Şimdi Ara

Seat Leon Fr 1.4 Tsi 140 Hp Lpg takılır mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
24.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence maceraya gerek yok. Ya bu haliyle kullanın ya da satıp dizel araca geçin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mordeaur

    Hocam benimki mk3, en son kasa evet. En son 350 km, 110-120 arası km hızlarında tek mola ile bir yol yaptım. Tek kişi(74 kg), standart dolulukta valiz(10-15kg diyelim) ve full depo ile klima kullanımı dahil ortalamam yolculuk sonunda 5.2 idi. Daha önce 3 kişi kilo ortalaması 70 ve 3 valiz aynı mesafede klima kullanımı ile tüketimim 6.5 litre oldu.

    Peki hocam son olarak 140-150 arasi gidince yakit tuketimi ortalama kac oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drdrizzt

    Selam hocam. Benim konuyu biliyorsunuz. Orada konuşmuştuk. Tüketimler gördünüz. Uzun yol verim 4.7 idi. 100 sabit gitmiştim. 120 sabit giderseniz de 5.5 lt'yi bulmaz.

    Evet hocam sizinle daha oncede konusmustuk bir turlu tereddutlerimi gideremedim leon dizel mi alsam fr mi diye fr a bayiliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gokhantastan kullanıcısına yanıt
    FR'a 9.5 litre yaktırabilmek için spor moduna alıp fazlasıyla agresif kullanmanız lazım ani kalkışlar, sürekli dip gazlar vs. Ki şehir içinde bu mümkün bile değil, birine girersiniz arkadan. TSI motor karakterini çözüp ekonomi yapmak istediğinizde en yoğun trafikte bile dizeller ne yakıyorsa ondan en fazla 0.5 litre fazla yakarsınız. Daha üstünü yakan ya kullanmayı bilmiyordur ya da agresif bir kullanım tarzına sahiptir. Bende 140'lık MK3 FR var, daha şehir için en agresif kullanımda bile 7-7.5 litreyi aştığımı hatırlamıyorum. Sakin kullanınca 5.6-6.8 arasında gider gelirsiniz. Daha önceki gün şehir içi kullanım verim mesela:

     Seat Leon Fr 1.4 Tsi 140 Hp Lpg takılır mı?

    Dikkat etmediğinde 6.5-7 litre yakması sizin için sorun değilse LPG vs. düşünmeyin. Zaten FR'a LPG olmaz bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cesc_

    FR'a 9.5 litre yaktırabilmek için spor moduna alıp fazlasıyla agresif kullanmanız lazım ani kalkışlar, sürekli dip gazlar vs. Ki şehir içinde bu mümkün bile değil, birine girersiniz arkadan. TSI motor karakterini çözüp ekonomi yapmak istediğinizde en yoğun trafikte bile dizeller ne yakıyorsa ondan en fazla 0.5 litre fazla yakarsınız. Daha üstünü yakan ya kullanmayı bilmiyordur ya da agresif bir kullanım tarzına sahiptir. Bende 140'lık MK3 FR var, daha şehir için en agresif kullanımda bile 7-7.5 litreyi aştığımı hatırlamıyorum. Sakin kullanınca 5.6-6.8 arasında gider gelirsiniz. Daha önceki gün şehir içi kullanım verim mesela:

     Seat Leon Fr 1.4 Tsi 140 Hp Lpg takılır mı?

    Dikkat etmediğinde 6.5-7 litre yakması sizin için sorun değilse LPG vs. düşünmeyin. Zaten FR'a LPG olmaz bence.
    Direkt enjeksiyon lpg kiti takılması gerekir. Öteki türlü %15 benzin %85 lpg ye yakın bir oranla çalışır motor , gene benzin tüketir , tasarruf düşer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cesc_

    FR'a 9.5 litre yaktırabilmek için spor moduna alıp fazlasıyla agresif kullanmanız lazım ani kalkışlar, sürekli dip gazlar vs. Ki şehir içinde bu mümkün bile değil, birine girersiniz arkadan. TSI motor karakterini çözüp ekonomi yapmak istediğinizde en yoğun trafikte bile dizeller ne yakıyorsa ondan en fazla 0.5 litre fazla yakarsınız. Daha üstünü yakan ya kullanmayı bilmiyordur ya da agresif bir kullanım tarzına sahiptir. Bende 140'lık MK3 FR var, daha şehir için en agresif kullanımda bile 7-7.5 litreyi aştığımı hatırlamıyorum. Sakin kullanınca 5.6-6.8 arasında gider gelirsiniz. Daha önceki gün şehir içi kullanım verim mesela:

     Seat Leon Fr 1.4 Tsi 140 Hp Lpg takılır mı?

