Şimdi Ara

Rölantide Stop Ediyor (Sadce sabahları) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
2
Favori
77.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada lpg enjektörlerini açıp temizlemeye filan uğraşırsanız ve bu anlaşılırsa garantiniz yanar
  • Bu sorun bende de var arkadaslar su sekilde sadece sabahları gaza geçtiği ilk anda gaz yemiyor araç boşa alırsam stop ediyor onun için deviri 3000in altına dusurmemeye çalışıyorum zar zor 1-2 dk sonra hersey normale donüyor ve araç 12 saat beklese bile tekrar etmiyor yani sadece sabahları
    ayrıca Buda tam tersi motor isindiktan sonra arabayı stop edip calistirdikdan sonra rolanti Dalgalanmasi oluyor bazen toparlayamayip stop ediyor gaza geçtiği zaman hemen normale donüyor bu sorunumda sadece stop edip çalıştırdıktan sonra oluyor başka hiçbir zaman olmuyor boşta vs. servise verecek zamanımda yok versem bile ilk seferde cozulecegine inanmıyorum yardımlarınızı bekliyorum sorunlarim neden kaynaklabilir
    1999 Megane coupe 1.6 atiker sirali sistem (1aylik)
  • arkadaşlar bugün servise gittim ve enjektörlerin değişmesini talep ettim. enjektörler garanti kapsamında değişti. şimdi rölantide dalgalanma yok denecek kadar az ama kesin neticeyi yarın sabah anlayabileceğim. inşallah düzelmiştir. bu arada gaz kelebiğini de temizledim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tubul

    Lpg'nin sıvı halden gaz haline geçmesi için 40 dereceyi görmesi gerekiyor.40 dereceye yükselttiriniz.Sorununuzun sebebi ya sadece bu ya da bununla beraber kontrol edilmesi gereken yerler;

     Rölantide Stop Ediyor (Sadce sabahları)


    Kırımızı okun gösterdiği rölanti valfidir,üzerinde iki adet vida var,söküp karbüratör spreyi ile temizleyiniz

    Sarı noktalı boruların altında bir boru var 'T' şeklinde,onda yırtılma olmuşsa motora düzensiz hava gidiyor olabilir

    Mavi okun gösterdiği metal kelepçeyi söküp,ve kalın boruyu çıkarıp içeri bakın(burası boğaz kelebeğidir) kirlenme varsa bu da dengesizliğe sebep olabilir,karbüratör spreyi ile temizleyiniz




    karbüratör spreyini sıkıp bekleyecekmiyim yoksa bezle silmem mi gerekiyor. spreyi sıktım ve bezle temizlemeye çalıştım ama pek başarılı olduğum söylenemez. kelebeği komple sökmek gerekiyor o da biraz zor iş yeterli takım taklavat yok elimde.




  • Tornavida veya diş fırçası ucuna uzunca bir bez(uzun olacak ki içeri kaçırma ihtimalini sıfırlayalım) geçirip spreyin erittiği kurumları çekip alabilirsiniz..Ben bu şekilde temizliyorum.İçerde görülen kelebek hareketlidir,aşağı yukarı eğerek etraflıca temizlemek gerekiyor,tabi yan taraflardan bir mille sabitlendiğini düşünürsek bu her iki tarafta milin oturdugu yerleri de es geçmemek lazım,şurada bir video var umarım yardımcı olur;

    http://www.youtube.com/watch?v=MnWiOrnVk28&feature=related

    Normalde bu spreyler motor çalışırken kullanılıyor ancak ben sökülen kir,kurum motorun içine gitmesin diye motor çalışmazken temizliyorum.


    Burada da vatandaş 99 ford scorpio'nun rölanti valfini benzinle temizliyor;

    http://www.youtube.com/watch?v=FM2Ji-U25lU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tubul -- 12 Aralık 2009; 23:49:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hercin

    arkadaşlar bugün servise gittim ve enjektörlerin değişmesini talep ettim. enjektörler garanti kapsamında değişti. şimdi rölantide dalgalanma yok denecek kadar az ama kesin neticeyi yarın sabah anlayabileceğim. inşallah düzelmiştir. bu arada gaz kelebiğini de temizledim.


