Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.337
Cevap
74
Favori
535.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.koksal.

    Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım ve henüz 1 aylık volvo sahibiyim. Aracım 2004 s40 1.6 classic, 93000 km, titanium grisi. Aracı aldığım kişi aşırı titiz ve kibar bir insandı. O yüzden aracı aldığımdan beri ona Allah razı olsun diyorum, çünkü gerçekten araç ilk günkü gibi.

    Fakat dün aracın anteni, geri manevra yaparken bir ağacın dalına değdi ve yamuldu, elimle düzelttim fakat 10-15 cm lik kadar bölümü(sanırım son bölmesi) tam içine girmiyor ve dışarıda kalıyor. Bu durumdan dolayı resmen bunalıma girdim. 7 yıldır hiçbirşey olmayan araca daha ilk ayımda zarar verdim. Öncelikle Hesheit hocam'dan olmak üzere bilgi sahibi olan herkesten önerilerini bekliyorum. Teşekkürler.


    Kullanımda bir zararı yoktur ancak zamanla içeriye çekilemeyen anten rodu dişlileri yıpranarak işlem görmeyecektir.
    Diler şimdi diler daha sonra anten rodu nu değişebilir ve sıkıntı bunalımdan kurtulabilirsiniz.
    Nazarlık olmuş gibi hissediyorum güle güle kullanın...




  • merhabalar
    ben de benzer bi sorunla yani anten sorunuyla geldim karşınıza tekrardan.
    benim de 2004 S40 classic aracımın anteni girerken ve çıkarken motoru fazladan tur yapıyor
    yani anten tam olarak kalkmış olmasına rağmen motor çalışmaya, tam olaran inmiş olmasına rağmen motor çalışmaya devam ediyor.
    bunun için anten motoruyla birlikte mi değişmeli acaba ya da bu bir sorun değil de herkesin aracı böyle mi?
    teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO


    quote:

    Orijinalden alıntı: m.koksal.

    Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım ve henüz 1 aylık volvo sahibiyim. Aracım 2004 s40 1.6 classic, 93000 km, titanium grisi. Aracı aldığım kişi aşırı titiz ve kibar bir insandı. O yüzden aracı aldığımdan beri ona Allah razı olsun diyorum, çünkü gerçekten araç ilk günkü gibi.

    Fakat dün aracın anteni, geri manevra yaparken bir ağacın dalına değdi ve yamuldu, elimle düzelttim fakat 10-15 cm lik kadar bölümü(sanırım son bölmesi) tam içine girmiyor ve dışarıda kalıyor. Bu durumdan dolayı resmen bunalıma girdim. 7 yıldır hiçbirşey olmayan araca daha ilk ayımda zarar verdim. Öncelikle Hesheit hocam'dan olmak üzere bilgi sahibi olan herkesten önerilerini bekliyorum. Teşekkürler.


    Kullanımda bir zararı yoktur ancak zamanla içeriye çekilemeyen anten rodu dişlileri yıpranarak işlem görmeyecektir.
    Diler şimdi diler daha sonra anten rodu nu değişebilir ve sıkıntı bunalımdan kurtulabilirsiniz.
    Nazarlık olmuş gibi hissediyorum güle güle kullanın...



    Teşekkürler cevap için. Dün anteni sökerek sorunu hallettim. Yamulan yeri kargaburnu vasıtasıyla ve yuvasında alıştırmalar yaparak düzelttim. Şimdi çok az bir sürtünme var. Bu sürtünmeyi halletmem için iyi bir yağlayıcı tavsiyesine ihtiyacım var. Yanlış hatırlamıyorsam burada birisi anteni bir yağlayıcıyla yağladığından bahsetmişti. Teşekkürler.




  • s40 1.8 2000 model lacivert renkli aracıma jant bakıyorum.sizlerin tecrübelerinden istifade etmek istiyorum.araçlarımıza en uygun angi jant gider?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teblig

    s40 1.8 2000 model lacivert renkli aracıma jant bakıyorum.sizlerin tecrübelerinden istifade etmek istiyorum.araçlarımıza en uygun angi jant gider?


    Volvolar da jant biraz sıkıntılıdır.Her jant uymaz modelde çok bulunmaz...

