Şimdi Ara

Aracımın motoru rektefiye edildi nasıl kullanıp nelere dikkat etmeliyim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
33.951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Megane 2 1.6 16 V dinamik model aracımı 200 km önce rektefiye ettirdim. Araçta A dan Z ye tüm parçalar orjinaliyle değişti üstüne normal rutin bakımlarIda yaptırdım disk balata triger seti vs. Ortalama 7-8 bin tl para harcadım anlayacağınız ama aracımın çekişi bana düşük gibi geliyor sonradan açılırmı nasıl bir yol izlemeliyim bilemiyorum yardımcı olursanız sevinirim



  • Kendi yazdığım bir yazıdan aynen kopyalıyorum.

    Yeni alınan araçlarda veya yeni motor yaptıran araçlarda rodaj prosedürü. Uygulanabildiği kadar uygulanmasında fayda var.

    "Teknoloji gelişti, artık kusursuz çıkıyormuş parçalar, rodaja gerek yokmuş" hikayesi maalesef gerçek değil. Eskisi kadar uzun rodaj süresi yok. Sadece motorun değil, hareketli her aksamın rodajı var. Frenler dahil.

    Sıfır alınan normal binek araç için:
    İlk 1000 km boyunca,
    +Motoru kısa süreli mesafelerde kullanmamak(minimum motor ısınacak kadar mesafe-en ideali uzun yol)
    +Devir bandının 2/3'sini aşmamak(benzinlide yaklaşık 4000, dizelde yaklaşık 2700)
    +Sürekli aynı devirde ve yükte seyahat etmekten kaçınmak(uzun yolda çıkıp 100 sabit izmit-ankara yapalım denince o rodaj olmuyor pek)
    +Gaza fazla basmamak (bir iki seferden bir şey olmaz)
    +Araç fabrika çıkış LPGli olsa bile ilk 1000 km LPG kullanmamak
    +İlk 300 km 2500 devir altı, İkinci 300 km 3500 altı, son 400 km 4000 devir altı seyahat etmek.
    +Motoru doğru alıştırmak adına rodaj esnasında mümkün mertebe 4000 devir altında tüm devirlerde ve gaz pedalının yarısından daha az basarak tüm bölgelerde aracı kullanmak.

    Son olarak 1000 km sonunda yağı ve yağ filtresini değiştirmek. İncelenirse toz şeklinde ufak metal parçaları görülebilir yağın içinde.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Rektefiyesi Sonrası Araç Kullanımına Dair Önemli Hususlar

    Motor rektefiyesi, aracınızın motorunda ciddi onarımlar veya yenilemeler yapılması gerektiğinde gerçekleştirilen bir işlemdir. Rektefiyeden sonra aracınızı kullanırken, motorun optimal performansını korumak ve uzun ömürlü olmasını sağlamak için bazı hususlara dikkat etmeniz gerekir.

    Rektefiyeden Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler:

    • Rodaj Süresi: Yeni rektefiye edilmiş motorlar, parçaların birbirine uyum sağlayabilmesi için bir rodaj süresi gerektirir. Bu süre boyunca, motoru yüksek devirlerde zorlamaktan kaçınmalı ve ani hızlanmalardan veya frenlemelerden uzak durmalısınız.
    • Düzenli Bakım: Rektefiyeden sonra düzenli bakım programınıza uymak çok önemlidir. Yağ değişimlerini önerilen aralıklarla yaptırın ve aracınızın sıvılarını ve filtrelerini kontrol ettirin.
    • Yüksek Performanslı Sürüş: Motor rektefiyesinden sonra aracınızı ilk etapta yüksek performanslı sürüş koşullarına maruz bırakmamalısınız. Motorun tam olarak oturmasını ve rodaj sürecini tamamlamasını bekleyin.
    • Aşırı Yüklerden Kaçının: Rektefiye edilmiş motorlar, aşırı yüklerden kaçınılmalıdır. Ağır yüklerle araç sürmek veya römork çekmek, motora zarar verebilir.
    • Performans Düşüklüğü: Rektefiye sonrasında motorunuzda performans düşüklüğü yaşarsanız, derhal yetkili bir servise başvurun. Bu, rodaj sürecinden kaynaklanabileceği gibi, daha ciddi bir sorunun belirtisi de olabilir.

