Şimdi Ara

rodaj dönemi (iyi-kötü açılmış araba mevzusu) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
1
Favori
4.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Rodaj vardır. Alacağınız aracın kitapçığında yazar zaten. Bende arabayı alırken sordum rodaj falan yok dediler( satış danışmanı). Ama ben inanmadım ilk 1500 km dikkat ederek kullandım. Kitapçıkta Türkçe seçeneği olmadığı için açıkçası çok inceleme fırsatımda olmadı.

    Satış danışmanı- servis- usta bu üçlünün her dediğine inanmayın. Insanlar bilsede konuşuyor, bilmese de. Cem Yılmaz'ın dediği gibi " Faruk eczanesiii, Faruk kıraathanesi olmasın o" bizim millet bilmiyorum demez. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olur. Maalesef çok acı bir durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: novinovi

    Örneğin Citroen el kitabında ilk 3.000 km'den sonra yakıt tüketiminin fabrika değerlerine düşeceğinden bahseder.!!!
    Buda bir nevi Rodaj olayını açıklamıyormu.?

    o genelde çoğu kitapçıkta yazıyor 3000 den sonra gerçek performans ve tüketime ulaşacağını söylüyor zaten yeni araba bir miktar fazla yakar rodaj la alakası yok eski kitapçıklarda rodaj açıklaması ve kullanım uyarıları vardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    Rodaj vardır. Alacağınız aracın kitapçığında yazar zaten. Bende arabayı alırken sordum rodaj falan yok dediler( satış danışmanı). Ama ben inanmadım ilk 1500 km dikkat ederek kullandım. Kitapçıkta Türkçe seçeneği olmadığı için açıkçası çok inceleme fırsatımda olmadı.

    Satış danışmanı- servis- usta bu üçlünün her dediğine inanmayın. Insanlar bilsede konuşuyor, bilmese de. Cem Yılmaz'ın dediği gibi " Faruk eczanesiii, Faruk kıraathanesi olmasın o" bizim millet bilmiyorum demez. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olur. Maalesef çok acı bir durum.

    servis danışmanı .usta ve servisten daha iyi biliyormuşsun bravo arabanın rodaja ihtiyacı olduğunu nasıl hissettin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: novinovi

    Valla,ben aracı aldım ilk 5.000-km kadar mümkün mertebe rodaj olayına dikkat ederek kullandım,bana servisten söylenende buydu zaten. Şimdi ise araç 8000-km cvarında ve gerçekten çekiş olsun yakıt olsun daha tatminkar olmaya başladı.Belki rodaj diye adlandırmamak gerekir ama bence ilk 3000-5000-km fazla yüklenilmeden kullanılmasında yarar var. Bu benim görüşüm.

    ben sıfır aldım ve normal kullandım rodaj felan yok
    aldığım günde şimdide 20.000 km oldu aynı yakıyor hatta alınca 2000 km lik uzun yol sabit devirde kullandım test değerinden az yakıyorum yeni araçlarda rodaj yoktur olsa uyarı olur hissedersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yenilerde yok kaç kere anlattım kuzenim aldığı gece kesiciyi geçti (2007) araç şuan 100.000 de kuzen hala çok zorlar daha bişey yok bitik balatayla 180 i görüyor araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458


    quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    Rodaj vardır. Alacağınız aracın kitapçığında yazar zaten. Bende arabayı alırken sordum rodaj falan yok dediler( satış danışmanı). Ama ben inanmadım ilk 1500 km dikkat ederek kullandım. Kitapçıkta Türkçe seçeneği olmadığı için açıkçası çok inceleme fırsatımda olmadı.

    Satış danışmanı- servis- usta bu üçlünün her dediğine inanmayın. Insanlar bilsede konuşuyor, bilmese de. Cem Yılmaz'ın dediği gibi " Faruk eczanesiii, Faruk kıraathanesi olmasın o" bizim millet bilmiyorum demez. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olur. Maalesef çok acı bir durum.

    servis danışmanı .usta ve servisten daha iyi biliyormuşsun bravo arabanın rodaja ihtiyacı olduğunu nasıl hissettin