    Dikkat etmediğinde 6.5-7 litre yakması sizin için sorun değilse LPG vs. düşünmeyin. Zaten FR'a LPG olmaz bence.

    Hocam degerler gercekten cok guzel hangi sehirde yasiyorsunuz bu degerde yogun trafik var mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gokhantastan kullanıcısına yanıt
    İzmir hocam. Aşırı yoğun değildi trafik ama Çankaya, Basmane civarları sürekli dur kalktı. Zaten ortalama hızım da düşük. Öncesinde de Güzelyalı civarı tramvay inşaatı ve ışıklar yüzünden arada dur kalk oldu. Havanın güzel olması da tüketimi düşürüyor. Aynı güzergahta akşam iş çıkışı çok daha yoğun trafikte 6.5-7 arası yakıyor pek dikkat etmeyince.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cesc_

    İzmir hocam. Aşırı yoğun değildi trafik ama Çankaya, Basmane civarları sürekli dur kalktı. Zaten ortalama hızım da düşük. Öncesinde de Güzelyalı civarı tramvay inşaatı ve ışıklar yüzünden arada dur kalk oldu. Havanın güzel olması da tüketimi düşürüyor. Aynı güzergahta akşam iş çıkışı çok daha yoğun trafikte 6.5-7 arası yakıyor pek dikkat etmeyince.

    Hocam bende fb7 kasa honda civic var lpgli sehirici benzin haric 27 kurus yakiyor yani sizdeki degerler benden daha da dusuk uzun yolda da 21 kurus civarlarinda yalniz ben uzun yolda 140 altina inmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzelim arabalara lpg taktırıp günaha girmeyin,yazık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gokhantastan kullanıcısına yanıt
    Uzun yolda 140'ın altına inmezseniz yine benzer değerler yakalarsınız. 100-110 arasına sabitlerseniz 4'lü değerleri görebilirsiniz. Ama ben de 140'ın altına düşemiyorum uzun yolda. Çünkü en uzun Çeşme'ye gidiyorum otobandan. Bu arada bir seferinde tüm otobanı spor modda dipgazla 200 üstünde gittim 220-230'la, 15 lt yaktı ortalama. Ütopik bir tüketim ama isterseniz 10'lu değerleri görebilirsiniz, ama şehir içinde pek mümkün değil birine çarpmadan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cesc_

    Uzun yolda 140'ın altına inmezseniz yine benzer değerler yakalarsınız. 100-110 arasına sabitlerseniz 4'lü değerleri görebilirsiniz. Ama ben de 140'ın altına düşemiyorum uzun yolda. Çünkü en uzun Çeşme'ye gidiyorum otobandan. Bu arada bir seferinde tüm otobanı spor modda dipgazla 200 üstünde gittim 220-230'la, 15 lt yaktı ortalama. Ütopik bir tüketim ama isterseniz 10'lu değerleri görebilirsiniz, ama şehir içinde pek mümkün değil birine çarpmadan.

    Yani 230 larda gidip 15 litre ortalama bence harika 140 kmde ortalamalar ne oluyor hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhantastan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cesc_

    Uzun yolda 140'ın altına inmezseniz yine benzer değerler yakalarsınız. 100-110 arasına sabitlerseniz 4'lü değerleri görebilirsiniz. Ama ben de 140'ın altına düşemiyorum uzun yolda. Çünkü en uzun Çeşme'ye gidiyorum otobandan. Bu arada bir seferinde tüm otobanı spor modda dipgazla 200 üstünde gittim 220-230'la, 15 lt yaktı ortalama. Ütopik bir tüketim ama isterseniz 10'lu değerleri görebilirsiniz, ama şehir içinde pek mümkün değil birine çarpmadan.

