Şimdi Ara

Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...) (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
636
Cevap
20
Favori
28.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadi_33

    Hocam benim 2001 model megane 1 aracımda 8 yıllık lavato mevcuttu. Benden önceki sahipleri taktirmis. Araç istanbuldan alınma. Ne zaman kaç km de kim takmış bilmiyorum ama. Ben 20-25 binde bir filtre degistirdim. Baska da tüp ile ilgili hiç masraf yapmadım. Bazen 30 bini gecti filtre değişimi. 200 bin km de ki arac hem performansi ile hemde yakıtı ile çok ama çok memnundum. Model yukseltmek icin sattım ama cok pismanim. Takan ustaya helal olsun. S.ici 9-9,5 litreyi s.disida 7,5 litre yakıt tüketimi vardı. Performansı da 1.6 araca yakışır bir şekildeydi. Tabiri caizse çöpsüz üzümdü. Bulunduğum yerde total ve aytemiz en ucuz lpg satıyor. Bunlardan başka hiç gaz almazdim. Opet in,shell in gazi nasip olmadi nerdeyse. Şimdi ki aracım 1.4 egea. Lpg de hem çok yakıyor hemde gitmiyor. Bunun en büyük sebebide montaj kalitesi bence. Kucuk motor montaj kalitesini cok belli ediyor. Hem yakit fazla hemde performans cok dusuk oluyor. Nedeni cok basit. Enjektorun yeri. Ben bile kıt bilgimle bunu bilirken ustalara anlatamiyorsun, 2. Cumlede hemen afra tafra, ben isimin en iyisiyim durumlari.Malesef gunumuz sanayicisnin çoğu kaliteden uzak. Yapistir gitsin mantalitesiyle iş yapiyor. Arabayı ne zorluklarla almışsın, aracin yurutme maliyetini dusurmek icin lpg taktirmaya karar vermissin,ama bunu anlatamiyorsun malesef. Lpg de usta çok ama cokkk önemli. Kit 2. Planda bence.
    Bilgi için teşekkürler

    Hangi ilde siniz şu andaki aracınıza hangi marka model lpg kiti mevcut

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Honda jazz Lpg dönüşümü yaptırmayı düşünenler için detay olsun istedim. Geçen hafta da burda silkeleme şikayeti olan bir arkadaşımız vardı, manifolt montaj işçiliği böyle olursa uzun yıllar sorunsuz keyifle performanstan ödün vermeden kullanabilir...
    Rıza BAYDURyoutube
    Honda Jazz otogaz dönüşümü...
    https://www.youtube.com/watch?v=5Uxa0NEUyY0&feature=youtu.be

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Honda jazz Lpg dönüşümü yaptırmayı düşünenler için detay olsun istedim. Geçen hafta da burda silkeleme şikayeti olan bir arkadaşımız vardı, manifolt montaj işçiliği böyle olursa uzun yıllar sorunsuz keyifle performanstan ödün vermeden kullanabilir...
    https://www.youtube.com/watch?v=5Uxa0NEUyY0&feature=youtu.be
    ustam LPG yi ruhsata işletme masrafı ne kadar tutuyor
    *Noter
    *Tüv
    *Eksoz
    kalem kalem yazarmısınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    ustam LPG yi ruhsata işletme masrafı ne kadar tutuyor
    *Noter
    *Tüv
    *Eksoz
    kalem kalem yazarmısınız.

