Şimdi Ara

Sensorler hakkinda bir kac soru? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
3
Favori
32.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Aradan geçen neredeyse bir sene zamanda hala araba eskisi gibi duruyor. Bazen yine aynı sallamayı yapıyor. Ozellikle de araba 3 ve 4. viteste zorlandıgı zaman. Yakıt yine yüksek, yapacak bir şey yok. Bu şekilde kullanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snr_silencer

    Aradan geçen neredeyse bir sene zamanda hala araba eskisi gibi duruyor. Bazen yine aynı sallamayı yapıyor. Ozellikle de araba 3 ve 4. viteste zorlandıgı zaman. Yakıt yine yüksek, yapacak bir şey yok. Bu şekilde kullanıyorum.

    usta bendede seninkine benzer bi arıza var bendeki hata kodu p1111..siz sorununuzu çözdünüzmü acaba.? çözebildiyseniz bilgi verebilirmisiniz..
  • Yok kardeş, eskisi kadar sık olmuyor sadece, boyle idare ediyorum. Her gittiğim yer başka birşey söyledi. Aracı 1 gün bırak komple bakalım falan dediler. Ama güvenip bırakamadım bir yere. Bir de yogunluk işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snr_silencer

    Yok kardeş, eskisi kadar sık olmuyor sadece, boyle idare ediyorum. Her gittiğim yer başka birşey söyledi. Aracı 1 gün bırak komple bakalım falan dediler. Ama güvenip bırakamadım bir yere. Bir de yogunluk işte.

    valla üstad ,ben tamircilere gidiyorum bozuk parça değiştirken başka yeri bozuyolar.o yüzden kendi yapabileceğim şeyleri kendim uygulamaya çalışıyorum.şimdiye kadarda çoğu arızayı netten okuyarak kendim yaptım.bu resimdeki parça tam olarak motorun hangi tarafında.motor içine ait değil sanırım.kendim söküp temizleyebilirim eğer sökebilirsem..rica etsem tam olarak yerini tarif edermisiniz.saygılar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: almera_men

    quote:

    Orijinalden alıntı: snr_silencer

    Yok kardeş, eskisi kadar sık olmuyor sadece, boyle idare ediyorum. Her gittiğim yer başka birşey söyledi. Aracı 1 gün bırak komple bakalım falan dediler. Ama güvenip bırakamadım bir yere. Bir de yogunluk işte.

    valla üstad ,ben tamircilere gidiyorum bozuk parça değiştirken başka yeri bozuyolar.o yüzden kendi yapabileceğim şeyleri kendim uygulamaya çalışıyorum.şimdiye kadarda çoğu arızayı netten okuyarak kendim yaptım.bu resimdeki parça tam olarak motorun hangi tarafında.motor içine ait değil sanırım.kendim söküp temizleyebilirim eğer sökebilirsem..rica etsem tam olarak yerini tarif edermisiniz.saygılar..

    üstad söylemeyi unuttum bendeki 2001 almera sizden çıkan parça bizim araçta aynı yerde değil..kısacası ben aynı parçanın 2001 almeradaki yerini sordum..bilen birisi yardımcı olursa memnun olurum.tekrar saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: snr_silencer

    Belirtileri
    - Motor arıza şambası yanması(Bende yanmıyor)
    - olası güç eksikliği/düşmesi,yakıt artması. (Bende var)

    Olası nedenleri
    - Harness veya bağlayıcı
    - Giriş supap zamanlaması kontrol solenoid vana devresi açık veya kısa devre
    - Giriş supap zamanlaması kontrol solenoid valfi arızalı olabilir
    - Krank pozisyon sensörü (POS) hatalı olabilir
    - Eksantrik pozisyon sensörü(değişti ama farketmedi, yine aynı arıza kodunu verdı.)

    motor yağlama sistemini komple kontrol ettirdiniz mi. yağlama sistemindeki aksaklık subapların açma-kapama devresini etkileyince diğerleri yan etkisidir zaten.
  • ÇÖY kardeş yağlama devresini kontrol ettirmedim. İlk gittiğimde bir kontrol ettireyim. Sağolasın.
  • iki hafta once aracimda egzos emisyon arizasi cikti. arac 2006 model renault scenic 1.6 benzinli.
    egzantrik mil sensoru'nu degistirdiler serviste.
    ekrandaki ariza mesajindan baska hic bir sikayetim yoktu aslinda. aracta tekleme, cekiste dusme, vuruntu, ilk calistirmada problem falan yoktu. uzun yolda coluk cocuk kaliriz bir yerlerde diye korktugumdan goturmustum.
    servisten aldim araci yolda eve giderken daha farkettim, arac serilesmis, kalkislar falan atak. ya servisten cikti canavar oldu arac dedim kendi kendime
    fakat bi kac gun kullaninca, yol bilgisayarindan yaptigim gozlemlerde yakit tuketiminin bariz arttigini fark ettim.
    internette arastirirken konuyu burayi okudum. paylasim yapan ve bilgi veren arkadaslara tesekkur ederim. konu epey aydinlanmis oldu benim icin.
    cumartesi gunu tekrar servise gidip cozdurecegim sorunu kismetse.