    Motor Rektefiyesi Sonrası Performans:

    • Gelişmiş Performans: Rektefiye edilmiş bir motor genellikle orijinal motoruna göre daha iyi performans gösterir. Motorun hasarlı veya aşınmış parçaları yenilendiğinde, motor daha verimli çalışır ve daha fazla güç üretir.
    • Arttırılmış Güvenilirlik: Motor rektefiyesi, motorun ömrünü uzatır ve güvenilirliğini artırır. Hasarlı veya aşınmış parçaların değiştirilmesi, motor arızalarının riskini azaltır.
    • Yakıt Verimliliği: Motor rektefiyesi, motorun yakıt verimliliğini de iyileştirebilir. Yeni parçaların daha verimli çalışması nedeniyle, aracınız bir depo yakıtla daha fazla yol gidebilir.

    Rektefiye edilmiş bir motorun performansını ve ömrünü en üst düzeye çıkarmak için, yukarıda belirtilen hususlara dikkat etmek ve aracınızı üreticinin önerilerine göre kullanmak çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aracı sıfır almış gibi düşünün.sağlıklı bir rodaj sonrası eski performansı yakalar muhtemelen
  • Öncelikle geçmiş olsun.



    Sorduğunuz sorulara cevap veremeyeceğim hatta ben size birkaç soru sormak istiyorum.



    Dizel araçların bile 300+ bin km problemsiz kullanılıyor siz neden 200 bin km de rektefiye yaptırma gereği duydunuz?



    Aracın ilk sahibi misiniz?



    Bu arada 7–8 bin bayakelimei yüksek bi rakam gibi geldi bana.neden bu kadar yüksek tuttu?dizel motorlar zaten bu fiyata rektefiye görüyor?

    Sorularınıza cevap veremediğim için tekrar kusura bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.ERTEN -- 5 Mayıs 2018; 21:10:34 >
  • Kendi yazdığım bir yazıdan aynen kopyalıyorum.

    Yeni alınan araçlarda veya yeni motor yaptıran araçlarda rodaj prosedürü. Uygulanabildiği kadar uygulanmasında fayda var.

    "Teknoloji gelişti, artık kusursuz çıkıyormuş parçalar, rodaja gerek yokmuş" hikayesi maalesef gerçek değil. Eskisi kadar uzun rodaj süresi yok. Sadece motorun değil, hareketli her aksamın rodajı var. Frenler dahil.

    Sıfır alınan normal binek araç için:
    İlk 1000 km boyunca,
    +Motoru kısa süreli mesafelerde kullanmamak(minimum motor ısınacak kadar mesafe-en ideali uzun yol)
    +Devir bandının 2/3'sini aşmamak(benzinlide yaklaşık 4000, dizelde yaklaşık 2700)
    +Sürekli aynı devirde ve yükte seyahat etmekten kaçınmak(uzun yolda çıkıp 100 sabit izmit-ankara yapalım denince o rodaj olmuyor pek)
    +Gaza fazla basmamak (bir iki seferden bir şey olmaz)
    +Araç fabrika çıkış LPGli olsa bile ilk 1000 km LPG kullanmamak
    +İlk 300 km 2500 devir altı, İkinci 300 km 3500 altı, son 400 km 4000 devir altı seyahat etmek.
    +Motoru doğru alıştırmak adına rodaj esnasında mümkün mertebe 4000 devir altında tüm devirlerde ve gaz pedalının yarısından daha az basarak tüm bölgelerde aracı kullanmak.

    Son olarak 1000 km sonunda yağı ve yağ filtresini değiştirmek. İncelenirse toz şeklinde ufak metal parçaları görülebilir yağın içinde.




  • Kaç km'de ve ne sebepten dolayı rektefe yapıldı?

