Şimdi Ara

Şanzıman ve Diferansiyel Yağları Değişimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
49.699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • erken yağ değişirmenin uyarılacak ne teknik yönü var anlamadım,bu kadar laf safsasatası , konu için değil sanırım maksadı bağcıyı kendince sınamak .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Haziran 2009; 12:53:03 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    erken yağ değişirmenin uyarılacak ne teknik yönü var anlamadım,bu kadar laf safsasatası , konu için değil sanırım maksadı bağcıyı kendince sınamak .

    laf salatası-safsatası yapanlar belli .
    editör bütün yazılarımı silebilirsin.
    çünkü bazılar uykudan önce masala okadar alıştırılmışki.
    SAYIN VEZİR:atmosferik motorun az yaktığı sizin icadınız.alkış aldınız.
    motor yağı ne kadar erken değişirse okadar iyidir dediniz alkış aldınız.
    diferansiyeli belkide açık görmediniz birsürü varasayım uydurdunuz.hiçbiri dif.ilgilendirmeyen.b
    ben atmosferik motorun azyakmasını sordum.volumetrik orandan bahsettiniz(sanki yeni birşeymiş gibi)ve daha sayamadığım eksik ve yanlış anlatımlar.
    birisi çıkıp kıral çıplak dedi.
    ve ben laf salatası yaptım.
    siz herşeyin doğrusunu!!!söylediniz.
    ömrünüzde belkide iş makinesine el sürmediniz amma onlar hakkında söyleyecekleriniz çok.vatandaş cere diferansiyel diyecek zatı alilerinden okey alacak.sizde cerin ne olduğunu nerde kullanıldığını öğrenin.size sesi sordum uzak durdunuz.nasıl olduğunu anlattım.amma editlendim.
    çünkü sizin laf salatası yazınız daha önemli
    iyi forumlar
    banada son forum




  • size de iyi forumlar sayın hezerfen ,

    konunun özeti için şu güzel sözünüzü tekrar yazayım

    Bilip-Bilmemek arasındaki fark;yokla var gibidir.Hezerfen

    özet olarak konular için teknik açıklamaların ancak karşıdakinin anlayabileceği seviye kadar olduğunu gösteren cümleler sarfediyorsunuz .yapacak birşey yok zorla güzellik olmaz.

    ''Anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az '' atasözü bu tür konuların tartışılmasındaki son noktayı koyuyor herhalde .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    laf salatası-safsatası yapanlar belli .
    editör bütün yazılarımı silebilirsin.
    çünkü bazılar uykudan önce masala okadar alıştırılmışki.
    SAYIN VEZİR:atmosferik motorun az yaktığı sizin icadınız.alkış aldınız.
    motor yağı ne kadar erken değişirse okadar iyidir dediniz alkış aldınız.
    diferansiyeli belkide açık görmediniz birsürü varasayım uydurdunuz.hiçbiri dif.ilgilendirmeyen.b
    ben atmosferik motorun azyakmasını sordum.volumetrik orandan bahsettiniz(sanki yeni birşeymiş gibi)ve daha sayamadığım eksik ve yanlış anlatımlar.
    birisi çıkıp kıral çıplak dedi.
    ve ben laf salatası yaptım.
    siz herşeyin doğrusunu!!!söylediniz.
    ömrünüzde belkide iş makinesine el sürmediniz amma onlar hakkında söyleyecekleriniz çok.vatandaş cere diferansiyel diyecek zatı alilerinden okey alacak.sizde cerin ne olduğunu nerde kullanıldığını öğrenin.size sesi sordum uzak durdunuz.nasıl olduğunu anlattım.amma editlendim.
    çünkü sizin laf salatası yazınız daha önemli
    iyi forumlar
    banada son forum


    Senin beyin yaşın kaç? Diferansiyele CER demedim, CER gibi düşün dedim.İyi ki tezgahta diferansiyel görmüşsün.Bir sen gördün hayatında zaten forumda.
    Canım benim,3 bin-5 bin km arasında yağ değiştiren kuş serisi araçlardan 1 milyon km kadar motorları dayanıyor.7500 veya 10 bin de değiştiren hiçbirisi o kadar gitmez.Kralı yerinden indirmek istiyorsan ilk önce araştıracaksın.Buna da asparagas dersen DH de araştır ilk önce.Fotoğrafı ile var.
    Yöneticiler mesajlarınıda silmesin,bir yıldız daha taksınlar,altınada herşeyi bilen otorite olarak yazın,bi daha da teknik konusuna sadece bu arkadaş yazsın.Ama önce bir şartım var.1 ayda değiştirilmez dediği yağ meselesini bir ıspatlasın.Ondan sonra ne yaparsa yapsın.Lafı uzatmıyorum.Benimle tartışmanın ilk çıktığı konunun ıspatını yap,başka hiçbirşey demiyorum.




