Şimdi Ara

Sağ, sol aynalardaki kör noktalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
2
Favori
2.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Uzunca bir süredir kafamı kurcalayan bir sorudur bu. Ara sıra sağımda veya solumdaki aracı göremeyip korna yiyorum. Yani nasıl oluyor anlamıyorum, herşey normal giderken son anda yan tarafımda bi araç beliriyor. Ayna alışkanlıklarım falan son derece iyidir hiç bir sıkıntım yok. Dün orta şeritte otobanda giderken sağa dönüş için sinyalimi verdim. Kör nokta sayesinde bayan sürücüyü farketmedim. Kornaya basıp resmen ayar verdi. Aracı göremediğimemi yanayım bayan sürücüden korna yediğimemi.. gerçekten çok ağırıma gitti Artık bu konu yüzünden iyice tedirgin oluyorum bazen arkamı dönüp bakıyorum sırf bu durumlara düşmemek için. Birde kör nokta aynası kullanmak istemiyorum şimdilik. işim gereği çeşitli araçlar kullanabiliyorum bazen. Kendi aracımda kör nokta aynasına alışıp başka araçlarda bulamayınca sorun olur diye düşünüyorum. Bu sebebpten çözüm önerisi istiyorum sizden bu sorundan nasıl kurutlabilirim.







  • sol aynanyn sol alt, sa?yn sa? alt kö?esine 3 liralyk küçük dy? bükey ayna yapy?tyryn ne kör nokta ne noktasyz kör kalyr

    gibi ...
     Sağ, sol aynalardaki kör noktalar


    benim yumusak G ile sapkali S harflerine ne oldu anlamadim ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electro_g -- 26 Ağustos 2013; 11:37:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    sol aynanyn sol alt, sa?yn sa? alt kö?esine 3 liralyk küçük dy? bükey ayna yapy?tyryn ne kör nokta ne noktasyz kör kalyr

    gibi ...
     Sağ, sol aynalardaki kör noktalar


    benim yumusak G ile sapkali S harflerine ne oldu anlamadim ...
    Ayna ayarynyzda sorun olmady?yny dü?ünüyorsanyz maalesef sorununuzun tek çözümü hyzlyca omuz kontrolü yapmak olacaktyr.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmshn

    Ayna ayarynyzda sorun olmady?yny dü?ünüyorsanyz maalesef sorununuzun tek çözümü hyzlyca omuz kontrolü yapmak olacaktyr.

    Alıntıları Göster
    Aynalarınızı mümkün olduğu kadar dışarıya bakacak şekilde ayarlayın.
    Park ederken aracın bitimini görecek kadar arka tamponu çok az görmesi yeterli.
    Genelde biz aynayı arka kapıyı görecek kadar içeriye döndürüyoruz haliyle kör nokta alanımız baya geniş kalıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmshn

    Ayna ayarynyzda sorun olmady?yny dü?ünüyorsanyz maalesef sorununuzun tek çözümü hyzlyca omuz kontrolü yapmak olacaktyr.

    Alıntıları Göster
    Bu ne olmuş böyle herkesde harfler bir bozuk çıkıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cowinenge

    Bu ne olmuş böyle herkesde harfler bir bozuk çıkıyor

    Alıntıları Göster
    Her sinyal verdiğimde ve şerit değiştirmeden önce başımı çevirip omuz üstünden gireceğim şeritin kontrolünü mutlaka yaparım.
    Yıllardır edindiğim bir alışkanlık. Tavsiye ederim.

    Bir de yolda giderken etrafınızdaki trafikten haberdar olun
    Yanınızda hangi araç var, onun arkasında ve önünde hangi araç var.
    Ben iki-üç araba önümü ve iki araba arkamı kontrol ederim.
    Takip edin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 26 Ağustos 2013; 11:54:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmshn

    Ayna ayarynyzda sorun olmady?yny dü?ünüyorsanyz maalesef sorununuzun tek çözümü hyzlyca omuz kontrolü yapmak olacaktyr.

