Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
276.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BU MESAJ'A SÜREKLI EKLEMELER YAPILMAKTADIR




    Merhaba Arkadaslar

    Adim Mehmet.Alternatif enerji kaynaklari,özellikle rüzgar türbini ile ilgili çalismalari olan küçük bir girisimciyim.

    Referansim burada.

    Bu kaynaklari kullanmak isteyen arkadaslarin,çogunlukla yanlis ve eksik bilgiler dogrultusunda beklentileri olduguna sahit oluyorum.

    Günümüzde,alternatif enerji kaynaklarina olan talep her geçen gün biraz daha artmakta.

    Bu neden ile rüzgar türbini uygulamasi yapmak isteyen arkadaslara,ise baslamadan önce dikkat etmesi gereken konulari
    burada toplayacak,yalan yanlis bilgilerden arindirabilmek ve dogru sonuca ulasilmasina
    bir nebze isik tutulabilmesi için yeni bir baslik açtim.


    Her ne kadar bu konular(http://resim.donanimhaber.com/m_3899535/mpage_159/tm.htm ) rüzgar türbini yapiyorum basligi altinda paylasilmis olsada

    160 sayfaya varan paylasimlarin arasinda aranilani bulmak odukça zorlasmistir.

    Baslik altinda aktarilan bilgiler,kendimin,uygulama sahiplerinin,ögreticilerin aktarimlari olabilecegi gibi dogrulugundan süphe duymadigimiz
    internet bilgilerinden de düzenlenebilecektir.

    TÜM PAYLASIMLAR ÖNERI NITELIGINDE OLUP BIR BAGLAYICILIGI YOKTUR !


    RÜZGAR TÜRBINININ TANITIMIYLA BASLAYALIM

    RÜZGAR TÜRBINI NEDIR ?

    Kisaca,rüzgarin kinetik gücünü mekanik enerjiye çeviren makinedir.
    Dönüstürülen bu güç elektrik üretim makinelerinde bir mili çevirme seklinde,(milin son noktasinda bir jeneratör bulunur)
    su çikarma ve pompalama sistemlerinde,dönen mil üzerine montajlanmis bir kol ile yukari - asagi hareket etmesi saglanarak suyu nakil etmesi saglanir.

    Bizim konumuz elektrik üretim üzerine yogunlasacaktir.

    Rüzgar enerjisinden elde ettiginiz elektrik enerjisi sayesinde evinizin, tesisinizin enerji ihtiyacinin tamamini karsilayabilirsiniz.
    Bulundugunuz noktada elektrik sebekesi yoksa sahip olacaginiz bir akülü rüzgar enerji sistemi bütün elektrik ihtiyacinizi karsilayabilir.
    Henüz ülkemizde tam olarak netlesmemis olsada elektrik sebekesine baglantiniz varsa, rüzgar enerjisi sisteminizde üretilen enerjinin fazlasini
    elektrik sebekesine satabilir, karsiliginda gelir elde edebilirsiniz.


    RÜZGAR TÜRBINININ YAPISI NASILDIR ?

    Son 15 - 20 yildir rüzgar enerjisinden faydalanma konusu elektrik enerjisi üretimiyle farkli bir boyut kazandi.
    Fakat bu konu üzerinde bugün çalisan insanlar da yüzyillar önce ugrasan insanlarin bas etmek zorunda kaldigi problemle karsi karsiya;
    yogunlugu çok az olan bir kaynagi (hava) islerine yarayabilecek bir enerji formuna dönüstürmek.

    Ev tipi küçük çapli rüzgar türbinlerinin bir çok varyasyonu olsa da günümüz modern rüzgar elektrik sistemlerinin sasirtici bir sekilde
    birbirlerine çok benzerler. Bir rüzgar türbininin her bir parçasini ve bu parçanin fonksiyonunu size açiklamaya çalisacagiz.


    Temel olarak 2 tip rüzgar türbini vardir.


    Dikey eksenli rüzgar türbini: (Yere dik bir mil veya direk etrafinda iki veya daha fazla katlari dönerek (baca fanlari gibi)
    enerji üreten makinelerdir.)
    Benim bu türbinler konusunda birkaç denemem olsada iyi bir sonuç alabilecek kadar zaman ayiramadigim için bir süreligine çalismalarimi askiya aldim.

    Bu konuda bildiklerim bana bile fayda saglamadigi için buraya simdilik bir sey ekleyemiyorum.

    Yatay eksenli türbinler:Kanatçiklarin bagli oldugu mili yere paralel olan(uçak pervanesi gibi),
    1 veya daha fazla kanadi ile üretim yapan makinelerdir.

    Dünyada en çok bilinen ve tercih edilen modeldir.Benim de türbinlere ait tüm çalismalarim yatay eksenli türbinler üzerine oldugu için
    aktarabilecegim deneyimler bu dogrultuda olcaktir.

    Türbin yapisinin anlasilabilmesi için asagida büyük ölçekli yatay eksenli bir türbinin çizimi verilmis olmakla beraber marka ve modele göre degisiklik gösterebilir !


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    ROTOR (Kanatlar ve Göbek)

    Aslinda rotor olarak adlandirilan iki parça vardir; kanadin rotoru ve generatörün rotoru.
    Ama bu bölümde kanadin rotorundan bahsedecegiz. Rüzgar türbininin kanatlariyla ve kanatlarin kesistigi ve göbek (hub) olarak adlandirilan bölüme
    rotor adi verilmektedir. Rüzgar türbininin kanatlari enerjiyi toplayan bilesenlerdir.
    Rüzgar hizinin büyüklügünden sonra rotorun süpürdügü alan bir rüzgar türbininin üretebilecegi güç miktarini belirleyen en önemli parametredir.
    Bir rüzgar türbininin rotorunun süpürdügü alan kanat çapinin karesiyle orantilidir.

    Rüzgar türbininin kanadinin çapini iki katina çikarmak, süpürülen alani dört katina çikarmak demektir,
    bunun anlami da genellikle üretilen rüzgar elektrik enerjisinin dört katina çikmasi demektir.

    Modern rüzgar türbinlerinin büyük bir çogunlugu 3 kanatlidir.
    Kanatlar genellikle fiber - glasli kompozit plastik materyalden, bazen de agaçtan yapilir.
    Üçten fazla kanada sahip rotorlarin kalkis torku daha yüksektir fakat yüksek rüzgar hizlarinda daha az elektrik enerjisi üretirler.
    Iki kanatli rüzgar türbinleri üç kanatlilardan yüksek rüzgar hizlarinda daha fazla enerji üretirler ama hem daha gürültülü çalisirlar,
    hem de rüzgar hizi degistikçe siddetli titresim yaratirlar.

    Mekanik güç hizin ve torkun kombinasyonudur.
    Rüzgar türbinleri yüksek tork ve düsük dönme hiziyla çalisan yel degirmenlerinin (su pompalamada kullanilan) tersine
    düsük torkta göreceli olarak yüksek dönme hiziyla çalisirlar.

    Ev tipi rüzgar türbinlerinde kanadin rotoru miknatis rotorunu direkt olarak çevirir.
    Bu tip rüzgar türbinleri rüzgar enerjisini en basit ve verimli bir sekilde elektrik enerjisine dönüstürmek için tasarlanmislardir.
    Hiz yükseltme disli takimlari gibi ilave mekanizma hem kayiplara yol açar hem de bakim ve servisi zorlastirir.


    ALTERNATÖR

    Küçük ölçekli rüzgar türbinleri Daimi Miknatis Alternatörleri (DMA) kullanir.
    DMA'larda sargi seklindeki iletken tellerin arasindan bir manyetik alan geçirilince elektrik üretilir.
    Rüzgar türbinlerinin DMA'larinda miknatislar hareketli, tel sargilar sabittir.
    Ev tipi küçük ölçekli rüzgar türbinlerinin çogunda miknatis rotor tel sargilarin disinda dönen bir kalin bilezik seklindedir.
    Miknatislar bu yapinin dis yüzlerini kaplarlar (sargilara bakacak sekilde) ve pervane direkt olarak bilezigin dis yüzeyine irtibatlandirilmistir.

    Rüzgar türbinlerinin Daimi Miknatis Alternatörleri elektriksel aletlerde dogrudan kullanilmasi mümkün olmayan kararsiz ve düzensiz yapida
    üç fazli AC elektrik üretirler. Bu elektrigin ilk olarak dogrultulmasi (DC'ye dönüstürülmesi) gerekir.
    Bundan sonra DC olarak kullanilabilir, akülerde depolanabilir ya da elektriksel aletlerin hemen hemen tamaminin kullandigi AC formuna döndürülebilir.


    KUYRUK

    Rüzgar türbininin kuyrugu rüzgar türbininin yönünü rüzgara dogru dönmesini saglar.
    Rüzgar yön degistirdiginde kuyrugun bir yüzüne çarparak türbinin rüzgari karsidan alacak sekilde dönmesini saglar.
    Kuyruk sarmali rüzgar türbini tasarimlarinda, kuyruk ayni zamanda rüzgar türbininin asiri rüzgar hizlarinda zarar görmesini de önler.
    Kuyruk borusunun ve yelkovanin ebatlari türbinin agirligina ve kanat alanlarina göre ayarlanmistir.



    SAFT ve RULMANLAR

    Rüzgar türbininin safti her iki rotora da (kanatlar ve alternatörün döner kisimlari) baglantilidir.
    Saft rulmanlarin içinde bulunur. Bu parçalar olasi bütün gerilim ve titresimlere karsi koyacak sekilde tasarlanmalidir.
    Rulmanlarin ömrü genellikle 5 – 10 yil arasinda degisir.



    YÖN RULMANLARI

    Bir rüzgar türbininin rüzgari takip etmesi yani rüzgarin her yön degistirmesinde yönünü rüzgara çevirmesi gerekir.
    Kule ekseninde her dönüsünde türbine destek olan mühürlü dislilere yön rulmanlari denir.
    Rüzgar türbininin kule eksen etrafinda dönmesine de yön degistirme” denir.


    BILEZIKLER ve FIRÇALAR

    Rüzgar türbinleri rüzgar yönüne dogru saparlar fakat iletim kablolarinin konumu sabittir.
    Yön rulmanlarinin oldukça hareketli oldugu bol türbülansli bölgelerde bu durum bükümlü kablolarda sorun çikarabilir.
    Rüzgar türbinlerinin bir çogunda türbin kablolarini sabit kablolara baglamak için bakir alasimli bilezikler (slip rings) kullanir.
    Bilezikler genellikle kulenin en üst kismina monte edilir.
    Rüzgar türbininin yön kismina bir grup grafit firça yerlestirilir.
    Türbin rüzgarin yönüne dogru saptikça firçalar bileziklerin üzerine denk gelir ve alternatörün sabit kablolara baglantisi saglanmis olur.


