Şimdi Ara

diferansiyel ve şanzıman yagları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
16.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • diferansiyel ve şanzıman yagları degişir mi yoksa üzerine eklenir mi?
    ben eklenir diye biliyorum. çünkü içindeki toz parcacıkları yagda kalarak kalınlık oluşturur ve bundan dolayı da bir zaman boşluk olmaz diye duydum. siz ne dersiniz?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Diferansiyel ve Şanzıman Yağları: Farklar ve Önem

    Arabanızın sorunsuz çalışması için diferansiyel ve şanzıman yağlarının düzenli bakımının yapılması çok önemlidir. Bu iki yağın benzer isimleri olsa da işlevleri ve özellikleri farklıdır.

    Diferansiyel Yağı ve Şanzıman Yağı Aynı mı?

    Hayır, diferansiyel yağı ve şanzıman yağı aynı değildir. Diferansiyel yağı, diferansiyelin kayganlaşmasını ve korunmasını sağlar. Şanzıman yağı ise şanzımanın kayganlaşmasını ve dişlileri korumayı amaçlar.

    Diferansiyel Yağı ile Şanzıman Yağı Arasındaki Farklar

    • Viskozite: Diferansiyel yağı tipik olarak şanzıman yağından daha kalın viskoziteye sahiptir.
    • Katkılar: Diferansiyel yağı, sınırlı kaymalı diferansiyellerde sürtünmeyi artırmak için sınırlı kayma katkıları içerebilir.
    • Değişim Aralığı: Diferansiyel yağı genellikle şanzıman yağından daha sık değiştirilmesi gerekir.

    Diferansiyel Yağı Kaç Numara Olmalı?

    Diferansiyel yağı için önerilen numara, aracınızın kullanım kılavuzunda belirtilmiştir. Genellikle 75W-90 veya 80W-90 gibi bir viskozite önerilir.

    Diferansiyel Yağı Değişmezse Ne Olur?

    Diferansiyel yağı zamanla bozulur ve kirlenir. Değiştirilmezse şunlara neden olabilir:

    • Diferansiyel parçalarının aşınması
    • Kayganlığın azalması
    • Artan gürültü ve titreşim

    Şanzıman Yağı Kaç Numara Olmalı?

    Şanzıman yağı için önerilen numara da aracınızın kullanım kılavuzunda belirtilmiştir. Yaygın viskoziteler 75W-85, 80W-90 veya 10W-40'tır.

    Diferansiyele Gres Yağı Koyunabilir mi?

    Hayır, diferansiyele gres yağı koyulmamalıdır. Gres yağı, diferansiyel parçalarına zarar verebilecek aşırı kalınlıktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bu mantığa göre sıfır arabalara fabrikada bir miktar toz koysunlar; o zaman hiç boşluk olmaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: archaeologist

    bu mantığa göre sıfır arabalara fabrikada bir miktar toz koysunlar; o zaman hiç boşluk olmaz.


    bu turden mantıklı dusunursekte sıfır arabada yag degiştirme olayıda olmaz 50 bin 60 bin veya yag eksildiğinde diyoruz.. sıfır arabada yagı niye degiştirelim ki?
    ve ayrıca calısan dişlilerde asınma olması dogal degil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dembay -- 12 Ekim 2008; 18:01:39 >
  • bu konuda sayın vezir ve meteg arkadaslarımızın bilgi açısından oldukça doyurucu yazıları forumda mevcut....
    arama bölümünden bulmaya çalışırsanız en iyi cevaplar orada
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dembay

    quote:

    Orjinalden alıntı: archaeologist

    bu mantığa göre sıfır arabalara fabrikada bir miktar toz koysunlar; o zaman hiç boşluk olmaz.


    bu turden mantıklı dusunursekte sıfır arabada yag degiştirme olayıda olmaz 50 bin 60 bin veya yag eksildiğinde diyoruz.. sıfır arabada yagı niye degiştirelim ki?
    ve ayrıca calısan dişlilerde asınma olması dogal degil mi?

    bana yağın değiştirilmesi daha mantıklı geliyor. haa efendim dişliler arasında boşluk oluşuyor ne yapaceğiz dersen;
    1-daha kalın bi yağ kullan. örnek 140 numara
    2-diferansiyele talaş bas; yumuşacık olur. ses de yapmaz