    Bugun aldığım en güzel haber,umarım düzelir
  • @tubul

    FORUMA RENK KATMIŞSINIZ TEŞEKKÜRLER :)

    Diğer sorun yaşayan arkadaşların dikkatini bir konuya çekmeye çalışayım, Daha önceki yıllarda (Kışa girerken) butür sorunlar yaşanmıyordu ''Enazından yoğun olarak''

    Buyıl işyerimizede butür sorunlarla müracatlar gelmeye başladı...

    Bu sorunları yaşayan arkadaşların kullandıkları kiti, enjektör tipi ve Kullandıkları LPG markalarınıda yayınlarlarsa Biz montajcılar için bir arge olmuş olacaktır.

    Ben bu konuda tıkanmış MAP ve map hortumları, map nozulları ile karşılaşmaya başladım,
    İki kezde enjektör değişimi yaptım. İlgisi olmayabilir ama bir yıldır enjektör arızası ile karşılaşmamıştım. :(


    Epeydir forumları takip edemiyorum güzel paylaşımlar olmuş
    Şeffaf ve iyi niyetli
    Paylaşıma devam.
    İyi pazarlar




  • Benim de 2001 Palio 1.2 EL aracımda Mayıs 2008 de takılan Atiker Sıralı Sistem LPG kiti var. Aracı Eylül de satın aldım. Havalar güzeldi ve ilk 10 gün tıkır tıkır çalışıyordu. Fakat daha sonra sabahları LPG ye geçtikten sonra rölantide stop etmeye başladı. Lambada dururken ya da vites yükseltirken debriyaja basar basmaz devir sıfıra iniyordu hiç duraksamadan. Atiker servisine 6 kere gittim. Her seferinde gaz ayarıydı vs yaptılar , bu arada aracın bujilerini , filtrelerini değiştirdim kelebeği temizlettim ama aynı sorun hala devam ediyor ve hem çok can sıkıcı hem de tehlikeli. Bakalım soruna çözüm bulabilecekmiyiz.
  • Aynı sorun bendede mevcut .Sabahları aracım benzinden gaza geçtiğinde örneğin 3. viteste seğrediyorum , hafif bir yığılma oluyor 3-5 saniye .. 30 saniye kadar devam edip ışıklara yaklaştığımda debriyaja basıyorum sonuç : stop etmiş.. veya ışıklardayken araç gaza geçiyor bip sesinden 2 saniye sonra (araç jiklede 1.100 devir) sarsılmaya başlayıp 700 lere iniyor ve kaçınılmaz sonuç stop ediyor..Hani ilk geçiştende desek bazen sinirlenip gaza sonuna kadar basıyorum çekiyorum yok yine rölantide gidiyor..stop etmesin diye ayağım sürekli gazda 4 dakika boyunca..5 kere gittim servise bilgisayara bağlayıp tamam abi dediler.kiti takan yerin sorumlusu sordu abi fast miydi ( atiker) evet dedim.. işte oğluma taktırdım MULTİFAST ben bile süremedim o nasıl sürsün söküp fast taktık ona dedi.. ertesi gün yine stop edince tekrar gittim diğer bir usta dediki abi bu multifast..aha dedim kendi ağzınla söyledin işte. Neyse 3 gün aracım yattı yapılanlar ise boğaz kelebeği temizliği enjektörlerin değişimi (sözde iyileştirmeler) , boğaz kelebeği temizliğine pek inanmadım fakat enjektörler değişmiş..2 gün sabahları hiç teklemeden gaza geçti fakat son 2 gündür yine stop yine stop..aracımın bakımları tam sabahları marşa anlık basıp çekmemle bile çalışıyor .bugün tekrar gittim aradan 4 gün geçmesine rağmen ayarlar 0 lanmış akümü bitti dedi yok dedim sapasağlam..tekrar kalibre etti bu lpgye geçme sıcaklığını yükselt dedim 40 dereceymiş zaten.Forumlardaki önerilerin hepsini söyledim denedim olmadı..
    Son olarakta bayramdan önce üstün otoya gittim.uzmanlar gelmiş yabancılar vardı .Dediler ki herkes aynı şikayetle geldi diğer araçlardan çözecekler bayramdan sonra halledilmiş olur. bayramdan sonra gittim halloldumu diye yok daha bulamadılar yılbaşına kadar idare ediver.. lpg ye geçtiği yerler genelde bol virajlı ve eğimli alan oluyor .stop edip direksiyon , fren sertleşse birine vursam yada biryere giydirsem bunun sorumlusu kim olacak ?




