Şimdi Ara

SEO Uzmanı Nasıl Olmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gelişmiş ülkelerde değerinin ve gerekliliğinin farkında olunan SEO uzmanlığı, ülkemizde de gereken talebi yavaşta olsa görmeye başladı. SEO nun öneminin, getirilerinin, yarattığı farkın anlaşılmasının en büyük sebebi e-ticaret dünyasında hararet kazanan rekabet olsa gerek.


    Dijital pazarlama faaliyetlerine, e- ticaret firmalarınca ödenen büyük meblağlar sektör yeterince gelişmediği için istenilen ve beklentisine girilen geri dönüşü sağlayamıyor. Öyle ki, reklamlarını her yerde gördüğünüz e- ticaret sitelerinin bazıları bile istedikleri karı yakalamış değil.


    Hal böyleyken, giderlerin optimize edilebilmesi için, pazarlama uzmanlarının dikkatini alternatif, düşük maliyetteki pazarlama faaliyetleri çekiyor. İşte SEO da tam burada öne çıkıyor ve hayat kurtarmakla kalmıyor bilirkişi dokunuşları ile sizi hedeflerinize uçuruyor.


    Daha önceden SEO nedir sorusunu ayrıntıları ile yanıtlamıştık. Şimdi ise SEO uzmanında hangi nitelikler bulunmalı sorusunun cevabını detaylıca aktaracağız.


    Ayrıntıları ile inceleyeceğimiz bu yazımızda yer alan bilgilerden iki farklı gruba daha çok faydalanacak.
    1. Kariyer hedefini SEO uzmanı olarak belirleyenler.
    2. Şirketlerine SEO uzmanı arayışında olanlar ve bu konu hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler.
    SEO uzmanında ne gibi niteliklerin bulunması gerektiği konusundaki cevaplara kavuşmanızın, karar aşamasında iki taraf içinde doğru karar vermede yardımcı rol oynaması tek temennimizdir.

    SEO UZMANINDA HANGİ NİTELİKLER OLMALI
    Bir SEO uzmanı olarak iş ilanı ile karşılaştığınızı ve bu ilana başvurduğunuzu varsayalım. İşveren SEO uzmanından neler ya da ne gibi özelliklere sahip olmasını bekleyecektir? Bu beklentilere göre SEO UZMANI kendini, özelliklerini, yeteneklerini kısacası yapabileceklerini nasıl bir pazarlama hamlesi içine girmelidir?


    Altını çizmemiz gereken nokta: Belirtilen özelliklerin hepsini taşıyan bir SEO uzmanı bulmak ve bünyenize almak kolay değildir. Doğru söylemek gerekirse bulsanız bile çalışma isteğiniz oldukça maliyetli olabilir. Bize düşen yazıda ayrıntıları ile SEO uzmanını olması gerektiği gibi anlatmaktır.

    İNGİLİZCE ÖNEMLİ
    İlk bulunması gereken özelliğin neden yabancı dil gerekliliği olduğunu hemen anlatıyorum.


    İngilizce bilgisine sahip olmayan SEO uzmanı her daim ek++++++. Dolayısı ile gerçekleştireceği işlerde yetersiz olacaktır. Burada amaç bir ayrımcılık yaratmak olmamakla birlikte SEO bilgisi olan herkesçe bilinen bir gerçek vardır ki o da ülkemizde SEO ile ilgili yeterli ve doyurucu bir kaynak bulunmadığıdır. Dünyanın en donanımlı ve büyük SEO kaynaklarının da İngilizce olduğunu düşündüğümüzde İngilizcenin gerekliliği herkes tarafından kabul edilmelidir. Bundan da anlaşılıyor ki İngilizce bilgisine sahip olmak hatta bunun iyi bir derecede olması şarttır.


    Burada SEO uzmanı olmak isteyenlere verilecek en iyi tavsiye, eğer yeterince İngilizce bilgisine sahip değillerse hemen öğrenmeleri ve kesinlikle ama kesinlikle İngilizce SEO makaleleri okumaya özen göstermeleridir.


    SEO uzmanı arayanlara gelecek olursak; Mülakat esnasında Moz.com sitesinde yer alan bir makaleyi mülakat yaptıkları kişiye okutmaları ve üzerine bir süre tartışmalarıdır.

    AR-GE
    SEO uzmanı olmayı düşünüp ya da olup da araştırma yapmayı sevmemek olmaz. Çünkü bu işin olmazsa olmazlarındandır. Yani bir SEO uzmanı tabir-i caizse araştırma delisi olmalıdır. Yaptığı SEO uzmanlığını yalnızca iş olarak görmemeli mümkün olan her an araştırma yapmaya özen göstermelidir. Bunun nedeni SEO diğer dijital pazarlama alanlarından farklı olarak devamlı güncellenen ve yenilenen bir alandır. Sürekli güncelleme yaşanan Google algoritmaları, otoritelerce gerçekleştirilen çalışma neticeleri ve her an süregelen rekabet ortamı her daim hali hazırda beklemenizi sağlamalıdır. SEO da değişimleri, değişiklikleri asla kaçırmamalısınız. Yoksa ALEXA yı, link kasmayı, PAGERANK ve buna benzer şeyleri konuşmaya devam edersiniz.
    SEO uzmanı olmayı hedefleyenler sık sık bilinen yani ünlü BLOGLARI inceleyebilir.


