Şimdi Ara

Şanzıman ve Diferansiyel Yağları Değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
1
Favori
49.699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şanzıman ve Diferansiyel Yağları değişir mi?
    Aracım Suzuki Vitara 2000 model 1.6 16 valf 222000 km'de ve 140000 den beri bende. Aracımın el kitabında 40000 km'de bir bu yağların değişmesi gerektiği yazıyor.
    Sanayideki ustama değiştirtmek için gittiğimde bu yağların kolay yıpranmadığını ve bir arıza olmadıkça mecbur kalınmadıkça DEĞİŞTİRİLMEYECEĞİNİ söyledi. Özellikle diferansiyel yağı değişirse diferansiyelin ötme diye tabir edilen sürekli ses yapacağını söyledi.
    Üretici firma değiştirin dediği için ben pek ikna olmadım. İnternette başka forumlarda aynı araca sahip kullanıcı arkadaşlara meseleyi sordum. Biri ustanın söylediği gibi kendi aracında km'ye bağlı olarak yağ değişimi yaptırdığını fakat diferansiyelin ses yapmaya başladığını söyledi fakat birçok suzuki kullanıcısı km'ye bağlı bu yağların DEĞİŞMESİ gerektiğini kendilerinin de değiştirdiğini ve bir sorun çıkmadığını söylüyor. Hatta arazi aracı tamir ve bakımlarıyla uğraşan bir arkadaş bir çok araca diferansiyel kilidi takmak için diferansiyelin sökülüp yağının yenilendiğini ve ses vs hişçbir sorunun çıkmadığını söyledi, Benim de bu yağları değiştirmezsem aşınmaya bağlı sorunlar yaşayacağımı söyledi. Bulunduğum şehirde aracımın yetkili servisi olmadığından başka bir marka aracın servis müdürü arkadaşıma danıştım o arkadaş kendi markasında bu yağların değiştiğinde çoğunlukla ses olayı olduğunu ve bu nedenle DEĞİŞTİRMEMEMİ söyledi. Bundan sonra komşu bir şehirdeki Suzuki servisine olayı danıştım onlar orjinal yağ kullanınca sorun olmayacağını ve bu km deki aracın yağlarının acilen DEĞİŞMESİ gerektiğini söylediler. Son olarak yine komşu başka bir şehirdeki bir başka suzuki servisi bu araçların orjinal şanzıman ve diferansiyel yağlarının Türkiyede bulunmadığını mevcut yağlarla değişim yapıldığında diferansiyelin ses yapacağını ve bu nedenle kesinlikle DEĞİŞTİRMEMEMİsöyledi.
    Bütün bunlardan sonra kafam fena halde karıştı. Aracım temiz ve aracı sevdiğimden bir sorun yaşamazsam kesinlikle aracı değiştirmeyi düşünmüyorum. Bu nedenle bakımları eksiksiz olsun uzun süre bineyim istiyorum. Fakat kafam karışık ne önerirsiniz? Teşekkürler.







  • Differensiyal yağı tabii ki değiştirilmelidir. değiştirilmesinden korkanlar araçtak iarıları kamufle etmek için bu yola başvurular.

    ilk önce olayın kavranması için ses neden olur onu anlatmaya çalışayım. Dişlilerde bakım için sarf malzememesi olarak yıpranıp atılan ve yenilenen bir parça yoktur . Bu nedenle elinizdeki tek bakım malzemeniz differensiyel yağıdır. Aynısı şanzıman yağı için de geçerlidir. Peki ses neden oluyor .

    ses demek aşınmademektir. Karşılıklı 2 parçanın birbirne tam uymaması sonucunda sürtünme oluşması ve bunun ses ile iletimidir. 2 metal malzemeyi alıp arasına belirli kalınlıkta yağ sürerseniz sürtünme olmayacağı için (aslında hiçbir zaman sıfır olmaz) ses yok olur. ne zaman yağsız kalır o zaman sürtünme olur ve ses oluşur. Dişlilerin bu duruma geldikten sonra aşındıkları ve üzerindeki açılar değiştiği zaman artık araya ne koysanız dik açı nedeniyle sürtünme olur.Sonuçta ses olur.



    size tavsiyem şudur , çok geç mi kaldınız yoksa kurtarabilecek durumda mısınız bunu tahmin etmeniz lazım.
    Eğer dişliler aşınmış (içinde yağ olsa da eskiyen yağ yağlama işini görmez ) ise yani zaten ufak ufak ses başlamış ise yağ değiştirilip sıfırı yağ konulunca hatalar ortaya çıkar ve ses artabilir. Bu yağın değişmesinden dolayı hatanın kendini kamufle edememesidir. Anlamı budur.

    eğrr şıkır şıkır işleyen bir dişli sisteminiz varsa biran önce en uygun numaralı yağ ile hem şanzıman hem de differansiyel yağını değiştirin. Eskimiş yağ çıkıp vitesler şıkır şıkır olduğunda arabanızı tanıyamaz hale gelecek ve ustaları dinleyip kaybettiğiniz zamana yapacaksınız.


    mecbur kalmadıkça yağ değiştirilmez diyen ustanını en kısa zamanda değiştirmenizi tavsiye ederim. Size boiş yere zaman kaybettirip kafanızı bulandırmış.Elkitabından bazı ustalarınmız dha iyi bilirler yağlama işini, nedense
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Şanzıman ve Diferansiyel Yağlarının Değişimi

    Diferansiyel Yağı Ne Zaman Değiştirilmeli?

    Diferansiyel yağı, arabanızın düzgün çalışması için hayati önem taşır. Genellikle üretici tavsiyelerine göre belirli kilometre aralıklarında veya araç kullanım koşulları nedeniyle daha sık değiştirilmesi önerilir.

    Diferansiyel Yağı Değişir mi?

    Evet, diferansiyel yağı düzenli aralıklarla değiştirilmelidir. Zamanla yağ yıkanır, özelliklerini kaybeder ve aracınızın performansını olumsuz etkileyebilir.

    Diferansiyel Yağı Nasıl Kontrol Edilir?

    Diferansiyel yağ seviyesini periyodik olarak kontrol etmek önemlidir. Yağın seviyesinin doğru olduğundan emin olmak için üreticinin tavsiyelerine uyun. Diferansiyel yağ seviyesi çok düşükse, aracınızı sürmeyin ve eksik yağı doldurun.

