Şimdi Ara

RKS Rk 125 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
2
Favori
16.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • derdevil_84 kullanıcısına yanıt
    Çoğu bayiye yeni girmiş motor. Bende dolmuşlardan kurtulup nadir de olsa max 200 km olmak üzere gezmek için aldım motoru, bütçen müsaitse ben de titanic öneririm, bu motor yeni olduğu için şuan bazı parçaları yok sanırım. Bagaj çanta demiri vs daha yok fabrikada. Motor yurt dışında 2 senedir satılıyor ama bizim ülkede yeni satılıyor. Ben 900 km ye giriyorum daha sorun çıkarmadı, ben uzak gitmiyorum parası da bu civarda olsun dersen alabilirsin motoru. Yakın fiyatlarda çok dandik modeller var. Kubanın benzer modelleri çok çakma duruyor, kalitesi de bilinmez. Bu motorun üzerinde İtalyada tasarlandı yazıyor tasarımı orjinal (kuba bu motorlardan kopyalayıp motor yapıyor kendine). Yüksek cc ihtiyaç değil az yaksın vs diyorsan bu markanın 100cc jaguar modeli var debriyajsız cub tarzı onu da düşünebilirsin. Onda balansör var titreşim yok v kullananlar çok memnun
  • Eyvallah sagolasın.Bu yorumlara dayanark karar verecegim artk. Son olarak bahsettigin şu 100 cc lik olan cup a da bir bakıp yerinde göreyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam plaka sigorta vs motor senin eline gelene kadar ne kadar masraf yaptı plaka ruhsat. Rodajda son durumun ne kaç km ye geldin?
  • gorkemfenr kullanıcısına yanıt
    Ruhsat 190
    Plaka 20 civarı (tam hatırlayamadım)
    Mtv 59
    Sigorta 640 (Antalya,24 yaş,ilk tescil)

    Rodajda 1100 km deyim, bayramda 1500 olacaktı ehliyeti kaybettim
    2000 bakımını bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oksit07 -- 18 Eylül 2016; 21:50:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oksit07 kullanıcısına yanıt
    Selamun aleykum Abim. Ben de bu motoru aldım, hafta içi teslim alicam. Senin bana verebileceğin tavsiyelerin nelerdir? Nelere dikkat etmem lazım? Ve şuanda memnun musun?
  • Smnc kullanıcısına yanıt
    Öncelikle hayırlı olsun

    alırken sağına soluna bak gevşek bi yer varsa sıktır, motor 5 dakika çalışsın sağdan soldan ses geliyomu vs kontrol et, aksesuar satıyorlarsa dilencilik yapıp eldiven filan koparmaya çalış olmuyosa indirim koparmaya çalış.


    aldıktan sonra rodaj olayına uy:
    *ilk 500 de 60 km'yi
    *500-2000 arası 80 km'yi geçmemeye çalış
    motoru bağırtma, yüksek devirde kullanma, sabırlı şekilde kullan ki sonra üzülme


    yola çıkarken öncelikle sıfır lastiklerin (her motorda aynı) dandik olduğunu ve çabuk kaydığını virajda ve fren yaparken çok kayacağını aklından çıkarma. Ya düşersin ya bi arabaya geçirirsin yavaş git alışana kadar.

    500 bakımında kaliteli yağ koydur kendileri dandik yağ koymasınlar (castrol ve motul iyi diyorlar genelde). (500 bakımda sadece yap parası alırlar genel kontrol yaparlar bakım ücretsiz, gevşeyen yer varsa sıktır)




  • oksit07 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.
    Senin yazını sonradan okudum ama tam denk geldin. Bu akşam servisten aldım. Hakikaten ilgenmeyip ,cabucak göndermeye calisiyorlar. plaka sallanıyordu onu iyice sıkıtırdım.
    Sansima yağmurlu bir günde motosikletimi aldım ve dediğin gibi lastik kaydı ve siftahi yaptık. Işıklarda bekliyordum ,yukuş yukarı kalkışı yaptım ve biraz gazi fazla açınca yağmurda sağolsun arka lastik kaydı ve motoru dusurdum. Bir sıkıntı olmadı, biraz gaz kolu ve ön fren topuzu hasar aldı. Ybr 125 'in koruma demirini taktirmayi dusunuyorum.
    sana bir kaç soru sormak istiyorum.
    -Motoru satın alırken sana kitapçık gibi motor kullanım kılavuzu verdiler mi? Mesela rodajı kaç devirde yapicam?
    -Abi sende motor çalışır halde haraketsizken vites geçişleri nasıl? bende özellikle 2den 1e indirirken geçmiyor çok zor geçiyor. Baya kuvvet istiyor.
    cevapların için şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smnc kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, Soruların cevapları:

    -kitapçık verilmiyor, tüm bayiler 500 de yağ değişimi 2000 de komple bakım diyor. Rodajı söylemiyorlar sadece 500 km ye kadar yavaş git, 500-1000 arası motoru çok zorlamadan 80-90 yapabilirsin diyorlar.
    internette yazanlar ise (125 lik motorlar için) ilk 500 km 5000 deviri, 2000 e kadar da 7000 deviri geçme diye yazmışlar.

