Şimdi Ara

Sağ, sol aynalardaki kör noktalar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
2
Favori
2.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Özellikle sollamalarda veya tali yoldan çıkarken direksiyona biraz yaklaşarak görüş açınızı genişletebilirsiniz. Diğer yandan şerit değiştirirken sinyal verip hemen direksiyonu kırmayın, ağır ağır şerit değiştirin ki görmediğiniz bir araç olduğunda hareketi geri almak için vaktiniz olsun.
  • Genelde arkamdaki trafikte gözlemim altında olur çoğu kez dikiz ve yan aynalara bakmam yeterli olur ama omuz üstünden kontrolü. gerekli olduğu durumlar da olabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim caddy de de var bana da sıkıntı yaşatmadı değil. uc tarafı bulanık gösteriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlıtzKrıeg

    @çapultra Aynalarım kendi aracımın arka kapı kolunu görecek şekilde ayarlı. Buda dediğiniz gibi epey kör nokta oluşturuyor. Söylediklerinizi deneyeceğim umarım çözüm olur. Teşekkürler.

    @bal974 Bu bi çözüm şekli bende uygluyorum ama çok sağlıklı gelmiyor nedense. 90km hızda şerit değiştirme esnasında başımızı çevirip arkaya bakarsak en fazla aracımızın boy mesafesi kadar alanı görürüz. Yani 180 derece başımızı çeviremeyiz. (trafik akışından solayı). Diğer şeritten 110/120km ile gelen araç yine bizim ve onun için tehlike oluşturmazmı ? ben böyle düşnüyorum. Diğer dediklerinize sonuna kadar katılıyorum dikkatli olmak çok önemli. Bu omuz üzerinden bakmayla ilgii kendime bi stil geliştirmem gerek galiba.

    Hocam on tarafin kontrolunu sagladiktan sonra kafanizi biraz cevirin gozlerinizle kontrol edin. Baykus moduna gerek yok zaten omuz kontrolu ile baktiginiz yer kor noktadir. Diger kisimlari ayna ile gorebilirsiniz. Ayna ile diger kisimlari goremiyorsaniz ayarda sikinti vardir. Aynayi kafanizi bir kac cm ileri kaydirinca aracin kenarini gorecek sekilde ayarlayin. Yolda giderken aracin kenar kisminin hic bir yerini gormeyin. Kafayi azicik kaktirinca gorun. Zaten park ederken yada dar yerden gecerken insan ileri dogru kaykiliyor ve aracin kenarlarini gorebiliyor.
    Ben uzun yolda aynalari biraz daha disa acarim. Sollamaya cikarken dikiz aynasi yeterli oluyor, Uzun yolda pat diye serit degistirilmedigi icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok faydalı bir konu,hatta en önemli konu kesinlikle üst konu olmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynaya bakarken fok hafif kafayi ceviririm, kor noktada arac varsa gozume ilisir zaten.

    Ani ve yuksek hizda serit degistiriyorsam direk kafayi cevirip bakarim veya one egilip aynaya bakarim duruma gore.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle aracın etrafına hakim olun. Birkaç saniye sonra kör noktanıza geçecek olan aracı takip etmiş olursunuz. Ayrıca sollamalarda kesinlikle omuz kontrolü yapmalısınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlıtzKrıeg

