Şimdi Ara

SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
247
Cevap
12
Favori
37.502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ATİLLA SERES3 A kullanıcısına yanıt

    ben bilemiyorum, servise danıştınız mı?

  • Benim bu model araçlar konusunda merak ettiğim 3 husus var, yardımcı olabilirseniz sevinirim.


    - Pilin kullanım ömrü kaç bin km yada kaç dolum?


    - Pilin değiştirilmesi gerektiğinde ne kadar maliyet çıkıyor?


    - 5. Kattan ara kablo sarkıtarak araç şarj edilebilir mi? Tehlikesi, riski var mıdır? Ne kadar sürede dolar?

  • ATİLLA SERES3 A kullanıcısına yanıt
    bir iki kez 100kwa DC ünitelerde şarj ettim.
    Aslında 60 kwa olan Seres3 modülü 40kwa geçmedi, hatta 30kwa kadar düşmüştü.
    Hava çok sıcaktı, batarya ısısı 38-39 derecelerdeydi.
    ya sıcaktan yada DC ünitesinin verebildiği bu.
    Zaten dışarda şarjı bıraktım.
    evde %100 şarj ile 300km yetiyor şimdikik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • smallpox kullanıcısına yanıt

    1- yukarıdaki video gerçek kullanıcının 8 yıl sonra ki tecrübelerini anlatıyor. Ve aracının pili 8 yıl önceki teknoloji.

    2- ben aracımı Nisan ayında servise bakıma götürdüm, sizin sorunuzu servis müdürüne yönelttim. Verdiği cevap, seres 3,, 24 modülden oluşan bataryaya sahip. Her modülün fiyatı KDV hariç 3700 TL dedi. 24 modül hepsi kdv dahil 105 bin, işçilikle 120 bine değişiriz dedi. Nisan ayında sıfır seres 3 990 bin TL idi yorum sizin

    3- ben 20 m 3x2,5mm2 ttr saf bakır ara kablo yaptım. Gittiğim yerlerde müsaitse bu kablodan şarj ediyorum. 5 kez falan bu şekilde şarj ettim. Yaklaşık 12-15 saat şarj sürüyor. Hiç bir sıkıntı yok. Zaten aracın içinde gelen şarj cihazı 3 kwh ile şarj ediyor. Kaliteli bir ara kablo rahatlıkla yetecektir. Yalnız 20m den fazlası ısınmaya sebep olacaktır. Bu uzunluk yetmezse 3x4 mm2 ttr kabloyu kullanabilirsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brava_67 -- 17 Ağustos 2023; 11:6:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • brava_67 B kullanıcısına yanıt

    Hocam tşkler arşivlik bilgiler vermişsiniz,

    bir çok kişi bu bilgilerden faydalanacak

    Batarya maliyetini %15 civarı bile düşünsek bence makul

    Aracın belirttiğiniz fiyatı%10 ÖTV ve%10 ilave gümrük vergisi var iken oluşan fiyat mıydı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smallpox -- 17 Ağustos 2023; 11:16:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • smallpox kullanıcısına yanıt

    ben teşekkür ederim. nisan ayındaki fiyata henüz %54 ek vergi gelmemişti. bu ek vergi geldikten sonra 1200 küsüre çıkmıştı bir anda. dediğiniz gibi %10 ötv+%10 ek vergi üzerinden oluşan fiyat 990 bin tl idi. batarya ömrü ve değişimi konusu korkulacak bir konu değil bence.

  • seres' de dc şarj esnasında yaşadığım bazı sıkıntılardan bahsetmek istiyorum.


    her şarj operatöründe şarj işlemi aynı şekilde gerçekleşmiyor. şarj işleminin şöyle olmasını beklersiniz;


    aracınızı şarj istasyonuna park ettiniz, aracı kapalı konuma alıp (stop edip) şarj soketine bağladınız ve gerekli işlem basamaklarını uyguladınız ve araç şarj olmaya başladı. ideal olanı bu. ama her operatörde böyle olmuyor.


    örneğin eşarj'da, enyakıt'ta, trugo'da böyle değil. bu işlemleri yapınca araç şarj oluyor gibi başlıyor ve hemen ardından şarj işlemini sonlandırıyor. ben eşarj' da ilk bu problemi yaşadığımda müşteri hizmetlerini aradım. sorunu aktardım ve beni şöyle yönlendirdi:


    aracı servis moduna alın (araç stop halindeyken fren pedalına basmadan bir kere power düğmesine basılır ve turuncu yanar, tekrar fren pedalına basmadan power düğmesine basılır (uzun basmıyoruz) ve yeşil yanar. bu aşamada vites topuzu çıkmayacak ve göstergede "ready" yazmayacak.) bu işlemlerden sonra şarj prosedürünü yerine getirip şarj yapabiliyor. eşarj trugo ve enyakıt operatörlerinde bu şekilde deneyimim oldu.


    zes ve wat mobilite aracı kapatıp şarj edebiliyorum. böyle bir sorun yok. servis modundayken aracı kilitleyip gitmeyi düşündüysem de bunu yapmadım, sorun olur tekrardan şarj işlemini başlatmak zorunda kalırım diye.


    diğer operatörleri denemedim, onlar hakkında bilgim yok.


    sizlerde aynı sorunu yaşadınız mı? varsa çözümü nedir?





