Şimdi Ara

Sogutma Suyu Seviyesi Normal mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
10.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar Merhaba,

    Ekledigim fotografta aracimin sogutma suyu seviyesini goreceksiniz, minimumun altinda. Herhangi bir isik vs yakma durumu olmadi fakat daha 13.500km'deki bir aracta minimumun altina inmesi normal midir?

    Tesekkurler.
    Sogutma Suyu Seviyesi Normal mi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sogutma Suyu Seviyesi Normal mi?

    Arabanızın düzgün çalışması için soğutma sisteminin uygun şekilde çalışması gerekir. Soğutma suyu seviyesinin normal olması, motorunuzun aşırı ısınmasını önlemek için hayati önem taşır.

    Motor Suyu Seviyesi Ne Kadar Olmalı?

    Motor suyu seviyesi, aracınızın soğutma sistemine bağlı olarak değişebilir. Ancak çoğu araç için tipik aralık, soğukken radyatör su seviyesi göstergesinin "MIN" ve "MAX" işaretleri arasındadır.

    Antifiriz Seviyesi Ne Kadar Olmalı?

    Antifiriz, suyun donmasını ve kaynama noktasını yükseltmesini önlemeye yardımcı olur. Genel olarak, soğutma sistemindeki antifiriz-su oranı %50'ye %50 olmalıdır.

    Motor Soğutma Suyu Seviyesini Kontrol Etme

    Motor soğutma suyu seviyesini periyodik olarak kontrol etmek önemlidir. Bunu yapmak için aşağıdaki adımları izleyin:

    • Motoru soğutun.
    • Radyatör kapağını dikkatlice açın (sıcak olabilir).
    • Soğutma suyu seviyesini soğukken radyatör su seviyesi göstergesinden kontrol edin.
    • Gerekirse soğutma suyunu veya antifiriz ekleyin.

    Düşük Soğutma Suyu Seviyesinin Belirtileri

    Düşük soğutma suyu seviyesi aşağıdaki belirtilere neden olabilir:

    • Motor aşırı ısınması
    • Buhar veya soğutma suyu sızıntısı
    • Isıtıcı arızaları

    Yüksek Soğutma Suyu Seviyesinin Belirtileri

    Yüksek soğutma suyu seviyesi de sorunlara neden olabilir ve aşağıdaki belirtilere yol açabilir:

    • Radyatör kapağından soğutma suyu taşması
    • Soğutma sistemi hortumlarında şişme
    • Motor arızaları

    Soğutma suyu seviyenizi düzenli olarak kontrol ederek ve gerektiğinde doldurarak, motorunuzun düzgün çalışmasını ve aşırı ısınmasını önleyebilirsiniz. Soğutma sisteminizle ilgili herhangi bir sorun fark ederseniz, derhal bir mekanikle iletişime geçin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Soğutma suyu sistemi kapalı bir sistem kaçak vs. olmadıkça eksilme yapmamalı.Araç size teslim edildiğinde su seviyesi daha yüksek ise bir kaçak vardır.Uygun antifiriz ve su karışımı ile maximum seviyeye getirip seviyede bir düşme var mı takip edin.

    Seviyesinde azalma gözlemlerseniz kontrol ettirmeniz gerekir bir yerde kaçak vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Soğutma suyu sistemi kapalı bir sistem kaçak vs. olmadıkça eksilme yapmamalı.Araç size teslim edildiğinde su seviyesi daha yüksek ise bir kaçak vardır.Uygun antifiriz ve su karışımı ile maximum seviyeye getirip seviyede bir düşme var mı takip edin.

    Seviyesinde azalma gözlemlerseniz kontrol ettirmeniz gerekir bir yerde kaçak vardır.
    Ilk aldigimda maksimum cizgisine yakindi. Gecenlerde acip kontrol ettirdigimde farkettim. Ek olarak, Bu fotograf arac iki gun hic kullanilmadiktan sonra herhangi bir genlesme vs'ye maruz kalmadan motor sogukken cekildi.



    Servis zamanina kadar takip edip servise direk boyle goturmeyi dusunuyorum. Oradakiler muhtemelen isik yanmadiysa sorun yoktur diyecekler ama bilmiyorum acikcasi..



    Sure sinirlamasi var mi peki? Mesela ekledikten sekiz ay sonra bu seviyeye gelse problem vardir mi diyebilir miyiz?




  • car reviews C kullanıcısına yanıt
    Teoride kapalı bir sistemin ne kadar zaman geçerse geçsin asla su seviyesinde düşme gözlenmez deriz fakat uygulamada böyle olmuyor tabiki.Şu kadar zamanda şu kadar su eksilir vs. demek yanlış olur.Sizin yerinizde olsam öncelikle suyu maximuma kadar tamamlarım.

    1. gün
    3. gün
    7. gün
    2. hafta
    3. hafta
    4. hafta şeklinde kontrol ederim su seviyesinde ki düşüş oranı ne şekilde öncelikle onu öğrenin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: car reviews

    Ilk aldigimda maksimum cizgisine yakindi. Gecenlerde acip kontrol ettirdigimde farkettim. Ek olarak, Bu fotograf arac iki gun hic kullanilmadiktan sonra herhangi bir genlesme vs'ye maruz kalmadan motor sogukken cekildi.



    Servis zamanina kadar takip edip servise direk boyle goturmeyi dusunuyorum. Oradakiler muhtemelen isik yanmadiysa sorun yoktur diyecekler ama bilmiyorum acikcasi..



