Şimdi Ara

Rüzgardan otomobile enerji?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
3.908
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • detaylı bilgi sahibi olmamakla beraber rüzgargülünden elde edilcek enerji yüzdesinin artırılabilcegi kanısındayım ve ayrıca 1kW lık güç için 1000€ luk bidger seri üretimlerde dahada azalacaktır diye düşünüyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    sabit akışta 1kW güç üretecek rüzgar türbini ve generatörün fiyatı 1ooo € civarında. 1kW yaklaşık 1.3 Hp'ye eşit. ortalama gücünün 100 Hp'lerde olduğu düşünülürse, mevcut gücün 80'de 1'i için, ortalama araç fiyatının 20'de biri kadar ekstra yatırımı maliyeti gerekiyor.

    alternatif olarak sunulan bir diğer seçenek ise hareketli parçanın hız değişiminden faydalanarak kaybolan kinetik enerjiyi depolama sistemi. bu sistem optimizasyonunu sağlamaya yakın duruyor ki bu sezon F1 araçlarında da kullanılması zorunlu. ayrıca inanılmaz atalet kuvvetleri sebebiyle çok anlıkta olsa mJ mertebesinde enerji birikimi sağlayabiliyorlar.




  • @akrep_54_06
    sanırım üye olurken gsm numarası vermediğinden ya da verdiğin numarayı doğrulamadığından dolayı konuya yazdığın mesajlar gözükmüyor. belki farkında değilsindir diye uyarayım dedim

    quote:

    Orjinalden alıntı: akrep_54_06

    ozaman bide şu sekilde düşünelim.arabanın ön tarafı zaten sürtünmeye maruz kalıyo. hava direcine maruz kalan kısıma rüzgargülünü koyarsak zaten arabanın ön kısmına carpacak olan hava bizim rüzgargülümüze carpacaktır.dolayısıyla arabanın sürtünmeden kaybettigi enerjiyi bi nebze degerlendirmiş oluruz. ??


    araçların önleri genelde en az sürtünmeyi yaratacak ve havayı yarıp geçecek şekilde tasarlanıyor. buraya koyacağın bi rüzgargülü hatrı sayılır bi artış getirecektir sürtünme miktarına.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 2 Mart 2009; 1:14:12 >




  • evet daha yeniyim burda :))

    Orjinalden alıntı: suicide

    @akrep_54_06
    sanırım üye olurken gsm numarası vermediğinden ya da verdiğin numarayı doğrulamadığından dolayı konuya yazdığın mesajlar gözükmüyor. belki farkında değilsindir diye uyarayım dedim
  • aracın üstüne takacağınız bir pervane ne yaparsanız yapın her zmaan kazanacağınız enerjiden daha fazla yakıt harcamanıza neden olur.

    Kafadan bunu yazabilmemizin en kestirme yolu termodinamik prensipleriyle açıklamktadır.Enerjide dönüştürüreceğiniz her şeyde bir kayıp söz konusudur bu nedenle kayıp size yakıt harcaması olarak geri, döner. Devri daim makineleri ne kadar mükemmel tasarlanırsa tasarlansınlar bu nedenle sürekli olrak çalışmzlar yakıtı temin ederseniz çalışırlar yoksa kendi ürettiği enerji ile sonsuza kadar gidebilen sistemler yapardık.

    bu tür sistemler sadece aracı yavşlatmak söz konsu olduğunda devreye girecek şekilde tasarlanırsa fren yaparak kinetik enerjimizi ziyan etmek yerine depolayabilmek siz konusudur.Bunun en iyi örneklerini hibrit araç teknolojileri oluşturur.
  • peki arkadaşlar bir katlanabilir pervane olsa, araç park halindeyken açılsa ve saatlerce park halinde dururken dönse, bu enerjinin faydası olmazmı. araç hareket haline geçince pervane katlanıp yuvasına girse. böylece hareket halinde hava sürtünmese yaratmasa, olamaz mı mesela, bu enerji azmı olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aracın üstüne takacağınız bir pervane ne yaparsanız yapın her zmaan kazanacağınız enerjiden daha fazla yakıt harcamanıza neden olur.

    Kafadan bunu yazabilmemizin en kestirme yolu termodinamik prensipleriyle açıklamktadır.Enerjide dönüştürüreceğiniz her şeyde bir kayıp söz konusudur bu nedenle kayıp size yakıt harcaması olarak geri, döner. Devri daim makineleri ne kadar mükemmel tasarlanırsa tasarlansınlar bu nedenle sürekli olrak çalışmzlar yakıtı temin ederseniz çalışırlar yoksa kendi ürettiği enerji ile sonsuza kadar gidebilen sistemler yapardık.

    bu tür sistemler sadece aracı yavşlatmak söz konsu olduğunda devreye girecek şekilde tasarlanırsa fren yaparak kinetik enerjimizi ziyan etmek yerine depolayabilmek siz konusudur.Bunun en iyi örneklerini hibrit araç teknolojileri oluşturur.


