Şimdi Ara

SEAT LEON MK3/5F ANA KONU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57.986
Cevap
357
Favori
2.604.182
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SEAT LEON MK3- 5F ANA KONU

    içerik en kısa sürede güncellenecektir


    Sıkça Sorulan Sorular

    1-Rodaj nedir? Nasıl yapılır?

    Rodaj genel anlamı ile mekanik parçaların birbirine alışma sürecidir. Aracın motor ve şanzımanı yeni olduğu için parçalar arası sürtünme fazladır. Parçalar birbirine alışmamıştır. Kullanım klavuzunda da belirtildiği gibi sıfır km aracı belirli bir süre sakin kullanmak, ani hızlanmalardan kaçınmak ve mevcut devir bandının 2/3 ünü aşmadan vites değiştirmek gerekir. bu süre kullanım klavuzunda 1500 km olarak belirtilmiş. Belirtilen süre içerisinde söylendiği gibi sakin kullanırsanız mekanik aksamdaki ilk sürtünmeler daha az zarar verici olur ve motorun ömrü uzar…

    SEAT LEON MK3/5F ANA KONU
    SEAT LEON MK3/5F ANA KONU
    Sekiz Silindir
    Sayfa bulunamadı - Sekiz Silindir
    https://www.sekizsilindir.com/2016/09/motor-acma-rodaj-nedir.html?m=1


    2-İlk çalıştırma ve kontak kapama öncesi rölantide beklemeli miyim?

    Motor uzun süre çalışmadığı zaman parçalara dağılmış olan yağ karterde toplanır ve ilk çalıştırma sonrası yağın bütün motora dağılması biraz zaman alır. Kontağı çevirip ışıkların sönmesini bekledikten sonra marş yaptığınızda araç normalden daha titreşimli ve yüksek rölantide çalışacaktır. Hareket etmeden 20-30 sn beklediğinizde yağın motora dağılmasını, rölantinin 800 lü devirlere inmesini; araçtaki titreşimin azalmasını sağlamış olursunuz. Özellikle motora göre çok yüksek devirde çalışan turbonun yağlanması sağlıklı şekilde yapılmış olur.

    Aracı stop etmeden önce rölantide beklemenin de benzer faydası vardır. Özellikle turbo çok yüksek devirde döndüğü için normal devirlere inmesi zaman alır. Performanslı kullanım sonrası birden kontak kapatmak turbo yatağına yağ sağlayan yağ pompasını da kapatmak olduğu için yüksek devirde dönen turboya yeterli yağ sağlanmamış olur ve uzun vadede yatak aşınır.

    Kısaca hareket etmeden ve stop etmeden önce bir süre rölantide beklemek yararınıza olacaktır.

    3-FULL LED Farlarda Buğu

    2013 Yılında aracı ilk alanlar olarak bu buğu olayını yaşadık ve çözüm aradık ancak üretici bu durumu sorun olarak görmediği için çözüm üretmiyor. Diğer VAG grubu araçlarında da bu buğu meselesi var. Çünkü far tasarımında hava kanalları mevcut ve seyir esnasında farın hava alması ve soğuması bu şekilde sağlanıyor. Ancak nemli iklimde motor sıcaklığının da etkisi ile seyir halinden durağan hale geçip stop edince farların alt eteğinde dış havanın soğuk olması nedeniyle yoğuşma oluşuyor.

    Bu yoğuşma aşırı şekilde olur ve damlacık forumuna dönüşürse; farın içinde su göllenirse servis değişim sağlıyor. Ancak geçici buğu şeklinde olup seyir haline geçince geçiyorsa sorun yok. Aynı şekilde sis farı ve stoplarda da buğu oluşabilir. Kullanım klavuzunda ayrıca serviste yayınlanan bülten aynı şekilde buğunun sorun oluşturmadığını ve su alma söz konusu olursa değişim yapılması gerektiği yönünde.

    SEAT LEON MK3/5F ANA KONU
    SEAT LEON MK3/5F ANA KONU

    4-Bijonların Üzerindeki Plastik Kapakların Düşmesi
    Araç gümrükten bayiye sevk edildiğinde üzerinde bir kaç şey ekik oluyor ve pdi kontrolünde tamamlanıyor. Bunlardan biri de bijon kapakları. Eğer bijon kapaklarınız zamanla yerinden çıkıp düşüyorsa veya basınçlı su ile yıkarken fırlayıp gidiyorsa yanlış bijon kapağı takılmıştır. İki tip bijon kapağı vardır. Leon için uygun olan ve sıkı geçen kapak tipleri aşağıdadır .
    1-Şifreli bijon için silindirik kapak.(her tekerde bir tane var toplam 4 adet)parça numarası 4M0601173 C
    2-Şifresiz bijonlar için altıgen kapak.( her tekerde 4 adet toplam 16 adet) parça numarası 321601173 A

    5-Sileceklerin Sesli Çalışması ve İz Bırakması

    Özellikle sürücü tarafındaki silecek çok uzun olduğu için orta kısımda tam silmeyip iz bırakabiliyor. Aracı aldıktan sonra silecekle ilgili sorun yaşarsanız 1 ay içinde servise gidip garantiden değişim isteyebilirsiniz ancak sonrasında garantiden değiştirmek mümkün değil.