    Sure sinirlamasi var mi peki? Mesela ekledikten sekiz ay sonra bu seviyeye gelse problem vardir mi diyebilir miyiz?

    Alıntıları Göster
    Daha önce sıcakken kontrol ettiyseniz belki o yüzden seviyeyi maksimumda gördünüz. Sıcakken mi, soğukken mi kontrol edildiğini kullanıcı kılavuzuna bakarak anlayabilirsiniz. Bazı araçlardaki seviye göstergesi sıcakkenki hali içindir. Benim araçta mesela "check while hot" ibaresi var ve soğukken kontrol ettiğimde eksik görünüyor.



    O yüzden endişelenmeden ve aksiyon almadan önce bir kullanım kılavuzuna bakın derim...




  • termostatın olduğu kısımlara bakın. benim oradan kaçak vardı değiştirmiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 8 Ocak 2019; 9:59:5 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Daha önce sıcakken kontrol ettiyseniz belki o yüzden seviyeyi maksimumda gördünüz. Sıcakken mi, soğukken mi kontrol edildiğini kullanıcı kılavuzuna bakarak anlayabilirsiniz. Bazı araçlardaki seviye göstergesi sıcakkenki hali içindir. Benim araçta mesela "check while hot" ibaresi var ve soğukken kontrol ettiğimde eksik görünüyor.



    O yüzden endişelenmeden ve aksiyon almadan önce bir kullanım kılavuzuna bakın derim...

    Alıntıları Göster
    Aslinda ilk gecen hafta sehirdisi yolculuk yaptiktan sonra kontrol ettim minimuma yakindi. Cok ustune dusmedim, genlesmistir baska zaman sogukken kontrol edeyip diyerek kapattim.



    Bu sefer motor soguk haldeyken hic kontak cevrilmemis halde tekrar kontrol ettim ve fotograftaki goruntuyu elde ettim.



    Kullanim kilavuzu aracta kaldi yarin kontrol edip aksiyon oncesi bu adima dikkat edecegim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Teoride kapalı bir sistemin ne kadar zaman geçerse geçsin asla su seviyesinde düşme gözlenmez deriz fakat uygulamada böyle olmuyor tabiki.Şu kadar zamanda şu kadar su eksilir vs. demek yanlış olur.Sizin yerinizde olsam öncelikle suyu maximuma kadar tamamlarım.

    1. gün
    3. gün
    7. gün
    2. hafta
    3. hafta
    4. hafta şeklinde kontrol ederim su seviyesinde ki düşüş oranı ne şekilde öncelikle onu öğrenin derim.
    Yarin suyu ekletip kontrol kriteri sicak/soguk kavramini ogrenip kontrole baslayacagim.



    Sonucu zaman zaman burada guncelleyecegim. Bilginiz icin tesekkur ederim.
  • aynı sorunu passatta yaşadım
    genleşme kabı kapağı değişince eksiltme yapmadı
  • Hocam bu şekilde yola çıkmayın motorda büyük problemlere yol açabilir. Antifriz ve su karışımı ekletin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: excellentwarrior

    Hocam bu şekilde yola çıkmayın motorda büyük problemlere yol açabilir. Antifriz ve su karışımı ekletin.
    ben bu şekilde uzun yola çıktım passat ile
    yolda hararet ikaz ışığı yandı sürekli ama hiç kaputu kaldırıp bakmadım bile
    1500 km bu halde gittikten sonra ustaya gösterdim arabayı susuz kullanmışsın blok çatlamış dedi
    sadece 40 tl blok kaynak masrafı çıkardı
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Bana da 4 bin TL'cik masraf çıktı hocam. Arkadaşın da canı yanmasın diye söyledim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: excellentwarrior

    Bana da 4 bin TL'cik masraf çıktı hocam. Arkadaşın da canı yanmasın diye söyledim.
    devirdaim hizasından 5cm çatlamıştı
    usta tanıdık olduğu için motor sökmeye para almadı
    yoksa en az 400 tl sökme takma mesarifi vardı

    ama o 19 yaşında hurda passatın tadı damağımda kaldı
  • araç sıcakken veya soğukken antifiriz koyulabiliyor. en doğru olay araç ilk sıcakken ( termostat açık ve iç havalandırma sıcak bölümde ) antifiriz ekleyip daha sonra araç soğuduktan sonra yine suyu ekleyip tamamlamak. daha sonra eksilirse kaçak kontrolü yapılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    araç sıcakken veya soğukken antifiriz koyulabiliyor. en doğru olay araç ilk sıcakken ( termostat açık ve iç havalandırma sıcak bölümde ) antifiriz ekleyip daha sonra araç soğuduktan sonra yine suyu ekleyip tamamlamak. daha sonra eksilirse kaçak kontrolü yapılır.
    evet ustalar öyle yapıyorlar hatta ben o sıcacık basınçlı radyatör kapağını bezle tutup yavaşça açmalarını endişeyle izledim
    zira sıcacık motor bir sürü sıvı atıyordu

    hemen ardından antifriz koyup kapattılar
  • Benimde turbo oringlerinde kaçak vardı. Değiştirdim sorunsuz 50 kuruşluk oringler motordan edecekti bizi. Su meselesi önemli bi mesele
  • bnym97 kullanıcısına yanıt

    Hangi araçlar kapalı sistem ya da hangisi kapalı hangisi açık sistem nasıl anlarız bu su deposu için?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.