    Rodaja ihtiyacı yok diyen satış danışmanıydı. O dönem internette yaptığım araştırmada gördümki birçok 2013 model arabanın kitapçığında rodaj hala geçiyordu. Kendi arabamın kitapçığında Türkçe dil olmamasından dolayı bunu kendi kitapçığımlığımla doğrulayamadım ancak aynı motoru kullanan (1.3 95hp mjet) başka bir aracın kitapçığında rodaj geçiyordu.
    Sözlü beyan hiç bir şey ifade etmez. Bana yazılı olarak rodaja gerek yok diye kağıt vermediler. Yarın sorun yaşarsam gittiğimde kullanıcı hatası. Kitapçığın bilmemkaçıncı sayfasında yazıyor deyip başlarından savarlar. Ancak Türkler genel olarak aldığı malın kullanım klavuzunu okumak yerine deneme- yanılma yöntemiyle kurcalayarak öğrendiği için kitapçık okuma alışkanlığımız yok. Burada şu var yıl olmuş 2014 rodaj mı kaldı? Deyip gülüp geçiyor millet. Herkesin kendi malı kendi tercihi. Ben o para kolay kazanılmadığı için malıma dikkat ediyorum zira uzun yıllar binme niyetim var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dusau kullanıcısına yanıt
    hocam o tür uyarılar satın aldığınız herşeyde var
    hatta perfornanslı kullanmalı ki motor açılsın rodaj eskidendi motorlar oldukça sağlamdır hele multijet arabadan daha dayanıklıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimisi yok desede bana gore rodak var. olmalida.

    Donen parcalarin birbirine uyumu icin alismasi icin belirli bir zamana ihtiyaci var.

    Aileye ayni anda 3 tane ayni model sifir arac aldik. Ben rodaja dikkat ederek ve sonrasinda biraz performansli kullanarak motoru formda tuttum. Suan hem enistem hem oz abim benim aracima bindillerimde net bir ses farki oldugunun, kendi araclarinin hem daha ciliz hemde daha isteksiz oldugunu soylerken, benim aracimin belirgin istekli ve motor sesinin daha gur oldugundan soz ederler.

    Ozetle rodaj ve motor acmak tabirleri gunumuz icin gecerlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada gerek başlıkta gerek bazı mesajlarda bir tür kavram kargaşası var (ben de mesajımda karıştırmışım); rodaj ile arabanın açılması farklı şeylerdir. Rodajda ilk belli km'de arabayı fazla zorlamadan kullanmak önemlidir. Arabanın motorunu açmak ise ilk km'lerde motoru aşırı zorlamaktır. Rodaj gereklidir ama motoru açkam artık hem çağ dışı ve gereksiz hem de motorun sağlığı açısından son derece olumsuz bir girişimdir.
  • Otomobili üreten, kullanım kitapçığında dikkatli kullanın yazıyor bizim servisimizde gerek yok diyor. Aynısı başıma geldi. Servis danışmanı rodaj yok dedi, kullanım klavuzunda ise var yazıyordu, uzun telefon görüşmeleri sonucu ithalatçıda ilgili kişiyle ulaştım, o bizim arkadaşların hatası, uyarıyoruz demek durumunda kaldı. Hatta aynı yetkili servisler, aracın motor yağ tapasının üstünde ve kullanım klavuzunda yazan yağdan farklı viskozite yağ kullanıyordu, onuda konuşarak düzelttirdik. Allah'dan aracın üretimini servisler yapmıyor..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rodaj hiç olmasa bile daha yeni çalışan bi motoru zorlamak mantıksız bence. Tüplü arabalarda uzun süre benzinde gitmeyince araba benzinde biraz zorlanıyo ama sonra açılıyo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rodaj yapılmayan dsg'ler daha çok sorun çıkarıyor Bu da rodaj yapılması gerektiği anlamına geliyor.
  • yenilendi
  • Aracımı ilk aldığımda yetkili servis 1500 km boyunca 4000 deviri geçme diye uyarmıştı.
  • sıfır monte takılan parçaların belli bir km de birbirleriyle uyum sağlaması için rodaj şart
  • Kardeşim burada anlatılanları sıfır aracınızda uygularsanız iki günde aracı pert edersiniz, 100 km'de yağ değiştirmek nedir yahu? sıfır araca dip gaz mı yapılır? bilen de var bilmeyen de, araç el kitabına da uygun kullanmayın, sadece aracı devrinde kullanın, düşük hızda yüksek viteste kullanmayın, arada bir yavaş yavaş aracınızı hızlandırın o kadar....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bitanesi77

    Kardeşim burada anlatılanları sıfır aracınızda uygularsanız iki günde aracı pert edersiniz, 100 km'de yağ değiştirmek nedir yahu? sıfır araca dip gaz mı yapılır? bilen de var bilmeyen de, araç el kitabına da uygun kullanmayın, sadece aracı devrinde kullanın, düşük hızda yüksek viteste kullanmayın, arada bir yavaş yavaş aracınızı hızlandırın o kadar....

    konuyu ben bile unutmuştum.

