Şimdi Ara

Rüzgardan otomobile enerji??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
3.892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • meraba arkadaslar. dün ist da temiz enerji kaynakları fuarındaydım. aklıma bişey takıldı.sizinle paylaşmak istedim.
    arabalara rüzgar gülü takılsa ve o rüzgargülünn dönmesiyle kazanacagımız enerjiyi kullanırsak kazanc elde etmiş olurmuyuz acaba??
    bunu standda duran bir görevliye sordum bilmiyorum dedi :))
    sorum su yani; elde ettiğimiz enerji, rüzgargülünün sürtünmesinden dolayı kaybetcegimiz enerjiden azmı olur yoksa fazlamı??



  • enerjilerin birbirine dönüşümü sırasında mutlaka kayıp yaşanacağını göz önünde bulundurursak, aracın üzerine takacağımız rüzgar gülünün yaratacağı negatif etki (sürtünmenin artması vs.) kazandıracağı enerjiyi alıp götürecektir. kişisel tahminim yarar yerine zarar getireceği yönünde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    enerjilerin birbirine dönüşümü sırasında mutlaka kayıp yaşanacağını göz önünde bulundurursak, aracın üzerine takacağımız rüzgar gülünün yaratacağı negatif etki (sürtünmenin artması vs.) kazandıracağı enerjiyi alıp götürecektir. kişisel tahminim yarar yerine zarar getireceği yönünde.
    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    enerjilerin birbirine dönüşümü sırasında mutlaka kayıp yaşanacağını göz önünde bulundurursak, aracın üzerine takacağımız rüzgar gülünün yaratacağı negatif etki (sürtünmenin artması vs.) kazandıracağı enerjiyi alıp götürecektir. kişisel tahminim yarar yerine zarar getireceği yönünde.


    Aynı fikirdeyim.Birde yüksek hızlarda rüzgar gülü araç için tehlike oluşturacaktır tabi bu birazda pervanenin boyutuyla ilgili fakat işe yaraması için büyük olacağını göz önünde bulundurursak pekte mantıklı bi seçenek gibi gözükmüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    enerjilerin birbirine dönüşümü sırasında mutlaka kayıp yaşanacağını göz önünde bulundurursak, aracın üzerine takacağımız rüzgar gülünün yaratacağı negatif etki (sürtünmenin artması vs.) kazandıracağı enerjiyi alıp götürecektir. kişisel tahminim yarar yerine zarar getireceği yönünde.
    Uçaklarda acil durumlar için buna benzer bir sistem var zaten.

    Sistemin adı RAT'dır (Ram Air Turbine)

    Ne zaman açıldığını bilmek istemezsiniz

    Hava direnci ile çalışan sistemler yerine hali hazırda Hybrid araçlardaki gibi frene basıldığında

    ve benzeri durumlarda, tekerleklerin dönmesi ile şarj daha verimlidir.




  • dediğiniz şey "devirdaim makinesi" demektir ki bunun da yapılması mümkün değildir. Yani enerji üretirsiniz ancak tükettiğiniz enerji daha fazla olur.

    %100'den daha verimli bir rüzgar gülü yaparsanız durum değişir ancak şu an kullanılan motorlar yanlış hatırlamıyorsam %30 verimlilikte çalışıyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    dediğiniz şey "devirdaim makinesi" demektir ki bunun da yapılması mümkün değildir. Yani enerji üretirsiniz ancak tükettiğiniz enerji daha fazla olur.

    %100'den daha verimli bir rüzgar gülü yaparsanız durum değişir ancak şu an kullanılan motorlar yanlış hatırlamıyorsam %30 verimlilikte çalışıyorlar...
    Cık olmaz,daha önce düşünürlerdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    Cık olmaz,daha önce düşünürlerdi.

    Alıntıları Göster
    tamam sürtünmeden dolayı muhakkak kayıp olacaktır ama arge de filan test yapılmısmıdır simdiye kadar bu konuda ??
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    Cık olmaz,daha önce düşünürlerdi.