    Orjinal silecekler yerine bosch aerotwin silecekler tercih edilebilir. 2 senedir sorunsuz ve sessiz kullanmaktayım. Takım olarak araca özel hazırlanmış satılan setler alınmalı. Adaptörlü piyasa işi silecekler sizi memnun etmeyecektir. Adaptör sileceğin tokasında çıkıntı oluşturduğu için sürüş esnasında rüzgar sesi artışına neden olur ayrıca gözünüze batması da muhtemel.


    Uyumlu Model Kodları
    ön için 65x40cm A 945 S
    arka silecek 33cm A 331 H


    Silecekle ilgili güncelleme

    Eğer mevcut sol ön silecek özellikle orta kısımdan iz bırakarak siliyorsa veya atlama yapıyorsa orijinal 65 cm ebatlı silecek yerine 60 cm silecek almanızı öneririm.

    5 cm kısa olunca camdaki süpürme alanı üstten alttan 2.5 cm azalıyor. Pratikte dişe dokunur bir fark yaratmadığını söyleyebilirim.

    Ben ilk 6 ay orijinal silecekleri kullandım. Sol ön orta kısımda 5 cm civarı iz bırakıyordu. Bakımda değiştirdiler o da aynıydı... servisten çıkmadan iade ettim.

    Sonra boschcarservice e gidip ordan silecek alayım dedim. Ordaki eleman arabaya özgü set olmadığını söyledi. Multiclip olanlardan uydurmaya çalıştı filan. O kendi kendine eğlenirken ben golf ve polo için olan seti buldum. Golf için olan 60x45. 45 cm olan sorun çıkarıyor. Sağ direğe değiyor. Polo için olan set sorunsuz. Onu aldım ve 2 sene kullandım ve yenileme zamanı geldi diyerek yenisini aldım geçen hafta. Ancak 65 cm olan versiyon geldi internetten ve aynı en baştaki orjinaller gibi iz bıraktılar.

    Sonuç olarak sorun yaşadıysanız 60x40 cm olan vw polo setini almanızı öneririm.


    Poloya özgü set A555S

    Volkswagen Polo Silecek Takımı (2009-2016 6R1-6C1) Bosch Aerotwin
    urun.n11.com
    Vw Polo Silecek Takımı (2009-2017 6r1-6c1) Bosch Aerotwin Plus - n11.com
    https://urun.n11.com/muz-silecek/vw-polo-silecek-takimi-2009-2017-6r1-6c1-bosch-aerotwin-plus-P92069164


    Leona özgü 65x40 cm set


    Seat Leon Silecek Takımı (2013-2016 MK3) Bosch Aerotwin
    urun.n11.com
    Seat Leon Silecek Seti (2013-2019 Mk3) Bosch Aerotwin A945s - n11.com
    https://urun.n11.com/muz-silecek/seat-leon-silecek-seti-2013-2019-mk3-bosch-aerotwin-a945s-P92068151



    Leona özgü arka silecek A331H

    Seat Leon Arka Silecek (2013-2016 MK3) Bosch Rear


    Bu arada bunlar orjinallerin videosu

    DR. Leonyoutube
    Seat Leon Mk3- 5F orijinal sileceklerin sesi
    https://www.youtube.com/watch?v=hnykWev1nYI&feature=youtu.be


    Bunlar da bosch ların

    DR. Leonyoutube
    SEAT LEON MK3-5F BOSCH AEROTWİN SİLECEK
    https://www.youtube.com/watch?v=p_yihp4g57Q&feature=youtu.be


    DR. Leonyoutube
    SEAT LEON MK3-5F BOSCH AEROTWİN SİLECEK SEYİR ESNASINDA
    https://www.youtube.com/watch?v=1N1sX6WTgEM&feature=youtu.be


    Lap lup sesi bosch da daha soft ve yankısız :) seyir esnasında duyulmuyor bile. Çok sessiz ormanlık alanda sesi geliyor.


    Not:Silecekler kaputun altına gizli olduğu için servis konumuna alıp öyle değiştirmek gerekir. Yoksa silecekleri kaldırmak için uğraşırken kaputun üst ucuna zarar vermeniz muhtemel.

    6-Silecek Değişimi İçin Sileceklerin Servis Konumuna Alınması

    Araca bindikten sonra kapıyı kapatıyoruz ve anahtarı kontağa takıp marştan önceki kademeye kadar çeviriyoruz. Daha sonra gösterge ışıkları sönünce anahtarı ters yöne çevirip kontağı kapatıyoruz ve sağdaki silecek kolunu aşağı çekerek sileceklerin kalkmasını bekliyoruz. Silecekler kalktıktan sonra işlem tamam. Silecek kolunu bırakabilirsiniz. Silecek değişimini yaptıktan sonra kontağı açıp silecek kolunu aşağı çekerek silecekleri normal konuma alabiliriz.

