Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
276.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı:

    Sanırım bu konu diğer konu çok karıştığı ve uzadığı için açıldı. Sayın Drokya ve sayın beneoushtatic eğer burayı da böyle mesajlarla doldurursak yine aradığımızı kolay bulamayacağız, konu zahmetli ve uzun bir konu bu yüzden önerim böyle mesajlar atmamaktır.


    Bu başlığı söylediğiniz nedenlerden açtık ve aynı neden ile ilk sayfada değil ilk mesajda
    kendime ait veya derlediğim bilgileri sizin gibi rüzgar türbinine yeni merak salmış arkadaşlara
    olabildiğince basitçe aktarmaya çalışıyorum.Fakat bence bu yeterli değil.en azından bana göre yeterli değil.

    Yukarıda belirttiğim gibi kendime ait ve kavrayabildiğim kadar tecrübe aktarabiliyorum.
    Bu başlıkta ben otorite değilim,önerilerimizi kabuleden,paylaşan,eleştiren ve elbette karşı çıkan kimselerde olacak.
    Fakat bu diyalogların içi doldurulmadan sadece muhalefet olmak için ve ya kazaç için yapılırsa diğer başlıktan farkı kalmaz.
    Biz burada bir fikre karşı isek ,neden karşı olduğumuzu ve karşı olduğumuz fikir konusundaki tecrübelerimizi belirtmezsek
    yani ''efendim rüzgardan elektrikmi üretilirmiş'' diyen birisinin kasapmı yoksa elektrikçimi olduğunu bilmezsek
    kurulan cümlenin ne anlamı kalır.Bilirizki bu konulara elektrikçi olan kasaptan daha vakıftır.Dolayısı ile onun bu konudaki sözü daha kıymetlidir.

    İnşallah bu konuda diğer başlık gibi uzun yıllar devam eder.Bu başlık henüz çok yeni ve en başında ilk mesajların katılımcıların kendilerini tanıtması
    sonra gelecek olanlara güven verecek,çalışmalarını aynı güven çerçevesinde sürdürmelerinede ortam sağlıyacaktır.
    Benim kişisel fikrim diyalog içinde olduğum ,birşeyleri paylaştığım insanları tanımam gerektiği yönünde .
    Diğer tarafta görmedinizmi gelinen noktayı ?

    Birde şu unutulmamalıdır.Burada bir kitabın metinlerini aktarmıyoruz.
    Emek vererek metinlerimizi diziyoruz.
    Bu metinlerin karşılığı olan teşekkürler sizden sonra gelecek olanların buradaki bilgilere olan güvenini arttıracaktır.
    Tanımadığımız birinden aldığımız teşekkürün bizden çok başkalarına faydası olacagını unutmamak gerekir.

    saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 24 Ekim 2012; 2:54:06 >




  • mehmet turhan usta konuyu baştan sona okudum,elinize kolunuza sağlık çok önemli ve bilgi kokan bir paylaşım olmuş..tecrübenizle bizim gibi bu işlere daha doğrusu benim gibi diyeyim (daha hataya başlamadan frenleyeceğimiz noktaları açıkça belittiğiniz için boşa harcayacağımız zamanımızı ve paramızı büyük bir ölçüde kaybetmememizi sağladığınız için teşekkürler..flanş tiribün hakkında orta ölçekli bir türibin yapabilmemiz için tane tane gerekirse resim resim anlatılacak bir paylaşım yapılırsa gerçekten mükemmel olacak...tel ebadının kaç mm sinden nereden alınabileceğine,mıklatısların temini yapıştırıcısına """""""ne bileyim civarasından kanat çapına her ayrıntıyı,,bulmaca çözer gibi değilde yap boz misali basitleştirilirse,tadından yenmez bir konu olmuş olacak inanın buna..O pervanenin ilk dönüşünü hatta avometre ye bağlayıp birikaç amper in geldiğini görmek bunu başarmak çok süper bir duygu olsa gerek,,ki ben hazır bir motora dış kasa monte ederek bile böyle bir haz,duygu yaşadım.. herkeze başarılar dilerim ...




  • Arkadaşlar sabırsızlandığınızın farkındayız.
    Sayın şef34 şu sıralar başlığa ekleyeceğimiz kendi tasarladığı Şef model flanş alternatörün çizimleri ile meşkul.
    Çizimleri bitirince ekleyecek.