    Diferansiyel Yağı Değişimi

    Diferansiyel yağı değişimi, bir tamirci tarafından veya araçta gerekli bilgi ve ekipman varsa kendin yapılabilir. Yağ değişim aralıklarına uymak, diferansiyelin düzgün çalışmasını ve ömrünün uzamasını sağlar.

    Diferansiyel Yağı Nasıl Değiştirilir?

    Diferansiyel yağı değiştirme işlemi araç modeline göre değişebilir. Genel adımlar şunlardır:

    • Aracı düz ve sağlam bir zemine park edin.
    • Diferansiyel tapasını çıkarın ve eski yağı uygun bir kaba boşaltın.
    • Diferansiyeli temizleyin ve hasar olup olmadığını kontrol edin.
    • Yeni diferansiyel yağını üreticinin tavsiyelerine göre doldurun.
    • Diferansiyel tapasını değiştirin ve sıkın.

    Diferansiyel Yağı Değişmezse Ne Olur?

    Diferansiyel yağı değiştirilmezse, yağ özelliğini kaybedebilir ve aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

    • Artan sürtünme ve aşınma
    • Diferansiyel hasarı
    • Araç performansının azalması
    • Yakıt verimliliğinin düşmesi

    Diferansiyel Yağı Eksikliği

    Diferansiyel yağ seviyesi düşükse, aracınızı sürmekten kaçının. Düşük yağ seviyeleri, diferansiyele ciddi zarar verebilir ve onarım maliyetlerine neden olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Differensiyal yağı tabii ki değiştirilmelidir. değiştirilmesinden korkanlar araçtak iarıları kamufle etmek için bu yola başvurular.

    ilk önce olayın kavranması için ses neden olur onu anlatmaya çalışayım. Dişlilerde bakım için sarf malzememesi olarak yıpranıp atılan ve yenilenen bir parça yoktur . Bu nedenle elinizdeki tek bakım malzemeniz differensiyel yağıdır. Aynısı şanzıman yağı için de geçerlidir. Peki ses neden oluyor .

    ses demek aşınmademektir. Karşılıklı 2 parçanın birbirne tam uymaması sonucunda sürtünme oluşması ve bunun ses ile iletimidir. 2 metal malzemeyi alıp arasına belirli kalınlıkta yağ sürerseniz sürtünme olmayacağı için (aslında hiçbir zaman sıfır olmaz) ses yok olur. ne zaman yağsız kalır o zaman sürtünme olur ve ses oluşur. Dişlilerin bu duruma geldikten sonra aşındıkları ve üzerindeki açılar değiştiği zaman artık araya ne koysanız dik açı nedeniyle sürtünme olur.Sonuçta ses olur.



    size tavsiyem şudur , çok geç mi kaldınız yoksa kurtarabilecek durumda mısınız bunu tahmin etmeniz lazım.
    Eğer dişliler aşınmış (içinde yağ olsa da eskiyen yağ yağlama işini görmez ) ise yani zaten ufak ufak ses başlamış ise yağ değiştirilip sıfırı yağ konulunca hatalar ortaya çıkar ve ses artabilir. Bu yağın değişmesinden dolayı hatanın kendini kamufle edememesidir. Anlamı budur.

    eğrr şıkır şıkır işleyen bir dişli sisteminiz varsa biran önce en uygun numaralı yağ ile hem şanzıman hem de differansiyel yağını değiştirin. Eskimiş yağ çıkıp vitesler şıkır şıkır olduğunda arabanızı tanıyamaz hale gelecek ve ustaları dinleyip kaybettiğiniz zamana yapacaksınız.


    mecbur kalmadıkça yağ değiştirilmez diyen ustanını en kısa zamanda değiştirmenizi tavsiye ederim. Size boiş yere zaman kaybettirip kafanızı bulandırmış.Elkitabından bazı ustalarınmız dha iyi bilirler yağlama işini, nedense



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Haziran 2009; 8:40:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Differensiyal yağı tabii ki değiştirilmelidir. değiştirilmesinden korkanlar araçtak iarıları kamufle etmek için bu yola başvurular.

    ilk önce olayın kavranması için ses neden olur onu anlatmaya çalışayım. Dişlilerde bakım için sarf malzememesi olarak yıpranıp atılan ve yenilenen bir parça yoktur . Bu nedenle elinizdeki tek bakım malzemeniz differensiyel yağıdır. Aynısı şanzıman yağı için de geçerlidir. Peki ses neden oluyor .

    ses demek aşınmademektir. Karşılıklı 2 parçanın birbirne tam uymaması sonucunda sürtünme oluşması ve bunun ses ile iletimidir. 2 metal malzemeyi alıp arasına belirli kalınlıkta yağ sürerseniz sürtünme olmayacağı için (aslında hiçbir zaman sıfır olmaz) ses yok olur. ne zaman yağsız kalır o zaman sürtünme olur ve ses oluşur. Dişlilerin bu duruma geldikten sonra aşındıkları ve üzerindeki açılar değiştiği zaman artık araya ne koysanız dik açı nedeniyle sürtünme olur.Sonuçta ses olur.



    size tavsiyem şudur , çok geç mi kaldınız yoksa kurtarabilecek durumda mısınız bunu tahmin etmeniz lazım.
    Eğer dişliler aşınmış (içinde yağ olsa da eskiyen yağ yağlama işini görmez ) ise yani zaten ufak ufak ses başlamış ise yağ değiştirilip sıfırı yağ konulunca hatalar ortaya çıkar ve ses artabilir. Bu yağın değişmesinden dolayı hatanın kendini kamufle edememesidir. Anlamı budur.

    eğrr şıkır şıkır işleyen bir dişli sisteminiz varsa biran önce en uygun numaralı yağ ile hem şanzıman hem de differansiyel yağını değiştirin. Eskimiş yağ çıkıp vitesler şıkır şıkır olduğunda arabanızı tanıyamaz hale gelecek ve ustaları dinleyip kaybettiğiniz zamana yapacaksınız.


