Şimdi Ara

SİLİNDİR BAŞI bu kadar pahalı mı ya???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ya arkadaşlar kardeşler bende Chrysler Neon model araba var. Bunu Silindir Başı deniyor sanırım (Head Gasket) değişmesi gerekiyormuş. 4 tane silindir çapında deliği olan sandeviç gibi bir teneke parçası. Bunu aldım 30 milyona takmasına isteniyor 1200 dolar. Kafayı yiyecem çok hassas bir işlemmiş. Öylemi gerçekten...



  • 30 milyonaaldın 1200dolar takması...oha demek istiyorum..birazdaha araştır arkadaşım çok fazla geldi bana..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shamsheytani

    30 milyonaaldın 1200dolar takması...oha demek istiyorum..birazdaha araştır arkadaşım çok fazla geldi bana..
    50 tane yere sordum anasını satayım hepsi aynı dedi (Avustralya).. Burda milletin hemen hemen hepsinin evinde atölye bölümü var. İşçilik biraz fazla gördüğünüz gibi her konuda. Millette kendi yapıyor işni. Bende kendim yapayım desem bunun altındn kalkabilir miyim?

    Marş motorunu, radyatörü, balataları, bir takım ciddi elektrik arızalarını giderdim , bir dünya para istiyorlardı. He araba 1997 model yaklaşık 300 bin km olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirabilis

    50 tane yere sordum anasını satayım hepsi aynı dedi (Avustralya).. Burda milletin hemen hemen hepsinin evinde atölye bölümü var. İşçilik biraz fazla gördüğünüz gibi her konuda. Millette kendi yapıyor işni. Bende kendim yapayım desem bunun altındn kalkabilir miyim?

    Marş motorunu, radyatörü, balataları, bir takım ciddi elektrik arızalarını giderdim , bir dünya para istiyorlardı. He araba 1997 model yaklaşık 300 bin km olmuş

    Alıntıları Göster
    sende kendi işini kendi yapan amatör ruhlu bi arkadaş bul kendine kısa sürede

    türk işi olsun seninki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper83

    sende kendi işini kendi yapan amatör ruhlu bi arkadaş bul kendine kısa sürede

    türk işi olsun seninki

    Alıntıları Göster
    eğer sübapları falan dizebilirsen tekrar ayrıca kartel falan inmesi lazım çok uzun iş girişme derim. sen 1200 doalr ver hiç uğraşma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shamsheytani

    30 milyonaaldın 1200dolar takması...oha demek istiyorum..birazdaha araştır arkadaşım çok fazla geldi bana..
    arkadasim bu "head gasket" dedigin olay kapak contasi diye bilinir. Sen yoksa segmanlardan (piston ring) bahsediyor olmayasin??? aldigin parçalarin resimlerini koyarsan anlariz ne oldugunu

    Anlasilan senin komple ust silindir kapagini sokmen gerekiyor. Bu olay hassas bir istir tabiki. Ya bu parayi gozden cikaracaksin, ya da kendine bu isi bilen ve evindeki garajinda sana yardimci olabilecek birlerini bulacaksin. Oralarda yok mu Türk ustalar??

    Sen yine bir resim goster anlatmaya calisalim becerebildigimiz kadariyla..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.A.K.K

    eğer sübapları falan dizebilirsen tekrar ayrıca kartel falan inmesi lazım çok uzun iş girişme derim. sen 1200 doalr ver hiç uğraşma.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aslan_scania

    eğer sübapları falan dizebilirsen tekrar ayrıca kartel falan inmesi lazım çok uzun iş girişme derim. sen 1200 doalr ver hiç uğraşma.



    Karter? Sübaplar? ne alaka?

    Arkadaşım pekala söküp değşebilirsin ancak makineyle işlenmesi yani sanayi tabiriyle kapağın taşlanması gerekebilir. Bunun için ise alet edevat lazım. Bildiğim kadarıyla torna da yapılıyor. Ancak sadece yağ kaçağından dolayı böyle bir değişim düşünüyosan işlenemesine gerek olacağını pek zannetmem. Ha bir de civataları sökerken sorun değil ancak geri takarken belirli bir sırada ve belirli bir torka sıkman gerekecek. Yani en azından bir tork anahtarına ihtiyacın var. Benim sana tavsiyem arabanın modeline ilişkin haynes manuel edinmen yönünde. Burada pek çok işlemin resimli anlatımını bulacaksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.A.K.K

    eğer sübapları falan dizebilirsen tekrar ayrıca kartel falan inmesi lazım çok uzun iş girişme derim. sen 1200 doalr ver hiç uğraşma.

