Şimdi Ara

sellektör yapan trafik canavarları (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
357
Cevap
4
Favori
12.976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sol şeridi hız limitinde sürüp tıkayan da; ben 180 le gidiyorum, gideceğim yere kadar sol şeritte gazlarım mantığında olan da haksızdır.
  • avrupadan amerikadan bahseden arkadaşlara söylüyorum. amerikada değil ama avrupada araç kullandım. ne bir korna işittim, ne de selektör yakıldı. orada kimse kendi zevki için, kendi yakıt tasarrufu için, kendi zamanı için, çılgınca selektör yaparak öndekinin zamanına, yakıtına, huzuruna, hatta hayatına bu denli göz dikmiyor.
    sol şeridi tıkayanlara karşıyım. hala konuyu okumadan yazıyor arkadaşlar. adam apaçi bildiğin. 3-5 sn bekleyecek. sağ şerit dolu. kör müsün hala ne selektör yapıyorsun? sinyal veriyoruz, hızlanıyoruz adam hala selektör yapıyor toplasan 4-5 saniye.
    bazen aynısını dönüp adama yapıyorum yapısıyorum arkasına adamın 150-160 ile basıyorum ben de selektörü. ama bakıyorum o da girmek istemiyo sağ şeritteki 70 ile giden adamlarının arasına.
    kendine yapılmasını istemediğini sen de başkasına yapmayacaksın. olay bu kadar basit. insanımızda birbirine saygı maalesef yetersiz.
    ben de selektör yaptım yerine göre ama sollayan adama, sağ şerit doluyken de o kadar sık selektör yapılmaz.
    bazıları selektörü tv kumandası gibi zannediyor. düğmeye bas (selektör yap), kanal anında değişsin (önündeki araç buharlaşssın).
    ayrıca yollarımızın hepsi 3 şeritli değil. ben 2 şeritli yolda yaşadığım olaydan bahsetmiştim.




  • Dünyada meydana gelen trafik kazası kaynaklı ölümlerin yarısı, 10 ülkede meydana geliyor. Bu 10 ülkenin arasında Türkiye de var. Toplam ölümlerin yüzde 48'inden sorumlu diğer ülkeler ise Brezilya, Kamboçya, Çin, Mısır, Hindistan, Kenya, Meksika, Rusya ve Vietnam. Türkiye'nin bu ülkeler arasında ne işi var.

    HER YIL 10 BİN KİŞİ HAYATINI KAYBEDİYOR
    Son yıllarda Türkiye'de karayollarının hızla iyileşmesine, uluslararası standartlara ulaşılmasına rağmen, trafik kazalarında her yıl yaklaşık 10 bin insan hayatını kaybediyor. Yaklaşık 200 bin insan yaralanıyor.
    Kazaların nedeni ise emniyet kemeri kullanım alışkanlığının azlığı ve aşırı hız. Yani trafik kazası kayıpları, önemli ölçüde hatalı insan davranışlarına bağlı. Trafik kazalarının önüne geçilmesinin önündeki en büyük neden, bu sorunun ne kadar büyük ve ciddi olduğunun henüz farkına varılmaması.

    kaynak:
    http://www.sabah.com.tr/Otomobil/2011/05/24/turkiye-trafik-kazalarinda-ilk-10-ulke-arasinda

    biz hala gaz pedalına ne kadar çok basarsak o kadar erkek olduğumuzu düşünüyoruz.




  • Devamlı soldan gitmek hata ancak; devamlı soldan yüksek hızla gitmek de hata

    Maşallah soldan hız sınırını aşarak giden herkesin hastası var, doğuma yetişiyor vs...
  • bazı geri zekalılar da ben sağda yavaş giden aracı sollarken sellektör yapıyor. amacın ne ben kamyon arkasından gideyim senin geçmeni bekleyeyim sonramı geçeyim.
    imkan olsa trafikten yok etmek istiyorum bu tipleri. ulan bu kadar mı beyinsizsin bu kadar mı !!!
  • İki türlü bakabiliriz olaya

    Önündeki aracın tamponuna yapışmak sürekli sellektor korna suçtur.trafik güvenliğini tehlikeye atmak ve taciz gibi suçlar sınıfına girer

    Diğer yandan solda 100 le gidenin 130 la gelene yol vermemesi de düşüncesizlik demektir

    120 ile giderken 180 le taciz eden barzolarla çok muhatap olanlara önerim arkaya kamera taktırmaları olur, bu yüzden sağlam tazminat ödeyen biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cahillik
  • Arkandan sellektor yapan arac gökten inmiyor ki sürekli aynana bakarsan daha o arac arkana yapışmadan farkına varırsın sellektor yapılmadan da çekilmiş olursun. Adam 70 km hızla çıkıyor sol seride ne aynaya bakıyor ne sellektoru görüyor insani deli ediyor ondan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    İki türlü bakabiliriz olaya