  • "CAT le alakalıda yavaş git derim.CER dişlisinin ki bizdeki diferansiyele o tekabül eder.Sen 30 000 yağını değiştirde ondan sonra şantiyede kazma kürekle iş yapmaya başlayın"
    ----------------------------------
    bu yazıyı yazıp anlamını bilmeyenlere AKIL yaşını sor.mesela bu sen olabilirsin.
    yazdıklarımı okumadan anlamadan konuya dalış yap.
    çünkü kapasiten okadar.ve senden akıl yaşı çok ilerde olanlar yanımda çırak olarak çalıştı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    size de iyi forumlar sayın hezerfen ,

    konunun özeti için şu güzel sözünüzü tekrar yazayım

    Bilip-Bilmemek arasındaki fark;yokla var gibidir.Hezerfen

    özet olarak konular için teknik açıklamaların ancak karşıdakinin anlayabileceği seviye kadar olduğunu gösteren cümleler sarfediyorsunuz .yapacak birşey yok zorla güzellik olmaz.

    ''Anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az '' atasözü bu tür konuların tartışılmasındaki son noktayı koyuyor herhalde .


    sözümü beğenip iki kere onore ettiğiniz için teşekkür ederim.kırdıysam özür dilerim.
    benimkisi birazda pireye kızıp yorgan yakma oldu.sizde elbette fikirlerinizi beyan edeceksiniz.buna ben karar veremem elbet. saygı çerçevesinde eleştiri yolu açık olmalı diyede düşünüyorum.
    amma saygı sınırlarını hiçe sayıp.HİÇBİR BİLGİYE SAHİP OLMADAN eleştiri yapanlarada biraz tahammülsüzüm.sizi kastetmiyorum.biz epeyce tartıştık saygı sınırlarını zorlamadan.ve siz her zaman daha kibar davrandınız.hakkınızı teslim etmek gerek.sizede iyi forumlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    "CAT le alakalıda yavaş git derim.CER dişlisinin ki bizdeki diferansiyele o tekabül eder.Sen 30 000 yağını değiştirde ondan sonra şantiyede kazma kürekle iş yapmaya başlayın"
    ----------------------------------
    bu yazıyı yazıp anlamını bilmeyenlere AKIL yaşını sor.mesela bu sen olabilirsin.
    yazdıklarımı okumadan anlamadan konuya dalış yap.
    çünkü kapasiten okadar.ve senden akıl yaşı çok ilerde olanlar yanımda çırak olarak çalıştı.


    Alaka kuramayacak kadar cahil insana mesaj yazmaya bile değmez. Sen benim soruma cevap ver,ben yukarıdaki cümlede ne kastedildiğini açıklayım.Ben cevap bekliyorum, fasa fiso değil




  • madem orta nokataya yaklaştık ses konusunda detaylı bir açıklamada bulunmadan önce ekteki yazının okunmasını her şeyin ilk önce titreşim , ancak temel olarak titreşimin nedeni olarak sürtünme ve vibrasyonun geldiğini sonuç olarak da ses üretimi olduğunu belirteyeyim. Ses konusu çok çok derin bir mevzudur , ucundan bilerek tüm olayı anlamak zordur. Sanırım yakında mühendisliğin ayrı bir dalı gibi bölüm açılıp okutulabilir. Ben temel bilgi olması açısından bazı kavramlara dokunarak meraklı ve istekli okuyucularımıza bu konuyu aktarmaya çalışayım.

