Şimdi Ara

Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
61
Cevap
0
Favori
3.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben de etiketleyerek sorayım

    g.doğu ingiltere, Fenland rüzgar çiftliğinde bir rüzgar türbini yandı. Dumanları nerdeyse tamamen dikey yükseldi yani belli ki çiftlikte o yüksekte bile rüzgar esmiyor, rüzfgar yok fakat çiftlikteki diğer türbinlerin coğu maaşallah istifini bozmadan dönmeye devam ediyor. rüzgar yokken o türbinler nasıl ve neden dönüyor?

    Video:
    CambsFireRescueyoutube
    Wind turbine on fire, Doddington, Fenland
    https://www.youtube.com/watch?v=i9n1JXZu9Xo


    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kasayi yan yatir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sething kullanıcısına yanıt
    Ne gibi, biraz daha açar mısınız?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Senin gönderdiğin çimenler oynamıyor ama türbin dönüyor videosunu kastetmiştimRüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor? 


    Drone deneyinin yanlışını daha önce belirttim. Eğer türbin rüzgar olmadan döndürülüyor olsa bile, döndüğü için önündeki havayı alıp arkaya atacaktır. Bir vantilatör acaba rüzgardan kendi kendine mi dönüyor yoksa fişe mi takılı diye gidipte önüne duman tutarsan olacak şey ile aynı.


    Ama belki şunu farkedersin, öndeki havayı arkaya atıyor olsa bile çok büyük bir hava kütlesini çok yavaş taşıyor olacaktır. Yani dumanda çok az bir yamulma görmek mümkün.

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Hah tam yazdığım şeyin videosu olmuş yazdıktan sonra denk geldi:)


    Bilgisayar kasaları için hani havalandırma fanları var ya, onlar normalde 12cmlik standart boy olur. Çalışırken de oldukça ses çıkartır. Mühendisin biri demiş ki bir fan yapalım daha sessiz çalışsın ama aynı hava akışını koruyalım. Eğer 24cmlik bir fan takarsam yarı hızda çalıştırıp hem aynı hava akışını sağlarım hem de yavaş döndüğü ve içeriye giren hava da daha yavaş girdiği için daha az ses çıkartır.

    Kasanın bir yanını 30-40cmlik tek bir fan koyanlar bile vardı bir aralar, şimdi kasa şekilleri nasıl değişti bilemiyorum.


    Videodaki yanan türbinin dumanının yavaşca da olsa arkaya doğru gittiğini görebiliyoruz değil mi? İşte o yavaş hava o türbini döndürmek için yeterli. Çünkü yavaş olsa bile türbin kanatlarının yüzölçümüne vurduğunda oldukça yüksek bir güç ortaya çıkıyor. (Tabii merkezden çok uzaktaki kanat uçlarındaki güç dönme etkisini daha da arttırıyor falan filan gibi ek etkenler de var da bu detaya gerek yok şimdi).


    Bu kadar harcadığın vakte yazık. Bin arabaya git bir türbinin yanına yapış bir mühendise sor nasıl dönüyor amca bunlar diye. :)





  • gozcelik kullanıcısına yanıt
    Videodaki yanan türbinin dumanının yavaşca da olsa arkaya doğru gittiğini görebiliyoruz. İşte o yavaş hava o türbini döndürmek için yeterli.

    Dumanın yere göre açısı 90°'den ne kadar az? Ben diyeyim 10° sen de 30° Dumanı 30° eğecek meltem ile 2MW güç elde etmek?

    Bu konulara vakit ayırmamış halim. Rüzgar türbinini test edecek Drone videosu yapmak Türkiye şartlarında zor. AB ve ABD'deki arkadaşlardan bu konuda yardım isteyeceğim, onlar çevrelerine bu konudan bahsettiğinde birinden biri öyle bir video çekilir, Ak koyun kara koyun belli olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • gozcelik kullanıcısına yanıt

    Mantiken havayi yavaslatarak atmasi lazim.eger hizlandirqrark atiyorda enerjiyi rugar yerine baska seyden almasi soz konusu olabilit.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Daha nasil acalim.az daha uzatsan yy lin trollugune aday olacan.ama duz funyaci tayfayi gecip 1.ligi alman zor..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ana Sayfa 'da yer alan konu yerine buradan ilerlememiz daha sağlıklı olacaktır.