    Bunun ile beraber bende 24 kutuplu alternatörün inşaası ile uğraşıyorum.Çalışmayı da kare kare resimliyorum.

    Fakat anlatım için 20-30 resim gerekirken bir mesaja 2 den fazla resim ekleyemediğimiz için
    Kenan beyden yardım istedik,o da forum yönetimine isteğimizi iletti.
    yönetimden yada diğer kullanıcılardan bu sıkıntımız için cevap ve öneri bekliyoruz,çözülünce ekleyeceğiz.

    Sabırlı bekleyişiniz ve anlayışınız için teşekkürler.
  • slm abilerim kardeslerım yazıların cogunu okudum ama aklıma takılan bazı sorularım olacak
    ruzgar enerjısınde voltaj sabıt degıl ve bununla beraber voltaj yukseltıkce akımda yukselecek
    burada voltajı sabıt tutacak bır sıstem ve akımıda gerektıgınde sınırlayacak bır sıstemın olması grekıyor
    bunlar ıcın nasıl bır sema onerecksınız.. yada ne kullanmamızı onerıyorsunuz...
    kenakord08 arkadasımız bazı devreler yapmıs cook tesekkur ederım ellerıne saglık ama bızımle neden resımlerını paylasıyor
    sonucda bır emek var bızede yardımcı olabılecekmı aceba...
    bende bırseyler yapmaya calısıyorum... ınsallah sızın sayenızde dogru yolda ılerleyecegım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Evet arkadaşlar, Memox'un dediği gibi tamamı bana ait bir flanş alternatör çalışmam olmuştu. Bu alternatörde hiç çöp kol yok. Gerçi mıknatıs fiyatlarına göre bobin fiyatı pek birşey değil ama bu sistemde bobin daha az kullanılıyor. Onun için alternatör iç direnci de bilinen tip flanşa göre daha düşük. Memoxla konuşmamızda bu çalışmanın resimlerini ve yapılışını adım adım burada yayınlayacaktım.
    Fakat elimizde bulunan 40x20x10 (veya 5) mm. ölçülerindeki mıknatıs genişliği (20 mm) yeterli gelmiyor. Bu iş için ben 40x34x5 mm. ölçülerinde mıknatıs kullanmıştım.

    Şimdi kararsızım. Mevcut bilinen flanş alternatör yapımını mı versem, yoksa yukarda bahsettiğim farklı olan alternatörü mü versem bilemiyorum.

    Sizlerin isteği doğrultusunda hangisini yapalım diye düşünüyorum.

    abi bana kalırsa hiç çöp kolu olmayan,iç direnci düşük olanı tercih ederim. tabi bu benim fikrim. tahminimce yapması hariç her yönden bilinen standart flanş alt.den daha iyidir. bir de şu an yaptığım statorun polyesterini dökerken file koymayı unuttum, sertleştkten sonra kalıptan çıkardım şu an için çatlama falan olmadı ama sonradan olurmu acaba. bu şekilde kullanayımmı yoksa statora birşey yapmamız gerekiyormu, tabi bu saattensonra yapabilirsek.




  • tüm islam aleminin kurban bayramı mübarek olsun. aşağıdaki resimdekine benzer bir alternatr yapmak istiyorum. yalnız benimkinde 2 mıknatıs flanşı(rotor) 3 adet bobin grubu(stator) olacak. en ortada bobin, onun 2 yanında mıknatıslar, en dış 2 yandada tekrar bobinler şeklinde. GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİNİZİ BEKLİYORUM.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.
  • Sn. Svat sizlerinde bayramı kutlu olsun.
    Sorunuzun yanıtına gelince;

    İki mıknatıs diskinin arasında kalan ortadaki bobin diski gerilim üretir,
    diğer iki kenardaki bobin gurubu çekirdek çıtlatma modunda katkı yapar.
    Hava aralığındaki düzensiz manyetizmadan dolayı tamamen sıfır olmaz belki ama,
    herhangi bir iletken de gerilim indüklenebilmesi için iletkenin N kutbundan S kutbuna giden
    manyetik kuvvet çizgilerinin arasında hareket etmesi gerekir.