    Alıntıları Göster
    dur kalk yaparken yavaşlama olur bu da stabil bi enerji kaynağı olmaz diye düşünüyorum yani attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya deymeyebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akrep_54_06

    tamam sürtünmeden dolayı muhakkak kayıp olacaktır ama arge de filan test yapılmısmıdır simdiye kadar bu konuda ??

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: akrep_54_06

    tamam sürtünmeden dolayı muhakkak kayıp olacaktır ama arge de filan test yapılmısmıdır simdiye kadar bu konuda ??


    argede test yapmaya bile gerek yok, nedeni ise şöyle.
    hani çocukken kağıttan rüzgar gülü yapar ve kalemin vs. ucuna iğnelerdik, biz elimizi ileri doğru hareket ettirdikçe oda dönerdi falan.
    sonuçta sistem aynı, fakat eğer hatırlıyorsan ucunda rüzgar gülü bulunan kalemi ileri doğru hareket ettirmek boş bi kalemi hareket ettirmekden daha zordu, hatta hız arttıkça git gide daha zorlaşmaktaydı. (yani bu kuvveti elinde hissedebilirsin)

    şimdi senin düşündüğün sisteme gelelim, bi rüzgar gülümüz var ve kalem örneğinden farklı olarak boşta dönmüyor, çevirmesi gereken bir dinamo var.(elektrik üreteceğimizi varsayıyorum) doğal olarak bu dinamonun dönmeye karşı bir direnci var vs. vs.

    işte burdada hız arttıkça araç hem ileri gidebilmek, hemde rüzgar gülünü çevirebilmek için motordan aldığı enerjiyi kullanacak. yani aslında rüzgargülünü çeviren rüzgarı biz motordan aldığımız enerji ile elde ediyoruz. eh aldığımız enerji verdiğimizde fazla olamayacağına göre, ürettiğimiz elektrik pek bir işe yaramayacaktır.

    ek: kıt fizik bilgimle; enerjiyi ondan ona dönüştürmek yerine mümkünse ilk hali ile olabildiğince verimli şekilde kullanmak herzaman avantajlıdır diyim. ne kadar doğru oldu bilen birileri varsa açıklasın lütfen (nükleer enerji konu dışıdır bu genellemede)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 1 Mart 2009; 18:14:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orjinalden alıntı: akrep_54_06

    tamam sürtünmeden dolayı muhakkak kayıp olacaktır ama arge de filan test yapılmısmıdır simdiye kadar bu konuda ??


    argede test yapmaya bile gerek yok, nedeni ise şöyle.
    hani çocukken kağıttan rüzgar gülü yapar ve kalemin vs. ucuna iğnelerdik, biz elimizi ileri doğru hareket ettirdikçe oda dönerdi falan.
    sonuçta sistem aynı, fakat eğer hatırlıyorsan ucunda rüzgar gülü bulunan kalemi ileri doğru hareket ettirmek boş bi kalemi hareket ettirmekden daha zordu, hatta hız arttıkça git gide daha zorlaşmaktaydı. (yani bu kuvveti elinde hissedebilirsin)

    şimdi senin düşündüğün sisteme gelelim, bi rüzgar gülümüz var ve kalem örneğinden farklı olarak boşta dönmüyor, çevirmesi gereken bir dinamo var.(elektrik üreteceğimizi varsayıyorum) doğal olarak bu dinamonun dönmeye karşı bir direnci var vs. vs.

    işte burdada hız arttıkça araç hem ileri gidebilmek, hemde rüzgar gülünü çevirebilmek için motordan aldığı enerjiyi kullanacak. yani aslında rüzgargülünü çeviren rüzgarı biz motordan aldığımız enerji ile elde ediyoruz. eh aldığımız enerji verdiğimizde fazla olamayacağına göre, ürettiğimiz elektrik pek bir işe yaramayacaktır.