    Önündeki aracın tamponuna yapışmak sürekli sellektor korna suçtur.trafik güvenliğini tehlikeye atmak ve taciz gibi suçlar sınıfına girer

    Diğer yandan solda 100 le gidenin 130 la gelene yol vermemesi de düşüncesizlik demektir

    120 ile giderken 180 le taciz eden barzolarla çok muhatap olanlara önerim arkaya kamera taktırmaları olur, bu yüzden sağlam tazminat ödeyen biliyorum

    Birinin ki suc da neden digerinin ki suc degil de dusuncesizlik. Digerinin ki de suc o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    İki türlü bakabiliriz olaya

    Önündeki aracın tamponuna yapışmak sürekli sellektor korna suçtur.trafik güvenliğini tehlikeye atmak ve taciz gibi suçlar sınıfına girer

    Diğer yandan solda 100 le gidenin 130 la gelene yol vermemesi de düşüncesizlik demektir

    120 ile giderken 180 le taciz eden barzolarla çok muhatap olanlara önerim arkaya kamera taktırmaları olur, bu yüzden sağlam tazminat ödeyen biliyorum

    Birinin ki suc da neden digerinin ki suc degil de dusuncesizlik. Digerinin ki de suc o zaman.

    -Araba ne
    -Trafik ne
    -İnsan ne
    -Toplum ne
    -hayat ne
    Bilmeden yaşayan bir millete (kendimide ayırmıyorum) hangi kanunu yasayı yönetmeliği çıkarırsanız çıkarın bir işe fazla yaramaz.bataklık(cehalet) oldukça sinek(sorunlar) eksik olmuyor,keşke sizin sorununuz bir yönetmelikle çözülseydi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sellektör yapanlara asla yol vermemek en doğrusu arkadaşlar. Çünkü takip mesafesi kuralını ihlal ediyor bu elemanlar.

    Mesela genelde çevreyolunda 70-100 arası giderim. Ve İstanbul'da trafik genelde akıcı olduğunda bu hızlarda akar.

    Ama maganda zihniyetliler yarış yapmak için gelip dibine girip sellektör yapıyorlar. Bunlara asla prim vermeyin arkadaşlar.

    Boşluk olunca geçmesi için yapılması gereken en doğru iş bu.

    Zaten acelesi olan yada acil durumu olan 4'lüleri yakar, arada kornaya basarak ilerlemeye çelışır. Yoksa dibine girip seri sellektör yapmaz.
  • ben de çok yaşıyorum. kızsak da elden bir şey gelmiyor. adamlar babalarını malı gibi sahiplenmişler. Ben sol şeridi asla tıkamam. önümdeki adamı sollamak için sol şeride geçerim. fakat arkadan son sürat gelen adam(!) ne kadar hızlı geliyorsa artık aynadan çok uzaklarda görünmesine rağmen bir anda selektör yaparak tepeme biner. aslında biraz beklese , saygılı olsa ,sollama bitince zaten sağa geçiyorum o da yoluna devam edecek. O yüzden hız limitlerinin ciddi olarak denetlenmesi lazım. bu yüzden de ortalama hız denetimlerini sonuna kadar desteklerim yaygınlaşması için de elimden ne geliyosa yaparım. başka türlü anlamayacaklar çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ornapsen -- 23 Ocak 2014; 12:40:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayri77

    sizce arkadan her selektör yapan sürücüye tereddütsüz yol verilmeli mi? yollar selektör yapanların babasının malı mı? selektör yapınca öndeki mutlaka ve anında çekilecek diye bir kural var mı? eğer yoksa bu hanzolara bunu kim öğretiyor?
    adam sol şeritten gidiyor, önüne birisi geçerse sellektör yapıyor, öndeki çekilmezse de üstüste ve sabırsızca selektör yakmaya, korna çalmaya devam ediyor. sanırsın ki yol ve sol şerit onun tapulu malı. istediği gibi kullanır. neden ayagını azıcık gaz pedalınan çekmeyi tercih etmiyor?
    bu konuda bana katılmayan arkadaşların da olduğundan eminim. çünkü bence bu sapkın hareket toplumda çok yaygın. hemen bir örnekle izah edeyim. örneğin şehirlerarası bir yolda sol şeritten 110 km hızla gidiyorum. arkamdan bir araç 130 km hızla geliyor. ben sağa geçmek istiyorum ama sağ şerit yaklaşık 70-80km hızla giden ve aralarında yaklaşık 30-40m mesafe bulunan araçlarla dolu. sağ şerit ancak bu araçlar bitince yani bu konvoya benzer araç grubu bittikten sonra rahatlıyor. bana düşen seçenekler şunlar:
    1. selektör yapan araç kadar hızlanmak ve bir nevi yarışmak
    2. aynı süratle seyre devam edip sağ şeritteki araçları geçince sağa geçmek
    3. sağ şeride geçip kazık bir fren yaparak selektör yapan aracı rahatlatmak
    4. hızlı bir şekilde sağ şeride geçip yine çok hızlı bir şekilde önümdeki araca çarpmadan sol şeride tekrar geçmek--tabi sol arkadan gelebilecek diğer araçlara tehlike yaratmak kaçınılmaz bu durumda

    siz olsanız hangisini seçersiniz?
    ben genelde 2nci hareket tarzını seçiyorum ve arkamdaki araçla sinir harbine giriyorum. buna benzer olaylar ile sık sık karsılasıyorum. sizce de arkadaki araç şoförü gibi şoförler trafik canavarı mı?