    http://www.4x4now.com/gt0699.htm

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sound

    debibeli çokça duyarız ses şiddedini belirlemekiçin amagerçekte neyin nesidir bir elin parmaklarını geçmez detay bilen

    http://en.wikipedia.org/wiki/Decibel

    bu konuları kabaca bilemk yeterlidir, ancak titreşim için periodik olarak bir dalga boyu olması lazımdır. Dişlilerde bu dişli sayısı ve dönüş hızı ile birlikte hatanın olduğu dişlilerin (tek bir dişte hasar var ise bir turda tek dalga üretir) belirli hızda döndürülmesi gerekir. buna period deriz ve basit ir formülü vardır.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Wave#Physical_description_of_a_wave

    gelelim daha bir bela konu olan vibrasyon konusuna işte bir salınımolması vibrasyon yaratır ancak ses yaratması için yeterli değildir. veya ses yaratır belki ama duyma aralığında yaratması ve belirli bir şiddette olması gerekir. Kulağımız bir alıcıdır ama sesi druması için belirli koşulları mevcutur .HAlbuki elektronik sensorler en küçük titrerşimi ses olamadan da algılayabilir. Çünkü ses olamsı için havanın yoğunluğu ve ısısından ytutun birçok faktör etkilidir.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Vibration




  • konuyu tenekekutu basit ama çok doğru bir tesbitle yazmış .Talaş demiş. herkes talaşın bir ses kesme için şanzıman ve differansiyele konulduğunu bilir. Hezerfen sisin de bildiğinize eminim. Bu yöntem için mühendislerde ses kesmesi için bazı katkılar üretmektedirler . Hepsinin amacı aynıdır.

    yukarıda vermiş olduğum vibrasyon linklinde bir yay ve damping için bi,r sembol olarak basittleştirilmiş kavram vardır. Eğer bir yerde titreşim varsa bunu damping yani sönümleme için bir başka kavrama daha ihtiyacımız vardır.İşte talaş bu ses çıkaran sistemde damping yapan materyeldir. Aynen araç süspansiyon sisteminin içindeki mantıkla çalışır . Bu kavramlarda uzun konulardırama her mekanikçi birşeyler duyar bilir ama özünü bilmek için mühendislikokunmalı veya vermöiş olduğum linkleri tam olarakkavramak gereklidir.
    Aynen bir hemşirenin her şeyi duyması ve görmesine rağmen doktara neden ihtiyacı olduğunu düşünürsek , analiz için bilginin mutlak doğru kanalından gelmesi gereklidir. Yoksa bana göre sana göre soğru ile bir noktaya varmak mümkün değildir.

    çırak - kalfa -usta hepsi aynı çemberin bir parçasıdır ve tecrübe ve bilgi ile ilerler ama bir çavuş en yüksek mevkiye başçavuş olabilir asla bir general olamaz , bilgisinin yetip yetmemesi sorunu değil ,alacağı risk ve doğru karar vermedeki ustalık için temel eğitimi ve üst eğitimleri alıp doğru mantık silsilesini oluşturması ve sıfırdan başlangıçta teğmen rütmesini alması bu yüzdendir. Askerlik yapan herkes iyi bilir ki bir teğmen altında onlarca başçavuş olabilir (her nekadar birbirlerine saygı duymasalarda , görev böyle gerektirir) Bu sistemin çok geçerli bazı nedenleri vardır ve uzun yıllar sonucunda belirlenmiştir. Abana göre de doğrudur ama bundan 20 yıl önce bu şekilde düşünmüyordum.

    çok sert çıkışlar yapmadan hem konuyu hem de anlayışın nasıl olaması konusunda bunca uzun okul yıllarından ve sonrasında onlarca yıllık tecrübe sonucuda bu noktaya geldim. Sonuç olarak herkes birbrinden her zaman birşeyler öğrenebilir yeterki bunu almak istesin . Almak istemedikten sonra kendi doğrularını karşıya kabul ettirmeye çalışmak bizim mutlak doğruyu yakalamamamızı zorlaştıracaktır.




  • sayın vezir.
    çok teşekkür ederim.
    bilgi paylaşıldıkça amacının doğruluğu artar.
    hoşçakalın.
  • Vezir@

    Geçen arabanın yağını değiştirdiğimde ustaya şanzıman ve difransiyel yağlarını da değiştirmesini söyledim. Usta "Eksik olmadıktan sonra şanzımana difransiyele yağ istemez, bunlar ömürlüktür" dedi. Sen de farklı deyince aklım karıştı Zorlayıcı şartlar derken nasıl bir zorlamada şanz.-dif. yağı özellik kaybeder?
  • zorlayıcı şartlar şunlardır.

    gereğinden fazla devir

    uzun süreli yüksek yük altında çalışma (tırmanma , yüklü iken tırmanış ,4x4 arazi performansı)

