Şimdi Ara

Segman ile ilgili Birtakım Sorular (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
1
Favori
127.642
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mikailhan

    arkdaşlar acil cevabınıza ihityacım var...
    2010 model bravo 1,6 multijet 120 hp otomatik vites aracımı 60 bin km bakıma götürdüğümde yetkili servise aracımın hava filtresine giden hortumlarda yağlanma olduğunu söyledim , servis turbodan olabilir dedi ancak merkezle görüştüklerinde karter havalandırma borusuna yağ süzgeci takılması
    .
    .sonra merkezden beni aradılar ve aracımı servise tekrar götürdüm servis sahibi aracın sorunun sekmanlar da ileri geldiğini, motorun açılması gerektiğini söyledi ve aracın zaten garanti den yapılacağını söyledi aracı bıraktım ve 2 sonra tekrar gittim servise motor tamamen sökmüşler segmanları değiştireceklermiş. rektefeye gerek yokmuş ölçümler düzgünmüş, pistonların değişmesine gerek yokmuş, conta +ana yatak 4 adet + kayışların rulmanların conta takımının değişeceğini sipariş verdiklerini söylediler .....aracım hala 1 haftadır serviste ve bir hafta daha kalacak ayrıca aracta bunlar değiştikten sonra yağ ve filtre ücretlerini benden alacaklarmış...diğerleri garantiden....
    .henüz 75 binde bir aracın motoru açılıp bu işlemlerin yapılması normalmi
    motorda yapılan işlemler doğrumu?
    motorun tamamen değişmesi gerewklimi yada değişen parçalardan ziyade başka parçaların da değişmesine gerek varmı?
    bazı testler yapacağız deyip ne yaptıklarının müşteriyle paykaşılmaması doğrumu? 2 haftadır fıat merkezi arıyorum geri dönüş olmuyor.
    cevaplarınız için şimdiden tşk ederim?

    Soruna yardımcı olacak cevap için geç kalmış olabilirim, ama bilgi bilgidir diyerek bildiklerimi aktarmaya çalışayım.
    Olayı iki yönüyle incelemek gerekiyor. Bir işin müşteri hakları yönü, iki işin teknik yönü.

    TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN derki......

    AYIPLI HİZMET
    Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilanlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir

    Bu tanımdan yola çıkarsak; size yapılan hizmetler!! sizin şikayetlerinizin giderilmesinin temini olmalıdır. Peki öylemi olmuştur? Hayır. Çünkü, şikayete neden olan sorunumuz, Sağlayıcı tarafından her defasında giderileceği vadedilmiş, ancak, eksiklikler içeren hizmetler nedeniyle tüketicinin ondan beklediği faydalar sağlanamamıştır. Buda kanuni haklarımızın dayanağıdır.
    Şikayetimiz, devam ediyor ve her defasında da sorunun giderileceği vaadiyle yeni bir yol izleniyor. Bunun sonucu olarakta hiç hakedilmeyen maddi ve manevi (en azından gereksiz zaman israfı var.) zarar görüyoruz. Gereksiz işlem uygulayan bunun bedelini üslenmek zorundadır. Orası yetkili servistir. Deneme sınama yoluyla onarım mı yapılır? Bu konuda yapılması gereken iş; olayı "Tüketici Sorunları Hakem Heyetine" taşımaktır. Ne kaybederiz ki...

    İşin teknik tarafıyla ilişkin olarak, bir kaç şey söylemek isterim. Maalesef yapılan işlere ortaya konan tehişlere ve tedavilere hayret etmemek mümkün değil. Şikayetimiz nedir? "Hava filtresine giden hortumlarda yağlanma" olması. Bu normalmidir? Değildir. Peki normal olmayan bu durumun çözümü için yapılan öneri doğrumudur? Bakalım öneriye, hemde merkezin önerisi (ne demekse)..."karter havalandırma borusuna yağ süzgeci takılması gerekiyor.."
    Benim hayret noktam burası zaten. Bu yağlanma normal değil, okey. Çözümü neden süzgeç olsun? Burada öncelik yağlanmanın neden kaynaklandığının çözülmesi değilmidir? Eğer süzgeç bu sorunun zorunlu çözümüyse neden fabrikasyon olarak konmamıştır. Yağlanmaya sebep olan neden bulunmuş olmuyorki. Zaten olayın devamında bu durum açıkça görülüyor.
    Hatanın enjektörlerden kaynaklandığının söylenmesi ise daha vahim bir durum.(Eğer yağlanmanın sebebi olarak söylenmişse). Motorun düzgün çalışmaması enjektörlerden kaynaklanabilir, ama enjektörlerin kötü çalışması yağın silindirden dışarı atılmasının nedeni olamaz. Bunları söyleyebilen bir yetkili servis nasıl olur? Akıl alacak iş değil. Nihayet sonunda doğru olması muhtemel bir teşhis konulmuş ve hatanın segmanlardan kaynaklandığı söylenmiş. Bir bilgiyide araya sıkıştırayım..doğru olması muhtemel bir teşhis derken; segmanlar ifadesinin yetersizliğini düşünerek söyledim. Çünkü komple segman hatası aracın kompresyonunun düşmesine neden olur. Buda çekişi dürür, çok yaktırır...vb. Ama yağ problemi sadece yağ segmanından kaynakalabilir. Ancak bu ayrıntı, yapılan motor açma işlemi yönünden duruma bir fayda sağlamaz.

