Şimdi Ara

sahibinden.com ' a dikkat edin (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
2.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Zaten biraz düşününce akıl mantık almıyor. Sonuçta buraya kadar gelmiş ya yanlış ürün göndermişlerse? yani benim buna bakmaya hakkım var.

    Ayrıca ben de daha önce sanalpazar üzerinden bir alışveriş yaptım. Hatta yapmaya çalıştım Xbox 360 arcade aldım fakat satıcı arkadaşa iyice sordum bak dedim cihaz Jasper board mı yoksa eskilerden mi? Jasper dedi.

    Kargo geldi evde bulamamışlar şubeye gittim teslim almaya, buyurun dediler kargonuz bu şuraya imza atın. Bir durun bakalım ben bir bakayım kutu içeriği tam mı benim istediğim ürün mü bu bakmalıyım dedim. Tamam dediler açıp bakabilirsiniz.
    Açtım hemen arkasına baktım cihazın üretim tarihi 2006 dışına baktım cihaz haşat hemen geri verdim "Bu kargoyu kabul etmiyorum, bu benim istediğim ürün değil" dedim. Tamam dediler geriye hangi adrese göndermemizi istersiniz dediler. Geldiği adrese geri gönderdim ürünü. Ondan sonra hem satıcıya hemde sanalpazara mesaj attım sonra kargo satıcıya ulaşınca da iademi aldım bitti olay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Candemir

    Bence hata sizde. kargoyu görevlinin yanında açıp kontrol edeceksiniz en azından kırık çizik veya yırtığa karşı. Eğer tahmin ettiğinizden fazlası var ise bu benim sipariş ettiğim ürün değil diyerek kargo görevlisine zabıt tutturmanız yani ürünü hiç teslim almamanız gerekiyordu.

    Siz siz olun her zaman ürünü kargo görevlisinin yanında açın bakın kontrol edin. Ne kadar iyi paketlenirse paketlensin açması ne kadar zor olursa olsun ne aldığınızı bilmeden kargo görevlisine imza vermeyin!

    Haklısın hocam fakat insan bir kere tartışınca ikinciye takati kalmıyor.Geçen gün katil oluyordum.. Ptt'den kapıda ödemeli ismini unuttuğum bir şehrin balı geldi.Daha doğrusu babam sipariş etmiş internetten. Ben mutfakta kahvaltı yapıyorum,annem açtı kapıyı. Önce ödeme yapmak gerekiyormuş ürünü teslim almak için öyle söyledi eleman, annemde evvela balı kontrol etmek istedi eksik var mı diye,bağırma sesi geldi beni meşgul etme işim gücüm var diye. Benim gözüm döndü fırladım kapıya sen nasıl konuşuyosun lan 60 yaşındaki kadınla dedim öyle uzayıp gitti kısaca. Bunu yazmak istedim çünkü yukarıda belirttim insan bir kere daha aynı şeyleri yaşamak istemiyor,takati kalmıyor.




  • Yo yo tartışmaya gerek yok dediğim gibi ürünü göstermiyor ise burada öyle biri yok diyerek kapatacaksın kapıyı gitsin geriye götürsün ürünü hiç önemli değil. Sonuçta balı satan firma ile papaz olurlar. Böyle durumlarda stresin haricinde oldukça sakin olmak gerekiyor yoksa kendine zarar verirsin başka bir şey değil kesinlikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Candemir

    Yo yo tartışmaya gerek yok dediğim gibi ürünü göstermiyor ise burada öyle biri yok diyerek kapatacaksın kapıyı gitsin geriye götürsün ürünü hiç önemli değil. Sonuçta balı satan firma ile papaz olurlar. Böyle durumlarda stresin haricinde oldukça sakin olmak gerekiyor yoksa kendine zarar verirsin başka bir şey değil kesinlikle.

