Şimdi Ara

Kalorifer cok az isitiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
40.715
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba opel meriva aracimin kaloriferi 1. Derecede acinca sicak 2/3/4 e gelince resmen buz kesiyor yani cok az isitiyor ufleme yapinca isitmiyor. Sorun nerden kaynaklaniyor olabilir kendi imkanlarimizla cozebilirmiyiz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanızın Kaloriferi Az Isıtıyor mu? İşte Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanızın kaloriferi, soğuk kış günlerinde sıcak ve konforlu bir sürüş için hayati önem taşır. Ancak bazen kaloriferin az ısıttığı veya hiç ısıtmadığı durumlara rastlanabilir. Bu sorun çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Araç Kaloriferi Ilık Üflüyor

    Araç kaloriferiniz ilık üflüyorsa, bunun nedeni aşağıdakilerden biri olabilir:

    • Düşük soğutma suyu seviyesi: Soğutma suyu, motorun ısısını taşıyarak kalorifer çekirdeğini ısıtır. Düşük soğutma suyu seviyesi, yeterli ısı transferini engelleyebilir.
    • Arızalı termostat: Termostat, soğutma suyunun motordan kalorifer çekirdeğine akmasını düzenler. Arızalı bir termostat, kaloriferin yeterince ısınmasını engelleyebilir.
    • Tıkalı kalorifer çekirdeği: Kalorifer çekirdeği, soğutma suyunun geçtiği ve ısıyı havaya aktaran bir parçadır. Kalorifer çekirdeği tıkanırsa ısı transferi azalır ve kalorifer ılık üfler.

    Kalorifer Az Isıtıyor

    Kaloriferiniz hiç ısıtmıyorsa, bunun nedeni aşağıdakilerden biri olabilir:

    • Arızalı kalorifer fanı: Kalorifer fanı, sıcak havayı yolcu kabinine sirküle eder. Arızalı bir fan, kaloriferin sıcak hava üflemesini engelleyebilir.
    • Rölantide kalorifer soğuk üflüyor: Rölantideyken kalorifer soğuk üflüyorsa, bunun nedeni genellikle yeterli motor devri olmamasıdır. Daha yüksek devirlerde, motor daha fazla ısı üretir ve bu da kaloriferin daha iyi ısınmasını sağlar.
    • Polen filtresinin tıkanması: Polen filtresi, yolcu kabinine giren havayı temizler. Tıkalı bir polen filtresi, hava akışını engelleyerek kaloriferin ısınmasını azaltabilir.

    Kaloriferi Onarma Çözümleri

    Kalorifer sorunlarını gidermek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Soğutma suyu seviyesini kontrol et: Soğutma suyu seviyesi düşükse, önerilen seviyeye kadar doldur.
    • Termostatı test et: Termostatın düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol et. Arızalıysa değiştir.
    • Kalorifer çekirdeğini temizlet: Kalorifer çekirdeğini tıkanıklıklara karşı kontrol et ve gerekirse temizlet.
    • Kalorifer fanını kontrol et: Kalorifer fanının çalışıp çalışmadığını kontrol et. Arızalıysa değiştir.
    • Polen filtresini değiştir: Polen filtresini düzenli olarak değiştir. Tıkalı bir filtre, hava akışını engelleyebilir.
    • Motor devrini artır: Rölantide kalorifer soğuk üflüyorsa, motor devrini artırmayı dene. Bu, motorun daha fazla ısı üretmesine ve kaloriferin daha iyi ısınmasına yardımcı olabilir.

    Bu adımları izleyerek, aracının kalorifer sorununu gidermeyi deneyebilirsin. Sorun devam ediyorsa, profesyonel bir tamirciye başvurman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yeterince üflemiyor mu?
    Yoksa yeterince üfleyip sıcak hava mı üfleyemiyor?
  • Dostum motor suyu eksilmiş olabilir kontrol et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dj batuhan

    Yeterince üflemiyor mu?
    Yoksa yeterince üfleyip sıcak hava mı üfleyemiyor?

