Norveçde yapılan soğuk havanın menzile etkisi nedir testleri sonucu aşağıda. Bizim Seres yok ama benim deneyimlerim %25 gibi kayıp olduğu gösteriyor. |
SERES 3 Elektrikli C-Suv ANA KONU (5. sayfa)
-
-
270 km yolu 0C°ile -2,5 C° sıcaklık arasında tamamladım menzil kaybı Seres 3 de hiç olmadı Sıfır …!
ZİRA yola çıkmadan önce ccs şarjda %100 doluma getirip piller 25C° de seyahatsa başladım ,
110 km yol yaptıktan sonra e şarjda %20 şarj aldım ısı kaybeden piller 22 C° den 27 C° ye yükseldi ve piller sıcaknolduğu için dış ısı düşüklüğü hiç etki etmedi 21 C° pil sıcaklığı ile seyahatimi tamamladım,
normal yaz aylarında yaptığım menzilin aynısını verdi,
lakin…
ccs şarja gidesiye kadar pil sıcaklığı 7C° idi bu sırada klima ve koltuk ısıtma açıktı %33 menzil kaybı oldu …
pil soğuksa menzil kaybı fazla oluyor maalesef ,
piller sıcakken seyahate başlamak menzil kazandırıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geri şarj deken Kers " enerji geri dönüşümü" nü kastetmiştim. Önceki yazılarda 3 ayarı var demişsiniz. Bunun ayarı nerede acaba? Teşekkürler
-
Kers açma ve ayarları menüde “arabam” içinde.
ilk önce KERS açmanız gerekiyor, alyüttan 2. sanırım.
sonra en alttaki seçenekde içinde/normal/kuvvetli (yanlış hatırlıyor olabilirim ama siz anlarsınız) den birini seçeceksiniz.
Çinli Mühendisle görüştüğümde;
- Eco modda “içinde” yani zayıf
- Normal modda “normal”
- spor modda “kuvvetli” nin kullanılması gerektiği anlatıldı.
Elbette bu KERS etkili olabilmesi için sürüş tekniğinize de değiştireceksinşz.
Trafik akış durumlarını gözlemleyip, kırmızı ışığa yaklaşırken, ilerde sıkışmış araçları görünce ayağınızı gazdan çekeceksiniz.
Uzun süreli gaz pedalına basmadan , virajlarda, kasislerde yavaşlamanız gerekeceğini hissedip yine önceden ayağınızı gazdan çekeceksiniz.
Mümkün olduğunca “tek pedal” yani gazı kullanarak sürüş yapacaksınız.
iyi sürüşler.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Çok guzel bilgiler vermişsiniz elinize sağlık
-
Merhaba. Evet Kers ayarlarını siz yazmadan tesadüfen gördüm. Teşekkürler. Şehir içinde Normalde kullandığımıza göre normali seçeceğiz demek ki.
Ben de size sürüş tekniğini soracaktım. İyi ki açıklamışsınız. Ben daha önce elektrikli araçlarda geri şarjın daha çok fren yapınca olduğunu sanıyordum! Demek ki yanlışmış. Tamamen gazla ilgili bir olay.
Hızlanıp gazdan ayağımızı kesince soldaki gösterge hızla geri gidip eksiye düşüyor. Eksiye gittikçe şarj yapıyor değil mi? Tek pedal sürüş de demek ki öyle oluyor. Trafiğe göre hızlanıp, gazı kesmek gerekiyor daha çok şarj olması için.
Sürüş kamera kaydı var mı araçta diye merak ettim Ayarlarda adas a tıklayınca kamera kayıt gösteriyor. Demek ki kayıt yapıyormuş haberimde değil. Kayıt için mikro SD kart mı var? Nerede bu?
Klima olayını hala tam çözemedim! Baştan başlayalım: camlardaki buğuyu çözmek için direk ön cam rezistansına mı basıyoruz? AC kullanmıyorum çok dediniz ama AC açılıyor hemen! Onu kapatınca da camdaki buğu gitmiyor! Aracı ısıtmak için nasıl yapmamız gerekiyor bir de?