    Alıntıları Göster
    Araba zaten satınca 1000 ediyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    quote:

    Orjinalden alıntı: aslan_scania

    eğer sübapları falan dizebilirsen tekrar ayrıca kartel falan inmesi lazım çok uzun iş girişme derim. sen 1200 doalr ver hiç uğraşma.



    Karter? Sübaplar? ne alaka?

    Arkadaşım pekala söküp değşebilirsin ancak makineyle işlenmesi yani sanayi tabiriyle kapağın taşlanması gerekebilir. Bunun için ise alet edevat lazım. Bildiğim kadarıyla torna da yapılıyor. Ancak sadece yağ kaçağından dolayı böyle bir değişim düşünüyosan işlenemesine gerek olacağını pek zannetmem. Ha bir de civataları sökerken sorun değil ancak geri takarken belirli bir sırada ve belirli bir torka sıkman gerekecek. Yani en azından bir tork anahtarına ihtiyacın var. Benim sana tavsiyem arabanın modeline ilişkin haynes manuel edinmen yönünde. Burada pek çok işlemin resimli anlatımını bulacaksın.

    Alıntıları Göster
    O dediğin manual var elimde hemen hemen herkeste var:) Orda konuya ilişkin detay yok. Ama bu işe araba bazen hani stop etmeye yakın tıkrıdar ya o iş yüzünden giriyorum. Söyledi bir kaç kişi o ses silindir başından dolayı olur diye. Bunu değiştirmek arabanın performansını falan artırır dediler vs. 300 bin km yaptı bu alet soğuuken uçuyor motor sıındıktan sonra yavşıyor:)) Nasıl performans artıracam bunda bilmiyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101


    quote:

    Orjinalden alıntı: aslan_scania

    eğer sübapları falan dizebilirsen tekrar ayrıca kartel falan inmesi lazım çok uzun iş girişme derim. sen 1200 doalr ver hiç uğraşma.



    Karter? Sübaplar? ne alaka?

    Arkadaşım pekala söküp değşebilirsin ancak makineyle işlenmesi yani sanayi tabiriyle kapağın taşlanması gerekebilir. Bunun için ise alet edevat lazım. Bildiğim kadarıyla torna da yapılıyor. Ancak sadece yağ kaçağından dolayı böyle bir değişim düşünüyosan işlenemesine gerek olacağını pek zannetmem. Ha bir de civataları sökerken sorun değil ancak geri takarken belirli bir sırada ve belirli bir torka sıkman gerekecek. Yani en azından bir tork anahtarına ihtiyacın var. Benim sana tavsiyem arabanın modeline ilişkin haynes manuel edinmen yönünde. Burada pek çok işlemin resimli anlatımını bulacaksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirabilis

    Araba zaten satınca 1000 ediyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mirabilis

    Araba zaten satınca 1000 ediyor





  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirabilis

    Araba zaten satınca 1000 ediyor

    Alıntıları Göster
    mirabilis, ben olayin piston segmanlari olduguna kanaat getirdim. Eger kapak contasi olsaydi sana bu kadar pahaliya patlayamazdi iscilik ucreti.

    yilmaz101, piston segmanlarini degistirebilmek için pistonlari sokmek lazim. Sadece ust kapagi sokerek bu is olmaz cunku pistonlari disari almak için biyel kolu, krank mili vs vs..bunlar inecek. Yani motor blogu komple bir sokme - toplama hadisesine ugrayacak. Sonra tekrar toplarken civatalar tek tek katalog degerlerinde torklanarak toplanacak vs vs.... Sen tek basina bu ise girersen ve ilk defa yapacaksan belki de motoru hiç toplayamabilirsin. Ya da toplarsin ve bir bakarsin ki ortada 10 tane civata artmis. Sonra o civatalari takmayi nerede unuttugunu bulmak için motoru tekrar sökersin...