    Merhaba. Uzunca bir süredir kafamı kurcalayan bir sorudur bu. Ara sıra sağımda veya solumdaki aracı göremeyip korna yiyorum. Yani nasıl oluyor anlamıyorum, herşey normal giderken son anda yan tarafımda bi araç beliriyor. Ayna alışkanlıklarım falan son derece iyidir hiç bir sıkıntım yok. Dün orta şeritte otobanda giderken sağa dönüş için sinyalimi verdim. Kör nokta sayesinde bayan sürücüyü farketmedim. Kornaya basıp resmen ayar verdi. Aracı göremediğimemi yanayım bayan sürücüden korna yediğimemi.. gerçekten çok ağırıma gitti Artık bu konu yüzünden iyice tedirgin oluyorum bazen arkamı dönüp bakıyorum sırf bu durumlara düşmemek için. Birde kör nokta aynası kullanmak istemiyorum şimdilik. işim gereği çeşitli araçlar kullanabiliyorum bazen. Kendi aracımda kör nokta aynasına alışıp başka araçlarda bulamayınca sorun olur diye düşünüyorum. Bu sebebpten çözüm önerisi istiyorum sizden bu sorundan nasıl kurutlabilirim.

    Benim size bir önerim olacak



    sağ aynaya bakarken

    başınızı sağa çevirdiniz ve aynaya baktınız, aynaya bakmaya devam ederken gözlerinizi aynadan ayırmadan hızlı bir şekilde direksiyona doğru başınızı yaklaştırın ve başınızı bir karış sola ve hemen arkasından bir karış kadar aşağıya indirin, böylece kör noktaları görmüş olacaksınız, kısacası sağdaki kör noktayı görmek için başınızla hafif direksiyona yaklaşarak sola doğru yarım daire çizin

    sol aynaya bakarken

    başınızı sola çevirdiniz ve aynaya baktınız, aynaya bakmaya devam ederken gözlerinizi aynadan ayırmadan hızlı bir şekilde direksiyona doğru başınızı yaklaştırın ve başınızı bir karış sağa ve hemen arkasından bir karış kadar aşağıya indirin, böylece kör noktaları görmüş olacaksınız, kısacası soldaki kör noktayı görmek için başınızla hafif direksiyona yaklaşarak sağa doğru yarım daire çizin

    bunları yaparken özellikle yoğun trafikte mümkün olduğu kadar hızlı yapın ve tekrar önünüze bakın, yapacağınız bir hata öndeki araca çarpmanıza sebeb olabilir.

    ilk başlarda bu yöntemi yaparken kendinizi fok balığı gibi sanabilirsiniz ama tek başınıza araç kullanıyorken yoğun olmayan yerlerde sürekli tekrarladığınızda artık çok hızlı bir şekilde yapabiliyor olacaksınız

    Bir diğer yöntem ise,

    sağ ayna baktınız hemen arkasından hızlı bir şekilde başınızı biraz daha sağa çevirerek omzunuzun üzerinden sağa doğru bakın ve aracın camlarından sağınızı kontrol edin.


    sol ayna baktınız hemen arkasından hızlı bir şekilde başınızı biraz daha sola çevirerek omzunuzun üzerinden sola doğru bakın ve aracın camlarından solunuzu kontrol edin.


    Ne kadar zamandır araç kullanıyorsunuz bilmiyorum ama bu yöntemleri kullanırsanız belli bir süre sonra refleks haline gelecektir ve çok hızlı bir şekilde bunları yapabiliyor olacaksınız,

    birde şu noktaya hep dikkat edin, koltuğunuzu her zaman nizami ayarlayın, ne en geriye yatırarak yatakta uzanıyor gibi araba sürün neden en öne çekerek cama yapışarak araba sürün,

    koltuğu nizami olarak ayarladığınız zaman yukardaki yöntemlerin dahada işe yaradığını göreceksiniz, görüş açılarınızı olumlu etkileyecektir.


    yoğun olmayan trafikte sık sık bu yöntemleri deneyin ve kendinizi alıştırıp bunu refkles haline getirin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efe_yakub -- 27 Ağustos 2013; 8:38:51 >




  • dış dikiz aynalarını arabayı göremeyecek şekilde ayarlarsanız iç dikizin de yardımıyla kör nokta kalmaz.
  • Herkese çok teşekkür ediyorum. Konudadaki yöntemleri uygulayıp sonuçları paylaşacağım.
  • Kör noktanızda kalan kişi size ayar vermeye kalkıyorsa bu onun cahilliği..
    Tabi bir kaza anında sizi haksız bulurlar o ayrı mesele..

