Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (46. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.837
Cevap
71
Favori
352.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar 98 model 414 GSİ almayı düşünüyorum, bir kaç gündür araştırıyorum, soğutma sistemindeki sıkıntıdan bahsediliyor, hararet sıkıntısı oluyormuş, hız yaparak aracın limitlerini zorlama heveslisi değilim ama normal şartlarda da aynı sıkıntıyı yaratıyor mu? parça konusunda ön yargılarımı bir kenara bırakmış durumdayım, parçası bulunabiliyormuş, internetten araştırdım ebayda ve bazı sitelerde satışı mevcut, şehir olarakta Aksaray' dan bahsediliyor, büyük şehirlerde de sıkıntı olmuyormuş... Almayı düşündüğüm arabanın yakın tarihte piston kolu kırılmış, 4500TL masrafla yapılmış ve ayrıca 900TL daha verilerek motorun tüm elektronik aksamı yenilenmiş, ben piston kolunun kırıldığını düşünmüyorum, blok çatlatmış olabilir, bu şekilde arıza veren bir araç yapıldıktan sonra eski performansını yakalar mı?Ayrıca 1.4 motorun performansı nasıl, kasayı kaldırıyor mu?, ne kadar yakar?414 Si modelinden oldukça söz edilmiş ama GSİ den pek söz edilmemiş, satışı da oldukça az, tutulmuyor mu, yoksa piyasada çok yok mu anlamadı... Rover 414 GSİ hakkında görüşleriniz nelerdir ? Bilgilendirirseniz çok sevinirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marduk_s -- 6 Ekim 2012; 15:49:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cifan

    arkadaşlar hepinize selamlar. benim 416 si ım bazen sabahları ilk çalıştırmada 5-10 saniye hafif sarsıntılı çalışıyor. ama gün içinde bidaha böyle bi sorun yaşamıyorum. egzozdanda çok hafif beyaz duman geliyo ama dediğim gibi 5- 10 saniye sürüyo. aracın suyunu en uzun haftada bi kere kontrol ederim bazen bi su bardağına yakın eksilmiş oluyo. bagajımda devamlı mavi antifiriz bulunur ekliyorum üzerine. araç hiç yüksek hararet görmedi çalışması gayet sağlıklı her zaman da bu sorunu yapmıyo. tamircim contada çatlak veya yanık olabileceğini pistona su alıp su buharlaşıncaya kadar o şekilde çalıştığını söyledi ama sizce haklımıdır? ne yapmam gerekiyor? bide bu radytörün havası nasıl alınır tamircim de bulamadı yerini tarif edebilirmisiniz? hatta resimli anlatım süper olurdu. üstatlarım cevaplarınızı bekliyorum teşekkür ederim.



    ustanız haklı olabilir de olmayabilir de... yani, o sarsıntılı çalışmanın onlarca sebebi olabilir, bunlardan birisi de ustanızın dediği olabilir...

    yalnız haftada 1 su bardağı eksilme az bir eksilme değildir ve sebebini bulmak gerekir. eğer hortumlarda, kelepçelerde kaçak yoksa, o kadar suyun kaçabileceği yer ancak conta arasından yanma odaları ya da yağ haznesi olur ki, bu durumda ustanız haklı çıkabilir. ama bunu kesinleştirmek için bir kaç test daha yapmak gerekir. bunun için bir kaç ustadan daha bilgi ve teyit alın derim...

    hiç hararet görmedi diyorsunuz ama contanın hasar görmesinin tek koşulu hararet değildir. yani contanın deforme olup kaçırması için ille yüksek ısıya maruz kalması gerekmez. şu bagajınızda bulundurduğunuzu ve sürekli ekleme yaptığınızı söylediğiniz "mavi antifiriz" var ya, işte o, asit oranı yüksek antifirizdir ve bu antifirizdeki asit de zaman içinde silikon olan contanızı yer. bu mavi antifiriz eski nesil bir antifirizdir ve rover'ların ilk dönemlerinde yani bundan 10-15 yıl öncelerde conta sorunu çıkarıyor olmalarının belli başlı sebeplerinden de birisidir. günümüzde bu "mavi antifiriz" nerdeyse kalmadı sayılır, siz onu nerden buldunuz? onun yerine artık asit oranı düşük "kırmızı" renkli antifirizler kullanılıyor. onlar daha conta dostudur.