    Bu durumda, mirabilis, sen arabani sativer en iyisi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    mirabilis, ben olayin piston segmanlari olduguna kanaat getirdim. Eger kapak contasi olsaydi sana bu kadar pahaliya patlayamazdi iscilik ucreti.

    yilmaz101, piston segmanlarini degistirebilmek için pistonlari sokmek lazim. Sadece ust kapagi sokerek bu is olmaz cunku pistonlari disari almak için biyel kolu, krank mili vs vs..bunlar inecek. Yani motor blogu komple bir sokme - toplama hadisesine ugrayacak. Sonra tekrar toplarken civatalar tek tek katalog degerlerinde torklanarak toplanacak vs vs.... Sen tek basina bu ise girersen ve ilk defa yapacaksan belki de motoru hiç toplayamabilirsin. Ya da toplarsin ve bir bakarsin ki ortada 10 tane civata artmis. Sonra o civatalari takmayi nerede unuttugunu bulmak için motoru tekrar sökersin...

    Bu durumda, mirabilis, sen arabani sativer en iyisi...


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    mirabilis, ben olayin piston segmanlari olduguna kanaat getirdim. Eger kapak contasi olsaydi sana bu kadar pahaliya patlayamazdi iscilik ucreti.

    yilmaz101, piston segmanlarini degistirebilmek için pistonlari sokmek lazim. Sadece ust kapagi sokerek bu is olmaz cunku pistonlari disari almak için biyel kolu, krank mili vs vs..bunlar inecek. Yani motor blogu komple bir sokme - toplama hadisesine ugrayacak. Sonra tekrar toplarken civatalar tek tek katalog degerlerinde torklanarak toplanacak vs vs.... Sen tek basina bu ise girersen ve ilk defa yapacaksan belki de motoru hiç toplayamabilirsin. Ya da toplarsin ve bir bakarsin ki ortada 10 tane civata artmis. Sonra o civatalari takmayi nerede unuttugunu bulmak için motoru tekrar sökersin...

    Bu durumda, mirabilis, sen arabani sativer en iyisi...




    Yerim performansı anasını satayım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirabilis

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    mirabilis, ben olayin piston segmanlari olduguna kanaat getirdim. Eger kapak contasi olsaydi sana bu kadar pahaliya patlayamazdi iscilik ucreti.

    yilmaz101, piston segmanlarini degistirebilmek için pistonlari sokmek lazim. Sadece ust kapagi sokerek bu is olmaz cunku pistonlari disari almak için biyel kolu, krank mili vs vs..bunlar inecek. Yani motor blogu komple bir sokme - toplama hadisesine ugrayacak. Sonra tekrar toplarken civatalar tek tek katalog degerlerinde torklanarak toplanacak vs vs.... Sen tek basina bu ise girersen ve ilk defa yapacaksan belki de motoru hiç toplayamabilirsin. Ya da toplarsin ve bir bakarsin ki ortada 10 tane civata artmis. Sonra o civatalari takmayi nerede unuttugunu bulmak için motoru tekrar sökersin...

    Bu durumda, mirabilis, sen arabani sativer en iyisi...




    Yerim performansı anasını satayım

    Alıntıları Göster
    bu başlığı doğuş oto dan yakınan arkadaşlara teselli olarak okutmak lazım....




  • fiyatta ve takım ücretinde bir anormallik var...
    parçaların resmi varsa koyarmısın



    />




    aldığın parçaların bunlarla ilgisi varmı..yada nasıl birşey.



    quote:

    Orjinalden alıntı: mirabilis

    Ya arkadaşlar kardeşler bende Chrysler Neon model araba var. Bunu Silindir Başı deniyor sanırım (Head Gasket) değişmesi gerekiyormuş. 4 tane silindir çapında deliği olan sandeviç gibi bir teneke parçası. Bunu aldım 30 milyona takmasına isteniyor 1200 dolar. Kafayı yiyecem çok hassas bir işlemmiş. Öylemi gerçekten...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    mirabilis, ben olayin piston segmanlari olduguna kanaat getirdim. Eger kapak contasi olsaydi sana bu kadar pahaliya patlayamazdi iscilik ucreti.

    yilmaz101, piston segmanlarini degistirebilmek için pistonlari sokmek lazim. Sadece ust kapagi sokerek bu is olmaz cunku pistonlari disari almak için biyel kolu, krank mili vs vs..bunlar inecek. Yani motor blogu komple bir sokme - toplama hadisesine ugrayacak. Sonra tekrar toplarken civatalar tek tek katalog degerlerinde torklanarak toplanacak vs vs.... Sen tek basina bu ise girersen ve ilk defa yapacaksan belki de motoru hiç toplayamabilirsin. Ya da toplarsin ve bir bakarsin ki ortada 10 tane civata artmis. Sonra o civatalari takmayi nerede unuttugunu bulmak için motoru tekrar sökersin...