    Silecek Servis Konumu Video


    7- Kontak Kapatınca veya Seyir Haline Geçince Sileceklerin Kıpırdaması

    Bu bir sorun değildir. VAG grubu araçların çoğunda olan bir özelliktir. Kontağı açıp harekete geçtiğinizde silecekler kaputun altına doğru gizlenir, aracı stop ettiğinizde ise yukarı çıkar. Böylece seyir esnasında silecekler gizlenmiş olur ve rüzgar direnci azalır. Stop ettiğinizde ise yukarı kalkar ve silecek lastiğinin konumu değiştirilmiş olur ve kauçuk ömrünün uzamasına katkı sağlanır.

    8-Geri Viteste Sağ Aynanın Aşağı İnmesi(yanaşma için yeri göstermesi)

    Bu özellik bazı serilerde var bazı serilerde ise yok. Olmayanlarda Vag com ile kodlamak mümkün.


    Özelliğe sahip araçlarda aracın ayar menüsünden "Ayna ve Silecek" kısmından "Geri Viteste Aynanın Aşağı Bakması" özelliği aktif edilmelidir. Sistemde çeviri farklılıkları olabilir. Mevcut menüleri karıştırıp bulmak gerek :)

    İkinci olarak ayna ayar tuşunu R konumunda bıraktığınızda özellik devrede olacaktır. Siz geri vitese taktığınızda ayna otomatik olarak aşağı yatacaktır. Burda bir özellik daha var onu da açıklayalım. Eğer aynanın aşağı yatması size yetersiz geldiyse geri vitese takılı halde iken yani ayna yatmışken kendinize göre ayarlayın ve ayna ayar düğmesini sıfır konumuna alın. Bir daha ki sefere ayna ayarladığınız kadar yatacaktır.

    9- Marş Yapmanın Kolay Yolu

    Marş yapmak için anahtarı araç çalışana kadar marş konumunda tutmanıza gerek yok. Anahtar marş öncesi konumdayken marş yapıp bırakmak yeterli. Araç çalışana kadar kendi marş yapacaktır.

    10-"Motoru Kendiniz Çalıştırınız" Uyarısı Aldım, Ne Demek?

    Araç start&stop sistemi aktifken stop ettiğinde emniyet kemerinizi çözerseniz, kapıyı açarsanız veya her ikisini yapıp araçtan iner tekrar binerseniz araç debriyaja basarak marş yapmayacaktır. Sistem sizin marş yapmanızı isteyecektir. Sorun değildir.

    11- Start&Stop Devreye Girmiyor, Neden?

    Araç bazı durumlarda start&stop sistemi açık olmasına rağmen sistemi devreye sokmaz. Bu durumlardan bazıları şunlardır.

    Motor optimum çalışma sıcaklığına erişmedi ise

    Kabin içi sıcaklık klima sisteminde isteğe göre ayarlanmış sıcaklığa erişmedi ise.

    Dış sıcaklık çok düşük/yüksek ise

    Ön cam buğu çözme, arka cam rezistansı vb yük getiren özellikler devrede ise.

    Akü düzeyi düşük ve şarj gerekiyor ise.

    Durulan eğim çok fazla ise.

    Direksiyon açısı çok fazla ise.

    Araç geri viteste ise...


    Vakit buldukça güncelleyeceğim


    YILLIK BAKIM İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRMELER (bu kısım tekrar düzenlenecektir)

    Değerli leon kullanıcısı @Police55 bakım ile ilgili etraflıca araştırma yapmış ve bizimle paylaştı. Kendisine tekrar teşekkür ediyorum. Çok yararlı bir paylaşım oldu, şimdilik konu içinde kaybolup gitmemesi adına mesajın linkini buraya ekliyorum. Daha sonra ekleme ve düzenleme yapılacaktır.
    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=123673836
    https://forum.donanimhaber.com/seat-leon-mk3-5f-ana-konu--63160758-2421#123673836

    sayfayı açmakta sorun yaşayanlar için sayfa numarası : 2421

    ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr.Leon -- 9 Ekim 2024; 14:48:3 >







  • aracı almadan önceden beri(eylül 2013) golf konusunu da takip ediyorum da... arabaya ilah gibi davrananlar var... ölçülü değerlendirme yapan forumdaşlar alınmasın ama bazısı uçmuş..

    biri çıkıyor araç yüksek hızlarda bile stabil 50 de neyse 200 de o diyor, diğeri suya daldım sağa sola çekme yapmadı diyor ve kalanlar da tabi ki... kusursuz golften de bu beklenir diye böbürleniyor.

    kul yapısı araba.. iki yıl sonra bir makyajla 8. nesili çıkacak.. ama adı kusursuza kadar ulaşmış. golf mükemmelse audi a3 alsalar naparlardı çok merak ediyorum.