    mecbur kalmadıkça yağ değiştirilmez diyen ustanını en kısa zamanda değiştirmenizi tavsiye ederim. Size boiş yere zaman kaybettirip kafanızı bulandırmış.Elkitabından bazı ustalarınmız dha iyi bilirler yağlama işini, nedense
    aracınızın km.si bayağı olmuş.ses her diferansiyelde olabilir.bu yeni takılan ayna-mahrutidede mümkündür.sizdeki ses aşınmayla ilgilidir.genelde dişlinin üzerinde semente(sertleştirilmiş kısmı)aşınınca bu ses başlar.aracın sonu deyildir.değiştirilirse sorun kalmaz.bu şekildede kullansanız(kullanımınıza bağlı birşey olmaz)hatta ses bazı km.lerde ise uzun bir sürede kullanabilirsiniz.ustaları yermek bana göre haksızlık.o insanlar edindikleri tecrubeleri sizinle paylaşıyor.oturdukları yerden ahkam kesmiyor.diferansiyeli şanzımanı motoru daha açık görmemiş ahkamcılar dolu.onların sözü ile hareket ederseniz çözüm yerine stres üretirsiniz.diferansiyelde elbette yağı değişir.amma motor gibi sık deyil.üreticinin tavsiyelerine uymak gerekir.kimse üretim aşamasında başında durup size bilgi veremez.kaynağınız.el kitabınız ve yetkili servisinizdir.amma bazı iyi USTALAR ayarlarla oynayıp sizi ses derdinden kurtarabilir.sessiz sürüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    aracınızın km.si bayağı olmuş.ses her diferansiyelde olabilir.bu yeni takılan ayna-mahrutidede mümkündür.sizdeki ses aşınmayla ilgilidir.genelde dişlinin üzerinde semente(sertleştirilmiş kısmı)aşınınca bu ses başlar.aracın sonu deyildir.değiştirilirse sorun kalmaz.bu şekildede kullansanız(kullanımınıza bağlı birşey olmaz)hatta ses bazı km.lerde ise uzun bir sürede kullanabilirsiniz.ustaları yermek bana göre haksızlık.o insanlar edindikleri tecrubeleri sizinle paylaşıyor.oturdukları yerden ahkam kesmiyor.diferansiyeli şanzımanı motoru daha açık görmemiş ahkamcılar dolu.onların sözü ile hareket ederseniz çözüm yerine stres üretirsiniz.diferansiyelde elbette yağı değişir.amma motor gibi sık deyil.üreticinin tavsiyelerine uymak gerekir.kimse üretim aşamasında başında durup size bilgi veremez.kaynağınız.el kitabınız ve yetkili servisinizdir.amma bazı iyi USTALAR ayarlarla oynayıp sizi ses derdinden kurtarabilir.sessiz sürüşler.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkürler. Özellikle Sn Vezir sizden cevap gelmesine sevindim. Siz cevap yazmasaydınız konuyu özelden size mutlaka sormayı düşünüyordum. Sizin yorumunuz bence çok önemli. Tekrar teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkürler. Özellikle Sn Vezir sizden cevap gelmesine sevindim. Siz cevap yazmasaydınız konuyu özelden size mutlaka sormayı düşünüyordum. Sizin yorumunuz bence çok önemli. Tekrar teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: medvet

    Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkürler. Özellikle Sn Vezir sizden cevap gelmesine sevindim. Siz cevap yazmasaydınız konuyu özelden size mutlaka sormayı düşünüyordum. Sizin yorumunuz bence çok önemli. Tekrar teşekkürler.

    yardımım olduysa ne mutlu.

    Aklınızda kalması gereken her yağın belirli bir süre veya çalışma saatti ömrü vardır. bu dolduktan sonra yağ yine ısı alma gibi konularda yardımcı olmaya devam eder ancak sürtünme için istenilen performansı vermemeye başlar. Bu nedenle yağ viskositeleri ve numaraları önem taşır. Bunlar için ilk bakacağımız yer araç katalogudur. Bu katalokta verilen değerler daha geniş aralıklı olabilir .Çünkü aracı ahngi koşulda ve hangi bölgede kullanacağınızı bilemezler. Bunu daraltmak belirli veriler ve tecrübe varsa yapılabilir. Ancak katalogta verilenlerin dışına özellikte bilgisiz usta veya kulaktan dolma şehir efsaneleri ile karar vermek büyük hatadır. Çünkü yağın vereceği mekanik hasarlar bazen çok uzun zman sonra olabilmekte olay unutulmakta veya ispat şansı kalmamaktadır. Differansiyel ve şanzıoman için de durum böyledir onbinlerce km kullnılan yağın değişmemsi veya hatalı bir yağ konulmasının sonuçları için çoğu zaman yine onbinlerce km beklemek gerekir ki zaten bu süre sonunda siz suçu yağa ve ustaya atsanız bile gedredilme şansınız yüksek olur. herkezin yerini ve bilgisini yerinde kullanması lazım. Ustalar yağı değiştirmekle ve bunun zararlarını engellemek ile ilgili tedbir alıp gereğini yapmakla sorumludurlar ama bilmedikleri konuda yorum yapmaya başlayınca sorunlar da çıkmaya başlıyor. doktar ile hemşirenin nasıl görevleri ve sorumlulukları farklı ise ,ustalarında yerleri ve sorumlulukları bellidir. Ama siz size aktarılanları sadece tecrübelerine dayanarak karar verirseniz işiniz şansa kalır. Bilgi için çabalamak ve öğrenmek doğrusunu yönlendirmek sizin de elinizdedir. Bırakın her isteyen her istediğini söylesin ama siz doğrusunu yapın yeter




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: medvet

    Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkürler. Özellikle Sn Vezir sizden cevap gelmesine sevindim. Siz cevap yazmasaydınız konuyu özelden size mutlaka sormayı düşünüyordum. Sizin yorumunuz bence çok önemli. Tekrar teşekkürler.

    yardımım olduysa ne mutlu.