    SEO uzmanı arayışındakiler, iş görüşmesi sırasında adaya takip ettiği BLOGLARI, SEO uzmanlarını sorarak araştırma konusunda yeterince ilgiye sahip olup olmadıklarını öğrenebilirler.

    SEO ARAÇ GEREÇLERİ
    SEO uzmanı iseniz ya da olmak istiyorsanız SEO ve ölçümleme araçlarını etkin olarak kullanabiliyor olmanız gerekmektedir. Bu araçlardan bazılarını sıralamak gerekirse,


    – AHREFS
    – DEEPCRAWL
    – SEARCH METRİCS
    – GOOGLE ADSENSE
    – GOOGLE ADWORDS
    – SCREAMİNG FROG
    – MOZ
    – GOOGLE ANALYTİCS
    – OMNİTURE
    – BİNG – WEBMASTER TOOLS
    – YANDEX.WEBMASTER
    – GOOGLE SEARCH CONSOLE ( Önceki ismi Webmaster Tools)


    SEO uzmanı olmayı hedefleyenler, Google araçlarına öncelik vererek bunlardan ücretsiz olanları incelemeli ve bilgi edinmelidir.
    SEO uzmanı arayışındakiler, bu araçlarla ilgili soruları SEO uzmanı adayına yönlendirebilirler.

    HTML
    Konu ile ilgili bilgi vermeden önce herkes tarafından yanlış bilinen bir konuya açıklık getirmekte fayda var. Bu konu SEO uzmanının programlama bilmek zorunda olduğu, tam tersine böyle bir zorunluluk yoktur aksine bilmemesi daha iyidir. Sebebini hemen açıklayayım.
    Dijital pazarlamanın alt dalı SEO olarak düşünülmelidir. Nedenine gelirsek kullanıcı deneyimi ile arama motoru optimizasyonu konularının birinin diğerinden ayrılmaz olmasındandır.


    Önceden iki adet dış link göndermek beraberinde sayfalarımızı anahtar kelimelerle doldurmak Google da ilk sıralara çıkmamızı sağlıyorken şimdilerde böyle bir şeyin mümkün olmasına imkan yoktur. Hatta yakın gelecekte SEO çalışmaları bize çok farklı şeyler ifade edecek.


    Programlama bilmemenin daha iyi olduğu konusuna gelirsek, bunun sebebi kod ve pazarlama konularının birbirlerinden çok farklı konular olması beraberinde kod bilgisinin pazarlama vizyonunu yok etmesinden kaynaklanıyor. Bu yarı herkes için geçerli olmasa da genele bakıldığında durum bundan ibaret.


    HTML bir SEO uzmanının kesinlikle bilmesi gerekenleri arasındadır. Eğer bu bilgiye sahip değil ise ya da bu konu hakkında yeterince bilgi sağlayamamış ise yaptığı SEO çalışmalarını ezbere gerçekleştirerek çalışmanın temelinden uzakta olduğu anlamanı taşımaktadır.
    SEO uzmanı olmayı hedefleyenler kesinlikle yapılması gerekenler listenize HTML yi öğrenmeyi ekleyin internetten birçok kaynak üzerinden bunu rahatlıkla sağlayabilirsiniz.
    SEO uzmanı arayışında olanlar, herhangi bir web sayfasının kaynak kodunu aday ile inceleyerek bu konu üzerindeki bilgisi hakkında bir karara ulaşabilirsiniz.

    DİJİTAL PAZARLAMAYA HAKİM OLMAK ÇOK ÖNEMLİ
    SEO ve pazarlama konularının bir önceki konuda da yer verdiğim gibi iç içe olmalarından dolayı bir SEO uzmanın özellikle dijital pazarlama ile ilgili kaçınılmaz olarak bilgi sahibi olması gerektiğinin farkındasınızdır.
    Her şeyden önce iyi denilebilecek bir içerik pazarlama bilgisi gerektirir. Ziyaretçileri web sitenize çekebildiğinizi düşünürsek onların sitenizde kalmalarını ya da sadık okuyucu ve ziyaretçi olmalarını nasıl sağlayacaksınız?
    SEO uzmanı olmayı hedefleyenler, dijital pazarlamayla ilgili makaleleri okumayı ihmal etmemeliler. Yapabilecekleri bir başka güzel deneyim ise cüzi rakamlarla FACEBOOK reklamları ve ADWORDS reklamları ile kendi siteleri ya da tanıdıklarının siteleri için reklam vermeleri olacaktır.
    SEO uzmanı arayışındakiler, SEO uzmanı adaylarına başarı sağlayacak açılış sayfası sizce nasıl olur sorusunu yöneltirlerse aldıkları cevapla pazarlama konusundaki bilgilerini rahatlıkla ölçebilirler.