    önceleri bir kaç sorun tartışıldı sonra olay farklılaştı.

    bir arkadaşımız burada leon 30 la giderken nasılsa 200 le giderken de öyle dedi. gelen cevap hadi len oldu.. ayıp

    burada aracı tavsiye eder misiniz diyene, artısını eksisini objektif yazıyorum ben, golf başlığında golf alıcam sizce nasıl diyene al al al durban jantlara aşığız biz al al al modundalar.

    paspasından tut, anahtarına, poryasına, rotiline, aküsüne, boyasına vidasına kadar aynı olan araçlardan biri psikolojik olarak mükemmel ve kusursuz golf olarak algılanıp sorunlar müşteri kaynaklıdır moduna girilmişken, diğeri, yani leon, sorun çıkarınca dandik olarak ilan ediliyor. ayrıca araçların bulundurduğu abs asr xds dsr sistemleri de vw nin ortak sistemleri.. ve daha da önemlisi aynı mqb platform üzerine inşa edilmiş araçlar. leonu golfü ve a3 ü lifte kaldırıp inceledim ben. birebir aynı her şey.

    golf 7 nesildir geliştirilip üretiliyor olabilir ama teknolojik zıplamalar bir anda çoğu aracı benzer seviyelere getiriyor. zaten aynı grubun araçları. ayrıca leon için yapılan 800 milyon euro luk yatırım da yabana atılcak gibi değil.

    aynı aksam, aynı parçalar, aynı parça kodları aynı tıkırtılar, aynı buğu aynı servis aynı hizmet ama adı golf ya... mükemmel oluyor.

    arka koltuktan gelen zıngırdama mesela. sağolsun golf sahibi forumdaşımız bizi bilgilendirdi. benim araçta da mevcuttu ve şöyle şöyle çözüldü dedi. veya tıkırtı bizde de mevcut dedi.

    ama genel anlamda golf konusunda kullanıcılar uçmuş..

    piyasada isim yapmanın önemini anlıyorum şu an... eğer leon şu tasarımı ve led farları ile golf adıyla piyasaya sürülmüş olsaydı millet arabasını yıkatmaz yalayarak temizlerdi yemin ediyorum...


    iki aracı kullanmamış biri olsam, bilmiyor olsam inanacağım. c sınıfı ortalama bir araçtan bahsediyoruz ya.. araca olan aşk akıl alır gibi değil.

    ikisini de dışarıdan alıyorsun. dünya bir para veriyorsun. leon 60 bin tl lik araba değil. leon değilse golf 80 bin tl lik bir araba hiç değil.. hele donanıma para vermeye kalksan 50 bin tl lik golf 100 bin tl oluyor.

    ve 3-4 ay pide kuyruğu bekliyorsun ortalama bir golf alabilmek için. veya doğuş hazretlerinin elinde olan kenarda köşede kalmış veya showroomda duran aracı gösteriyorlar size. bu var diyorlar. yersen.. ha istemiyorsan aracı sipariş et istediğin opsiyonlar ile biz de o günün parasından bi güzel dayarız sana. sen de imzana yer tasarruflu stepneyi bile yazarsın.. ben olsam ben de yazarım 4 ay beklemişim...

    arabayı aldıktan sonra da minimum 10 yıl parçasına bel bağlıyorsun. garantisi süresince servis sana ne derse o.. yağın litresi 45 lt diyor he diyorsun. far buğulanması normal diyor he diyorsun.

    bunlara rağmen elin malına bu kadar aşık olmayı seven bir biz varız herhalde..

    satış sonrasını bildiğim için konuşuyorum. bu gün mercedes bile gizli ayıp olarak nitelendirdiği şeyler ortaya çıktıkça,müşteri farkettikçe değiştriyor. sen dışardan aldığın malı kusursuz görmeye değil kusurlarını gösterip, dünya bir paraya aldığın arabayı ve yedek parçasını garantiden değiştirtip üreticiye çakmaya bak. dışa bağımlı ülkesin. lastiğini üretmeye daha yeni başladı bu ülke.

    yahu aynı servisin içindeyiz, adamın dizel highline golf ü 5 litre yağ eksiltmiş bir ayda, adama diyorlar ki çok mu sıkıştırdınız aracı, böyle bir şeyi ilk defa sizden duyduk. etmeyin gitmeyin ya..

    kusursuz ya araç.. kesin müşteride vardır bir arıza.


    ee ne demişler..