    Nükleer enerjide dönen oyunu net deşifre etmek güç çünkü sistem kapalı bir kutu.

    Rüzgar türbinlerinde dönen oyunu deşifre etmek daha kolay.

    Rüzgar işindeki bir tek yalan deşifre ols o zaman nükleer gibi öteki enerji alanlarında da bir yalan olabileceğine daha çok ihtimal verirsiniz sanırım.

    Yukardaki konuları inceleyin, belge, fotoğraf, video linki hepsi var.

    Rüzgar türbinleri rüzgar yokken de dönüyor. Örneğin bugün 21.Temmuz.2024 Pazar Marmara bölgesinde yaprak kımıldamıyor ancak güney marmarada binlerce rüzgar türbini dönüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Birader, diğer konuda önüne Metzamor örneğini verdim bir cevap veremedin.


    Nükleer santraller elektrik üretmiyor olsa bile veya kapalı durumda olsa bile neden elektrik enerjisine ihtiyaç duyabileceğini sana açıkladım, bir cevap veremedin.


    Şimdi gelmişsin, "Nükleer enerjide dönen oyunu net deşifre etmek güç çünkü sistem kapalı bir kutu" diyorsun, eee birader o zaman önceki konuda neden nükleer enerji yalan, elektrik ürettikleri yok, hepsi maket diye yazıyordun diye sormazlar mı adama?


    Benim ortaya koyduğum gerçekler karşısında herhangi bir cevap veremedin, cevap veremediğin gibi şimdi de konuyu başka yere çekiyorsun.


    Şimdi sana rüzgar türbinlerinin neden rüzgar olmasa bile döndüğünü anlatsam bu sefer geleceksin başka bir şey uyduracaksın, o yüzden gerek yok.

  • Ferrari kullanıcısına yanıt

    Metzamor gibi binlerce nükleer santral var hepsinin içi kapalı kutu. Nükleer santralde gerçekten atom çekirdeğinin parçalanıp açığa cıkan ısı , suyu buharlaştırıp türbinleri döndürüyor türbin jenaratörü döndürerek elektrik üretiyor bunlar itiraz götürmez biçimde ispatlayan bir belge sunabilir misin?


    Rüzgar türbinleri, nükleerin aksine birçok parçası dışarda. Rüzgar türbinlerinde iddiaları ispatlamak yada çürütmek daha kolay. Türbinin kabin için biraz belirsiz olsa da elimizdeki belge ve videolara göre o kabinlerin içinde türbini döndüren bir motor var o sayede rüzgar olmasa da, rüzgarsız günler aylar boyu sürse de türbinler dönebiliyor.



    Alttaki videoda 3 kanatlı türbinin 2 kanadı kopmuş, hiç hız kesmeden tek kanat dönüyor. Kabin içinde türbini döndüren bir motor olduğu kesin.


    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?WindAndYourWalletyoutube
    A quick mobile phone video of a Proven Wind Turbine after a storm in Cornwall. More proven wind turbine problems listed below: http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-scotland-business-14953786 http://www.wytv.com/content/news/local/story/Second-Area-Wind-Turbine-Takes-a-Tumble/gaWThtZV20OajPhrfih5JQ.cspx http://www.wkbn.com/content/news/local/story/Looking-For-Answers-In-Turbine-Collapse/aEKPQNxtgkmlIAOlt3i9Tg.cspx http://www.greenbuildingforum.co.uk/forum114/?CategoryID=5
    https://www.youtube.com/watch?v=ukjnwhNkz4w

    Tamam da türbinin 2 kanadı kopmuş türbin artık bozuk buna karşın yine de motor dönmesi cok ilginç. O motor elektrik harcamıyor mu? Bozulan türbin şebekeden güç çekerek boşu boşuna şebekeye yüklenmiş olmuyor mu? Tüm bu mantıksızlıkların açıklaması nedir? Açıklaması var fakat önce sizin görüşlerinizi bir dinleyelim.





  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Bak sana diyorum ki Ermenistan'da ki elektrik ihtiyacının %40'ını Metzamor karşılıyor, hem Çernobil faciası hemde 1988'de deprem felaketi sonrasında Metzamor'u kapatıyorlar ama bunun yerine koyabilecekleri sürdürülebilir bir enerji kaynağı bulamadıkları için ülke çapında enerji krizi patlak veriyor, evler elektriksiz kalıyor sonra Metzamor'u tekrar kullanıma alıyorlar.