    ek: kıt fizik bilgimle; enerjiyi ondan ona dönüştürmek yerine mümkünse ilk hali ile olabildiğince verimli şekilde kullanmak herzaman avantajlıdır diyim. ne kadar doğru oldu bilen birileri varsa açıklasın lütfen (nükleer enerji konu dışıdır bu genellemede)

    Alıntıları Göster
    bu sistem yelkenli tip yatlarda elektrik üretimi için kullanılıyor,istenirse havada durup rüzgarla,istenirse su içinde çalışan tipler var.


    http://www.marintek.com.tr/marintekdeniz/?catId=317&gId=2675&pId=6396



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIMERIDER -- 1 Mart 2009; 18:18:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIMERIDER

    bu sistem yelkenli tip yatlarda elektrik üretimi için kullanılıyor,istenirse havada durup rüzgarla,istenirse su içinde çalışan tipler var.


    http://www.marintek.com.tr/marintekdeniz/?catId=317&gId=2675&pId=6396

    Alıntıları Göster
    ozaman bide şu sekilde düşünelim.arabanın ön tarafı zaten sürtünmeye maruz kalıyo. hava direcine maruz kalan kısıma rüzgargülünü koyarsak zaten arabanın ön kısmına carpacak olan hava bizim rüzgargülümüze carpacaktır.dolayısıyla arabanın sürtünmeden kaybettigi enerjiyi bi nebze degerlendirmiş oluruz. ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIMERIDER

    bu sistem yelkenli tip yatlarda elektrik üretimi için kullanılıyor,istenirse havada durup rüzgarla,istenirse su içinde çalışan tipler var.


    http://www.marintek.com.tr/marintekdeniz/?catId=317&gId=2675&pId=6396

    Alıntıları Göster
    ileri giderken enerjinin korunumu sebebiyle bir artısı olmayacağı gibi sürtünmeyle oluşacak kayıplar sebebiyle etkisi negatif olacaktır.

    ama fren yapıldığında devreye girecek bir sistem konulursa işe yarar, ama ne kadar yarar orasını bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    ileri giderken enerjinin korunumu sebebiyle bir artısı olmayacağı gibi sürtünmeyle oluşacak kayıplar sebebiyle etkisi negatif olacaktır.

    ama fren yapıldığında devreye girecek bir sistem konulursa işe yarar, ama ne kadar yarar orasını bilemiyorum.

    Alıntıları Göster
    bize birer erke dönergeci lazım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    bize birer erke dönergeci lazım...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: muratt45

    bize birer erke dönergeci lazım...



    dış mihraklar erke dönergecini de elimizden aldı zaten, allah bilir onu üretenler ergenekon kapsamında içeri alınmıştır.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    enerjilerin birbirine dönüşümü sırasında mutlaka kayıp yaşanacağını göz önünde bulundurursak, aracın üzerine takacağımız rüzgar gülünün yaratacağı negatif etki (sürtünmenin artması vs.) kazandıracağı enerjiyi alıp götürecektir. kişisel tahminim yarar yerine zarar getireceği yönünde.
    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    enerjilerin birbirine dönüşümü sırasında mutlaka kayıp yaşanacağını göz önünde bulundurursak, aracın üzerine takacağımız rüzgar gülünün yaratacağı negatif etki (sürtünmenin artması vs.) kazandıracağı enerjiyi alıp götürecektir. kişisel tahminim yarar yerine zarar getireceği yönünde.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratt45

    bize birer erke dönergeci lazım...



    dış mihraklar erke dönergecini de elimizden aldı zaten, allah bilir onu üretenler ergenekon kapsamında içeri alınmıştır.



    Alıntıları Göster
    aracın üstünden akan rüzgarın akış çizgisi üstüne yerleştirilmiş bir türbin ve generatör (rüzgar gülü) enerji üretimi yapacaktır. ancak bahsi geçen enerjinin miktarı eser değerde kalacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    aracın üstünden akan rüzgarın akış çizgisi üstüne yerleştirilmiş bir türbin ve generatör (rüzgar gülü) enerji üretimi yapacaktır. ancak bahsi geçen enerjinin miktarı eser değerde kalacaktır.