    Alıntıları Göster
    Standart muayene, standart eksoz, noter işlemleri için 224 tl olması lazımdı...
  • RFB kullanıcısına yanıt
    Değerli rıza ustam sivasta yaşıyorum size bahsettiğim silkeleme tekleme bazen geç çalışma problemim devam ediyor. Atiker grand takılı ve aracım 2012 model honda jazz ivtec. Birkaç mesaj yukarıda bilgiler ve konuşmamız mevcut. Lpg servisleri ayarlarda bir problem olmadığını buji nin değişmesi gerektiğini söylüyorlar. Bujiler çıkardık iyi durumda ngk iridyum buji. Aracım 65 binde. Bu bujiler 100 binde değişiyormus. Buji tırnak aralığı daraltildi ve ortalama 0.9 mm oldu. Problem hala devam ediyor. Size temmuz ayında sorduğum yağ seviyesi ikaz lambam hala yanıyor arada. Araçta hata kodu çıkmıyor. Bugün obd siliyor diye kapattırdım bakalım ne olacak... Ne yapmam lazım usta keşke aynı şehirde olsak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • meddah58 kullanıcısına yanıt
    Sizin için video paylaşmıştım üstlerde... Gaz ayarlarında enjektör arızası görünmez. Yol ayarlarında enjektörler tek tek kontrol edilerek, çözüm bulunabilir. Enjektörlerinizin üzerinde A mı yazıyor R mi? A ise direk değiştirin...Redüktör vakum çıkışından gaz kaçağı olabilir kontrol edilsin...
  • Kontrol ettim şimdi resimlerinizi buldum, A üretim enjektör, direk değiştirin. R takılmasında fayda var fakat yoksa ellerinde yinede A takılarak işimizi görücektir...
    (çok uzun ömürlü olmayacak R ler kadar ama görevini yerine getirir...
  • RFB kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler ayar yapıldı sözde ama tekleme nispeten yine var buji değiştirsem ne olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rıza bey merhaba.Sizin gibi tecrubeli ve isinin uzmanı bir ustanin birda sorularimiza yılmadan bikmadan cevap vermesi gerçekten çok taktire şayan sizlere kendi adıma teşekkür ediyorum.
    Sahsen sanayi ustaları tarafından kıl müşteri olarak tabir edilen bir sürücüyüm.Bu sebeple sorularım bumaltirsa simdiden özür dilerim.
    2019 model sıfır km opel astra j1.4t 140ps sıfır araç aldım.Lpg kiti araştırmasına başladım malum sosyal medyada cok yoğun bir şekilde video atan bir firma var ve aracım icin lovato c obd2 oneriyor sizin de bu kiti onerdiğinizi okudum onceki mesajlarda.Ama arastırmalarima devam ederken bir başka montaj firmasının yetkilisi ile görüştüğumde lovato bayiliği olmasına rağmen brcyi onerdi.Hatta comford gayette güzel olur dedi.Lovato neden onermiyosun dediğimde ise, benim aracımda değişken zamanlamali subap ozelliğinin eklemiş olması sebebiyle lovatonun bazi devirlerde benzin püskurterek degisken zamanlamaya uyum saglmaya calıştığını bu sebeple kendisinin bu sekilde yazilımın benzin püskürtme durumuna sıcak bakmadıgını söyledi.Ayrıca brcnin yazilımının lovatodakinden daha güncel olduğunü söyledi.Brc platinum olur mu diye sorduğumda ise sizin de değinız gibi 1500mb lık regülatör ile takılirsa olacagını ama bu sefer fiyat olarak 4100tlye çıkacağını söyledi.Comfortun enjektörünun 1.75 ohm platinumun ise 2.0ohm oldugunu ayrica comfordun standart olarak kitindeki regulatörunun de 180ps destekledigini platinumun standart kitindeki regulatorunün 140pslik olduğunu soyledi.1500mblik regülatorlu platinuma 4100 verdigimde comforta gore tek artısınin enjektör ömrünün olmasi ve comfort kitinin de fiyatinin 2700 olarak belirtmesi uzerine brc comfort aklima daha cok yatmıştı.Ayrica aracimda manifolt icinde nozullarin yanma odasina doğru uzatilmasi geregi varmıdir?Bu bilgiler ışığinda sizin de görüslerini almak istedim.Aciklamariniz icin tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 2 Şubat 2020; 23:2:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rıza usta n
    3 lpg kiti den sırası ile hangisi tercih edilmeli
    1-prins teknomax
    2-lovato c-obd
    3-brc confort