    Demek ki bu Metzamor harbi harbi elektrik üretiyor ki adamlar bu enerji krizini Metzamor'u tekrar kullanıma alarak çözmüşler.


    Hadi diyelim Nükleer yalan, birader o zaman bu enerji krizide mi yalan? Adamlar yalandan mı sokağa döküldü evimizde elektrik yok diye ya da Ermenistan yalandan mı kesti elektriği? Yani bunun akıl alır bir tarafı yok.


    Ya bak sana çok basit bir örnek; Buharlı lokomotifin kazanına kömür atıyorsun, kömür ısı üretiyor kazandaki suyu kaynatıyor ortaya buhar çıkıyor, buhar çıkınca basınç oluşuyor, basınç sonucu pistonlar hareket ediyor işin sonunda tren gidiyor.


    1800'lı yılların başında bunu başarmışsın, şimdi kömür yerine Uranyum'u, pistonlu motor yerine de buhar türbinlerini koy. Yani şu olay daha ne kadar basit şekilde anlatılabilir bilmiyorum.


    Bu kadar şeyin üzerine hala daha yalan, palavra diyorsan yapabilecek bir şeyim yok ama...


    Sende gel şu elektrik iletim hatlarını kullanarak atmosferden nasıl elektrik hasat ediyorlar onu anlat, veya ben şuan evimin çatısına takacağım bir anten ile bir tane ampülü çalıştırabilir miyim yoksa çalıştıramaz mıyım bundan bahset.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 6 Ağustos 2024; 21:38:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ferrari kullanıcısına yanıt
    atmosferden nasıl elektrik hasat ediyorlar onu anlat, veya ben şuan evimin çatısına takacağım bir anten ile bir tane ampülü çalıştırabilir miyim
    şubat 1922 tarihli şu belgede altı yeşil çizgili bölümleri oku:
    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?
    yerden 270m yüksekte üstü metal iğnelerle kaplı (atmosferik elektrik - metal iletken etkileşimi sağlayan yollardan biri) 2 helyum balon ile atmosferden 81,5 kW (doğru okuyun kilowatt) elektrik üretilmiş.

    balonun çapı 30 metre olsun. 2 balon ile 60m çapında bir bölgeden 81,5 kW elektrik, atmosferden bedavaya cekilebiliyor.

    60m 'den 81,5 kW çekilebiliyorsa 100'lerce km uzayan her birinde 6 8 10 kablo demeti bulunan pilonlardan kaç kW çekilebilir? İlkokul 5 matematik problemine indirgedim olayı, anlayabilmeniz için.


    evimin çatısına takacağım bir anten ile bir tane ampülü çalıştırabilir miyim yoksa çalıştıramaz mıyım ev çatısında atmosferik elektriğin cekilebileceği yeterlikte alan oluşturamazsınız. belki analog bir voltmetre ibresini oynatacak ölçüde atmosferik elektrik çekilebilir. burada püf noktası, eşik değeri. ancak yeterli yüksekte ve yeterli büyüklükte tasarım eşik değerini geçip atmosferik elektrik çekebilir. eşik degeri altında tasarım sadece analog voltmetre ibresini oynatabilir.

    Önce bilgi ilettim ki Ermenistan konusundaki tahminimi yazdığımda kestirip atmayın diye. Ermenistan dünyanın en küçük ve en önemsiz ülkelerinden biri. "Elektrikler Gitti" provasının uygulanabileceği bir ülke. "Elektrik Yetmedi" provası uygulamışlardır. Sıkıysa Çin'de Amerika'da uygulasınlar.

    Buharlı lokomotifin kazanına kömür yerine Uranyum'u, pistonlu motor yerine de buhar türbinlerini koy. Bu olay dediğin gibi daha basit anlatılamaz fakat bu anlattığın işin sadece mühendislik yönü olup, nükleer tesislerin içinde gerçekte ne olup bittiğini gösterir, anlatır, ispatlar bir done değil.

    Demek ki bu Metzamor harbi harbi elektrik üretiyor ki adamlar bu enerji krizini Metzamor'u tekrar kullanıma alarak çözmüşler dediğin kısımla ilgili olarak:

    Metzamorun "sözde" kapatıldığı dönemde elektriklerin şalterleri kapatılarak sunni kriz yaratıldı, sonra Metzamorun "sözde" açıldıgı dönemde şalterleri açıp elektrik verildi. Ermenistan bir avuç ülke. Böyle birşeyi uygulamak son derece kolay.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Yalnız o gazete küpüründe anlatılan şey ile, senin savunduğun iddaa arasında dağlar kadar fark var. Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor? 