Aracı çalıştırınca vitese takınca hareket etmeme sorunu arada yine oluyor! Direksiyon kitleniyor ve hareket etmiyor. Stop edip tekrar çalıştırınca direksiyon açılıyor ve vitese takıp hareket edebiliyorum.
Kış, kar performansını nasıl buluyorsunuz aracın? kayma var mı? Geçen karlı bir sokaktan denedim başta biraz patinaj yaptıktan sonra geçtim.
Aynalardaki ısıtma arka cam rezistansı ile birlikte mi çalışıyor?
Aracın ivmelenmesi, performansı oldukça iyi, beni tatmin etti. Süspansiyonları çok iyi. çok konforlu araç. O yönden çok iyi.
Menzil çok düşük! Sanıyorum soğuk havalardan dolayı çok düşüyor. Belki de henüz yazılım güncellemesini yaptırmadım ondan dolayı olabilir. Güncellemeden sonra tekrar bakacağım.
Tamamen şarj olduğunda (% 95) 325 km menzil gösteriyordu, fakat çabuk tükeniyor. 200-225 km gidiyor şehir içinde! Bu çok az. Sürüşte deneyim kazandıkça ve güncelleme yaptıktan sonra daha iyi olacaktır umarım. Kers ayarından dolayı da menzil az olabilir, geri şarj az olduğu için! Kers için içinde gösteriyordu normale çevireceğim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimakgrav -- 10 Şubat 2023; 10:2:27 >
-
- kamera kaydının yapılabilmesi için aynanın arkasında sdkart yeri var takacaksınız.
- öncam, arkacam, aynalar için 2 ayrı düğme var, onu açacaksınız. AC de açılıyır, ben AC yi kapatıyorum.
- Araç AC ile ısınmıyor. sağ alt düğmelerde PTC var, onu açacaksınız, düğme turuncu yanıyor, ekranda PTC yanıyor işte o zaman ısı (pompası) devreye giriyor.
- Vites çarkını yavaşça çevireceksiniz, her bir çevrimde yarım saniye bir saniye ara olacak. öyle topaç çevirir gibi çevirirseniz kitliyor.
- Kar performansıiçin kar lastiklerilazım, bu araç 4x4 arazi aracı değil. ayrıca esp açık olmak zorunda
- kış soğukları menzili etkiliyor, yazın 320km gördüm, kışın 240km oldu. Bunu bilrek aldım dert etmiyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
PTC yaptığım ölçümlere göre ortalama 1 ila 1,5 kW arasında tüketim yapıyor,
100 km diye hesaplama şansımız yok .
Saate tükettiği enerji ,
Siz 100 km lik yolu 1 saatte alırsanız ortalama tüketiminize 1.5 kW ekleyerek düşünün ,
Aynı yolu 2 saatte alırsanız 3 kW düşünün ,
Ayrıca piller soğuk seyahat başlarsa enerji tüketimi %35 artıyor ,(klima açık)
Yaz ve kış 272 km yol tüketim verileri ( şehirler arası aynı yol hız 90 km civarı ortalama)
Yaz :13.50kw/100km
Kış: 19,70 kW/100km
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
PTC hesabınız yanlış.
ısıtmada 24 derece ayarı ile 30 derece ayarında farklılık olur.
ısıtıcı cihazlar kwh cinsinden değerlendirilir.
elektrikli araçlarda ki değerler kesin rakamlarla belirlenmez.
sizin değerleriniz şahsınıza ve sürüş karakterine ve yol durumunada bağlıdır.
onun için 100km de 19kw/h enerji size özedir.
