Şimdi Ara

Sıcaklık - Hararet müşürü testi (E.c.t Test) Volkswagen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
15.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar bir çoğumuzun aracında bu sorun ya olmuştur yada Allah korusun istemem ama olacaktır. Bu parça bozulduğunda araç geç çalışır veya sıcakken zor çalışır. Bazı durumlarda göstergedeki hararet yükselmez. Malum eski volkswagenlerde kronik sorun sayılır. Şimdi elektronik bilgisi olan arkadaşlara bu sensörü motora bağlı veya değil iken ölçü aleti ile test etmeyi göstereceğim. Bu sensör bildiğiniz direnç. Isınınca direnci düşün soğuyunca artan bir direnç.Bu sensöre sıcaklık müşürüde diyen var hararet müşürü diyende. Sensörün 4 çıkışı var soldaki iki çıkış göstergeye, sağdaki iki çıkışta ecuya gidiyor. Yani gösterge doğru gösterirken beyin farklı bir sıcaklık algılayabilir. Yada Gösterge kısmı bozuktur beyin normal algılayıp çalışabilir. Şimdi ilk etapta genelde ikiside bir anda bozulduğundan gösterge kısmını ölçmeyi göstereceğim. (ölçümler sıfır oem sensör ile yapılmıştır.)

    Öncelikle ısı müşürümüzün resimdeki uçlarına ölçü aletinin proplarını bağlıyoruz. Ölçü aletimizi direnç ölçer konuma alıyoruz.
    Tırnaklar üstteyken bağlantı şekli böyle



     Sıcaklık - Hararet müşürü testi (E.c.t Test) Volkswagen




    Bu oda sıcaklığında ölçtüğüm değer (gittikçede yükseliyordu) (ortam soğuk biraz malum  :D)

     Sıcaklık - Hararet müşürü testi (E.c.t Test) Volkswagen



    Buda ölçüm tablomuz. (Kaç derecede kaç ohm değer görmemiz gerektiğine buradan bakacağız.)

     Sıcaklık - Hararet müşürü testi (E.c.t Test) Volkswagen


    Buda şu andaki odamdaki termometre. (Ölçü aletine göre sensörde yaklaşık 25 derece diyor. Sensöre elimle biraz dokunup ısıttığımıda hesaba katarsak doğru ölçüyor göründüğü gibi)

     Sıcaklık - Hararet müşürü testi (E.c.t Test) Volkswagen


    Sensör çok hassas ölçüm yapıyor. Eğer aracınızdaki sensörü ölçtüğünüzde değerler çok zor değişiyorsa bilinki o sensör gidicidir. Azıcık elimle ısıttım ve direç yani değer hemen düştü.
     Sıcaklık - Hararet müşürü testi (E.c.t Test) Volkswagen

    Sizde sensör almadan bu ölçümü yaparak sensörünüzün sağlığı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Faydalı olması dileğimle..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZoomStar -- 16 Şubat 2014; 22:28:32 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Volkswagen Sıcaklık-Hararet Müşürü Testi (E.C.T Testi)

    Volkswagen araçlarında sıcaklık ve hararet müşürünün arızalanması, aracın aşırı ısınmasına veya performans sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle, müşürü düzenli olarak test etmek hayati önem taşır.

    İşte Volkswagen araçlarında sıcaklık-hararet müşürü testini nasıl uygulayacağınıza dair bir kılavuz:

    Gerekli Malzemeler:

    • Multimetre

    Adımlar:

    1. Müşürü Bulun: Bora modellerinde müşür, radyatör ızgarasının arkasında yer alır. Polo Classic modellerinde ise müşür, su pompasının yanında bulunur.

    2. Konnektörü Çıkarın: Müşürün elektrik konnektörünü dikkatlice çıkarın.

    3. Multimetre Bağlayın: Multimetreyi direnç ölçüm moduna getirin. Bir probu müşürün bir terminaline, diğer probu ise diğer terminaline bağlayın.

    4. Ölçümü Yapın: Motor soğukken, multimetre direnç değeri olarak 2.000 ila 3.000 ohm arasında bir değer göstermelidir. Motor ısındıkça direnç değeri 500 ila 1.000 ohm aralığına düşmelidir.