    Senin kaç gündür paintten resim hazırlayarak, gazete küpürlerinden anlatmaya çalıştığın şeyi biraz internetin altını üstüne getirerek ben buldum. Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor? 


    http://www.rexresearch.com/plauson/plauson.htm



    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?RimstarOrgyoutube
    How atmospheric electricity works to generate electricity to power things, like a corona motor, an electrostatic motor. Support RimstarOrg on Patreon https://www.patreon.com/user?u=680159 Subscribe for new videos every week http://www.youtube.com/user/rimstarorg?sub_confirmation=1 Go to the main channel page here https://youtube.com/rimstarorg See also: Atmospheric Electricity Powering a Corona Motor/Electrostatic Motor https://www.youtube.com/watch?v=qhXxSAv6rMg&list=PLFsZmHTZL-zn3jrI0X0e0aRijWlyvfg8h How to Make Corona Motor (v2) aka Electrostatic Motor/Atmospheric Motor https://www.youtube.com/watch?v=9uEjXsX1F14&list=PL36D7ABECE2AC9666 Generate Electricity with Peltier Module - The Seebeck Effect https://www.youtube.com/watch?v=RC16MwzFq8A&list=PLFsZmHTZL-zn3jrI0X0e0aRijWlyvfg8h More about powering using atmospheric electricity can be see on my webpage here: http://rimstar.org/science_electronics_projects/atmospheric_electricity_powering_corona_electrostatic_motor.htm Source for explanation about atmospheric electricity: The Feynman Lectures on Physics, Richard Feynman, vol. 2, section 9 Caltech, Richard Feynman's old stomping ground, has been nice enough to put the lectures online for free! Here's a link to section 9 http://www.feynmanlectures.caltech.edu/II_09.html 3D modelling and animation done using Blender 2.71. Follow behind-the-scenes on: Twitter https://twitter.com/#!/RimStarz Google+ https://plus.google.com/116395125136223897621 Facebook https://www.facebook.com/rimstarorg http://rimstar.org A Darker Heart - music by audionautix.com
    https://www.youtube.com/watch?v=2rVdEhyMR6A

    Bu videoda ki abimizde 120 metre boyunda bir anten ile sadece elektrostatik motor çalıştıracak kadar güç alabilmiş, yani verim oldukça düşük ki bunun da sebebi Atmosferdeki enerji yoğunluğunun oldukça düşük olmasından kaynaklıymış. Mesela, iyonize olmuş havanın enerji yoğunluğu yaklaşık 10^-6 ila 10^-5 watt/metrekare civarındaymış.





  • Ferrari kullanıcısına yanıt
    drone'un yüksekliği (120m) anten yüksekliği sayılamaz çünkü aşağıya 120 uzanan o kablonun üstü izole (makaradaki kırmızı renk kablo, kırmızı izolasyon)

    Sadece drone'un üstündeki birkaç santimlik iletken anten boyu olarak sayılabilir ve o birkaç santim ile tabi ki elektrostatik motor çalıştıracak kadar güç alınabilir.

    Bu atmosferdeki enerji yoğunluğunun düşük olmasından değil, birkaç santimlik antenin verimsizliğinden kaynaklı. Şu anda şehirlerdeki 100'lerce km pilon hatları verimli biçimde atmosferik elektriği çekiyor.

    Üstteki Plauson 'ın patentli cihazını sadece tarihten bir bilgi, bir örnek ilettim. Plauson konusunda bence yanıltıcı bilgiler var. O yüzden Plauson'u güvenilir bir referanstan cok sadece tarihsel bir örnek olarak ele alıyorum. Gönderdiğin o linki ben coktan görmüştüm. Yorumuma ilgi gösterip o linki bulup gönderdiğin için şimdi bu düşüncemi ilettim, yoksa başta da iletebilirdim.

    Dresden'de 1901'de işletmeye alındığı söylenen Sıcak Su ve Elektrik Üretim Tesisi (kısaca Dresden Power Plant yada Elektrik Santrali diyelim) ile ilgili bilgiler (Plauson ile karşılaştırıldığında) daha güvenilir referans niteliğinde.