    benımde basıma cok gelıyor ama genelde yol vermeye calısıyorum cunku acıl bı durumu olabılır baktım acıl degıl arkasından yapıstırıp bende tacızz ederımm :))




  • Şahsen ben selektör yapıyorum.. İnsanlar kural çerçevesi içinde istediği hızda gidebilir. Konyada bilenler bilir tedes koridorları var ve otomobillerin hız sınırı 70 3 şeritli yolda trafiğin yoğun oldugu saatlerde gelsen sol seritte 50 ile git... ben mecbur değilim sürekli o şeritte gitmene.. Saygı saygı deniyorda saygı düşük hızda ve gereksiz şerit gidenlere değil hakkı olana verilir gösterilir.
  • Özellikle şehirler arası yollar için konuşuyorum. Sol şeridin hakkını vericeksin hacı veremiyosan çok işgal etmiceksin. Adamı sellektöre boğarlar gerilirsin terlersin eli ayağın terler sinilerin gerilir devamlı korna küfür yersin. En sonunda sağından geçer. Ben 180 le gittiğim Gerede otobanında bile arada aynaya bakıyorum; ki oluyoda yanımdan 200 km/h le bmw geçiyor bende paşa paşa yol veriyorum. Sözün özü trafiğe uyum sağlayıp trafiği akıtıcaksın sende akıcaksın yolun durumuna göre bu tecrübeyle kazanılacak şeyler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AdP 10 -- 23 Ocak 2014; 16:14:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Flowles

    Eğer sol şeritteysen vermek zorundasın adamın acil bir işi olabilir , ölümlü durumlar olabilir , herşey olabilir . Aynı şeyler senin başınada gelse sende yaldır yaldır gidersin önünde bi ahmak yol vermedigi zaman küfür edersin. Yol ver bişey kaybetmessin !

    Eğer acil bir durum ise dörtlüleri yakınca zaten insanlar yol verir, anlar acil bir durum olduğunu.
    O eli sellektör koluna yapışmış olan hayvanların %99u hayvanlıktan ötürü öyle davranıyorlar acil bir durum falan yok.
  • sol şerit sollamak içindir, sürekli seyir halinde bulunmak için değil, sollama bitince orta şeride çekilmek gerekir, orta müsait değilse solun hızına uygun şekilde solda gidilir

    ancak nedense bizim millet tam tersi mantıkla araba kullanıyor, ehliyeti nereden nasıl ne şekilde alıyorlar en ufak bir fikrim yok ama istanbul da e-5 te koskoca 3 şeritli yolda en sol şerit en yavaş orta şerit kısmen hızlı en sağ şerit ise bomboş oluyor, trafik olmayan saatlerde en sağ şeritte 100 e sabitleyip gidebilirsiniz bu kadar şoförlükten habersiz insan yollarda geziyor, ondan sonra burada sellektördü sol şeritti tartışıyoruz, otobanlarda bile çoğu yerde en hızlı şerit en sağ şerit oluyor, bunlar hep ehliyetin çok kolay verilmesinin sonuçları, iki gaza basıp direksiyon çeviren trafiğe çıkıyor, sonra yollar evlere şenlik oluyor
  • Milletlemi uğraşacağım ben olsam basarım gaza geçebiliyorsa geçer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insideman kullanıcısına yanıt
    Haklısın solda çok düşük hızda gidilmez ama onunda deli gibi sellektör yapmasının bi mantığı yok. Karşısındaki de kör değil.
  • ben sollamaya çıkmışsam ve bunu sinyallerimle belli etmişsem arkadaki sabrsız arkadaş bekleyecek.
    başka yolu yok.
    ben sol şeridi meşgul etmeyi hiç sevmem,
    ve genelde sağ şeridi kullanırım.
    ama sağda kamyon 70 le gidiyor.
    ben 90 la sollamama başlamışım, arkadamdaki 120 ile gelen abi(isterse 250 ile gelsin)
    benim sollamamın bitmesini bekleyecek,
    bu sırada selektör yapmayacak ve tapmonumun dibine girmeyecek.
    solllama bitince ve ben hemen sağ şeride geçince,
    arakamdaki istediği hızla gidebilir.
    benim yaklaşımım bu şekilde olurdu.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.