  • brava_67 B kullanıcısına yanıt

    Merhaba gerçekten çok güzel bir paylaşım olmuş. Çok teşekkür ederim.

    Opel insignia aracım var . Satılık şuan. Satılır satılmaz almayı düşünüyorum :)


    Ben sadece evden şarj etmeyi düşünüyorum. ve sadece ankara içi kullanacağım. kwh/ 2.2 TL ile bana hesaplı gelecek gibi baya.


    Tecrübenize dayanarak size sormak istediğim ; bu aracın garantisi bittikten sonra elimde kalma durumu olur mu.

    Yani aldım mı uzun bineceğim ben. AL sat uğraşamam. Bana batarya nasıl bir maaliyet çıkartır karşıma ilerde. Kafam daki tek soru işareti bu.

    Yoksa bu araç çok dolu fiyatına göre. Ve sarı sitede de sıfıra yakın uygun fiyatlar var. Acaba satılmıyor mu yada neden ellerinden çıkartmak istiyorlar anlamıyorum. Ticari bir düşünceleri yoksa tabi.

    Teşekkür ederim şimdiden.

  • huseyinkaraca H kullanıcısına yanıt

    Cevap yukarda. Şimdi gördüm. Teşekkür ederim tekrar.

  • huseyinkaraca H kullanıcısına yanıt

    şöyle ekleme yapabilirim, aracın elde kalma korkusunu ben yaşamıyorum. seres 3' e rakip gelen diğer marka araçların teknolojisi de bizim araçlarla aynı, ister Avrupa markası olsun ister Çin markası olsun. seres' in bilinirliği az sadece. ben bunu çin' den gelen elektrikli araçlara ek vergi var %54, bu fiyatlar çok yükseltti, buna bağlıyorum. ama bu vergiye rağmen çin' den elektrikli araç geliyor (mg gibi). bu vergilere rağmen çin menşeli araç satabilmek için distribütörlerin ve markanın kar marjlarını çok düşürdüklerini biliyorum (mg için). yılsonuna doğru gelmesi beklenen BYD'de aynı yöntemi uygulayacaktır. ben şahsuvaroğlunun buna kayıtsız kalacağını düşünmüyorum. araç çok güzel 2022 satışları çok iyi, bunu kaybetmek istemeyeceklerdir ve düşük kar marjıyla yeni model seresleri getireceklerdir diye umuyorum. ayrıca nisan ayında satış sorumlusu ile sohbetimde yılsonuna doğru seres 5 getirmeyi planladıklarını ifade etti.





  • Haziranda alıp 14 ay kullandım, çok komforlu ve rahat araç.
    Geçen hafta 2. aracımız Suzuki vitara 1.4S (145hp 4x4) elden çıkarıp 2. elektirikli almaya karar verdik.
    MG ZS EV karar kıldık, aynı seres özelliklerinin yanısıra daha çok donanım ve 440km menzil ve 11kwa AC şarjı olduğu için.
    Sürüş özellikleri bire bir Seres gibi, çok komforlu.
    Bugün aradılar, MG istanbula gelmiş, fatura keseceklermiş, yarın ödemeyi yapacağız.
    Fiyatta aynı Seres seviyesinde, 1.649.000tl
    Bu ay stok bitmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 17 Ağustos 2023; 19:55:23 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mimleon kullanıcısına yanıt

    hayırlı olsun, sürüş izlenimlerinizi bekliyoruz.

  • seres' in 2023 modeli geliyor mu?

  • mimleon kullanıcısına yanıt
    Seres 3 ün sıfır fiyatı 1.450.000 TL. Fiyat farkı çok fazla olmasa bende mg yi düşünürdüm

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Böyle bir haber var.


    https://www.donanimhaber.com/cinli-otomotiv-sirketi-dfsk-yeniden-turkiye-de--166847




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brava_67 -- 18 Ağustos 2023; 12:12:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • brava_67 B kullanıcısına yanıt

    Ev tipi yani duvar prizine takılan şarj aletlerini uzatma kablo ile kullanmayın diye uyarıyorlar. Ben önce wallbox satmak için oyun olarak düşündüm. Sonra Almanca bir kaynakta bir mühendisin EV şarj ile ilgili makale benzeri yazılarını okudum. Ev tipi şarj aleti fişinde 5 kablo oluyormuş. Faz, nötr, toprak ve ısı sensörü kabloları. Prize takıp ısındığı zaman şarjı kesiyormuş. Araya uzatma ekleyince her ne kadar bakırı ve kesiti iyi olsada ısınmayı algılamayan şarj ünitesi şarja devam ettiği için uzatma fişinin prize bağlantısında erime olabiliyormuş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tyanik T kullanıcısına yanıt