  • arkadaşlar burdaki yazılanlara göre henüz bişey söylemek için erken kanımca. ama bugün arabamla erken saatte yola çıktım ve rölantide hiç dengesizlik yapmadı. enjektörleri değişirken çıkartılan enjektörün içine baktım gerçekten baya bi kirliydi (is pis). inşallah böyle devam eder. bu arada bu fast sistem ne demek ben serviste sordum eleman "fast 2" dedi. ne anlama geliyor?
  • Bir müddet demeneden sonra yine sizi bekliyoruz.


    quote:

    Orijinalden alıntı: hercin

    arkadaşlar burdaki yazılanlara göre henüz bişey söylemek için erken kanımca. ama bugün arabamla erken saatte yola çıktım ve rölantide hiç dengesizlik yapmadı. enjektörleri değişirken çıkartılan enjektörün içine baktım gerçekten baya bi kirliydi (is pis). inşallah böyle devam eder. bu arada bu fast sistem ne demek ben serviste sordum eleman "fast 2" dedi. ne anlama geliyor?
  • arkadaslar
    stop etme sorunu 2 gündür yok ( bunu yazarken bile tereddüt icindeyim tekrarlar mı diye) ancak bu sabah ve aksam ozellikle denedim, sabah lpg ye gecince fren yaptım durdum, bosa aldım herhangi bir sarsıntı titreme bir anormallik olmadı aksam yine kısa bir mesafede lpg ye gecti ve yine durdum bosa aldım stop etmedi 2 km sonra aracı durdurdum kontagı kapattım actım tekrar hemen lpg ye gecti ve hicbir sarsıntı titreme olmadı.
    peki bu nasıl oldu ?
    haftasonu atiker servisine gittim konya merkez ile irtibata gecmelerini istedim ilk telefona cıkan arkadas biraz mırın kırın etti cok yogunuz su an montaj yapıyorum gibisinden seyler soyledi ben de usteledim bunun üzerine mehmet isminde bir arkadasa verdi telefonu o sagolsun sorunu dinledi ve servisteki elemana bazı direktifler verdi sonucta iş sadece ayar yapılmak ile cözümlendi (en azından simdilik oyle gozukuyor) artık nasıl bir ayar yapıldı ise gaza gecerkenki eski yıgılma olmuyor gecisler son derece sarsıntısız hatta enjektör sesi bile azaldı diyebilirim. benim anlamadıgım tüm bunlar bilgisayardan girilen degerlerle mümkün olabiliyor mu ? herhangi bir fiziksel müdahale (enjektör degisimi vs gb) olmadan bu sorun cözülebiliyorsa bunu diger atiker servisleri neden bilmiyor veya yapamıyor onu da anlamıs degilim daha once de soyledigim gb 3 farklı sehirde 3 farklı servise gitmistim ve herhangi bir cozum bulamamıstım neyse simdilik sorun halloldu insallah tekrarlamaz cunku hala inanmakta güclük cekiyorum:)
    not:buradan konya atiker deki mehmet isimli arkadasa da tesekkürlerimi iletiyorum (kendisi göremiyor olsa bile)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Okifi

    Bir müddet demeneden sonra yine sizi bekliyoruz.


    quote:

    Orijinalden alıntı: hercin

    arkadaşlar burdaki yazılanlara göre henüz bişey söylemek için erken kanımca. ama bugün arabamla erken saatte yola çıktım ve rölantide hiç dengesizlik yapmadı. enjektörleri değişirken çıkartılan enjektörün içine baktım gerçekten baya bi kirliydi (is pis). inşallah böyle devam eder. bu arada bu fast sistem ne demek ben serviste sordum eleman "fast 2" dedi. ne anlama geliyor?



    bekliyoruz derken. sorunumun devam edeceğini mi ima ediyorsunuz?

    bugün ikinci gün ve çok şükür rölantide bi problem yok. inşallah böyle devam eder.