    ayrıca eksildikçe antifirizle tamamlama yapmak da ayrı bir hata... soğutma sisteminde kullanılan antifiriz ne kadar fazla olursa donma derecesi de o kadar yükselir. yani daha açık şekliyle saf antifiriz, suyla karıştırıldığında donma konusunda, daha düşük ısılara dayanır. sadece antifiriz daha erken donarken, uygun oranda su ile karıştırıldığında daha geç donar. bu nedenle sürekli antifiriz eklenip sistemdeki antifiriz oranını artırıp su oranını düşürmek kışın işleri zora sokabilir. bununla birlikte yine antifiriz tek başına daha yıpratıcıdır, su ile karışması, zaralı kısmını seyrelteceği için bu zararlı etkisini törpüler.

    bu konudaki ideal karışım ortalamada %50-%50 yani yarı antifiriz yarı su civarıdır. yapmanız gereken doğru uygulama, eksildikçe su eklemek ve kışa doğru havalar soğumaya başlayınca dereceyi ölçtürüp, o zaman uygun oranda antifirizi bir seferde ekletmek olmalıydı...


    radyatörün havasını alma (doğru tabir soğutma sisteminin havasını almak olmalı, radyatörün değil) konusuna gelince ;


    normalde sağlıklı çalışan bir sistemin hava yapmaması gerekir. yani sağlıklı bir sistem durduk yere hava yapmaz. bunun için, genleşme kabı seviyesinin, alt hortum ucundan aşağıya düşmesi (ki bu genleşme kabında hiç su kalmaması demek), silindir kompresyonlarının, conta deformasyonu sonucu aradan, soğutma sistemine kaçması vb. gibi bir takım nedenler gerekir. yine de sistemde hava olduğundan şüpheliyseniz, havayı almak için, motor bloğu ile akü arasında kalan ve hararet müşüründen, motorun arka tarafına dolaşan ana su hortumunun üzerinde bir hava alma vidası olması gerekir. o vida üzerinden yapılır normalde. ama bazen o hortum eskiyince değiştirilir ve oraya düz bir hortum takılıp o vida da iptal edilir. sizde de böyle bir durum varsa başka bir yöntem de genleşme kabından hava almaktır. bunun için, genleşme kabı kapağı açılır, motor çalıştırılır ve ısınması beklenir. motor ısınıp termostat açınca ve su devirdaim yapmaya başlayınca, genleşme kabının üst giriş hortumundan suyun genleşme kabına akarak devrettiği görülür. bir süre böyle çalışınca, sistemde hava varsa, dönen su ile birlikte hava da oradan gelip çıkar. eğer sistemde hava varsa, oradan gelen suda kesik kesik akma durumu olur. ordan akan su kesintisiz hale gelince sistemdeki hava tamamen çıkmış demektir... ondan sonra genleşme kabı kapağı kapatılabilir...






    quote:

    Orijinalden alıntı: marduk_s

    Selam arkadaşlar 98 model 414 GSİ almayı düşünüyorum, bir kaç gündür araştırıyorum, soğutma sistemindeki sıkıntıdan bahsediliyor, hararet sıkıntısı oluyormuş, hız yaparak aracın limitlerini zorlama heveslisi değilim ama normal şartlarda da aynı sıkıntıyı yaratıyor mu? parça konusunda ön yargılarımı bir kenara bırakmış durumdayım, parçası bulunabiliyormuş, internetten araştırdım ebayda ve bazı sitelerde satışı mevcut, şehir olarakta Aksaray' dan bahsediliyor, büyük şehirlerde de sıkıntı olmuyormuş... Almayı düşündüğüm arabanın yakın tarihte piston kolu kırılmış, 4500TL masrafla yapılmış ve ayrıca 900TL daha verilerek motorun tüm elektronik aksamı yenilenmiş, ben piston kolunun kırıldığını düşünmüyorum, blok çatlatmış olabilir, bu şekilde arıza veren bir araç yapıldıktan sonra eski performansını yakalar mı?Ayrıca 1.4 motorun performansı nasıl, kasayı kaldırıyor mu?, ne kadar yakar?414 Si modelinden oldukça söz edilmiş ama GSİ den pek söz edilmemiş, satışı da oldukça az, tutulmuyor mu, yoksa piyasada çok yok mu anlamadı... Rover 414 GSİ hakkında görüşleriniz nelerdir ? Bilgilendirirseniz çok sevinirim...


    bu hararet ve conta ile ilgili envai çeşit bilgi var, gerek bu başlıklar içinde, gerekse net ortamında, onun için tekrar yazmayacağım. Aksaray diye bahsedilen yer ise, Aksaray ili değil, istanbul'un aksaray semti ve oradaki yedek parçacılardır.

    piston kırmış, blok çatlatmış şüphesi bulıunan bir aracı siz niye almak istiyorsunuz? aynı arabadan başka kalmadı mı? bunu soracağınıza, başka bir araba baksanız daha doğru olmaz mı? haaa, bu arabayı bedavaya veriyorlarsa o zaman durum değişir tabi... bu tür sorunları daha önce yaşamış bir araba, sonrasında da sorun çıkaracak diye bir şart yok elbette ama ortada şüpheli ve ihtilaflı bir durum varsa, o ihtilaftan uzak durmak ve kumar oynamamak daha doğru değil mi?

    onun dışında bu si, gsi gibi kısaltmalar araçların donanım paketlerine göre konulmuş bir takım kodlamaları içeriyor. teknolojik üstünlükleri değil. o farklar da sun-roof gibi, elektrikli camlar gibi ufak tefek ayrıntıları kapsar. sahibinden sitesinde GSİ diye girilen ilanlar var ama rover'ın türkiyeye gelen versiyonlarında o yıllarda pek GSİ kodlaması kullanılmadı, siz onlara aldanmayın, müllet bilip bilmeden ilan verirken ilk bulduğu kodu giriyor oraya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 7 Ekim 2012; 19:50:11 >




  • ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. cumartesi günü radyatör hortumunun üzerindeki civatadan havayı almak istediğimizde direk su geldi yani hiç hava yoktu sistemde. arabaya su eklerken max çizgisini hafif geçiriyorum 1 hafta sonunda en fazla max çizgisinin yaklaşık 1 cm altında oluyo. ilk önce antifrizi değiştirip tekrar değiştirip tekrar deniyim inşaallah sorun contadan değildir de masraf çıkarmaz
  • bir de arabayı alalı yaklaşık 1.5 ay oldu. mavi antifriz olayını bana söyleyen arabayı aldığım kişiydi bende o yüzden özellikle mavi antifriz ekledim arabaya yani baştan kendim koydurmadım. arabayı alırkende bu sorunu yaşadığımda da 2 tamirciye contasına baktırdım yanık falan varmı falan diye ikiside bi problem yok demişti bana. genleşme kabını açıp aracı belli bi süre çalıştırıp baktılar ikiside. yağınada baktılar su karışmışmı diye orda da bi sorun yoktu. sizce şansım nedir?
  • suya yağ karışmıyorsa, yağa su karışmıyorsa, conta kenarlarından dışarıya su sızıntısı yoksa, silindir kompresyonlarında kayıp yoksa (bir motorcuda 5 dakikada ölçtürebilirsiniz. tabii bu ölçüm sonucunda aşırı kayıp varsa da tek başına contayı işaret etmeyebilir. aşırı kayıp segmanlardan da kaçıyor olabilir), performansta değişiklik yoksa contadan korkmaya gerek yok. ama tüm bu değerler birarada değerlendirilmeli. tek bir kontrol yapıp kesin sonuç söylemek doğru olmaz. parantez için de verdiğim örnek gibi... yani mesela sadece kompresyon ölçümü yaparsınız, kayıp görürsünüz, contaya hükmedersiniz, yanlış yapmış olursunuz. su-yağ ve kompresyonların tamamı bir arada değerlendirilmeli...


