Ikiside segmentinin tutulmayan araçları.D-SUV xtrail ve kodiaq tercih ediliyor. |
SEAT TARACCO VS RENAULT KOLEOS (2. sayfa)
-
-
Koleos hem eskidi, hem de başarısız bir model. Zaten Renault olduğu için aynı isimle ilerlemeyecektir ve tıpkı kardeşi gibi devşirme bir modeldi.
Bu yüzden tarraco daha mantıklı. Ayrıca tiguan allspace, kodiaq, Crv, xtrail gibi daha oturmuş modellere bakarım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi individual -- 21 Kasım 2022; 1:31:4 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
neredeyse 1 yıldır araba almak için araştıran, 2 aydır bayi bayi dolaşan ve son olarak da bir kaç günlük Tarraco sahibi olarak daha önce forumda bu araç ile ilgili pek bir bilgi bulamayınca kullanmaya başlamışken yorumlarımı yazmak istedim. öncelikle şunu söyleyeyim, herkesin araç seçimindeki kriterleri farklı. 20'li yaşlarımda benim için en iyi araba en çabuk hızlanan arabaydı. sonra rengine, şekline takar oldum, ilerleyen yıllarda çocuk da olunca güvenlik o kadar önemli oldu ki arabanın rengi, dizaynı, 0-100 hızlanması vs hiç umrumda değil artık. o nedenle tamamen kişisel ve subjektif yorumlarım şu şekilde:
renault koleos: Koleos, Renault'nun üst segment arabası, o nedenle Clio veya Megane ile karşılaştırılmaz belki ama bu araçlarla yaşadığım deneyimler nedeniyle (yol tutuşu, fren performansı, vs çok çok kötüydü) Renault tercih edeceğim bir marka değil, geçiyorum.
citroen C5 Aircross: Arabanın içi bana Hyundai Accent'i hatırlattı, iç malzeme kalitesi yeni araba hissiyatı vermekten uzaktı. Eşimin de zamanında eski vosvoslara benzeyen toparlak bir C3ü vardı ve nefret etmişti, sürekli bozuluyordu, ordan da veto yiyince eledik. aslında fiyat/performans olarak güzel bir araç, test sürüşünde de memnun kalmıştım. ama uzun vadede sıkıntı çıkarır mı bilemem.
peugeot 5008: Aracı beğendik, geniş, ferah, fakat direksiyon küçücük. yeri geliyor şehir içinde bile 3-4 saat araba kullanıyorum. ama o direksiyonla bunu yapmak istemem. 10 dakikalık test sürüşünde bile rahatsız oldum. youtube'ta benzin TV'deki 5008 videosunu izlerseniz ne demek istediğimi anlarsınız. ayrıca peugeot da aynı gruptan olduğu için citroen'in bizim gözümüzdeki imajını da düşünüp eledik.
honda CRV: araç güzel, boyut olarak da fena değildi. ancak 2 bayiye gittim, birisi araç yok diye çok kaba bir şekilde kovaladı, öbürü de test sürüşü için daha önce randevulaşıp gitmeme rağmen 3 defa atlattı. bir de ne zaman geleceği belli olmayan arabanın fiyatını şişirmek için "gereksiz" aksesuarlar eklediklerini söyleyince benim için CRV bitti. arabaya bir şey demiyorum, ama bu kafadaki bir marka ile işim olmaz.
mercede GLB: gönlümde yatan buydu ama öncelikle araç yok, ne zaman geleceği de belli değil. ayrıca arka tarafta havalandırma çıkışı ve klima kontrolü yok. çok basit bir özellik ama 2 çocukla özellikle yaz aylarında bu konuda çok sıkıntı çektiğimiz için elemek zorunda kaldım.
nissan x-trail: geçen hafta yeni kasa daha gelmemişti. bugün baktım, sadece hybrid var ama daha önce toyota'daki hybrid tecrübemden dolayı hybrid tercih etmiyorum. onun dışında bagaj da bizim için bir derece küçük. yine de fiyat/performans olarak fena durmuyor. daha önce gelmiş olsa listemde ilk 3e girebilirdi
VW tiguan allspace: tiguan'ların tipini oldum olası sevmemişimdir. gerçi benim için dizayn çok önemli değil ama asıl sorun şerit takip, vb sistemler yok. en önemlisi de uzun yolda çok ihtiyacım olan adaptif CC yok. GLB ile neredeyse aynı fiyat olan ve ACC'si bile olmayan bir araca bu parayı vermek istemedim
Skoda Kodiaq: bunu sona sakladım, çünkü tarraco almasam muhtemelen kodiaq alırdım. sevdiklerim içinde donanım olarak tarracoya en yakın araç buydu. ama bunda da teminde sıkıntı var (7 koltuk ve opsiyonel donanımlar gelmiyor, vs) ve tarracodan biraz daha pahalı. aslında iç dizaynı ve kalitesi tiguan'dan bile iyi. foto finish'le kaybetti diyebilirim.