    Bu uyarıyı yapanlar çok haklı. çünkü elektrik işi şakaya gelmez, bilinçsiz bir şekilde yapılacak ara kablo yangına sebebiyet verebilir. o yüzden elektrik işini elektrikçilere bırakmak gerekir.


    bu konu üzerinde durmanız çok iyi oldu. konuyu aydınlatıp yaptığımız işi hesaba dökerek kanıtlayalım. burada anlatacağım şeyi siz kendi başınıza yapmayın, sadece konuyu aydınlatmak adına bu açıklamayı yapıyorum.


    Bir elektrik alıcısı için elektrik tesisatı çekmek istiyorsunuz. burada elektrik alıcısı aracımızın bataryası oluyor ve elektrik yükü olarak 3 kw alıyoruz. çünkü şarj cihazı 3 kwh ile şarj ediyor. Şarj için besleme gerilimimiz iç tesisat gerilimi olan 220 v olarak alıyoruz.


    yapacağımız ara kablo benim yaptığım olsun, 20m 3x2,5 mm2 ttr saf bakır kablo için hesabımızı yapalım.


    kablomuzun kesitinin ve uzunluğunun uygunluğunu iki yönden hesaplamamız gerekir.


    1. akım hesabı; 3x2,5 mm2 ttr kablonun 25A akım taşıma kapasitesi vardır. bu bilgiyi googledan arama yaparak bulabilirsiniz. P=UxIxCosfi formülünden aracımız şarj esnasında bu kablodan kaç amper akım çekecek bunu bulalım. formüldeki cosfi güç katsayısını yükümüz batarya olduğu için 1 değerini alıyoruz. batarya herhangi güç katsayısı değeri oluşturmuyor.


    I=P/U=3000/220=13,7A akım çekmektedir. 25A den küçük olduğu için kesitimiz çekilen akım yönünden uygundur.

    2. gerilim düşümü hesabı; elektrik iç tesisat yönetmeliğine göre bina içi gerilim düşümü en fazla % 1.5 olmalıdır. yani 220V'luk şebekede 220*0,015=3,3V değerini aşmamalıdır. gerilim düşümü hesabını aşağıdaki formülle yapıyoruz;


    %e=0,074XLXP/S


    burada %e yüzdelik gerilim düşümünü,

    0,074 katsayı,

    L kablo uzunluğunu (m),

    P elektriksel gücü (W),

    S kablo kesitini (mm2) ifade eder.


    formülde yerine koyalım; %e=0,074x20x3000/2,5=1,77V.

    görüldüğü gibi 1,77V, 3,3V dan küçük olduğu için seçilen kablo uzunluğu ve kesiti elektrik iç tesisleri yönetmeliğine göre uygundur.


    3- son olarak iç tesislerde (ev gibi) kuvvetli akım hattı olan priz tesisatlarına linye sigortası olarak B tipi 16A' lik otomatik sigorta bağlanmaktadır. bizde yaptığımız ara kabloyu evdeki duvar prizine takacağımız için prizimizin bağlı bulunduğu 16A lik otomatik sigorta aracımızın şarj akımı için uygun mu, bunu hesaplayalım.


    otomatik sigorta seçiminde pratikte çekilen yükün %20 fazlası hesap edilerek sigorta değeri bulunur.


    yukarıda şarj akımımızı 13,7A olarak bulmuştuk. 13,7x1,2=16,44A. görüldüğü gibi tam sınırda. sabit 16,44 A de sigorta açmaz, toleransı vardır. benim deneyimimde hiç açma yapmadı. sigorta yetmiyor diye 20A lik bağlamamak lazım.


    SONUÇ:

    yaptığımız ara kablo tüm hesaplamalardan geçmiştir. kablomuz yangın çıkarmaz. o yüzden 20 m den fazla kablo kullanmamanızı tavsiye ediyorum. uzunluk yetmiyor diyorsanız 3x4mm2 ttr kablo için tüm hesaplamaları yapmanız gerekir.


    yukarıda yazdığınız "kesit iyi bile olsa ısınmayı algılamayan şarj ünitesi..." yazmışsınız. aracın şarj cihazının ısı kontrolünü kendi kablosu için (siyah kablo) yapar. bizim ara kablonun ısı kontrolünü evimizdeki sigorta yapar.


    ayrıca 5 kablo demişsiniz. faz-nötr-toprak haricinde kalan 2 kablo şarj cihazının araçla haberleşmesi için.


    bu dediklerimi bir elektrikçiye yaptırın, kendiniz yapmayın.


    başka sorunuz varsa cevaplayabilirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brava_67 -- 18 Ağustos 2023; 15:36:24 >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.