arkadaşlar ben 4-5 gün önce 0 bir araba aldım..genelde arabaları sportif kullanan bir insanım ama şu rodaj işi beni çok rahatsız ediyor..kitapçığında ilk 1000km deviri yükseltmeyin hız yapmayın vs diyor ama ben dayanamıyorum ara sıra deviri 4000 lere ve üstüne çıkarıyorum.çok sert manevralar ve dur kalk yapıyorum...sizce bu gelecekte araba için ne kadar olumsuz olur..yani rodaj ne kadar gerekli ve uymassam ne olur???
motorlar eskisi gibi değil, teknoloji gelişti '0' hata ile motor yapılıyor rodaj gereksizdir diyebilirler,doğru olmakla birlikte,yani teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin,'0' hata ile motor yapımı mümkün değildir,gözle görülemeyen mikroskobik hatalar vardır,bu nedenle motor parçalarının birbirine tam uyumu için üretici firmalar senin de dediğin gibi 1000 km. devri yükseltmeyin 3000 devrin üzerine çıkmayın gibi uyarılarda bulunuyorlar,bencede motorun sağlıklı olabilmesi için son derece doğru,yüksek devir çevirirseniz ne olur,tabiki uzun vadede bu ortaya çıkar, motor diyelim normal kullanımda 350 bin yapacaksa daha kısa sürede biter.
sen iyisimi bi uzun yolculuğa çık şu 1000 km i bi atlat sonrada bak keyfine aklında sürekli soru işaretleri kalır yoksa bunu zaman gösterir kimse bilemez ki bunu belli olmaz
peki sadece motor içinmi rodaj geerli??mesela ben hiç 3000 devirin üstüne çıkmayayım ama ai manevralar ani frenler dur kalklar filan yapayım bunun bir zararı olur mu??
ani frenlerde bişey olacağını sanmam çünkü o motor zorlanması ile alakalı diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin
Arabayı baban mı aldı sana?
quote:
Orjinalden alıntı: festfeel
peki sadece motor içinmi rodaj geerli??mesela ben hiç 3000 devirin üstüne çıkmayayım ama ai manevralar ani frenler dur kalklar filan yapayım bunun bir zararı olur mu??
quote:
Orjinalden alıntı: focuss
Arabayı baban mı aldı sana?
quote:
Orjinalden alıntı: festfeel
peki sadece motor içinmi rodaj geerli??mesela ben hiç 3000 devirin üstüne çıkmayayım ama ai manevralar ani frenler dur kalklar filan yapayım bunun bir zararı olur mu??
ne demek istiyorsun
Hondaların kullanma klavuzlarında ilk 300 km boyunca ani fren yapmayın gibi bir ibare vardı yanlış hatırlamıyorsam. Bence ani frenleride rodajdan sonraya saklamanızda yarar var.
bende internette atmosferik makinanın olduğu yerde 20 dakika çalışması ile rodaj bitiyor diye duydum .
ilk 1000 km kendine hakim ol ne olacakki aracın parçaları sıkı bir şekilde takılmıştır bunlar yavaş bir şekilde rayında oturacaktır o zamana kadar performanslı kullanma
Bende rodaja dayanamayanlardanım(ne uzun kelime oldu)
Daha 200. kmde 4. viteste 180 e dayamıştım mareamıSonra 5 e attım 190 ı geçmemişti deli olmuştum düz yolda.
Tabiki motor yenidir ilerde açılır dedik ve açıldıda... İnsan dayanamıyor bea sonra üzülmüştüm,irademe yenik düştüm acaba motor zarar gördümü diye. Henüz birşey çıkmadı...
Fakat İlk çalıştırmada sanki pistonlar yuvaları çiziyor gibi sesler çıkıyor sonra ısınınca geçiyor... Bende bunu rodajda basmama bağlıyorumbelkide alakası yok.
bende aldığım gün yokuş aşağı bayaa zorlamıştım motoru, unutmuştum rodaj muhabbetini, açıkçası çok da dikkat etmedim. şu an 19.000 km deyim bi sorun yok çok şükür...
disklerde kaymak gibi dümdüz olduğu için alışana kadar bütün araçlar içi geçerlidir,300 km.meselesi,ayrıca motor kadar önemli olmamakla birlikte şanzımanında uyumu gerekir.
quote:
Orjinalden alıntı: hak78
Hondaların kullanma klavuzlarında ilk 300 km boyunca ani fren yapmayın gibi bir ibare vardı yanlış hatırlamıyorsam. Bence ani frenleride rodajdan sonraya saklamanızda yarar var.
arabanın kitapçığına baktım arabanız özel bir rodaj süresi gerektirmemektedir ama ilk 1000km biraz dikkatli olursanız gelecekte performans ve ömür olarak daha yüksek yakıt ekonomisi olarak daha düşük değerler elde edebilirsiniz..ve şöyle sıralamış
-arabayı fazla zorlamayın(fazla devir çevirmeyin)
-gereksiz yere ani duruşlar yapmayınız
-başka bi arabayı çekmeyiniz
-fazla yüksek hızlara çıkmayınız
hepsini anladım da ani duruşlar yapmak neden zararlı onu anlayamadım
işte bu günümüz araçlarının modern rodajı olur, ani frenden kaçınmakda buda bütün sıfır araçlar için geçerlidir,yukarıdada bahsettiğim gibi diskler ve balatalar yeni iken dümdüz oldukları için alışana kadar,( bu aparatların kullanılmışlarına bakarsanız çiziktir yani alışmıştır) kaçırma-kaydırma yapabildikleri için bu konuda bir uyarıdır,,dikkatli olunması için.
quote:
Orjinalden alıntı: festfeel
arabanın kitapçığına baktım arabanız özel bir rodaj süresi gerektirmemektedir ama ilk 1000km biraz dikkatli olursanız gelecekte performans ve ömür olarak daha yüksek yakıt ekonomisi olarak daha düşük değerler elde edebilirsiniz..ve şöyle sıralamış
-arabayı fazla zorlamayın(fazla devir çevirmeyin)
-gereksiz yere ani duruşlar yapmayınız
-başka bi arabayı çekmeyiniz
-fazla yüksek hızlara çıkmayınız
hepsini anladım da ani duruşlar yapmak neden zararlı onu anlayamadım
quote:
Orjinalden alıntı: focuss
Arabayı baban mı aldı sana?
quote:
Orjinalden alıntı: festfeel
peki sadece motor içinmi rodaj geerli??mesela ben hiç 3000 devirin üstüne çıkmayayım ama ai manevralar ani frenler dur kalklar filan yapayım bunun bir zararı olur mu??
daha cumartesı gunu hıc yoktan 250 mılyonum gıttı sanayıde
Vay be,
Otomatik arabada rodaj süresine uymak biraz daha güç. Gaza biraz basınca ani vites küçültmelerinden dolayı devir de çok yükseliyor. Servise sordum, kafana göre kullan bir şey olmaz dediler.
ya benimde bir huyum var..arabayı alıyorum gaza geliyorum keskin manevralar sert frenler filan yapıyorum sonra içim eriyo 1 hafta yaptığımın pişmanlığını çekiyorum...acaba bir şey olmuşmudur zarar görmüşmüdür,motorun ömrü kısalır mı zarar gelmişmidir vsvssv arabada yeni ve süper güzel o yüzden içim içimi yiyor..