    mavi antifirizi ise, hazır kışa giriyorsunuz. komple boşalttırın ve sisteme kırmızı antifiriz koydurun. eski sahibinin mavi antifiriz kullanıyor olması ve size de bunu önermesi, doğru yaptığı anlamına gelmez. o da bilmiyordur, yaptığı doğruymuş gibi size de aynısını önermiştir ama yanlış...

    bakın rover'ın en gözde olduğu o ithalat yıllarında (1995-2000) araları, araçların çoğunun durduk yere, hararet yapmamasına rağmen contalarının yanmasının sebebi bu asitli antifirizlerdir. bu asit oranı yüksek mavi antifirizler, conta yüzeyinden her geçtiğinde, contadaki o silikonu aşındırırlardı ve 80-100 bin kmlere kadar ancak dayanan contalar o km'lerde su koyvermeye başlarlardı.

    sonra kırmızı antifirizler çıktı ve bu oran biraz daha düştü. fakat bu değişim dönemi 2000'li yıllardan sonra başladığı için maalesef, eskiden contaları yanan ve tamiratları kötü işçiliklerle ve ucuz malzemelerle yapılan araçların tamamı bir daha ayar tutturamadılar.

    doğru malzeme ve işçilikle yapılan araçların çoğu yollarına devam ederken, diğerleri piyasada "dikiş tutmayan" ve marka için "rover'ın motorları sorunludur" damgasını vurdurtan araçlar oldular maalesef...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 8 Ekim 2012; 19:15:53 >




  • kompresyonu bilmiyorum ama çekiş gayet iyi. inşaallah bi problem çıkarmaz bana yarın ilk işim antifrizi değiştirmek olucak. yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim. sizin gibi insanlar sayesinde rover markası bu imajından kurtulacak
  • Eşime bir araba alma düşüncesindeyiz. Tam otomatik olması şartıyla Honda Civic, Renault Megane Coupe ve Rover 200&400 modellerine bakıyorduk. Megane ile ilgili çok iyi şeyler duymadım o yüzden eledik sayılır. Honda civic için genellikle olumlu şeyler duydum ama fiyatları pahalı oluyor veya 92-93 model alabiliyoruz. Bu topici okuduktan sonra Rover 400 serisinin otomatiklerine aklım yattı. Yalnız bu araba biraz büyük bizim düşündüklerimize göre. Bir bayan arabası olarak kullanımı, sorunları (hararet özellikle), park etme zorluğu konularında değerlendirebilir misiniz? Anadolu yakasında rover servisi nerede var? Bir araba almadan önce Rover ustasına göstermek istesem kime gidebilirim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax82

    otomatik olması şartıyla Honda Civic, Renault Megane Coupe ve Rover 200&400 modellerine bakıyorduk.

    Rover 400 serisinin otomatiklerine aklım yattı. Yalnız bu araba biraz büyük bizim düşündüklerimize göre.

    honda civic düşünüyorsunuz ama rover 400 büyük geliyor. iyi de, honda civic ile rover400 aynı araba zaten. birisi aklınıza yatarken diğeri nasıl büyük gelir?

    bu algı tamamen psikolojik...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax82

    otomatik olması şartıyla Honda Civic, Renault Megane Coupe ve Rover 200&400 modellerine bakıyorduk.