    S40 T4 jantı bu aracı gayet güzel taşıyor.Düşünülebilir.
  • Arkadaşlar Herkese selamlar...


    Volvo s40 t4 almayı düşünüyorum. Otomatik ve 1.9t4 alacağım. Bazı sorularım var araç ile ilgili. Forumu baştan sona okudum ama kafamdakileri hem eklemek hemde tek bir mesajda belirtmek istedim.



    1. Alırken nelere bakalım? Şanzıman ve Turboyu kontrol ettireceğim kesinlikle. Başka kronik bir sorunu var mıdır?



    2. Parça fiyatları pahalı algısı var ama kullananların yorumlarından anladığım kadarıyla yan sanayi yada servis dışı çözümlerle çok uyguna getirilebiliyor sanırım. Ben yıllardır Mazda'cı olduğum için bu duruma alışkınım. Onunda parçası pahalı zannedilir ama değildir...



    3. Otomatiğin performansı nasıldır? Örneğin, 0-100 değeri 9sn falan çıkacaksa açıkçası almayı düşünmeyeceğim. 8- 8,5 arası çıkar mı?



    4. Modifikasyon düşünmüyorum ama testleri okuduğum kadarıyla duruş mesafesi çok iç açıcı değil. Frenlere modifikasyon yapan var mı? Zira Mazda3 (36m)ten sonra 42metre performanslı bir araç için çok iyi bir değer değil.



    5. Bu araçlarda (2000 model) ESP var mı? Bildiğim kadarıyla Antipatinaj var ama ilanlarda hep esp işretlenmiş?



    6. 2000 model eski torpidolu olanlarda sanırım vites 4 ile otomatik. Şanzımanda kronik bir sıkıntı var mı?



    7.Bu araç ne kadar yakar, LPG'ye uyumlu mudur? 2. aracım olduğu için yakıt çok sorun değil ama olurda ev alma gibi bir durum olursa LPG takıp bunu tek araba yapmam gerekebilir. LPG o arabaya yazıktır tarzı tartışmalara girmek istemiyorum. Uyumlu ise çatır çatır takarım :)





    Volvo, her mazda bulamadığımda baktığım ilk bir iki markadan birisiydi. Şimdi ciddi ciddi düşünüyorum. Umarım araçta sıkıntı olmaz ve Pazartesi alırım. Kaporta parçalarını hiç dert etmiyorum zira aldığım anda kaskolanacak araç. Yürürüde çok pahalı değildir muhtemelen. Uyumlu parçalar elbet bulunur. Sonuçta İstanbul'dayız ve az çok arabalarla içli dışlıyız. Bu soruları cevaplayabilen arkadaşlar olursa hem benim içimden hemde daha sonra araştıracaklar için çok iyi olur diye düşünüyorum...




  • Semavi arkadaşımın sorduğu soruların cevaplarını bende merak ediyorum
  • T4'ün kronik bir sorunu yoktur. 2000 model bir T4 ile sorun yaşayıp yaşamayacağınız tamamen bugüne kadar nasıl kullanıldığına ve bakım gördüğüne bağlıdır. 11 yaşındaki iki T4 farklı ellerde birbirinden çok farklı halde olabilir. Aracın fabrika çıkış (muhtemelen düz vites için) 0-100 hızlanması olan 7.3sn'i de bu kapsamda değerlendiriniz.

    T4 Lpg'ye hem uyumludur hem değildir. Çünkü yüksek basınç turbo motoru vardır ve Lpg ayarı yüksek basınç turbo motorlarda zor yapılmaktadır.
    Fren mesafesi bence kötü değil. Lastik değişimi; fren diskleri, balataları, hortumları ve hidroliği değişimi ile mevcut durumuna göre daha iyi hale getirilebilir. Modifiye de mümkün olabilir.
  • 2000 model S40 T4 otomatigin, 0-100 fabrika verisi 8.4 sn diye hatirliyorum.. (2001 de otomatik viteste degisiklik yapip performansi arttirmislardi)
  • cevaplar icin tesekkurler arkadaslar. 1-2 saate belli olacak insallah...

    bu arada dun 8.1 sn buldum ben. eger manuel 7.3 ise otm icin 8.1 mantikli...
  • Arkadaşlar,

    Dün bir kaç araca baktım. Hatta %90 aldım dediğim araçla alakalı öyle şeylerle karşılaştım ki akıllara zarar. Tabi çok canım sıkıldı...

