Şimdi Ara

Araçların debriyaj kavrama aralıkları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
2.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ehliyet almaya çalıştığım için bol bol farklı araçlar kullandım. Her tanıdıktan bir tur istiyorum. Debriyaj kavraması aynı modellerde bile farklı olur ancak benim gibi debriyaj ile arası iyi olmayan kişilere belki rehber niteliğinde olur. Siz de bildiğiniz araçları yazarsanız iyi olabilir.

    Renault Clio 4 1.2 (Benzin) : Debriyaj en üstte kavrıyor. Alışana kadar zorlayabilir. Debriyaj oldukça yumuşak.

    Fiat Doblo 1.3 Mjet: Ortalarda kavrııyor. Alışması çok kolay. Stop ettirmesi zor. Debriyaj oldukça yumuşak.

    Renault R19 1.4 (Lpg): Debriyaj en üstte kavrıyor ama hisli. Alışması kolay. Debriyaj sert.

    Nissan Qashqai+2 1.5 Dci: Debriyaj ortalarda kavrıyor. Alışması oldukça kolay. Debriyaj çok sert.

    Mazda 3 1.6 D: Debriyaj ortada kavrıyor. Çok hisli ve alışması kolay. Oldukça yumuşak.

    Citroen C-Elyyse 1.2 (Benzin): Debriyaj ortada kavrıyor. Hisli ve yumuşak. Alışması son derece kolay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Profes124 -- 5 Eylül 2020; 23:59:4 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Arac arac yazmaniza gerek yok hocam :) 10 senelik manuel kullanicisiyim. Dizeller alt-ortada genis bir aralikta kavrar, benzinliler orta-ustte cok kisa bir aralikta kavrar. Bunun en buyuk sebebi dizellerin dusuk devirde verdigi torktur. Bu yuzden dizelleri kaldirmak cok kolaydir, benzinliler bir miktar daha ustalik ister. Kendi yazdiklarinizi da bu gozle okursaniz anlayacaksiniz :)

    Edit: arkadaslar debriyaji baski balatasi saglikli olan, bakimli araclardan bahsediyorum. Yoksa debriyajda sorun varsa baski balata bitmisse elbette ki bu sayilanlar gecerli olmaz hatta yillarca degistirilmeyip viteste bile kavramayip gaza basinca siyiran balatalar var :)
  • Standart olmadığı için yazmak herhangi bir şeyi ifade etmez. Ayar çektirilir vs. Kendini sürücü olarak lanse eden biri zaten debriyajla harmanlanandır. Onun için fark etmezdir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arac arac yazmaniza gerek yok hocam :) 10 senelik manuel kullanicisiyim. Dizeller alt-ortada genis bir aralikta kavrar, benzinliler orta-ustte cok kisa bir aralikta kavrar. Bunun en buyuk sebebi dizellerin dusuk devirde verdigi torktur. Bu yuzden dizelleri kaldirmak cok kolaydir, benzinliler bir miktar daha ustalik ister. Kendi yazdiklarinizi da bu gozle okursaniz anlayacaksiniz :)

    Edit: arkadaslar debriyaji baski balatasi saglikli olan, bakimli araclardan bahsediyorum. Yoksa debriyajda sorun varsa baski balata bitmisse elbette ki bu sayilanlar gecerli olmaz hatta yillarca degistirilmeyip viteste bile kavramayip gaza basinca siyiran balatalar var :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist308 -- 11 Eylül 2020; 18:55:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist308

    Arac arac yazmaniza gerek yok hocam :) 10 senelik manuel kullanicisiyim. Dizeller alt-ortada genis bir aralikta kavrar, benzinliler orta-ustte cok kisa bir aralikta kavrar. Bunun en buyuk sebebi dizellerin dusuk devirde verdigi torktur. Bu yuzden dizelleri kaldirmak cok kolaydir, benzinliler bir miktar daha ustalik ister. Kendi yazdiklarinizi da bu gozle okursaniz anlayacaksiniz :)

    Edit: arkadaslar debriyaji baski balatasi saglikli olan, bakimli araclardan bahsediyorum. Yoksa debriyajda sorun varsa baski balata bitmisse elbette ki bu sayilanlar gecerli olmaz hatta yillarca degistirilmeyip viteste bile kavramayip gaza basinca siyiran balatalar var :)
    Bence alakası yok yakıt türüyle bende de 1.6 benzinli araç var en dipte kavrıyor balatada yeni bu arada, ayağımı iki santim kaldırınca hemen kavrıyor.




  • gitarist308 G kullanıcısına yanıt
    Okuyunca mantıklı geldi . Ancak fark olabilir ya da bazıları da benim gibi fark etmeyebilir. Yazmakta fayda var gibi :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • smyrna kullanıcısına yanıt
    Bunun farkında olarak yazdım. Bu olayı kavrayana kadar zaman geçti. Okuyup da bir fikir olabilir diye düşünerek yazdım hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Baskı balata bitikse en üstte kavrama olur.
    Normalde debriyajı 2cm kadar bırakınca aracın gitmesi lazım benzinli dizel farketmez.
    Tabi dizel arabayla gaza basmadan bile yokuşta kalkış yapabilirsin sadece debriyaj bırakarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Debriyaj Balatası Testleri...
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Farkeder :) toyotada debriyaji ayarliyamion genelde en ustte bi yerlerde kavriyor fransizlarda ortada kavriyor genelde

    Dizel araclarda hemen hemen hepsi ayni hafif kaldirsan kavriyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gitarist308 G kullanıcısına yanıt
    1.5 dCi Megane 2 aracım en üstte kavrıyor. Balata bitik. :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Hocam iki farklı clio 4 kullandım. Aynı 1.2 atmosferik benzinli. İkisi de en tepede kavrıyordu. İnternette de öyle demiyordun araçlar için.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    1.5 dci Qashqai ortada kavrıyor hocam. Bir de sizin debriyaj da çok sert mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Profes124 kullanıcısına yanıt
    Yani daha yumuşak debriyajlar gördüm hocam. Yine de benim araç sert sayılmaz gibi. :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam. Bana diğerlerine göre daha sert geldi de debriyaj. Yorgunluktan belki de :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Edit:
    Citroen'i unutmuşum ekledim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aynı marka modelde bile fark olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Linea en dipte kavrıyor ve çok yumuşaktı. Egea ise en yukarıda ve çok sertti
    Ikisi de 1.3 mj idi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SHIHAD kullanıcısına yanıt
    Doblo da orta al kısımda kavramaya başlıyordu. Öyle daha rahat sanki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Balatanın yeni yada eski olması ile de alakalı bir durum. Hidrolik debriyajlarda ayar yok ama telli olanlarda konumu ayarlanabilir.
    98 volvo v40 altlarda kavramaya başlıyor. benzinli ama gaz vermeden de düz yolda dizel gibi kalkabiliyor
  • İşimiz gereği tüm model marka araçları neredeyse kullanmışımdır. Ama nedense dizel i20'lerin debriyajlarını başka hiçbir arabada bulamadım. Hem yumuşak hem de kavrama noktası çok aşağıda.
  • Josepth kullanıcısına yanıt
    Bu konuda katılıyorum hocam. Ehkliyet sınavına Dizel i20 ile girmiştim muhteşem bir debriyajı vardı. Fazla araç denemedim ama 4-5 araçla kıyasladığım zaman en yumuşağı oydu.

    Ben de konuya bir katkı yapayım: Jetta 1.6 TDI ortada kavrıyor, ne sert ne çok yumuşak.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.