Seat Tarraco: araçta gördüğüm iyi ve kötü yönler:
- donanım olarak çok dolu. o kadar araştırdığım halde varlığından haberdar olmadığım "şımartıcı" özellikleri varmış, ayakla açılan bagaj, direksiyon ısıtma, vb. Hatta 4 koltuk ısıtma, otomatik park vs hiç söylemiyorum bile. doluluk açısından 10 numara. bu fiyata böyle bir donanım paketi yok. benim gördüğüm kadarıyla ancak x-trail, tucson ve sportage bu kadar oldu, ama onlar da nispeten daha pahalı ve daha küçük araçlar
- 12 yıldır start/stop'lu değişik arabalar kullanıyorum ve dur-kalk trafikteki gecikmelerden dolayı nefret ettim. ama bunda güzel bir taraf var. şöyle ki, önünüzdeki araç hareket ettiği an siz daha frenden ayağınızı çekmeden kendiliğinden motoru çalıştırıyor ve araç harekete hazır hale gelmiş oluyor. böylece araya önünüze kaynamalar zorlaşıyor
- tüketim olarak şehir içinde 10-11lt'nin net bir şekilde üzerinde, hatta 12-13... zaten bu boyutta bir araç hybrid bile olsa 8lt den aşağı yakmıyor. o yüzden beni şaşırtmadı. yılda ort 15bin km yol yaptığımdan çok önemsemedim ama 20 binlerin üzerindeyseniz belki sizi üzebilir.
- almadan önce direksiyon ısıtma ne gereksiz bir özellik, kim kullanır ki bunu diyordum. bu sabah hava 9 dereceydi ve yol boyu açık tuttum. ne büyük bir konformuş anlatamam 1 dakikadan kısa sürede direksiyon ısınmıştı. hele ki koltuk ısıtma ile beraber olunca kalorifere hiç gerek yok. içerisi çok ısındı, çok soğudu, yok yandaki kamyonun egzosu koktu demeden rahatça gittim.
- çapraz trafik kontrolü var. geri geri otoparktan çıkarken birden araba küt diye durdu. dedim heralde vurdum bir yere. meğerse yandan yaya geliyormuş, o yaklaşınca durmuş. gerçi yaya da çok yakın değildi ve durmuştu, tehlikeli bir durum olmazdı ama olsun, yine de safety first diyorum, sevdim
- bagaj dev gibi, 700lt. Hatta 3. sıra koltukları ve stepneyi de çıkarıp 800leri zorlasam mı diye aklımdan geçmiyor değil (nasılsa lastikler seal, lastiği yarmadıkça bir şekilde gideriz heralde. belki ileride RFT takarım, RFT yanaktan yarılsa bile gidiyor)
- 3. sıra koltuklar yetişkin için pek rahat değil ama boyu 150-155ten kısa olanlar için iş görür
- arka koltuk sırtlıklarının hafif de olsa geriye yatması, ileri geri hareket edebilmesi çok iyi. arka diz mesafesi efsane
- arka koltuk demişken 3 bölge klima var. arka koltukta oturanlar gönüllerince sıcaklığı ayarlayabiliyor. ayrıca arka 2 koltukta da koltuk ısıtma var. bir de arka pencereler için kapı içi perde koysalarmış keşke. bu arada arka pencereler tamamen açılabiliyor.
- tabi bu özelliklere bağlı olarak o aracı sığdıracak kadar büyük park yeri bulmak için şansa, parkederken de beceriye ihtiyacınız olacak. otomatik park ile bir kere paralel park denedim ama öndeki arabaya çok yaklaşınca çarpıcam diye korkup kapattım belki bir gün alışır kullanırım
- iç dizaynı karanlık ve sıkıcı bulabilirsiniz. hak veririm.
- motor sesi baya var, ilk kalkışlarda gaza yüklenince motor kükrüyor
- seat, TR'de çok gideri olan bir marka değil, hele ki bu segmentte ama bu araç yokluğunda ve donanım özellikleri nedeniyle de kendi adıma en iyi seçeneğim buydu. sonuçta VW grubu olduğu için çok bir sürpriz yaşayacağımı sanmıyorum. VW grubu araçların da kendine göre problemleri olabiliyor ama servisler çözüyor. parça sıkıntısı da yaşanmıyor. biraz da şans lazım tabi...
aklıma bir şeyler geldikçe eklerim buraya
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scofield1978 -- 22 Kasım 2022; 18:46:48 >
-
Hayırlı olsun. Süspansiyon konforu nasıl? İzlediğim videolarda sert, biraz konforsuz olduğundan bahsediyorlardı. Yakıtı da fazla gibi. Ort hız kaç mesela?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
teşekkürler.
evet, süspansiyon biraz sert ama sanırım lastik ebatları büyük (235/50/19) olduğundan kurtarıyor. en azından daha önce kullandığım passat, vb araçlarla karşılaştıracak olursam bence iyi. ama bir C200 de değil
ort hız ve tüketimi biraz daha yol yapıp yazayım. şu an ortalama hızım çok düşük, 20km/s'deyim. normalde 35km'lerde. sanırım o zaman daha iyi bir fikir verir.