    FREN TERTIBATI

    Fren tertibatinin kapatma'dan farki rüzgar türbinini bir kullanicinin kontrolünde durdurmasidir.
    Rüzgar türbini arizalandiginda, üzerinde çalisma yapmak istediginizde, ya da en basiti elektrik enerjisine ihtiyaciniz yoksa rüzgar türbinini durdurmak isteyebilirsiniz.
    Manuel frenleme en idealidir, çünkü rüzgar türbinini her kosulda durdurabilirsiniz.
    Az sayida rüzgar türbini tasariminda kampanali ve disk frenler kullanilmaktadir.
    Bir çok rüzgar türbin tasariminda da dinamik ya da elektriksel frenleme tertibati olarak bilinen sistemden faydalanilmaktadir.
    Bu yöntemde büyük bir anahtar rüzgar türbininin sebeke ya da bataryalarla olan irtibatini keser, rüzgar türbininin üç fazini da kisa devre yapar.
    Böylece kanatlarin dönmesinin önüne geçilmis olur.

    Fakat bir yüksek hizli rüzgar kosullarinda dönmekte olan rüzgar türbinlerinin bir çogu bir kisa devreyle bir anda yavaslatilamazlar.
    Böyle durumlarda ise yarayan bir diger koruma metodu da manuel sarma yöntemidir.
    Bu metotta türbinlerin rüzgarin esme yönünden saptirilmasi için rüzgar türbini kuyrugu manuel olarak döndürülür.


    ENERJI ILETIMI


    Rüzgar türbininde üretilen ve düzensiz bir halde olan (gerilimi sabit degil) elektrik enerjisi kuleden asagiya iletim sistemi yani kablolar vasitasiyla indirilir.
    Bazi rüzgar türbin modelinde rüzgar türbin çikisi kulenin tepesinde dogrultulur (DC’ye dönüstürülür) ve asagiya DC olarak aktarilir.
    Bu durumda kalin bakir iletkenlerin kullanilmasi yangin riskini azaltir ve enerjinin isi olarak kaybini engeller.

    Enerjinin sarj regülatörüne kadar iletilecegi mesafe uzunsa, yüksek gerilimli AC olarak iletilmesi ve regüle edilmeden önce bir trafo araciligiyla
    gerilimin düsürülmesi yaygin bir metottur. Böylece daha düsük çapli kablo kullanilmasi mümkün olur, ayrica kablo kayiplari da azaltilir.
    Direkt olarak sebekeye elektrik enerjisi aktaran rüzgar türbin sistemlerinin gerilimleri akülü sistemlere göre daha yüksektir.
    Böylece bu tip sistemlerdeki kablo kayiplari akülü sistemdekilere nazaran daha düsüktür.


    KAPATMA SISTEMLERI

    Rüzgar türbinlerini çok iyi bilmeyen birisi yüksek hizli rüzgarlari enerji üretimi için bir nimet olarak algilayabilir.
    Fakat deneyimli bir rüzgar türbini kullanicisi veya tasarimcisi için son sürat dönmekte olan bir türbin için daha kuvvetli rüzgarlar endiselenme sebebi olabilir.
    Rüzgar hizinin iki katina çikmasi elde edilen gücün sekiz katina ve türbin üzerindeki gerilim kuvvetlerinin de dört katina çikmasi demektir.

    Bir rüzgar türbini asiri kuvvetleri önlemek zorundadir.
    Aksi taktirde yanabilir ya da bir sekilde kendine zarar verebilir. Asiri rüzgar hizlarindan korunmak için kapatma mekanizmalarina basvurulur.
    Yaygin olarak kullanilan kapatma mekanizmalari rüzgardan kaçinma (furling) ve kanat açi kontrol (blade pitch control) metotlaridir.

    Rüzgardan kaçinma metodunda kapanan kuyruk sayesinde pervane rotoru rüzgar esme yönünün disina çikar.
    Bazi rüzgar türbinleri asiri rüzgar hizlarinda kanatlarin açisini degistirerek dönüs hizinin azaltilmasini saglar.
    Böylece verim ve türbinin güç çikisi da azaltilmis olur.

    Yukarida anlatilan her iki sistem da pasif metotlar üzerine insa edilmistir.
    Bu sistemler rüzgarin ya da kanat rotorunun hizina göre harekete geçer.
    Daha sik kullanilan elektriksel frenlemede rüzgar türbininin hizi otomatik olarak denetlenmektedir.


    AKÜ SARZ KONTROL SISTEMI

    Sebekeye kapali sistemlerde sürekli ve stabil enerji üretimi için sisteme uygun bir akü bankasi ilave edilir.
    Böylece rüzgar hizinin fazla oldugu veya enerji gereksinimi olmayan zamanlarda üretilen enerjinin depolanarak üretimin yetersiz oldugu zamanlarda
    kullanilabilmesi hedeflenir.
    Alternatörden gelen düzensiz enerji bir diyod grubundan geçirilerek dc form a dönüstürüldükten sonra akülere yönlendirilir.
    Aküler doldukça gerilimleri yükselir.Akünün gerilimini sürekli ölçen bir denetleyici devre,aküler beklenen voltaja ulastiginda alternatörden gelen
    enerjiyi keser ve alternatörün gücüne uygun bir direç e yönlendirir.Direnç alternatörün bosta dönerek kendine zarar vermesini önler.
    Tüm bu yapiya sarz kontrol sistemi denir.



    Bir rüzgar türbininin kaliteli ve verimli olabilmesi için bu anlatilan bilesenlerin
    seçiminde uyuma ve montajlarinin özenli yapilmis olmasina dikkat edilmelidir.
    Örnegin bir alternatör kanat rotorundan en yüksek gücü çekebilmesi için en uygun dönüs hizinda (rpm) dönmelidir.
    Çok yavas döndügünde durabilir, çok hizli dönerse de makine gürültülü çalisir ve stres kuvvetleri artar.

    Tabi ki bir rüzgar elektrik sistemi rüzgar türbininden ibaret degildir.
    Diger önemli bilesenler; kule, dogrultucu, sarj regülatörü, safra yük (dump load), akü grubu (eger gerekliyse), inverter ve sayaç sistemleridir.
    Bu bilesenlerin maliyeti rüzgar türbininkinden daha yüksek olabilir ve sistem tasarimi yapilirken dikkatle seçilmelidirler.
    Rüzgar elektrik sistemi için rüzgar türbini seçilirken dikkat edilmesi gereken önemli nokta dayanikli, basit, düsük hizda çalisan ve güvenilir bir cihazin alinmasidir.
    Daha genis süpürme alanina sahip, agirliklari yüksek rüzgar türbinleri genellikle daha pahalidirlar fakat daha dayaniklidirlar.

    Rüzgar türbini seçiminde, türbinin gücünden ziyade üretecegi enerji miktarina göz önünde bulundurulmalidir.
    Rüzgar türbininin üretecegi enerji kanatlarin süpürme alanina ve kulenin tepesindeki ortalama rüzgar hizina baglidir.
    Kisa bir kule üzerindeki rotor alani az olan bir türbin çok fazla enerji üretmez.
    Unutmayin rüzgar zamanin büyük bir bölümünde düsük ve orta hizda eser, bu yüzen bu rüzgar hizlari türbin tasarimi için daha önemlidir.


    quote:

    ÇALISMALARA BASLAMADAN ÖNCE ELEKTRIK ÜRETIMINDEN KAZANÇ ELDE ETMEK ISTEYEN ARKADASLARA,EN UCUZ KAZANCIN TASARRUF ETMEK OLDUGUNU
    AKKOR AMPULLERIN,ESKI ELEKTRIKLI CIHAZLARIN ÇOK FAZLA ELEKTRIK HARCADIGINI,DIGERLERINE GÖRE BIR MIKTAR PAHALI OLSADA
    YENI CIHAZLAR ALIRKEN MUTLAKA A+ OLANLARI TERCIH ETMELERI UZUN VADEDE ONLARI KARLI ÇIKARACAGINI HATIRLATMAKTA FAYDA GÖRÜYORUM
    .




    Rüzgar türbinimizin tanimini yaptiktan sonra bu enerjiyi kullanmak isteyen arkadaslar için diger konulara geçelim.


    Ne yazikki rüzgar enerjisini her cani isteyen kullanamaz.
    Bu enerji formu için bazi sartlar,zorluklar ve riskler vardir.

    En önemli kriter bölgemizin rüzgar hizi ortalamasi olacaktir.
    Standart bir rüzgar türbini kanatlari 3.5m/s (12.5 kmsaat)rüzgar hizinda harekete geçer 4m/s (15km/saat)üretime geçer.
    Kayda deger bir üretim için 6m/s (21.6 km saat)rüzgar hizi ortalamasina sahip olmamiz gerekir.
    Elbette bu hizin altinda ki rüzgar hizlarinda da üretim gerçeklesir fakat yatirim ekonomik olmayacaktir.
    Düsük hizlarda daha fazla enerji elde etmek için kanat boylari büyütülebilir.Böyle bir durumda güvenlik ön plana çikacaktir.

    Rüzgar hizimizin uygun oldugunu var sayalim !

    Ilk önce ihtiyacimiz olan veya kullanmak istedigimiz enerji miktarini belirleyelim.
    Fikir vermek amaci ile asagidaki tabloda bir evin tüm enerji ihtiyaci grafik olarak verilmistir !

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Ihtiyaç hesaplamasi yaparken herbir elektrikli cihazin saatte kaç watt enerji tükettigini,ve gün içinde kaç saat çalistirmak istedigimizi bilmemiz gerekiyor.
    Aydinlatma için kullandigimiz lamba,televizyon,buzdolabi gibi birçok cihazin üzerinde saatte tükettigi maksimum enerji miktarini verir.

    Oturma odamizi aydinlatmak için kullandigimiz lambanin 25 watt oldugunu ve her aksam 6 saat çalistigini,
    mutfak,banyo,tuvalet,merdiven boslugundaki ayni güçte ampullerinde toplamda 4 saat açik kaldigini,
    televizyonumuzun saatte 120 watt tükettigini ve 8 saat açik kaldigini,
    çalisma aninda 150 watt tüketen buzdolabimizin 10 saat aktif oldugunu,
    düsünerek bir hesaplama yapalim.