    SOSYAL MEDYA OLMAZSA OLMAZ
    Google ve benzer arama motoru sonuçlarını etkilemesi sebebi ile SEO başarılı olmak isteyen bir SEO uzmanı sosyal medya konusunda da bilgili hatta sosyal medyaya hakim olmalıdır.


    Piyasada çok fazla sosyal medya aracı olmadığı gerçeğinin farkında olmakla birlikte SEO uzmanları TWİTTER, FACEBOOK, INSTAGRAM, LİNKEDİN gibi sosyal medya platformlarını ayrıntısıyla bilmeli gerekirse sosyal medya uzmanı ile birlikte çalışma yürütmelidir.


    SEO uzmanı olmayı hedefleyenler, bu platformları kullanma konusunda aktif olmalılar. Ayrıca bol bol konuyla ilgili makale okumayı da ihmal etmemeliler.
    SEO uzmanı arayışında olanlar, SEO uzmanı adayına bu platformlarda organik sıralamada nasıl çıkarız sorusunu yönelterek aldıkları cevaba göre bir yol izleyebilirler.

    SUNUMUN KALİTESİ VE KİŞİSEL SUNUM BECERİNİZ
    SEO uzmanı için başarı tanımı keşke organik sonuçlarındaki başarısından ibaret olsaydı. Tabi ki durum bundan ibaret değil.
    Ortada bir SEO çalışması olabilmesi için ilk önce bir müşteriye ihtiyaç var. Yoksa sadece SEO konusunda bilgisi olan biri olmaktan öteye geçemezsiniz. Yani ilk önce yapabildikleriniz ile ilgili ikna edebileceğiniz ve kendinize inanmasını sağlayabileceğiniz bir müşteriniz olmalı.
    SEO uzmanı olmayı hedefleyenler, sosyal olmanız yapacağınız en etkili hamlelerden biri SEO becerisi yüksek kişilerle iletişim halinde olun ve iş ağınızı genişletme çabası gösterin. Etkin iletişiminizi böylece daha etkili hale getirebilirsiniz.


    SEO uzmanı arayışında olanlar, adayınızdan istediğiniz bir zamanda size sunum yapmasını isteyebilirsiniz. Sunum konusunda onu zorlayarak stresle baş edebilme becerisi hakkında fikir edinebilirsiniz.

    EXCEL RAPORLAMA İÇİN GEREKLİ
    Excel konusunu ekstra olarak sunuyorum. Yani önemli olduğunu düşündüğüm için sizlerle paylaşıyorum. Önemli olmasının iki sebebi olduğunu düşünebiliriz.


    DÜŞÜNCELER ANALİTİK OLMALI: Excel’i iyi derecede kullanabilen onu geçtim bilen insan artı puan alabilen insandır. Bunun nedeni EXCEL i etkin kullanabilen birinin problem çözme becerisi fazlasıyla gelişmiştir. Bu nedenle sebep – sonuç ilişkisi çözümlemede fazlasıyla iyi olduğu görülür.


    ZAMAN EN GÜÇLÜ RAKİBİNİZ: SEO uzmanı SEO çalışmaları sırasında her zaman data ile fazlasıyla ilgili olacaktır. Excel bilgisi de içinde bulunduğu süreci olması gerektiği daha hızlı olmasını sağlayacaktır.
    SEO uzmanı olmayı hedefleyenler, EXCEL bilgisi sizin için her zaman kazançtır. En azından belli başlı formülleri bilmeniz hedefinizde attığınız etkili bir adım olacaktır.


    SEO uzmanı arayışında olanlar, VLOOKUP ve CONCATENATE formülleri test sırasında SEO uzman adayınız hakkında size gereken cevabı verecektir.
    Dikkat edeceğiniz ve kendinizi geliştireceğiniz saydığım maddeler SEO uzmanı olma ve başarılı bir SEO uzmanını bünyenize alma konusunda sizi hedefinize ulaştıran basamaklardır. Dikkate alırsanız mutlaka kazanırsınız.


    KAYNAK:http://ilkseo.com/blog/en-kaliteli-seo-uzmani-nasil-olmali.html







  • Güzel bir makale olmuş bizde yararlanalım :)

    http://www.cancankiran.com
  • Elinize sağlık güzel çalışma. ek olarak reddit, stumbleupon, digg gibi araclarin calisma mantigina hakim olmak lazim diye dusunuyorum. Son donemde google ve bing bunlara karsi duyarli. Ozellikle reddit konusunda.
    Merit
  • Bir çok arkadaş gibi iki kelime yazıp gitmemişsiniz ve yazdıklarınızın büyük bölümüne katılıyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.