    Rover 400 serisinin otomatiklerine aklım yattı. Yalnız bu araba biraz büyük bizim düşündüklerimize göre.

    honda civic düşünüyorsunuz ama rover 400 büyük geliyor. iyi de, honda civic ile rover400 aynı araba zaten. birisi aklınıza yatarken diğeri nasıl büyük gelir?

    bu algı tamamen psikolojik...

    Civic'in 3 kapı hb olanlarına baktığımızı belirtmeyi unutmuşum. 3dr civicten rover414 veya 416si baya büyük duruyor.

  • ARKADAŞLAR ARANIZA YENİ KALTILDIM...BU ARAÇI ALMAYI DÜŞÜNÜYORUZ BİDE SİZLERİN FİKRİNİ ALAYIM DEDİM LÜTFEN YORUMLARINIZI SAKINMAYIN ŞİMDİDEN TŞKLER....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax82

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax82

    otomatik olması şartıyla Honda Civic, Renault Megane Coupe ve Rover 200&400 modellerine bakıyorduk.

    Rover 400 serisinin otomatiklerine aklım yattı. Yalnız bu araba biraz büyük bizim düşündüklerimize göre.

    honda civic düşünüyorsunuz ama rover 400 büyük geliyor. iyi de, honda civic ile rover400 aynı araba zaten. birisi aklınıza yatarken diğeri nasıl büyük gelir?

    bu algı tamamen psikolojik...

    Civic'in 3 kapı hb olanlarına baktığımızı belirtmeyi unutmuşum. 3dr civicten rover414 veya 416si baya büyük duruyor.

    Cıvıc'e vereceğiniz para,şu anki otomobil piyasasını da düşünürsek popülistlik olur ve aşırı para vermiş olursunuz.Bence 1.4 Cıvıc'in en temizinin piyasası 10 bin TL'yi geçmemeli.Rover 414 ve 416'ya gelirsek,araçlar gayet düzgün araçlar.Şase ve motor bakımından temizini bulduktan sonra ve sizde hor kullanmadıkça keyif verici olur.Yalnız madem sedan 400 serisi büyük geliyorsa neden 214 veya 216 düşünmediniz ? Böyle seçeneklerinizde var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhany35

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax82

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax82

    otomatik olması şartıyla Honda Civic, Renault Megane Coupe ve Rover 200&400 modellerine bakıyorduk.

    Rover 400 serisinin otomatiklerine aklım yattı. Yalnız bu araba biraz büyük bizim düşündüklerimize göre.

    honda civic düşünüyorsunuz ama rover 400 büyük geliyor. iyi de, honda civic ile rover400 aynı araba zaten. birisi aklınıza yatarken diğeri nasıl büyük gelir?

    bu algı tamamen psikolojik...

    Civic'in 3 kapı hb olanlarına baktığımızı belirtmeyi unutmuşum. 3dr civicten rover414 veya 416si baya büyük duruyor.

    Cıvıc'e vereceğiniz para,şu anki otomobil piyasasını da düşünürsek popülistlik olur ve aşırı para vermiş olursunuz.Bence 1.4 Cıvıc'in en temizinin piyasası 10 bin TL'yi geçmemeli.Rover 414 ve 416'ya gelirsek,araçlar gayet düzgün araçlar.Şase ve motor bakımından temizini bulduktan sonra ve sizde hor kullanmadıkça keyif verici olur.Yalnız madem sedan 400 serisi büyük geliyorsa neden 214 veya 216 düşünmediniz ? Böyle seçeneklerinizde var.

    214 ve 216 serisine bakıyorduk zaten ama onların otomatik şanzımanındaki arızalarla ve tamir edilmesiyle ilgili sorunlar olduğunu öğrendim. bu topic'i baştan sona okursanız siz de göreceksiniz. 414 ve 416 serilerinin otomatik olanlarında ise honda motoru ve şanzımanı kullanıldığını, parça sıkıntısı olmadığını ve şanzımanın daha az sorunlu olduğunu yazmışlardı. 1.5ex 1994-1995 civicler de ilgimi çekmeye başladı aslında. Onlar nasıldır?