    Evet, en önemli soruya gelecek olursak...."henüz 75 binde bir aracın motoru açılıp bu işlemlerin yapılması normalmi"...bu Km.de motorun böyle bir işleme ihtiyaç göstermesine cevabım...kesinlikle hayır. Eğer bu sorun böylemi çözülür dersen bunada cevabım..maalesef evettir. Motor açıldığında yapılması gereken değişimler (parçalar için) ana hatlarıyla bunlardır.
    Eğer, yapılacak motor sökümü ve onarımı bedellerini talep etselerdi; davranışımız farklı olmalıydı. Garantiden onarım yapmakta onların hakkı diye düşünüyorum. Önceki masrafalra gelince talep etmek hakkındır, diye düşünüyorum. Kolaylıklar diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahapan -- 16 Ekim 2012; 19:03:20 >




  • öncelikle herkeze iyi akşamlar size bir sorum olucak aracıma 2 hafta önce bakım yaptırdım su eksiltiyordu ve hararet çıkıyordu conta ve siboblar değişti kapak taşlandı ve bugün aracım aşırı duman atmaya başladı ve tamircime geri gittim bana motorun üstünü yaptık alttan verdi sorunu dedi piston sekman dedi ben aracımı sadece su eksilttiği ve hararet yaptığı için götürmüştüm ustanın taktığı sibobtan yada contadan böle bişey olabilirmi lütfen zor durumdayım yardım edermisiniz şimdiden teşekkürler
  • aracım 98 model honda civic 1.4 motor otomatik vites yakıt olarak benzin / lpg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gecenemi06300

    öncelikle herkeze iyi akşamlar size bir sorum olucak aracıma 2 hafta önce bakım yaptırdım su eksiltiyordu ve hararet çıkıyordu conta ve siboblar değişti kapak taşlandı ve bugün aracım aşırı duman atmaya başladı ve tamircime geri gittim bana motorun üstünü yaptık alttan verdi sorunu dedi piston sekman dedi ben aracımı sadece su eksilttiği ve hararet yaptığı için götürmüştüm ustanın taktığı sibobtan yada contadan böle bişey olabilirmi lütfen zor durumdayım yardım edermisiniz şimdiden teşekkürler

    -"..su eksiltiyordu.." bu ifade tam anlatım değildir. Çünkü,Eksiltme, gözle görülür noktalardan hortumlardan, kaloriferden, radyatörden...vb. olabilir. Yada motorun düzgün çalışmaması (güç düşüklüğü) sistem hararetinin yükselmesine, dolayısıylada sıcaklığı basıncı artan suyun taşmasına (tahliyesine) sebep olur. Ayrıca soğutma sisteminin pervanenin, devridaimin hatalarıda hararet yükselmesine neden olan sebeplerdendir. Bütün bu sebeplerde suyun eksilmesi demektir. Aşırı ısıya maruz kalan motorun (hareretin kırmızıya kadar yükselmesi ve bunun uzun sürmesi) ilk zarar vereceği yerler conta ve siboplardır. Böyle bir olay yaşanmışsa müdahale doğru olabilir.
    - "conta ve siboblar değişti kapak taşlandı ve bugün aracım aşırı duman atmaya başladı ve tamircime geri gittim bana motorun üstünü yaptık alttan verdi sorunu dedi"
    Olayı anlatılanlara göre yorumlamak gerekirse, bir çelişki gözüküyor. Üstte (aynı tabiri kullanıyorum) yapılanlar, alta bu şekilde yansımaz. Daha önceden piston ve segmanlarda bir hata olsaydı, bu duman atma olayı daha önceden var olurdu. Conta ve sibopların değişiminde yapılmış bir hata bu duman atma olayına neden olabilir. Eğer bu duman mavi renkte ise kesin diyebilirim. Mavi duman motorda yağın yanmasından meydena gelir. Yağ ise silindirin içine segamn bozukluğundan, conta hatasından, ve sibop hatlarından girebilir. Ezbere yapabileceğim yorumlar bu kadar olur. Umarım bir fikir sahibi olmana yardımcı olabilmişimdir. Dediğim gibi anlatılanlara göre olasılıklarla cevaplamaya çalıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mikailhan