    Yani 230 larda gidip 15 litre ortalama bence harika 140 kmde ortalamalar ne oluyor hocam

    Alıntıları Göster
    lpdi sistemler burada yazılanın aksine yüzde 25 tasarruf sağlamaz.

    lpdi de benzin tüketimi sıfır olduğu için tasarruf oranı yüzde 45-50 civarındadır.

    şimdi 7500-8000 tl verilip de lpdi takılır mı ? bence takılmaz, lakin aracın motoru sakin kullanımda gayet az tüketiyor. Ben basacağım vs diyorsanız zaten lpdi ile birlikte yüksek devir fazla önerilmiyor,

    ya aracın dizelini alacaksınız, ya da sakin şekilde aracınızı kullanacaksınız.




  • Takılır ama lpdi ve min. 5bin gider, bagajda traktör sesi gibi pompa çalışır, aracın kendi enjektörlerini kullandığı için kısa bir süre sonra enjektörler çöp olur ayrıca kullanım esnasında benzinde tüketir. Tek artısı sıralı sistemlerdeki gibi lpg yi kuru değil sıvı püskürtür bu sebeple en azından subaplar ölmez. Bu arada performans kaybıda olmaz. İşin en ehliside prins

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    lpdi sistemler burada yazılanın aksine yüzde 25 tasarruf sağlamaz.

    lpdi de benzin tüketimi sıfır olduğu için tasarruf oranı yüzde 45-50 civarındadır.

    şimdi 7500-8000 tl verilip de lpdi takılır mı ? bence takılmaz, lakin aracın motoru sakin kullanımda gayet az tüketiyor. Ben basacağım vs diyorsanız zaten lpdi ile birlikte yüksek devir fazla önerilmiyor,

    ya aracın dizelini alacaksınız, ya da sakin şekilde aracınızı kullanacaksınız.

    Alıntıları Göster
    Hocam ben 120 üzerine öyle fazla çıkmam. Ara dere hava ve yol koşulları uygun olduğunda 200-220 yaptığım oluyor ama kısa süreli. Size 140-150 ortalaması söyleme şansım maalesef yok. Yalnız gerçekten de aksiyona girmeyin, bu haliyle oldukça cep dostu bir motor. Ya dizel alın, ya da aşırı agresif kullanmayacağınızı varsayarak TSI ile benzin konforunu tercih edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mordeaur -- 19 Şubat 2016; 23:23:53 >




  • Bu arada gaza rahat basarak araba kullanan birisi benzinli araç alırsa canını okur, benzinli özellikle turbo beslemeli güncel araçlar (direk beslemelilerde dahil) motor hacmi konusuna şimdi girmiyorum 4 silindirli diyelim, basarsanız ş.içi 17lt de yakıyor, kimse kimseyi kandırmasın, örn 1.4 tsi dsg cc, insignia 1.6t vs tecrübe ile sabittir. Ha başparmağınızda ki tırnağı uzatır onunla gaza basarsanız 8litre yaktığıda oluyor ama bu kadar yavaş kullanmak trafiği tehlikeye atıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emre4748 kullanıcısına yanıt
    https://forum.donanimhaber.com/showtopic.asp?m=113577230&p=7#114465968

    Konumu incelemek isteyebilirsiniz böylece daha sağlıklı bilgiye hem tecrübe etmiş kişilerden birebir ulaşmış olursunuz, diğer insanlara da daha sağlıklı bilgiler verebilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunsuz ekonomi için kesinlikle dizel. Turbo ile LPG pekte anlaşabilen şeyler değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drdrizzt

    https://forum.donanimhaber.com/showtopic.asp?m=113577230&p=7#114465968

    Konumu incelemek isteyebilirsiniz böylece daha sağlıklı bilgiye hem tecrübe etmiş kişilerden birebir ulaşmış olursunuz, diğer insanlara da daha sağlıklı bilgiler verebilirsiniz.