    Alıntıları Göster
    @electro_g Bu ürünü görmüştüm bunu kendi aracıma uygulayabilirim fakat kullandıgım diğer araçlara uygulayamam. Takıp çıkarması kolay olsa bile garip bi durum oluşur. Yani ben bu işi mevcut imkanlarla aşmak istiyorum. Usta şöför olmakta bunu gerektirir sanırım

    @cmshn Aynalarım kendi araçımın arka kısmını görecek şekilde ayarlıyorum. Kendi aracımı hiç görmessem olmuyor, sanırım aynaları dışa doğru kendi aracımı göremeyecek kadar açmak gerekiyormuş. Bu arada bu son kör nokta olaylarından sonra omuz kontrolü yapıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlıtzKrıeg

    @electro_g Bu ürünü görmüştüm bunu kendi aracıma uygulayabilirim fakat kullandıgım diğer araçlara uygulayamam. Takıp çıkarması kolay olsa bile garip bi durum oluşur. Yani ben bu işi mevcut imkanlarla aşmak istiyorum. Usta şöför olmakta bunu gerektirir sanırım

    @cmshn Aynalarım kendi araçımın arka kısmını görecek şekilde ayarlıyorum. Kendi aracımı hiç görmessem olmuyor, sanırım aynaları dışa doğru kendi aracımı göremeyecek kadar açmak gerekiyormuş. Bu arada bu son kör nokta olaylarından sonra omuz kontrolü yapıyorum.
    @çapultra Aynalarım kendi aracımın arka kapı kolunu görecek şekilde ayarlı. Buda dediğiniz gibi epey kör nokta oluşturuyor. Söylediklerinizi deneyeceğim umarım çözüm olur. Teşekkürler.

    @bal974 Bu bi çözüm şekli bende uygluyorum ama çok sağlıklı gelmiyor nedense. 90km hızda şerit değiştirme esnasında başımızı çevirip arkaya bakarsak en fazla aracımızın boy mesafesi kadar alanı görürüz. Yani 180 derece başımızı çeviremeyiz. (trafik akışından solayı). Diğer şeritten 110/120km ile gelen araç yine bizim ve onun için tehlike oluşturmazmı ? ben böyle düşnüyorum. Diğer dediklerinize sonuna kadar katılıyorum dikkatli olmak çok önemli. Bu omuz üzerinden bakmayla ilgii kendime bi stil geliştirmem gerek galiba.




  • Milletin burun kivirdigi mazda'da kör nokta uyari sistemi standart. Cok faydali bir donanim kesinlikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mimalpay

    Milletin burun kivirdigi mazda'da kör nokta uyari sistemi standart. Cok faydali bir donanim kesinlikle.
    Aynen benim aracımda da bu şekilde. Hem orda aynadan hem yan dikizden kontrol ediyorum , hiçbirşey yok gözüküyo ama birde bakıyorum araç yanımdan geçiyor. Sırf bu yüzden dikizleri değiştirdim , gene aynı. Bazen cok buyuk sıkıntı oluyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mimalpay

    Milletin burun kivirdigi mazda'da kör nokta uyari sistemi standart. Cok faydali bir donanim kesinlikle.

    Her mazdada standart mı hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: mimalpay

    Milletin burun kivirdigi mazda'da kör nokta uyari sistemi standart. Cok faydali bir donanim kesinlikle.

    Her mazdada standart mı hocam?

    3 ve 6 da standart diye biliyorum ben. 2009 dan sonraki cikan kasada tabiiki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mimalpay

    quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: mimalpay

    Milletin burun kivirdigi mazda'da kör nokta uyari sistemi standart. Cok faydali bir donanim kesinlikle.

    Her mazdada standart mı hocam?

    3 ve 6 da standart diye biliyorum ben. 2009 dan sonraki cikan kasada tabiiki.

    Alıntıları Göster
    Millet araba kullanmayı bilmiyor diyorum herkese, burda okuduklarımı görünce üzülerek haklı olduğumu görüyorum :-(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    Millet araba kullanmayı bilmiyor diyorum herkese, burda okuduklarımı görünce üzülerek haklı olduğumu görüyorum :-(