    -Motorun yağ seviyesini bi kontrol et, ilk yağ fabrika yağı olduğu için çatur çutur ses geliyor viteslerden, 500 km de yağı değiştirince yumuşuyor.
  • Motorun durumu nedir? Bir sorun çıkardı mı? Memnun musunuz? Servisi iyi mi? Uzun yola gidilir mi? (150-200km) Uzun yolda sabit bir şekilde kaç km/h hızla gidilebilir? Honda cb125e düşünüyordum ama o fiyat olarak zorlayacak gibi sonra Discover 125 bakıyordum onunda üretimi bitmiş, bu motoru düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xBleus -- 20 Ekim 2016; 19:06:52 >
  • xBleus X kullanıcısına yanıt
    Öncelikle senin nasıl bir motor istediğine bağlı bu
    Bu motorun +larından başlayarak anlatayım;
    -Motorun dış görüntüsü gayet güzel ve şık.
    -Motorda devir göstergesi ve vites göstergesi olması büyük artılarından.
    -Aynaları çok başarılı ,çok geniş ve rahatlıkla arkanızi girebiliyorsunuz. Zira cb125e yide kullandım ama onun aynalarini pek begenememistim.
    -Bazi kullanıcılar titresimden dert yanıyorlar ama bende öyle bir problem yok. Bence gayet titresimsiz ,rodajdan dolayı 80gecmedim ama 70-80arasinda da öyle zangir zangir titreme yok, hiç hissettirmiyor.
    Gelelim eksi yönlerine;
    -motoru ilk çalıştırmaya kalktığında ekseri tek marşta marş alıyor fakat tatlı tatlı gaz vermek lazım yoksa motor boğulup stop ediyor(rodajdanmidir bilmiyorum)
    -her 0'km motor da olan bir sıkıntı;Lastik ,yağmurlu havada veya yollarda hafif ıslaklık olunca çok kolay kayıyor kauçuk gibi. Ama kuru zeminde bence gayet başarılı, öyle yerden yere vurulacak derece değil. (Jant ebatlari Michelil ve pirellinin lastikleriyle uyumlu.)
    -Sanki biraz fazla tüketiyor, Bajaj dan alıştık reklamlari olsun sloganları olsun hep 100km yolu1litle benzin ile gidersin diye diye bende öyle bir şeylerde bekliyordum.(gerçi Bajaj kullanan arkadaşlar bunun daha fazla olduğunu söylüyorlar) Ama 3lt benzin ile anca 100-120 km yol gidiyor. cokmu? değil ama beklentinin biraz ustunde.
    Genel olarak böyle ,fiyat performans olarak gayet güzel diğer Çin markalı motorlardansa böyle bir motor alıp , güzelce bakımını yaptıktan sonra öyle bir sorun çıkaracağını düşünmüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • xBleus X kullanıcısına yanıt
    3000 km deyim, şuan bi sorun yok, uzun yol olarak 150 km gittim ve 150 km döndüm hafta sonu eve giderken. Bir sorun çıkarmadı henüz, bakımlarını serviste yaptırıyorum düzenli olarak. Yakıt 30 lira ile 250 km civarı gidiyor bugünkü değere göre. Lastikler kuru zeminde pek kaymasa da ıslak zeminde kayacağına kesin gözüyle bakıyorum. Sonuç olarak tavsiye ederim, aşırılığa kaçmazsan gideceğin yere üzmeden götürür getirir.
  • Son durum 6500 km oldu sorun yok
  • Maslallah, parasina göre saglam motor bu RKS ler



    Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu 16.000 km tecrübesiyle hortlatayım:

    Motorda yaşadığım sorunları ve gezilerimi tek tek anlatıyorum

    Sorunlar:
    -Egzoz peteklerinde parça kırılması -50 tl
    -Zincir koruma plastiği kırılması - kendi hatam olabilir kilit takarken emin değilim
    -Depo boyalarında açılma - motor depo motoru değil sürekli dışarda
    -Egzoz boyasında küflenme - motor depo motoru değil sürekli dışarda
    -Şasi kırılması - motorun amortisörleri berbar, çukurlarda vuruyor büyük ihtimal ondan kırıldı ve şasi kırılması yaşayann kişi sayısı fazla
    -Titreşim - motor kim ne derse desin titriyor, uzun yolda(150-200 km) rahatsız edebiliyor fakat kısa yolda hissetmezsiniz.
    -Titreşimden dolayı ilk başlarda parça dökme olayı oluyor, sonradan geçiyor

    Yol deneyimlerine gelirsek, motorla 2 defa uzun yol yaptım. Her ikisi de 2 günde gerçekleşti. Biri 700 km olan Antalya-Fethiye gezim, diğeri de 500 km olan Antalya-Alanya gezim. Bu geziler boyunca en ufak sorun yaşamadım. Her 80 km de bir mola verdim, titreşimden dolayı vermek de gerekiyor. Bu yolların hepsi asfalt yol değil. Çoğu yerde taşlık köy yoluydu. Bir kaç örnek fotoğraf ve video atıyorum bununla ilgili.

    Sonuç olarak. Bu motoru 2016 yılında 3100 liraya sıfır aldım. Bakımlarını Kuba servisinde düzenli olarak yaptırdım ve işimi fazlasıyla gördü. Bir daha alır mıydım?. Param olsa biraz daha üstüne koyar 200'lük motor alırdım (uzun yol için), param yoksa da biraz daha para biriktirir temiz 2.el ybr veya sıfır mondial(balansörlü) alırdım. Şuanki fiyatlarda tercih etmenizi tavsiye etmem.

    Yayla gezim


    Özgür AYAZyoutube
    RKS Rk 125 ile Gömbe - Subaşı Yaylası Gezisi
    https://www.youtube.com/watch?v=esFE_NsOPUo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oksit07 -- 20 Şubat 2021; 11:53:27 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.