    şeyh uçmaz müritleri uçurur
    Ben sizin yazdıklarını tane tane ve sabirla okudum.. umarım aynı şeyi sizde yaparsınız..
    2 aracada sahip olmanız çok iyi kıyas bakımından..
    Sıralamanızdan gidersek...
    1. Şimdi mesele Döşeme kalitesi değil malzeme kalitesi. Yoksa döşeniş bakımından herhangi bir sıkıntı yok. Leonda tavana döşnecek malzeme tabana döşenmedi değil mi... Mevzu döşmede kullanılan malzeme ki burda zaten seslerden dolayı muzdaripiz.. tasarımı kötü olan golfe daha iyi malzemeyi kullanacaksın ama daha iyi bi malzemeyi hak eden tasarım harikası leona kötü malzeme kullanmak haksızlık.. bu konuda seninle aynı fikirdeyim leon daha iyi bi malzemeyi hak ediyor
    2. Su koyma yerindeki halı bi artı deil velev ki çok iyi bi işçilik ile vip araçlara neler yapıldığını az çok hepimiz biliyoruz. O halı parçasının Eksikliğini hissetseydik ki bu zamana kadar hissetmedim.. oraya kanadına kış ayında kar düşmüş bi kaz'ın gıdık tüyünden yastık yaptırırdım 0.50 kuruşluk suyum için...
    3.aracımda tam boy stepne mevcut diye biliyorum ki olmasada zaten küçük stepne tam boy stepneye göre şuan daha kullanışlı. Yarın sabah kontrol edeceğim inşallah umuyorum leon mühendisleri benim gibi düşünerek küçük stepne koymuşlardır..lastiğe bi sıkıntı geldiyse kısa mesafe için fazlası ile iş görüyor..
    4.torpido soğutmasını kaç kez kullandığınızı merak ettim. Açıkçası gereğinden fazla ses çıkaran ve soğuk hava üflemeye çalışan bi bölüm.
    Premium sınıf olan D segmentindeki mercedes audi ve bmw de kullanılan torpido soğutma resmen torpido buzdolabı işlevi görüyor. Hal böyle iken golfteki torpido soğutma torpido ılıtma yerine geçiyor dersek yanlış bi cümle olmaz.
    5.sizde bulunan gözlük kabı yerinin aracımda olmamasına hiç şöyle demedim " yahu bu aracın gözlük koyma yeri nerde??" Erkeğin belli başlı 4-5 tane aksesuarı olur. Yaz aylarında gözlük bunlardan biridir. Araçtan inerken gözlüğü arabada saklamak yerine eğer kullanmayacaksam t-shirt e asmayı tercih ederim daha güzel bir görüntü olyor spor çizgilere sahip bir araçtan inerken spor görünmek..
    6. 1 maddede bahsettiğiniz konuyu tekrar yazarak kendinizi tekrar etmişsiniz. Boş bi madde olmuş..açıklama için bakınız 1. Madde..
    7. Bağımsız süspansiyon leonda eski kasada kullanıldı sonra yerini yine torsiyona bıraktı. Nette biraz araştırma yaparsanız iki süspansiyonunda artıları ve eksileri olduğunu görürsünüz.. zaten vw grubunu nokia telefonlara benzetirim. Bi arabada yaptığını digerinde kullanmıyor. Sırf premium havası vermek için mesela golfte kullandığı su koyma yerinde bulunan halımsı malzemeyi leona koymamış !!
    8. En önemlisi demişsiniz ama yine yalıtımdan bahsetmişsiniz..bunu 1 ve 6. Maddede zaten söylemiştiniz..
    madem yalıtımdan bu kadar konuşacağız. Otobana çıktığınızda 140 150 kmlerde o çoook methettiģiniz yalıtımınıza tekrar bakın derim. Kaba saba duran ve kasanın kabalığı ile uyum sağlayan ! yan aynalarınızın ordan gelen uğultuyu belliki hiç dikkate almamışsınız. Kulağınızın dibinde çalışan fön makinesi ile aynı sesi duyma garantisi veriyorum..
    ama derseniz hız sınırı var 120 den sonrası zaten risk. Leonda da 120 de giderken miss otobanda yalıtım gayet makul. Bizim dersimiz stabilize yollar. Golfte durumun farklı olduğunu hem sanmıyorum hem test ettim.
    9. Bu madde de tamamen marka fanatiği olduğunuzu düşünmeye başladım.
    9.a öncelikle:
    D segmenti yani büyük aile arabaları. Üst ve orta sınıf araçlardır.
    Misal : Insignia.. Passat.. eski kasa Vectra.. Ford Mondeo..Toyota Avensis..Honda Accord.. Mazda 6..Nissan Primera..Skoda Superb..Mercedes C-Serisi.. BMW 3 Serisi
    şimdi leon ile yukarıdaki sınıfın zaten bir alakası yok kaldıki Siz hayatınızda D sınıfı japon bi arabaya binmemişsiniz ki yukarıda hondayı çok hazetmesemde accort..toyotayı çok sevmesemde avensis..mazdanın 6 serisi çoğu ülkede ve ülkemizde makam aracı olarak kullanılıyor..talihsiz bi benzetme olmuş..tamamen marka fanatikliliginizi ön plana çıkartmışsınız.. LEON u D sınıfında kıyasa sokmuşsunuz..
    Belirteyim ki leon ve golf c sınıfı kaldıki golf bile bu sınıftaki araçların yanında ezilir..misal golf ve leon honda civic yanında şahserdir. Amma mevzuya honda accort u sokarsanız adama gülerler..
    10. Auto hild opelde de var. Ne yyapalım golf ve leonu satıp koşup opel mi alalım..
    Ve ben makyajda Leona da auto hild ekleneceğinden adım gibi eminim.. kör nokta uyarı sistemide bal kaymağı olacak..
    11. Geleceğin teknolojisi olan led fara sadece görüntü diyerek eski teknoloji bi xenonu övmek benim nazarımda cahilliktir. Kaldıki golfte de U LED kullanılmaya başlandı yani sizin bizenonların yerine ULED teknolojisi hakim artık golfte. Acaba mühendisler ' yahu biz hata yaptık bixenon daha iyi idi' deyip U LED den tekrar bixenona mı dönecek ??