    Kör nokta ile araba kullanmanın ne alakası var ?
    şahsi kendi aracımda, yanımdaki aracı bazen görmüyorum o yüzden bakmam gerekiyor.
    kör nokta uyarı sistemi boşunamı icat edildi
  • Aynısı banada oluyor sağdaki benziliğe girsemmi girmesemmi tereddütünde kaldım aynaya baktım temiz 3-4 saniye sonra sağımdan jet gibi bmw 5.20 geçti. Sağ şeride geçsem kesin arkadan patlatacaktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a7v8x -- 26 Ağustos 2013; 13:33:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlıtzKrıeg

    @electro_g Bu ürünü görmüştüm bunu kendi aracıma uygulayabilirim fakat kullandıgım diğer araçlara uygulayamam. Takıp çıkarması kolay olsa bile garip bi durum oluşur. Yani ben bu işi mevcut imkanlarla aşmak istiyorum. Usta şöför olmakta bunu gerektirir sanırım

    @cmshn Aynalarım kendi araçımın arka kısmını görecek şekilde ayarlıyorum. Kendi aracımı hiç görmessem olmuyor, sanırım aynaları dışa doğru kendi aracımı göremeyecek kadar açmak gerekiyormuş. Bu arada bu son kör nokta olaylarından sonra omuz kontrolü yapıyorum.

    Arabanın tampon köşelerini cundan kıyısından görseniz yeter,kapı kolunu görüp ne yapacaksınız
    Tavsiye ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: BlıtzKrıeg

    @electro_g Bu ürünü görmüştüm bunu kendi aracıma uygulayabilirim fakat kullandıgım diğer araçlara uygulayamam. Takıp çıkarması kolay olsa bile garip bi durum oluşur. Yani ben bu işi mevcut imkanlarla aşmak istiyorum. Usta şöför olmakta bunu gerektirir sanırım

    @cmshn Aynalarım kendi araçımın arka kısmını görecek şekilde ayarlıyorum. Kendi aracımı hiç görmessem olmuyor, sanırım aynaları dışa doğru kendi aracımı göremeyecek kadar açmak gerekiyormuş. Bu arada bu son kör nokta olaylarından sonra omuz kontrolü yapıyorum.

    Arabanın tampon köşelerini cundan kıyısından görseniz yeter,kapı kolunu görüp ne yapacaksınız
    Tavsiye ederim

    Alıntıları Göster
    O hataya bazen bende düşüyorum ama ayna ayarı çok önemli en dışa baksın ve şerit değişmelerde başınızı hafif çevirip bakmakda önemli saniyelik iş zaten.




  • Aynalaları sürekli kontrol ederek arkanizdaki araçlardan biri kayboldugunda kör noktanizda olduğunu düşünerek hareket edin. Arkanızı sürekli kontrol ederseniz bu gibi sorunlar en aza inecektir.

    Sollamaya çıkarken önümüzdeki araçla aramızda bir araçlık mesafe birakarak sol seride gecersek, sol kör noktadaki aracın bize patlamasına izin vermeden kendi şeridimize gecebiliriz.

    Sağa dönüşler için de biraz hızı azaltıp veya arttirip kör noktayı kontrol etmek mümkündür.

    Omuz üzerinden kontrol yapamayan arkadaşlar için bu yöntemler oldukça işe yarıyor.
  • Kör nokta olayı park yaparken de sıkıntılı. Park sensörü varsa sorun yok tabiki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlıtzKrıeg

    @çapultra Aynalarım kendi aracımın arka kapı kolunu görecek şekilde ayarlı. Buda dediğiniz gibi epey kör nokta oluşturuyor. Söylediklerinizi deneyeceğim umarım çözüm olur. Teşekkürler.

    @bal974 Bu bi çözüm şekli bende uygluyorum ama çok sağlıklı gelmiyor nedense. 90km hızda şerit değiştirme esnasında başımızı çevirip arkaya bakarsak en fazla aracımızın boy mesafesi kadar alanı görürüz. Yani 180 derece başımızı çeviremeyiz. (trafik akışından solayı). Diğer şeritten 110/120km ile gelen araç yine bizim ve onun için tehlike oluşturmazmı ? ben böyle düşnüyorum. Diğer dediklerinize sonuna kadar katılıyorum dikkatli olmak çok önemli. Bu omuz üzerinden bakmayla ilgii kendime bi stil geliştirmem gerek galiba.

    Ben yüksek süratlerde çok yavaş şerit değiştiririm.En azından biri varsa kornaya basar .




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.