    Aklınızda kalması gereken her yağın belirli bir süre veya çalışma saatti ömrü vardır. bu dolduktan sonra yağ yine ısı alma gibi konularda yardımcı olmaya devam eder ancak sürtünme için istenilen performansı vermemeye başlar. Bu nedenle yağ viskositeleri ve numaraları önem taşır. Bunlar için ilk bakacağımız yer araç katalogudur. Bu katalokta verilen değerler daha geniş aralıklı olabilir .Çünkü aracı ahngi koşulda ve hangi bölgede kullanacağınızı bilemezler. Bunu daraltmak belirli veriler ve tecrübe varsa yapılabilir. Ancak katalogta verilenlerin dışına özellikte bilgisiz usta veya kulaktan dolma şehir efsaneleri ile karar vermek büyük hatadır. Çünkü yağın vereceği mekanik hasarlar bazen çok uzun zman sonra olabilmekte olay unutulmakta veya ispat şansı kalmamaktadır. Differansiyel ve şanzıoman için de durum böyledir onbinlerce km kullnılan yağın değişmemsi veya hatalı bir yağ konulmasının sonuçları için çoğu zaman yine onbinlerce km beklemek gerekir ki zaten bu süre sonunda siz suçu yağa ve ustaya atsanız bile gedredilme şansınız yüksek olur. herkezin yerini ve bilgisini yerinde kullanması lazım. Ustalar yağı değiştirmekle ve bunun zararlarını engellemek ile ilgili tedbir alıp gereğini yapmakla sorumludurlar ama bilmedikleri konuda yorum yapmaya başlayınca sorunlar da çıkmaya başlıyor. doktar ile hemşirenin nasıl görevleri ve sorumlulukları farklı ise ,ustalarında yerleri ve sorumlulukları bellidir. Ama siz size aktarılanları sadece tecrübelerine dayanarak karar verirseniz işiniz şansa kalır. Bilgi için çabalamak ve öğrenmek doğrusunu yönlendirmek sizin de elinizdedir. Bırakın her isteyen her istediğini söylesin ama siz doğrusunu yapın yeter

    Alıntıları Göster
    Bilgi için çabalamak ve öğrenmek doğrusunu yönlendirmek sizin de elinizdedir. Bırakın her isteyen her istediğini söylesin ama siz doğrusunu yapın yeter Vezir' den alıntıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    "ses demek aşınmademektir. Karşılıklı 2 parçanın birbirne tam uymaması sonucunda sürtünme oluşması ve bunun ses ile iletimidir. 2 metal malzemeyi alıp arasına belirli kalınlıkta yağ sürerseniz sürtünme olmayacağı için (aslında hiçbir zaman sıfır olmaz) ses yok olur. ne zaman yağsız kalır o zaman sürtünme olur ve ses oluşur. Dişlilerin bu duruma geldikten sonra aşındıkları ve üzerindeki açılar değiştiği zaman artık araya ne koysanız dik açı nedeniyle sürtünme olur.Sonuçta ses olur."
    -----------------------------------------------------
    bunu doğru diye kabul edip bana atfedilen cümleyi tamamlıyorsunuz.ve onaylıyorsunuz.o zaman hanginiz tezgah başında diferansiyel toplayıp-ayarlayıp araca taktınız.eleştirirken eksiklerinizi başkalarını öteleyerek kabul ettirmek yanlıştır.çünkü konuyu bilenler anlatılanların yanlış olduğunu çok iyi biliyor.
    buyazıyı onayacak bilgiye sahipseniz lütfen sesin nasıl meydana geldiğini anlatın.bilgilenelim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    sayın vezir buiş benim konum demekten gına geldi artık.
    sesin nasıl olduğunu çok amma çok iyi biliyorum.
    birgün belki karşılaşırız tezgah başında anlatırım.
    kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: komador

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Diferansiyel ve şanzuman yağı değişir elbette. Fakat cadde kullanımı olan bir araç için elbette bu süre çok çok uzundur.Hatta birçok araç için ömrü ile birdir bile diyebiliriz.Yani değiştirilmez diyen ustalar daha çok asfallta kullanılmış araçlarla uğraşanlardır diyebilirim.Eğer araziye çok çıkıyorsanız veya 4*4 bir aracınız varsa ( örn Land Rover Defender ) çok sık değiştirirsiniz.Sürekli arazide gezinen bir Land Rover ın şanzuman yağ değişim periyodu 1 aya kadar bile düşebilir.
    Ağır arazi şartlarında çalışan birçok aracın diferansiyel yağını değiştirttim şu ana kadarda diferansiyel ile alakalı bir sorun yaşamadım. Vezir in dediği gibi kalınlaşmış yağ diferansiyeldeki aşınmayı duymanızı engelleri.Yağı yenilediğiniz zaman yağ inceleceği için bu sesi duymaya başlarsınız.Eğer şimdiye kadar hiç değiştirilmedi ise ben değiştirmeni pek tavsiye etmem.Mutlaka aşınmıştır diye düşünüyorum.Öten diferansiyele aracı satmadan önce kalın yağ kullanmak veya talaş basmak en sık karşılaşılan hiledir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Diferansiyel ve şanzuman yağı değişir elbette. Fakat cadde kullanımı olan bir araç için elbette bu süre çok çok uzundur.Hatta birçok araç için ömrü ile birdir bile diyebiliriz.Yani değiştirilmez diyen ustalar daha çok asfallta kullanılmış araçlarla uğraşanlardır diyebilirim.Eğer araziye çok çıkıyorsanız veya 4*4 bir aracınız varsa ( örn Land Rover Defender ) çok sık değiştirirsiniz.Sürekli arazide gezinen bir Land Rover ın şanzuman yağ değişim periyodu 1 aya kadar bile düşebilir.
    Ağır arazi şartlarında çalışan birçok aracın diferansiyel yağını değiştirttim şu ana kadarda diferansiyel ile alakalı bir sorun yaşamadım. Vezir in dediği gibi kalınlaşmış yağ diferansiyeldeki aşınmayı duymanızı engelleri.Yağı yenilediğiniz zaman yağ inceleceği için bu sesi duymaya başlarsınız.Eğer şimdiye kadar hiç değiştirilmedi ise ben değiştirmeni pek tavsiye etmem.Mutlaka aşınmıştır diye düşünüyorum.Öten diferansiyele aracı satmadan önce kalın yağ kullanmak veya talaş basmak en sık karşılaşılan hiledir.

    Alıntıları Göster
    tenekekutu.....
    ------------------
    ".Eğer araziye çok çıkıyorsanız veya 4*4 bir aracınız varsa ( örn Land Rover Defender ) çok sık değiştirirsiniz.Sürekli arazide gezinen bir Land Rover ın şanzuman yağ değişim periyodu 1 aya kadar bile düşebilir. "
    --------------------------------------------------------------------------------------
    engin tecrübeleriniz ufkumu hayli genişletti.yalnız hangi şanzımanın yağı aylık peryotla değişir belirtseniz dahada bilgilendirici olur.(arazimi?anamı?)
    bir sorum daha olacaktı:bu sıklıkla değişen yağ belirttiğiniz araç içinmi?yoksa bütün arazi araçlarını kapsarmı?.
    belki özel olacak amma şuan bir arazi aracınız varmı?.ve yukarda belirttiğiniz sıklıkla yağını(şanzıman)değişiyormusunuz.(bu soruya cevap vermeyebilirsiniz)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    tenekekutu.....
    ------------------
    ".Eğer araziye çok çıkıyorsanız veya 4*4 bir aracınız varsa ( örn Land Rover Defender ) çok sık değiştirirsiniz.Sürekli arazide gezinen bir Land Rover ın şanzuman yağ değişim periyodu 1 aya kadar bile düşebilir. "
    --------------------------------------------------------------------------------------
    engin tecrübeleriniz ufkumu hayli genişletti.yalnız hangi şanzımanın yağı aylık peryotla değişir belirtseniz dahada bilgilendirici olur.(arazimi?anamı?)
    bir sorum daha olacaktı:bu sıklıkla değişen yağ belirttiğiniz araç içinmi?yoksa bütün arazi araçlarını kapsarmı?.
    belki özel olacak amma şuan bir arazi aracınız varmı?.ve yukarda belirttiğiniz sıklıkla yağını(şanzıman)değişiyormusunuz.(bu soruya cevap vermeyebilirsiniz)