Benim ki şu an 24kw/h
kesin değerlerden kaçınalım,
okuyucuları yanıltmayalım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 12 Şubat 2023; 7:50:31 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Saat üzerinden verilerimi belirtmişim..!
teknik veriler, tüketim verileri, kullanıma, iklime ,rakım değerlerine agresif muhlis sürüş karakterlerine vb. Bir çok parametreye göre değişir,
5 lt tüketim verisi olan bir araca 8&9 lt /100km de veya 3&4 lt /100 km yaptırabilirsiniz ..!
verdiğim bilgi tabiki de kesin bilgi değildir .
LAKİN yanlış hiç değildir..!
altı ve üstü tüketimler şahsa nazır dır.
elektirikli araç sahibi olan yada olmak isteyen kişilerin,
bu tür sapmaları hesaba katacak bilgi ve birikime sahip olduğu kanısındayım.
ptc ti ortalama 27 c° de soğuk havalarda, aşırı soğuk değil se 22&24 c° ısılarda kullanıyorum ,
kendi tespitlerim bunlardır ,
kimseyi de yanıltmıyorum,..?!
ortalama +- bir hesap ,kullanıcı kendi sürüş karakterine ,yol haritasına göre fikir vermesi açısından şahsi ortalamamı payşlaşıyorum .
iyi sürüşler dilerim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba Seres kullanıcıları, seres'le test sürüşü yaptım ve beğendim ama şikayetvar da bir çok şikayeti okudum. Servis, donan ekran, çalışmayan özelikler vb. Sizler kullanıcı olarak tavsiye eder misiniz? Olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir. Almak istiyorum ama alıp pişman olmakta istemiyorum. 2. Eli zayıf bir araç. Zaten alıp kullanmak istiyorum. Teşekkürler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kullandığım en keyifli araç ,
evde şarj imkanımız var ise hiç düşünmeden alın,
ben de 11bin km dir kullanıyorum,
evde çok ekonomik oluyor, yaklaşık 30 yada 40 kuruşa evde maliyetim var km başına ,
motorsiklet kadar hatta daha az..!
dışarda şarj ederek kullanmak maalesef pahalı,
lakin firma 1 yıl bedelsiz şarj desteği veriyor,
araçtan ne bekliyorsanız size onu sunuyor ,
sürekli ayağınızın altında 161 HP güç var ,
araca biraz fazla geliyor , heyecanlı bir sürüşü var yani…
200 km ile 500 km sürüş tarzınıza ve ortam şartlarına göre menzil var ,
aşırı agresif 200km
aşırı muhlis 500 km
kullanabilirsiniz,
arkasında duran firma ,çalışanları çok kibar yardımcı kişilerden oluşan kadroya sahip.
TAM BİR FİYAT PERFORMANS ARACI…
şahsi tecrübelerimi size anlattım, bu konuda otorite değilim.
bana 11 bin km de herhangi bir sıkıntı yaratmadı ve şehirler arası çok seyahat ettim, uzun yolda konforu mükemmel.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Evde yada işde 220v AC şarj imkanınız varsa alın derim. 5000km oldu, C-suv keyfi ayrı bir olay.
Yazdığınız şikayetlerden hiçbiri bana olmadı ama gps ve kamera sornunuolan arkadaşlar var.
Benim derdim koltuğu, çok komforlu gelmedi, rahat değilim.
(bel fıtığım var belki ondan)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2022 model düşük km'de aracını satmak isteyen varsa (sahibinden.com da ki afaki fiyatlar dışında) görüşebiliriz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
900/930bin aralığı şu an için çok uygun fiyatlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Afaki fiyat derken ?
hangi rakamlar yüksek kalıyor sizin için ,
gördüğüm en yüksek rakam 990 bin tl,
sıfırının üstünde fiyat yok.?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
865 bin tl teklif ediyor bir gaziantep bayi seres 3 için. Nasıl sizce fiyat?
-
Model yılı ve km si ?
her ne olursa olsun bu fiyat çok düşük .
zira kazası boyası varsa bir şey diyemem,
2021 model olma ihtimali yüksek,
2022 model 900 bin tl minimum düşük km lileri .
2022 ise bence bu fiyata kaçırmayın,
araç çok keyifli ve güçlü…
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X