    Geçmiş olsun öncelikle.
    Hava filtresindeki yağlanma arızasını enjektörlerde arayan usta - servis bilimum çalışana tebriklerimi iletirim. Gerçi sesli çalışma olduğunu söylemişsiniz ancak enjektör ayarı gerekiyorsa meme değişimi pompacılarda 350 lira gibi bir ücretle hallediliyor.

    Yağlanma olayına gelirsek, hava filtresi yağ içinde kalacak kadar bir durum varsa, bunun çözümü ilk başta turboda aranmalıdır. Çünkü hava filtresine en yakın eleman turbodur. Geri basınçtan dolayı, turbo milinde boşluk varsa bir miktar yağı geri atabilir. Lakin motor içinden, emme tarafından yağ gelmiş olsaydı önce intercooleri geçmesi gerekir sonra turboyu oradan da hava filtresine gelmesi gerekir. 15 bin km gibi kısa bir süre içinde hava filtresini yağlayacak kadar motor içinden yağ gelmiş olsaydı, araç zaten düzgün çalışmaz, çok rahat hissedilirdi.
    Motor açılmadan önce intercoolerde yağ var mı yok mu ne kadar var bunlar araştırılmalı aynı zamanda turbo dikkatlice kontrol edilmeli son çare motor açılmalıydı. tabi izlenen yol nedir bilemiyorum belki yapmışlardır.

    diğer bir durumda karter havalandırması. 1.6 multijetlerin karter havalandırma sistemini tam bilmiyorum açıkcası ancak 1.3 multijetlerde turboşarj ile emme hattına yollanır karterdeki yağ buharı.

    Ben sorunun motor toplandıktan sonrada çözüleceğini sanmıyorum, problem turboda.




  • arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için tşk ediyorum ...dün itibariyle ikame araç verdiler servisten... ayrıca 4 adet motor kol yatak siparişi italyadan geleceği için 22 ekime kadar teslimat yapamayacaklarmış.. diğer parçalar gelmiş (conta tak. sekman 4 adet, conta, triger kayışı, rulman, rulman conta : tekrarlanan parçalar farklı kodlarda) Servisteki usta enjektör için merkeze mail attığını ve konunun görüşüldüğünü ücret iadesi için olumlu karar çıkarsa iade edeceklerini söyledi durduk yere:)....
    Sonrasında diğer tüm motor aksamını baştan aşağı temizlediklerini pistonun değişmesine gerek olmadığını, yaptıkları testlerle rekteviye işleminin gerekli olmadığını söyledi.
    turbodan hiç bahsetmiyorlar ve sorunun kesin çözümü budur diyorlar.
    fıat merkezden arayan yetkili ise sorunun aslında kullanıcı kaynaklı olduğunu, ama müşteri memnuniyeti açısndan garantiden yaptırdıklarını söylüyor, bu işlemlerden sonra aracı teslim alırken yağ, ve yağ filtresi ve antifiriz ücretini benden talep edeceklermiş... motorun komple değişmesine gerek görülmemiş ve 75 bin de bir aracın bu işlemi görmesi normal miş, servis kayıtlarına segman değişikliği, triger değişikliği ve motor bakımı diye geçecekmiş bu olay...Ayrıca bu durum (bu km de bir aracın motorunun açılmış ve bu işlemlerin yapılmış olması araç hakkında olumlu bir imaj mış, satarken bu durum asla sorun teşkil etmediği gibi avantaj sağlarmış...!
    APAHAN arkadaşıma çok tşk ediyorum.. aracımı teslim aldıktan sonra konuyla ilgili tüketici hakem heyetine muhakkak başvurucam....enjektör ücretleri ve diğer alınan ücretler ve uzun süren servis işlemleri yüzünden mağduriyet ayrıca yapılan işlem nedeniyle ilerde bir zararın doğup doğmayacağınınn ve 2. el satış durumunda aleyhime bir durum olup olmadığının tespiti ile ilgili...