    Ama yakın zamanda update ettiğim metalurji bilgimle ilk mesajdaki arkadaşa katılıyorum.
    ilk zamanlarda parçaları zorlayan hareketlerden kaçınmak gerek. Dip gaz gibi şeyler.
    Ama yüksek devir parçaları zorlamaz, aşındırmayı artırır.
    Atıyorum 1 saniyede 5000 devire çıkmak değil, uzun sürede 5000 devire çıkmaktan bahsetmiş zaten arkadaş.
    Bu olay da parçaların birbirine uyumlu aşınmasını yani rodajı sağlıyor.
    Arkadaş da rodajı en kısa sürede bitirip aşınan parçaların bulunduğu pis yağı en kısa sürede değiştirerek gerçekleştirilen rodajın doğru olduğunu söylemiş ki bencede doğru. Arkadaş da bunu belirtmiş.
    Yani şahsi olarak bu arkadaşa katılıyorum.

    Araç el kitapları bilmeyenler için yazılmış gibi, normal kullanın yazsalar birçok kişi parçaları gerekli derecede aşındıracak değil zorlayacak hareketler yapar. arkadaşta bayır aşağı bir yolda devir artırın diyor.




  • Bu bilgiler çok yararlı oldu. Teşekkürler. Benim 1.3 multijet 2 urban düz vites egeam şu an 800 km'de. Alalı yaklaşık bir ay oldu. Ondan önceki arabam 10 yaşını dolduran lpg+benzinli 1.6 marea idi. Lpg istemediğimden aynı ekonomikliğe ulaşmak için dizel aldım. Hatta satıcı ondan da ekonomik olacağını söylemişti. Bu arabaya alışma sürecimi henüz tamamlayamadım. Zira dizel araba daha önce hiç kullanmamıştım. Eski arabam kadar atak değil. Eski arabamı da sıfır almıştım rodaj filan da yapılmamıştı ama ekonomisinden memnundum, 2000-3000 arası devirde kullanırdım 28-30 kuruş/km yakardı. Yeni arabam benzer devirde kullanımımda ilk 200 km'de 43-44 kuruş/km yaktı. Panik halinde servise gittim. Yeni araba ilk başlarda çok yakar dediler. Yanıma bir uzmanı verdiler birlikte arabamı test sürüşü yaptık. Önce teknisyen çocuk sürüşü 3,5/100 km ile tamamladı. Sonra ben kullandım, devirli kullandığımı, yakıtın bundan yüksek olduğunu söyledi. Rodaj konusunu sordum. Bu arabalar bilgisayar ortamında çok hassas ayarlanmış üretim bantlarında yapıldığından rodaja gerek yok deyip, 1750-2000 devir arası kullanmamı tavsiye etti. 200 km den sonra şimdiki 800 km'ye bu şekilde kullanarak ulaştım. Tüketim 35 kuruşa düştü. Yalnız bu şekilde kullanırken araba seri hareket edemiyor trafikte arkadaki sürücüler ifrit oluyor. Eğer ivmelenmişse tamam sorun yok ama şehir içi bu pek olamıyor tabi. Ayrıca şehir içi kullanımda, teknisyenin söylediği devirlere ve bu yakıta ulaşabilmek için sürekli vites değiştirmek zorunda kalıyorum. Teknisyen bana 1000 km'yi doldurunca 20 km kadarlık uzun ve düz bir yolda sürat yapmamı önerdi. Araba 90 km'yi kendiliğinden geçmeyerek tortu atarmış. Bunu cruise control ile mi yapacağım? Şimdi size ve forumdaki diğer dostlara sorularım: Benim arabamın durumu nedir? Rodaj için çok mu geç oldu? Bundan sonra ne yapabilirim? Herkese şimdiden teşekkürler.




  • Teknik dert T kullanıcısına yanıt
    ne yazık ki, lpg nin dizelden daha ekonomik oldugunu iddası doğru degil. 1.3 dizel ile 1.6 benzinli motor arasında performans farkını gözden kaçırmayın. ben yeni aracınızın 1.4 motorununda kullandım. kesinlikle yetersiz. bence yol yakınken kendinize 1.6 dizel yada lpgli bir araç bakın. bir seceneginizde chip işelmiyle performansı arttırmak.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.