektrikli araçlara neden öncülük ettiğini açıkladı
    Elektrikli araç piyasasında Çin’in önde olduğunu kabul etmemek giderek zorlaşıyor. ABD merkezli Rivian’ın CEO’su RJ Scaringe ise bu durumun tesadüf olmadığını ve Amerika'nın geride kalmasının altında yatan sebeplerin çok net olduğunu söylüyor. Nvidia’nın otomotiv bölümünün başkan yardımcısı Rishi Dhall ile gerçekleştirdiği bir söyleşide Scaringe, Çin’in elektrikli araç (EV)devrimine neden liderlik ettiğini ve ABD’nin bu farkı kapatmak için neler yapması gerektiğini detaylarıyla anlattı.



    Çin, ABD’nin altı katı hızla EV’ye geçiş yapıyor



    Scaringe’in verdiği verilere göre, 2024 yılında ABD’de satılan yeni araçların yalnızca yüzde 8’i elektrikliydi. Aynı yıl Çin’de bu oran yüzde 45'e ulaştı. Yani Çin, EV adaptasyonunda ABD’nin yaklaşık altı katı hızla ilerliyor. Bu çarpıcı fark, yalnızca teknoloji veya üretim gücüyle açıklanabilecek bir durum değil. Strateji, hükümet desteği ve tüketiciye sunulan çeşitlilik de burada belirleyici unsurlar arasında.



    ABD'de 50 bin dolar altı fiyat segmentinde yalnızca birkaç güçlü EV seçeneği mevcut. Bunlardan başlıcaları Tesla Model Y ve Model 3. Scaringe’e göre, Tesla’nın yıllardır pazarda bu kadar baskın olmasının sebebi, rekabetin eksikliği. Öte yandan içten yanmalı motorlu araçlarda çok sayıda marka, model ve fiyat seçeneği bulunuyor. Rivian CEO’suna göre eğer ABD Çin’i yakalamak istiyorsa, EV seçeneklerini çoğaltmak zorunda.



    Rivian CEO'su Çin'in elektrikli araçlara neden öncülük ettiğini açıkladı
    Rivian şu anda yalnızca premium segmentte konumlanan R1S SUV ve R1T pickup modellerini satıyor. Her iki modelin fiyatı 70 bin doların üzerinde ve doğal olarak bu da hedef kitlenin dar kalmasına yol açıyor. Ancak Rivian, oyunu değiştirmeye hazırlanıyor. Şirketin 2026’da piyasaya süreceği R2 modeli, yaklaşık 45 bin dolardan başlayan fiyatıyla çok daha geniş bir kullanıcı kitlesine hitap edecek. CEO’ya göre bu şekilde ABD’ye 10-20 seçenek daha gerekiyor.



    Ayrıca Bkz.Türkiye, hızlı şarj altyapısını desteklemek için ikinci çağrı sürecine başladı



    Scaringe, EV rekabetinin sadece fiyat ve üretimle değil, aynı zamanda teknoloji entegrasyonuyla da ilgili olduğunu söylüyor. Rivian ve Tesla gibi firmalar, dikey entegre teknoloji mimarisiyle, yani tüm yazılım ve donanımı kendi içinde geliştirerek rakiplerinden ayrışıyor. Geleneksel üreticiler ise çoğu, sensör ve işlemcileri farklı yerlerden tedarik ediyor. Hatta elektrikli araç devriminde bile geleneksel firmalarda bu yönelim devam ediyor. Örneğin, Alman otomotiv devi Volkswagen, yeni nesil EV modellerinde Rivian’ın yazılım altyapısını kullanmak üzere 5.8 milyar dolarlık bir ortak girişime imza attı.




    Kaynak:https://electrek.co/2025/03/31/rivian-ceo-why-china-leads-evs-how-the-us-can-catch-up/







  • gelenekseksel üreticiler bu dönüşümü kabullenmedi,hazırda yakalanmadı..hala bir çoğu mesafeli ,kafalar karışık vizyonsuzların ...depolar dolu! sadece birinin ,doğru dürüst rekabetci elektrikli aracı bile yok,

    sııfırdan biri nin gelip tesla öncülüğünde,çin burada basta mühendislik,teknoloji tasarlayıp üretmenin deneyimiyle ,dışa bağimlılığin min.seviyede olmasının rüzgarıyla kendilerini bir kenara itilebileceğini kestiremedi,yuz yıllık üreticiler bunlar...

    yine bir çok üretici, içten yanmalı araclarda petrol,yan sanayi,tedarik zincirinde doğrudan yada dolaylı ortak girişim,

    yine emotor; daha az parça,daha az mekanik,daha az sürtünme,daha az sorun vs
  • gelenekseksel üreticiler bu dönüşümü kabullenmedi,hazırda yakalanmadı..hala bir çoğu mesafeli ,kafalar karışık vizyonsuzların ...depolar dolu! sadece birinin ,doğru dürüst rekabetci elektrikli aracı bile yok,

    sııfırdan biri nin gelip tesla öncülüğünde,çin burada basta mühendislik,teknoloji tasarlayıp üretmenin deneyimiyle ,dışa bağimlılığin min.seviyede olmasının rüzgarıyla kendilerini bir kenara itilebileceğini kestiremedi,yuz yıllık üreticiler bunlar...

    yine bir çok üretici, içten yanmalı araclarda petrol,yan sanayi,tedarik zincirinde doğrudan yada dolaylı ortak girişim,

    yine emotor; daha az parça,daha az mekanik,daha az sürtünme,daha az sorun vs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxxx1 -- 15 Nisan 2025; 00:08:09 >
  • xxxx1 kullanıcısına yanıt
    Amerikan kültürünün de etkisi var bence. Dev araçlar, büyük motorlar... Seviyorlar böyle şeyleri. Petrol de ucuz olunca... Bir de Amerika'da mesafeler de az değil, şarj istasyonu altyapısını bilmiyorum ancak ne olursa olsun petrol kadar hızlı ve sorunsuz bir dolum olmuyordur.

    Tabi bu elektrikli araç üretmeye engel değil. Global olarak elektrikli araçlara ilgi var, çoğu yönden içten yanmalı araçlara göre artıları var. Özellikle yoğun trafiğe sahip bölgelerde elektrikli araçlar verimlilik anlamında bariz daha iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 15 Nisan 2025; 10:53:35 >
  • Togg'un burada dikey entegrasyon yaparak yazılımını batarya paketini, tedarik zincirini kurmasının faydası yavaş yavaş çıkıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.