    şimdi bir an için elimizi bir yağ filmi gibi kabul edelim ve dişlilerin arasında olduğunu farzedelim. Üzerinegelen noktasal yük ile nasıl bir basınç altında kalacağını tahmin edebilirsiniz. Anlık gelen bir yüke karşı yağ bölgesel olarak ısınır ancak bileceğiniz gibi ısı iletimi olacağı için bu durumun üstesinden gelebilir. Ancak zorlayıcı koşullar altında çalışan bir yağ ne kadar kalın olursa olsun (her şeyin bir sınırı vardır) ısınacaktır , işte bu ısı eğer belirli bir aralıkta tutulabiliyorsa yağınömrü de uzun olur. Ancak yağ zorlanmaya başlamasıyla birlikte ısınır motordaki yağı su soğutur , suyu da hava . Ancak şanzımandaki ve differensiyaldeki yağı soğutacak elimizde havadan başka birşey yoktur .O hava da araç hareket ederse mevcut olur , farzedinki 40 derecede dağ bayır çıkıyorsunuz motor aracın yağını ısıtıyor , moor yağını radyatör sistemi soğutuyor.Peki arka tekerden çekişli bir aracın differansiyelini ne soğutacak ! bu konuları düşünürsek bazı eksiklerin olduğunu farz edeceğiz. Bu tür zorlayıcı şartlar altında çalışan iş makineleri veya büyük kamyonlarda ek yağ soğutucuları mevcuttur ki yağı belirli bir ısıda tutsun. Bu ısı aşıldığında yağ çok çabuk sürede bozulacaktır. Evdeki ızgaradaki yağın kaç dakikada ısındığını ve buhar fazına geçtiğinidüşünün.Araçta yağlar asla bu kadar ısınmaz ama ısı 100-150 dereceyi geçerse hızla bozunur kimyasal yapısı deforme olur. Vasfını kaybeder.

    vasıfını kaybetmiş yağın içinde sludge denilen bir jel kıvamında balçık gibi bir madde oluşur ve ısı transferini ve dişlinin malzeme özelliklerini bozar .Artık dişliler üzerinden kopan küçük parçlar ile hem ses çıkarmaya hem de gücü aksettirirken verimi düşmeye başlar.



    ekte bazı değişimi muhtemelen zamanında yapılmamış ve açılmış diff .örneğini bulacaksınız. Aracınız bu duruma gelmemesi için gereken tek şey zamanında yağın değiştirilmesinden başkla çaremiz yoktur.

    http://www.autoblog.com/2006/04/02/autoblog-maintenance-101-differential-axle-lube/

    quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053

    Vezir@

    Geçen arabanın yağını değiştirdiğimde ustaya şanzıman ve difransiyel yağlarını da değiştirmesini söyledim. Usta "Eksik olmadıktan sonra şanzımana difransiyele yağ istemez, bunlar ömürlüktür" dedi. Sen de farklı deyince aklım karıştı Zorlayıcı şartlar derken nasıl bir zorlamada şanz.-dif. yağı özellik kaybeder?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Haziran 2009; 13:04:44 >




  • Açıklayıcı bilgilerin için teşekkürler
  • Şuan diferansiyel ve şanzıman yağlarını değiştiriyoruz. Araç 2004 suzuki grand vitara 2.0 5 kapı. En az 5 yıldır belki daha fazla süredir değişmemiş yağ ancak genelde şehir içinde kullanılmış bir araç. Bakalım yağ değişiminden sonra ne gibi değişimler olacak. Bakımdan önce hiç bir ses veya başka sıkıntımız yokdu ancak sanki vitesler sert geçiyor gibiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozansefer O kullanıcısına yanıt
    Kullanılan yağ burda önemlidir sesin kesilmesi için ayrıca sentetik yağlar kullandırın.
  • Yağ değişiminden bu yana bir ses gelmedi allahtan şehiriçi kullanıldığı için diferansiyel zarar görmemiş. Kullanılan yağ orjinal yağ imiş söyledikşerine göre 75w90. Birde ön teker aks körüklerimiz yırtılmış 700 tl masraf çıkardılar özel servise soracağım körük fiyatlarını. Bu arada yağ değişimi 250tl tuttu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam beyler 1.6 102hp BFQ motor aracımın şanzıman yağını değiştireceğim 2 lt yağ aldım haznesi 1.9lt alıyormuş , ustaya değiştirteceğim ancak değiştirme esnasında dikkat edilecek hususlar nelerdir bu konuda bilginiz var mı? teşekkürler ..
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.