    Bakımları aksatılmış mıydı?
  • Araç oldukca bakImsızdı klima kompresörü motor kulakları şanzıman kulağı hepsi kopmuştu V kayışı contalar triger vs. Yani aklınıza ne geliyorsa derken şaka yapmıyOrum çoğu şeyi sıfırladık aracı kendim baştan yaratmak istedim gayet de güzel topladık ustam çocukluk arkadaşımdı sadece çekişten korkuyorum cidden iyi değil şuan ama günden güne aracın kendini toparladığınıda düşünüyorUm şuan tek sorunum araçta çekişin istediğim seviyede olmaması rektefiye olalı daha 250 km civarı oldu uzun lafın kısası aracın oldukca bakımsız olması rektefiye sonucuna getirdi bizi üstündeki lastiklerin bile ipleri gözükmeye başlamıştı ama piyasanın 11 lira aşağısı bir fiyata aldım umarIm aldığıma değer diye düşünüyOrum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FaivoS -- 5 Mayıs 2018; 21:42:5 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Kendi yazdığım bir yazıdan aynen kopyalıyorum.

    Yeni alınan araçlarda veya yeni motor yaptıran araçlarda rodaj prosedürü. Uygulanabildiği kadar uygulanmasında fayda var.

    "Teknoloji gelişti, artık kusursuz çıkıyormuş parçalar, rodaja gerek yokmuş" hikayesi maalesef gerçek değil. Eskisi kadar uzun rodaj süresi yok. Sadece motorun değil, hareketli her aksamın rodajı var. Frenler dahil.

    Sıfır alınan normal binek araç için:
    İlk 1000 km boyunca,
    +Motoru kısa süreli mesafelerde kullanmamak(minimum motor ısınacak kadar mesafe-en ideali uzun yol)
    +Devir bandının 2/3'sini aşmamak(benzinlide yaklaşık 4000, dizelde yaklaşık 2700)
    +Sürekli aynı devirde ve yükte seyahat etmekten kaçınmak(uzun yolda çıkıp 100 sabit izmit-ankara yapalım denince o rodaj olmuyor pek)
    +Gaza fazla basmamak (bir iki seferden bir şey olmaz)
    +Araç fabrika çıkış LPGli olsa bile ilk 1000 km LPG kullanmamak
    +İlk 300 km 2500 devir altı, İkinci 300 km 3500 altı, son 400 km 4000 devir altı seyahat etmek.
    +Motoru doğru alıştırmak adına rodaj esnasında mümkün mertebe 4000 devir altında tüm devirlerde ve gaz pedalının yarısından daha az basarak tüm bölgelerde aracı kullanmak.

    Son olarak 1000 km sonunda yağı ve yağ filtresini değiştirmek. İncelenirse toz şeklinde ufak metal parçaları görülebilir yağın içinde.
    Çekişin düşük olduğunu hissediyorum sizce bu normal mi peki?




  • Araç sıfır alınmış gibidir motoru şuanda. O yıllardaki rodajın süresi ve rodaj yapmanın usulleri şuanki kadar toleranslı ve kısa süreli olmadığı için ilk 3000 kmye kadar 2500-3000 deviri geçmemeniz yönünde tavsiyemdir. Uygulayın ve bu 3000 kmden sonra yakıt tüketiminizde düşecektir motorunuz daha atik bi şekilde olacaktır. Ek olarak ani gazlama yapmayın yokuşlarda gaz köklediğinizde arabanın devri sabit kalarak gitmeyin, bi vites düşürün ve gaza köklediğinizden daha az basıp çıkın yokuşları.



    Geçmiş olsun
  • Çekiş motor 0 da olsa hissedilir şekilde düşük olmaması lazım bayilere test için 0 araçlar gelir hepsinin performansı düşük olsa kim alır o arabaları. Ustanıza danışın durumu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Araç sıfır alınmış gibidir motoru şuanda. O yıllardaki rodajın süresi ve rodaj yapmanın usulleri şuanki kadar toleranslı ve kısa süreli olmadığı için ilk 3000 kmye kadar 2500-3000 deviri geçmemeniz yönünde tavsiyemdir. Uygulayın ve bu 3000 kmden sonra yakıt tüketiminizde düşecektir motorunuz daha atik bi şekilde olacaktır. Ek olarak ani gazlama yapmayın yokuşlarda gaz köklediğinizde arabanın devri sabit kalarak gitmeyin, bi vites düşürün ve gaza köklediğinizden daha az basıp çıkın yokuşları.