    (sizin daha fazla cihaziniz var ise onlarin 24 saatte tükettigi enerjiyi hesap ederek ilave edebilirsiniz.)

    Aydinlatma : 6+4=10 saat x 25 watt = 250 watt günlük tüketim
    Televizyon : 120 x 8 =960 watt günlük
    Buzdolabi : 150 x 10 = 1500 watt günlük

    Toplam : 2710 watt Günlük tüketilen enerji miktari.

    Yani biz satte ortalama 113 watt enerji harciyormusuz.

    O zaman biz saate 120 watt üretecek bir türbin yaparsak faturadan kurtulduk !!!! demek için daha çok erken !

    Herseyden önce rüzgar stabil bir kaynak degildir,rüzgar hizlarinin ortalamasinin alinmasinin nedenide budur.
    (Yeryüzünden yükseldikçe rüzgarin yeryüzüne sürtünmesinin etkileri azalarak stebilizasyon arttirilabilir)
    Ayni zamanda ortalama hizi 30km/saat olan günde,hizin 60-70 km hizlara çikacagi unutulmamalidir.
    Bu durum hizi 2 kat arttiginda gücü 8 kat artan bir kaynagin,türbin kanatlari üzerinde 8-10 kat güç yüklemesi yapacak,zorlayacaktir.

    Rüzgar hizimiz stabil olmadigi için ''artmadan yetmez''söylemini benimsememiz yani ihtiyacimizdan fazla üretmemiz gerekiyor.
    Kurulum yapmak istedigimiz bölgenin rüzgar rejimine göre,günün belli saatlerinde degiskenlik gösterebilecegini göz önüne alarak
    ihtiyacimizdan %50 fazla üretim yapmamiz gerekecektir.

    Üretmemiz gereken enerji satte 180 watt'a çikti !

    Birde bunun üzerine akü ve çevrim kayiplarinida ekleyelim.
    Bir aküye 1Kw yedekleyebilmemiz için 1.2 kw enerji aktarmamiz gerekir.%20 kayip.
    (sebekeye paralel bir sisteminiz var ise bu kaybi göz ardi edebilirsiniz)

    Modifiye invertörlerde dönüsümlerde %85,tam sinüslerde %95 verim vardir.
    Azda olsa burada da bir kayip söz konusu olacaktir.Bu kayiplar kaçinilmaz olanlardir.
    Bunlarin yaninda birde ince kablo kullanimi,uygun olmayan sarz kontrol sistemleride eklendiginde is iyice çikmaza girebilir.

    Tüm bu kriterleri bir araya getirdigimizde,üretim ekranimizda neredeyse tüketimimizin 2 kati üretim görmemiz gerektigi ortaya çikmakta !

    Önlemi alinabilmekle beraber henüz kayiplarimiz bitmedi.yeri geldikçe isleyecegiz.

    Ihtiyacimizi belirledikten sonra türbinimizi konumlandiracagimiz yeri belirleyelim.
    Rüzgar türbinleri en iyi performansi açik alanlarda verirler.
    Yerlesim yerleri,asiri engebeli araziler ormanlik bölgeler genelde küçük türbinler için uygun olmayabilir.
    Bu tür noktalarda rüzgarin geldigi yöndeki engeller rüzgar akisinda türbülansa çürük rüzgar üretimine neden olurlar.
    Bu durumu asmak için daha yüksek direk ihtiyaci dogurur ki maliyete ciddi etkisi olabilir.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    Bina üzeri montajlarda dikkat edilmesi gereken en önemli unsur gürültüdür.
    Türbinimiz her ne kadar sessiz çalissa bile üretim esnasinda ki manyetik geçislerde direkte ve bagli oldugu zeminde ugultuya neden olabilir.
    Bu duruma ilaveten yeterince hassas yapilmamis aksaamlarda zaman içinde
    bosluklar ve gevsemeler ile tahammülü zor mekanik sesler çikabilir.

    Kendi evimizin çatinsinda ki bu karmasa bize keyif bile verebilir ama ortak kullanilan binalarda
    komsular durumdan rahatsiz olabilirler !
    Çünkü binalarin üretiminde kullanilan beton çatidaki sesi 10 kat asagi iletebilir.
    Gündüz çevredeki hareketlilik nedeni ile bu sesin fark edilmesi mümkün olmayabilir.
    Ama curcuna basinizi yastiga koydugunuz anda baslayacaktir :)


    Özellikle hazir alinacak türbinlerde su unsurlara dikkat etmemiz gerekir :

    Rüzgar türbini seçimi esnasinda dikkat edilmesi gereken en önemli kriter rotor çapidir.
    Piyasada çok küçük çaplarda oldugu halde yüksek güç üretimi vaad edilen fakat beklentileri saglayamayacak ürünler satilmaktadir.
    1 KW için 3.0-3.2 m, 2 KW için 3.8-4.0 m, 3 KW için 4.8-5.0 m rotor çapli ürünler tercih edilmesi uygundur.

    Piyasada türbinlerin üretebildigi maksimum deger sanki o
    türbinin ortalama üretim degeriymis veya sabit üretim degeriymis gibi gösterilebilmektedir.
    Rüzgar türbini seçimi yapilirken 7-11 m/s rüzgar hizlarinda ortalama enerji üretim degerleri dikkate alinmalidir.

    Inverter tercih ederken ihtiyaca göre modifiye sinüs veya tam sinüs inverter tercih edilmelidir.
    Modifiye sinüs inverterlar özellikle hassas elektronik cihazlarda sorunlara neden olabilir.
    Bu neden ile tam sinüs inverter kullanilmasi daha akilci bir seçim olacaktir.

    Planlama yapilan bir bölgedeki ortalama rüzgar hizi 6 m/s'nin altinda ise, o bölgeye rüzgar türbini kurmak çok mantikli bir seçim olmayacaktir.

    Kendimiz için bir rüzgar türbini insaa ederken verim kriteri göz önünde bulundurulmali ancak bu kriter profesyonel üreticiler ile yarisa sokulacak
    kadar saplanti haline getirilmemelidir.Böylece bosa harcanacak zaman ve para kaynaklari korunmus olacaktir.

    Türbinimizi kendimiz yapmak & kurmak istiyorsak aradigimiz verim kriteri maliyet,yapi kolayligi,çikis gücü ekseninde olacaktir.

    Elektrik üretimi için bilmemiz gereken formül :

    Bir manyetik alanin,bir iletkeni belli bir hizda kesmesi diyebiliriz.
    Herkezin anliyabilecegi bir tarzda açiklamak gerekirse,bir miknatisin bir teli belli bir hizda (devirde)yakinindan geçmesi ile açiklamak mümkün.

    Bu üç kriter birbirlerinin çarpanidir.Dolayisi ile denklem :MANYETIK ALAN X ILETKEN UZUNLUGU X KESME HIZI olarak gösterilir.
    Bu denklemde degerlerden birinin yükselmesi sonuca ciddi etki eder.



    Yapacagimiz rüzgar türbini için 2 çesit alternatör modeli var.
    Nüveli(motor tipi) ve nüvesiz(flans tipi)
    Nüveli alternatörler daha az maliyet ile üretilebilselerde yapi zorluklari ve üretim sinirlari vardir.
    Nüvesiz alternatörlerde ise miknatis fiyati yapim bütçesinde ciddi bir yer tutar.
    Buna karsilik imalati ve sonuca ulasma yetenegi nüveli sisteme göre çok daha yüksektir.

    Her iki seçenekte üretim yapmak,hazir türbin almaktan en az %50 ucuza malolacaktir.
    Tabi bu durum bizi aldatabilir.Çünki,profesyonel üretim türbinler uzun yillar hizmet verebilecek gibi tasarlanir.
    Bizim üretecegimiz türbininde hizmet süresi uzun olmalidir ! aksi taktirde kendimiz yaptigimiz için kazandigimiz maliyet avantaji kisa sürede kaybolabilir !!!

    Ben,çok küçük güçler söz konusu olmadigi sürece tüm amatör arkadaslara flans tipi alternatör yapmalarini öneriyorum.
    Sizbilirsiniz ama bu konuda bana güvenmeniz gerekiyor.
    Emin olun ki her ikisini de deneyen bir çok kimse flasta karar kilmistir !

    BU BASLIKTADA NÜVELI ALTERNATÖR ILE ILGILI BIR PAYLASIM YAPMAYACAGIMI BASTAN SÖYLEMEK ISTIYORUM.
    LÜTFEN BU KONUDA ISRARCI OLMAYALIM.SORULARINIZA CEVAP VERMEYECEGIM.




    Ancak herkezin ilk aklina gelen ''oto alternatörlerinden rüzgar türbini olurmu'' konusunun hizlica üzerinden geçelim

    Oto alternatörleri oldukça güçlü olmalarina karsilik 2 ana olumsuz tarafi vardir.

    1.Bize göre çok yüksek devirlerde çalisirlar.

    Araçlarda az yer isgal etmesi için oldukça küçük tasarlanirlar.Bu yapi onlari yüksek devirde çalisma zorunluluguna sokar.
    Bu durum araçlar için sorun teskil etmez ! Araç motorunun sagladigi yüksek devir ve tork bu sorunu kolayca asar !
    Bir otomobilin askari çalisma devri olan rolanti 800-1000 devir dolayindir.Alternatör ise krank milindeki kasnaga en az 3 kat küçük
    ikinci bir kasnakla baglanir.Böylece motor en düsük devirde çalistiginda bile alternatör 3000 devir civarinda döner.
    Bu,küçük rüzgar türbinleri için ulasilmasi neredeyse imkansiz bir rakamdir.

    2. Uyartim akimi gereksinimleri vardir.
    Bu alternatörler ve diger jeneratörlerin rotorlarinda manyetik alanin olusturulmasi için daimi miknanatis yoktur.
    Miknatislandirma,Rotorun göbegine sarilmis bobin teline kontrollü elektrik verilerek elektro miknatis meydana getirilir.
    Dönen rotora ihtiyaci olan elektirik akimini iki adet karbon firça iletir.
    Kontrol görevini,konjektör isimli bir elektronik devre yapar.
    Bu devre, akünün voltajini sürekli olarak ölçerek yükseldikçe rotora gönderdigi enerjiyi azaltir.Böylece rotorda olusturulan manyetik alanin gücüde
    kontrol altinda tutulmus olur.Konjektör bos bir akü için tam kapasite,tam dolu bir akü için minimum kapasite ile çalisir.