    Araba ilanlarda duruyor. 110binde 2000 model ve otomatik. İçinin kondisyonu fena değil, hatta gayet temiz. Dışının boyası içe yıpranmış. Kaportada ufak tefek taş ve dokunma ezikleri bol miktarda var ama benim için sorun değildi diyerek galeri ile anlaştık. Sonra CINDIL Volvo servisine götürdük aracı. Hikmet Usta sağolsun ilgilendi ve dürüst bir iekilde satıcı ve bana gördüklerini anlattı kimseyi kayırmadan. O anlatttıkça mide bulantım arttı!

    Araba 110 binde değil, KM oynanmış... Hadi dedim, iç dış temiz, çekiş iyi, şanzımanda sorun göremedim... Sorun değil...

    Arabanın normalde motor arıza ışığı yanıyor sensörlerden birinden dolayı, sanırım EMT gibi bir şeydi ismi... Ama akıllı insanlar ya, motor arıza lambasını panodan sökmüşler yanmasın diye!!!!

    Airbag açılmış arabanın bir kazadan dolayı, ama hasar çok ufaktı, önemsemeyecektim ama her şey üstüste gelince bunuda eksi haneye yazdım...

    Asıl mide bulantım ise inik olan arka lastiğe, servise giderken hava vurduğumda başladı... Lastiğin yanağı komple yarıklar içerisinde... Nasıl hava tuttuğuna hayret ettim. Halbuki elimle kontrol ettiğimde dişleri fena değildi. Hatta iyi sayılırdı. neyse dedim, bir lastikdeğişecek...

    Demez olaydım... Lifte bir kaldırdık lastiğin iç kenarlarının telleri çıkmış... Bildiğiniz kabak bisiklet lastiği olmuş!!! Hangi zihniyet 200 HPlik bir arabaya böyle lastik koyar!!!

    Döndük geriye... Usta 2000 TL+ lastik masrafın var dedi. Amortisör kafalarından, hortumlara sensörlere kadar bir dizi masrafı sıraladı. Problemleri gözlerimlede gördüğüm için haklı olduğunu düşündüm. Pazarlık ettiğimiz fiyatın 2000-2500 tl altına vermeyeceğini düşündüğüm için galeriye fiyat düşün demek bile istemedim... Çünkü tam o sırada arabanın tavan ve iç dirreklerdeki sarkma ve kabarmalarıda gördüm.. Sunroof su almış sanırım...

    Velhasıl saatlerimizi harcadık ve büyük heveslerle alma hayali kurduğum bu arabayı almadan döndük... Ama kullandığımda arabayı sevmiştim... hemen başka ilanlara baktık ve onlara gittik... Onlarda hiç iç açıcı değildi.

    Şuan bütçeme uygun maalesef bir s40 t4 bulamadım. Alınabilecek tüm araçlara baktım. Bir tanesi ise gayet bakımlı idi fakat iç döşemeler artık haşat olmuştu. Araç 140binde fakat baktığım 170-180binliklerden daha çok yıpranmıştı. Sahibi istediğim fiyatlara gelmeyince onunlada anlaşamadık. Zaten rengi, sunroofsuz olması ve 99 model olması dezavantajdı benim için. İyi bir LPG sistemine sahip olsaydı düşünecektim ama oda yoktu.

    Yani tüm gün hiç birini alamadan geri döndük.

    Şimdi V40 t4, s40 2,0T ve v40 2.0T modellerinede bakacağım. Bütçem kısıtlı olduğu için çok fazla hareket alanım yok maalesef.

    2001 üstü t4lere zaten bakamıyorum bütçeden dolayı. Çokta heveslendim, nasıl olacak bilemiyorum...




  • Benim 2000 model MT S40 2.0T'yi 2-3 yildan beri kardesim kullaniyordu, LPG'de taktirmisti, motor 270000 km olunca vuruntu yapmaya baslamis. Herhalde motor istiyor diye dusunuyorum. Bu aralar kardesimle konusmadim son ne yaptiriyor bilmiyorum, kasa ve ic aksam hala cok yuksek kondisyondaydi ama motor gidince herhalde satar..