    Yeterince ufuyor ama soguk ufluyor hizlaninca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fth_cft

    Dostum motor suyu eksilmiş olabilir kontrol et

    Antifriz max seviyede hararette resimde goruldugu gibi 82 civari hep
     Kalorifer cok az isitiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Termostata baktırmakta fayda var hocam belki kireçlenme olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nonstop92

    Termostata baktırmakta fayda var hocam belki kireçlenme olabilir.
    Radyatör hava yapmış olabilir, hararet yükselmez ama kaloriferden bazen ılık bazen de soğuk hava üfleyebilir...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sogutma Suyu Seviyesi Normal mi?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bende 1-2 gündür aynı sorunu araştırıyorum bugün sanayiye götüreceğim, sorunun kalorifer peteğinden yada termostattan olabileceğini okudum çoğunlukla. Bunun yanında hortumların pislikten tıkanması, radyatör suyunun az olması, kalorifer vanasının arızalı olması, fan hava girişi arızası ve polen filtresinin tıkalı olması da kaloriferin ısınmasını etkileyebiliyormuş. Bugün sorunu çözersem editlerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Radyatör hava yapmış olabilir, hararet yükselmez ama kaloriferden bazen ılık bazen de soğuk hava üfleyebilir...

    opel hava yapmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    attığınız yer sıcaklık göstergesi. Eski aracımda üstün kore teknolojisi olduğu için yedek hazneden eksilince çeken hortum içine düşmüş. Habire su eksiliyor diye gidiyorum, 6ay hiç bakmamıştım yarım litre kadar eksikti. Sonra ustaya durumu anlatınca bi kontrol etti. hazneyi açtı baktı hortumu yok. tornavida ile hazneyi kurcaladı, bingo bizim hortum içinde. Hortumu takıp güzelce kelepçeledi. ondan sonra bir daha eksiltmemişti. Eksiltmiyor daha doğrusu taşan su yedek hazneye doluyormuş. Hazneden çekilmediği için en son baya dolu idi. Eksilttiği halde sıkıştırdığımda bile pek fan açmazdı.

    Bana göre:
    1. radyatörde soğutma suyunuz eksik.
    2. klima gazınız eksik.

    Ben oyumu klima gazından yana kullanıyorum.

    Klima gazı değil klima kompresörünü söküp atsan kalorifere etkisi yok.

    kalorifer radyatörü muhtemelen tıkanmış olmalı içinden geçen sıcak su düşük hava akımında verimli iken yüksek hava akımı ile yetişemiyor soğuyor




  • wehrmacht kullanıcısına yanıt
    Kim dedi, aynısı benim başıma geldi, taşırma kabının kapağı değiştirildi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Kim dedi, aynısı benim başıma geldi, taşırma kabının kapağı değiştirildi.

    opel modellerinde hava yapma olmaz genleşme kapını sök gene gider senin başına gelen mevzuda hava yapacak bir şey yok aslında kapaklar valfli olur hadi orjinal olmasın opel mühendisleri kabın dişlerini kertikli yapmışlar yani kavanoz kapağıda taksan hava alır
  • wehrmacht kullanıcısına yanıt
    Geçen sene oldu işte; kaloriferden bazen sıcak bazen de soğuk hava geliyordu. Önce klima termostat düğmesi bozuk sandım yolumun üzerinde Balkan Oto'ya uğradım genleşme kabında hala su vardı ama kabın önündeki kutunun üzerinde antifrizli su kalıntısı mevcuttu.
    Kapağı açınca bir anda su seviyesi düştü 1 veya 2 litre su takviyesi yapıldı serviste denendi ve kapak arızası denilerek garanti kapsamında değişim yapıldı.
  • degobar kullanıcısına yanıt
    sakarya balkan oto mu? çıkma parçada satar ben bir iki defa mecburiyetten gittim onlara her seferinde çıkma tavsye ediyor ve fahiş fiyatları o zaman 4 parça liste verdi usta bu balkan oto parçanın 1 tanesine 27tl fiyat çıkarttı az ileride yetkili servis ekin opel var aynı parça gm ikili takım 26lira fatura etti hiç unutmam her karşılaştığıma da söylerim
  • wehrmacht kullanıcısına yanıt
    Zeytinburnu Opel bayii Balkan Oto