    Benim çalismalarimda tespit ettigim 12 volt bir alternatörün rotoru 1500 devirde maksimum 2 amper çekmekte.Ancak bu pik deger.
    Sürekli olarak bu devirde çalistiginda devir düsük oldugu için rotorda veya konjektörde hasar olusabilir.Nitekim manyetik alanin gücünü
    arttirmak için konjektörü devreden çikarip rotora direk enerji verdigimizde ise 4 amper çekti,sarj voltajina 600 devirde ulasmasina ragmen rotor bobinleri
    6 dakika sonra yandi ! Yani manyetik alani güçlendiremiyoruz !

    Manyetik alanin kestigi ilekenin uzunlugu arttirmak istedigimizde bizi sinirlayan unsur statordaki oyuklarin büyüklügü olacaktir.
    Çogunlukla tika basa dolu olur ! Böyle bir durumda ayni kalinlikta tel sararak iletkeni uzatmamiz mümkün olamaz.
    Fakat ayni oyuga daha ince tel sararak mümkün olabilir.yani .Bu durumda da güç kaybi olusacaktir.
    Mesela,50 amperlik bir alternatörün oyuklarda sarilmis olan tel adedinin 10 sipir oldugunu varsayarsak,3000 olan ideal devir sayisini 5 kat
    azaltmak için 50 spir sarmamiz gerekir.Böylece alternatörümüzün saglikli çalisma sinirini 600 devire düsürsekte alternatörümüzün gücüde
    50 amperden 10 ampere düsecektir. Buda olmadi !

    Peki kesme hizini arttiramiyormuyuz ?
    Illede oto alternatöründen yapmak istiyorum diyorsaniz kullanmanin yegane yolu Kanatlardan elde ettiginiz enerjiyi alternatöre iletmeden 20/1
    rediktör kullanmak.Bu sekilde alternatörünüzde degisiklik yapmaya gerek kalmadan kullanabilirsiniz.

    Bu durumda da karsiniza rediksiyon kayiplari çikar ki oldukça yüksektir.
    Bu kayiplari asmak için çok kanatli türbin tasarlanabilir ama sorun hala bitmedi !

    Düsük rüzgar hizinda rotorun fazla akim çekmesinden dolayi daha yüksek rüzgar hizi gereksinimi olacaktir.
    Rüzgar hizi arttiginda rotorun çektigi akimda azalacak ama bu seferde akülerimiz doldugunda türbinimizi frenleyecek bir yapi olmazsa kanatlarimiz
    bosta kontrolsüz biçimde kendini parçalayana kadar deli gibi dönecektir.Alternatörün çikislarini bir dirence baglamamizda fayda etmez çünki,o anda
    aküler dolu oldugu için konjektör rotora enerji vermiyor ve rotorda manyetik alan olusmuyor !

    Konuyu toparlarsak beki biraz daha ele alinirsa performans alinabilir gibi görünsede mekanik ve rotorda uygulanan enerji kayiplari ile beraber
    güvenlik problemleri daimi miknatisli sistemlere göre çok büyük dez avantaj olusturmakta.

    Bu güne kadar geçmiste oto alternatörü ile üretim yaptigini söyleyen bir çok kimse ile konusmus olmama karsilik çalisan tek bir sistem bile görmedim !

    SONUÇ OLARAK OTO ALTERNATÖRÜ ILE RÜZGAR TÜRBINI OLMAZ

    Tüm bu olumsuzluklarina ragmen eger rüzgar degilde yeterli su kaynaginiz var ise iyi planlanmis bir sistem ile siradan bir oto alternatörü 1 evin tüm
    ihtiyaci olan enerjiyi kolaylikla üretebilir.


    dc ve servo motordan rüzgar türbini yapimi


    Elimizdeki dc veya step motoru alternatör olarak kullanmak istediginmizde motorun etiketindeki kw cinsinden kapasitesi önemini yitirecektir,nasil ?

    Elimizde 200 volt 3000 devir 10 amper bir motorumuz varsa biz ne kadar üretim yapabiliriz ?
    Burada üretimi sinirlayan 2 unsur var.

    1. akim kapasitesi
    2. devir (üretim disinda baska unsurlarda var)

    1. Akim unsuru motorun sarildigi bobin telinin akim tasima kapasitesi ile sinirlidir,fazla akim çekildiginde isinir,çok fazla akim çekildiginde yanar.
    Bu durum kafamizda su soru isaretini uyandirir'' sogutulursa fazla akim geçmez mi?''kesinlikle evet. bu durum oto alternatörleri gözlenerek teyit edilebilir !
    Bu nedenle bir motorun üzerinde 5 amper yazsada bir süre 10 hatta 15 amper verebilir !

    2 .Unsur devir dedim çünkü kanatlari motora direk bagladiginiz sürece 3000 devri bulmaniz imkansizdir ! bu nedenle ulasabileceginiz devri referans almaniz gerekiyor.

    Bence böyle bir motor için (zaman zaman üzerine çikabilsede) üst sinir 750 devir makul olabilir.

    Böylece su hesap ortaya çikiyor.

    3000 d\d-200 volt
    750 d\d- 50 volt
    50 volt x 10 amper = 500 watt gibi görünsede öylede de degil malesef. Neden?

    Biz 12 volt akü sarz edeceksek gerilimimiz ne yazikki 14.5 voltu geçemez(geçerse akü bozulur)
    O zaman hesap degisti,ne oldu ?

    14.5 volt x 10 amper = 145 watt oldu malesef. Eee bende daha fazla watt alabilmek için sistemimi 24 volt yaparim 2 kat fazla alternatör kapasitem olur diyebilirsiniz, o zamanda karsiniza sarz devrini yakalama sikintisi çikacaktir ki bu da

    3000 devir\200 volt=15 devir 1volt

    24 volt sarj baslangici için de

    15 devir x 24 volt =360 devir'e ulasmak zor olacaktir !

    Sonuç olarak bizim 2 kw olarak aldigimiz motor sandigimizin aksine sadece 150 watt verebildi !!!!!


    Sizinde gördügünüz gibi internette konuya yabanci kimseleri dolandirmak için cirit atan kimselerce allayip pullayip
    su kadar üretir diyenlere aldanmamak gerektigini beraberce gördük !
    Bu enerjiyi vermesi teorik olarak mümkün olsada pratikte çok zordur.

    Buna göre sizde yukaridaki kriterleri dikkate alarak kendi motorlarinizdan ne kadar performans alabileceginizi hesaplayabilirsiniz.

    Rüzgar türbini ile hobi olarak ilgilenenler veya biryerlerden baslamak isteyenler için dc motorlar iyi bir tecrübe kaynagi olabilirler.
    Firçali olmalarinin ömürleri ve performanslarini kötü yönde etkileyecegini göz ardi etmemek gerekir.
    servo motorlarin fircasiz olmalarindan dolayi alternatörlere en çok benzeyen elektrik makineleridir.
    Yalniz her iki model motoru da belli bir güce kadar degerlendirebiliriz.Bu sinirin 1000 watin üzerine çiktigi pek az görülür !

    Yukarida ortalama 230 & 250 watt üretmek istedigimizi söylemistik.Bu güç için küçük kanat çapi kullanirsak yüksek rüzgar hizlarina ihtiyaç
    duyariz(1.20cm çap ile 35 km/saat) ki yilin pek az zamani karsilasacagiz demektir.Bu çap bizim isimizi görmez.Bizim için gerekli olan
    daha düsük hizlarda daha fazla enenerji hasat edebilen kanatlardir.Bunun yegane yolu kanat çapini büyütmektir.
    Kanat çapimizi 3 metreye çikardigimizda taradigimiz alan yaklasik 7 kat artarken ihtiyaç duydugumuz rüzgar hizi neredeyse yari yariya
    azalir.Artik istedigimiz gücü üretebilmek için 20km/saat rüzgar hizi yeterlidir.Bu hiz yilin pek çok günü rastlayabilecegimiz bir hizdir.

    Asagidaki grafik dikkatlice incelendiginde aktarmak istedigimiz nokta net olarak fark edilebilir !

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    Burada görülmektedirki aslinda çok yüksek güçlerde alternatörede ihtiyacimizda yoktur.
    Devamli 500 watt verebilen bir alternatör kisa periyotlarla 1000 watt güce ulasabilir.
    Bu rakam kagit üzerinde küçümsensede çok ciddi üretim miktaridir.
    Sürekli olarak degil 1000 watt,400 watt bile evinizin tüm ihtiyacini karsilayabilecek üretim demektir.

    Size yüksek güçlü alternatör tavsiye edenler,Bu is ile ilgili ne kadar tecrübesiz olduklarini eleverirler.

    Unutulmamalidirki,rüzgar türbini sadece alternatörden ibaret degildir !
    5-10 kwatlik türbinler degil amatör kullanicilarin,profesyonel üreticiler için bile çok ciddi arge imalat asamalari gerektirir !
    Bunun yaninda alternatörün kapasitesi büyüdükçe kanat çaplarininda büyüdügü,imalatinin zorlastigida unutulmamalidir !
    5kw için 6 metre çap,10 kw için 8-9 metre çapli kanatlar kullanilmalidir !

    Flans alternatör yapimi :

    Yukarida üstünkörü bahsettik ama birkez daha üzerinde duralim,keza atlamis olanlar olabilir.

    1.Yapimi oldukça basittir.Gerekli parçalari bir tornaciya bile ihtiyaç duymadan tasarlayabilir ve toplayabilirsiniz.
    Egerki el beceriniz yoksa gelistirmek için biçilmis kaftandir !

    2.Üretim açisindan bakildiginda en verimli alternatördür.Bunun sebebi nüvesiz olusudur.
    Hemen hemen tüm nüveli alternatörlerde fuko veya edy akimlari olusur.
    Eger güçlü miknatislarla nüveli alternatör yapiyorsaniz bu kaçinilmaz bir durumdur.Elbette bu olmaz demek degil,sinirli üretim demektir.
    Peki bu fuko akimi denilen olay bizi nasil sinirlar ?
    Alternatörünüzde kullanilan demir saçlar üzerinde isi olusturarak.
    Devir arttikça bu isida artar.Öyleki bir yerden sonra alternatör kendini sogutamaz ve yanar.

