Arama motoru optimizasyonu yaparken yada yaptırırken karşınıza çıkacak terimleri listelemek istedik. Optimizasyon süreçlerinde sık kullanılan terimler aşağıdakiler gibidir.
AMO: SEO’nun Türkçe kısaltmasıdır. Arama motoru optimizasyonu anlamına geliyor. SEM: Arama motoru pazarlaması. Google News: Google’ın haberleri listelemek için açtığı özel sayfa. AdSense: Google tarafından geliştirilmiş, Google dışı yayıncıların sitelerinde reklam yayınlayıp para kazanabileceği sistem. AdWords: Hem Google’da hemde Adsense yayıncılarında reklamınızı yayınlayabileceğiniz Google’ın reklamcılık hizmeti. Optimizasyon: Sitenin kalitesini ve bulunabilirliğini arttırmak için yapılanların tümü. On Page Seo: Genel olarak kodlama yapısına yapılan site içi düzeltmeler. Off Page Seo: Site içinde yapılan seo süreçleridir. Örn. Backlink Backlink: Web sitenize referans olan bağlantıların tümüdür. DoFollow: Eklenen backlinklerin Google tarafından takip edilebilecek halidir. NoFollow: Google’a backlinkleri takip etmemesi için gereken etikettir. Rich Snippet: Arama sonuçlarında çıkan oylama, yazar, makale gibi etiketlerdir. Domain: Sitenin alan adı. Alexa: Siteleri trafiklerine göre sıralayan liste. Bknz : Alexa.com Breadcrumb: Sayfa işaretleri yolu. Kullanıcıların ve botların sitede kaybolmaması için gerekir. Title: Sitemizin arama sonuçlarında ve browserlarda görülen başlıktır. Description: Sitenin açıklamasının yer aldığı Meta. İndex: Arama motorlarının, arama sonuçlarına dahil ettiği içerikler. White hat: Etik olan ve legal olan tekniklerle yapılan optimizasyon. Grey hat: Ne iyi nede kötü yapılan çalışmalar. Black hat: Siteye etik olmayan tekniklerle optimizasyon yaptığını sanmak. Dizin: Çeşitli kategorilere göre sıralanmış web siteleri listelesi. PPC: Tıklama başı ödeme yapılan sistem. Spam: Arama motorlarını aldatmaya yönelik yapılan illegal ve etik olmayan işlemler. Hit: Siteye bir günde giren tekil kullanıcı sayısı. Organik hit: Siteye giren kullanıcıların arama motorlarından gelmiş olması. Css: Site dizaynı yaparken kullanılan kodlama yapısı. HTML: Web sitelerinin browserlarda görüntülenmesi için kullanılan dil. W3C: Html sayfalarındaki hataları gösteren oluşum. İp: Her bilgisayarın ve sunucunun internete bağlanabilmesi için gereken adres. İpv6: Yeni nesil ip adresleri. Page size: Sayfa boyutu. CMS: İçerik yönetim sistemi. Cache: Sitenin önbelleğe alınması. Cookie: Web sitelerinin bilgisayarlarda bırakmış olduğu iz. Server location: Sunucunun barındırıldığı olduğu ülke, yer. Algoritma: Arama motorlarının siteleri sıralamak için kullandığı matematiksel işlemlerin tümü. Browser: İnternet tarayıcılarının tümüne verilen ad. AMP: Web sayfalarının mobil cihazlarda daha hızlı çalışabilmesi için kurulan sistem. Keyword density: Anahtar kelime yoğunluğu. Sandbox: Tüm sitenizin arama sonuçlarından silinmesi. Alt etiketi: Arama motorlarına imajların tanıtılması için girilen etiket. Heading etiketleri: Konu başlık ve alt başlıklarini belirten etiket. Robots.txt: Google’ın taramasını istemediğimiz içerikleri bildirdiğimiz ana dizin metin dosyasıdır. URL: İnternet adreslerine verilen isimdir. Canonical: Sitede kopya oluşturan URL’lerin birbirinden ayrılmasına yarar. Sitemap: Sitemizde yer alan bütün içeriklerin URL’lerinin yer aldığı dosya. 301: Sitedeki URL’lerin kalıcı olarak başka URL’lere yönlendirilmesi. 302: Sitedeki URL’lerin geçici olarak başka URL’lere yönlendirilmesi. 404: Yanlış URL’lerin yönlendirildiği hata sayfası. https://seoreq.com/seo-terimleri/