    keşke karanlık bir otoyolda siz önden bixenonlarla giderken ben arkanızdan yolu daha iyi görmenizi sağlamak için ledleri yaksam...

    Kesinlikle benim aldığım daha iyi havasındasınız..buradan bu çıkar.

    12. Arka kol dayama yok demişsin.. benim için arkada oturacak kişilerin kolunu nereye koyacağından çok otururken ne kadar rahat edebileceği önemli. Diz mesafesi olarak leon golften arkadaki yolcular için daha iyi bir ortam sağlamış. Diz mesafesi daha uzun ve arka kısım daha ferah..

    Bartobel..netice olarak her dediğine bir cevabım havası taşımak istemem ama 25bin fazlayı vermek için audi leon kıyası yapmak gerekir diye düşünüyorum. yukarıda auto hild ve bağımsız süspansiyondan başka saydığın tüm özellikler değiştirilebilir özellikler.
    Full artı full araba aldım sanırsın doğuş oto gelir çakmaklık yerinden çakmağı söker küllüğü opsiyon yaptım der hevesin kaçar..

    Bizim araclarımıza 300-500 verip çok güzel bir yalıtım yaptırılabilir cümle alem biliyor Leonun yalıtım yönü eksik.

    Ama golfte değiştiremeyecegimiz şeyler var.
    Bagaj hacmini değiştiremezsin.
    iç mekan hacmini değiştiremezsin.
    25 30 bin fazla verip daha iyisini aldığın fikrinide biz değiştiremeyiz.
    Logoları sökse bu iki firma ve yer değiştirse ve piyasaya öyle sürseydi yani VW LEON ve SEAT GOLF olsaydı eminim leon araçlarda uyuyup uyanırdı herkes..

    golfüne istediğin modifiyeyi yapsan istediğin donanımda istediğin dolulukta bir araç alsan aracı spor göstermek için jant takıp ön arka tampon atsan bile seat leon u piyasaya sürdüğünden beri Golfü aile arabası yapmıştır. Kullanıcı profilindeki insanların ruh yaşı golf kullanıcısından 5 yaş daha genç ve daha asi ruhludur.

    Görüntü olarak daha estetik çizgilere sahip olmakla beraber kullandığı aydınlatma teknolojisi ile tamamen kıyaslamasını audi ile yapacağım bir araçtır Leon. Senin golfte üzerine basa basa söylediğin yalıtım mevzusunu biz kendi aracımızda yalıtım eksik yalıtım audi de diyerek audi üzerinden örnek veriyoruz..golf aklıma bile gelmiyor..Kasa çizgileri ve tasarımı ile kesinlikle golf ile karşılaştırma yapmayacağım bi araca sahibim. Bu yüzdendir kıyaslamalar audi üzerinden..ankara çekil aradan misali..

    Aracım sadece f/p aracı değil. Eğer leon satıp bi üst dersem bu audi olur. Golf nazarımda leonun uzerinde bir araba degil. Sıralamam şöyle :
    a3 büyüktür leondan tasarım. Malzeme ve işçilik kalitesi yüzünden..
    leon büyüktür golften tasarım ve teknoloji bakımından
    golf büyüktür leondan sadece malzeme bakımından..
    Burda bi düzeltme ihtiyacı hissettim. Aslında golfü severim ama golf kullanıcılarının araçlarının sadece artılarını konuşmalarını ve en iyisi bende imajı çizmesini sevmem senin yazdıklarında da bunu görüyorum.

    Golf Alınırmı alınır binilirmi binilir. Alıp binebilirmiyim Allaha çok şükürki alıp binebilirim. Ama alırmıyım ?? Şuan hayır. İyi arabamı iyi araba Ama GOLF LEON'U ÇÖPE ATTIRACAK BİR ARAÇ DEĞİL.. belki daha sportif bir kasa çıkarırsaki eminim bundan sonra amaç daha genç nesile hitap edebilmek için daha sportif bi kasa ile geri dönüş olacak o zman tercih edebilirim.


    İki aracınıda güzel günlerde kullan Allah en başta kaza bela vermesin gerisi kıl tüy..