    Flans alternatörde nüve yok sorun yok.Üretim devire endeksli olarak artar.Alternatörünüzü sinirlayan sadece akim siniridir.
    250 devirde 12 volt 20 amper aldiginiz (240 watt) alternatörünüzü 2000 devirde çevirme sansiniz olursa 96 volt 20 amper (1920 watt)
    üretebilirsiniz.Burakam dahada yukari çikabilirken neodiyum miknatisli nüveli alternatörler bu artisi ancak hayal edebilir.
    almak için israr ederseniz nüveli alternatörünüz yanmakla kalmaz,miknatislariniz bozulmadan önce nüveleriniz kizarir :)

    3. Stepsizdir.
    Nüveli alternatörlerde azda olsa bir adimli dönme zorlugu vardir.Bu sizin birikiminize göre azalabilir yada çogalabilir ama yok olmaz.
    Eger binanizin üzerine bir türbin kuracaksaniz,bu mutlaka nüvesiz olmalidir.Çünkü nüveli alternatörlerde step,sadece dönme zorlugu degil ayni zamanda
    beton zeminde ugultu anlamina gelir ki bu hiç istenmeyen bir durum olacaktir.

    Yapmak istedigimiz alternatörün sekli bu.(3 yil önce yaptigim 2.flans alternatör)

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    Alternatörde kullanacagimiz miknatislarin ölçüleri belli oldugu için tüm hesaplari bu ölçülere uyduracagiz.
    Miknatis ölçülerimiz 40 x 25 x 10
    Alternatörümüz 12 ktuplu ve 9 bobinli olacak.Kullandigimiz herhangi bir miknatis, yan yana duran 2 bobin kolunun uzerinden ayni anda geçmeli.
    Bu neden ile iki bobin genisligi miknatis genisligi kadar olmali.(13+13=26 mm)
    Bobinlerin içindeki boslukta en az miknatis yüzeyi kadar olmali ki bir miknatis ayni anda ayni bobinin iki kolunun birden üzerinden geçmesin !
    9 adet bobin kolu 23.4 cm+(9 adet bobin miknatis boslugu x 25 mm) 22.5 cm =46 cm /3.14 =14.65 cm.
    Bu rakam bizim bobin grubumuzun miknatis bosluklarinin iç yüzey dairesinin çapidir !
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Tüm insa bu rakam uzerinden gidecek !
    Miknatislarimizin uzunlugu 4 cm oldugunu hatirlayalim.miknatislar bobinlerin üzerinden geçerken yan yana ve alt-üstkollara ayni anda degmemeli !
    Miknatisin bobinin alt ve üst kollarina degmemesi için 2mm uzak olmasi gerekiyor.2+2=4mm +40 mm miknatis uzunlugu =44 mm
    Yapacagimiz bobinin yan kollarinin iç uzunlugu 44 mm,alt kol iç uzunlugu 25 mm olacak.Yapimiz daire oldugu için 44 mm de alttaki bobin için eklemeliyiz.
    Bobin grubumuzun miknatis iç alt çapi 14.65cm oldugunu hatirlayalim.Bu rakama 44+44 ekledigimizde =23.45 cm
    Bu rakamda bobin grubumuzun iç üst çapi olacak.Bu rakam ayni zamanda miknatis yerlesiminde bize referans olacak !

    Miknatis disklerimizin çapi 25 cm,kalinligi 10 mm olacak.
    Disklerimizin üzerine iki adet daire çizecegiz.
    1.daire 14.65 cm + (2mm+2mm alt bosluklar) 4mm =15.05 cm (küçük daire)
    2. daire 23.45cm -(2mm+2mm üst bosluklar)=23.05cm (büyük daire)
    Bu daireler miknatislarimizi merkezleyerek düzgün bir yerlesim yapabilmek için çizdik !
    Aynı çizimleri 2-3 mm kalınlıkta,mümkün ise aliminyum veya mıknatısın tutmadığı muadili bir levhanın üzerine de çiziyoruz.
    Daha sonra kaç kutuplu yapacaksak üst daireyi eşit olarak işaretliyoruz.(1 flanşta 12 mıknatıs olacaksa 12 eşit aralık)
    Bu noktalar ile flanşın tam karşısındaki noktaları çizgi ile birleştiriyoruz.Aynı noktaların sağından ve solundan kullanacağımız mıknatıs genişliğinin
    yarısı kadar birer işaretleme daha yapıyoruz.Bu noktaları da karşısındaki işaret ile birleştiriyoruz.Bu çizgiler ilk çizdiğimiz çizgiyi
    kesmemeli,paralel olmalı.Bu işlemden sonra mıknatıs yerleşimleri levha üzerinde görülebilecek ve bu çizgilerden kesildiğinde aşağıdaki gibi
    bir mıknatıs şablonu elimizde olacak.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Dikkat:Yapıştırma hazırlığı yapıştırıcının tutma gücünden daha önemlidir !
    Flanş dönerken mıknatısların üzerinde merkezkaç oluşacak ve yerlerinden çıkmak isteyecektir.
    Disk çapınız ne kadar büyükse veya devir ne kadar yüksekse bu istem daha güçlü olacaktır !
    Yapıştırmada piyasada bulunan 2 kompodentli,karışımlı epoksi ürünler tercih edilebilir.
    Yapıştırma işlemine başlamadan önce flanş ve mıknatıs yüzeyleri kalın zımpara ile iyice çizilerek tutma yüzeyi artırılmalı
    ve bu işlemden sonra mutlaka zımparalanan yüzeyler tiner veya benzin gibi çözücü sıvılar ile yağ,kir ve pastan arındırılmalıdır.
    Uygulanacak yapıştırıcının donma süresine göre her mıknatıs için veya birkaç mıknatıs için ayrı hazırlanmalıdır.




    Flans alternatörde kullanilacak malzeme listesi :

    12 x 2 =24 adet 40 x 25 x 10 n35 miknatis
    2.3 kg 0.90 bobin teli
    2 adet 25cm çap.1cm kalinlik demir disk.







    Not :Yukarida kullanilan grafikler bana ait olmayip kaynaklarini hatirlayamadigim,internetten kendi arsivime aldigim çizimlerdir.


    Rüzgar enerjisini tanimak ve Türkiye profilini degerlendirebilmek için türkçe kaynak link'i

    http://www.yegm.gov.tr/

    Flans tipi rüzgar türbini yapimi için türkçe kaynak link'i



    Flans tipi rüzgar türbini yapimi için yabanci kaynak ink'i
    http://www.windgenkits.com

    Ohm hesap makinesi :
    www.esinti.biz
    Ohm Hesap Makinesi
    http://www.esinti.biz/biltek/006.htm



    DEVAM EDIYOR !!!....



    http://resim.donanimhaber.com/m_67567813/tm.htm



     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.






     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 28 Aralık 2012; 11:18:26 >



    zeki ural bu mesajı paylaştı




  • güzel paylaşım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karindesen77

    güzel paylaşım
    Elimizdeki dc veya step motoru alternatör olarak kullanmak istediğinmizde motorun etiketindeki kw cinsinden kapasitesi önemini yitirecektir,nasıl ?

    elimizde 200 volt 3000 devir 10 amper bir motorumuz varsa biz ne kadar üretim yapabiliriz ?

    burada üretimi sınırlayan 2 unsur var.

    1. akım kapasitesi

    2. devir (üretim dışında başka unsurlarda var)

    1. akım unsuru motorun sarıldığı bobin telinin akım taşıma kapasitesi ile sınırlıdır,fazla akım çekildiğinde ısınır,çok fazla akım çekildiğinde yanar.

    bu durum kafamızda şu soru işaretini uyandırır'' soğutulursa fazla akım geçmez mi?''kesinlikle evet. bu durum oto alternatörleri gözlenerek teyit edilebilir !

    bu nedenle bir motorun üzerinde 5 amper yazsada bir süre 10 hatta 15 amper verebilir !

    2 .unsur devir dedim çünkü kanatları motora direk bağladığınız sürece 3000 devri bulmanız imkansızdır ! bu nedenle ulaşabileceğiniz devri referans almanız gerekiyor.

    bence böyle bir motor için (zaman zaman üzerine çıkabilsede) üst sınır 750 devir makul olabilir.

    böylece şu hesap ortaya çıkıyor.

    3000 d\d-200 volt
    750 d\d- 50 volt
    50 volt x 10 amper = 500 watt gibi görünsede öylede de değil malesef. Neden?

    biz 12 volt akü sarz edeceksek gerilimimiz ne yazıkki 14.5 voltu geçemez(geçerse akü bozulur)

    o zaman hesap değişti,ne oldu ?

    14.5 volt x 10 amper = 145 watt oldu malesef. eee bende daha fazla watt alabilmek için sistemimi 24 volt yaparım 2 kat fazla alternatör kapasitem olur diyebilirsiniz,

    o zamanda karşınıza şarz devrini yakalama sıkıntısı çıkacaktır ki bu da

    3000 devir\200 volt=15 devir 1volt

    24 volt şarj başlangıcı için de

    15 devir x 24 volt =360 devir'e ulaşmak zor olacaktır !

    sonuç olarak bizim 2 kw olarak aldığımız motor sandığımızın aksine sadece 150 watt verebildi !!!!!


    sizinde gördüğünüz gibi internette konuya yabancı kimseleri dolandırmak için cirit atan kimselerce allayıp pullayıp şukadar üretir diyenlere aldanmamak

    gerektiğini beraberce gördük ! bu enerjiyi vermesi teorik olarak mümkün olsada pratikte çok zordur.


    buna göre sizde yukarıdaki kriterleri dikkate alarak kendi motorlarınızdan ne kadar performans alabileceğinizi hesaplayabilirsiniz.

    kolay gelsin....












    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 20 Ekim 2012; 22:47:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Elimizdeki dc veya step motoru alternatör olarak kullanmak istediğinmizde motorun etiketindeki kw cinsinden kapasitesi önemini yitirecektir,nasıl ?

    elimizde 200 volt 3000 devir 10 amper bir motorumuz varsa biz ne kadar üretim yapabiliriz ?

    burada üretimi sınırlayan 2 unsur var.

    1. akım kapasitesi

    2. devir (üretim dışında başka unsurlarda var)

    1. akım unsuru motorun sarıldığı bobin telinin akım taşıma kapasitesi ile sınırlıdır,fazla akım çekildiğinde ısınır,çok fazla akım çekildiğinde yanar.

    bu durum kafamızda şu soru işaretini uyandırır'' soğutulursa fazla akım geçmez mi?''kesinlikle evet. bu durum oto alternatörleri gözlenerek teyit edilebilir !

    bu nedenle bir motorun üzerinde 5 amper yazsada bir süre 10 hatta 15 amper verebilir !