    Alıntıları Göster
    önemli not:arazi aracı üreticileri sizi dava edebilir.bu aylık peryottan sonra




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    önemli not:arazi aracı üreticileri sizi dava edebilir.bu aylık peryottan sonra

    Alıntıları Göster
    bir sorum daha olacaktı kusuruma bakmayın:diferansiyelin sesi nasıl kesilir belirttiniz.de sesinde nasıl meydana geldiğini birzahnet belirtseydiniz.engin deneyimlerinizin sonucunu bekliyorum.kolay gelsin(ses nasıl oluşur?)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    bir sorum daha olacaktı kusuruma bakmayın:diferansiyelin sesi nasıl kesilir belirttiniz.de sesinde nasıl meydana geldiğini birzahnet belirtseydiniz.engin deneyimlerinizin sonucunu bekliyorum.kolay gelsin(ses nasıl oluşur?)

    Alıntıları Göster
    hezerfen ses ile ilgili internette onlarca yazıı var ses nedirden başlayarak okumanızı öneririm. Oldukça derin konudur öyle 2 satırsa ses nasıl oluşur anlamak da anlatmak da zordur. Ancak olmazsa olmaz şartı vardır sürtünme gerekir.

    arazi araçlarının şanzıman ve differenasiyel yağları tenekekutunun da belittiği gibi otomobillere göre daha sık değiştirilmesi tavsiye edilir. Bu aracın nerede ve hangi şarrta kullnıldığı ile alakalı bir durumdur.Buna kullanıcı karar verir, servis değil. Yağ işinde süre söz konusu değildir. Çünkü eğer zorlayıcı şartlar varsa yağ aşırı ısınarak özelliğini kaybeder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    tenekekutu.....
    ------------------
    ".Eğer araziye çok çıkıyorsanız veya 4*4 bir aracınız varsa ( örn Land Rover Defender ) çok sık değiştirirsiniz.Sürekli arazide gezinen bir Land Rover ın şanzuman yağ değişim periyodu 1 aya kadar bile düşebilir. "
    --------------------------------------------------------------------------------------
    engin tecrübeleriniz ufkumu hayli genişletti.yalnız hangi şanzımanın yağı aylık peryotla değişir belirtseniz dahada bilgilendirici olur.(arazimi?anamı?)
    bir sorum daha olacaktı:bu sıklıkla değişen yağ belirttiğiniz araç içinmi?yoksa bütün arazi araçlarını kapsarmı?.
    belki özel olacak amma şuan bir arazi aracınız varmı?.ve yukarda belirttiğiniz sıklıkla yağını(şanzıman)değişiyormusunuz.(bu soruya cevap vermeyebilirsiniz)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    tenekekutu.....
    ------------------
    ".Eğer araziye çok çıkıyorsanız veya 4*4 bir aracınız varsa ( örn Land Rover Defender ) çok sık değiştirirsiniz.Sürekli arazide gezinen bir Land Rover ın şanzuman yağ değişim periyodu 1 aya kadar bile düşebilir. "
    --------------------------------------------------------------------------------------
    engin tecrübeleriniz ufkumu hayli genişletti.yalnız hangi şanzımanın yağı aylık peryotla değişir belirtseniz dahada bilgilendirici olur.(arazimi?anamı?)
    bir sorum daha olacaktı:bu sıklıkla değişen yağ belirttiğiniz araç içinmi?yoksa bütün arazi araçlarını kapsarmı?.
    belki özel olacak amma şuan bir arazi aracınız varmı?.ve yukarda belirttiğiniz sıklıkla yağını(şanzıman)değişiyormusunuz.(bu soruya cevap vermeyebilirsiniz)



    Bu araç için diye birşey yok.Bazı şeyler tecrübedir.Üretici bilgileri bir yere kadar.Bazı şeylerde tecrübe ile olur. Girdiğin araziye ve şarta göre bu değişir.Kaldı ki Defender ın servis kitapçığında ( size verilen kullanıcı el kitabı değil, servislerde olan kitapçıkta bu konular belirtilmiştir zaten) Fakat illa belirtilecek diye birşeyde yok.Sadece tavsiye olarak yazarlar.Yani o km de değiştirirsen iyi olur anlamında. Çünkü Konyanın arazisi ile Erzurum un arazisi farklıdır.İngilterenin arazisi ise çok daha farklıdır.Sonuç itibari ile arkadaşın aracı için tavsiye edilen aralık 40 bin km/24 aydır.Bu değişim periyodu artada bilir azalada bilir.Bu yetkili servis bakım süresidir.
    Şu an için arazi aracım yok.Çünkü şu anki işim arazide değil



    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    önemli not:arazi aracı üreticileri sizi dava edebilir.bu aylık peryottan sonra


    Dava edecek olsalar kendi kitapçıklarına koymazlardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 18 Haziran 2009; 10:54:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    hezerfen ses ile ilgili internette onlarca yazıı var ses nedirden başlayarak okumanızı öneririm. Oldukça derin konudur öyle 2 satırsa ses nasıl oluşur anlamak da anlatmak da zordur. Ancak olmazsa olmaz şartı vardır sürtünme gerekir.

    arazi araçlarının şanzıman ve differenasiyel yağları tenekekutunun da belittiği gibi otomobillere göre daha sık değiştirilmesi tavsiye edilir. Bu aracın nerede ve hangi şarrta kullnıldığı ile alakalı bir durumdur.Buna kullanıcı karar verir, servis değil. Yağ işinde süre söz konusu değildir. Çünkü eğer zorlayıcı şartlar varsa yağ aşırı ısınarak özelliğini kaybeder.