    Geçmiş olsun
    Önerilerinizi dikkate alacağım teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emres37

    Çekiş motor 0 da olsa hissedilir şekilde düşük olmaması lazım bayilere test için 0 araçlar gelir hepsinin performansı düşük olsa kim alır o arabaları. Ustanıza danışın durumu.
    araç rektefiye olmadan önce ki halinden daha iyi bunu hissediyorum ancak bu aracın bu güçte olmayacağınında farkındayım. Zorlamak istemiyorum aracı daha 250 km oldu. Araç ilk başlarda boşa attığımda stop ediyordu ama gün geçtikce sorunlarIm hallolmaya başlıyor. Bir an önce şu sıkıntılı kmleri geçip aracın performansına kavuşmasını bekleyeceğim sanırım
  • FaivoS F kullanıcısına yanıt
    Afedersiniz bende megane 2 bakiyorumda kaç model kaç paraya aldınız acaba





    Boya vs kaç parçaydı
  • En full paket dinamik paketi yada sanruflu olan tekno plus paketi tavsiye ederim size 2005 model 178.000 kmde aracım ben masrafları olduğunu bilerekten 23.000 tl ye aldım ama normalde 33-34 den aşağı yok. Aslında her zaman focusa binen birisiyimdir her modelinede bindim bu sefer bunu deneyim dedim ama inanın focus farklı araba 3-5 bin fazla koyma imkanınız varsa ve uzun zaman binmeyi düşünüyorsanız focus, ama üstüne koyamam derseniz bu fiyata sizi tatmin edeceğini düşünüyorum ve çok kolay satılan bir araçtır. Yakıt olarak şuan 0 motorla aracım benzinde 32 krş yakıyor daha gaz kullanmadım böyle giderse kullanmayıda düşünmüyOrum :) ustanıza gösterip temiz bir araç bulursanız ben size tavsiye ederim bu aracı

    Ayrıca aracımda hata boya değişen yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FaivoS -- 5 Mayıs 2018; 22:53:58 >
  • FaivoS F kullanıcısına yanıt
    Çok iyi almisiniz fiyatı motorunda siz yaptırdığını için nasıl olduğunu kullanımını biliceksiniz metal yorgunluğu parca eskimesi hariç 0 sayılır :)

    Uzun yıllar binmeniz dileği ile hayırlı uğurlu olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaivoS

    araç rektefiye olmadan önce ki halinden daha iyi bunu hissediyorum ancak bu aracın bu güçte olmayacağınında farkındayım. Zorlamak istemiyorum aracı daha 250 km oldu. Araç ilk başlarda boşa attığımda stop ediyordu ama gün geçtikce sorunlarIm hallolmaya başlıyor. Bir an önce şu sıkıntılı kmleri geçip aracın performansına kavuşmasını bekleyeceğim sanırım

    Alıntıları Göster
    2000-3000 km sabredin eğerki sorununuz çözülmesse bu konuya mesaj atarsınız tekrar bizde görürüz çözümünü birlikte ele alırız. Ama dediğim gibi rodaj bittikten sonra yakıt tüketiminizde düşecektir çekişte olması gereken seviyeye gelecektir

    2000-3000 km sabredebilirsiniz bence. Sadece haftanın 5-6 günü çıkıyorum arabayla 5 günü okula gidip geliyorum ben bile 1 ayda 1000 km yi geçiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 6 Mayıs 2018; 1:31:43 >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Peki pistın-silindirlerde herhangi bir işlem yapılmazsa, sadece üst kapak elden geçirilirse (sübap lastikleri, contalar falan) yine bu kadar özenli bir rodaj sürecine gerek olur mu?