  • Resimde paylasılan parca bir cesit elektrovanadır, görevi variator sistemıne yağın akışını kontrol eder. Variatorun gorevı ıse belli devir aralıklarında emme zamanlamasını optımıze ederek tork kaybını mınımum sevıye ye ındırır. Kısacası, bu parcanın bozulması sunlara yol acabılır, arac dusuk devırlerde gaz tepkılerı duzensizlesır(hatta bu sensorun elektrık soketını cıkarttıgınızda, gaz tepkılerı serileşir ki bu kulaga hos gelsede ıstenmıyen bir durumdur) ve yuksek devırlerde hıssetmesenızde cekıs kaybı olur, yakıt acısından belırgın bır fark yaratmaz.
    Ayrıca egzantrık AÇI kaydırıcı sensoru diye bir sey yoktur, egzantrık ve kam mili sensörü aynı şeydir ve krank mili sensörüyle karıstırılır ikisininde görev ve konumları farklıdır
    konuyu yeni okuyan uyelere umarım yardımcı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34et

    Resimde paylasılan parca bir cesit elektrovanadır, görevi variator sistemıne yağın akışını kontrol eder. Variatorun gorevı ıse belli devir aralıklarında emme zamanlamasını optımıze ederek tork kaybını mınımum sevıye ye ındırır. Kısacası, bu parcanın bozulması sunlara yol acabılır, arac dusuk devırlerde gaz tepkılerı duzensizlesır(hatta bu sensorun elektrık soketını cıkarttıgınızda, gaz tepkılerı serileşir ki bu kulaga hos gelsede ıstenmıyen bir durumdur) ve yuksek devırlerde hıssetmesenızde cekıs kaybı olur, yakıt acısından belırgın bır fark yaratmaz.
    Ayrıca egzantrık AÇI kaydırıcı sensoru diye bir sey yoktur, egzantrık ve kam mili sensörü aynı şeydir ve krank mili sensörüyle karıstırılır ikisininde görev ve konumları farklıdır
    konuyu yeni okuyan uyelere umarım yardımcı olur

    çok teşekkür ederim. İleride okuyanlar faydalanır inşallah. Aynı üstteki arkadaş gibi :)

    Yazdığınız şeyler birebir benim aracım ile örtüşüyor. Bu arada aracım 145.000'e geldi 3 yıl geçti. Arada yine yapıyor ama eskiye göre çok daha nadir. Yakıtta da çok fark etmeyince ben de bu şekilde kullanıyorum.




  • Merhaba Arkadaşlar Aracım kontrol esnasında bu uyarıyı verıyor.Gec marş sorunum vardı hallettım 6 ay gecmeden yenıden basladı ama bunu anlamadım


    Tanım P000B
    Egzoz(B)Eksantrik Mili Yavaş Tepki SIrası 1

    Sebebi :
    Servis Verilemeyen egzos eksantrik Mili OCV
    Egzos kam milini OCV yenileyin
    Eksantrik Mili Ayarı Yanlış

    Bu DTC mevcutsa VCT nin çalışması Engellenir

    Durum -A1
    Maksimum Eşiğin Üzerinde
    daha Önce Kaydedilen DTC istek Zamanında Mevcut Değil
    MIL bu DTC için Yanık


    Arıza ışığım hiç yanmadı..Usta Triger değişti mi dedi Ben ise 2010 model 53000 KM daha hiç değişmedi dedim Şaşırdı(Sanırım Sente atma falan zannetti)


    arastırmalarım sonucunda söyle bı yorum edindim:
    üst kapakla alakalı diye düşünüyorum. araba yeni olabilir belki ama kam mili yatak sarmış olabilir.



    bu arıza nedir ne yapmam lazım önerilerinizi bekliyorum ilginize tşkürler




  • Kam mili aşınması hakkında ise şöyle yorum buldum:

    -Kam mili aşındıysa değişmelidir, tırnak kadarda aşınsa fark etmez, uclarda keskinleşme var ise yeni iticilerin tepesini de çok kısa sürede aşındırır. Bir şekilde keser, kemirir yani.

    -Kam mili normalde kolay aşınan bir parça değildir, sebebini araştırmak lazım. Aracınızın motor tasarımına göre detaylı bakılması lazım. Kam mili genelde yağ tazyikinin düşmesi sebebiyle (yetersiz yağlama) aşınma yapar bu da yağ pompasında yıpranma veya arıza olduğunu veya yağ katkısı vs. kullanılmış ise, yağda sorun var ise yağlama kanallarının tıkanmış olması anlamlarına gelebilir. Pompanıza ve yağlama kanallarına baktırmazsanız bir sonraki arızanız yatak aşınması, veya yine kam ve iticilerin aşınması olabilir, şimdiki masrafınız boşa gidebilir. Daha çok masraf açabilir.
  • Iyi aksamlar yazilan yazialari dikkatle okudum cok faydali bilgiler verilmis benimde aracimda bazi sikintilarim var resim olarak cektim atacagim simdi eksantrik sensor sorunu hala devam ediyor digerleri silindi tekrardan araci calistirdigimda digerleri cikmadi sadece eksantrik sensor sorunu cikti yardimci olursaniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaslar benim aracim fabia 1.4 mpi yag filtre yanındaki eksantrik musuru kirilmisti arac devrini ayarliyamiyordu degistirdim ve aracim normale dondu bilginize

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.