    Bu durumda, mirabilis, sen arabani sativer en iyisi...


    Alıntıları Göster
    mirabilis sana su siteleri okumani tavsiye ederim, bunlar da head gasket konusunda. Bu sitelerde diyor ki, "1995-1998" arasindaki modellerde bu konuda bir takim problemler yasanmistir ve parçalar 60 000 mil sonra ömrünü kaybetmistir vs vs".

    http://www.aa1car.com/library/2004/us60426.htm

    http://www.partstrain.com/ShopByDepartment/Head_Gasket

    http://www.allpar.com/eek/headgasket.html
    http://www.allpar.com/fix/headgasket-2.html

    http://www.car-stuff.com/chryslerheadgasket.htm

    simdi sen karar ver artik elindeki satin aldigin parçanin ne olduguna ve nasil bir maceraya sürüklenecegine...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    mirabilis sana su siteleri okumani tavsiye ederim, bunlar da head gasket konusunda. Bu sitelerde diyor ki, "1995-1998" arasindaki modellerde bu konuda bir takim problemler yasanmistir ve parçalar 60 000 mil sonra ömrünü kaybetmistir vs vs".

    http://www.aa1car.com/library/2004/us60426.htm

    http://www.partstrain.com/ShopByDepartment/Head_Gasket

    http://www.allpar.com/eek/headgasket.html
    http://www.allpar.com/fix/headgasket-2.html

    http://www.car-stuff.com/chryslerheadgasket.htm

    simdi sen karar ver artik elindeki satin aldigin parçanin ne olduguna ve nasil bir maceraya sürüklenecegine...



    Alıntıları Göster
    Piston ve segman değişecekse tabiki motoru komple dağıtmak gerekecektir. Zaten bi de krank, subaplar ve egzantriği de değişince full rektefiye oluyo........

    Benim tavsiyem sat arabayı gitsin. 300bin km de 10 yaşında bi araba için o kadar masraf etmeye değmez. 1000 dolar ediyo demişsin, bi de harcaman gereken 1200 ü koy istine 2500 dolar eder. Canavar gibi bi holden alırsın o paraya, veya mitsu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    fiyatta ve takım ücretinde bir anormallik var...
    parçaların resmi varsa koyarmısın



    />




    aldığın parçaların bunlarla ilgisi varmı..yada nasıl birşey.



    quote:

    Orjinalden alıntı: mirabilis

    Ya arkadaşlar kardeşler bende Chrysler Neon model araba var. Bunu Silindir Başı deniyor sanırım (Head Gasket) değişmesi gerekiyormuş. 4 tane silindir çapında deliği olan sandeviç gibi bir teneke parçası. Bunu aldım 30 milyona takmasına isteniyor 1200 dolar. Kafayı yiyecem çok hassas bir işlemmiş. Öylemi gerçekten...
    Hocam o en üstteki büyük delikleri olan şey bendeki.
    Diğerlerinde yok bende:)

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    fiyatta ve takım ücretinde bir anormallik var...
    parçaların resmi varsa koyarmısın



    />




    aldığın parçaların bunlarla ilgisi varmı..yada nasıl birşey.



    quote:

    Orjinalden alıntı: mirabilis

    Ya arkadaşlar kardeşler bende Chrysler Neon model araba var. Bunu Silindir Başı deniyor sanırım (Head Gasket) değişmesi gerekiyormuş. 4 tane silindir çapında deliği olan sandeviç gibi bir teneke parçası. Bunu aldım 30 milyona takmasına isteniyor 1200 dolar. Kafayı yiyecem çok hassas bir işlemmiş. Öylemi gerçekten...







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    mirabilis sana su siteleri okumani tavsiye ederim, bunlar da head gasket konusunda. Bu sitelerde diyor ki, "1995-1998" arasindaki modellerde bu konuda bir takim problemler yasanmistir ve parçalar 60 000 mil sonra ömrünü kaybetmistir vs vs".

    http://www.aa1car.com/library/2004/us60426.htm

    http://www.partstrain.com/ShopByDepartment/Head_Gasket

    http://www.allpar.com/eek/headgasket.html
    http://www.allpar.com/fix/headgasket-2.html

    http://www.car-stuff.com/chryslerheadgasket.htm

    simdi sen karar ver artik elindeki satin aldigin parçanin ne olduguna ve nasil bir maceraya sürüklenecegine...