  • arkadaşlar kusra bakmayın tekrardan rahatsız edicem sizi....
    servisle görüştüm bayram öncesi aracı teslim edeceklerdi ancak aracı toplarken triptonik robotunun kablosu kesilmiş ve onu tamir ettikleri için (lehim) iş uzamış ve teslişm edemediler bayram sonuna kaldı.... bu arada aracı topladıktan sonra karter havalandırmada üflemenin devam ettiği bilgisini aldım...bugün aracı teslim almaya gideceğim şayet üfleme devam ediyorsa aracı teslim alıp başka bir yerde durumu tesbit ettireyimmi yoksa test sürüşü yapıp üfleme var diye aracı teslim almayayım mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mikailhan

    arkadaşlar kusra bakmayın tekrardan rahatsız edicem sizi....
    servisle görüştüm bayram öncesi aracı teslim edeceklerdi ancak aracı toplarken triptonik robotunun kablosu kesilmiş ve onu tamir ettikleri için (lehim) iş uzamış ve teslişm edemediler bayram sonuna kaldı.... bu arada aracı topladıktan sonra karter havalandırmada üflemenin devam ettiği bilgisini aldım...bugün aracı teslim almaya gideceğim şayet üfleme devam ediyorsa aracı teslim alıp başka bir yerde durumu tesbit ettireyimmi yoksa test sürüşü yapıp üfleme var diye aracı teslim almayayım mı?

    Karter üflemesini anlattıklarına göre işbirliği içinde davranıyorlar. Neden olduğunu, olabileceğini sorun. Segman değişimden sonra normal bir durum değil. Hata nerede ne yapmak akıllıca olur, fikirlerini alarak ortak hareket edin bence. İmkanları varsa "statik kompresyon" testi talep edebilirsiniz. Farklı silindirlerdeki değerler birbirlerine yakın çıkmalı.




  • aracımı test ettim ve üfleme devam ediyordu. teslim almadım ..ayrıca aracımın performansıda ataklığıda eskisi gibi değil.. servisten aracı teslimalmadım ve üflemenin videosunu ekliyorum konuyla ilgili fikirlerinizi merak ediyorum...


















  • dün akşam aracı test ettikten sonra hortumu çıkarttırdım ve bu şekilde üfleme mevcuttu.
  • @mikailhan,

    Aracınızın son durumu nedir?

    Bir netice aldınız mı?

    Üfleme benim 2011 model 105 lik multijet Bravo'da da var.

    Yalnız dediğiniz gibi bir yağlanma durumu yok hava filtresi falan tertemiz.
  • @mikailhan,

    Burada üflemenin olması normaldir.Ancak, videodan ne kadar yağ üflediğini anlamak mümkün değildir. Bununu anlamanın yolu bir müddet kullanarak aynı aşırı yağlanmanın olup olmadığını kontrol etmek gerekir. Bu konudaki tüm şikayetlerinin sebebini farklı bir servisin/ustanında görüşünü alarak öğrenmen ve ona göre davranman bence olayın üstüne daha bilinçli gitmen açısından doğru bir davranış olacaktır. Bizlerin buradan sana fikir vermesi olayı bir noktaya kadar götürür. Ama senin problemlerini çözmeye yetmez kanaatindeyim.
  • pistonun alt kısmındaki yagın üst tarafa geçmesini engelleyen bilezik gibi metal yuvarlak...

    caonta gibi düşün... pistonun çizikli kısımında bulunuyor...
  • İlteriş Kutluk Kağan kullanıcısına yanıt
    75 model klasik aracim var. Ayni sorulara ben de cevap ariyorum. Galiba benim de sekman attirmam lazim. Aracin cekisi yuksek ama yag yakiyor ve yakiti da cok yiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aman dikkatli olun! biz 98 model aracımızı rektefiye ettirdik! şu an yağ eksiltiyor
    ve bize bu durumun normal olduğunu söylüyorlar!
    rektefiyeci bizi bir marka almamız konusunda özellikle ısrar etmişti
    yaptığımız araştırmada meşhur bir marka kutuların üstüne etiket koyuyormuş rektefiyeci ve usta puanı ustalar o kuponları biriktirince o markadan altın alıyorlarmış....
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.