  • Cumartesi pazar gunu ankaraday dım ortalama hız 130 km civarındaydı ve donus yolundada izmit girişden dilovası cıkısına kadar tem kapalı oldugundan E-5 den yol veriyorlardı ve tam 2 saatte trafikde kalmama ragmen yaktıgım benzin 0.28 krs/km ... ayarlarına dokundurmam zaten tesekkurler ilgine...
  • arkaşdaşlar soruma cvb verecek arkadaşlar yok mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverxx10

    arkaşdaşlar soruma cvb verecek arkadaşlar yok mu

    kardeşim araba çok güzel duruyo ama km si oynanmış olabilir direksiyonu o km ye göre çok deforme olmuş sanki. bence motorda bi sıkıntı yoksa ama güzel baktırmak şartıyla kasa da düzgünse ben boyaya önem vermem alınabilir
  • arkadaşlar hepinize hayırlı cumalar. rover 400 lerde debriyajın havası alınamıyomu yada farklı biyerdemi bilgisi olan varmı araç şuan tamircide yardımcı olabilecek olan varmı?
  • debriyajın havasını almak için oncelikle yağ deposunun dolu olması lazım ve birkac defa devamlı pomplalayıp havasını atarsın aynı sorun benimde basıma geldi.debriyaj borusu patlamıstı ve yag eksilmişdi yağını tamamlayıp birkac kez sert sekilde pedala basıp bırakıyorsun ve havasını atıyor...kolay gelsin
  • arkadaşlar herkese selamlar 6000-7500 tl civarı bütçemle şöyle iyi bir araç alayım derken


    skoda favorit glx & silverline

    renault fairvay


    iki model de 1994 model civarı bakarken bu araca rastladım



    2. el rover alınırmı konusu il bu forumu komple okudum

    araç sahibini aradım aracın dizel bir araç gibi gürültülü çalıştığını ankara da rover servisine gösterdiğini 1500 tl masraf olduğunu söyledi motoru açmamız lazım demişler ama sorunun ne olduğunu söylemedi

    ama araçla o halde iken ankara istanbul yaptığını hiç bir sorun yaşamadığını söyledi

    ne dersiniz dostlar arkadaş 1500 tl masrafı da fiyattan düşecek gibi konusuyor 5000 tl civarına bu araç alınıp da sanayide motor açtırılıp yaptırılırmı fikirlerinizi bekliyorum

    birde bu araç bu forumdan anladığım kadarı ile 1400 motor kasa motor performansı nasıldır

    parça olayına gelince imzamdaki 2004 model ford focus c-max aracıma 2 ay önce debriyaj baskı balata ve komple triger set değişti tan oto ankara 2500tl bolu ford görür 2000 tl fiyat verdi parça ve içşilik dahil bende 650 tl ye parçaları internetten alıp 300 tl işçilikle 950 tl ye hallettim

    baskı balata ve triger seti bu roverin de 1000 tl ye alınırsa eğer avrupa bir araç için hiç de pahalı değil normal olduğunu söylerim

    neyse uzun lafın kısası bu ilandaki araç hakkında ne dersiniz fikirleriniz nelerdir..




  • rover'da baskı balata 250, triger de 200 civarına alınır, işçilik pazarlığa bakar.


    araca gelince; o fiyata rover alınmaz. o fiyata alınacak rover bir o kadar daha masraf ettirir yine de adam olmaz, her gün lanet ettirir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0ver420si

    debriyajın havasını almak için oncelikle yağ deposunun dolu olması lazım ve birkac defa devamlı pomplalayıp havasını atarsın aynı sorun benimde basıma geldi.debriyaj borusu patlamıstı ve yag eksilmişdi yağını tamamlayıp birkac kez sert sekilde pedala basıp bırakıyorsun ve havasını atıyor...kolay gelsin

    teşekkür ederim hidrolik yağı mı şanzıman yağımı?
  • 
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.