    Ankara'da makul motor degisimi veya ciddi bakimini makul fiyata yapan yer varsa kendisine teklif ederim.

    Tesekkurler.
  • şükrü hocam, motorun vuruntusundan anlaşılan nedir? nasıl bir vuruntu haber verir aracın motor istediğini, bilmediğimden merak ettiğimden yazıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ergungur

    şükrü hocam, motorun vuruntusundan anlaşılan nedir? nasıl bir vuruntu haber verir aracın motor istediğini, bilmediğimden merak ettiğimden yazıyorum


    Bende pek anlamam ama kardesimin soyledigi devir yukselince motordan ritmik olmayan gurultulu vuruntulu seslerin gelmesi.

    Servise gidince motor degismesi gerektigi veya kapsamli yenilenmesi gerektigi soylenmis..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asukrumercan -- 16 Ağustos 2011; 10:15:05 >
  • hımm.. teşekkürler.
  • semavi,

    Bir Volvo kaç km'de alınır vs. gibi sorular geldiğinde hep önceki sahibinin araca nasıl baktığına bağlı diye cevap verirdik. Sebebi yaşadıklarınız. Volvolar dayanıklı yapılmıştır ama uzun ömürlü olmaları aksatmadan bakımlarının yapılmasına bağlıdır. Yoksa, yağsız, hava almayan motorun uzun ömürlü olması mümkün değil.

    İkinci elde km ile oynama maalesef Volvo kullanıcılarında da var. Ancak buna onları biraz da alıcılar zorluyor. İkinci elde Volvoların fiyatı nasıl olsa düşüktür diye çok iyi bakılmış ve korunmuş bir araca bile ölü fiyat teklif ediliyor. Satıcı da km ile oynayarak değerini artırmaya çalışıyor. Tabii sizin baktıklarınızda her türlü olumsuzluk bir araya gelmiş. Almadığınız iyi olmuş.
  • Ben de 2 hafta önce 2001 model s80 2.0T'ye bakmaya gittim Şişli'ye gitmeden öncede Maslak'ta ki Gençler özel servis Bülent Usta'yı aradım araca bak temizse getir içine sinmeyen en ufak bir şey var ise getirme dedi.Aracı gittim gördüm,beğendim.Servise götürmek istiyorum dedim,tamam dediler.Aldık gittik.Bülent Usta yaklaşık 1 saat aracı didik didik etti ve en az 3700TL. aracın masrafı olduğunu belirtti.Sahibi de doğrudur dedi.Fiyatta ise 19000TL. altına inmedi bende çok üzülerek araçtan vazgeçtim.Çok beğenmiştim aracı.Ardından kısmet geçtiğimiz hafta içi 2001 model bir s40 t4'e denk geldim aracın kaportasında ki ufak defek işler dışında yürüründe kuruş masraf yok boyası güzel 17800TL.'ye aracı aldım.Gerçekten harika bir makine,bir kere deneyenler kolay kolay vazgeçemez sanırım :) hesheit hocamın üst mesajlarda bahsettiği T4'ü ise Bülent Usta'ya sordum.fazla durmadı 3günde gitti o dedi.23000TL.'ye satılmış araç.Şu anda internette ilanlarda 18000TL'den başlayan T4 ilanları var,bence T4 meraklıları iyice bir inceleyin.




  • Volvo s40 1.8 otomatik 2002 model performansı nasıldır arkadaşlar.Tavsiye edermisiniz.???

    Bide otomatik vitesi çok sorun cıkartırmı?
  • Performansı konusunda yukarıda bolca yazmıştık. OV'e gelince; kronik bir sorunu yok. Sorun çıkarıp çıkarmaması tamamen daha önce nasıl kullanılmış olduğuna bağlı bir durum.
  • herkese selam! arkadaşım bugün 2001 s40 2.0t otomatik almak üzere 155.000 km.de
    bu araçların motorunda belli bir süre sonra kurumlanma olur uzak dur demişler. konu hakkında bilgilerinizi paylaşırmısınız? bu arada araç temiz fiyat uygun.
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.