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vialle direct blue ile ilgili bildikleriniz nelerdir. Kimse bir inceleme yapmamış. Daha önceki gibi bir hüsran yaşanır mı ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Rıza bey merhaba.Sizin gibi tecrubeli ve isinin uzmanı bir ustanin birda sorularimiza yılmadan bikmadan cevap vermesi gerçekten çok taktire şayan sizlere kendi adıma teşekkür ediyorum.
    Sahsen sanayi ustaları tarafından kıl müşteri olarak tabir edilen bir sürücüyüm.Bu sebeple sorularım bumaltirsa simdiden özür dilerim.
    2019 model sıfır km opel astra j1.4t 140ps sıfır araç aldım.Lpg kiti araştırmasına başladım malum sosyal medyada cok yoğun bir şekilde video atan bir firma var ve aracım icin lovato c obd2 oneriyor sizin de bu kiti onerdiğinizi okudum onceki mesajlarda.Ama arastırmalarima devam ederken bir başka montaj firmasının yetkilisi ile görüştüğumde lovato bayiliği olmasına rağmen brcyi onerdi.Hatta comford gayette güzel olur dedi.Lovato neden onermiyosun dediğimde ise, benim aracımda değişken zamanlamali subap ozelliğinin eklemiş olması sebebiyle lovatonun bazi devirlerde benzin püskurterek degisken zamanlamaya uyum saglmaya calıştığını bu sebeple kendisinin bu sekilde yazilımın benzin püskürtme durumuna sıcak bakmadıgını söyledi.Ayrıca brcnin yazilımının lovatodakinden daha güncel olduğunü söyledi.Brc platinum olur mu diye sorduğumda ise sizin de değinız gibi 1500mb lık regülatör ile takılirsa olacagını ama bu sefer fiyat olarak 4100tlye çıkacağını söyledi.Comfortun enjektörünun 1.75 ohm platinumun ise 2.0ohm oldugunu ayrica comfordun standart olarak kitindeki regulatörunun de 180ps destekledigini platinumun standart kitindeki regulatorunün 140pslik olduğunu soyledi.1500mblik regülatorlu platinuma 4100 verdigimde comforta gore tek artısınin enjektör ömrünün olmasi ve comfort kitinin de fiyatinin 2700 olarak belirtmesi uzerine brc comfort aklima daha cok yatmıştı.Ayrica aracimda manifolt icinde nozullarin yanma odasina doğru uzatilmasi geregi varmıdir?Bu bilgiler ışığinda sizin de görüslerini almak istedim.Aciklamariniz icin tesekkurler.
    Merhabalar, çok teşekkür ederim öncelikle...
    132hp Toyota'da bile 1500 mbar redüktör önerilmekte... Lovato'da değişken subaplar için yazılımı yıllardır var, hatta ilk bulan üretici firma diyebiliriz bildiğim kadarı ile. (AEB... AVANS-AVANS1-AVANS2) Vardır bir bildiği ustamızın diyelim... Brc Platinium yabana atılacak bir ürün değil, enjektörleri Lovato'nun enjektörlerinden bile güçlü doğru, gerçek enjektörlü lpg sistemi zaten Prins Keihın enjektör, Brc Enjektör, HANA gas injector, BARACUDA gas injector... (hatırlamadığım başka markalar için burada yazabilirsiniz) Geri kalan tüm markalar için lpg enjektörleri birbirine neredeyse çok yakın... Uzun ömürlülük adına ise Lovato JP,EP,KP,DP, Orjinal Valtek enjektörler, Zavoli Pan, Med vs... Çok uzun ömürlü enjektörlerdir.
    Konuyu toparlamak gerekirse, içinize sinen hangisi ise (c-obd2, comfort,prins tecnomax,platinium) onu taktırın...
    Şimdiden hayırlı olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RFB -- 5 Şubat 2020; 10:50:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    Rıza usta n
    3 lpg kiti den sırası ile hangisi tercih edilmeli
    1-prins teknomax
    2-lovato c-obd
    3-brc confort
    Merhabalar.
    1- Lovato c-obd
    2- Prins ile Brc aynı :)
    Prins yazılım konusunda bir tık ilerdedir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ArmaganT

    Vialle direct blue ile ilgili bildikleriniz nelerdir. Kimse bir inceleme yapmamış. Daha önceki gibi bir hüsran yaşanır mı ?
    Türkiyedeki sahipleri samimi olduğum abilerim;
    Çok bulaşmayın şimdilik derim. Ürün güzel fakat Türkiye'de ilerisi yok gibi görünmekte...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Merhabalar, çok teşekkür ederim öncelikle...
    132hp Toyota'da bile 1500 mbar redüktör önerilmekte... Lovato'da değişken subaplar için yazılımı yıllardır var, hatta ilk bulan üretici firma diyebiliriz bildiğim kadarı ile. (AEB... AVANS-AVANS1-AVANS2) Vardır bir bildiği ustamızın diyelim... Brc Platinium yabana atılacak bir ürün değil, enjektörleri Lovato'nun enjektörlerinden bile güçlü doğru, gerçek enjektörlü lpg sistemi zaten Prins Keihın enjektör, Brc Enjektör, HANA gas injector, BARACUDA gas injector... (hatırlamadığım başka markalar için burada yazabilirsiniz) Geri kalan tüm markalar için lpg enjektörleri birbirine neredeyse çok yakın... Uzun ömürlülük adına ise Lovato JP,EP,KP,DP, Orjinal Valtek enjektörler, Zavoli Pan, Med vs... Çok uzun ömürlü enjektörlerdir.
    Konuyu toparlamak gerekirse, içinize sinen hangisi ise (c-obd2, comfort,prins tecnomax,platinium) onu taktırın...
    Şimdiden hayırlı olsun...

    Alıntıları Göster
    Tesekkurler.Riza bey bir sorum daha vardı gözden kaçtı sanirım.Benim aracimda nozüller yanma odasına doğru uzatıliyor mu?

    Bir diğer sorum ise bir arkadaşım arcına brc comfort taktirdi gecen hafta ve ariza lambasi yaniyor ve takan montaj bayi sonduremiyor.Arac 2016 toyota yaris 1.33.Sebebi ne olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Merhabalar.
    1- Lovato c-obd
    2- Prins ile Brc aynı :)
    Prins yazılım konusunda bir tık ilerdedir...

    Alıntıları Göster
    İlk tercih, lovato, 2. Tercih ise prins diyorsunuz teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • engin_er_26 kullanıcısına yanıt
    Rica ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ototube kullanıcısına yanıt
    Aksine geriden delinmeli. Manifolt ta Lpg girişleri için orjinal yerleri var oradan uygulanırsa daha verimli olucaktır...
    Toyota da hava alan yerler olabilir, manifolt yanlış yerlerden delinmiş olabilir, enjektör uçları küçük takılmış olabilir, ayarlarda gözden kaçan bir nokta vardır(devir okuma vs...)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RFB kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler Riza bey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Teşekkürler Riza bey.
    Rica ederim...
  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.