    Alıntıları Göster
    vezir hocam..
    biraz abartıya arka çıkıyorsunuz gibi geldi.iş makinelerinde bile bu sıklıkla yağ değişmezken!!!catarpil dozer 30.000 saat derken.arazi taşıtı ne iş yapıyorda ayda bir yağ değişir.
    ayda bir deyil günde bile yağ değişir amma özel durumlar nedeni ile.ki bunların başında herhangi nedenle şanzımana su vs.girmesi gibi.
    şanzıman diferansiyel gibi aşırı yük alan mekanizma deyildir.ve zor şartlarda yağı bozmaz-bozamaz.bu böyle biline.
    --------------
    gelelim ses meselesine:benim birsürü yayını okumama gerek yok.belirttiğiniz gibi.. ses olayı çok basittir.amma konuyu karmaşık hale getirmek istedikten snra demir cevherinin topraktan çıkarılmasıile başlamak gerekir.ki beni hiç enterese etmez.çünkü beni sonuç ilgilendiriyor.
    bazı şeyler yazıldı çizildi.herkes duyduğunu-bildiğini anladığını anlattı.saygı duyarım amma iş anlatılanlar(yanlış anlatılanlar)yaptırım aşamasında zarar verecekse müdahele edilmeli.diye düşünüyorum.
    ses nasıl oluyor:diferansiyelde ayar olayı vardır.amacı dönen-dödüren(bazen döndürenin dönen)parçaların(dişlilerin)basma yüzeylerinin doğru basmasını temin etmektir.bu ayar doğru yapılmazsa ses yapar(başlangıçta)onun için doğru ayar gerekir.
    ha ne oluyorda belli süre snunda ses başlıyor.
    başlangıçta doğru ayarladığımız yüzeyler aşınıyor.aşındıkçada basmaması gereken yerlere basmaya bağlıyor.ve ses başlıyor.yani diferansiyelin sonu yaklaştı oluyor.
    umarım sizde öğrenmişsinizdir.kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    vezir hocam..
    biraz abartıya arka çıkıyorsunuz gibi geldi.iş makinelerinde bile bu sıklıkla yağ değişmezken!!!catarpil dozer 30.000 saat derken.arazi taşıtı ne iş yapıyorda ayda bir yağ değişir.
    ayda bir deyil günde bile yağ değişir amma özel durumlar nedeni ile.ki bunların başında herhangi nedenle şanzımana su vs.girmesi gibi.
    şanzıman diferansiyel gibi aşırı yük alan mekanizma deyildir.ve zor şartlarda yağı bozmaz-bozamaz.bu böyle biline.
    --------------
    gelelim ses meselesine:benim birsürü yayını okumama gerek yok.belirttiğiniz gibi.. ses olayı çok basittir.amma konuyu karmaşık hale getirmek istedikten snra demir cevherinin topraktan çıkarılmasıile başlamak gerekir.ki beni hiç enterese etmez.çünkü beni sonuç ilgilendiriyor.
    bazı şeyler yazıldı çizildi.herkes duyduğunu-bildiğini anladığını anlattı.saygı duyarım amma iş anlatılanlar(yanlış anlatılanlar)yaptırım aşamasında zarar verecekse müdahele edilmeli.diye düşünüyorum.
    ses nasıl oluyor:diferansiyelde ayar olayı vardır.amacı dönen-dödüren(bazen döndürenin dönen)parçaların(dişlilerin)basma yüzeylerinin doğru basmasını temin etmektir.bu ayar doğru yapılmazsa ses yapar(başlangıçta)onun için doğru ayar gerekir.
    ha ne oluyorda belli süre snunda ses başlıyor.
    başlangıçta doğru ayarladığımız yüzeyler aşınıyor.aşındıkçada basmaması gereken yerlere basmaya bağlıyor.ve ses başlıyor.yani diferansiyelin sonu yaklaştı oluyor.
    umarım sizde öğrenmişsinizdir.kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    Hezerfen, son yazdıklarından sonra masabaşından konuştuğun belli oldu.Sen istediğin gibi yap.Fakat ilerde bir şantiyeye geçer bu dediklerini yapmaya çalışırsan o zaman hayatın gerçeklerini öğrenirsin.
    CAT le alakalıda yavaş git derim.CER dişlisinin ki bizdeki diferansiyele o tekabül eder.Sen 30 000 yağını değiştirde ondan sonra şantiyede kazma kürekle iş yapmaya başlayın
    Ayrıca abartıya arka çıkıyorsun dediğin konuyu 2 dakikada servis el kitabının sayfasını koyarak zaten çürütürüm.Kaldı ki pratik bilgi istiyorsanda sanayiye Land çinin birinin yanınana takılırsın anlarsın o zaman.Ondan sonrada forumda bir daha buralara yazabilme cesaretini gösterir misin bilemem elbette.
    Amma da büyüdü bu dişliler konusu.Üretimde bir hata yoksa dişlinin bozulmasına aşırı zorlama ve zamanında yağını değiştirmeme sebep olur.Sanki uzay mekiğinden bahsediyoruz.Alt tarafı 4-5 dişli, 3-4 rulman ve birazda yağ var diferansiyelin veya şanzumanın içinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    vezir hocam..
    biraz abartıya arka çıkıyorsunuz gibi geldi.iş makinelerinde bile bu sıklıkla yağ değişmezken!!!catarpil dozer 30.000 saat derken.arazi taşıtı ne iş yapıyorda ayda bir yağ değişir.
    ayda bir deyil günde bile yağ değişir amma özel durumlar nedeni ile.ki bunların başında herhangi nedenle şanzımana su vs.girmesi gibi.
    şanzıman diferansiyel gibi aşırı yük alan mekanizma deyildir.ve zor şartlarda yağı bozmaz-bozamaz.bu böyle biline.
    --------------
    gelelim ses meselesine:benim birsürü yayını okumama gerek yok.belirttiğiniz gibi.. ses olayı çok basittir.amma konuyu karmaşık hale getirmek istedikten snra demir cevherinin topraktan çıkarılmasıile başlamak gerekir.ki beni hiç enterese etmez.çünkü beni sonuç ilgilendiriyor.
    bazı şeyler yazıldı çizildi.herkes duyduğunu-bildiğini anladığını anlattı.saygı duyarım amma iş anlatılanlar(yanlış anlatılanlar)yaptırım aşamasında zarar verecekse müdahele edilmeli.diye düşünüyorum.
    ses nasıl oluyor:diferansiyelde ayar olayı vardır.amacı dönen-dödüren(bazen döndürenin dönen)parçaların(dişlilerin)basma yüzeylerinin doğru basmasını temin etmektir.bu ayar doğru yapılmazsa ses yapar(başlangıçta)onun için doğru ayar gerekir.
    ha ne oluyorda belli süre snunda ses başlıyor.
    başlangıçta doğru ayarladığımız yüzeyler aşınıyor.aşındıkçada basmaması gereken yerlere basmaya bağlıyor.ve ses başlıyor.yani diferansiyelin sonu yaklaştı oluyor.
    umarım sizde öğrenmişsinizdir.kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    sayın tenekekutu...
    ----------------------
    o işin öyle olmadığını biraz pratikle(tecrübeyle)anlayacağınızı umarım.ölçülerde rakamlardan kaçınmak gerekir.40.000 km nin öyle kolay km olmadığını bilmeniz gerekirdi örnek verirken.çünkü normal bir binek otomobil bile yılda5-10-20-çok ender 30.000 km yapar.şnzıman yağı dışardan müdahele olmadan kolay bozulan yağ deyildir.değiştirme pryod aralığı uzundur.(üretici koşullara göre belirtir.diferansiyelle karıştırmamak gerekir)
    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Hezerfen, son yazdıklarından sonra masabaşından konuştuğun belli oldu.Sen istediğin gibi yap.Fakat ilerde bir şantiyeye geçer bu dediklerini yapmaya çalışırsan o zaman hayatın gerçeklerini öğrenirsin.
    CAT le alakalıda yavaş git derim.CER dişlisinin ki bizdeki diferansiyele o tekabül eder.Sen 30 000 yağını değiştirde ondan sonra şantiyede kazma kürekle iş yapmaya başlayın
    Ayrıca abartıya arka çıkıyorsun dediğin konuyu 2 dakikada servis el kitabının sayfasını koyarak zaten çürütürüm.Kaldı ki pratik bilgi istiyorsanda sanayiye Land çinin birinin yanınana takılırsın anlarsın o zaman.Ondan sonrada forumda bir daha buralara yazabilme cesaretini gösterir misin bilemem elbette.
    Amma da büyüdü bu dişliler konusu.Üretimde bir hata yoksa dişlinin bozulmasına aşırı zorlama ve zamanında yağını değiştirmeme sebep olur.Sanki uzay mekiğinden bahsediyoruz.Alt tarafı 4-5 dişli, 3-4 rulman ve birazda yağ var diferansiyelin veya şanzumanın içinde.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Hezerfen, son yazdıklarından sonra masabaşından konuştuğun belli oldu.Sen istediğin gibi yap.Fakat ilerde bir şantiyeye geçer bu dediklerini yapmaya çalışırsan o zaman hayatın gerçeklerini öğrenirsin.
    CAT le alakalıda yavaş git derim.CER dişlisinin ki bizdeki diferansiyele o tekabül eder.Sen 30 000 yağını değiştirde ondan sonra şantiyede kazma kürekle iş yapmaya başlayın
    Ayrıca abartıya arka çıkıyorsun dediğin konuyu 2 dakikada servis el kitabının sayfasını koyarak zaten çürütürüm.Kaldı ki pratik bilgi istiyorsanda sanayiye Land çinin birinin yanınana takılırsın anlarsın o zaman.Ondan sonrada forumda bir daha buralara yazabilme cesaretini gösterir misin bilemem elbette.
    Amma da büyüdü bu dişliler konusu.Üretimde bir hata yoksa dişlinin bozulmasına aşırı zorlama ve zamanında yağını değiştirmeme sebep olur.Sanki uzay mekiğinden bahsediyoruz.Alt tarafı 4-5 dişli, 3-4 rulman ve birazda yağ var diferansiyelin veya şanzumanın içinde.