    2 .unsur devir dedim çünkü kanatları motora direk bağladığınız sürece 3000 devri bulmanız imkansızdır ! bu nedenle ulaşabileceğiniz devri referans almanız gerekiyor.

    bence böyle bir motor için (zaman zaman üzerine çıkabilsede) üst sınır 750 devir makul olabilir.

    böylece şu hesap ortaya çıkıyor.

    3000 d\d-200 volt
    750 d\d- 50 volt
    50 volt x 10 amper = 500 watt gibi görünsede öylede de değil malesef. Neden?

    biz 12 volt akü sarz edeceksek gerilimimiz ne yazıkki 14.5 voltu geçemez(geçerse akü bozulur)

    o zaman hesap değişti,ne oldu ?

    14.5 volt x 10 amper = 145 watt oldu malesef. eee bende daha fazla watt alabilmek için sistemimi 24 volt yaparım 2 kat fazla alternatör kapasitem olur diyebilirsiniz,

    o zamanda karşınıza şarz devrini yakalama sıkıntısı çıkacaktır ki bu da

    3000 devir\200 volt=15 devir 1volt

    24 volt şarj başlangıcı için de

    15 devir x 24 volt =360 devir'e ulaşmak zor olacaktır !

    sonuç olarak bizim 2 kw olarak aldığımız motor sandığımızın aksine sadece 150 watt verebildi !!!!!


    sizinde gördüğünüz gibi internette konuya yabancı kimseleri dolandırmak için cirit atan kimselerce allayıp pullayıp şukadar üretir diyenlere aldanmamak

    gerektiğini beraberce gördük ! bu enerjiyi vermesi teorik olarak mümkün olsada pratikte çok zordur.


    buna göre sizde yukarıdaki kriterleri dikkate alarak kendi motorlarınızdan ne kadar performans alabileceğinizi hesaplayabilirsiniz.

    kolay gelsin....











    Alıntıları Göster
    Selamlar.
    Sizde mi matematik fizik mekanik elektrik elektronik bilgi fakirlerine takıldınız MEMOX ENERJİ bey kardeşim
    Bırakınız icatları mucitlikleri ile debelenip dursunlar bazıları , en azından değerli zamanınızı ve moralinizi kaybetmemiş olursunuz. Ciddiye alanlar da nihayetinde aynı sonuçlara varacaklardır elbette. Aklın yolu bir , görünen köy kılavuz istemez. Doğru yol elbette bulunacaktır. Abuk subuk konularla uğraşmaktan iyidir bir bilim adamını ilgilendiren konularla uğraşmak. Kimileri kafasını duvarlara vura vura öğrenir , kimileri de zaten daha önceden vurmuş olanları ibret ve örnek alarak öğrenir. Sadece daha fazla bedel ödenmiş olur ilk tipteki öğrenme biçimi için.
    PARS Makina | Power And Rotary Systems
    Sayfa bulunamadı - PARS Makina | Power And Rotary Systems
    http://www.parsmakina.com/makaleler.php

    Sizin bu konularla ilgilendiğinizi bildiğim için , bu gün akü ararken tesadüfen rastladığım bu linkteki makalelerin işinize yarayacağını düşünüp buraya yazayım dedim. Umarım biraz işinize yarar fikir verebilir. Şayet zaten bildiğiniz bir konuda ise belki bir başka arkadaşımıza yararlı olur.
    Kolaylıklar dileriz.
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: untayk

    Selamlar.
    Sizde mi matematik fizik mekanik elektrik elektronik bilgi fakirlerine takıldınız MEMOX ENERJİ bey kardeşim
    Bırakınız icatları mucitlikleri ile debelenip dursunlar bazıları , en azından değerli zamanınızı ve moralinizi kaybetmemiş olursunuz. Ciddiye alanlar da nihayetinde aynı sonuçlara varacaklardır elbette. Aklın yolu bir , görünen köy kılavuz istemez. Doğru yol elbette bulunacaktır. Abuk subuk konularla uğraşmaktan iyidir bir bilim adamını ilgilendiren konularla uğraşmak. Kimileri kafasını duvarlara vura vura öğrenir , kimileri de zaten daha önceden vurmuş olanları ibret ve örnek alarak öğrenir. Sadece daha fazla bedel ödenmiş olur ilk tipteki öğrenme biçimi için.
    PARS Makina | Power And Rotary Systems
    Sayfa bulunamadı - PARS Makina | Power And Rotary Systems
    http://www.parsmakina.com/makaleler.php

    Sizin bu konularla ilgilendiğinizi bildiğim için , bu gün akü ararken tesadüfen rastladığım bu linkteki makalelerin işinize yarayacağını düşünüp buraya yazayım dedim. Umarım biraz işinize yarar fikir verebilir. Şayet zaten bildiğiniz bir konuda ise belki bir başka arkadaşımıza yararlı olur.
    Kolaylıklar dileriz.
    Saygılar.

    Öneriniz için teşekkür ederim sayın untayk

    Takip ettiğinize göre yaşadıklarımızı anımsatmaya gerek yok ozaman :)

    Ben kendi halinde çalışmaları olan,kendisine ve ülkesine katma değer kazandırmaya çalışan küçük bir girişimciyim.

    Uğraşımız olan rüzgar türbini konusunda uzman olmasamda doğruyu ve yanlışı ayırt edebilecek kadar tecrübem var.

    İnternette derdine deva ararken insanlar,çoğu zaman yanlış kimselere toslayıp

    en temel,en basit konularda bile kafalarının allak bullak olduğunu görüyorum.

    Her konunun hakimi olacak değilya yurdum insanı,karşısında laf kalabalalığı yapan herkezi alim zannediyor.

    İleri bir tarihte madur olabileceklerini göz ardı ederek neredeyse her söylenene inanıyor.

    Öyle bir gaz alıyor ki,kişi kendini de üç gün sonra erbab zannediyor :)

    (Bakınız rüzgar türbünü yapıyorum topiği bu karakterlerle dolu )

    Siz böyle bir durumda doğrularıda savunamıyorsunuz çünki fikir alıcısının beklentileri,olmazları değil olurları öğrenmek.

    Herkez hazıra öyle alışmış,alıştırılmış ki sizin ''BALIK YEMEK YERİNE BALIK TUTMAYI ÖĞRETMEYE ÇALIŞMAK'' algınızı tınlamıyor.

    Bu konu uzar,(afedersiniz)sonu b.....ka sarar.uzatmıyayım.

    Ben neden bu başlığı açtım ?

    Bu konuya merak saran kimselerde en azından konu hakkında temel fikirleri ortaya koymak,bazı yanlış & eksik bilgileri göz önüne getirebilmek için.

    Zamanımız elverdikçe,çok azda olsa insanlara doğru yönlendirme yapmak.

    Ben seviyorum ülkemi

    Saygılarımla



     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 5 Kasım 2012; 9:46:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenakord08

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Bir rüzgar türbininin en önemli parçası sanılanın aksine alternatör değil,kanatlardır.
    Çünki enerji üretimi buradan başlar.Eğer kanatlarınız ideal formdan uzaksa,alternatörünüz ve diğer kompodentleriniz
    ne kadar iyi olursa olsun üretebileceğiniz enerji kanatlarınızın verimi ile sınırlıdır.

    Kanat olarak bir milin ucuna bağlanmış her materyal yeteri kadar rüzgar aldığında dönme eğilimi gösterebilir.
    Ancak bu durum bizi yanıltabilir.Burada önemli olan her rüzgar hızında en iyi performansı almaktır.

    Üretilen enerji kanatların taradığı alan ile sınırlıdır.

    1 metre çapındaki kanatlar 0.78 m² alan tararken
    2 metre çapındaki kanatlar 3.14 m² alan tarar.Aradaki fark tam 4 kattır.dolayısı ile üretilebilecek enerji miktarı da 4 kat fazla olacaktır.

    Aşağıdaki grafikte kanat sayısına göre performans tablosu verilmiştir.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Unutulmamalıdır ki:en ideal kanat tasarımları megawattlık turbinlerde kullanılan ve bir kanatta birden fazla kanat formunu kullanan

    kanatlardır.

    Dolayısı ile bir rüzgar türbini alırken veya yaparken bu türbinlerin rüzgar hızı & performans değerleri göz önünde bulundurulmalıdır.


    Rüzgar türbinleri çoğunlukla 3m/s (11 km/s) rüzgar hızında harekete geçer ve dönme eğilimi gösterir.Bu durum enerji üretebilir anlamına gelmez !

    Teorik olarak elbette bir enerji üretimi mevcuttur.Fakat söz konusu aküleri şarz etmek ise,üretilen gerilimin akü voltajının üzerinde,
    üretilen akımında akülerin doluluk oranına göre isteğine bağlıdır.

    Türbinden gelen her enerji akülere şarz olarak yansımaz !

    Bir rüzgar türbininin kayda değer bir üretim yapabilmesi için rüzgar hızının devamlı olarak en az 4m/s (15 km/saat) ve üzerinde olması gerekir.





     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 5 Kasım 2012; 10:17:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Bir rüzgar türbininin en önemli parçası sanılanın aksine alternatör değil,kanatlardır.
    Çünki enerji üretimi buradan başlar.Eğer kanatlarınız ideal formdan uzaksa,alternatörünüz ve diğer kompodentleriniz
    ne kadar iyi olursa olsun üretebileceğiniz enerji kanatlarınızın verimi ile sınırlıdır.

    Kanat olarak bir milin ucuna bağlanmış her materyal yeteri kadar rüzgar aldığında dönme eğilimi gösterebilir.
    Ancak bu durum bizi yanıltabilir.Burada önemli olan her rüzgar hızında en iyi performansı almaktır.

    Üretilen enerji kanatların taradığı alan ile sınırlıdır.

    1 metre çapındaki kanatlar 0.78 m² alan tararken
    2 metre çapındaki kanatlar 3.14 m² alan tarar.Aradaki fark tam 4 kattır.dolayısı ile üretilebilecek enerji miktarı da 4 kat fazla olacaktır.

    Aşağıdaki grafikte kanat sayısına göre performans tablosu verilmiştir.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Unutulmamalıdır ki:en ideal kanat tasarımları megawattlık turbinlerde kullanılan ve bir kanatta birden fazla kanat formunu kullanan

    kanatlardır.