-
tekrar selam, sonunda trafik bugün izin verdi de daha yüksek bir ortalama hızı yakalayabildim. 26km boyunca ortalama 37km/sa hızla 9.1'i yakaladım. bunun içinde TEM'de 100-120 ile gitmek de vardı, dur-kalk köprü trafiği de, şehir içi normal trafik de... genelde sakin bir şekilde gittim, gaza da çok yüklenmedim.
testlerde de genelde 10lt civarında bir tüketimden bahsediliyor. muhtemelen şehirlerarasında 8'leri görür, şehir içi 11-12, duruma göre belki daha çok, ortalama da 10 civarında.
-
Teşekkürler bilgi için. Tüketim bence biraz yüksek. Kıyaslama açısından 2.0 4*4 mazda cx5 aynı şartlarda 7, 7.5 civarı yakar. Cx5 tarracodan küçük ama yine de daha az beklerdim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tarraco'yu ne kadara aldınız ? Liste fiyatından veriyorlar mı aracı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
biliyorsunuz satın alma süreci bir çok marka için şu an biraz çetrefilli. şöyle ki, istanbul'daki her hangi bir seat bayisinde araç bulamadım. test sürüşü de yapamadım. almadan önce sadece bir bayide ateca'nın içine binebildim, o kadar.
onun dışında en azıdan motor-şanzıman aynıdır deyip 3 farklı VW bayisinde test sürüşü kovaladım, 2-3 haftalık çaba sonuç vermedi. sonunda skoda karoq'la test sürüşü yapabildim.
tarraco'yu da kullandıktan sonra karoq'un sürüş performansı tarraco'dan daha iyiydi diyebilirim ama muhtemelen bu aracın boyutları ile ilgili. kodiaq ve allspace'in tarraco'dan çok farklı olduğunu sanmıyorum.
son olarak şöyle diyim, aracı bayide bulabilirseniz liste fiyatından alabilirsiniz, en azından seat ve skoda'da durum bu şekildeydi. ama bayide bulamadım, sonrası bilinen hikaye
-
Koleos motor ve şanzıman olarak nasıl daha iyi oluyor aciklarmisin .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
şanzımanı patlamayan, güvenli şanzıman. motorundan söz etmeye gerek yok 1.3 ve 1.6 dan 160 bg alan motor.
-
DSG ye patlayan diyip edc ye güvenli şanzıman demek nedir . çocuk olduğuna eminim , bı bitmediniz tipi tipler .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EFAE9B29C -- 9 Aralık 2022; 23:29:44 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yaşım 44 , dsg ile ilgili hatayı auto bild dergisinin bile kabullendiğini bilecek kadar da bilgim var, ya senin? aynı çalışma prensibine sahip olmaları aynı oranda bozulacaklarını işaret etmez, f1 de bütün motorlar aynı prensiple çalışır kimi yarış sonunu göremez kimi 3 yarış aynı motorla yarışır. başka soracağın varsa beklerim.
-
Edc nin de dsg nin de ne olduğunu herkes biliyor , keza senin gibilerin derdinin insanlara tavsiye vermek olmadığıni tek derdinizin marka nefreti olduğunuda herkez biliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Müdür napion bea
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
sağol dostum seni sormalı, ne zamandır sesin soluğun çıkmıyor.
-
Yok bea buralardayim ara ara yaziyorum. 3 haftadir london daydim zaten yeni geldim.
Bu arada sahipleri alinmasin ama bu taracco nun içi malesef biraz kalitesiz. Hatta o siniftaki içi en kalitesiz suv dacia yı vs saymazsak.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Senin de millete laf etmen çok komik yani
2 hava yastıklı hindistanline poloları ölümüne savunan hatta 2 hava yastıklı değil, 6 diyip broşürleri ve resimleri hiçe sayan biri olarak aklımda kalmışsın
O yüzden şova gerek yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
müdür, ne ettin londonlarda? borç para bulabildin mi burada doların tepesine vurabilmek için?
-
Yok hacim ne gezer. Deniz bitti kara gorundu artik.
artı gerçekTCMB bankaları uyardı: 'Erken saatte döviz almayın'https://artigercek.com/ekonomi/tcmb-bankalari-uyardi-erken-saatte-doviz-almayin-232032h
İlginc yaptirimlar gelecek onumizdeki surecte.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X