Asil siz sacmalamissiniz kusura bakmayin. Sıcak havayi acip bugu gidermek çok zor on camlar gitse yanlar arkalar kaliyor. Klimanin diger ozelligi de bugu almaktir. Dijital klimalarda on cam bugu almaya basinca bile klima kendiliginden aktif olur. O kadar paragraf yazmışsınız ama nem alma yapmaz demeniz herseyi batirmis. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Sıcak klima yakıt yakar mı ? (3. sayfa)
-
-
Ben tamamen fiziksel olarak düşünüyorum:
-Klima ve fanın derecesi yaklaşık 1 litre kadar yakıtı arttırıyor. (%15 diyelim)
-Kalorifer ise hem fanı açtığımız için, hem de motor sıcaklığını düşürdüğünü için sadece dolaylı yollardan 0,1 civarı ancak tüketim oluşturabilir. Bu da çok önemli bir değer değildir. Sonuçta kompresor devrede değil. Asıl yakıtı sömüren AC tuşu aktifken devreye giren kompresördür.
-
quote:
Orijinalden alıntı: hardcrssAsil siz sacmalamissiniz kusura bakmayin. Sıcak havayi acip bugu gidermek çok zor on camlar gitse yanlar arkalar kaliyor. Klimanin diger ozelligi de bugu almaktir.
Dijital klimalarda on cam bugu almaya basinca bile klima kendiliginden aktif olur. O kadar paragraf yazmışsınız ama nem alma yapmaz demeniz herseyi batirmis.
Peki usta siz daha iyi biliyorsunuz aynı şekil kullanmaya devam edin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sıcak fan açıkken ac düğmesine basılınca yakıttan harcamayacağına kesin emin miyiz? Lütfen bilgili dostlar yardımcı olabilir mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konuda birçokkez bahsedilmiş -
quote:
Orijinalden alıntı: metinTasci
Konuda birçokkez bahsedilmişKesin bir bilgi yok. Birisi kesinlikle yakmaz derken diğeri saçmalamayın yakar diyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: OrQuNSıcak fan açıkken ac düğmesine basılınca yakıttan harcamayacağına kesin emin miyiz? Lütfen bilgili dostlar yardımcı olabilir mi?
Kalorifer açıkken yakıtınız artmaz. A/C ye bastığınızda araç içi sıcaklığınız ayarlamış olduğunuz sıcaklığı geçmeye başladığında sistem içerinin ısısını düşürmek için klimayı devreye sokar ve üflenen havayı ılıklaştırarak içerinin ısısını düşürmeye çalışır. Bu durumda klimanız devreye girdiğinden yakıtınız bir miktar artış gösterecektir. Siz ise aracın kaloriferini açtığınızda yakıtı artıyor sanacaksınız. Halbuki A/C ye basmak yerine sadece sıcakta çalıştırırsanız içerisi belirlenen dereceyi geçtiğinde sistem sıcak su vanasını kapatacak ve üflenen havanın kalorifer peteğine çarpmadan içeri gönderilmesini sağlayarak ısıtma görevini bırakacak ve sadece boş fan olarak çalışan sistem iç ısının düşmesini bekleyecektir bu durumda da yakıtınız değişmeyecektir. Kısacası içeriyi ısıtmak istediğinizde parmağınızı a/c düğmesine götürmeyin, a/c açıksa kapatın.
-
Size bi saçma cevap daha gelmiş evet ortada büyük bi karmaşa var, ben size doğrusunu söyleyim
A/c tusuna basınca klima kompresoru devreye girerse fazla yaktırır ve sadece içerinin nemini çeker.
kompresorun devreye girip girmediğini anlık tüketimden bakabilirsiniz.
Ek olarak: polen filtreniz yeni ise içerde buğu filan oluşmaz, kaloriferi açtığınız halde buğu gitmiyor ise polen filtresi değiştirin -
quote:
Orijinalden alıntı: hoksi
Ac açık iken harcar ama ne kadar yaktığını ölçemezsinBazı araçlarda ölçebiliyorsunuz, Opel Astra K'da var mesela bu opsiyon
-
quote:
Orijinalden alıntı: Mr.LegendBazı araçlarda ölçebiliyorsunuz, Opel Astra K'da var mesela bu opsiyon
Alıntıları Göster -
Arkadaşlar bildiğiniz gibi evlerimizde kullandığımız split klimalarda hem soğutma hem de ısıtma(ısı pompası) çevrimleri mevcut. Yani soğutma yapabildiği gibi, ters çevrim ile ısıtma da yapabilmektedir.
Fakat günümüzdeki içten yanmalı motora sahip araçlarda bulunan klima sistemi sadece soğutma yapabilmektedir. Split klimalarda olduğu gibi ters çevrim ile ısıtma yapılmamaktadır. Kışın AC açık iken yapılan ısıtma işleminde, önce yazın olduğu gibi hava soğutulur ve nemi alınır. Daha sonra motor soğutma suyu vasıtasıyla tekrar ısıtılarak iç kabine verilir. Yani özetle AC açık iken ısıtma da yapsanız, soğutma da yapsanız kompresör çalışır ve motor gücünün bir kısmı kompresörü çevirmek için kullanılır. Soğutmada bu güç yaklaşık olarak 3-4HP kadardır.
Fakat yeni nesil araçlarda kullanılan değişken plakalı kompresörler, ihtiyaca göre plaka açısını değiştirerek gerektiğinde daha düşük güç tüketimi sağlamaktadır. Aşağıdaki videoda çalışma prensibini görebilirsiniz.
Bu teknoloji sayesinde yeni nesil araçlar ısıtma modunda daha düşük açıda (sıkıştırma oranında), sadece nem alma ve az miktarda soğutma yapacak şekilde çalışır ve nemi alınmış bu hava, motor ısısı ile ısıtılır.
Özetle kışın AC açık iken yaza göre biraz daha düşük tüketim olur diyebiliriz.
Havanın nem oranı düştüğü için camdaki buğu çözme işlemi çok daha hızlı gerçekleşir.
AC kapalı iken ısıtma açık ise bu durumda sadece fan motorunun gücü kadar tüketim olur. Yakıt sarfiyatında kayda değer bir artış olmaz. Bazı arkadaşlar motor ısısı kabinde kullanıldığı için yakıt tüketimi artar demişler fakat bu yanlış. Motoru soğutmak için kullanılan soğutma suyunun ısısı normalde radyatörden dışarı atılırken, ısıtmayı açtığınızda bu ısının bir kısmı kabine yönlendirilir. İçeriyi ısıtmak için motorda ilave bir devir/güç artışı olmaz.
Özetle tüketim seviyesi şu şekilde
Soğuma AC açık > Isıtma AC açık > Isıtma AC kapalı
Tesla gibi bazı elektrikli araçların klimalarında ise ısı pompası özelliği bulunmakta/denenmektedir. Elektrikli motorlarda içten yanmalı motorlar kadar yüksek motor ısısı oluşmadığı için, rezistans ile yapılan verimsiz ısıtma yerine, çok daha yüksek verime sahip ısı pompası çevrimi avantaj sağlamaktadır. Fakat içten yanmalı motorlarda motor ısısı zaten dış ortama salınan, boşa harcanan enerji olduğu için, bu motorlarda ısı pompası tercih edilmez. Isı pompası kullanmak yerine, boşa giden bu enerji iç ortamı ısıtmak için kullanılır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efiksis -- 22 Ocak 2021; 19:32:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X