    Dresden Elektrik Santrali 'nin ortasındaki dev kule ne işe yarıyor olabilir? Duman atma amaçlı baca olsa hiç o öyle dev baca olur mu? Bacanın üstünde metalik taç olur mu?



    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?

    Santralin yakından cekilmiş ayrıntılı fotografı:


    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?

    Bacanın üstünde heykeltraş işi figürler dekorasyonlar var. "duman tahliyesi" gibi bir işlev için yapılmışa hiç benzemiyor.

    Konuyu biraz daha açacak olursak, o baca, o bina, iddia edildiği gibi 1899'da inşaatına başlanıp 1901'de yapımı bitirilmiş gibi de durmuyor
    , 1899'dan çok önce zaten orada bulunan bir bina gibi duruyor (biraz araştırınca edinilen izlenim bu)

    Uzun sözün kısası, Dresden Elektrik Santrali ile ilgili belgeler biraz yalan gibi duruyor. Peki belgelerde neden yalan söylenmek istenmiş olabilir, esas soru bu.

    Birşeyler saklanmak amacıyla yalan söylenir. Saklanmak istenen ne olabilir?

    Dresden Elektrik Santrali, eski dönemden sorulabilecek birçok yapıdan sadece birisi.

    1901'de devreye alındı deniliyor. Fakat fotograftada da görüldüğü üzere sehri boydan boya alan çift hatlı tramvay yolları var. O tramvaylar belli ki 1901'de bu santral elektrik üretmeye başlamadan yıllar önce de işliyordu.


    1901'den yıllar önce 1880'ler, 1890'larda tramvayların elektriği nerden geliyordu? O kadar çok soru var ki. Odagı bozmamak için hepsini soramıyorum.Bu elektrik işinin geçmişinde de bugününde de ilginçlikler dolu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Anlamadığım kısım ne biliyor musun?


    Atmosferden elektrik hasat etme yöntemi dışında diğer bütün elektrik üretme yöntemlerini reddediyorsun. Rüzgar yalan, Nükleer yalan, Buhar yalan, Kömür yalan.


    Atmosferden elektrik üretilebilir ama bunu geliştirmek lazım, üzerine kafa yormak lazım desen seni biraz da olsa anlayacağım ama onu da demiyorsun ki. Nükleer Santral yapmışlar ama arka planda atmosferden elektrik hasat ediyorlar ve bunu Nükleer Santral yaptık "yalanı" ile gizliyorlar diyorsun.


    Termik Santralllerin bacaları çok uzun, atmosferden elektrik çekmek için böyle yapmışlar ama bir yandan kömürden elektrik üretiyoruz diye insanları sözde "uyutuyorlar" diyorsun.


    Metzamor örneğinde de Ermenistan ufak ülke, insanları kandırmak için yaparlar diyordun.


    Bak birader ben senin buraya sanrılarını dinlemeye gelmedim, günlerdir yok o böyle, yok orada baca var, yok burada anten var diye diye benim zamanımı öldürmek dışında başka hiç bir işe yaramadın.


    Günlerdir paint ile, gazete küpürü ile anlatmaya çalıştığın şeyi gittim ben buldum önüne koydum.

    Plauson'un patentli çalışmasınada bence şüpheli dedin onuda kestirip attın öyle. Çünkü işine gelmeyen her şey şüpheli senin için.


    https://www.cable-car-guy.com/html/ccsfwhensteam.html#top


    Tren konusunda ise sadece şunu diyeceğim daha da uzatmayacağım bu konuyu çünkü seninle bir sonuca varmak mümkün değil. 1900'lü yılların öncesinde buhar motorları mevcut, corliss steam engine var mesela 1800'lü yılların ortasında ortaya çıkıyor ve bu tip kablolu tren hatları bu motordan gücünü alıyor yine yukarıda ki linkte bunun anlatımı mevcut.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 12 Ağustos 2024; 10:33:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ferrari kullanıcısına yanıt
    Fotoğraf 1.Mayıs.1915'ten.
    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?

    Dresden de kablolu tren hattı yok. Kablolu hatlarda 2 demir ray arasında kablonun bulunduğu oluk olur öyle bir oluk yok. O dediğin kablolu tren San Francisco gibi dik yokuşlu kentlerde kullanılır daha cok.


    1890 yılı Lousiana

    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?