    Bu arada...eger leonunuzu sevmiyor ve satmayı düşünüyorsanız. Km si 15 binden fazla deilse..hatasız kazasız ve boyasız ise uygun bir fiyatada satmayı düşünüyorsanız ticaret yapabiliriz.

    Mk3 leonlar için iki tip hayalet gösterge mevcuttur.

    5F0920790 (Cupra kadran açılamaz ve C formlu görünüm mevcut değildir)

    5F0920790A (Cupra kadran açılabilir ve ek olarak C formlu görünüm seçeneği de mevcuttur)

    Ayrıca üretim tarihleri yeni olan hayalet göstergelerde gizli özellik olarak cupra bayrağı ekleyemezsiniz. (Son hız 300 yapılabilir) Aracınızın direksiyon tuş takımında view butonu yoksa gizli özellik olarak kronometreyi açamazsınız. (Kullanıma engel değil)

    Yine önemli bir husus olarak multimedya ünitesinin hayalet göstergenin sunulmaya başlandığı tarihten önceki bir model yılına veya dönemine sahip olması halinde hayalet gösterge yalnızca klasik modda kullanılabilir ve diğer modları kullanamazsınız. (Kadranların ortasında çıkan ve kişiselleştirilebilen yuvarlak seçenekler gelmez) Bu durumda da makyajlı kasalarda (2017 ve sonrası) multimedya ünitesi değişimi (yazılım güncellemesi ile çözülme ihtimali olabilir) makyajsız kasalarda (2016 ve öncesi) ise multimedya ünitesi değişimine (yazılım güncellemesi ile çözülür mü bilmiyorum) ek olarak gateway değişimi de gereklidir.

    Hayalet gösterge taktırmak isteyen arkadaşlar için bilgi niyetine bir kenarda dursun.

    220.000 TL maliyetli Megane'a bindim, çok samimi söylüyorum aynı kalite yok.
    Benim aracımda arka kapı içleri bile yumuşak malzemeyken, Megane'da heryer takır takır plastik. Onları alanlara da saygı duyuyorum, zevk meselesi fakat sizin de söylediğiniz gibi Vag grubundaki kalite bir başka.
    Grubun alt kalitesi diye lanse edilen Seat ve Skoda da buna dahil...
    Arkadaşlar merhaba aracıma daha önceden çok istediğim ve yeni alma fırsatı bulduğum kayan sinyal led aldım. Dün de kendim montajını yaptım. Montajı benim için sıkıntılıydı. Özellikle dış ayna kapaklarını sökmek beni fazlasıyla yordu. Sökerken ve takarken 2 tırnağı kırdım. Neyse ki kapak çok sert olduğu için tırnaklara rağmen yerine sağlam bir şekilde tutundu.






    Aliexpressten aldım. 16 temmuzda sipariş verdim. 28 Temmuzda elime ulaştı. Oldukça hızlıydı.

    Satıcı: HURUNGO Motorsports Store
    Ürünün ismi: For SEAT Leon III Mk3 5F 13-19 Ibiza KJ Mk5 V Arona 17-19 LED Dynamic Turn Signal Blinker Sequential Side Mirror Indicator Light
    Model: Leon 5F 2013-2018
    Link:https://tr.aliexpress.com/item/4000890870746.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.191124b3FgZEgV
    Ücreti: 223 tl
    Vergisi: 15 tl

    Merhaba arkadaşlar.
    Nihayet tatildeyim. Ve Leon la ilk uzun yolculuğumuzu yaptık. Çok keyifli ve rahat bir yolculuk oldu. Önceki aracımızla farkı hemen anladık. Eşim bile ne kadar rahat bir yolculuk oldu dedi.
    Erzurum'dan Aydın'a bir yolculuk yaptık. Yaklaşık 1500 km yol yaptık. Bazen güzergah dışına çıktığımız oldu. Genelde hızımız 110 - 120 km civarıydı. Klima hep açık şekilde yol aldık. Ve tam bir buçuk depo ile yolculuğu bitirdik. Ortalama tüketim 5.2. Tüketim benzinli araç için bence çok çok iyi. Tabi bunda ACT nin de katkısı oldu. Daha çok yakar diye düşünüyordum. Çünkü güzergah hep dağ tepe. Sürekli biyerlere tırmandık.
    Şimdi, uçakla gelseydik iki kişi 1300 TL. İki ayrı kafeste muhabbet kuşlarımız var. Onlara da bilet alıyorsunuz. İkisi 200 civarı. Toplamda 1500-1550 civarı tutacaktı. Biz Leon la sadece 600-650 liraya gelmiş olduk. Evet uçak ile iki saatte varıyoruz. Onun avantajı da başka ama bu şekilde geze geze, yeni yerler görerek de keyifli bir şekilde yolculuk yapmış olduk.