    Dolayısı ile bir rüzgar türbini alırken veya yaparken bu türbinlerin rüzgar hızı & performans değerleri göz önünde bulundurulmalıdır.


    Rüzgar türbinleri çoğunlukla 3m/s (11 km/s) rüzgar hızında harekete geçer ve dönme eğilimi gösterir.Bu durum enerji üretebilir anlamına gelmez !

    Teorik olarak elbette bir enerji üretimi mevcuttur.Fakat söz konusu aküleri şarz etmek ise,üretilen gerilimin akü voltajının üzerinde,
    üretilen akımında akülerin doluluk oranına göre isteğine bağlıdır.

    Türbinden gelen her enerji akülere şarz olarak yansımaz !

    Bir rüzgar türbininin kayda değer bir üretim yapabilmesi için rüzgar hızının devamlı olarak en az 4m/s (15 km/saat) ve üzerinde olması gerekir.





     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Alıntıları Göster
    Apartmanın çatısından bir odaya yetecek kadar maliyeti az basit bir sistem kursam, o odaya gelen elektirik ile neler yapabilirim?

    Sanırım herkesin merak ettiği bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abrajj

    Apartmanın çatısından bir odaya yetecek kadar maliyeti az basit bir sistem kursam, o odaya gelen elektirik ile neler yapabilirim?

    Sanırım herkesin merak ettiği bu.

    Bu: apartmanınızın çatısının uygunluğu,bölgenizin rüzgar hızı ortalaması ve odanızdaki alıcılara göre

    değişkenlik gösterebir.

    Apartmanınızın yüksekliğinin yeterli olduğunu ve rüzgar hızının 24 saat ortalaması 5m/s ( 18 km/saat)olduğunu,kanat çapınızın da 2.5 metre düşünürsek

    saatlik üretiminiz 100 watt civarı olacaktır.

    24 x100 =2400 watt/gün

    104 ekran led tv 70 watt(24 saat çalışabilir) + 3 adet 10 watt tasarruflu ampulunüz sürekli açık kalabilirken

    aynı enerji ile 70 ekran tüplü televizyonunuz 16 saat çalışmayabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    quote:

    Orijinalden alıntı: abrajj

    Apartmanın çatısından bir odaya yetecek kadar maliyeti az basit bir sistem kursam, o odaya gelen elektirik ile neler yapabilirim?

    Sanırım herkesin merak ettiği bu.

    Bu: apartmanınızın çatısının uygunluğu,bölgenizin rüzgar hızı ortalaması ve odanızdaki alıcılara göre

    değişkenlik gösterebir.

    Apartmanınızın yüksekliğinin yeterli olduğunu ve rüzgar hızının 24 saat ortalaması 5m/s ( 18 km/saat)olduğunu,kanat çapınızın da 2.5 metre düşünürsek

    saatlik üretiminiz 100 watt civarı olacaktır.

    24 x100 =2400 watt/gün

    104 ekran led tv 70 watt(24 saat çalışabilir) + 3 adet 10 watt tasarruflu ampulunüz sürekli açık kalabilirken

    aynı enerji ile 70 ekran tüplü televizyonunuz 16 saat çalışmayabilir.

    Cevap için teşekkürler, peki şartları sağladık dersek böyle bir sistemin minumum yada maksimum maliyeti ne olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TokerCraft

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    quote:

    Orijinalden alıntı: abrajj

    Apartmanın çatısından bir odaya yetecek kadar maliyeti az basit bir sistem kursam, o odaya gelen elektirik ile neler yapabilirim?

    Sanırım herkesin merak ettiği bu.

    Bu: apartmanınızın çatısının uygunluğu,bölgenizin rüzgar hızı ortalaması ve odanızdaki alıcılara göre

    değişkenlik gösterebir.

    Apartmanınızın yüksekliğinin yeterli olduğunu ve rüzgar hızının 24 saat ortalaması 5m/s ( 18 km/saat)olduğunu,kanat çapınızın da 2.5 metre düşünürsek

    saatlik üretiminiz 100 watt civarı olacaktır.

    24 x100 =2400 watt/gün

    104 ekran led tv 70 watt(24 saat çalışabilir) + 3 adet 10 watt tasarruflu ampulunüz sürekli açık kalabilirken

    aynı enerji ile 70 ekran tüplü televizyonunuz 16 saat çalışmayabilir.

    Cevap için teşekkürler, peki şartları sağladık dersek böyle bir sistemin minumum yada maksimum maliyeti ne olur?

    Alıntıları Göster
    İşte zurnanın zırt dediği nokta da tam burası.

    yine bölgenize ve sisteminizin güvenilirliğine bağlı olarak 2000 tl ile 5000 tl arasında bir sistem oluşturmanız mümkün olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    İşte zurnanın zırt dediği nokta da tam burası.

    yine bölgenize ve sisteminizin güvenilirliğine bağlı olarak 2000 tl ile 5000 tl arasında bir sistem oluşturmanız mümkün olabilir.

    Alıntıları Göster
    sayın mamox enerji keşke bu bilgileri biraz daha önce paylaşabilseydin...

    ama olsun şimdide faydalı bilgiler bunlar benim türbin kaza yaptıktan sonra hiç hevesim kalmadı.

    fırtına çıktığı anda çatıdaki rüzgar 25 30m/sn hızla esiyor neredeyse o rüzgara dayanacak türbini yapmak pek kolay olmaz sanırım ama ilerleyen zamanlarda alternatör kısmını yapabilirsem düşünüyorum yapmayı şöyle sağlam bişe




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tda 1562q

    sayın mamox enerji keşke bu bilgileri biraz daha önce paylaşabilseydin...

    ama olsun şimdide faydalı bilgiler bunlar benim türbin kaza yaptıktan sonra hiç hevesim kalmadı.

    fırtına çıktığı anda çatıdaki rüzgar 25 30m/sn hızla esiyor neredeyse o rüzgara dayanacak türbini yapmak pek kolay olmaz sanırım ama ilerleyen zamanlarda alternatör kısmını yapabilirsem düşünüyorum yapmayı şöyle sağlam bişe

    Alıntıları Göster
    İyi akşamlar Mehmet,
    çok iyi yapmışsın bu konu başlığını açmakla.
    Umarım, kısır çekişmelerden uzak, izleyenlerin bilgi edinebileceği,
    katılımcıların bilgilerini paylaşabileceği, düzeyli tartışmaların yaşanacağı
    bir konu olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tda 1562q

    sayın mamox enerji keşke bu bilgileri biraz daha önce paylaşabilseydin...

    ama olsun şimdide faydalı bilgiler bunlar benim türbin kaza yaptıktan sonra hiç hevesim kalmadı.

    fırtına çıktığı anda çatıdaki rüzgar 25 30m/sn hızla esiyor neredeyse o rüzgara dayanacak türbini yapmak pek kolay olmaz sanırım ama ilerleyen zamanlarda alternatör kısmını yapabilirsem düşünüyorum yapmayı şöyle sağlam bişe



    Aslında diğer başlıkta bu konular son derece etraflıca ele alınmasına rağmen cin ali'nin maceraları gibi

    nedenlerle sayfaların 2/3 gereksiz mevzular ile şişmiş.Dolayısı ile okuyucu önceki bir kaç sayfayı okuduktan sonra

    sıkılıp ''Kervan yolda düzülür''direrek alel acele işe girişiyor ki hüsrana uğrayan sadece sen değilsin ;)

    Benim gördüğüm hüsran oranı %90.Başarılı olan %10 kesimin ise ekstra donanımı var.(firma & atölye sahibi,maddi imkan gibi...)

    Bu iş çocuk oyuncağından daha ciddi,hatta ucunda ölüm kalım var desem yeridir.

    Biz paylaşımları bilinçli & kontrollü yapalım dedikçe inadına, aksine hareket edilip yarış yapıldı benimle :)

    Ne yazıkki insanlar özlü paylaşımların degil bol mesaj atanlara tamah ediyor.

    Yeni bir başlık açıp,bu konuya ilgi duyan arkadaşları ilk önce bu başlığı önermekten başka bir çare gelmedi aklıma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    quote:

    Orijinalden alıntı: tda 1562q

    sayın mamox enerji keşke bu bilgileri biraz daha önce paylaşabilseydin...

    ama olsun şimdide faydalı bilgiler bunlar benim türbin kaza yaptıktan sonra hiç hevesim kalmadı.

    fırtına çıktığı anda çatıdaki rüzgar 25 30m/sn hızla esiyor neredeyse o rüzgara dayanacak türbini yapmak pek kolay olmaz sanırım ama ilerleyen zamanlarda alternatör kısmını yapabilirsem düşünüyorum yapmayı şöyle sağlam bişe



    Aslında diğer başlıkta bu konular son derece etraflıca ele alınmasına rağmen cin ali'nin maceraları gibi

    nedenlerle sayfaların 2/3 gereksiz mevzular ile şişmiş.Dolayısı ile okuyucu önceki bir kaç sayfayı okuduktan sonra

    sıkılıp ''Kervan yolda düzülür''direrek alel acele işe girişiyor ki hüsrana uğrayan sadece sen değilsin ;)

    Benim gördüğüm hüsran oranı %90.Başarılı olan %10 kesimin ise ekstra donanımı var.(firma & atölye sahibi,maddi imkan gibi...)

    Bu iş çocuk oyuncağından daha ciddi,hatta ucunda ölüm kalım var desem yeridir.

    Biz paylaşımları bilinçli & kontrollü yapalım dedikçe inadına, aksine hareket edilip yarış yapıldı benimle :)

    Ne yazıkki insanlar özlü paylaşımların degil bol mesaj atanlara tamah ediyor.

    Yeni bir başlık açıp,bu konuya ilgi duyan arkadaşları ilk önce bu başlığı önermekten başka bir çare gelmedi aklıma

    Alıntıları Göster
    syn mamox enerji çok doğru söylüyorsunuz evet gerçekten ölüm kalım meselesi gibi bu türbin işi

    valla bu yayınlamış olduğum türbini durdurayım derken kolumu pervaneye kaptırdım 10 cm yardı elimi hiç bişe anlamadım.

    :)

    babam o kadar dedi memlekete gitmeden önce sök bunu ben gelince bağlarsın düşer kırılır birine zarar verir diye dinlemedik türbin dönen kısmından kırıldı çatıya düştü hemen dibine Fırtına olsa direk ana caddeye uçaçaktı...