    5. Fan Müşürü Testi: Bazı Volkswagen modellerinde, fan müşürünün ve sıcaklık müşürünün aynı sensörde birleştiği bir fan müşürü bulunur. Fan müşürünü test etmek için, konnektörden çıkarın ve multimetreyi direnç ölçüm moduna getirin. Bir probu müşürün fan terminallerine, diğer probu ise gövde terminaline bağlayın. Motor soğukken direnç değeri sonsuz olmalıdır. Motor ısındıkça direnç değeri 0 ohm'a düşmelidir.

    Arıza Tespiti:

    • Ölçülen direnç değerleri yukarıdaki aralıkların dışındaysa, müşür muhtemelen arızalıdır ve değiştirilmelidir.
    • Motor ısındığında direnç değeri düşmüyorsa, müşürün kabloları veya bağlantıları hasar görmüş olabilir.
    • Fan müşürü testinde direnç değeri 0 ohm'a düşmüyorsa, fan arızalı olabilir.

    Notlar:

    • Golf 4 modellerinde, hararet müşürü arızası genellikle gösterge panelinde "CHECK ENGINE" uyarı ışığının yanmasıyla kendini gösterir.
    • Hararet müşürünün testi ayrıca, test cihazları kullanılarak da yapılabilir.
    • Müşürü kendiniz değiştirmeye çalışmadan önce, aracınızın servis kılavuzuna başvurmanızı öneririz.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eski VW'den kastınız kaç modeldir? 2000 model mesela? Aracımın sensörünün durumunu değerlendirmem gerekir mi? Belirgin bir sorunu yok. Isınmasında da bir sorun yok çalışmasında da.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    6n+62 pololar + golf 3 ler
  • Yani benim aracımda da var.
    Şimdi hocam aracımın hararet göstergesi şu anda gayet güzel çalışıyor. Yani araç ısınmaya başladıkça yavaş yavaş yükselip tam 89 derecede duruyor. Bir daha da pek kıpırdamıyor. Yine de test etmem gerekiyorsa, nerede olduğunu gösterebilir misiniz?
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Size sormak istediğim birşey var forumda sizi takip ediyorum aracını çizmişti o..ocukları geçen mavi polo 6n2 li kardeşim benim araçta 6n Şimdi ilk araba sabah soğuk geldin marşa bastın kaç saniyede çalışıyor örneğin. fır fır fır edip alıyormu yoksa bu daha çok veya azmı yani fır fırların sayısını söyleyebilirimisin? Ona göre teste gerek var yada yok söleyeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    Size sormak istediğim birşey var forumda sizi takip ediyorum aracını çizmişti o..ocukları geçen mavi polo 6n2 li kardeşim benim araçta 6n Şimdi ilk araba sabah soğuk geldin marşa bastın kaç saniyede çalışıyor örneğin. fır fır fır edip alıyormu yoksa bu daha çok veya azmı yani fır fırların sayısını söyleyebilirimisin? Ona göre teste gerek var yada yok söleyeyim.

    Araç benzinli hocam. Hiç uğraşmadan alıyor hocam. Hani bizzat saymadım da, bir saniye içinde alıyor marşı. Çok çok soğuklarda dahi zorlanmadan alıyor.
    Evet hocam çizdiler. Yanımda kapı açanlar, sağ ön tampona park halindeyken vuranlar, çizenler, bıktım açıkçası.




  • Vwtr.net ten selamlar aynı konuyu okudum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Vwtr.net ten selamlar aynı konuyu okudum :)

    Ve Aleykümselam evet bilgiyi yayıyoruz faydalı birşeyse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Vwtr.net ten selamlar aynı konuyu okudum :)

    Ve Aleykümselam evet bilgiyi yayıyoruz faydalı birşeyse

    İyi ilgi çekiyor emeğine sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cok faydalı bir çalışma olmuş tebrik ederim
  • Bu sensor arızalı olduğunda aracın ısınınca stop etme durumu olabilirmi acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armagan..altinoz

    Bu sensor arızalı olduğunda aracın ısınınca stop etme durumu olabilirmi acaba ?

    Evet olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sensörde 2 direnç var ikisininde sıcaklık ohm değerleri aynı mı benim araçta yarı yarıya fark var yani birisi 600 gösterirken birisi 300 gösteriyor ama sıcaklıkla doğru orantılı olarak azalıyor ikisi de

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.