    Bir de merak ettiğim başka bir şey var, kapak herhangi bir sebepten dolayı açıldı diyelim. Pistonların yüzeyi karbon tabakasından arındırılmalı mı yoksa olduğu gibi mi bırakılmalı? Yüzeydeki tabakanın temizlenmesinde bir sakınca olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Peki pistın-silindirlerde herhangi bir işlem yapılmazsa, sadece üst kapak elden geçirilirse (sübap lastikleri, contalar falan) yine bu kadar özenli bir rodaj sürecine gerek olur mu?

    Bir de merak ettiğim başka bir şey var, kapak herhangi bir sebepten dolayı açıldı diyelim. Pistonların yüzeyi karbon tabakasından arındırılmalı mı yoksa olduğu gibi mi bırakılmalı? Yüzeydeki tabakanın temizlenmesinde bir sakınca olur mu?
    silindir kapağı tadilatı veya değişiminde rödaj a ihtiyaç yoktur

    piston tepeleri silindir kapağı söküldüğünde temizlenmesinde sakınca yoktur, tabi içinden gelerek temizleyecek tamirci bulursanız.
    burada dikkat edilmesi gereken husus temizlik bittikten sonra silindir kapağını takmadan motoru grantan 1 tur çevirip gömlek ve segman içine kaçan pisliğinde temizleme sıvısı ile kartele indirilmesi ve motor yağı + yağ filitresinin değişmesi gerekir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Peki pistın-silindirlerde herhangi bir işlem yapılmazsa, sadece üst kapak elden geçirilirse (sübap lastikleri, contalar falan) yine bu kadar özenli bir rodaj sürecine gerek olur mu?

    Bir de merak ettiğim başka bir şey var, kapak herhangi bir sebepten dolayı açıldı diyelim. Pistonların yüzeyi karbon tabakasından arındırılmalı mı yoksa olduğu gibi mi bırakılmalı? Yüzeydeki tabakanın temizlenmesinde bir sakınca olur mu?
    Gerekli açıklama yapılmış
  • Bugün 2000 km oldu. Araçta bariz çekiş farkını hissediyorum gaza dokununca en azından koltuğa yapıştırıyor. İlk 1000 km benim için zulümdü. Çok ağır vasat bir araba sürer gibi her yokuşta 1. Vitese kadar düşüyordum şimdi 3 ile çıkıyorum nadir 2 ye düşüyorum 1000 km benzinde kullandım daha sonra gaza geçtim 500 km civarı aracın gaza alışma süreci oldu sürekli stop etme vs yaşadım araç şuan kendini toparladı bu işi yaptıran arkadaşlar yaklaşık 2000 km araçlarından ciddi bir performans beklemesinler :)

    Herkese değerli yorumları için teşekkür ediyorum.
  • Arkadaşlar merhabalar,


    2012 model Citroen C4 1.6 e-hdi MCP şanzımanlı bir aracım var. Geçenlerde conta yaktı ve motor rektefiyeye gitti. Her parça orijinal olarak değişti. Motor yapıldıktan sonra aracım 1. ve 2. viteste daha çok hissediliyor 2.000 devirdeyken ayağımı gazdan çektiğimde öne yığılma yapıyor. Çok sert bi şekilde yapıyor hatta. 2 kez fren yapıp bırakıyormuş gibi hissediyorum resmen. Daha öncesinde hiç böyle bi sıkıntı yoktu.


    Bu mevzuyu sanayide motoru yapan elemanlara götürdüğümde ise 'Citroen Peugeot grubu araçlar bu silkelemeyi yapıyor. Gayet normal.' şeklinde bi geri dönüş aldım. Ancak söylediğim gibi conta yakmadan önce aracın motorunu dağıtmadan önce hiç bir sıkıntısı yoktu. Gayet de severek kullanıyordum. Bu mevzu hakkında bilgisi olan, MCP şanzımandan anlayan usta tanıdığı olan var mı acaba? Özellikle Antalya civarı olursa çok iyi olur.


    İyi forumlar diliyorum.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.