    doğrudur şuan masabaşında olmasam bu yazıyı yazamazdım.önce CER in ne olduğunu öğrenin.cat ta ayrıca diferansiyel olup olmadığınıda öğrenin.
    sonra CAT şanzımanının kaçkg yağ aldığını öğrenin.
    ve son olarak buişle uzktan yakından ilginizin olmadığınıda anladığımı öğrenin.
    cevap yazarkende lütfen sordukarımı araştırıp cevap yazın.özellikle cerin nereye "tekabül"ettiği bölümünü.
    uzay mekiğide parçalardan meydana gelmiştir.şanzıman 3-5 dişliyse mekikte 25 dişliden oluşmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    sayın tenekekutu...
    ----------------------
    o işin öyle olmadığını biraz pratikle(tecrübeyle)anlayacağınızı umarım.ölçülerde rakamlardan kaçınmak gerekir.40.000 km nin öyle kolay km olmadığını bilmeniz gerekirdi örnek verirken.çünkü normal bir binek otomobil bile yılda5-10-20-çok ender 30.000 km yapar.şnzıman yağı dışardan müdahele olmadan kolay bozulan yağ deyildir.değiştirme pryod aralığı uzundur.(üretici koşullara göre belirtir.diferansiyelle karıştırmamak gerekir)
    kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    sayın tenekekutu...
    ----------------------
    o işin öyle olmadığını biraz pratikle(tecrübeyle)anlayacağınızı umarım.ölçülerde rakamlardan kaçınmak gerekir.40.000 km nin öyle kolay km olmadığını bilmeniz gerekirdi örnek verirken.çünkü normal bir binek otomobil bile yılda5-10-20-çok ender 30.000 km yapar.şnzıman yağı dışardan müdahele olmadan kolay bozulan yağ deyildir.değiştirme pryod aralığı uzundur.(üretici koşullara göre belirtir.diferansiyelle karıştırmamak gerekir)
    kolay gelsin