    Biraz daha sabır gösterirseniz belirli bir düzen içinde hazırlanacak bilgiler ile
    kafanızda oluşabilecek hemen hemen tüm soruların yanıtını alıcaksınız bu konu başlığında.

    Sevgi ve saygıyla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Sayın Drokya

    Sizdende bir ricam olacak.
    Burada yapacağımız alternatör benim 4.flanş alternatör imalatım olacak.
    Diger başlıkta çokenerjik bu işin formülünü verdi ama cehaletimden anlayamadım.
    Başkalarının yaptıkları ve kendi yaptığım çalışmalar ile kıyaslama yapınca almak istediğim sonuca yakın sonuç alsamda
    Şu ebattta şu güçte şu adet mıknatısı şu kadar iletkenin üzerinde şu devirde çevirdiğimizde şu kadar gerilim alabiliriz diyemiyorum.

    Kullanmak istediğimiz ebatlardaki N35 magnetleri kullanarak 12 kutuplu bir flanş alternatör için böyle bir sonuç alabilirmiyiz.

    Bunu soruyorum,genelde en çok merak edilen konulardan biri.
    Değerli zamanınızdan çalmazsak yardımınızı istiyorum .

    saygılarımla


    Sn, Turhan,
    dilerseniz bu hesaplama sistemini konu içinde yeri geldiğinde aktaralım,
    ancak acil gerekliyse size özelden yollayabilirim.

    Kısaca açıklamak gerekirse;
    Bir bobinde gerilim oluşabilmesi için,
    bobinin N kutbundan S kutbuna giden kuvvet çizgilerini
    belirli bir açıyla kesecek şekilde hareket etmesi gerekir.

    Bakın kesme açısının önemini anlatabilmek için örnek vermek gerekirse,
    N kutbundan S kutbuna giden kuvvet çizgilerini 90 derece açı ile kesen bobinde gerilim maksimum olıur,
    N kutbundan S kutbuna giden kuvvet çizgileri ile aynı doğrultuda hareket eden bobinde ki gerilim ise sıfır olur.

    İletkende indüklenen emk, CGS birim sisteminde e=B.L.V. 10 üzeri -8 (volt)

    << MKS sisteminde, e = B. L. V. (Volt) >>

    B: Manyetik akı yoğunluğu, weber/m2

    L: İletkenin boyu, metre
    V: İletkenin hızı, m/saniye
    e: Emk, volt

    dairesel olarak manyetik alan içinde hareket eden iletkende
    emk,
    e = B. L. V. sin α formülü ile hesaplanır.

    sin α = İletkenin kuvvet çizgilerini kesme açısı


    0 ve 180 derecelerin sinüsü <0> olucağı için eğer bobin ya da iletkenlerimiz kuvvet çizgilerine paralel hareket halindeyse
    iletken ya da bobinde gerilim sıfır olur.

    90 derece ile kestiği anda da sinüs 90 <1>olucağı için indüklenen gerilim maksimum olur.

    İşte bu nedenle Amatörler için yıllardır flanş generatörleri önermekteyim.

    Çünkü flanş tip generatörlerde bobinler N S arasında ki kuvvet çizgilerini daima 90 derecelik açı ile keserler.
    Formülde değerleri yerine koyarsak sin 90 derece yerine 1 geleceği için indüklenen gerilim maksimum olur.

    Tabi indüklenen gerilimi belirleyen ana faktörler bobinin boyu (spir sayısı)
    bobinin kuvvet çizgilerini Metre / saniye olarak kesme hızı
    ve Mıknatısımızın gücü.
    Bobin uzunluğu ve bobinin kuvvet çizgilerini kesme hızını ve açısını nihayetinde biz belirleyebiliyoruz.
    Ancak mıknatıs tedarikçilerinden aldığımız mıknatıslar hakkında elimizde satıcı firmaların verilerine inanmaktan başka bir çare gelmiyor.

    Sonuç olarak sadece inanmakla kalmayıp söylediği değerlere sahip mi bunun sağlamasını kendimiz yapabiliriz.
    Bu konuyu ileride tartışalım izniniz olursa.
    şimdilik bu kısa bilgilerle konuyu dağıtmadan,
    başlangıç bilgilerini belirli bir sıra düzeni içinde aktarmayı çalışayım.