    Elbette haklısın hocam ancak insan her an sakin kalamıyor. Neyse şöyle toparlayayım ; Hepimiz insanız kargoyla gelen ürünü dalgınlık sonucu açmayabiliriz,unutabiliriz ya da herhangi bir sebep olmadan denemeden alabiliriz. Ancak bu gibi durumlarda üye olduğum çoğu sitenin müşteri hizmetleri sürekli size yardımcı oluyor. Arkanızı kolluyor ve mağdur olmamanız için ellerinden geleni yapıyorlar. Fakat bu sahibinden.com için geçerli değil, bu siteden uzak durun demiyorum, buradan ekmek parasını çkaran bir sürü insan var. En azından daha dikkatli olun,çünkü bilin ki müşteri hizmetleri bir halt yapmıyor sizin için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SengulerUnited

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Candemir

    Bence hata sizde. kargoyu görevlinin yanında açıp kontrol edeceksiniz en azından kırık çizik veya yırtığa karşı. Eğer tahmin ettiğinizden fazlası var ise bu benim sipariş ettiğim ürün değil diyerek kargo görevlisine zabıt tutturmanız yani ürünü hiç teslim almamanız gerekiyordu.

    Siz siz olun her zaman ürünü kargo görevlisinin yanında açın bakın kontrol edin. Ne kadar iyi paketlenirse paketlensin açması ne kadar zor olursa olsun ne aldığınızı bilmeden kargo görevlisine imza vermeyin!

    Haklısın hocam fakat insan bir kere tartışınca ikinciye takati kalmıyor.Geçen gün katil oluyordum.. Ptt'den kapıda ödemeli ismini unuttuğum bir şehrin balı geldi.Daha doğrusu babam sipariş etmiş internetten. Ben mutfakta kahvaltı yapıyorum,annem açtı kapıyı. Önce ödeme yapmak gerekiyormuş ürünü teslim almak için öyle söyledi eleman, annemde evvela balı kontrol etmek istedi eksik var mı diye,bağırma sesi geldi beni meşgul etme işim gücüm var diye. Benim gözüm döndü fırladım kapıya sen nasıl konuşuyosun lan 60 yaşındaki kadınla dedim öyle uzayıp gitti kısaca. Bunu yazmak istedim çünkü yukarıda belirttim insan bir kere daha aynı şeyleri yaşamak istemiyor,takati kalmıyor.

    Yalnız kapıda ödemeli gelen kargolarda ürünün parasını vermeden kutu içine bakman ne yazık ki mümkün değil. Diğer türlü kargolarda bakabilmen gerekiyor ama buna da yukarda yazıldığı gibi her kargocu izin vermiyor ne yazık ki...




  • Geçmiş olsun. Online ticaret böyle riskleride taşıyor maalesef...
  • başıma hiç böyle bir şey gelmedi ama bundan sonra kapıda kontrol edip öyle alıcam
  • Gittigidiyor veya sahibinden gibi sitelerde zaten alışveriş yapmadan önce, satıcının yorumlarına ve puanlarına bakmak gerekiyor. Ben şahsen 3-5 işlemli kişilerden alışveriş yapmıyorum asla. Olumsuz yorumu olanlarla da. Buna dikkat etmek lazım.

    Eskiden gittigidiyor'dan ürün alırlardı, 3 gün oynar, dener, bozar ve sonra da keyfi iade ederlerdi. Bunu yapan çoktu. İade durumlarında kargo ücretinin iade eden tarafından ödenmesi kuralı o zamanlar getirildi. Keyfi iadelerin önüne geçmek için. Tabi her zaman alıcı haklıdır diye bir kural da yok. Site yetkilileri her iki tarafa da objektif yaklaşmak durumunda olduklarından, işlem sayısı ve yorumlara da bakıyorlar karar verirken.

    Sahibinden'de durum biraz daha farklı. Orada ürün listelemek ücretsiz olduğundan ve aldıkları komisyon miktarı da düşük olduğundan, daha fazla kişi tarafından tercih ediliyor ve bunların arasında dolandırıcılar da oluyor. Gittigidiyor'un ücretli olmasından dolayı, kalite seviyesi biraz daha yüksek. Sahibinden'in müşteri hizmetlerinin berbat olduğuna ben de katılıyorum ve genelde bu tür sorunları telefonla çözmenizi tavsiye ediyorum. 0216 - 571 - 1919 telefonları. En azından derdinizi daha hızlı anlatıyor ve daha hızlı cevap alıyorsunuz.