    2 ray arası dolu. 1890'dan başka bir foto, Lousiana:


    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?
    Hepsi elektrikli. Raylar şase, üstteki kablolar 800V elektrik yüklü uç.

    1800'lerde elektrik o kadar rahat üretiliyor olmalıydı ki, sokak aralarında bile tramvaylar dolaşıyor olmalı. Sadece temel mantık yürütüyorum.


    Metzamor örneği için "Nükleer santral kapatılınca elektrik yetmiyor hikayesinin ancak Ermenistan gibi ufak ülkede uygulayabilirler" dedim. O nükleer hikayesini Almanya veya Fransa 'da uygulayamazlar.

    "Yok orada baca var, yok burada anten var" bacanın üstünde metalik taçın ne işi olabilir diye bir soru sordum sadece. Yanıtlamayıp, böyle bir tepki gösterdiniz, başka birşey demiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?


    Hem Dresden'de kablolu tren hattı yok diyorsun, hemde kanal akım toplama yani "conduit current collection" yok diyorsun, bu trenler ne ile yürüyor o zaman iman gücüyle mi?


    Evet, Dresden'de "conduit current collection" yok ama kablolu tren hattı var. İlk attığın fotoğrafta yok demişsin ama yukarıda ki kablolar ne o zaman?


    Bu trende "Pantograf" dediğimiz yukarıdaki tel ile teması sağlayan cihazdan yok çünkü bu tren değil vagon. Vagonlarda pantograf olmaz, vagonlarda elektriği öndeki trenden yani lokomotiften alır.


    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?

    Dresden, 1927


    https://transphoto.org/photo/1307093


    Arkadaki araç vagon yani trailer car, öndeki araç ise lokomotif yani motor car. Yukarıda ki kablo hattı ve motor car üzerindeki pantograf çok net belli oluyor.


    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?

    Dresden, 1915


    https://transphoto.org/photo/1304399


    Hem kablo hattı hem de motor car üzerindeki pantograf çok net belli oluyor.


    Yani o yıllarda Dresden'de kablolu tren hattı mevcut.


    San Francisco örneğini vermemin sebebi şu, 1873 yılında hizmete alınıyor ve o yıllarda buhar motorları kullanılarak bu kablo hatlarına elektrik sağlanıyor. Hatta George Henry Corliss tarafından icat edilen Corliss Buhar Motorlarını kullanıyorlar.


    Hani sen demişsin ya, Dresden'de ki elektrik santrali 1901 yılında hizmete alındıysa 1901 öncesinde bu trenler nasıl yürüyor diye, işte San Fransicso örneğinde olduğu gibi Corliss Buhar Motorları ile yürütüyorlardı.


    Metzamor örneği için yalan, uydurma dedin, nükleer santraller içinde zaten maket diyorsun.


    Peki nükleer denizaltılar? Nükleer uçak gemileri? Yakıt ikmali bile yapmadan 40-50 sene nasıl hizmet veriyorlar?


    Hadi nükleer uçak gemileri için orasında burasında radarlar, antenler var onlarla atmosferteki elektrik çekiyordur diye bahane uydurur işin içinden çıkarsında nükleer denizaltılar için ne diyeceksin? Hem sağında solunda anten bile yok hemde 100 gün gibi uzun süreler boyunca su üstüne dahi çıkmadan görev yapabiliyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 16 Ağustos 2024; 23:54:4 >




  • Ferrari kullanıcısına yanıt
    Kablolu tramvay elektrikli tramvay arasında karışıklık oldu.

    Kablolu dediğimiz, örneğin San Francisco'daki yokuşu inip cıkan ve Karaköy'deki tünel tram gibi daha çok yokuşlu yollarda kullanılan alttan "mekanik çekişli" kablo ile çalışır, kendi motoru yoktur.

    Dresden'deki ise üstten kablolu, "pantograf" ile elektrik çekerek , kendi elektrik motoru ile çalışır. Üstteki kablodan elektriği çeken düzeğe pantograf denildiğini öğrenmiş bulunuyorum.

    İlk gönderdiğim fotograflar, Dresden Elektrik Tesisine odaklandığından tramvayın üstündeki elektrik kabloları belirsizdi. 1905'li yıllarda fotoğrafların çözünürlüğü düşüktü.

    Dresden Elektrik Tesisi geri planda görünen önplanda tramvay üstündeki pantograf oldukça net, onun da üstündeki elektrik kablosu ise belli belirsiz görülüyor.