    Alıntıları Göster
    Sağol hocam kurcalamaya başlıyroum şimdi onları incelemeye. Net cevabın için sağol.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    mirabilis sana su siteleri okumani tavsiye ederim, bunlar da head gasket konusunda. Bu sitelerde diyor ki, "1995-1998" arasindaki modellerde bu konuda bir takim problemler yasanmistir ve parçalar 60 000 mil sonra ömrünü kaybetmistir vs vs".

    http://www.aa1car.com/library/2004/us60426.htm

    http://www.partstrain.com/ShopByDepartment/Head_Gasket

    http://www.allpar.com/eek/headgasket.html
    http://www.allpar.com/fix/headgasket-2.html

    http://www.car-stuff.com/chryslerheadgasket.htm

    simdi sen karar ver artik elindeki satin aldigin parçanin ne olduguna ve nasil bir maceraya sürüklenecegine...






  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Piston ve segman değişecekse tabiki motoru komple dağıtmak gerekecektir. Zaten bi de krank, subaplar ve egzantriği de değişince full rektefiye oluyo........

    Benim tavsiyem sat arabayı gitsin. 300bin km de 10 yaşında bi araba için o kadar masraf etmeye değmez. 1000 dolar ediyo demişsin, bi de harcaman gereken 1200 ü koy istine 2500 dolar eder. Canavar gibi bi holden alırsın o paraya, veya mitsu.

    Alıntıları Göster
    Hocam Holden ler aldı başını gitti bu sıralar. Meretlerde zaten 6 silindfirden aşağı yok nerdeyse. Holden Vectra veya Astra bakıyorum onlar iyi. Zaten Holden OPEL'de ne varsa kopyalıyor aynen Benzin fiyatları artınca 6 ve 8 silindirli arabalar para etmiyor ama alınca ne olacak ayvayı yiyecen:))) Bakkala gidecen en az 10 km ötede:)))


    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Piston ve segman değişecekse tabiki motoru komple dağıtmak gerekecektir. Zaten bi de krank, subaplar ve egzantriği de değişince full rektefiye oluyo........

    Benim tavsiyem sat arabayı gitsin. 300bin km de 10 yaşında bi araba için o kadar masraf etmeye değmez. 1000 dolar ediyo demişsin, bi de harcaman gereken 1200 ü koy istine 2500 dolar eder. Canavar gibi bi holden alırsın o paraya, veya mitsu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirabilis

    Hocam Holden ler aldı başını gitti bu sıralar. Meretlerde zaten 6 silindfirden aşağı yok nerdeyse. Holden Vectra veya Astra bakıyorum onlar iyi. Zaten Holden OPEL'de ne varsa kopyalıyor aynen Benzin fiyatları artınca 6 ve 8 silindirli arabalar para etmiyor ama alınca ne olacak ayvayı yiyecen:))) Bakkala gidecen en az 10 km ötede:)))


    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Piston ve segman değişecekse tabiki motoru komple dağıtmak gerekecektir. Zaten bi de krank, subaplar ve egzantriği de değişince full rektefiye oluyo........

    Benim tavsiyem sat arabayı gitsin. 300bin km de 10 yaşında bi araba için o kadar masraf etmeye değmez. 1000 dolar ediyo demişsin, bi de harcaman gereken 1200 ü koy istine 2500 dolar eder. Canavar gibi bi holden alırsın o paraya, veya mitsu.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mirabilis

    Hocam Holden ler aldı başını gitti bu sıralar. Meretlerde zaten 6 silindfirden aşağı yok nerdeyse. Holden Vectra veya Astra bakıyorum onlar iyi. Zaten Holden OPEL'de ne varsa kopyalıyor aynen Benzin fiyatları artınca 6 ve 8 silindirli arabalar para etmiyor ama alınca ne olacak ayvayı yiyecen:))) Bakkala gidecen en az 10 km ötede:)))


    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Piston ve segman değişecekse tabiki motoru komple dağıtmak gerekecektir. Zaten bi de krank, subaplar ve egzantriği de değişince full rektefiye oluyo........

    Benim tavsiyem sat arabayı gitsin. 300bin km de 10 yaşında bi araba için o kadar masraf etmeye değmez. 1000 dolar ediyo demişsin, bi de harcaman gereken 1200 ü koy istine 2500 dolar eder. Canavar gibi bi holden alırsın o paraya, veya mitsu.



    gaz yok mu oralarda




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.