    Bende farklı birşey demiyorum ki.Normal yol şartlarında kolay kolay bozulmaz.Bozulsa bile zorlamadıktan sonra bozulduğu ortaya ( yağ aşınan boşluğu tolere eder)çıkmaz.Fakat binek araba ile arazi araçlarını birbirine karıştırmamak lazım.Hele sürekli arazide gezinen araç ise çok çok daha farklıdır.40 bin km arazi aracı için fazla olduğundan dolayıda genelde zaman belirtilir.Fakat en nihai kararı gene de tecrübe belirler.
    Asfaltta gezinen araçla, arazide gezinen aracı birbirine karıştırmayın.Son olarak üreticinin verdiği periyortları dikkate alın.Fakat bu periyotların genel kullanıcılar için yapıldığını da unutmayın.Bazısı için bu rakam 20 bin kmdir, bazısı içi ise 60 bin fakat servis herkese hitap eden bir servis periyodu belirler.Bu araç içinde bu süre 2 yıl/40 bin km dir.İster bu km de değiştir iseter değiştirme.Ne yaparsan yap,ama pişman olacağın birşey yapma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    vezir hocam..
    biraz abartıya arka çıkıyorsunuz gibi geldi.iş makinelerinde bile bu sıklıkla yağ değişmezken!!!catarpil dozer 30.000 saat derken.arazi taşıtı ne iş yapıyorda ayda bir yağ değişir.
    ayda bir deyil günde bile yağ değişir amma özel durumlar nedeni ile.ki bunların başında herhangi nedenle şanzımana su vs.girmesi gibi.
    şanzıman diferansiyel gibi aşırı yük alan mekanizma deyildir.ve zor şartlarda yağı bozmaz-bozamaz.bu böyle biline.
    --------------
    gelelim ses meselesine:benim birsürü yayını okumama gerek yok.belirttiğiniz gibi.. ses olayı çok basittir.amma konuyu karmaşık hale getirmek istedikten snra demir cevherinin topraktan çıkarılmasıile başlamak gerekir.ki beni hiç enterese etmez.çünkü beni sonuç ilgilendiriyor.
    bazı şeyler yazıldı çizildi.herkes duyduğunu-bildiğini anladığını anlattı.saygı duyarım amma iş anlatılanlar(yanlış anlatılanlar)yaptırım aşamasında zarar verecekse müdahele edilmeli.diye düşünüyorum.
    ses nasıl oluyor:diferansiyelde ayar olayı vardır.amacı dönen-dödüren(bazen döndürenin dönen)parçaların(dişlilerin)basma yüzeylerinin doğru basmasını temin etmektir.bu ayar doğru yapılmazsa ses yapar(başlangıçta)onun için doğru ayar gerekir.
    ha ne oluyorda belli süre snunda ses başlıyor.
    başlangıçta doğru ayarladığımız yüzeyler aşınıyor.aşındıkçada basmaması gereken yerlere basmaya bağlıyor.ve ses başlıyor.yani diferansiyelin sonu yaklaştı oluyor.
    umarım sizde öğrenmişsinizdir.kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    atladığınız konu şudur,
    bir aracın içinde kulolnılan yağ miktarı az ise ağır şartlarda yağın yıpranması daha kısa sürede olur.
    evet işmakinelerinde daha uzun sürede değiştirlir ancak sizin de iyi bildiğiniz gibi bu makinaların yağ soğutma sistemleri vardır . yağ ısındığında sıcaklığını düşüren sistemler varsa yağın değiştirilmesi için gereken şartlar uzamaktadır. Bypass sistemleri ile ek filtreleme yapılarak ağır şartlarda oluşan ve aşınıp yağa karışan partiküller toplanıyorsa bu sistemlerin yağ ömürleri uzundur. benim uzmanlık alanım bu zaten ne size anlatmaya ne de sizin anlamaya ihtiyacınız var sadece atlanılan konuları özellikle vurguluyorum ki genelleme yapılmasın.

    Basit bir mühendislik kuralı vardır dişli sistemlerinde birim alana düşen basınç çok önemlidir ve mekanik dişli sistemlerinde bu basıncın üst noktasına dayanacak şekilde yağ seçimi yapılır. Siz sistemi zorlar ve aşırı yükleme veya eğim şartlarında uzun süre soluk almadan kullnırsanız yüzeyler arasındaki basınç nedeniyle ısı oluşur ve bu ısıyı yağ üzerine alır ve ısınır , ek soğutma sistemi varsa belki bertaraf eder. Ama otomobillerdeki gibi çoğunda yoksa yağ ısınır. yağ bir kere aşırı ısıya maruz kalır ve bu ısıda çalışırsa artık evsafını yitirir. bunu ne gözünüzle ne de tecrübenizle anlayabilirsiniz.Ancak labratuarda analiz yapılarak anlaşılabilir. Böyle testleri yaptırmak mastraflı olduğuna göre sayın tenekekurunun da belirttiği gibi kullnıcı yağın yağalama şartınaın yıpranmış olduğundan şüphelenirse yağ değişimi gerekir. Yapmasanız ne olur , aşınma olur ve sonucunda ses oluşur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    vezir hocam..
    biraz abartıya arka çıkıyorsunuz gibi geldi.iş makinelerinde bile bu sıklıkla yağ değişmezken!!!catarpil dozer 30.000 saat derken.arazi taşıtı ne iş yapıyorda ayda bir yağ değişir.
    ayda bir deyil günde bile yağ değişir amma özel durumlar nedeni ile.ki bunların başında herhangi nedenle şanzımana su vs.girmesi gibi.
    şanzıman diferansiyel gibi aşırı yük alan mekanizma deyildir.ve zor şartlarda yağı bozmaz-bozamaz.bu böyle biline.
    --------------
    gelelim ses meselesine:benim birsürü yayını okumama gerek yok.belirttiğiniz gibi.. ses olayı çok basittir.amma konuyu karmaşık hale getirmek istedikten snra demir cevherinin topraktan çıkarılmasıile başlamak gerekir.ki beni hiç enterese etmez.çünkü beni sonuç ilgilendiriyor.
    bazı şeyler yazıldı çizildi.herkes duyduğunu-bildiğini anladığını anlattı.saygı duyarım amma iş anlatılanlar(yanlış anlatılanlar)yaptırım aşamasında zarar verecekse müdahele edilmeli.diye düşünüyorum.
    ses nasıl oluyor:diferansiyelde ayar olayı vardır.amacı dönen-dödüren(bazen döndürenin dönen)parçaların(dişlilerin)basma yüzeylerinin doğru basmasını temin etmektir.bu ayar doğru yapılmazsa ses yapar(başlangıçta)onun için doğru ayar gerekir.
    ha ne oluyorda belli süre snunda ses başlıyor.
    başlangıçta doğru ayarladığımız yüzeyler aşınıyor.aşındıkçada basmaması gereken yerlere basmaya bağlıyor.ve ses başlıyor.yani diferansiyelin sonu yaklaştı oluyor.
    umarım sizde öğrenmişsinizdir.kolay gelsin




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.