    Fotoğrafı hiçbir şüpheye mahal bırakmasın diye Almanca Wikipedia'dan alıntı görüntüsünü ekliyorum:


    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?

    Bu fotoğraf, Almanca dışında hiçbir Wikipedia'da yer almıyor. Aynı şekilde Dresden Elektrik Tesisi de Almanca dışındaki Wiki sayfalarında yok.

    Almanca Wiki'de Dresden Elektrik Tesisi şu 14'üne ek olarak toplam 18 devlet binasının elektriğini sağlıyordu diyor:

    Gümrük ve Vergi Müdürlüğü
    Opera binası
    Ressam tablo galerisi
    Kilise
    Rezidans Sarayı
    Parlamento binası
    Rönesans binası
    Şehir kütüphanesi
    Sanat akademisi
    Emniyet binası
    Yüksek Saray
    Sanat müzesi
    Polis başkanlık binası
    Kent Meclis Binası


    Bu binaların her biri oldukça büyük örneğin 2. sıradaki opera binasına bakınız


    Rüzgar olmadığı halde bu rüzgar türbinleri nasıl dönüyor?

    Bu cüsseli binanın kullandığı elektriği, geceleri opera konserinde ne kadar elektrik kullandığını bir düşünün.

    Bu elektrik, 1901 yılında Dresden'in tam ortasındaki Elektrik Tesisinde nasıl üretiliyordu? Tesisin ortasındaki 100-200 metrelik kule ne işe yarıyordu. Kulenin üstündeki metalik taç neden orada? Bunlar yanıtsız kalan sorular.

    Olsun siz yanıtlamayın ben sizin soruları yanıtlarım.


    Peki nükleer denizaltılar? Nükleer uçak gemileri? Yakıt ikmali bile yapmadan 40-50 sene nasıl hizmet veriyorlar?

    Nükleer santrallerin şehirlerin elektriğini üretmediğini iddia etmiş olmam "maddesel enerji yok" anlamına gelmez. Madde, su ve hava gibi doğada bulunan doğal maddeler olsun yada lityum gibi fabrikada üretilen sentetik madde olsun veya başka bir madde olsun, enerji içerir. Nükleer denizaltıda o maddelerden biri depolanarak enerjisi kullanılarak hizmet veriyor olmalı.

    Uçak gemisi dediğinizde durum biraz değişiyor. Uçak gemisi, atmosferik havayı çekerek, atmosferik havanın kendi kendine yanarak enerji verme özelliğini kullanarak hizmet veriyor olmalı. Bu sayede değil 40-50, 100lerce yıl yakıt makıt almadan hizmet verebilir.

    Bu konuda (maddesel enerji) daha sonra daha detaylı yazarım, tabi ki kaynak belgeleri ile. Bu aşamada ben de sorayım: Koskoca jet yolcu uçakları hangi enerji ile uçuyor olabilir? Kanatlarda olduğu iddia edilen kerosen ile uçuyor olamaz. Havalimanlarında yakıt tankerleri dolaşıp bahçelerdeki sulama borusundan biraz kalın borular ile 10'larca ton yakıt dolduruyor? Tek kanatta, kanadın altındaki bir vanadan ? O kanatlar rüzgarda türbülansta cetvel gibi nasıl da sallanıyor onun içinde 10'larca (Airbus A380'de 100'lerce) m3 yakıt ??? Jet uçaklarının yakıtı konusuna girdiğimizde cok enterasan şeylerle karşılaşırız. Enerji sözkonusu olduğu sürece değişik sektörler arasında global bir yalan olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Okey abi benden bu kadar


    yok böyle olmalı, yok şöyle olmalı bu işin sonu yok, yok bu konuya girersek çok enteresan şeyler ile karşılaşırız, yok efendim uçak gemisi atmosferik havayı çekiyorda yakıyorda öyle hizmet veriyorda, bu atmosferik havayı nereden çekiyor, nerede yakıyor, koskaca pervaneler nasıl dönüyor ama bununla ilgili bir bilgi yok, kusura bakmada oturma organından teori uyduruyorsun.


    Antenler ile sana mutluluklar dilerim birader. Sana laf anlatacağıma gider dağa taşa laf anlatırım daha iyi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 18 Ağustos 2024; 17:43:10 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.