  • eksilen tamamlanır diye biliyorum...
  • En net cevap arac bakim kitapciginda yazar, kac km de nelerin yapilmasi gerektigi. Kimi aracta 60,000 de degisir kiminde 15,000 de kisaca aracina gore degisir. Ama mutlaka degisir. Aracin omru boyunca icinde kalmaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Evet otomatik vites uzmanı meteg ve gerçekten bu konularda çok bilgili vezir arkadaşlarımızın yanıtlaması daha doğru olur ama ikisiyle ben bu konuyu konuştum..meteg arkadaşımızda volvo var (otomatik) şanzıman yağı hiç değişmediği için şanzımanı komple gitmiş yenisi ile değişmiş kendisi uzman olduğu halde çok çabalamasına rağmen kurtaramamış...ve dediğine göre şanzıman yağı 60bin kmde bir değişir bende bu yazın başında değiştirdim(96 otomatik corolla) ustamda zaten baktı değiştirsek daha iyi olur dedi zaten ucuz bişey 4 lt alıyor 30ytl falan 3bin ytl vermektense 30ytl vermeyi tercih ederim
  • her iki yağın da süresi ve kullnım şartlarını ele alındığında değiştirilmesi uygundur.
    Olayın teknik kısımlarını bir yana bırakırsak , ekleme işi kontrollerde yapılması gereken bir olgudur ve doğrudur ama buna bakarak değiştirmeye gerek yok denilemez.

    evinizde kızartma yağı olarak kullandığınız yağ nasıl bozulursa ianzıman yağları da hele otomatik şanzıman ise ısınır ve bozulabilir.Yağı her seferinde ekleyip patates kızartmak nasıl tadı bozan ve uygun olmayan hareket ise süresi dolmuş yağın illaki eksilmesini beklemek doğru olmaz. Her yağ değişimi ile birlikte içindeki öok küçük dişli partiküllerini de sistemden uzaklaştırmış olursunuz.Bu da sadece ses değil vites geçişlerinde yumuşaklık sağlayacaktır.

    Unutmayalım ki klasik şanzımanlı araçlarımzın differansiyellin tek bakım unsuru yağıdır. Bu da esirgememek gerekir.Diff. olayında sarf malzemesi yoktur ama yağ temel görevini güzelce sürdürmesi için süresi ve km gelen araçların yağlarının komple olabildiğince sistemden uzaklaştırılması doğru bir bakım uygulamasıdır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: dembay

    diferansiyel ve şanzıman yagları degişir mi yoksa üzerine eklenir mi?
    ben eklenir diye biliyorum. çünkü içindeki toz parcacıkları yagda kalarak kalınlık oluşturur ve bundan dolayı da bir zaman boşluk olmaz diye duydum. siz ne dersiniz?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dembay

    diferansiyel ve şanzıman yagları degişir mi yoksa üzerine eklenir mi?
    ben eklenir diye biliyorum. çünkü içindeki toz parcacıkları yagda kalarak kalınlık oluşturur ve bundan dolayı da bir zaman boşluk olmaz diye duydum. siz ne dersiniz?

    Ekleme yapmak daha uygundur. Diferansiyel ve şanzıman yağları Motor yağları gibi bakım da değiştirme gerektirmez. Önemli olan içindeki yağ numarası ve hatta markasında tamamlamaktır.
  • Şanzumanda ve diferansiyelde kaçak yoksa zaten bu yağlar eksilmez.Hatta çoğu araçta motor rektefiyeye girinceye kadar değiştirilmez.Araç ömrü kadar ömrü vardır.Fakat ağır vasıtalarda, 4x4 lerde ki bu araçlar özellikle arazide çalışan araçlar ise şanzuman yağı yine çok uzun ömürlü olmakla beraber diferansiyel yağı belli aralıklarla değiştirilir.Yani eğer ömürleri varsa yağların ve bakım kitapçığında belirtildi ise mutlaka değişmesi lazımdır.
    Fakat yağ kaçırma varsa,şanzuman yağ keçesinden örneğin aşırı az yağ sızdırıyordur ve ve bir şekilde tamir ettiremiyorsundur veya iç aks körüğün yırtılmış bir süre farketmemişsindir o zaman yağ eklenir tabikide.Biraz kaçırıyor diye her seferinde bütün yağı değiştirmenin mantığı yok zaten.
    Senin duyduğun gene çok yanlış değil fakat sadece kuş serisi gibi araçlarda.Kuş serilerinde diferansiyele ayar tutturmak çok zordur.Kilometresi fazla ise zaten aşınma olmasıda doğaldır.Bu diferansiyelin yağını boşaltıp tekrardan sıfır yağ koymak var olan boşluk yüzünden diferansiyelin ötmesine sebep olur.O yüzden genelde kuş serilerinin diferansiyel yağı eklenir değiştirilmez.Öten diferansiyele sahip araçları satmadan önce talaş bastıklarıda doğrudur,Vatandaşımızda yaratıcı hileler bitmez.Dikkatli olmak lazım.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.