    Ben her zaman deyişine karşıyım vezir.

    Ukalalık algılanmasın sakın :)

    Tıpkı hybrid araçların elektrik motorlarının akülerinin şarj etme prensibi ile (frenleme, yokuş aşağı iniş)

    devreye girip çıksa getirisi olur elbette.

    He şu var, devreye alıp çıkarma işi nasıl olur bilemem :)

    Türbinin hızlanma veya sabit hızla hareket esnasında araç içine saklanması ya da gerekli aerodinamik

    yapıyla gizlenmesi gerek ki araç üzerinde rüzgar direncini arttırmasın.

    Astarı yüzünden pahalı iş kısaca, işin özü bu.

    Dediğim gibi hybrid araçların akülerini şarj etme metodları daha verimli ve maliyeti düşük...




    Aracın tavanının güneş panelleri ile kaplanması (buna bagaj ve motor kapağı (hood)) daha verimli

    ve güvenli olur düşüncesindeyim...

    Fırıldakla olacak iş değil




    EKLEME: mesajı sonuna kadar okumayıp atlanırsa olacaklar no:1

    bkz; "alıntı yapılan msj ve cevabı"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 2 Mart 2009; 11:01:37 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    enerjilerin birbirine dönüşümü sırasında mutlaka kayıp yaşanacağını göz önünde bulundurursak, aracın üzerine takacağımız rüzgar gülünün yaratacağı negatif etki (sürtünmenin artması vs.) kazandıracağı enerjiyi alıp götürecektir. kişisel tahminim yarar yerine zarar getireceği yönünde.

    katılıyorum
  • quote:

    Ben her zaman deyişine karşıyım vezir.


    her zaman

    nedeni rüzgar gülünün dönmesi için gereken enerji dışarıdan sağlanıyorsa zaten konumuz dışıdır evinize bir pervane koyar depolar sonra bunu aracınıza aktarırsınız .Ama ...

    Pervaneyi AÇIK konumuna getirince veya kanatlarını açınca bunun üreteceği enerji aracın tekrar aynı hıza çıkması için gereken enerjiden her ZAMAN fazladır.Aracın potansiyel enerjini kullanarak da bu tür mekanizmalar döndürülebilir ama tekrar aracı aynı yüksekliğe çıkarmak istediğinizde fazladan harcayacağınız enerji , pervanenin üreteceğinden fazla olacaktır. Bu kanuna termodinamikte entropi denir. isteyenler internetten detaylı olarak araştırabilirler.
  • Bırak şimdi enropiyi entalpiyi :D

    Mesajımda "ekleme" diye belirttiğim kısımda mesjaının tamamını okumayıp balıklama atladığımı

    belirtmek istedim ama yine anlaşılmadı sanırım :)

    Aynı dili konuşuyoruz, ancak sazanlık yapmışım.
  • elde edilmek istenen döndürme momenti ise, şarj dinamosunun yaptığı da bundan farklı değildir. ve generatör verimleri çok yüksek mertebelerdedir.

    burada asıl öncelikli olan aktarma organları ve içten yanmalı motordaki verimi yükseltmektir.
  • Bu arada hibrid araç demişken, uzun zamandır aklıma takılan birşey var:

    Madem hibrid araç üretmekteki mantık yakıt ekonomisi ve çevreyi korumak, o zaman neden bu araçlarda dizel motorlar kullanılmıyor? Benzinlilere göre hem daha az yakıt tüketiyor hem de co2 salınımı daha az.

    Herhalde dizel+hibrid olsa 100 km'de 3lt falan yakmak pek de hayal olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erci541 -- 2 Mart 2009; 22:15:50 >
  • Biraz araştırdım da Peugeot'nun bu konuda çalışmaları varmış. İşte değerler:

    Comparing Fuel Consumption and CO2
    Vehicle Conventional C4/307 Hybride HDi % Difference
    Engine 1.6-liter, 80kW 1.6-liter, 66kW -17.5%
    Acceleration 0–100km/h 12.4 sec 12.4 sec –
    Acceleration 30–60 km/h 5.8 sec 3.5 sec -40%
    Fuel consumption combined cycle 4.7 l/100km 3.4 l/100km -28%
    CO2 emissions combined cycle 125 g/km 90 g/km -28%
    Fuel consumption city cycle 5.4 l/100km 3.0 l/100km -44%
    CO2 emissions city cycle 145 g/km 80 g/km -45%

    Şehiriçi 3.0 lt gibi mükemmel bir değeri zaten yakalamışlar.

    Kaynak:
    http://www.greencarcongress.com/2006/01/psa_peugeot_cit.html




  • dizel hybrid motorlar zaten var.

    http://www.greencarcongress.com/2006/01/psa_peugeot_cit.html

    edit: hocam pişti olmuşuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayake -- 2 Mart 2009; 23:05:48 >
  • Hyundai n de vardı lpg li hybrid oto projesi. Emisyonsuz araç.
  • Tüplü hybrid, kulağa hoş geliyor
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.