    Bagaj amortisörü dediğiniz özel bir parça değildir. Araç üretiminde hangi parti mal geldiyse o takılır. En ucuz fiyatı veren yerden alırlar. İkisi için firmanın ödediği fiyat 2 doları geçmez. Serviste tanesine 30 dolar ödersiniz. Ama herhangi bir sanayi sitesine gider ya da internetten alırsanız, çiftine en fazla 50 TL verirsiniz. Bir tornavida ile de değiştirirsiniz. Youtube üzerinde tonlarca video var. Servis garantisi ile ilgili de herhangi bir şey olmaz, onlar farkına bile varamazlar.
    DRL modülü 30 doları geçmiyor gibi duruyor. O yüzden alıp denenebilir. Ama çin malının ömrü nedir bilemiyorum.

    Trim sesi için kapı içine akustik sünger yalıtımı çözüm olacaktır. Bir kaç yere izolasyon bandı ile müdahale etmek de gerekebilir. Mk3 leonda zıngırdayan parça kronik siyah kapaktır. Onu yerine sabitlemek için silikon veya akrilik bant olabilir.

    https://www.youtube.com/watch?si=wY7jlErOdcdMI98V&v=54lhaN9nFT4&feature=youtu.be

    O lambanın kapağı tek başına olmaz da tüm lamba alınabilir. Parça numarası ile çinden veya çıkmacılardan :)

    Yalıtım şu şekilde trim seslerini %90 keser. Kapı içten daha tok olur.



    Yapay Zekanın Yanıtı

    SEAT Leon MK3/5F: Kapsamlı Bir Kılavuz

    SEAT Leon MK3/5F, şık tasarımı, dinamik performansı ve gelişmiş teknolojileri ile öne çıkan popüler bir hatchback modelidir. İster yeni bir araç sahibi olun ister mevcut Leon'unuz hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyin, bu kapsamlı kılavuz size yardımcı olmak için burada.

    Teknik Özellikler

    SEAT Leon MK3/5F, çeşitli benzinli ve dizel motor seçenekleriyle gelir. Tüm modeller, 5 veya 6 ileri manuel şanzıman veya 6 veya 7 ileri DSG çift kavramalı otomatik şanzıman ile mevcuttur. Performans odaklı Cupra modelleri, daha güçlü motorlar ve sportif bir süspansiyon ayarına sahiptir.

    İç Mekan ve Özellikler

    Leon'un iç mekanı, yüksek kaliteli malzemeler ve ergonomik bir tasarım ile karakterizedir. Geniş bir dokunmatik ekran, sezgisel bir bilgi-eğlence sistemine ev sahipliği yaparken, spor koltuklar mükemmel destek ve konfor sağlar. Çeşitli özellik ve seçeneklerle Leon, kişiselleştirilebilir ve her ihtiyaç ve tercihe göre uyarlanabilir.

    Teknoloji

    SEAT Sound ses sistemi, yüksek kaliteli bir ses deneyimi sunar ve ekolayzer ayarları kişisel tercihlerinize göre özelleştirilebilir. Leon ayrıca, çalışma sıcaklığını sabit tutan ve konforu artıran torpido soğutma özelliğine sahiptir.

    Bakım ve Onarım

    Leon'un depo kapağını açmakta zorlanıyorsanız, kapağı manuel olarak serbest bırakmak için bir acil durum kolu bulunur. Aracınızın bakım ve onarımlarını zamanında yaptırmak, uzun ömürlülüğünü ve optimum performansını sağlamak için hayati önem taşır.

    SEAT Leon MK3/5F, performans, güvenlik ve teknolojinin mükemmel bir birleşimidir. İster günlük işe gidip gelme ister uzun yolculuklar için bir araç arıyor olun, Leon ihtiyaçlarınızı karşılayan çok yönlü bir hatchback'tir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • arkasi güzel
  • Evet guzel biseye benziyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bencede arkası güzel , birde nasıl bir gizli çekimse artık
  • Clio IV'ü anımsattı bana
  • arka baş mesafesinde gelişme var gibi
  • bakalim bu sefer 1.4 tsi+dsg kombinasyonu olacakmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Şarapçı" nickli arkadaş fabrikasını gezerken görmüştü heralde konusu vardı.
    O gördüğünüz bunun aynısımı ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fena değil. İçi önemli. O değilde bu Leon kasa değiştirecek muhabbeti kaç yıldır var hatırlayan var mı?
  • Şimdi bidaha baktïmda A1'e çok benziyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu sefer iç tasarımı güzel olsun
  • i30 klonu.
  • Şimdi bu fotoya bakıp yol tutuş+yakıt sarfiyatı analizi yapacak arkadaşlar çıkar. Hatta önü çok kötü olmuş diyenleri de göreceğiz.
  • Bakalim kac farkli araca benzetilecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LEON her zaman Güzel :)
  • Bende Şahin'e Benzettim :)
  • giu benzer diye korkularım boşaymış :D
  • Gayet güzel gözüküyor. 160 hp Tsi + dsg ile güzel satış yakalarlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne zaman Türkiye'de olacak?
  • siyah bölge çok uyduruk duruyor , beğenmedim arkadan ; şimdilik ...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.