    Konu bu kısma geldiğinde de etraflıca tartışmayı sürdürürüz.

    Umarım faydalı olabilmiştir.

    Sevgi ve saygıyla




  • sn. drokya; en dıştaki bobin gruplarının dış kısmına 1.lik civarı sac koysam, bu alternatörün dış muhafaza sacı da olabilir, faydası olurmu veya zararı?
  • Verdiğim linkdeki videoyu seyrederseniz invertör yerine kullanılacak sistemin bir benzerini göreceksiniz.
    24 Volt Akü ile çalışan 24 Volt DC motor ; Bu motora bağlı 1,5 kW'lık AC alternatör ve 1000W'lık Ampül:
    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=h41oenbUGsE&NR=1
  • Sayın swat

    Sayın drokya özetlemiş.Ayrıyeten detaylarını bilmesekte buradaki tasarım yanlış.
    Herşeyi bol bol kullanmak sonucun her zaman cömert olacağı anlamına gelmez !

    Muhtemelen alternatörün kaplayacağı alandan tasarruf etmek için ardı ardına dizilmiş olsada
    burada kullanılan 84 adet mıknatıs ile 42 kutuplu bir alternatör yapılmış olsa idi sadece alternatörün
    çapı büyüdüğü için kazanılan kesme hızı sayesinde 3.5 kat fazla güç alınabilirdi ?(sadece kelimesinin altını çiziyorum)

    saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Sayın Drokya

    Sizdende bir ricam olacak.
    Burada yapacağımız alternatör benim 4.flanş alternatör imalatım olacak.
    Diger başlıkta çokenerjik bu işin formülünü verdi ama cehaletimden anlayamadım.
    Başkalarının yaptıkları ve kendi yaptığım çalışmalar ile kıyaslama yapınca almak istediğim sonuca yakın sonuç alsamda
    Şu ebattta şu güçte şu adet mıknatısı şu kadar iletkenin üzerinde şu devirde çevirdiğimizde şu kadar gerilim alabiliriz diyemiyorum.

    Kullanmak istediğimiz ebatlardaki N35 magnetleri kullanarak 12 kutuplu bir flanş alternatör için böyle bir sonuç alabilirmiyiz.

    Bunu soruyorum,genelde en çok merak edilen konulardan biri.
    Değerli zamanınızdan çalmazsak yardımınızı istiyorum .

    saygılarımla


    Sn, Turhan,
    dilerseniz bu hesaplama sistemini konu içinde yeri geldiğinde aktaralım,
    ancak acil gerekliyse size özelden yollayabilirim.

    Kısaca açıklamak gerekirse;
    Bir bobinde gerilim oluşabilmesi için,
    bobinin N kutbundan S kutbuna giden kuvvet çizgilerini
    belirli bir açıyla kesecek şekilde hareket etmesi gerekir.

    Bakın kesme açısının önemini anlatabilmek için örnek vermek gerekirse,
    N kutbundan S kutbuna giden kuvvet çizgilerini 90 derece açı ile kesen bobinde gerilim maksimum olıur,
    N kutbundan S kutbuna giden kuvvet çizgileri ile aynı doğrultuda hareket eden bobinde ki gerilim ise sıfır olur.

    İletkende indüklenen emk, CGS birim sisteminde e=B.L.V. 10 üzeri -8 (volt)

    << MKS sisteminde, e = B. L. V. (Volt) >>

    B: Manyetik akı yoğunluğu, weber/m2

    L: İletkenin boyu, metre
    V: İletkenin hızı, m/saniye
    e: Emk, volt

    dairesel olarak manyetik alan içinde hareket eden iletkende
    emk,
    e = B. L. V. sin α formülü ile hesaplanır.

    sin α = İletkenin kuvvet çizgilerini kesme açısı


    0 ve 180 derecelerin sinüsü <0> olucağı için eğer bobin ya da iletkenlerimiz kuvvet çizgilerine paralel hareket halindeyse
    iletken ya da bobinde gerilim sıfır olur.

    90 derece ile kestiği anda da sinüs 90 <1>olucağı için indüklenen gerilim maksimum olur.

    İşte bu nedenle Amatörler için yıllardır flanş generatörleri önermekteyim.