    Bu tür sitelerde, ürün iadesinden sonra satıcı ürünü kabul etmezse iki şekilde işliyor olay. Satıcı hiç müdahele etmezse, sizden ve site yetkililerinden gelen mesajlara hiç cevap vermezse, ücreti size 3-5 gün sonra iade ediyorlar. Satıcı baştan dolandırıcı ise ve bu olayı planlamışsa, büyük ihtimalle ürünün ilk gönderdiği kondisyonda olmadığını ve keyfi olarak iade edildiğini söyleyecektir. Bu durumda, daha önce yaşadığım deneyime göre konuşuyorum, topu alıcıyla satıcıya atıyor siteler. Sorunun iki taraf arasında halledilmesini ve daha sonrasında yönetime haber verilmesini istiyorlar. Saçma bir uygulama ama şöyle bir düşününce, başka çare de kalmıyor.




  • Yukarıda bahsi geçmiş. Bunun en makul yolu ürünü "kargo görevlisinin yanında açmak". Açtığın anda kabul etmiş oluyorsun. Bu doğru. Ama bu sana yanlış eksik veya kusurlu ürün geldiğinde, iade etme hakkını ortadan kaldırmıyor.

    Ürünü açın, kargo görevlisi hangi şartlarla ürünü aldığınız bilemez, yaptıracağınız "ürün şöyle şöyle kusurlu bak sen de görüyorsun, bunları zabıt altına al ve göndericiye geri götür" deyip o zabıt belgesini alacaksınız. Kargo görevlisi gördüğü şeyi yazar.

    O belge paranızı kurtarır eğer haklıysanız.
  • Kargo görevlileri genelde imza ve kargo ücretini almadan paketin açılmasına izin vermez. Ancak tanıdıksa bir istisna yapabilir ama buna güvenmeyin.
  • Zeus zaten almak zorundasın. Tanıdık olması istisna. Sen almadan paket açtırmazlar. Ama alman, tutanak tutturup iade etmene engel değil, hak düşürücü de değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Buyukbaba -- 7 Şubat 2012; 14:02:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Buyukbaba

    Zeus zaten almak zorundasın. Tanıdık olması istisna. Sen almadan paket açtırmazlar. Ama alman, tutanak tutturup iade etmene engel değil, hak düşürücü de değil.

    Orası öyle. Ama yukarıda bahsettiğim uygulamalar yine de geçerli olacaktır. Tutanak tutturup iade etmek, işlemleri hızlandırmıyor. Yine geri yollanan ürün satıcının onayından geçmek zorunda ve satıcı ilk gönderdiği kondisyonda olmadığını söylerse ürün için, yine uzun beklemeler veya sitelerin aradan çekilmesi söz konusu olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .ZeuS.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Buyukbaba

    Zeus zaten almak zorundasın. Tanıdık olması istisna. Sen almadan paket açtırmazlar. Ama alman, tutanak tutturup iade etmene engel değil, hak düşürücü de değil.

    Orası öyle. Ama yukarıda bahsettiğim uygulamalar yine de geçerli olacaktır. Tutanak tutturup iade etmek, işlemleri hızlandırmıyor. Yine geri yollanan ürün satıcının onayından geçmek zorunda ve satıcı ilk gönderdiği kondisyonda olmadığını söylerse ürün için, yine uzun beklemeler veya sitelerin aradan çekilmesi söz konusu olabilir.

    Tutanak bu anda olaya giriyor. O tutanak tutulduğu andan itibaren, satıcının ilk gönderdiği kondisyonda olmadığı ile ilgili bir argumanı kalmıyor. Tutanakta "Kargo teslim alınmış ve huzurumuzda açılmıştır" cümlesi bulunduğunda, satıcının herhangi bir savunması söz konusu değil.

    Artık ilanın şekli ile mevcut durumun karşılaştırılması, yalan veya eksik beyan, hatalı ilan vs. gibi sorunlar internet sitesinin çözümünü bekliyor ve tabii zaman alan bunlar asıl. Ama alıcı öyle ya da böyle kendini kurtarmış oluyor. Tabii işlem direkt olmamış, getli veya havuz hesabıyla olmuş ise. Hatta GG de ürüne onay vermeyip arguman olarak böyle bir tutanak sunarsanız, o süreyi de beklemiyorsunuz. Kısa sürede para size aktarılıyor.




  • Gittigidiyor'da tutanak olsa bile süreç o şekilde işlemiyor malesef. Zaten kargo görevlisinin tanıdık olması ve öylesine tutanak tutması gibi bir ihtimal verken, bu olayın suistimal edilmesine göz yummazlar. Daha önce yaşadığım için bu kadar net konuşuyorum. İsteyen deneyebilir.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.