    http://www.balkanopel.com/balkan-opel-istanbul
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Hocam ben götürdüm az önce sanayiye termostatı değiştirdiler şuanda güzel çalışıyor. Bilgine.
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Kıymetli forumdasim,klimanin ısıtmaya bir etkisi yoktur..klima ortamdaki nemi alır ve ortama sabit bir ısıda hava uflenmesi icin görev yapar..mantığıda şudur;sıkıştırılan gazların soğuması..en önemli etkisi yazın ortamı sogutmaktir..aslında klimanın üflediği hava eksi değerlere kadar da düşebilir..klimanin soguttugu hava difuzorden 4 derece olarak ufleniyor olsun..ortamdaki sıcaklık ise 42 derece olsun..klimanın ortam sıcaklığını 23 dereceye düşürmesi beklenir ki yaz sıcağında bu seviye vücut algilamasindan dolayı soğuk olarak hissedilecektir..kışa gelirsek;ortam sıcaklığı 7 derece olsun..klimanın üflediğiyse 5 derece..eger kalorifer kumandası soguk tarafindaysa,ortamın 6 derece olmasi beklenir..aksi durumda yani sicak konumdaysa,klima 5 derece,kalorifer sistemiyse 90 derece olan motor soğutma sıvısınin sıcaklığını ufleyecektir difuzorden .karışan iki ayrı isidaki havanın difuzorden yaklasik 46-48 derece arasi bir ısıda uflenmesi beklenir..dolayısıyla klima rezistansli bir yapıda olmadığından sadece soğutmaya yarar..ısıtmaya etkisi yoktur..ısıyı düşürmeye etkisi vardır..split tipi,ev kliması mantığıyla çalışmaz araba klimalari..eger isitiyor olsaydı yıllardır kullandığım bircok marka model araçtan bir tanesi bile olsa çalıştırdığım anda sicak hava uflemesi gerekirdi..ama olmadı,motor suyu bir miktar ısınmadan sicak hava uflemedi hiçbiri..termal bir sistem olmadıkça genel gecer ortalama araçların hiçbiri motor bir müddet çalışmadan yani ısınmadan sicak hava ufleyemez kalorifer sisteminden..saygılarımı sunarim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Kalorifer peteginin icinde çamurlasma tortu birikimi oluşmuş olabilir..eger kumanda duzeneginde elektronik kaynaklı bir sorun yoksa..geçen gün bir arkadaşım skoda fabia aracında bu sorunu yaşadı..kalorifer petegini temizletti,cok kirlenmiş..sorunu çözülmüştu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Bir noktayı atladigimi farkettim;aracın hararet göstergesi hep orta seviyede olması gerekir..hatta opel yuksek hararet ortalamasıyla çalışır..100 derece civarında fan açması gerek yani hararet 100 derece göstermeli ibrede..araciniz hizlandiginda hararette düşme oluyor mu? Tetmostat açık kalmış yani arizalanmis da olabilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    Bir noktayı atladigimi farkettim;aracın hararet göstergesi hep orta seviyede olması gerekir..hatta opel yuksek hararet ortalamasıyla çalışır..100 derece civarında fan açması gerek yani hararet 100 derece göstermeli ibrede..araciniz hizlandiginda hararette düşme oluyor mu? Tetmostat açık kalmış yani arizalanmis da olabilir..
    Kalorifer peteği tıkanmış olabilir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.