    Çünkü flanş tip generatörlerde bobinler N S arasında ki kuvvet çizgilerini daima 90 derecelik açı ile keserler.
    Formülde değerleri yerine koyarsak sin 90 derece yerine 1 geleceği için indüklenen gerilim maksimum olur.

    Tabi indüklenen gerilimi belirleyen ana faktörler bobinin boyu (spir sayısı)
    bobinin kuvvet çizgilerini Metre / saniye olarak kesme hızı
    ve Mıknatısımızın gücü.
    Bobin uzunluğu ve bobinin kuvvet çizgilerini kesme hızını ve açısını nihayetinde biz belirleyebiliyoruz.
    Ancak mıknatıs tedarikçilerinden aldığımız mıknatıslar hakkında elimizde satıcı firmaların verilerine inanmaktan başka bir çare gelmiyor.

    Sonuç olarak sadece inanmakla kalmayıp söylediği değerlere sahip mi bunun sağlamasını kendimiz yapabiliriz.
    Bu konuyu ileride tartışalım izniniz olursa.
    şimdilik bu kısa bilgilerle konuyu dağıtmadan,
    başlangıç bilgilerini belirli bir sıra düzeni içinde aktarmayı çalışayım.

    Konu bu kısma geldiğinde de etraflıca tartışmayı sürdürürüz.

    Umarım faydalı olabilmiştir.

    Sevgi ve saygıyla


    Teşekkür ederim sayın Drokya

    Şimdilik benim acelem yok.
    Önerdiğiniz gibi sırası geldiğinde üzerinden geçeriz :)

    saygılar




  • mıknatıs flanşına(rotor) mıknatısları yapıştırma ile ilgili video artı önceden yüklemiş olduğum diğer videolar:http://www.youtube.com/channel/UCdlEMcxh5mRHUNbuYRZJUWQ bu linkte. fakat bu mesajı yolladığım sırada mıkn. yapış. videosunu daha yüklenmeye devam ediyordu.
    bir de stator yapımı ile ilgili birkaç noktaya değinmek istiyorum:
    1- bobinlere polyesteri dökerken polyesteri eksik aldığım için 2 kerede dökmek zorunda kaldım. 2. döküşüm ilk döktüğüm polyester kuruduktan sonra oldu. yani ilk döküm sertleştikten sonra ikinciyi dökmenin hiçbir zararı olmadı. ama en iyisi hepsini aynı anda tamamlamaktır.
    2- polyesteri döktüğüm kalıbın altına statoru kalıptan kolayca ayırmak için sürülen herhangi bir madde kullanmadım ve statoru kuruduktan sonrada kalıptan çıkarırken zorlanmadım, statora herhangi bir zararıda olmadı. fakat yine tekrar ediyorum en iyisi kalıba, dökümü kolay çıkarıcıları sürmektir.
    3- statoru yaparken kalıbın altına ve üstüne (dökülen polyester arada kalacak şekilde )elyaf kesip koymadım bir zararıda olmadı.

    fakat şunuda belirteyim bu yapmış olduğum flanş alternatör daha faaliyete geçmedi, stator alternatörün hareketsiz parçasıdır ama bunu gözönüne alın alternatör üretime başladıktan sonra nolur bilemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi svat -- 4 Kasım 2012; 10:46:38 >




  • sayın svat güzel bir çalışma sonucu merakla bekliyoruz



    sayın şefim uygulamasını yaptığınız flanş alternatörün devir akım sonuçları varmı devamını bekliyoruz teşekkürler.
  • eyvallah sayın şefim sabırsızlıkla bekliyoruz.
  • eline sağlık mehmet bey sipir sayısı tel çapı ne belirtirmisin forum atıl kaldı biraz hareketlenelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay

    eline sağlık mehmet bey sipir sayısı tel çapı ne belirtirmisin forum atıl kaldı biraz hareketlenelim

    Sağolun Musa bey.
    Bu başlığın ilk mesajında fırsat buldukça adım adım yapılışını anlatmaya çalışıyorum.
    Bir kaç gündür işlerimin yoğunluğundan yeni bilgiler ilave edemedim.
    Sorunuzun cevabı,2 x 0.90 ve 80 sipir.
    kolay gelsin.
  • sayın şefim bu flanş alternatör kaç kutuplu oluyor teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.