    Allah muhafaza ondan sonra al başına belayı...

    böyle bilgiler okunmadan bence işe başlanmamalı en azından ben bunu öğrendim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    İyi akşamlar Mehmet,
    çok iyi yapmışsın bu konu başlığını açmakla.
    Umarım, kısır çekişmelerden uzak, izleyenlerin bilgi edinebileceği,
    katılımcıların bilgilerini paylaşabileceği, düzeyli tartışmaların yaşanacağı
    bir konu olur.



    Merhaba hocam

    Öncelikle size bir özür borcum var.Diğer başlığın sakinleştiğini düşünerek davet etmiştim,yanılmışım !

    Keşke başlığı açanın dilediği mesajları ayıklayabilme şansı olsaydı :)

    Bilgi aktarımı konusunda, benim az miktarda tecrübemin karşısında,sizin uzun yıllara yayılmış öğretmenlik vasfınız karşısında çıplak,yalnız kalacaktır.

    Bu neden ile özellikle sizden teorik bilgi paylaşımınızı esirgememenizi istirham ediyorum.

    SAYGILARIMLA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Merhaba hocam

    Öncelikle size bir özür borcum var.Diğer başlığın sakinleştiğini düşünerek davet etmiştim,yanılmışım !

    Keşke başlığı açanın dilediği mesajları ayıklayabilme şansı olsaydı :)

    Bilgi aktarımı konusunda, benim az miktarda tecrübemin karşısında,sizin uzun yıllara yayılmış öğretmenlik vasfınız karşısında çıplak,yalnız kalacaktır.

    Bu neden ile özellikle sizden teorik bilgi paylaşımınızı esirgememenizi istirham ediyorum.

    SAYGILARIMLA



    Senin gibi bilgi ve deneyimlerini usulünce paylaşan,
    en küçük bir bilgi kırıntısına bile büyük bir hevesle kucaklayan,
    bu yolda hatırı sayılır oranda yol almana ragmen,
    sanki işe yeni başlamış biri gibi,
    mütevazi erdem sahibi dostlar oldukça,
    elimden gelen yardımı yapmaya hazırım.

    Ancak şöyle bir şey yapsak daha iyi olurmu.
    Bu yeni konu başlığında usulünce tartışalım bildiklerimizi aktaralım.
    Genel kabul gören olguları oluşturacağımız başka bir sayfada yayınlayalım.
    O sayfada tartışma, konu bütünlüğünden uzak sohbet havasında birşeyler bulunmasın.
    Ve o sayfa ya da site sadece konunun özüne yönelik soruları ve verilen yanıtları içersin.
    Böylelikle yol tarifi isteyen dostlar 100- 200 kusur sayfayı başından okumak zorunda kalmasın.
    Hani bazı sitelerde bulunan SSS (sık sorulan sorular) sayfası gibi bir düzenek oluşturmak mümkün olurmu diye yüksek sele düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drokya -- 25 Eylül 2012; 10:59:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Merhaba hocam

    Öncelikle size bir özür borcum var.Diğer başlığın sakinleştiğini düşünerek davet etmiştim,yanılmışım !

    Keşke başlığı açanın dilediği mesajları ayıklayabilme şansı olsaydı :)

    Bilgi aktarımı konusunda, benim az miktarda tecrübemin karşısında,sizin uzun yıllara yayılmış öğretmenlik vasfınız karşısında çıplak,yalnız kalacaktır.

    Bu neden ile özellikle sizden teorik bilgi paylaşımınızı esirgememenizi istirham ediyorum.

    SAYGILARIMLA



    Senin gibi bilgi ve deneyimlerini usulünce paylaşan,
    en küçük bir bilgi kırıntısına bile büyük bir hevesle kucaklayan,
    bu yolda hatırı sayılır oranda yol almana ragmen,
    sanki işe yeni başlamış biri gibi,
    mütevazi erdem sahibi dostlar oldukça,
    elimden gelen yardımı yapmaya hazırım.

    Ancak şöyle bir şey yapsak daha iyi olurmu.
    Bu yeni konu başlığında usulünce tartışalım bildiklerimizi aktaralım.
    Genel kabul gören olguları oluşturacağımız başka bir sayfada yayınlayalım.
    O sayfada tartışma, konu bütünlüğünden uzak sohbet havasında birşeyler bulunmasın.
    Ve o sayfa ya da site sadece konunun özüne yönelik soruları ve verilen yanıtları içersin.
    Böylelikle yol tarifi isteyen dostlar 100- 200 kusur sayfayı başından okumak zorunda kalmasın.
    Hani bazı sitelerde bulunan SSS (sık sorulan sorular) sayfası gibi bir düzenek oluşturmak mümkün olurmu diye yüksek sele düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Syn Memox Enerji bende birkaç motor ve bir tane kanat var fotoları aşağıda bu motorlar ve kanat rüzgar türbini için uygunluk derecesi nedir yani resimde gördüğünüz motorlar bu kanatı taksam olur mu bide bu motorlar benim elimde değil ikisinden birini seçmem gerekiyor hangisinin işime daha çok yarayacağını nasıl anlarım bana biraz yardım edebilir misiniz motorları üzerinde hiç bir yazı yok...


    Motorlar
    http://b1209.hizliresim.com/11/t/dcq7k.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqc3.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqdg.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqg4.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqhq.jpg



    Kanat
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqjp.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqkj.jpg
    http://e1209.hizliresim.com/11/t/dcqtc.jpg



    Yardımınız için Şimdiden Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mta42

    Syn Memox Enerji bende birkaç motor ve bir tane kanat var fotoları aşağıda bu motorlar ve kanat rüzgar türbini için uygunluk derecesi nedir yani resimde gördüğünüz motorlar bu kanatı taksam olur mu bide bu motorlar benim elimde değil ikisinden birini seçmem gerekiyor hangisinin işime daha çok yarayacağını nasıl anlarım bana biraz yardım edebilir misiniz motorları üzerinde hiç bir yazı yok...


    Motorlar
    http://b1209.hizliresim.com/11/t/dcq7k.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqc3.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqdg.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqg4.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqhq.jpg



    Kanat
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqjp.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqkj.jpg
    http://e1209.hizliresim.com/11/t/dcqtc.jpg



    Yardımınız için Şimdiden Teşekkürler...

    sayın mta42

    bu soruyu rüzgar türbünü yapıyorum başlığında sorarsanız eminim benden daha fazla yardımcı olacaklardır.

    Kaldıki ben amatör arkadaşlar için motor modifiye etmeye çalışmaktansa flanş alternatör yapmalarını öneriyorum.

    Bu başlık altında yapmak istediğimiz sırasıyla:

    Rüzgar türbinini tanımak,
    kurulum öncesi çalışmalara dikkat çekmek,
    tüketim ve üretim hedeflerini belirlemek,
    herkese rehber olabilecek bir flanş alternatör yapımını anlatmak,
    kullanım esnasında karşılaşılabilecek sorunları bertaraf yöntemlerini aktarmak gibi

    rüzgar türbini ile ilgili bir çok yanlış bilineni su üzerine çıkarmak için açtık.

    anlayışınız için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    quote:

    Orijinalden alıntı: mta42

    Syn Memox Enerji bende birkaç motor ve bir tane kanat var fotoları aşağıda bu motorlar ve kanat rüzgar türbini için uygunluk derecesi nedir yani resimde gördüğünüz motorlar bu kanatı taksam olur mu bide bu motorlar benim elimde değil ikisinden birini seçmem gerekiyor hangisinin işime daha çok yarayacağını nasıl anlarım bana biraz yardım edebilir misiniz motorları üzerinde hiç bir yazı yok...


    Motorlar
    http://b1209.hizliresim.com/11/t/dcq7k.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqc3.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqdg.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqg4.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqhq.jpg



    Kanat
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqjp.jpg
    http://a1209.hizliresim.com/11/t/dcqkj.jpg
    http://e1209.hizliresim.com/11/t/dcqtc.jpg



    Yardımınız için Şimdiden Teşekkürler...

    sayın mta42

    bu soruyu rüzgar türbünü yapıyorum başlığında sorarsanız eminim benden daha fazla yardımcı olacaklardır.

    Kaldıki ben amatör arkadaşlar için motor modifiye etmeye çalışmaktansa flanş alternatör yapmalarını öneriyorum.

    Bu başlık altında yapmak istediğimiz sırasıyla:

    Rüzgar türbinini tanımak,
    kurulum öncesi çalışmalara dikkat çekmek,
    tüketim ve üretim hedeflerini belirlemek,
    herkese rehber olabilecek bir flanş alternatör yapımını anlatmak,
    kullanım esnasında karşılaşılabilecek sorunları bertaraf yöntemlerini aktarmak gibi

    rüzgar türbini ile ilgili bir çok yanlış bilineni su üzerine çıkarmak için açtık.

    anlayışınız için teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    Ben burada,aktarılan bilgilere hemen ulaşılabilmesi bilgi aktarımının tartışmalardan uzak tutulabilmesi için

    yazar arkadaşlarında iznini alarak, atılan mesajları ilk mesajımda yazar ismi ile beraber kopyalamak,

    dolayısı ile ileride uzayıp giden sayfalar arasında bilgi aramaktansa ilk mesajda nedir ne değildir anlaşılmasını sağlamak istiyorum.

    Bilgilerinize sunarım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Ben burada,aktarılan bilgilere hemen ulaşılabilmesi bilgi aktarımının tartışmalardan uzak tutulabilmesi için

    yazar arkadaşlarında iznini alarak, atılan mesajları ilk mesajımda yazar ismi ile beraber kopyalamak,

    dolayısı ile ileride uzayıp giden sayfalar arasında bilgi aramaktansa ilk mesajda nedir ne değildir anlaşılmasını sağlamak istiyorum.

    Bilgilerinize sunarım...

    Alıntıları Göster
    Gayet güzel düşünmüşsünüz. Bilgi ise bilgi , paylaşımsa paylaşım olmalı bence de.
    Hatta üst sıralardaki yazılarımızı da seve seve silebiliriz bu düşünce çerçevesinde. Maksadımız üzüm yemek olmalı , bağcıyı dövmek değil. Herkes hemfikir ise hemen işe koyulalım derim... ( Not : rüzgar enerjisi konusunda bilgim yok ancak elektronik ile ilgili kısımlarda katılımcı olabilirim. Üstteki yazılardan kastım ise bilgi içermeyen yazılarımızdır ).
    Saygılar.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.