    Teşekkürler konuyu tabii ki incelerim ancak kendim tecrübe ettiğim bir şeyi paylaşmaktan çekinmem. Burada herkes sahibi olduğu aracı şanzımanını yakıtını vs birbirine övüyor ve bazen gereksiz tartışma çıkıyor. Geçenlerdede şunu yazdım, kapımda iki araç var biri laguna coupe 2.0dci diğeride 2015 alfa gui 1.6jtdm ve dedimki marmaris muğla arası bol rampa ve virajda 2.0 dci aracım daha az yakıyor, bilmeyen tecrübe etmeyen herkes birşeyler yazdı, araba benim için bir hobi bu yüzden tahmin ettiğinizden daha çok araç aldım kullandım ve sattım, şimdi sağlıklı sağlıksız bilgi kısmını geçelim, ben ş.içi marmaris trafiğinde istediğiniz 1.6 turbo besleme benzinli araca performanslı kullanım ile 17lt yaktırırım, öyle redline a falan sokarakta değil. Kışın çok vaktimiz var, sizinde varsa ispata hazırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748

    quote:

    Orijinalden alıntı: drdrizzt

    https://forum.donanimhaber.com/showtopic.asp?m=113577230&p=7#114465968

    Konumu incelemek isteyebilirsiniz böylece daha sağlıklı bilgiye hem tecrübe etmiş kişilerden birebir ulaşmış olursunuz, diğer insanlara da daha sağlıklı bilgiler verebilirsiniz.

    Teşekkürler konuyu tabii ki incelerim ancak kendim tecrübe ettiğim bir şeyi paylaşmaktan çekinmem. Burada herkes sahibi olduğu aracı şanzımanını yakıtını vs birbirine övüyor ve bazen gereksiz tartışma çıkıyor. Geçenlerdede şunu yazdım, kapımda iki araç var biri laguna coupe 2.0dci diğeride 2015 alfa gui 1.6jtdm ve dedimki marmaris muğla arası bol rampa ve virajda 2.0 dci aracım daha az yakıyor, bilmeyen tecrübe etmeyen herkes birşeyler yazdı, araba benim için bir hobi bu yüzden tahmin ettiğinizden daha çok araç aldım kullandım ve sattım, şimdi sağlıklı sağlıksız bilgi kısmını geçelim, ben ş.içi marmaris trafiğinde istediğiniz 1.6 turbo besleme benzinli araca performanslı kullanım ile 17lt yaktırırım, öyle redline a falan sokarakta değil. Kışın çok vaktimiz var, sizinde varsa ispata hazırım.

    Alıntıları Göster
    İnanın o değerler için trafiği tehlikeye atacak kadar yavaş kullanım gerekmiyor. Bahsettiğim değerleri pedal altında yumurta varmış gibi hassasiyet göstererek yakmıyorum. Sizin örnek verdiğiniz araçlar ile leonun ağırlığı arasında oldukça büyük fark var, bunu da dikkate alın. Lütfen göz korkutmayalım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mordeaur

    İnanın o değerler için trafiği tehlikeye atacak kadar yavaş kullanım gerekmiyor. Bahsettiğim değerleri pedal altında yumurta varmış gibi hassasiyet göstererek yakmıyorum. Sizin örnek verdiğiniz araçlar ile leonun ağırlığı arasında oldukça büyük fark var, bunu da dikkate alın. Lütfen göz korkutmayalım...
    şehiriçi sakin-normal kullanım 6-7 litre, ara ara agresif 7-8 litre. agresif 8-9 litre kendi tecrübelerim böyle. bu arada eko modda basmaya çalışınca spor modda bastığınızdan fazla yakıyor. spor mod fazlasıyla keyifli olmuş direksiyon falan çok hoş oluyor.

    edit: yanlış anlaşılmasın agresif dediğin şehir içinde rallideymiş gibi davranmıyorum arabaya tabiki, he müsait yol olur bütün limitleri zorlarsınız 1.4 turbo beslemeli motorun öteki yüzünü görürsünüz 1.4 tsi 140 hp golf 5 ile istanbul-sakarya otobanda bir depo ile 400 km yapınca gördük biz onu arkadaşlarla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cduman -- 20 Şubat 2016; 11:00:38 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.