    Seyir halindeyken hiç bir aracın kör noktasında oyalanmam.. Ya ilerlerim, ya da geri kalırım.. Bunu akıl edemeyen kişiye de şoför demem..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a7v8x

    Aynısı banada oluyor sağdaki benziliğe girsemmi girmesemmi tereddütünde kaldım aynaya baktım temiz 3-4 saniye sonra sağımdan jet gibi bmw 5.20 geçti. Sağ şeride geçsem kesin arkadan patlatacaktı.

    Bunun kor noktayla ne alakasi var,adam manyakmis,sag serit den o hizla gecilir mi? Sizlik bir durum yok bence,vursaniz yandan,ya da Allah korusun Bmw arkadan,olan kendisine olur,darmadagin olur tahminimce...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backstreet -- 27 Ağustos 2013; 23:43:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    quote:

    Orijinalden alıntı: a7v8x

    Aynısı banada oluyor sağdaki benziliğe girsemmi girmesemmi tereddütünde kaldım aynaya baktım temiz 3-4 saniye sonra sağımdan jet gibi bmw 5.20 geçti. Sağ şeride geçsem kesin arkadan patlatacaktı.

    Bunun kor noktayla ne alakasi var,adam manyakmis,sag serit den o hizla gecilir mi? Sizlik bir durum yok bence,vursaniz yandan,ya da Allah korusun Bmw arkadan,olan kendisine olur,darmadagin olur tahminimce...

    Nasıl yok hocam sağ aynaya baktım birşey yok sonra dedim hadi boşver hadi boşver dedikten sonra araba geçti. Ne sellektör yaptı ne korna direk geçti. Manyak herif.
  • Madalyonun diğer yönü de başka aracın kör noktasında kalmamaya gayret etmek bence. Akan trafikte yan şeritteki aracı arka kapı hizasında takip etmeye gerek yok. Ya geçerim. Ya da gerisinde kalırım. Farlarım da mutlaka yanar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Kör noktanızda kalan kişi size ayar vermeye kalkıyorsa bu onun cahilliği..
    Tabi bir kaza anında sizi haksız bulurlar o ayrı mesele..

    Seyir halindeyken hiç bir aracın kör noktasında oyalanmam.. Ya ilerlerim, ya da geri kalırım.. Bunu akıl edemeyen kişiye de şoför demem..

    Yerinde ve faydalı bir yorum olmuş hocam konuya yaklaşımınız çok mantıklı. teşekkürler
  • Dikiz aynanı daha fazla kontrol et arkadaki araçlara dikkat et hızlı gideni sabit gideni anlarsın zaten sollamalarda ona göre davran.

    Bir de emin olamıyorsan, önün müsaitse kafanı çevirip bak en garantisi. Özellikle ben üstten geçerken alt geçitten çıkan araçlarda kesinlikle aynaya güvenemiyorum ayna yeterince dışarda olmasına rağmen göremedim kaza yapıyordum.
  • kör nokta uyarı sistemi var bende , düşünmüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    kör nokta uyarı sistemi var bende , düşünmüyorum

    Sistem nasıl çalışıyor,

    her türlü hava şartında etkilimi, örneğin sağnak yağışlarda

    Birde araç çok tozlu ise, örneğin uzun yola çıktık yollar toz birde üztüne yağmur yağdı diyelim sistem yine iyi çalışıyor mu
  • efe_yakub E kullanıcısına yanıt
    her halukarda çalışıyor, aynanın o kısmının üstü kar kaplı bile olsa algılama sistemi sanırım manyetik olarak aracı algılıyor, o kör nokta uyarı lambası her koşulda yanıyor.. istendiği zaman da devreden çıkartabiliyorsunuz..
  • Aynayı en dışa alın. Sorun kalmaz.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.