  • İşte herkesin sorunu farklı şekilde çözülüyor biz de servise gidip spesifik birşey söyleyemiyoruz :) Bir arkadaşınkine sadece ayar yapmışlar diğerinin enjektörleri değişmiş ve 2 gündür sorunları yok umarım da olmaz , ben de yarın Atikere gidip hem enjektörleri değiştirmelerini hemde Konyadan Mehmet ile görüşmelerini söyleyeceğim :)
  • evet arkadaşlar almış olduğumuz katkılı otogazlar lpg enjektörlerinin üzerinde yağlanma yapmakta buda kışın sabahları ilk çalıştırmada stop etmekte çünkü enjektörlerin üzerindeki ve içerisindeki yağ tabakası donduğu için enjektörler ilk hareketi yapamamakta o yüzden gaz filtresini her değiştirme yaptırdığımızda enjektörlerin temizliğini yaptırırsak kışın stop etme sorunu olmaz diye umuyorum
  • Bugün akşam üstü gittim Atiker servisine ve sağolsunlar hiç ikiletmeden enjektörleri değiştirdiler. Yarın sabah net olarak bakacağız stop etme sorununa artık. Umarım düzelmiştir yoksa artık son çare beyni değiştireceğiz :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tiapetos -- 15 Aralık 2009; 20:57:22 >
  • Sorununuzun çözüldüğüne inanıyorum ve bir müddet denemeniz neticesinde yapılan işlemden memnunmusunuz onu öğrenmek istedim.Birçok arkadaşımızın çeşitli sorunları ya kalibrasyonla,yada küçük bir iki parçanın değiştirilmesi ile son bulmaktadır.Sizinkide inşallah sorunsuz devam eder.



    quote:

    Orijinalden alıntı: hercin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Okifi

    Bir müddet demeneden sonra yine sizi bekliyoruz.


    quote:

    Orijinalden alıntı: hercin

    arkadaşlar burdaki yazılanlara göre henüz bişey söylemek için erken kanımca. ama bugün arabamla erken saatte yola çıktım ve rölantide hiç dengesizlik yapmadı. enjektörleri değişirken çıkartılan enjektörün içine baktım gerçekten baya bi kirliydi (is pis). inşallah böyle devam eder. bu arada bu fast sistem ne demek ben serviste sordum eleman "fast 2" dedi. ne anlama geliyor?



    bekliyoruz derken. sorunumun devam edeceğini mi ima ediyorsunuz?

    bugün ikinci gün ve çok şükür rölantide bi problem yok. inşallah böyle devam eder.




  • Enjektörleri değiştirdikten sonraki ilk sabah tıkır tıkır geçti lpg ye ve ne dalgalanma ne de stop etme oldu :) İnşallah böyle devam eder. Bu sonuca göre sürekli Aygaz dan Katkılı gaz aldığımdan dolayı enjektörlerin kirlenmesi ve soğukda donma yapmasıdan dolayı bu sorunun ortaya çıktığı kesinleşmiş oluyor.
  • arkadaslar herkesin sorununun cözülmüs olması sevindirici, enjektör veya ayar sebep/çözüm ne olursa olsun bir şekilde halledilmis olması guzel bundan once surekli stres yasıyordum lpg ye ne zaman gececek stop etmeden gaz verebilecek miyim vs diye o stresten cok sukur kurtuldum artık aracımı daha keyifli kullanıyorum
  • Arkadaşlar benim sorunda cözüldü gibi insallah.

    Atiker e gittim cok ilgilendiler. Kabloları değidirdiler. elektriksel bir sorunmus. bu gün sabah hava 5 dereceydi araba pek fazla rolanti problemi yaşamadı. ( çok minimal oldu, o eskidende oluyordu zaten). 1 derece ye yada 0 dereceye düşünce ne olacak bakalım. saolsun ATİKER . çok ilgililer. yine devam ederse getirin bakarız dediler...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.