    Alıntıları Göster
    bundan anlayan bir mühendis var mı acaba forumda gerçekten bizi bilgilendirebilecek bana fikir çok cazip geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lionsedge

    bundan anlayan bir mühendis var mı acaba forumda gerçekten bizi bilgilendirebilecek bana fikir çok cazip geldi

    Alıntıları Göster
    sabit akışta 1kW güç üretecek rüzgar türbini ve generatörün fiyatı 1ooo € civarında. 1kW yaklaşık 1.3 Hp'ye eşit. ortalama gücünün 100 Hp'lerde olduğu düşünülürse, mevcut gücün 80'de 1'i için, ortalama araç fiyatının 20'de biri kadar ekstra yatırımı maliyeti gerekiyor.

    alternatif olarak sunulan bir diğer seçenek ise hareketli parçanın hız değişiminden faydalanarak kaybolan kinetik enerjiyi depolama sistemi. bu sistem optimizasyonunu sağlamaya yakın duruyor ki bu sezon F1 araçlarında da kullanılması zorunlu. ayrıca inanılmaz atalet kuvvetleri sebebiyle çok anlıkta olsa mJ mertebesinde enerji birikimi sağlayabiliyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIMERIDER

    bu sistem yelkenli tip yatlarda elektrik üretimi için kullanılıyor,istenirse havada durup rüzgarla,istenirse su içinde çalışan tipler var.


    http://www.marintek.com.tr/marintekdeniz/?catId=317&gId=2675&pId=6396

    Alıntıları Göster
    Bu doğru yaklaşım olmayacaktır bence.
    Suicide'nın fikirleri gerçeğe daha uygun. Çünkü rüzgarla çalışan elektrik santrallerinde istasyon sabit olup enerji tüketmiyor, her rüzgarı enerjiye çeviriyor. O yüzden verimli.

    Ancak arabanın üstündeki rüzgar gülünün biz motor enerjisi harcayarak elde ediyoruz. Bu yüzden olmaz.

    Ama teknik olarak şöyle olabilir: araba sabitken ortaya çıkan bi rüzgar gülünü eğer rüzgar yeterince döndürürse o zaman enerji elde ederiz. Ama bu enerjiyle yol alamayız. Belki teybi aküsüz çalıştırırız, bu küçük fayda içinde rüzgar gülü maliyeti doğru karar olmaz.

    Ancak rüzgar araçlarda da halen kullanıyor: motoru soğutmada.

    Herşeye rağmen, "şimdiye kadar bulunmadıysa, olmaz" düşüncesine karşıyım. Öyle olsa dünyada hiç birşey icat edilemezdi.

    Farklı düşüncelere açık olmalıyız, eğer rüzgar gülü düşüncesini çok güzel bir şekilde projelendirirse olabilir, ama şu ana kadar bildiğim şeylerin dışına çıkması lazım. Çünkü bildiklerimle olmayacağını düşünüyorum.

    İyi günler

    quote:

    Orjinalden alıntı: TIMERIDER

    bu sistem yelkenli tip yatlarda elektrik üretimi için kullanılıyor,istenirse havada durup rüzgarla,istenirse su içinde çalışan tipler var.
    [image]http://www.teksolar.com.tr/foto/air403m-boat3.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birtasarimci -- 1 Mart 2009; 22:15:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lionsedge

    bundan anlayan bir mühendis var mı acaba forumda gerçekten bizi bilgilendirebilecek bana fikir çok cazip geldi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lionsedge

    bundan anlayan bir mühendis var mı acaba forumda gerçekten bizi bilgilendirebilecek bana fikir çok cazip geldi


    böyle şeyler benimde çok ilgimi çeker, her ne kadar olamayacağı konusunda fikir beyan etsemde kesin bilgili birinin bu konuyu yanıtlamasını bende çok isterim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.